تولید ویدیو مارکتینگ

رعایت برخی نکات و اصول بسیار ساده ولی کلیدی در تولید ویدیو مارکتینگ می تواند میزان اثربخشی آن را بسیار بالا برده و موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی از طریق تبلیغات و یا فروش کالا و خدمات شود. برای ساخت ویدیو مارکتینگ باید برخی اصول و قواعد بازاریابی اینترنتی و همچنین استانداردهای تبلیغات اینترنتی را رعایت کنید.

شاید در آغاز راه نتوانید ویدیو مارکتینگ خوب و تاثیرگذاری تولید کنید ولی این موضوع نباید موجب نگرانی و یا سرخوردگی شما شود به مرور زمان و با رعایت و یادگیری استانداردهای لازم در این کار موفق خواهید شد. به دلیل اهمیت ویدیو مارکتینگ در کسب درآمد اینترنتی و رونق کسب و کار، در سایت پول یابی به چگونگی تولید ویدیو مارکتینگ ، پیشنهاداتی برای تولید بهتر ویدیو و همچنین شیوه تولید محتوای ویدیویی اشاره می شود امیدوارم مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

پیشنهادات ساده در تولید ویدیو مارکتینگ

در آغاز مقاله ، پیشنهاداتی برای تمرین کردن ویدیو مارکتینگ و اینکه واقعاً چه کارها و اقداماتی را باید برای ساخت یک ویدیو خوب و بهینه شده انجام داد ارائه می شود؟ نکات پیشنهادی زیر توصیه می شود:

۱- مشخص کردن بهترین طول زمان

قبل از هر اقدامی، مشخص کنید که بهترین زمان برای ویدیو برروی پلتفرم شما چقدر است، برای نمونه وبسایت هاب اسپات می گوید بهترین و مناسب ترین طول ویدیو برای اینستاگرام ۳۰  ثانیه، برای توئیتر ۴۵ ثانیه، برای فیسبوک ۱ دقیقه و برای یوتیوب ۲ دقیقه است.

۲- در نظر گرفتن کپشن های مناسب

باید برای بالا بردن میزان تعامل و دسترسی و بهبود بخشیدن سئو ، کپشن های خوبی را برای ویدیو مارکتینگ خودتان در نظر بگیرید. در ضمن اگر پخش خودکار را برای ویدیوهای خود قرار می دهید، اگر ویدیو در یک لندینگ پیج قرار دارد، آن را روی سایلنت قرار دهید. همان طور که می دانید ویدیوها برروی لندینگ پیج ها بسیار موثر هستند، البته  تا زمانی که مخاطبان را نترسانند.

همچنین حواستان باشد که ویدیوها برروی گوشی های موبایل نیز مانند وبسایت بهینه شده باشند و مانند وبسایت برروی گوشی نیز به همان خوبی اجرا شوند این موضوع به دلیل افزایش کاربران موبایلی بسیار اهمیت دارد.

۳- یادگیری استانداردهای سئو

پیشنهاد می شود برای این که بتوانید میزان کارایی ویدیو را بسنجید، استانداردهای سئو را یاد بگیرید و فاکتورهای مخصوص آن را همیشه بررسی کنید. علاوه بر این، می توانید یک کتابخانه ویدیویی درست کنید (‌ از ویدیوهایی که در پلتفرم های مختلف منتشر می کنید ) و همه آنها را در شبکه اجتماعی یوتیوب به اشتراک بگذارید، و همچنین دوباره آن ها را به عنوان محتواهای مجزا در دیگر کانال ها مانند ایمیل یا وبسایت منتشر کنید.

۴- توجه به کال تو اکشن ها

نکته و پیشنهاد مهم دیگر در تولید ویدیو مارکتینگ این است که هیچ وقت کال تو اکشن ها را فراموش نکنید، به عنوان مثال در یوتیوب می توانید از مخاطبان خود بخواهید که برروی دکمه سابسکرایب کلیک کنند و کانال شما را دنبال کنند.

تولید ویدیو مارکتینگ ، بازاریابی ویدیو مارکتینگ ، اهمیت محتوای ویدیویی ، ساخت ویدیو مارکتینگ

نکات کاربردی درباره ویدیو مارکتینگ

درباره میزان اهمیت ، تاثیرگذاری و نیز استفاده از ویدیو مارکتینگ و نقش آن در افزایش کسب درآمد از اینترنت بحث زیادی میان کارشناسان و بازاریابان اینترنتی می شود. از میان همه این موارد پرشمار، ۱۲ نکته کاربردی درباره تبلیغات ویدیویی ، دلایل استفاده از محتوای ویدیویی و جایگاه تولید ویدیو مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی فهرست و انتخاب شده است که عبارتند از:

۱- تاثیرگذاری عجیب تبلیغات ویدیویی

میانگین نرخ کلیک ویدیو بیش از دو درصد است که این نرخ از تمام فرمت‌های تبلیغات دیجیتال بیشتر است. برای یک کلیپ ۱۵ ثانیه‌ای غیر قابل پرش یا عبور یوتیوب نرخ تکمیل ۹۲ درصد است و برای ویدیوهای قابل پرش ۹ درصد است.

همچنین تبلیغات ویدیویی، تأثیرگذاری زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند، طبق تحقیق نیلسن بر روی پلتفرم فیسبوک به این نتیجه رسیده که ۷۴ درصد از ویدیوهای تبلیغاتی در ۱۰ ثانیه اول می‌توانند بازخورد مخاطب را به همراه داشته باشند. پس توصیه می شود بجای ساخت بیلبورد به فکر ساخت ویدیوهای تبلیغاتی باشید و اینکه ضرورت ساخت ویدیو برای بازاریابی غیر قابل انکار می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش ساخت ویدیو مارکتینگ

۲- بازاریابی ایمیلی در اختیار ویدیو

در حین ساخت و تولید ویدیوی تبلیغاتی در نظر داشته باشید که آن را با کمپین تبلیغاتی ایمیلتان یا ایمیل مارکتینگ ترکیب کنید. با داشتن محتوای ویدیویی در ایمیلتان نرخ کلیک شما ۹۶ درصد  افزایش خواهد داشت. این روشی بسیار کاربردی برای جایگزینی تبلیغات پیامکی به کمپین تبلیغات ایمیلی می باشد.

۳- ترجیح اکثر مخاطبان به دیدن ویدیو به جای خواندن

امروزه اولویت کاربران اینترنتی به دیدن ویدیو و کلیپ ها است که این موضوع موجب می‌شود در آینده‌ای نزدیک، محتوای ویدیویی حرف اول را در بازاریابی محتوا بزند. در آینده ویدیو بیشتر برای نرخ تبدیل و هدایت استفاده خواهد شد. خیلی از خریداران امروزه دیگر نمی‌خواهند با فروشندگان صحبت کنند، به همین دلیل در آینده ویدیو می‌تواند تأثیرگذارترین نوع تبلیغات باشد.

محبوبیت ویدیو نیز بدین معنی است که باید محتوای بیشتری در بالای قیف فروش در فرمت ویدیو باشد. در موارد B2C به‌صورت واضح می‌تواند از ویدیو استفاده کرد، اما B2B هم به هر حال جایگاه خودش را دارد و طرف مقابل شما یک فرد است. استفاده از محتوای ویدیویی در استراتژی‌های تبلیغاتی موجب می‌شود احتمال اینکه مخاطبان در منطقه راحتی  بمانند، بیشتر است.

۴- اهمیت کیفیت محتوا و نه کیفیت تولید آن

البته این ادعا، به این معنی نیست که کیفیت تولید محتوای شما در حد استاندارد نباشد ولی باید در نظر داشته باشید که امروزه محتوا بخش مهم‌تری از یک کمپین تبلیغاتی را دارد، اما با داشتن کیفیت بهتری از تولید می‌توانید اعتماد بیشتری را جلب کنید. امروزه با در اختیار داشتن انواع فرمت‌های ویدیویی مثل پخش زنده، ضبط وبینار و… این امکان به شما داده می شود تا بتوانید اعتمادسازی بهتری در دل مخاطبان و مشتریان خودتان داشته باشید.

۵- تولید محتوای ویدیویی به صورت مداوم و با کیفیت

تولید ویدیو مارکتینگ به صورت دائمی و با کیفیت مناسب و خوب موجب می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک در پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی به مخاطبان خود حجم زیادی از محتوا را ارائه دهید که به نوعی یک استراتژی تبلیغاتی درازمدت و پایدار محسوب می‌شود.

۶- به زودی برندها متوجه قدرت ویدیو می شوند

به زودی و در آینده بسیار نزدیک، برندهای تجاری متوجه می شوند که فرمت‌های مختلف ویدیو چه کمکی به استراتژی تبلیغاتی آنها می‌کند و هر کدام چه کانال‌هایی را حمایت و پشتیبانی می‌کند و چطور محتوای ویدیویی می‌تواند سنگ بنایی باشد تا محتواهای مختلف را برای گسترده کردن استراتژی خود به کار ببرند و در نهایت، ساختن ویدیو چقدر به جهانی شدن آن‌ها کمک خواهد کرد. در آینده بسیار نزدیک این ادعا ثابت خواهد شد. اگرچه همین الان هم بسیاری از برندهای  تجاری و کسب و کارها به اهمیت تبلیغات ویدیویی پی برده اند و از آن استفاده می کنند.

۷- اهمیت داستان گویی

ثابت شده، داستان گویی از هر چیزی مهم تر و با اهمیت تر است. مردم می‌توانند فهرستی از واقعیت‌ها و دستورالعمل‌ها را در یک مقاله یا نوشته بخوانند، با وارد کردن تمام این اطلاعات به یک ویدیو شما مخاطب خود را از دست می‌دهید. با برقراری ارتباط احساسی در بین مخاطبان خود و تعریف هر کدام از محصولات یا خدمات خود به‌صورت داستانی در ویدیوهای مختلف می‌توانید به‌راحتی بر مخاطبان خود تأثیرگذار باشید.

۸- آزمایش کردن ویدیو مارکتینگ

در چنین استراتژیی هیچ قاعده طلایی  وجود ندارد. وقتی شرکت‌ها و برندها بخواهند وارد چنین استراتژیی شوند باید تجربه‌های زیادی را به دست بیاورند مثل ساخت ویدیوهای کوتاه و بلند در کانال‌های مختلف، استفاده از تصاویر متحرک، تبلیغات حرف محور، بازیگران، جلوه‌های ویژه و چطور ارائه دادن و معرفی محصول یا خدمت و در نهایت چطور از طریق ویدیو می‌توان مخاطب را به قلاب بکشند و آن را تبدیل به مشتری کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست ؟

۹- بهینه سازی ویدیوها برای پلتفرم‌ها و موارد مختلف

برای مثال در بعضی شرایط مخاطب ویدیو شما را بدون صدا گوش می‌دهد، در چنین شرایطی شما باید به فکر زیرنویس باشید تا بتوانید پیامتان را به‌درستی منتقل کنید. تحقیقات نشان می‌دهد در تبلیغات تلویزیونی با داشتن زیرنویس حتی به همان زبان ویدیو بازخورد بهتری خواهید داشت.

۱۰- رشد پخش زنده در محتوای ویدیویی

در مدت زمان کوتاهی، پخش زنده به‌زودی جایگاه مهمی را در محتوای ویدیویی خواهد داشت. حتی با ضبط پخش زنده‌ای که از یک رویداد می‌گیرید می‌توانید در آینده آن را تدوین کرده و از آن استفاده کنید. پخش زنده به علت حالت تعاملی آن با مخاطب راه مناسبی برای جذب مخاطب و مشتری است. اگر شما در پخش زنده خود از افراد مشهور یا اینفلوئنسرها استفاده کنید بیننده بیشتری خواهید داشت.

۱۱- جایگاه برتر ویدیوها در فروش محصولات و خدمات

امروه علاوه بر اینکه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی به عنوان یک منبع بزرگ درآمدی مورد توجه است در آینده بسیار نزدیک، ویدیو برای فروش محصولات ، خدمات و پشتیبانی استفاده خواهد شد. روش اول به این صورت است که همراه با محصول و یا خدمتتان، ویدیوهایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهید.

روش دوم هم این است که اگر مشتری شما به مشکلی برخورد کند شما با فرستادن ویدیو از نحوه کارکرد محصول یا خدمتتان به مشتری، مشکل را حل می‌کنید.

۱۲- بازگشت سرمایه ویدیو مارکتینگ

در مرحله اول قیف فروش اندازه گیری بازگشت سرمایه می‌تواند پیچیده باشد، اما با استفاده از ویدیو مارکتینگ در مراحل دیگر قیف فروش شما به نرخ تبدیل و فروش بیشتری خواهید رسید. ویدیو موجب می‌شود فرایند فروش شما سرعت بیشتری گرفته و مشتری شما کمتر فکر کند و بیشتر خرید کند. خلاصه اینکه تولید ویدیو مارکتینگ موجب افزایش فروش اینترنتی و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد شد.

سخن پایانی تولید ویدیو مارکتینگ

واقعیت این است که با استقبال کاربران اینترنتی ، ویدیوها به یکی از محبوب ترین فرم های محتوایی در دنیا تبدیل شده اند و به این زودی ها هم جایی نخواهند رفت. البته این اتفاق کاملا منطقی است، چرا که ویدیو ها قسمتی از دنیای دیجیتال هستند که دنیای شخصی افراد را به هم متصل می کنند. همیشه دوست داریم زندگی مردم و برندها و صاحبانشان را در ویدیوهای واقعی ببینیم، و این بسیار پر معنی تر از متن ها و عکس ها برایمان می باشد.

توجه کنید که تولید ویدیو مارکتینگ فقط برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت نیست،‌ بلکه آنها یکی از بهترین راه ها برای نزدیک شدن به مخاطبان و نشان دادن برند ، محصولات و خدماتتان به مشتریان می باشد. در ویدیوها اطلاعات مفید و یا یک رویداد مهم را به اشتراک بگذارید، هرچه مخاطبان شما در مورد جنبه های مثبت کسب و کارتان بیشتر بدانند، بیشتر دور و برتان خواهند ماند و از شما حمایت خواهند کرد.

نکته آخر درباره تولید ویدیو مارکتینگ این است که هرروز تعاریف، نکات، ترفندها و آمارهای جدید و شگفت انگیزی از بازاریابی اینترنتی به گوشمان می‌خورد یا آن‌ها را مطالعه می‌کنیم، اما حالا با دانستن نکات مهمی در رابطه با اینکه چرا باید از ویدیو مارکتینگ در بازاریابی کسب و کارتان استفاده کنید و همچنین با درک بهتری که از اهمیت تولید ویدئو مارکتینگ و موارد استفاده از آن به دست آورده اید، هرچه زودتر به فکر چگونگی طراحی و تولید ویدیو مارکتینگ خود باشید تا بتوانید کسب درآمد اینترنتی بیشتری را تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی

شیوه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی ، کسب درآمد از ویدیو ، کسب درآمد با ساخت کلیپ ، راههای کسب پول از ویدیو

شیوه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

شاید برای برخی این سوال مطرح شود که شیوه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی چگونه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.