درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار

وقتی صحبت از کسب درآمد از اینترنت می شود به دلیل تنوع درآمد و نیز مشاغل و فعالیت های گوناگون امکان راه اندازی هر نوع کسب و کار آنلاینی در آن وجود دارد. یکی از این مشاغل به نام کسب و کارهای زرد اینترنتی یا کسب درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار و نامطمئن می باشد. از این نوع کسب درامد به کسب درآمد کثیف و غیر اخلاقی هم یاد می شود.

واقعیت این است که برخی افراد در اینترنت مانند دنیای واقعی به دنبال افزایش کسب درآمد اینترنتی و ثروت اندوزی سریع هستند و تلاش دارند تا با استفاده از هر شیوه ای به درآمد اینترنتی بالا برسند . این افراد از راههای و شیوه های متعدد در کوتاه مدت اقدام به کسب درآمد بالا می کنند ولی در درازمدت کسب و کار اینترنتی آنها وجود ندارد. در این مقاله سایت پول یابی به موضوع درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار یا شناخت کسب و کارهای اینترنتی زرد پرداخته می شود.

درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار

همان طور که درباره روزنامه ها و اخبارشان تقسیم بندی وجود دارد و برخی روزنامه ها و مجلات به مطبوعات زرد مشهور هستند ، درباره کسب و کارهای اینترنتی هم اینگونه است و برخی کسب درآمدهای اینترنتی به دلیل ماهیت و نوع کسب پولشان به عنوان کسب و کارهای زرد شناخته می شودند. البته در اوایل به نام وب سایت های زرد مشهور بودند ولی در سالیان اخیر به آنها کسب و کارهای زرد می گویند.

مشخصه اصلی کسب و کارهای زرد ، داشتن کسب درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار و نامطمئن است. مدیران این نوع سایت ها فقط و فقط به فکر کسب پول از مشتریان با هدف افزایش ترافیک بالا می باشند و با هر ابزار و وسیله ای می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن به این خواسته و هدفشان برسند. حتما در گذشته ایمیل هایی با عناوین تحریک آمیز و گمراه کننده دریافت می کردید این دقیقا کار سایت های زرد جهت دریافت ترافیک زیاد بود..

معمولا بیشتر وب سایت های با گرایشات زرد اینترنتی دارای : ۱- تبلیغات انبوه و رنگارنگ ، ۲- بنرهای چشمک زن با محتواهای اغوا کننده ،  و ۳- تبلیغات پاپ آپ فراوان بودند و هستند. شاید بدترین ، روی اعصاب رو ترین و کثیف ترین نوع کسب درآمد اینترنتی سایت های زرد ، استفاده زیاد از تبلیغات پاپ آپ ( بیش از سه چهار نوع پاپ آپ ) می باشد که با ورود به این سایت ها و با کلیک کردن در جایی از صفحه ، انواع و اقسام این نوع تبلیغات نمایش داده می شد.

به نظر می رسد که این سایت ها تنها با گذاشتن تبلیغات در سایت شان می توانستند کسب درآمد سریع اینترنتی کنند برای همین نهایت تلاش را داشتند تا سریع تر به کسب درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار خود برسند.

درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار ، کسب و کارهای زرد ، درآمد بالا از کسب و کار زرد ، کسب و کار اینترنتی زرد چیست ؟

تعریف کسب و کارهای اینترنتی زرد

به طور کلی کلمه « زرد » بیشتر به چیزهایی اطلاق می شود که بی ارزش، بی محتوا ، بی کیفیت و سرکاری هستند. حتما واژه زرد را خیلی جاها مثلا درباره مجله ها و روزنامه های شنیده اید. معمولا به مطبوعاتی زرد می گویند که اخبار دروغین و یا نامعتبر منتشر می کند. در نگاه کلی ، محتوای مجلات زرد بی ارزش و سرکاری می باشد. فقط به خاطر اینکه خوانندگان بیشتری داشته باشند مجبورند تا چنین محتواهای بی ارزش تولید کنند.

عموما به آن نوع از وب سایت هایی اینترنتی زرد گفته می شود که محتوای زیاد ارزشمندی به کاربران ارائه نمی دهند و بیشتر مطالب آنها برگرفته شده و کپی شده از وب سایت های دیگر است و هیچ نوع خلاقیتی در صفحات چنین سایت هایی مشاهده نمی شود.  هدف اصلی آنها کسب ترافیک و بازدید به هر طریقی و به هر قیمتی می باشد.

در کسب و کارهای اینترنتی هم اینگونه است ، آنها از راه هایی به درآمد می رسند که نقض قانون کرده و یا خدماتی که به کاربران ارائه می دهند بی ارزش است ، ولی بازار هدف گسترده ای دارند. مسلما هر کسب و کاری که به درآمدهای بالا می رسد طرفدار و در واقع خواهان زیادی برای محصولات یا خدماتی که ارائه می کند ، دارد.

سایتهای فان ، سایت های اتاق چت ، سایتهای خبری و شبیه اینها جزو سایت هایی هستند که مطالب آنها کاملاً کپی شده و بدون خلاقیت می باشد. اگر در گوگل جستجو کنید هزاران سایت مانند اینها وجود دارند که مطالب آنها عموماً کپی شده است و منبع درآمد آنها از تبلیغات بنری در قسمت های مختلف سایت و پاپ آپ های آزار دهنده می باشد.

نمونه وب سایت های زرد

بهترین نمونه کسب و کارهای اینترنتی زرد که الان نابود شده اند سایت های فروش وی پی ان می باشند . وی پی ان زمانی در کشور طرفدار و خواهان زیادی داشت و یکی از نیازهای اصلی کاربران اینترنتی محسوب می شد. اما الان با وجود انواع و اقسام فیلتر شکن ها ، کمتر کسی سمت وی پی ان و خرید آن می رود. این موضوع موجب شده تا وی پی ان فروش ها کسب و کارشان را جمع کنند و سراغ شغل دیگری بروند.

اگرچه در مقطعی درآمد اینترنتی وی پی ان فروش ها بسیار بالا بود ولی درآمد این نوع کسب و کارها هیچ وقت پایدار نیست. نمونه دیگر مربوط به پیام رسان تلگرام است که فوق العاده زیاد بود و از کانال های بی محتوا با ممبر های فیک و غیر واقعی گرفته تا سایت هایی که عضو می فروختند را شامل می شد و تبلیغات کسب درآمد از فالوور و ممبر سراسر اینترنت را پر کرده بود .

سایت هایی که خدمات تلگرام (لایک، ویو و ممبر) ارائه می دادند زیاد بودند. نکته جالب اینکه ، درآمد سایت هایی که ممبر تلگرام می فروختند روزانه به حدود سه میلیون تومان و حتی بیشتر هم می رسید. منظور بیشتر سایت هایی است که در کلمه خرید ممبر تلگرام بین ۳ سایت اول در نتایج جستجوی گوگل بودند.

رقابت چنان شدید بود که حتی خیلی از سایت ها هزینه های زیادی برای تبلیغات در گوگل (گوگل ادوردز) می پرداختند تا رتبه یک باشند. زمانی که تلگرام فیلتر شد ، درآمد این سایت ها تنزل بسیار زیادی کرد و بسیاری کلا تعطیل کردند.

دلیل عدم پایداری کسب و کارهای زرد

دلایل زیادی برای کسب درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار این نوع کسب و کارها وجود دارد. شاید مهم ترین دلیل این است که خدمات بی ارزش خود را در فضایی هیجانی و پرسر و صدا ارائه می دهند . نمونه اش همین ممبر تلگرام که ۹۹ درصد سایت هایی که ممبر می فروختند ممبرهایشان فیک بود. همینطور لایک یا ویویی که برای پست ها می زدند . منتهی این خدمات بی ارزش را با تبلیغات هیجانی به کاربران اغفال شده ، می دادند.

لذا خدماتی که ارائه می دهند کاملا بی ارزش و ناپایدار است. جالب اینکه یک سری از کسب و کارهای زرد به کمک دیگر کسب و کارهای زرد تلاش می کنند تا بیشتر دیده شوند. مثلا کانال هایی که ممبرهای فیک زیادی داشتند و هدف اصلی شان جذب تبلیغات در کانالشان بود. این کانال ها هم جزء کسب و کارهای زرد محسوب می شدند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  22 شغل اینترنتی پولساز سریع

در این میان افراد زیادی ضررهای زیادی کردند. کسانی که به امید افزایش ممبر کانالشان ، قصد داشتند تا درآمدهای بالایی را از راه تبلیغات به دست بیاورند. ممبر های فیک زیادی خریدند تا اینکه تلگرام فیلتر شد و همه چیز را از دست دادند.

به طور کلی ، سایت های زرد معمولا دارای محتوای بی ارزش و بیشتر مواقع تقلبی هستند. برای اینکه ترافیک بیشتری داشته باشند از عناوینی استفاده می کنند که هیچ ربطی به محتوای صفحه مورد نظر ندارد.

بررسی کسب و کارها و وب سایت های زرد

در سال های اخیر تا حدودی از تعداد سایت های زرد کم شده است. مخاطبان اینترنتی الان خیلی باهوش تر از قبل شده اند و کمتر به سمت سایت هایی با محتوای زرد و فریب دهنده و بی ارزش می روند. امروزه ارسال ایمیل هایی با عناوین فیک تاثیری ندارد. دیگر کسی این نوع ایمیل ها را باز نمی کند.

توجه کنید موضوع مقاله درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار ، اصلا درباره وب سایت های زرد نیست بلکه در مورد کسب و کارهای زرد هست. کسب و کارهایی که در مدت زمان کوتاهی درآمد های فوق العاده ای را به جیب می زنند اما دائمی و پایدار نیستند. کسب و کارهایی که طی یک بازه زمانی کوتاه و نامشخص درآمدهای بالایی به دست می آورند و بعد از مدتی از بین می روند.

الان ، اگرچه وب سایت های زرد کم شدند ولی به جایش، کسب و کارهای زرد اینترنتی زیاد شدند.. مثل سایت هایی که ترافیک مصنوعی یا فیک می فروشند یا سایت هایی که بک لینک های انبوه می فروشند. تمام این کسب و کارها خدمات بی ارزشی ارائه می دهند اما چون طرفدار و در واقع خواهان زیادی دارند درآمدشان بسیار بالاست. به دلیل عدم آگاهی مردم ، متاسفانه این  نوع کسب و کارهای زرد روز به روز بیشتر شوند.

برای نمونه، خیلی ها نمی دانند خرید بک لینک به صورت انبوه کار اشتباهی است و یا از لطمه های احتمالی که بازدیدهای مصنوعی به وب سایت وارد می کند اطلاعی ندارند. تنها هدفشان پیشی گرفتن از رقبایشان است. اما غاقل از اینکه مسیر را اشتباه می روند.

نمونه کسب و کارهای اینترنتی زرد

همان طور که در بالا اشاره شد ، به دلیل عدم آگاهی عامه کاربران اینترنتی ، عده ای سودجو با راه اندازی برخی مشاغل کاذب و بی ارزش ، در کوتاه مدت درآمد اینترنتی بالایی به دست می آورند و بعد از مدتی با فروکش کردن درآمد ، به سراغ شیوه های دیگر کسب و کار اینترنتی از این نوع می روند. برخی از کسب و کار آنلاین با درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار عبارتند از:

۱- خرید فالوور اینستاگرام

یکی از کسب و کارهای زردی که هم اکنون در ایران مخاطبان زیادی دارد سایت هایی هستند که فالوور اینستاگرام می فروشند. فالوور در اینستاگرام حکم اعتبار را دارد. علاوه بر پیج های بیزینسی ، پیج های شخصی زیادی هم به دنبال کسب اعتبار در اینستاگرام هستند. افراد زیادی وجود دارند که حداقل ۷۰ درصد از فالوورهایشان فیک است. فقط و فقط برای اینکه ثابت کنند جزء آدم های معروف هستند سعی می کنند با فالوور های فیک این مسئله را ثابت کنند.

به نظر می رسد مردم در شبکه های اجتماعی دنبال این هستند که نشان دهند معروف و مشهور هستند. چه فرد باشد چه شرکت، فرقی نمی کند همه دنبال شهرت و کسب اعتبار هستند. قبلا ممبر تلگرام مهم بود، الان فالوور اینستاگرام مهم شده است.

تمام سایت هایی که در این زمینه خدماتی عرضه می کنند درآمد بسیار بالایی دارند. البته اگر صفحه اول گوگل باشند، معمولا در حوزه هایی که تبلیغات گوگل ادوردز زیاد مشاهده می شود رقابت بسیار شدید است. از همین موضوع می توان فهمید حتما سود زیادی در میان است که چنین رقابتی بر سر کسب رتبه اول در آن حوزه وجود دارد.

بررسی واقعیت فروش فالوور اینستاگرام

معمولا سایت هایی که خدمات اینستاگرام ( فالوور، لایک یا ویو ویدیو ) می فروشند به صورت واسطه ای این خدمات را ارائه می دهند. برنامه های فالوور بگیر در کافه بازار مخاطبان زیادی دارند. صاحبان این اپلیکیشن ها شاخه های اصلی در این کسب و کار ها هستند. یعنی اینها هستند که این خدمات را به دیگر سایت ها ارائه می دهند.

به عنوان مثال کسی که سایت دارد و خدمات فالوور و لایک اینستاگرام می فروشد مثلا هر ۱۰۰۰ فالوور را از صاحب این برنامه ها پانزده هزار تومان می خرد و خودش به مشتری ۲۰ هزار تومان می فروشد.  بعد از سفارش هم آیدی مشتری وارد برنامه مثلا فالوور بگیر می شود و فالوور ها به آیدی اش انتقال داده می شود.

البته خودشان در سایت های اصلی ارائه دهنده، پنل کاربری دارند و همه کارها را می توانند اتوماتیک انجام دهند. به این صورت است که روز به روز سایت های زرد در این حوزه کاری رو به افزایش است. البته این سایت ها هم موقتی اند چون هر لحظه ممکن است اینستاگرام هم فیلتر شود و یا با ظهور شبکه اجتماعی جدیدی محبوبیت خود را از دست بدهند.

۲- سایت های پیش بینی

یکی دیگر از کسب و کارهای زرد اینترنتی که اکنون شاهد آن هستیم و روز به روز بیشتر می شوند سایت های پیش بینی فوتبال یا همان قمار خانه های اینترنتی است. متاسفانه این جور سایت های غیر قانونی زیاد بوده و جنبه کلاه برداری دارند و پول مردم را به راحتی از جیبشان می زنند. بازار سایت های شرط بندی فوتبال با شروع جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داغ تر شد.

دلیل اینکه مردم برای کسب درآمد از اینترنت به استفاده از این سایت ها روی آورده اند تبلیغات انبوه و فریبنده آنان است. متاسفانه خیلی از افراد سرشناس و مشهور به دلیل منفعت مالی زیاد ، به تبلیغ این نوع وبسایت ها کمک می کنند. در اینستاگرام افرادی که فالوور های زیادی دارند و این سایت ها را معرفی می کنند ، خیلی زیاد شده اند.

مردم هم تحت تاثیر افراد سرشناسی که این سایت ها را تبلیغ می کنند به استفاده از این سایت ها و شرط بندی اینترنتی روی می آورند تا به خیال خودشان پول دار و ثروتمند شوند، اما غافل از اینکه هر چه پول دارند از دست می دهند. تنها صاحبان اصلی این سایت ها هستند که سود کلان به جیب می زنند.

دلیل علاقه به راه اندازی کسب و کارهای زرد

شاید برایتان این سوال مطرح شود که چرا خیلی ها دوست دارند کسب و کارهای زرد راه اندازی کنند؟ یکی از دلایل واضح و اصلی این است که ، درآمدهای حاصله از طریق کسب و کارهای زرد بسیار بالاست. یعنی درآمد بسیار بالا در مدت زمان کوتاه برایشان به همراه دارد. لذا مشخصه آنها، درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار می باشد. همین موضوع موجب شده خیلی از کاربران به خیال خودشان تصور کنند که می توانند با راه اندازی این جور کسب و کارها پول زیادی به جیب بزنند ، در صورتی که اینگونه نیست.

توجه کنید ، همه نمی توانند در راه اندازی کسب و کارهای زرد اینترنتی موفق باشند. به قول معروف باید این کاره باشید تا بتوانید در رقابت با دیگر سایت هایی که در این زمینه ها فعالیت می کنند ، برنده شوید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

علاوه بر اینها ، راه اندازی چنین کسب و کارهایی کاملا مشخص است که ریسک بالایی دارد. شاید مجبور شوید برای راه اندازی چنین کسب و کارهایی هزینه زیادی پرداخت کنید اما ممکن است بعد از مدتی دیگر خواهان نداشته باشند. درست مثل خرید ممبر تلگرام که از آن بازار پر رونق قبلی ، کاسته شده است.

دلیل عدم راه اندازی کسب و کار اینترنتی زرد

چرا نباید کسب و کار اینترنتی زرد راه اندازی کنید؟ اگر واقعا می خواهید برای زمان طولانی روی کسب و کارتان در اینترنت سرمایه گذاری کنید و یا اگر واقعا می خواهید کسب و کار اینترنتی را به عنوان شغل اصلی و دائمی انتخاب کنید هیچ وقت نباید به فکر راه اندازی کسب و کار زرد باشید. اگرچه پول زیادی در این کسب و کارها وجود دارد ولی باز دلیل نمی شود به فکر راه اندازی چنین کسب و کارهایی باشید.

اگر واقعا انجام کار قانونی و فعالیت شرافتمندانه در آینده برایتان مهم است و می خواهید برندسازی کنید و فرد سرشناسی در حوزه کاری خود شوید ، با کسب و کار زرد هرگز به این آرزو نمی رسید. اگر دقت کنید هویت صاحبان اصلی کسب و کارهای زرد همیشه پنهان است.

کسب و کارهای زرد هیچ وقت پایدار نیستند، حتی ممکن است فیلتر هم شوند. ضمن اینکه خیلی از این کسب و کارها از نظر شرعی و قانونی ایراد دارند. خدماتی که ارائه می دهند از نظر سرویس دهنده اصلی قانونی نیست. مثلا اینستاگرام گفته است پیج هایی که فالوور های فیک دارند را می بندد و یا الکسا و گوگل می توانند بازدید های فیک و مصنوعی را تشخیص دهند. آن وقت ، کاسبی سایت هایی که بازدید مصنوعی می فروشند کساد می شود.

دلایل قانع کننده عدم توجه به کسب و کارهای زرد

۱- ریسک بالا و موقتی بودن

کسب و کار های زرد اگرچه پرسود و پولساز هستند ولی موقتی و کاملاً ریسکی می باشند. فرضا اگر بخواهید همین الان کسب و کاری راه اندازی کنید باید با خیلی ها در این زمینه به رقابت بپردازید. بسیاری از قدیمی ها در این زمینه هستند که بیشتر از شما فعالیت کرده اند و سابقه کاری آنها قدیمی و بیشتر هست.

خلاصه اینکه راه اندازی کسب و کار های زرد کاملا ریسکی می باشد و همان طور که پیش تر اشاره شد، مسلما هزینه های زیادی هم در این راه باید صرف کنید اما چون ریسکی هست ممکن است بعد از مدتی دیگر کسب و کارتان طرفدار نداشته باشد ، و بدین ترتیب در کسب و کار خود شکست خواهید خورد .

۲- قابل پیش بینی نبودن

در این مقاله چندین بار اشاره شد که کسب و کارهای زرد اصلا پایدار و دائمی نیستند و ممکن است با تغییر شرایط و به مرور زمان بازار چنین کسب و کارهایی کساد شود. ممکن است سایتی فیلتر شود یا کلا از بین برود. این گونه کسب و کارها در مقطعی قارچ گونه به دلیلی سریع رشد می کنند ، مثل رشد اینستاگرام در بین کاربران و کسب و کار مرتبط با آن یعنی فروش فالوور ، و چه بسا با فیلتر شدن و یا با رشد شبکه اجتماعی جدید ، این مشاغل تعطیل شوند .

۳- عدم امکان پیشرفت و گسترش کسب و کار

در کسب و کارهای زرد نمی توانید پیشرفت چشمگیری داشته باشید چون چنین کسب و کارهایی پایدار نیستند و شما نمی توانید برندسازی کنید . نمی توانید مشتری ثابت جمع کنید و همچنین نمی توانید به صورت دائم با مشتریان خود در ارتباط باشید.

اگر واقعا می خواهید یک کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشید باید به فکر رفع یک نیاز اساسی مشتریان و مخاطبان باشید. باید خدمات و محصولاتی ارائه دهید که واقعا با ارزش باشند. همیشه به این فکر نباشید که با هر روش و ترفندی که شده ، پول در بیاورید. باید به فکر مخاطبانتان باشید و به آن ها کمک کنید.

لذا کسب و کار زرد اصلا گزینه مناسبی نیست هر چند که شاید پول های زیادی در آن ها رد و بدل شود.

وضعیت کنونی کسب و کارهای زرد

در حال حاضر سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی زیادی وجود دارند که ماهیت کسب و کارشان زرد می باشد. سایت هایی که نرم افزار های افزایش بازدید را با قیمت های باور نکردنی به فروش می گذارند و ادعا می کنند که با استفاده از این نرم افزارها بازدید وب سایت افزایش زیادی پیدا خواهد کرد و مشتریان هم با عدم آگاهی از عواقب این کار و پنالتی شدن از سوی گوگل و چندین مورد دیگر ، دست به چنین کار هایی می زنند.

نمونه بارز دیگر ، خرید بک لینک است. سایت هایی هستند که بک لینک Backlink می فروشند و ادعا دارند که بعد از سه ماه استفاده از بک لینک های این سایت ها ، ورودی گوگل تان و در نتیجه بازدید وبسایتتان افزایش پیدا می کند . عده ای از کاربران با عدم اطلاع از عواقب این کار و تنبیه شدن از سوی گوگل ، دست به خرید بک لینک های مصنوعی و غیر ارگانیک می زنند . دریافت این نوع بک لینک ها کاملاً بی ارزش و بی تاثیر بوده و فقط هزینه های گزاف روی دست مدیران وبسایت ها می گذارد.

تا زمانی که عدم آگاهی و طمع کاربران اینترنتی وجود دارد ، عده ای افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به راه اندازی کسب و کارهای زرد می کنند و در کوتاه مدت با انواع تبلیغات اغوا کننده ، پول زیادی به جیب می زنند.

سخن پایانی درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار

کسب و کارهای زرد با درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار در فضای مجازی زیادند و روز به روز از نظر تعداد در حال افزایش می باشند. تنها راه کسب درآمد ثابت و ارزشمند از اینترنت ارائه محصولات مفید و باکیفیت است که به درد کاربران خورده و به عبارتی ، با ارائه این گونه محصولات ، نیاز کاربران برطرف شود.

کسب و کار های زرد اصلاً پایدار نیستند و هرگز نمی توانید در این زمینه موفقیت چشمگیری داشته باشید . اگر هم درآمدی از این طریق به دست آورید، مطمئن باشید موقتی خواهد بود. لذا توصیه می شود ، کسب و کار اینترنتی پایدار راه اندازی کنید ، کسب و کاری که شما را معروف و محبوب می کند و در آینده قابل گسترش است. کسب و کاری که یک نیاز واقعی از مخاطبان و مشتریان را رفع می کند.

سخن پایانی درآمد اینترنتی بالا ولی ناپایدار اینکه ، اگر واقعا قصد کسب درآمد پایدار از اینترنت دارید ، باید کسب و کاری را شروع کنید که خدمات و محصولات مفیدی به مردم ارائه می دهد تا فرد سرشناسی در زمینه کسب و کارتان شوید. باید همه بدانند در کارتان متخصص ، صاحب نظر و استاد هستید. تاکید می شود برای بقا در رقابت با دیگران ، باید پایه های کسب و کارتان را محکم کنید. باید کسب و کاری داشته باشید که صاحب اصلی آن خود شما باشید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.