ایده کارهای هنری خانگی پولساز

در چند سال قبل وقتی صحبت از شغل و کار می شد مشاغلی مانند، کارمندی ، کار در شرکت ، کارخانه ، کارگاه و یا فروشگاه به ذهن متبادر می شد . کمتر کسی به دنبال اجرایی کردن ایده کارهای هنری خانگی پولساز بود . انگار کسب درآمد در منزل جایگاهی نداشت و یا مخصوص زنان خانه دار می دانستند و مردان کمی به این شغل مشغول بودند .

علاوه بر اینها کمتر کسی کار خانگی را پولساز و با درآمد بالا می دانست . معمولا برخی زنان خانه دار به این نوع کارها مشغول بودند و درآمد ناچیزی هم داشتند که خرج خانه می کردند . امروزه اما مفهوم کارکردن و درآمدزایی در خانه کاملا عوض شده است . بسیاری از کشورها مثل ایتالیا ، تایوان ، هنگ کنگ و حتی چین و کره جنوبی به مشاغل خانگی اهمیت زیادی می دهند .

به دلیل اهمیت و جایگاه کسب درآمد در خانه در این مقاله سایت پول یابی به معرفی چند ایده از کارهای هنری خانگی پولساز پرداخته می شود .

شروع کسب و کار خانگی هنری

اگر واقعا برای اشتغال تنها به استخدام شدن فکر می کنید ، کاملا در اشتباهید . هر کسی می تواند در هر جا حتی در منزل و بدون نیاز به سرمایه زیاد و یا تخصص، کسب و کار پولساز خود را شروع کند . تنها با داشتن ذوق کار هنری ساده و استعداد، می توانید کارهای هنری عالی انجام دهید .

حتی اگر از دوره نوجوانی و جوانی عبور کرده اید باز هم به کسب و کار خانگی به ویژه کسب و کارهای اینترنتی فکر کنید . البته شاید بیشتر ما برای شروع کار و راه انداختن کارهای هنری درآمدزا در منزل، اعتماد به نفس و ریسک پذیری لازم را نداشته باشیم .

حتی ممکن است برایمان این سؤال مطرح باشد که چه کار هنری در منزل با درآمد مناسب می‌توانیم راه اندازی کنیم . قبول دارم که در ابتدا شاید شروع ایده کار هنری در خانه با درآمد بالا کمی سخت باشد . این کاملا طبیعی است که در آغاز تصور کنید که برخی از ایده ها چندان قابل اجرا نباشند و یا نتوانید به درآمدی قابل قبول برسید . اما با صبر و تلاش می شود به جایگاهی مناسب در این زمینه رسید .

مهم این است که شروع کنید و اصلا نترسید . طولانی ترین راهها با اولین قدم ها، هر چند کوچک شروع می شود . هر ایده و هنری که دارید باید شروع کنید و نمی توانید قبل از شروع کردن ، خودتان را محکوم به شکست کنید .

کارهای هنری خانگی پولساز ، کارهای هنری درآمدزا در منزل ، مشاغل هنری خانگی

معرفی ایده کارهای هنری خانگی پولساز

اگر در زمینه راه اندازی کسب و کار به ویژه مشاغل خانگی تازه‌کار هستید و هیچ تجربه‌ای ندارید اصلا نگران نباشید . تمام کسانی که امروز موفق بوده اند از یک جایی شروع کردند و ضمن کسب تجربه ، میزان مهارت و تخصص خود را افزایش دادند .

یک نکته مهم برای شروع کارهای هنری خانگی پولساز این است که باید با کارهای هنری جدید ، جذاب و خلاقانه آشنا باشید . هرکاری که بیشتر مورد علاقه شما بوده و امکان انجام دادنش فراهم است را انتخاب کنید .

اول استعداد و علاقه خود را در زمینه کسب و کار پیدا کنید و بعد این علاقه را به نیاز بازار ربط بده و شروع به کار کنید .

برخی از مهم ترین کارهای هنری خانگی پولساز که می توان با آنها به درآمد مستمر و پایدار رسید عبارتند از :

۱- ساخت زیورآلات

یکی از کارهای هنری درآمدزا در منزل که تمام اعضای خانواده قادر به انجام آن هستند، ساخت زیورآلات مثل انگشتر، دست‌بند، گردن‌بند و سایر اکسسوری‌ها accessory در این زمینه است . با پیشرفت دنیای مد و افزایش تقاضا برای این دسته از محصولات، زیورآلات بازار نسبتا خوبی در دنیا و همچنین در ایران پیدا کرده اند .

تنوع زیاد در ساخت این وسایل، شانس افراد را برای رسیدن به یک درآمد مناسب و پایدار چند برابر می‌کند . استفاده از سنگ‌های تزئینی، مهره‌های فلزی و ساخت انواع و اقسام مدل‌های مختلف موجب می شود که نظر طیف زیادی از طرفداران و دوستداران زیورآلات را جلب کنید .

هراندازه که ذوق و سلیقه بهتری داشته باشید می‌توانید فروش بیشتر و در نتیجه سود بالاتری کسب کنید .

نگران فروش هنرهای دستی خانگی خودتان هم نباشید . به راحتی می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام برای تبلیغات استفاده کنید . بعد از جلب اعتماد مخاطبان و افزایش مشتری، می توانید به مرور کسب و کار خانگی خودتان را گسترش دهید .

۲- ساخت شمع‌های تزئینی

امروزه شمع فقط برای روشنایی استفاده نمی شود و به یکی از وسایل تزئینی و دکوری پرطرفدار تبدیل شده است . علاوه بر منازل، از این شمع‌ها برای قشنگ شدن دکوراسیون در فضاهای مختلف استفاده می شود . به دلیل اقبال عمومی به شمع سازی و وجود مشتریان فراوان، به یک کار هنری در منزل با درامد بالا تبدیل شده است .

ساخت شمع‌های تزئینی یکی از کارهای هنری خلاقانه دستی پردرآمد محسوب می شود . در قدیم برای استفاده از نور و حالا برای تزئین سفره‌ها، مراسم‌ و خانه‌ها از انواع مختلف شمع استفاده می شود . می‌توانید با خلاقیت و تولید این شمع‌ها در رنگ و اندازه‌های مختلف همچنین با اضافه کردن اسانس و عطرهای خوش‌بو کارتان را شروع کنید .

اگر هیچ تجربه و مهارتی برای ساخت شمع ندارید به راحتی می‌تونید از طریق ویدیوهای آموزشی موجود در اینترنت یاد بگیرید . حتی می توانید با شرکت در یک دوره آموزشی، در مدت زمان کوتاهی به تجربه لازم برسید و با چند بار ساختن به نتیجه مطلوب و دلخواه برسید . در مجموع ساخت شمع های تزئینی می تواند یکی از ایده های پولساز برای شروع کسب و کار باشد .

۳- ساخت اسباب بازی

یکی از کارهای هنری پولساز در منزل ساخت اسباب بازی مخصوص بچه‌هاست . در شروع کار، باید موادی که می توان از آنها در ساخت اسباب بازی استفاده کرد را بشناسید . برخی از این مواد پرکاربرد عبارتند از :

– پارچه : با استفاده از انواع مختلف پارچه نظیر نمد، فوم، پولیش، پارچه های تریکو و یا خزدار می‌توان عروسک‌های زیبا و بامزه‌ای خلق کرد .

– چوب : اگر چوب را برای ساخت اسباب بازی انتخاب می‌کنید حتما نگاهی خاص، و سلیقه‌ای منحصربه‌فرد در این زمینه دارید . بسته به نیاز و ویژگی‌های مدنظرتان، می‌توانید از انواع مختلف چوب مثل کاج، گردو، زبان گنجشک و… استفاده کنید . با استفاده از چوب علاوه بر عروسک، می‌توانید ماشین‌های بازی، برج هیجان، اشکال هندسی و یا خانه چوبی بسازید .

– فلز : یکی دیگر از مواد قابل استفاده که می شود در ساخت عروسک‌های فلزی، ماشین‌ها و یا طراحی حیوانات از آن استفاده کرد، فلز است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد در طول سال

با استفاده از این مواد می توان دنیایی از اسباب بازی‌های مختلف ساخت . تنها نکته مهم برای موفق شدن، داشتن علاقه و خلاقیت در ساخت این وسایل و تلاش برای دیده شدن این کارهاست .

۴- گل سازی

در بیشتر خانه‌های ایرانیان حداقل یک یا چند گلدان به عنوان دکور و وسیله‌ای برای تزئین وجود دارد .  گل‌سازی یک ایده خوب و درآمدزا برای افردی است که تصمیم دارند داخل منزل کارهای هنری خلاقانه دستی انجام دهند و از این راه درآمد کسب کنند .

برای این کار می‌توانید از موادی مثل فوم، پارچه، پلاستیک و مفتول استفاده کنید . برای تزئین اینها از اکلیل، اسپری‌های مخصوص و… استفاده کنید .

از این گل‌ها برای ساخت تابلو، تزئین بسیاری از وسایل، دسته گل عروس و همچنین برای انواع گل ‌سر و تل استفاده می شود .

۵- خوش‌نویسی

یکی دیگر از کارهای هنری خانگی پولساز خطاطی است . اگر خط خوب و زیبایی دارید و یا از قبل آموزش دیده‌اید می‌توانید از این هنرتان برای کسب درآمد استفاده کنید . با نوشتن اشعار و یا جمله‌های زیبا و با اندکی خلاقیت و ساخت تابلوهای جذاب، استعداد خودتان را در این زمینه ثابت کنید . پس از مدتی می‌بینید که بسیاری برای سفارش با شما تماس می‌گیرند و یا حتی برای طراحی‌های مختلف به شما مراجعه می‌کنند .

نکته مهم برای این دسته از کارهای هنری، تبلیغ مناسب و گسترده در بین مردم است . شرط موفقیت و پیشرفت این است که کار شما دیده شود و اینکه بتوانید با سبک کار خاص خود در ذهن افراد ماندگار شوید .

۶- نقاشی

اگر به دنبال ایده کارهای هنری خانگی پولساز با درآمد بالا هستید یکی از بهترین گزینه‌ها نقاشی است . البته همه می دانیم که نقاشی نیاز به ذوق و هنر زیادی دارد و از عهده هر کسی ساخته نیست . برای حرفه‌ای شدن در این زمینه باید دوره دیده باشید و یا مدتی را صرف دیدن ویدیو‌های آموزشی کنید .

سبک‌های مختلفی مثل نقاشی منظره و طبیعت، نقاشی چهره ( پرتره نگاری )، نقاشی کلاسیک و سبک‌های دیگر دست تان را برای انتخاب باز می‌گذارد . افراد هنرمند می توانند در یکی از این سبک ها و زمینه‌ها هنرشان را به نمایش بگذارند .

ابزار متنوع و کاملا متفاوتی برای نقاشی در جهان وجود دارد . توصیه می شود با توجه به موقعیت خودتان یکی را برای شروع انتخاب کنید . این ابزارها شامل موارد زیر می باشند :

– مداد رنگی

– سیاه قلم

– مداد شمعی

– رنگ

۷- محصولات بافتنی

تولید محصولات بافتنی یک کار تولیدی است، که از قدیم الایام بین خانم‌ها به عنوان یکی از مشاغل زودبازده کم سرمایه خانگی رواج داشت . به راحتی می توان بافتن را از یک نفر یا حتی از یک کتاب آموزشی یاد گرفت . البته فیلم های آموزشی متعددی در اینترنت موجود است که شیوه های بافت و طراحی را یاد می دهند .

لباس‌های بافتنی هنوز هم مورد علاقه‌ افراد زیادی در جامعه است . می توان انواع شال و کلاه، تونیک‌های بافت، پولیور و جلیقه را در منزل و بدون نیاز به سرمایه‌ خاصی تولید کرد .

محصولات بافتنی تنها محدود به لباس و موارد مشابه نمی شود . بسته به خلاقیت و نوآوری وسایل مختلفی مثل عروسک، جامدادی، کیف، پاپوش، دست‌بند و خیلی موارد دیگر از ایده های پولساز را می توان، از این طریق ساخت و به فروش رساند .

تنها کافیست شروع کنید و با امید و جدیت مسیر انتخابی خود را ادامه دهید . موفقیت نصیب کسانی می شود که دارای پشتکار و تلاش زیادی هستند .

۸- تزئین وسایل شیشه‌ای

در این چند سال اخیر نقاشی روی شیشه به یکی از کارهای هنری درآمدزا در منزل تبدیل بوده و بازار نسبتا خوبی دارد و طرفدارهای زیادی هم پیدا کرده است . هر کسی می تواند بعد از آموزش و یادگیری این هنر، کار خود را آغاز کند و شروع به کسب درآمد خانگی کند .

علاوه‌ بر نقاشی، می‌توانید از وسایل تزئینی مختلفی مثل سنگ‌ریزه، پارچه، صدف و یا تکه شیشه‌های رنگی برای زیباتر کردن استفاده کنید .

۹- ساخت جعبه‌ کادو

بازار خرید جعبه‌های کادویی همیشه داغ و پر رونق است . به راحتی می شود از طریق این کار هنری ساده در منزل درآمد مناسبی کسب کرد . افراد می توانند برای مناسب‌های مختلف مثل جشن‌ها، عید و هر زمان که قصد کادو دادن داشته باشند از این جعبه‌ها در طرح‌های مختلف استفاده ‌کنند .

این جعبه‌ها بیشتر در سه نوع کاغذی، چوبی و فلزی ساخته می شوند که دو مورد آخربرای ساخت، نیاز به مهارت و یادگیری دارند . برای ساخت جعبه‌های کاغذی تنها به یک قیچی، چسب، کاغذهای طرح‌دار و مقوا نیاز دارید . می‌توانید خیلی سریع وارد این بازار شده و فروش خوبی داشته باشید .

۱۰- بافت فرش و قالی

یکی از معروف‌ترین صنایع ایران، فرش‌بافی است که در جهان شهرت زیادی دارد و طی قرون متمادی کسب درآمد از فرش بافی در بین خانواده ها مرسوم بود . فرش همیشه از کارهای هنری خانگی پولساز نزد ایرانیان بوده و هست . در مقابل زحمت، وقت ، انرژی و استعدادی که برای این کار می‌گذارید می‌توانید درآمد قابل توجهی کسب کنید .

بیشتر مادربزرگ‌ها و قدیمی‌ترها بافتن فرش را بلد بودند و این کار را به دخترانشان یاد می‌دانند . اما نسل جدید به خاطر صبر کم و پرزحمت بودن این کار خیلی سراغ فرش‌بافی نمی روند . در چند سال گذشته فرش دست‌بافت بسیار اهمیت پیدا کرده است . طرفداران زیادی در سراسر ایران و جهان به دنبال خرید این محصول هستند .

به همین دلیل بسیاری از مراکز آموزشی، کانون‌ها، جهادهای دانشگاهی و موسسات دولتی و خصوصی، دوره های آموزش بافت فرش برگزار می‌کنند . هر کسی می‌تواند بعد از طی دوره آموزشی، کار خود را شروع کند و با قریحه‌ هنری یک شاهکار زیبا خلق کند .

۱۱- سرمه دوزی

سرمه دوزی یکی از چندین هنر قدیمی و اصیل ایرانی‌هاست که چه در گذشته و چه در دنیای مدرن امروزی از آن استفاده می شود . این نوع دوخت برای تزئین بسیاری از وسایل مثل انواع لباس، سرآستین‌ها، رومیزی‌ها، روتختی، سجاده و جانماز و حتی برای تزئین پرده هم به‌کار برده می شود . سرمه دوزی ایده بسیار خوبی برای کار هنری در خانه با درآمد مناسب است .

امروزه سرمه از الیاف بدل نقره و طلا تهیه می شود . با انتخاب یک پارچه مناسب (مثل ترمه، کتان، مخمل) می توان برای تزئین بسیاری از وسایل از این هنر استفاده کرد .

۱۲- مینا کاری

شاید با دیدن عکس‌های این هنر زیبا تصور کنید نمی شود این کار را در منزل انجام داد و یا نیاز به وسایل بسیار زیاد و تخصصی دارد، اما اینطور نیست . مینا کاری کاری هنری در منزل با درامد بالا است که در سال های اخیر پرطرفدار شده است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از کالاهای دست ساز

مینا کاری بیشتر بر روی ظروف مسی انجام می شود اما بر روی نقره، طلا و سفال هم قابل اجراست . با استفاده از رنگ‌های مختلف، طرح‌های بی‌نظیر و چشم‌نوازی روی این ظروف ایجاد می شود .

می‌توانید بدون داشتن هیچ پیش زمینه و یا تجربه ای تنها بعد از یک دوره آموزش، این کار را شروع کنید . در شهر خودتان تعداد زیادی از این ظروف را برای فروش عرضه کنید . حتی با قبول سفارش از شهرهای دیگر، کسب و کار مخصوص خودتان را گسترش دهید .

۱۳- معرق کاری

این گروه از صنایع دستی و به طور کلی هنرهای چوبی، همواره مورد توجه بسیاری از افراد بوده است . با استفاده از یک سری ابزار ساده و دم دستی که در بیشتر خانه‌ها پیدا می شود و بعد از اتمام دوره آموزشی می‌توانید کار را شروع کنید . با انجام این کار و تمرین، روز به روز تجربه و مهارتتان را افزایش می دهید .

محصولات این صنایع به دلیل دقت و ظرافت کار و زیبایی اثر، از ارزش بالایی برخوردار هستند . در نتیجه می‌توان گفت یکی از کارهای هنری درآمدزا در منزل ، معرق‌کاری است ، که می‌تواند یک پیشنهاد مناسب برای کسب درآمد خانگی باشد .

۱۴- ساخت محصولات چرم

ساخت انواع مختلف محصولات چرمی، یکی از کارهای هنری خانگی پولساز است . حتما شما هم بسیاری وسایل چرمی دست‌دوز در بازار دیده و یا خریداری کرده اید . آیا تا حالا به این فکر کردید که خودتان تولید کننده این اجناس باشید .

در ساخت محصولات زیادی نظیر، صنعت پوشاک ، انواع کیف ، دست‌بند ، رومیزی ، جلد و پوشش وسایل، از چرم‌های حیوانی، گیاهی و مصنوعی استفاده می شود .

برای وارد شدن به این حرفه و موفقیت در آن، بعد از تهیه چرم با قیمت ارزان و کیفیت مناسب، باید خلاقیت و ظرافت زیادی به کار ببرید . با استفاده از نخ‌های زیبا و خوش‌رنگ، دوختی یک‌دست داشته باشید . یقینا می‌توانید یکی از صدها تولید کننده موفق محصولات چرمی دست‌دوز باشید و از این طریق به درآمد قابل توجهی برسید .

صنایع دستی ، ایده پولساز خانگی ، کسب درآمد از صنایع دستی در خانه ، کار در خانه

جایگاه صنایع دستی و هنری در ایران

ایران از دیرباز یکی از تمدن‌های قدرتمند و همچنین دارای فرهنگ بین سایر اقوام بوده است . به راحتی می توان ارتباط هنر و مردم جامعه را از آثاری که خلق می‌کنند، درک کرد .

بسیاری از این صنایع و هنرها مخصوص کشور ماست . به همین دلیل در دنیا نگاهی بسیار خاص و ویژه به این آثار ایرانی دارند . ایران سومین تولید کننده صنایع دستی و جزو ۴۰ کشور اول صادرکننده در این زمینه است .

هر شهر ایران یک یا چند هنر مخصوص به خودش را دارد و بیشتر مردم آن شهرها به تولید این محصولات هنری مشغولند . بیشتر این صنایع، نوعی از کارهای هنری خلاقانه در خانه هستند لذا می‌توانید یکی از تولید کنندگان این هنرهای دستی خانگی باشید .

چنانچه توانایی تولید محصولات دستی و سنتی را در شهرتان دارید، خیلی سریع دیده شده و می‌توانید درآمد خوبی از این طریق کسب کنید . به طور کلی صنایع دستی همیشه به عنوان یکی از راههای کسب درآمد در ایران مطرح بوده و هست .

نکات کلیدی کسب درآمد از کارهای هنری در منزل

۱- داشتن صبر و حوصله در کار

همان طور که در این مقاله اشاره شد برای اینکه به درآمد خوب برسید حتما باید صبر و حوصله به خرج دهید . انتظار نداشته باشید با یک پیج اینستاگرام و با معرفی چند محصول، سریع به کلی درآمد و پول برسید . پس یادتان باشد برای کسب درآمد باید حتما صبور باشید .

۲- داشتن خلاقیت

داشتن خلاقیت یک اصل مهم برای موفقیت در کارهای هنری خانگی پولساز است . ما آدم‌ها همیشه از وسایل جدید و متفاوت خوشمان می آید و ناخودآگاه جذبش می‌شویم . پس حتماً از این ویژگی به نفع خود استفاده کنید و فروش خودتان را افزایش دهید .

۳- مهارت در بازاریابی

مهارت « فروش محصولات » یک مهارت مهم و تاثیرگذار است . ممکن است بهترین محصولات را داشته باشید، اما نتوانید آنها را به خوبی بازاریابی کرده و بفروشید . لذا باید حتما تکنیک فروش و بازاریابی محصولات و خدمات خود را یاد بگیرید . البته نگران نباشید مهارت بازاریابی با مطالعه و آموزش قابل یادگیری و اجراست . حتی با نگاه کردن به عملکرد افراد موفق در این زمینه‌ می توانید تجربه کسب کنید .

۴- استفاده از پتانسیل بالای اینترنت

اینترنت به شما این قدرت را می دهد که محصولات خود را در سرتاسر ایران بفروشید . باید از این فرصت بزرگ نهایت استفاده را ببرید . ببینید چطور افراد موفقی از مازندران، گیلان ، کرمان و… محصولات هنری خود را به کل ایران می‌فروشند .

۵- شناخت استعداد کاری

شاید بعد از مدتی متوجه شوید کاری که انتخاب کرده اید را دوست ندارید و هیچ استعداد و خلاقیتی در آن زمینه در وجودتان نیست . حتماً برای استعدادیابی و کشف ذوق هنریتان وقت بگذارید . ببینید در کدام حوزه استعداد دارید . با اطلاع از این موارد، سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد .

هر کاری چالش‌ها و سختی‌های خودش را دارد . مهم آن است که از حل این مسائلی که در خلال کار  پیش می‌آید لذت ببرید . لذت واقعی در رسیدن به مقصد نیست بلکه لذت بردن از مسیر است .

سخن پایانی کارهای هنری خانگی پولساز

مجموعه مشاغل و کسب و کارهای هنری که در این مقاله معرفی شد برای مردان و زنان به فراخور استعدادشان قابلیت اجرایی دارد . افرد زیادی هستند که از این مشاغل خانگی زودبازده و هنری به صورت سنتی و اینترنتی در حال کسب درآمد هستند . هر کسی می تواند با داشتن ایده ای یکی از کارهای هنری خانگی پولساز خود را شروع کند .

برای موفقیت بیشتر حتما دانش خود را در مسیر شغلی‌تان بالا ببرید . مطالعه و مشورت با افراد باتجربه، به شما کمک می‌کند با چالش‌های کمتری رو‌به‌رو شوید . زیرا از قبل نسبت به آن‌ها آگاهی دارید و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اید .

نکته پایانی کارهای هنری خانگی پولساز اینکه وارد کسب و کاری شوید که در آن مهارت ، تخصص و علاقه بالایی دارید و می توانید حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشید . چنانچه علاقه به کار داشته باشید علیرغم برخی ناکامی ها و شکست های احتمالی ، آن را ادامه خواهید داد تا به موفقیت برسید . اینترنت فضا و بستری مناسب در اختیارتان قرار داده که می توانید از آن نهایت بهره را برای کسب درآمد ببرید .

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.