افلیت مارکتر کیست ؟ ویژگی های افیلیت مارکتر موفق

یکی از مباحث داغ کسب درآمد اینترنتی ، شیوه کار همکاری در فروش و همچنین خصوصیات و ویژگی های افیلیت مارکتر موفق است . اینکه برای تحقق درآمد اینترنتی بالا یک بازاریاب یا افیلیت مارکتر باید چه رفتارها و ویژگی های بارز داشته باشد بحث همیشگی وبمستران بوده است .

کاملا واضح است که هدف اصلی هر کسی که وارد کسب و کار اینترنتی یا شغل همکاری در فروش اینترنتی می شود این است که در این حرفه موفق شده و درآمد اینترنتی خوبی داشته باشد . اما کسب موفقیت در این شغل و تبدیل شدن به یک افیلیت مارکتر موفق و پولساز مانند موفق شدن در هر کسب و کاری ، فنون و مهارت های خاص خودش را می طلبد .

افراد می توانند با کسب دانش و فراگیری فنون کسب درآمد از اینترنت به یک بازاریاب موفق در حرفه همکاری در فروش تبدیل شوند . اما علاوه بر اینها ، فرد یا افراد فعال در زمینه همکاری در فروش که به عنوان افیلیت مارکتر معروف هستند باید یک سری خصوصیات و مهارت های ویژه هم داشته باشند .

در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا ضمن بررسی مفاهیم و تعاریف افیلیت مارکتینگ ، به ویژگی های افیلیت مارکتر موفق بپردازم . اینکه چگونه یک فعال در زمینه کسب درآمد اینترنتی می تواند یک افیلیت مارکتر خوب شود . تا پایان مقاله ما را همراهی کنید .

مفهوم افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

تقریبا همه افراد در حال تکاپو برای رشد و یافتن یک جایگاه خوب کاری و کسب درآمد اینترنتی مناسب هستند . گاه این جایگاه‌ها حضور عینی دارند و گاهی هم جزئی از کسب و کار های اینترنتی می‌شوند . در بین مشاغل متنوع اینترنتی ، همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ جایگاه پررنگ و مهمی دارد .

افراد زیادی به عنوان بازاریاب یا افیلیت مارکتر در این حوزه فعالیت دارند و تصمیم می‌گیرند تا یک افیلیت مارکتر موفق باشند . افیلیت مارکتینگ درست مثل سایر مشاغل اینترنتی ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد که افراد باید نسبت به آن آگاه باشند . توجه کنید که جایگاه و اهمیت همکاری در فروش در ایران در سالیان اخیر به دلیل راحتی و عدم نیاز به سرمایه بالا رفته است .

ویژگی های افیلیت مارکتر موفق , راههای کسب درآمد از همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

در واقع افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش فرآیندی است که افراد در ازای فروش محصولات دیگران کمیسیون دریافت می کنند . اینکه چرا باید درباره افیلیت مارکتینگ یاد بگیرید ، به دلایل زیر :

۱-  چون کمک می کند که از وب سایت خود کسب درآمد اینترنتی داشته باشید .

۲- می توانید درباره محصولاتی که مورد علاقه مخاطبان است اطلاعات زیادی کسب کنید .

۳- این روند موجب می شود که مخاطبان وب سایت  به خرید از شما عادت کرده و کم کم میزان اعتمادشان به شما افزایش پیدا کند .

تعریف افیلیت مارکتر

همانطور که می‌دانید شیوه کار سیستم همکاری در فروش به عنوان یکی از شاخه‌های بازاریابی آنلاین به شمار می‌رود . در واقع بازاریاب‌ها در این راه ، وظیفه‌ تبلیغات اینترنتی برای فروش آنلاین را به عهده دارند . به زبان ساده به تمامی بازاریاب‌هایی که در هر شاخه‌ای از افیلیت مارکتینگ ، مشغول به تبلیغات هستند ، افیلیت مارکتر یا بازاریاب همکاری در فروش گفته می‌شود .

یک افیلیت مارکتر از طریق تبلیغات و عملکردی که دارد ، به صاحبان کسب و کار ، خدمتی ارائه می‌کند و در مقابل میزان مشخصی پورسانت یا دستمزد دریافت می‌کند .

باید در نظر داشته باشید که افیلیت مارکتر‌های موفق دنیا برای رشد در این راه ، مهارت‌ها و ویژگی‌های خود را تقویت کرده‌اند تا به درآمد اینترنتی خوب دست پیدا کنند . در صورتی که تصمیم دارید به یک افیلیت مارکتر موفق تبدیل شوید، باید بدانید که برای افیلیت مارکترهای موفق چه ویژگی‌هایی دارند . یادگیری این خصوصیات و ویژگی های افیلیت مارکتر موفق می تواند در مسیر کسب درآمد از اینترنت کمک رسان باشد .

مزایای همکاری در فروش

برخی از مهم ترین مزایا و فواید همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ عبارتند از :

– راحتی همکاری در فروش

شروع به کار در حرفه افیلیت مارکتینگ بسیار راحت است . تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینکی را با مخاطبان وب سایتتان به اشتراک بگذارید . دیگر لازم نیست موجودی انبار را چک کنید . خدمات پس از فروش به مشتری ارائه دهید . پرداختهای مشتریان را چک کنید و… .

– راحت بودن فرایند فروش محصولات متنوع

لزومی ندارد که تیم های پشتیبانی فروش در محل شرکت مستقر شوند . این یعنی اینکه می توانید به تنهایی محصولات متنوع و گوناگونی بفروشید .

– عدم نیاز به تخصص

افیلیت مارکتینگ نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد . حتی کسانی هم که در زمینه ویترین خود تخصص ندارند ، کافی است فقط اطلاعات زیادی درباره محصولاتی که قصد فروش آنها را دارند ، جمع آوری کنند . سپس آن اطلاعات را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند .

– کم ریسک بودن همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ حرفه کم ریسکی است . یعنی به سرمایه گذاری مالی زیادی نیاز ندارد . اصلا در صورت عدم موفقیت ، چیزی را از دست نمی دهید .

به نظر می رسد در این حرفه همه چیز ایده آل است . اما صادقانه بگویم هرکسی در افیلیت مارکتینگ موفق نمی شود .چون همه افراد پتانسیل موفق شدن در این حرفه را ندارند .

اسرار و خصوصیات افیلیت مارکتر موفق کاربلد , آموزش همکاری در فروش

رازها و ویژگی های افیلیت مارکتر موفق

اگرچه افیلیت مارکتینگ حرفه بسیار جذابی به نظر می رسد اما برای اینکه بتوانید واقعا در این حرفه موفق شوید مواردی وجود دارد که در ابتدا باید بر روی آنها کار کنید . یا اینکه این خصوصیات و ویژگی ها را در خودتان پرورش دهید . اقدامات و ویژگی های افیلیت مارکتر موفق برای کسب درآمد اینترنتی بالا عبارتند از :

۱- راه اندازی وب سایت

اگر در راه اندازی و مدیریت وب سایت خود مشکل دارید ، پس هنوز برای شما زود است که بخواهید بر روی افیلیت مارکتینگ کار کنید . وب سایت یک ابزار مهم و اصلی برای استمرار کسب درآمد اینترنتی پایدار است .

۲- تولید محتوای ارزشمند

بعد از ایجاد وب سایت ، اولین نکته مهم این است که مطمئن باشید به صورت منظم محتواهای جدید را در وب سایت خود منتشر می کنید . گوگل عاشق محتوای ارزشمند و تخصصی است . با تولید محتوای ارزشمند و کاربردی ، ترافیک هدفمند به سایت شما زیاد شده و فروش اینترنتی افزایش خواهد یافت .

۳- تهیه بانک ایمیل

می توانید از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی برای افزایش فروش استفاده کنید . یکی از ویژگی های افیلیت مارکتر موفق این است که از هر ابزاری برای افزایش کسب درآمد اینترنتی استفاده می کند . همچنین در صورتی که حداقل آدرس ایمیل ۱۰۰۰ مشترک را داشته باشید ، شانس بیشتری برای موفقیت دارید . دلیل این امر این است که اگر شما توانسته اید در وب سایتتان بیشتر از ۱۰۰۰ مشترک را جذب و حفظ کنید پس شما پتانسیل بالایی برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ دارید .

با این حال حتی اگر هم لیستی از ایمیل مخاطبانتان دارید اما می خواهید خدماتی مثل مشاوره ، طراحی ، تدریس ، مشاوره حقوقی یا مشاوره مالی را در وب سایت تان به فروش برسانید ، پس بهتر است وارد حرفه افیلیت مارکتینگ نشوید . حداقل در کوتاه مدت .

دلیلش هم این است که شما واقعا ارائه دهنده خدمات در وب سایت تان هستید . لذا بهتر است بر روی همان کسب و کارتان تمرکز کنید . چون این کار سودآورترین و بهترین راه برای کسب درآمد از وب سایت تان است. البته اگر بعدها واقعا در زمینه فروش خدمات موفق بودید ، می توانید در کنار آن افیلیت مارکتینگ را نیز شروع کنید .

۴- یادگیری فرایند افیلیت مارکتینگ

بیشتر فرآیندها در پس زمینه نرم افزاری خاص اجرا می شوند . اما به هر حال اطلاع از شیوه کارکرد این روش برای فعالان این عرصه می تواند بسیار مفید باشد . این فرایند عبارتند از :

قدم اول : به یک برنامه فروش محصول می پیوندید و یک URL خاص و یک شناسه منحصر به فرد دریافت می کنید ، که برای تبلیغ محصولات از آن استفاده می کنید .

قدم دوم : افیلیت شامل پیوندهایی در محتوای وب سایتها ، ایمیل های مشترک ، پست های رسانه های اجتماعی و غیره است . این موارد از مخاطبان دعوت می کنند تا بر روی لینکی کلیک کرده و اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنند .

قدم سوم : مخاطبان بر روی لینک کلیک می کنند و از سایت فروش محصول بازدید می کنند . بلافاصله یک کوکی که افیلیت مارکتر مربوطه را شناسایی می کند در مانیتور مشتری احتمالی ظاهر می شود . نقش این کوکی بسیار مهم است . حتی اگر بلافاصله خرید صورت نگیرد این کوکی تضمین می کند که کمیسیون فروش افیلیت مارکتر حتما پس از فروش محصول ، محفوظ می ماند .

قدم چهارم : وقتی خریدار اقدام به خرید می کند سایت فروش محصول کوکی شناسایی شده را در سابقه فروش محصول بررسی می کند تا مشخص کند که چه کسی مشتری را معرفی کرده است . سپس اعتبار فروش را برای افیلیت مارکتر منظور می کند .

قدم پنجم : گزارش فروشها توسط سایت فروش در دسترس افیلیت مارکترها قرار می گیرد تا آنها بتوانند میزان کلیک ها ( ارجاع های) خود و فروش های خود را پیگیری کنند .

قدم ششم : فروشنده محصولات ، به صورت دوره ای کمیسیونهای فروش را به افیلیت مارکترها پرداخت می کند .

۵- فراگیری برخی نکات ساده تکمیلی

همان طور که در بالا مشاهده کردید ، این یک روند سر راست است . می توانید بدون توجه به نوع محصولی که می فروشید از این فرآیند استفاده کنید . فقط به یاد داشته باشید که در ازای ارائه مطالب ارزشمند در مورد محصولات و خدماتی که مخاطبانتان طالبش هستند ، کمیسیون دریافت می کنید .

به عبارت دیگر مخاطبان شما قصد خرید آن کالاها و خدمات را دارند، چه شما به آنها توصیه کنید یا نه ، آنها آن کالاها و خدمات را خریداری می کنند . تنها سوالی که در اینجا پیش می آید ، این است که آیا شما می توانید به آنها در خرید کمک کنید ؟

شیوه پاسخگویی به این پرسش افیلیت مارکترهای متوسط و بسیار موفق را از هم جدا می کند . چون اینجا دقیقا جایی است که شما می توانید ارزش افزوده ایجاد کنید . در واقع کمیسیونی که دریافت می کنید در عوض کمکی است که به مردم برای تصمیم گیری بهتر می کنید .

۶- انتخاب محصولات مناسب

از خودتان بپرسید که مخاطبان من در حال حاضر چه چیزهایی را خریداری می کنند ؟ اگر چه در ابتدا ممکن است نتوانید تمام محصولاتی را که می خواهید تبلیغ کنید مشخص کنید ، اما حداقل می توانید تا حدی نوع کالاها و خدمات را حدس بزنید . به عنوان مثال :

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سوال درباره گوگل ادسنس

مادران نوزادان بیشتر طالب چه چیزهایی هستند ؟ حدس بزنید ، محصولات مراقبت از کودکان ، میان وعده های کودکان ، اسباب بازی ، لوازم بهداشتی و غیره .

دانشجویان عکاسی و فعالان این عرصه خواهان چه چیزهایی هستند ؟ حدس بزنید ، دوربین ، لنز ، وسایل نورپردازی ، نرم افزارهای ویرایش عکس ، دوره های آموزشی عکاسی و غیره .

اگر چه اینها فقط حدسیات هستند ، اما خوب مواردی هستند که احتمالا مخاطبانتان بیشتر طالب آنها هستند . اگر باز هم شک دارید می توانید به مخاطبان خود ایمیل بزنید و یا از نظرسنجی استفاده کنید . یکی از ویژگی های افیلیت مارکتر موفق این است که تمام اینها را پیش بینی می کند .

۷- انتخاب محصولات برای تبلیغ

برای اینکه بهترین محصولات را به مخاطبان خود ارائه دهید ، باید وقت و هزینه زیادی صرف کنید . در این رابطه می توانید از گزینه های زیر استفاده کنید :

– محصولاتی را که می شناسید، تبلیغ کنید . بیشتر افیلیت مارکتر های خوب از آن استفاده می کنند . آنها چیزهایی را تبلیغ می کنند که از قبل می شناسند ، از آنها استفاده کرده اند و دوستش دارند . این محصولات می توانند شامل هر چیزی باشند . کتابهای الکترونیکی ، نرم افزارها ، دوره های آموزشی و هر محصول یا خدمتی که از آن استفاده کرده اید و از کیفیت و کارایی آن راضی بوده اید .

اما قبل از اینکه محصولات را توصیه کنید، به این نکات توجه کنید :

بررسی کنید که آیا شرکت یا فروشنده محصولات در صورت عدم رضایت ، حاضر به پس گرفتن محصول است یا خیر ؟

خدمات پس از فروش را امتحان کنید تا از کارایی آن مطمئن شوید .

مطمئن شوید که پیشنهادهای شما مطابق با نیازهای مخاطبان است .

تجربیات خود را درباره استفاده از آن محصولات با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید .

– برای یافتن محصولات از شبکه های افیلیت استفاده کنید . در استفاده از این رویکرد با احتیاط پیش بروید زیرا باید سرمایه گذاری زیادی بر روی تحقیق از محصولات انجام دهید . ممکن است برای ارزیابی کردن محصولات مجبور شوید که آنها را خریداری کنید .

یکی از دلایل مهمی که موجب عدم موفقیت افیلیت مارکترها می شود این است که بدون ارزیابی محصولات آنها را تبلیغ می کنند . در صورت عدم کارایی لازم محصولات و یا جوابگو نبودن شرکت به خریداران و یا حتی کلاهبردار بودن آنها ، اعتبار و شهرت افیلیت مارکتر زیر سوال می رود و به شدت تخریب می شود .

۸- قرار ندادن همه تخم مرغها در یک سبد

از ویژگی های افیلیت مارکتر موفق این است که تنوع همکاری در فروش را مدنظر دارد . برای یک افیلیت مارکتر خوب شدن محصولات تجاری فروشندگان مختلف را در ویترین خود تبلیغ کنید . به این ترتیب اگر به هر دلیلی یکی از فروشندگان حق کمیسیون را دیر پرداخت کرد و یا اینکه محصولاتش کیفیت کافی را نداشت ، تاثیر آنها در کسب و کار شما به حداقل می رسد .

کار کردن با چند فروشنده مختلف موجب می شود در صورتی که به هر دلیلی با هر یکی از آنها قطع همکاری کردید ، زیان حداقلی به کسب و کار تان وارد شود . از این امکان استفاده کنید . شما هیج محدودیتی در این زمینه ندارید .

۹- یافتن یک ویترین منحصر به فرد

بعد از اینکه محصولات و کالاهای مورد علاقه خود و مخاطبان تان را پیدا کردید آنها را دسته بندی کنید . سپس بررسی کنید که کدام دسته بندی فراوانی بیشتری دارد و آن دسته از محصولات به چه مارکتی تعلق دارند . برای افزایش کسب درآمد اینترنتی روی فروش آنها متمرکز شوید .

تمرکز بر روی یک دسته بندی خاص در درازمدت کسب و کار اینترنتی شما را شاخص خواهد کرد . مثلا سعی نکنید هم فروشنده محصولات بهداشتی باشید ، هم فروشنده موبایل و وسایل جانبی موبایل و یا فروشنده کالاهای خانگی و پوشاک . برای کسب درآمد اینترنتی پایدار ،  فقط روی یک بازار تمرکز کنید . یکی از دلایل عدم موفقیت افیلیت مارکترها این است که دوست دارند هر چیزی را بفروشند و این اشتباه بزرگی است .

به یاد داشته باشید که شما به عنوان یک افیلت مارکتر باید بر روی محصولاتی که آنها را می فروشید کار کنید . باید درباره آنها اطلاعات جمع آوری کنید تا بتوانید منبع موثقی برای مشتریان باشید و در خرید به آنها کمک کنید . تنوع زیاد دسته بندی محصولات ، مهارت شما را در پاسخ گویی و تسلط در معرفی کالاها کم می کند .

توجه کنید که هیچ کس برای بررسی یک گوشی موبایل یا یک ماشین ظرفشویی به سایتی مراجعه نمی کند که مبلغ پوشاک یا مواد شوینده است . و یا فردی که به دنبال آموزش کسب درآمد از اینترنت است برای تهیه کتاب به فروشگاه اینترنتی ابزار یراق سر نمی زد . شما باید یک مرجع تخصصی در زمینه بازار هدف خود باشید ، این کار موفقیت و کسب درآمد اینترنتی شما را تضمین می کند .

۱۰- دائم به دنبال یادگیری و آموختن باشید

یکی از مهمترین ویژگی های افیلیت مارکتر موفق ، کسب دانش و افزایش مداوم آگاهی است . دنیای تکنولوژی دنیای سریعی است و به سرعت تغییر می کند . دانش یک سال پیش شما و یا حتی شش ماه پیش شما دیگر جوابگوی نیاز تان در حال حاضر نیست . روند تبلیغات ، نوع ارائه محصولات و هزاران مورد دیگر در زمینه افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به سرعت تغییر می کنند .

برای مداومت کسب درآمد از اینترنت ، باید همواره به روز باشید . از روند تغییرات آگاهی داشته باشید وگرنه موفق نخواهید شد . حتی ممکن است موقعیتی را هم که با تلاش زیاد به دست آورده اید ، از دست بدهید . به عنوان مثال الان کمتر کسی تبلیغات بنری را باز می کند . چون مخاطبان از بس که با آن تبلیغات بمباران شده اند، دیگر چشم شان خسته شده است . حتی کاربران تمایلی به دیدن تبلیغات بنری ندارند ، چه برسد به اینکه بخواهند آنها را باز کنند .

۱۱- عشق و علاقه به کار

می توان ادعا کرد یکی از ویژگی های افیلیت مارکتر موفق داشتن علاقه به زمینه کاریش است . کمتر کسی را می توان پیدا کرد که بدون علاقه در کسب و کار اینترنتی یا هر زمینه دیگری موفق شده باشد . برای شروع کار بازاریابی وابسته یک افیلیت مارکتر موفق باید ابتدا علاقه خود را در نظر بگیرد . این اولین و شاخص ترین مرحله برای شروع افیلیت مارکتینگ است .

در دنیای همکاری در فروش اینترنتی ، محصولات و خدمات زیادی برای تبلیغ وجود دارد . پس حتما می‌توانید چیزی را که به آن علاقه‌‍مند هستید انتخاب کنید زیرا علاقه یکی از شروط اصلی برای ادامه و موفقیت در یک کار است .

اگر در حوزه مورد علاقه خود فعالیت کنید محتوایی تولید می‌کنید که از آن لذت می‌برید . ضمن اینکه پس از گذشت سالیان متمادی همچنان در حوزه مورد علاقه خود فعالیت می‌کنید و از آن خسته نمی‌شوید . علاقه به دنبال خودش استمرار خواهد آورد .

اگر محصولی که برای بازاریابی انتخاب می‌کنید تنها برای بدست آوردن پول بیشتر است پس از مدتی دیگر برایتان جذابیت ندارد . لذا مجبورید آن را کنار بگذارید و شکست را قبول کنید . پس اگر می‌خواهید یک افیلیت مارکتر موفق باشید در ابتدای راه ، کارتان را برای موفقیت تنظیم کنید و حوزه‌ای را برای تبلیغ انتخاب کنید که به آن علاقه‌مند هستید . ویژگی های افیلیت مارکتر موفق

۱۲- تمرکز و فعالیت روی محصولات پر فروش

در بیان ویژگی های افیلیت مارکتر موفق در شماره ۹ این مقاله سایت پول یابی ، روی یافتن یک ویترین منحصر به فرد تاکید شد . این مورد تمرکز هم به نوعی تایید و تاکید مجدد بر روی آن است . اهمیت این موضوع بسیار بالاست . شخصی را در نظر بگیرید که برنامه نویسی وب را به عنوان یک حرفه برای کسب درآمد اینترنتی انتخاب می‌کند .

اگر این شخص زبان‌های برنامه نویسی لازم را برای کار خود یاد بگیرد و مهارت کافی را در این زبان‌ها کسب کند پس از مدتی برنامه نویس موفق خواهد شد . اما اگر همین فرد بخواهد همزمان علاوه بر برنامه نویسی کارهای دیگری را هم یاد بگیرد و تمام تمرکز خود را روی برنامه نویسی نگذارد خیلی دیرتر در برنامه نویسی موفق خواهد شد .

حتی ممکن است در این راه کاری از پیش نبرد و در نهایت تبدیل به شخصی می‌شود که در هر کاری دانش اندکی دارد بدون اینکه آن دانش در کسب درآمد  از اینترنت کمک رسان باشد .

در افیلیت مارکتینگ تمرکز از اهمیت زیادی برخوردار است . بسیاری از افیلیت مارکترها در حوزه‌های پراکنده فعالیت می‌کنند . آنها چندین محصول را تنها یک بار تبلیغ می کنند کاری که موجب بهم خوردن تمرکزشان می‌شود.  در همکاری در فروش تبلیغ یک محصول مناسب در چند جای مختلف درآمد زایی بهتری دارد تا اینکه بخواهید چندین محصول را تبلیغ کنید .

تمرکز روی گردش ترافیکی یک محصول پرفروش می‌تواند سودآوری شما را چند برابر کند . لذا سعی کنید از این شاخه به آن شاخه پریدن را کنار بگذارید . محصولات مناسب برای تبلیغ را شناسایی کنید و روی آن تمرکز کنید . چون این شیوه این سریع‌ترین مسیر موفقیت به عنوان یک بازاریاب وابسته است .

۱۳- داشتن یک پلتفرم خوب برای تسلط بر بازاریابی

در بالا اشاره شد که راه اندازی یک سایت از واجبات شروع کسب و کار همکاری در فروش است . علاوه بر سایت ، بهتر است که برای تبلیغ بهتر و جذب مشتریان بیشتر ، از سایر بسترها برای انجام تبلیغات اینترنتی استفاده کنید . در واقع باید بدانید از چه طریق می‌خواهید کسب و کار خود را به بازار عرضه کنید . برای انتخاب این پلتفرم باید مهارت‌ها و توانایی‌های خود را در نظر بگیرید و ببینید در چه زمینه‌هایی نقاط قوت دارید .

روش‌های متفاوت و شیوه های متنوعی برای ایجاد و گسترش یک کسب و کار آنلاین وجود دارد . از مهم‌ترین آنها می‌توان به شبکه‌های اجتماعی فیسبوک ، تلگرام ، یوتیوب ، لینکدین و اینستاگرام اشاره کرد . توصیه می شود روشی را انتخاب کنید که با مهارت‌ها و توانایی‌هایتان سازگار است . چون ورود به یک بستر بدون داشتن مهارت و دانش زمان زیادی از شما صرف می‌کند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با Affiliation افیلیشن

به عنوان مثال اگر فرد خجالتی نیستید و روابط اجتماعی خوبی دارید می‌توانید از روش بازاریابی ویدئویی در پلتفرم‌های اینستاگرام و یوتیوب استفاده کنید . اگر قلم خوبی دارید و می توانید مقالات تخصصی بنویسید ، می‌توانید روش وبلاگ نویسی را امتحان کنید .

۱۴- ایجاد یک برند شخصی

پرسونال برندینگ نه تنها در بازاریابی وابسته بلکه در تمامی کسب و کارها از اهمیت زیادی برخوردار است . ساخت برند شخصی نیازمند ایجاد حس دوستی و اعتماد در مخاطبان است . افراد معمولا از کسانی خرید می‌کنند که آنها را می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند .

فقط کافیست صداقت داشته باشید و با مخاطبان خود مانند دوستانتان رفتار کنید . به این ترتیب بدون انجام کار خاصی دنبال کنندگان به شما اعتماد می‌کنند . طرفدار واقعی شما می‌شوند و شما به عنوان یک شخص محبوب و مورد اعتماد در ذهن آنها هک خواهید ش د. این کار می شود برند شخصی شما در کسب و کار اینترنتی .

از ویژگی های افیلیت مارکتر موفق این است که برای برند‌سازی فریبکاری و نیرنگ ندارد . اصلا با فریب مخاطب رشد کسب و کار امکان پذیر نیست . حتی اگر از این طریق به شخص معروفی تبدیل شوید اما محبوبیت نداشته باشید در بازاریابی موفق نخواهید بود . چون مردم به شخصی که آنها را فریب داده برای خرید هیچ چیز اعتماد نخواهند کرد . پس خودتان باشید بدون اینکه نقش بازی کنید .

راه دیگری که از طریق آن می‌توانید به ساخت برند شخصی خود کمک کنید آموزش است . مطالب مفیدی که یاد گرفته‌اید و در آن زمینه تخصص دارید را به مخاطبان تان آموزش دهید .

۱۵- دانش به روز در تولید محتوا و بازاریابی

در بالا یکی از ویژگی های افیلیت مارکتر موفق آموختن و یادگیری مداوم بیان شد . آموختن موجب می شود که همیشه و در تمام زمینه به روز باشید و دانش تان از رقبا بیشتر باشد . زمانی که حوزه کاری خود را انتخاب کردید ملزم هستید در این حوزه محتوای مناسب و تخصصی تولید کرده و در اختیار مخاطب خود قرار دهید .

اگر مخاطب شما هیچ بازخورد مفیدی از دنبال کردن شما دریافت نکند پس از مدتی شما را رها خواهد کرد . بنابراین سعی کنید همواره دانش خود را بروزرسانی کنید و مطالعه کافی داشته باشید . همیشه محتوای ارزشمند ، کاربردی و طبق نیاز مخاطبان خود تولید و منتشر کنید .

علاوه بر این ، توجه کنید که روش‌های بازاریابی اینترنتی روش‌های ثابتی نیستند . ممکن است هر چند ماه یکبار تغییر کنند . لذا باید مطمئن شوید مطابق با روش‌های نوین بازاریابی پیش می‌روید . دائم در مورد روش‌های جدید مطالعه کنید و در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید . سپس این اطلاعات بازاریابی را در کسب و کار و تولید محتوا به کار بگیرید .

 افیلیت مارکتر موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟ , افیلیت مارکتر موفق کیست؟

۱۶- صبر و تلاش مداوم در کار

شاید سخت‌ترین بخش هر کسب و کاری صبر و تلاش برای تحقق نتیجه دلخواه باشد. هیچ کاری یک شبه به نتیجه نهایی و مدنظر نمی‌رسد . برای موفقیت پایدار باید صبر داشته باشید ، انرژی لازم را صرف کنید، شکست‌ها را بپذیرید و از آن‌ها برای رسیدن به هدفتان درس بگیرید . همواره در سایت پول یابی تاکید کرده ام صبر در کسب درآمد اینترنتی شاه کلید موفقیت یک کسب و کار آنلاین است .

خیلی از افراد برای شروع افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته به کارهای عجیب و غریب دست می‌زنند تا ره صد ساله را یک شبه بروند . مثلا یک پیج اینستاگرام راه اندازی می‌کنند و با هزینه کردن مبلغی برای آن تعداد زیادی فالوور فیک می‌خرند . در صورتی که برای جذب همین تعداد فالوور واقعی باید مدت‌ها به تولید محتوا بپردازند و صبر کنند .

احتمال موفقیت چنین اشخاصی را می‌توان صفر در نظر گرفت . زیرا همکاری در فروش برای کسب درآمد اینترنتی ، وابسته به مصرف کننده است . مصرف کننده همان مخاطبی است که از طریق بستر تبلیغاتی شما اقدام به خرید محصول یا خدمات می‌کند . پس یک فالور فیک نمی‌تواند مصرف کننده و یا خریدار محصولات و خدمات تان باشد.

از ویژگی های افیلیت مارکتر موفق این است که همواره در حین رشد کسب و کار اینترنتی خود آمار فروش را بررسی می کند . هدفش این است که ببیند چه فعالیت‌هایی در افزایش میزان فروش تاثیر داشته است . یا کدام کارها نتیجه معکوس داده و حتی بی‌نتیجه مانده‌اند .

شاید با امتحان کردن چندین روش به نتیجه نرسید و فروشی نداشته باشید . در این مرحله ناامیدی به معنای پایان کار شما است . اما اگر صبر داشته باشید و راههای مختلف را امتحان کنید بالاخره کلید موفقیت را پیدا خواهید کرد .

۱۷- تعامل سازنده با مخاطبان

نکته مهم اینکه ، بخش اعظم کار روزانه یک افیلیت مارکتر تعامل اجتماعی با مردم و مخاطبانش است . این تعامل تنها به ارتباط کلامی و یا محتوا نویسی محدود نمی‌شود . بلکه شامل ارتباط ایمیلی ، در صورت لزوم تماس تلفنی و حتی مکالمه تصویری است .

استفاده بهینه از همه این ابزارهای ارتباطی ، نیازمند مهارت اجتماعی خوب است تا بتواند با مردم ارتباط برقرار کند . بنابراین یک افیلیت مارکتر موفق باید رابطه خوب و سازنده ای با مردم داشته باشد . بتواند از شیوه های مختلف مثل وب سایت و رسانه‌های مختلف به راحتی با آنها ارتباط برقرار کند . تعامل سازنده و موثر رمز موفقیت یک کسب و کار و افزایش کسب درآمد از اینترنت می باشد .

۱۸- پرورش ویژگی های خوب در درون تان

واقعیت این است که هر کسی نمی‌تواند یک افیلیت مارکتر خوب باشد مگر اینکه ویژگی های افیلیت مارکتر موفق را داشته یا در خود پرورش دهد . همه چیز قابل یادگیری و کسب کردن است . اگر واقعا قصد ورود به حوزه همکاری در فروش را دارید باید بتوانید نسخه بهتری از خود ارائه دهید . نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید . نقاط ضعف خودتان را برطرف کرده . اگر ویژگی هایی لازم است که شناختی از آن ندارید  ،برای ایجاد آن در خود و کسب و کارتان تلاش کنید .

بازاریابی وابسته اگر به شیوه درست انجام شود می‌تواند یک منبع درآمد اینترنتی عالی برای شما باشد . اما برای کسب درآمد اینترنتی خوب از این کار ، باید نحوه پیشبرد کار را بدانید و بتوانید مصرف کنندگان و مخاطبان را به درستی با تبلیغ و محصول مورد نظرتان درگیر کنید تا بازاریابی شما به خرید مصرف کننده منجر شود . زمانی موفق خواهید شد که ویژگی های افیلیت مارکتر موفق را در درون خودتان شکوفا کنید . با این کار به خودتان کمک می کنید تا سریع تر و بهتر در کسب و کار خود به موفقیت برسید .

سوالات متداول درباره موفقیت در همکاری در فروش

– نقش کوکی در افیلیت مارکتینگ چیست ؟

مخاطبان بر روی لینک افیلیت کلیک می کنند و از سایت فروش محصول بازدید می کنند . بعد از آن بلافاصله یک کوکی که افیلیت مارکتر مربوطه را شناسایی می کند در مانیتور مشتری احتمالی ظاهر می شود . نقش این کوکی بسیار مهم است . زیرا حتی اگر بلافاصله خرید صورت نگیرد ، این کوکی تضمین می کند که کمیسیون فروش افیلیت مارکتر حتما پس از فروش محصول، محفوظ خواهد ماند .

– کار کردن با چند فروشنده مختلف در افیلیت مارکتینگ، چه مزیتی دارد ؟

کار کردن با چند فروشنده مختلف موجب می شود که اگر به هر دلیلی یکی از فروشندگان حق کمیسیون را دیر پرداخت کرد و یا اینکه محصولاتش کیفیت کافی را نداشت ، تاثیر آن در کسب و کارتان به حداقل می رسد . یا اینکه در صورتی که به هر دلیلی با هر یک از آن ها قطع همکاری کردید ، زیان کمی به کسب و کار شما وارد شود .

– باید چه محصولاتی برای کار افیلیت مارکتینگ انتخاب کرد؟

محصولاتی را تبلیغ کنید که خودتان از آنها استفاده کرده اید . یا به آنها علاقه دارید و یا می توانید برای ارزیابی محصولات ، آنها را خریداری کنید .

– به چه کسی افیلیت مارکتر می گویند؟

به بازاریاب‌های حوزه‌ افیلیت مارکتینگ که به تبلیغ محصولات یا خدمات صاحبان کسب و کار می پردازند ، افیلیت مارکتر می گویند .

– ویژگی های مهم یک افیلیت مارکتر کدامند؟

علاقه ، صبر و شکیبایی ، تمرکز ، دانش به روز و… از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که یک افیلیت مارکتر باید داشته باشد .

– علاقه چه اهمیتی برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ دارد؟

شاخص ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌ برای تبدیل شدن به یک افیلیت مارکتر موفق داشتن اشتیاق و علاقمندی زیاد است . علاقه موجب ایجاد انگیزه در بازاریاب می‌شود .

نکته پایانی ویژگی های افیلیت مارکتر موفق

موفقیت در همکاری در فروش و تبدیل شدن به یک افیلیت مارکتر خوب ، فوت و فن هایی دارد که می توان با عمل به آنها به کسب درآمد اینترنتی بالا رسید . فقط ۵ درصد از افیلیت مارکترها واقعا در این حرفه موفق می شوند و درآمد اینترنتی بالایی کسب می کنند . این پنج درصد بازاریابان واسطه ای موفق ، افرادی هستند که درست و حساب شده عمل می کنند

همکاری در فروش فرآیندی است که در ازای فروش محصولات دیگران ، کمیسیون دریافت می کنید . تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینکی را با مخاطبان وب سایتتان به اشتراک بگذارید . افیلیت مارکتینگ نیاز به تخصص خاصی نداشته و حرفه کم ریسکی است ، ضمن اینکه به سرمایه گذاری مالی زیادی هم نیاز ندارد .

از مهم ترین نکات این است که مطمئن شوید به صورت منظم محتواهای جدید را در وب سایت خود منتشر می کنید . دنیای تکنولوژی دنیای سریعی است و به سرعت تغییر می کند . روند تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ، نوع ارائه محصولات و هزاران مورد دیگر در زمینه افیلیت مارکتینگ به سرعت تغییر می کنند . شما باید همواره به روز باشید و از روند این تغییرات آگاهی کامل داشته باشید .

نکته آخر ویژگی های افیلیت مارکتر موفق اینکه ، کسب موفقیت در این شغل ، نیاز به تلاش مستمر، علاقه و رعایت اصول کار دارد . در صورت موفقیت و کامیابی در افیلیت مارکتینگ هیچ سقف درآمدی برایش وجود ندارد . می توانید روز به روز درآمد اینترنتی خود را به شکل تصاعدی افزایش دهید . اگر واقعا به شغل همکاری در فروش اینترنتی علاقه دارید ، به صورت علمی و اصولی دست به کار شوید و از هر فرصتی برای پیشرفت و افزایش کسب درآمد اینترنتی استفاده کنید .

مطلب پیشنهادی

مزایای همکاری در فروش

بررسی وضعیت همکاری در فروش در ایران

از نظر بسیاری از کاربران اینترنتی همکاری در فروش در ایران مناسب ترین ، آسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.