حقایق کسب و کار اینترنتی

اینقدر تصورات و افکار اشتباه درباره کسب درآمد اینترنتی و فعالیت در اینترنت وجود دارد که وقتی صحبت از برخی واقعیات و حقایق کسب و کار اینترنتی می شود موجب تعجب بسیاری از کاربران اینترنتی می شود. اینترنت و شیوه کسب درآمد از آن ، آنگونه که باید در بین جامعه و کاربران ایرانی ها جا نیفتاده و بیشتر افراد تصورات اشتباه و غیر واقعی دارند. بین واقعیت و آنچه است و آنچه که تصور می کنند، اختلاف فاحشی وجود دارد.

در اینکه با تلاش ، جدیت و داشتن ایده جذاب،  اینترنت می تواند منشا کسب درآمد بالا و مستمر باشد، شکی وجود ندارد. اما عده ای همین قاعده و قانون ساده کسب درآمد اینترنتی را با کسب پول راحت و آسان و بدون زحمت اشتباه می گیرند . هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون تلاش و برنامه ریزی دقیق ، منبع درآمد مستمر و دائمی باشد. در این مقاله سایت پول یابی در ادامه آموزش کسب درآمد از اینترنت و مسائل پیرامون آن ، به حقایق کسب و کار اینترنتی پرداخته می شود.

حقایق کسب و کار اینترنتی

برخی واقعیت ها و حقایق درباره کسب و کار اینترنتی وجود دارد که احتمالا خیلی از دوستان و همکاران فعال در عرصه کسب درآمد اینترنتی از آن اطلاع ندارند و یا به طور کامل در جریانش نیستند. اگرچه بر طبق ضرب المثل معروف انگلیسی « No news is good news » یا همان «بی‌خبری خوش‌خبری است»، اما همیشه بی خبر بودن ، دلیل بر خوش خبری نیست. در کسب درآمد اینترنتی همیشه باید به روز باشید تا از رقبا عقب نمانید.

منظور از نوشته بالا این است که، متاسفانه برخی از حقایق کسب درآمد اینترنتی به صورت وارونه و برعکس در ذهن صاحبان کسب و کار وجود دارد و این دیدگاه نادرست ، تبعات منفی به همراه دارد. البته اصرار بر یک امر اشتباه که به صورت ملکه ذهنی درآمده ، نیاز به زمان دارد تا تغییراتی در آن صورت گیرد، لذا باید صبور بود و با درایت عمل کرد.

کسب و کار اینترنتی به دلیل پولساز بودن ، ناشناخته و جدید بودن ، گسترش سریع ، وجود ابهامات زیاد ، عدم آگاهی عمومی، نبود آموزش های پایه و اصولی و… ، موجب بروز ملغمه یا ترکیب ناهماهنگ از چند موضوع یا شیء شده است. تصحیح این اشتباهات که در ذهن مخاطبان و کاربران اینترنتی شکل گرفته ، نیاز به آموزش و مرور زمان دارد.

حقایق کسب و کار اینترنتی ، ایده کسب درآمد ، موفقیت در کار ، راه اندازی کسب و کار آنلاین

در این مقاله سایت پول یابی ضمن بیان حقایق کسب و کار اینترنتی ، به اشتباهاتی که در مورد کسب درآمد از اینترنت وجود دارد اشاره می شود. مهم ترین این موارد عبارتند از:

۱- کسب درآمد اینترنتی بالا در زمان طولانی

یکی از بزرگترین اشتباهات افراد مبتدی در کسب درآمد اینترنتی این تصور است که رسیدن به درآمد بالا در مدت زمان کوتاه امکان پذیر است و اینکه سریع می توان پولدار شد. البته نوع تبلیغات رایج در اینترنت هم موجب تشدید این نوع از تفکر شده است. این افراد با مشاهده سایت ها و فروشگاه های بزرگ فکر می کنند کسب و کار اینترنتی آن ها هم به سرعت می تواند به درآمد زائی میلیونی و حتی میلیاردی برسد.

این افراد نمی داند در پشت پرده آن کسب و کارهای میلیاردی چه چیزهایی می گذرد و صاحبان کسب و کارها، چه سختی هایی برای رسیدن به این مرحله کشیده اند. مثلا نمی داند چقدر وقت صرف شده تا این اعتبار را کسب کرده اند. یا اینکه چه مدت روی اعتماد سازی کار کرده اند و یا اینکه چقدر و به چه مدتی روی برند سازی خود کار کرده اند. در خاطرات یکی از سرویس دهندگان وبلاگ خواندم که برای نیل به موفقیت چندین سال شبانه روز تلاش کرده و خواب را بر خود حرام کرد تا به نتیجه دلخواه و مدنظرش برسد.

اگر تصور می کنید که با راه اندازی یک سایت می توانید سریع به درآمد میلیونی در روز یا هفته برسید، از همین آغاز در اشتباه هستید. کسب و کارهای پولساز اینترنتی که الان مشاهده می کنید سالها تلاش کرده اند تا به اینجا رسیده اند. هر کسی هم که بخواهد کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کند باید این طرز فکر را از ذهن خود پاک کند که سریعا به درآمد زائی می رسد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سرمایه برای شروع کسب درآمد اینترنتی
اعتماد سازی بعد درآمد اینترنتی

حال این سوال مطرح می شود که راه حل و پیشنهاد چیست؟ کسانی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند به هیچ عنوان در شروع کارشان نباید به فکر درآمد زائی سریع و کوتاه مدت باشند، این مقوله را در مراحل بعدی مدنظر داشته باشند. توصیه می شود، اول به فکر اعتماد سازی باشند. اگر بتوانند این کار را به خوبی انجام بدهند مطمئن باشند درآمد زایی هم خود به خود به وجود خواهد آمد.

اگر طرز تفکرتان این است که امروز کسب و کارتان را در اینترنت آغاز کنید و ماه بعد به درآمد زائی و کسب پول میلیونی و بعد میلیاردی برسید، پیشنهاد می شود هیچ وقت دست به راه اندازی کسب و کار اینترنتی نزنید. چون همین اول و شروع کار ، گام اول را اشتباه برداشته اید و مشخص است که نتیجه چه خواهد شد.

خیلی از کسب و کارهای اینترنتی بوده اند که بعد از چندین سال تازه به اولین درآمد زایی های خود رسیده اند. پس صبور باشید و اولین حقیقت کسب و کار اینترنتی یعنی صبر در رسیدن به کسب درآمد اینترنتی را در برنامه کاری خود لحاظ کنید.

۲- راه اندازی سایت با کمترین هزینه

عده ای به اشتباه می گویند راه اندازی سایت هزینه بالایی دارد. درست است که بعضی از وب سایت ها به صورت کاملا اختصاصی طراحی می شوند و هزینه های سنگینی هم برای آن ها پرداخته می شود ولی هیچ وقت قرار نیست که همه این کار را انجام دهند. اگر قصد راه اندازی وب سایت دارید به هیچ وجه در ابتدا نیاز نیست هزینه های سنگین پرداخت کند.

با سیستم مدیریت محتوای وردپرس قادر هستید هر طوری که دوست دارید وب سایت خود را طراحی کنید. محبوبیت این سایت ساز رایگان موجب شده تا برنامه نویسان زیادی روی آن کار کنند و افزونه های زیادی را برای آن بنویسند و در اختیار همگان قرار دهند. با همین افزونه ها می توانید هر چیزی را که در ذهن خود دارید روی سایت پیاده سازی کنید.

جدا از رایگان بودن وردپرس ، کار کردن با آن بسیار ساده است. کافی است در گوگل آموزش وردپرس را سرچ کنید تا ببینید چه منابع فراوانی اعم از متن ، فیلم و عکس وجود دارد تا وردپرس را مثل آب خوردن یاد بگیرید. با این حجم آموزش ها، دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای راه اندازی وب سایت نیست.

بسیاری از شرکت های معروف از این سایت ساز رایگان و با امنیت بالا ، استفاده می کنند. پس راه اندازی سایت رایگان بوده و فقط باید کمی پول ( به مقدار بسیار کم و ناچیز ) بابت ثبت دامنه و اجاره هاست پرداخت کنید.

۳- تبلیغات اینترنتی یکی از راههای موفقیت

یکی دیگر از تصورات اشتباه این است که ، تبلیغات تنها راه موفقیت است و کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات امکان پذیر نیست ، در حالی که تبلیغات اینترنتی یکی از دهها شیوه و راههای عملی برای رشد کسب و کار می باشد. البته تبلیغات موجب سرعت بخشیدن به روند موفقیت در کسب و کار اینترنتی می شود و کسی منکر این تاثیرگذاری نیست. با این حال، به کسب و کار های اینترنتی نوپا توصیه نمی شود که در ابتدا از تبلیغات اینترنتی پر هزینه استفاده کنند.

کسب و کارهایی که محدودیت منابع مالی دارند باید از روش های بازاریابی اینترنتی کم هزینه و یا رایگان، استفاده کنند. برخی با این طرز تفکر که سایت های بزرگ و موفق فقط از طریق تبلیغات اینترنتی و هزینه زیاد به این جایگاه رسیده اند، هیچ وقت کسب و کار خود را شروع نمی کنند چون تصور می کنند منابع مالی زیاد ندارند.

اگر درست بررسی شود واقعیت چیز دیگریست. اکثر کسب و کارهای آنلاین موفق در ابتدا تبلیغات انبوهی انجام ندادند و با استفاده از روش های اعتماد سازی و برندینگ توانسته اند به جایگاه فعلی خود برسند. راههای کم هزینه تر و موثرتر برای رشد کسب و کار اینترنتی غیر از تبلیغات اینترنتی وجود دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد سریع اینترنتی

کسی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارد نیازی نیست فقط با این دید وارد عرصه شود. برای نمونه با تولید محتوای تخصصی و کاربردی می توانید از طریق گوگل مخاطبان و کاربران هدف را جذب کرد. در کنار تولید محتوا ، از سئو یا بهینه سازی سایت برای گوگل استفاده کنید.

می توانید با برخی ترفندهای رایگان از سایت های مختلف بک لینک ارزان و رایگان بگیرید و یا در سایت و فروشگاه خودتان لینک سازی داخلی انجام دهید. این موارد هیچ هزینه ای نداشته و در رشد سایت تاثیر زیادی دارد.

۴- کسب موفقیت بدون شکست

از قدیم اینگونه القا کرده اند که تا شکست نخورید به موفقیت نمی رسید ، این هم نمونه ای از رواج افکار اشتباه در کسب و کار اینترنتی است. البته درست است که می گویند کسب و کارهای موفق چندین بار شکست خورده اند تا به جایگاه بزرگ رسیده اند ولی نمی شود این حرف را به عنوان قانون و حکم قطعی قبول کرد. معقول نیست که بگوییم، حتما باید در کسب و کار اینترنتی شکست بخورید تا به موفقیت برسید.

وجود این نوع تفکر گاهی مانع بزرگی در راه اندازی کسب درآمد از اینترنت می شود. برخی از کاربران که از شکست می ترسند هیچ وقت حاضر نمی شوند کسب و کار اینترنتی خود را با همان سرمایه اندک راه اندازی کنند. چون می ترسند همان اندک سرمایه را هم از دست بدهند.

یکی از حقایق کسب و کار اینترنتی این است که اگر همه کارها روی نظم ، دقت و برنامه ریزی انجام شود هیچ کسب و کاری شکست نمی خورد. فرضا اگر دارای تیمی باشید که به کار خودشان مسلط هستند و می دانند که دقیقا باید چه کار انجام دهند، چرا باید ترس شکست و عدم موفقیت داشته باشید؟ در این صورت ممکن است هیچ وقت شکست نخورید و همیشه موفق باشید. کسب و کارهایی که شکست نداشته اند، کم نیستند.

البته باید قبول کرد که ، شکست همیشه پشت هر کسب و کاری کمین کرده و باید همیشه مراقب بود. در هر صورت اگر آگاهانه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید هیچ وقت شکست نمی خورید. این را مطمئن باشید.

سخن پایانی حقایق کسب و کار اینترنتی

گاهی وجود برخی اشتباهات و تصورات غلط در ذهن موجب ایجاد ترس و واهمه شده و فرد را از انجام درست کار باز می دارد. در مورد راه اندازی کسب درآمد اینترنتی هم اینگونه است ، خیلی از افراد با داشتن تصورات اشتباه درباره کسب و کار اینترنتی یا اصلا به فکر راه اندازی کسب درآمد از اینترنت نیستند و یا اگر اقدام کنند در مواجه با اولین شکست ، سریعا کار را رها می کنند.

در این مقاله سایت پول یابی ضمن بیان برخی از اشتباهات و تصورات غلط رایج درباره کسب درآمد اینترنتی ، تلاش شد تا حقایق کسب و کار اینترنتی آنگونه که هست و وجود دارد ، شرح داده شود. هدف این است تا به مخاطبان و دوستانی که درگیر این نوع تفکرات اشتباه ، که مانع جدی شروع کسب درآمد اینترنتی می باشد، کمک شود تا هر چه زودتر کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنند.

نکته آخر حقایق کسب و کار اینترنتی اینکه، در هر کسب و کاری باید تلاش و جدیت داشت. اینطور نیست که چون در کسب و کار اینترنتی خیلی چیزها به صورت خودکار و آنلاین انجام می شود پس نیازی به تلاش و برنامه ریزی نیست. همیشه باید تلاش کرد تا بهترین راهکارها را در کسب و کار آنلاین به کار بست تا به موفقیت رسید.

مهم ترین فاکتورهای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی : ۱- تلاش ۲-  صبر ۳- برنامه ریزی و ۴- ایده جذاب است. اگر صبور باشید و به همان میزان پرتلاش ، و دارای ایده و برنامه ریزی خوب باشید،  مطمئن باشید ضرر نمی کنید و موفق خواهید شد.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.