دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی

هیچ موفقیت و کامیابی در کسب درآمد اینترنتی بدون دلیل و یا داشتن ویژگی های خاص نسبت به سایر رقبا ، امکان پذیر نیست. تحقیق و شناختن دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند تا مسیر حرکت را بهتر و با درایت طی کنید . باید توجه کرد که بررسی ویژگی های کسب و کارهای اینترنتی موفق ، موجب افزایش بینش تجاری و وارد شدن در حوزه کسب درآمد اینترنتی با دیدی باز و آگاهانه خواهد شد.

البته شاید بیشتر ما ویژگی های کسب و کارهای موفق را بدانیم و کم و بیش با آنها آشنا باشیم ولی به دلیلی از جمله ، اهمیت ندادن ، غفلت ، عدم درک تاثیر گذاری و… زیاد به آنها توجه نکنیم. اگر واقعا به دنبال افزایش و استمرار کسب درآمد از اینترنت هستید و قصد دارید تا تجارت الکترونیک خود را رشد و توسعه دهید باید به دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی آگاه شوید تا موفقیت خود را تضمین کنید.

به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری دانستن دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی در ارتقا و استمرار کسب درامد اینترنتی ، در این مقاله سایت پول یابی به این موضوع شاخص و کلیدی پرداخته می شود.

دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی

اگر دارای کسب و کار اینترنتی فعال هستید و یا قصد راه اندازی کسب درآمد اینترنتی پایدار و دائمی دارید، توصیه می شود که حتما این ویژگی ها و دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی را که حاصل تجربه و تحقیق می باشد در کارتان لحاظ کنید . تجربه ثابت کرده ، کسب و کارهای آنلاینی که به این ویژگی های موفقیت ، بی اعتنا بودند نتوانستند موفقیت درخوری داشته باشند.

البته توجه کنید که ویژگی ها و دلایل موفقیت در کسب و کار  بسیار زیاد است ، لذا از بین مجموع این موارد ۴ ویژگی و شاخص که تضمین کننده موفقیت کسب و کارتان در فضای مجازی می باشد و به عنوان اصول موفقیت در کسب و کار مطرح می باشند ، فهرست شده است. این ویژگی های چهارگانه در مجموع و حتی به تنهایی می توانند مسیر حرکت کسب و کارها را متحول کرده و به رشدشان شدت بیشتری دهند.

در اهمیت ، تاثیرگذاری و جایگاه دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی همین بس که گفته شود، اگر به خوبی در کسب و کارتان پیاده سازی و اجرا نشود ، متمرکز شدن روی موارد دیگر بی فایده بوده و حتی نباید انتظار موفقیت داشت. نکته کلیدی دیگر اینکه این دلایل و ویژگی ها مثل زنجیر به هم متصل می باشند و در پی هم موجب ارتقای هر کسب و کار اینترنتی خواهند شد.

دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی ، رموز موفقیت در کسب درآمد اینترنتی ، پیشرفت در کسب و کار اینترنتی ، موفق ترین راه کسب درآمد

با این مقدمه کوتاه ، مهم ترین ویژگی های اصلی و دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی عبارتند از:

۱- انتخاب بستر مناسب

اگر واقعا قصد و تصمیم قطعی دارید که کسب درآمد اینترنتی را به عنوان شغل دائمی و کار اصلی خود انتخاب کنید و در آن به موفقیت برسید باید از همان ابتدا بستر مناسبی را برای راه اندازی آن انتخاب کنید. در انتخاب کار اینترنتی نباید به ظواهر امر نگاه کنید، اینکه بسیاری از کسب و کارها در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی مثل اینستاگرام یا تلگرام راه اندازی شده اند و درآمد های بالایی کسب می کنند ، دلیل بر این نمی شود که شما هم کسب و کارتان را بر روی شبکه های اجتماعی بنا کنید.

تمرکز روی شبکه های اجتماعی و راه اندازی تمام کسب و کار بر روی بستر آن ، یک اشتباه بزرگ محسوب می شود. همواره تاکید می شود که از شبکه های اجتماعی فقط برای گسترش کسب و کار می توان استفاده کرد و برای ادامه ، رشد و توسعه و ایجاد کسب درآمد اینترنتی پایدار ، اصلا به شبکه های اجتماعی اطمینانی نیست.

هر کسب و کار اینترنتی برای موفقیت حتما باید دارای یک وب سایت باشد. سرمایه گذاری بلند مدت روی وب سایت واقعا ارزشش را دارد. ولی روی شبکه های اجتماعی نمی توان برنامه ریزی بلندمدت داشت چون همیشه زمزمه های فیلتر شدن آن ها به گوش می رسد. اگر هم فیلتر نشوند روزی می رسد که محبوبیت خود را از دست داده و چیز جدیدتری جایگزین آن ها می شود. چه بسا که کسب و کارتان به دلایلی و بدون اطلاع قبلی ، توسط مدیران آن پلتفرم مسدود شود.

ملزومات وب سایت

همان طور که اشاره شد سایت بهترین بستر برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی است اما وب سایت باید قدرتمند و پایدار باشد، لذا باید این اطمینان را داشت که همیشه در دسترس است. سعی کنید حتما روی این قضیه وسواس زیادی داشته باشید و همیشه از یک هاستینگ معتبر با پشتیبانی قوی و پاسخگو بخواهید تا میزبانی سایت شما را به عهده بگیرد.

بعد از انتخاب هاستینگ معتبر ، نوبت به راه اندازی وب سایت است. موضوع مهم این است که آیا وب سایت خود را به صورت حرفه ای و اختصاصی طراحی می کنید و هزینه های سنگینی بابت طراحی پرداخت به شرکت های طراح می دهید و یا از سیستم های سایت ساز رایگان مثل وردپرس استفاده کنید؟

خیلی از کاربران وسواس زیادی روی طراحی و ظاهر سایت خود دارند و فکر می کنند تنها دلیل موفقیت آن ها در کسب و کارشان زیبایی وب سایت است ، اما واقعیت چیز دیگریست . معقول نیست که کسب و کاری فقط با زیبا بودن وب سایتش به موفقیت رسیده باشد.

برای راه اندازی وب سایت بهتر است از وردپرس استفاده کنید. سایت ساز معروف و محبوب وردپرس بهترین گزینه برای هر کسب و کار اینترنتی است که قصد راه اندازی وب سایت را دارد. وردپرس در کشور ما به قدری محبوب است که مطمئن باشید منابع فوق العاده ای در دسترس شما قرار می گیرید تا بهترین و با کیفیت ترین سایت را برای خود راه اندازی کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه

۲- تولید محتوای هدفمند و با ارزش

تولید محتوا در کسب و کار اینترنتی بسیار اهمیت دارد. در واقع اگر وب سایتی فاقد محتوا باشد هر اقدامی برای پیشرفت انجام دهد ، بی فایده است. هر چقدر هزینه تبلیغات هدفمند نیز کنید باز در درازمدت فایده ای نخواهد داشت. وب سایتی که محتوا ندارد قطعا محکوم به شکست است، چون محتوا پادشاه بوده و شاه کلید موفقیت در اینترنت محسوب می شود.

البته تولید هر محتوایی ارزشمند نیست ، بلکه باید محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان و کاربران اینترنتی سودمند بوده و نیازشان را رفع کند و راهنمای آنها باشد. هدف ، باید تولید محتوایی باشد که اعتماد سازی کند و مخاطبان را عاشق کسب و کارتان کند. محتوا طوری تولید شود که محصولات تان را به خوبی و آنگونه که هست، به مخاطبان معرفی کند. محتوایی که کسب و کارتان را بر سر زبان ها بیاندازد و شما را در اینترنت مشهور و معروف کند، برترین نوع محتوا می باشد.

شاید بتوان ادعا کرد یکی از مشکلات عمده بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی ، همین تولید محتواست. خیلی از کاربران و مدیران سایت ها تصور می کنند که تولید محتوا یعنی نوشتن مقالاتی در زمینه کاری خودشان و انتشار آن در سایت .

به خاطر همین ، بدون هیچ هدف و برنامه ریزی منسجمی وب سایت خود را پر از مطالبی می کنند که در همه وب سایت های فارسی زبان موجود است. برخی اگر خیلی هم سلیقه به خرج دهند مقالات خارجی را ترجمه می کنند و عینا همان را در وب سایت خودشان قرار می دهند. این راه درست تولید محتوای ارزشمند و کاربردی نیست.

اصول تولید محتوای هدفمند و با ارزش

اگر بدون برنامه و هدف مشخص اقدام به تولید محتوا کنید قطعا پیشرفتی در کارتان نمی کنید و فقط خودتان را خسته کرده و در نهایت شکست خواهید خورد. همان طور که در بالا اشاره شد، باید چنان محتوای ارزشمند و باکیفیتی ارائه دهید که کاربران را به طرف کسب و کارتان جذب کند. این مهمترین کار شما در کسب و کار است. تا زمانی که کاربران به طرف کسب و کارتان جذب نشوند ، اجرای مراحل بعدی موفقیت کسب و کارهای اینترنتی بی ثمر خواهد بود.

برای پیشی گرفتن از رقبای خود باید از فرمت های مختلف و متنوع محتوا مانند ، متن ، عکس ، اینفوگرافیک ، پادکست ، ویدیو و… استفاده کرد. اگر می خواهید به شهرت و موفقیت کسب و کارتان سرعت ببخشید ، باید خودتان را نشان دهید و یکی از بهترین راهها تولید ویدیو است.

مطمئن باشید مهمترین کارتان برای معرفی خود و کسب و کارتان، این است که محتوای ارزشمند و رایگان در اختیار کاربران و مخاطبان خود قرار دهید. اگر این کار را به درستی انجام دهید بقیه کارها برای رسیدن به درآمد زایی تان به راحتی انجام می شود و کلید موفقیت در کسب و کار اینترنتی محسوب می شود.

.

۳- بهینه سازی داخلی وب سایت

یکی از دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی توجه به بهینه سازی داخلی سایت است. در بخش اول این مقاله متذکر شدم که زیبایی سایت چندان مهم نیست ولی کاربر پسند بودن سایت بسیار مهم می باشد. بسیار مهم است که کاربرانی که وارد یک وب سایت می شوند و زمانی را که در سایت سپری می کنند، چگونه باشد. دسترسی به قسمت های مختلف و تبدیل بازدید کنندگان به کاربران سایت اهمیت بالایی برای هر کسب و کاری دارد.

توجه کنید که منظور از بهینه سازی داخلی سایت ، سئو داخلی سایت نیست، بلکه منظور این است که وب سایت از هر نظر برای بازدید کنندگان بهینه و راحت باشد. آنچه را که کاربران نیاز دارند و به خاطر آن به سایت آمدند در دید آنان بوده و به راحتی بتوانند به بخش های مدنظرشان بروند. ضمن اینکه روند جستجو باید برایشان ساده بوده و همه چیز در دسترس باشد.

خلاصه اینکه، هر آن چیزی که به بهبود تجربه کاربری در سایت کمک می کند را باید رعایت کرد. برای فهمیدن درک بهتر توصیه می شود تا نگاهی به سایت های بزرگ بیاندازید تا بهتر متوجه این قضیه شوید.

اصول بهینه سازی داخلی سایت

اگر رابط کاربری و یا اصول بهینه سازی داخلی سایت را به دو قسمت تقسیم کنیم ، قسمت اول مربوط به چیزی است که کاربران و مشتریان می بینند، مثل سرعت بارگذاری سایت، نوع فونت به کار رفته در سایت، مواردی که در صفحه اول سایت قرار دارند مانند ، اسلاید شوی بالای سایت، مطالب پر بازدید سایت، محصولات پیشنهادی و تمام چیزهایی که کاربر را ترغیب می کند تا مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کند.

قسمت دوم این بهینه سازی داخلی سایت ، مربوط به اتوماتیک سازی فرایند ها می باشد که مهمترین قسمت در تبدیل بازدید کننده به مشتری است. در واقع اگر این قسمت را به خوبی انجام ندهید تمام کارهایی که تا الان انجام داده اید ، بی فایده است.

سیستم دریافت اطلاعات بازدید کنندگان سایت باید به درستی تنظیم شده باشد. صفحات فرود باید کاملا بهینه و ترغیب کننده باشد. ایمیل های خوشامدگویی باید از قبل تنظیم شده باشد. از یک سرویس مطمئن ایمیل مارکتینگ باید استفاده کنید ، چون تمام سرمایه شما اطلاعات تماس کاربرانتان است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مثبت اندیشی در کسب درآمد

پیشنهاد های لحظه ای خود را باید به صورت اتوماتیک در صفحات محصولات تنظیم کرده باشید. عضویت در سایت باید آسان و راحت باشد. فرایند خرید از سایت نباید سخت ، پیچیده و خسته کننده باشد. اطلاعات درست و کاملی را باید در صفحه محصولات نوشته باشید. پیگیری سبدهای خرید رها شده باید به صورت اتوماتیک از قبل تنظیم شده باشد.

۴- جذب ترافیک هدفمند

اگر همه مواردی که تا اینجا درباره دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی اشاره شد را به درستی انجام داده باشید، در مرحله آخر نوبت به جذب ترافیک و یا افزایش بازدید کننده برای وب سایت می رسد. توجه کنید منظور از ترافیک وب سایت آن ترافیک و بازدیدی می باشد که کاملا هدفمند است. یعنی مخاطبانی که واقعا به کسب و کارتان علاقه دارند و احساس می کنند وب سایت شما می تواند نیازشان را بر طرف کند و برای استفاده وارد سایتتان می شوند.

اگر وب سایت از هر لحاظ ( قالب ، طراحی ، برنامه نویسی ، منوها های کاربری ، رنگ ، فونت و…. ) جزو  بهترین باشد تا زمانی که ترافیک خوب و مناسبی نداشته باشد، هیچ گاه برایتان درآمد اینترنتی به همراه ندارد. اصلا دلیل شکست بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی ناتوانی در جذب ترافیک هدفمند است. این سایت ها چون ترافیکی ندارند ، کسب درآمد اینترنتی هم ندارند و بعد از مدتی مجبور به تعطیلی می شوند.

برای اینکه بتوانید بازدید هدفمند وب سایت خود را افزایش دهید راههای زیادی وجود دارد. می توانید از روش های رایگان مثل سئو، بازاریابی محتوا یا بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی استفاده کنید و هم اینکه از روش های تبلیغات هدفمند پولی مثل تبلیغات گوگل، تبلیغات کلیکی و تبلیغات همسان ، رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری و… ، با توجه به میزان سرمایه خودتان استفاده کنید.

راههای جذب ترافیک هدفمند

هر مدیر وب سایتی که به دنبال کسب درآمد اینترنتی پایدار و مستمر است باید به دیجیتال مارکتینگ آشنا باشد تا بتواند به خوبی از پس این کار بر بیاید. اگر بتوانید بازاریابی اینترنتی خود را تقویت کنید قطعا می توانید ترافیک بالا و هدفمندی را وارد سایت خود کنید. اگر به وب سایت های بزرگ و موفق نگاه کنید متوجه می شوید که روزانه چقدر ترافیک بالایی دارند و همین ، درصد بالایی از موفقیت آن ها را رقم زده است. در واقع هر چقدر ترافیک بالاتری داشته باشید کاربران و در نهایت مشتریان بیشتری خواهید داشت.

البته هر ترافیکی که وارد سایت شود به دردتان نمی خورد. باید سعی کنید بازدید کننده هدفمند را وارد سایت خود کنید تا اثر بخشی بیشتری برایتان داشته باشد. بهترین راه برای جذب ترافیک هدفمند این است که سایت خود را برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو بهینه کنید. ترافیکی که از گوگل وارد سایت می شود ، قابل مقایسه با هیچ روش دیگری حتی تبلیغات پولی هدفمند هم نخواهد بود.

سعی کنید حتما در گام اول روی تولید محتوای ارزشمند و کاربردی کار کنید هیچ چیز به اندازه محتوای تخصصی ، جدید و مفید موجب جذب موتورهای جستجو و همچنین رضایت کاربران نمی شود و در کنار تولید محتوا ، روی سئو سایت خود هم تمرکز کنید. حتی اگر می خواهید هزینه ای را برای تبلیغات سایت خود بپردازید ، بهتر است روی سئوی وب سایت این سرمایه گذاری ها را انجام دهید.

سخن پایانی دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی

در این مقاله سایت پول یابی مهم ترین دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی فهرست شد. اگر قصد راه اندازی کسب و کاری دارید و به دنبال این هستید که پولساز ، سودآور و دارای پایداری باشد باید این موارد را به درستی در کسب و کارتان رعایت و پیاده سازی کنید. همه سایت های بزرگ و موفق ، با رعایت همین اصول ساده ولی مهم به ، پیشرفت های عظیم رسیده اند.

برای راه اندازی سایت بعد از انتخاب نام دامنه و ثبت آن،  از هاست باکیفیت و مطمئن استفاده کنید . با استفاده از سایت ساز رایگان وردپرس ، در  هزینه های طراحی و راه اندازی وب سایت صرفه جویی می کنید و می توانید از پس انداز این پول ها جهت رشد کسب و کارتان استفاده کنید. اگرچه ظاهر سایت تا حدودی خوب است ولی مهمتر از ظاهر سایت ، باطن آن می باشد. به بهینه سازی داخلی سایت و رابط کاربری اهمیت دهید وگرنه زیبایی سایت چندان مهم نیست، مهم جلب رضایت کاربران است.

مهمترین چیز برای رشد سایت ، محتوای ارزشمندی است که در اختیار کاربران قرار داده و آن ها را علاقمند به کسب و کارتان می کنید . اصول دیجیتال مارکتینگ را یاد گرفته و برای جذب ترافیک هدفمند حتما از بازاریابی محتوا استفاده کنید. بازاریابی محتوا بهترین ابزار برای جذب ترافیک هدفمند است که بسیاری از رقبای شما در استفاده از آن ناتوان هستند. این فرصت را از دست ندهید .

نکته آخر دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی اینکه، با ابزاری به نام محتوای ارزشمند بر رقبای خود پیروز شوید. آینده اینترنت در دو موضوع تولید محتوا و بازاریابی خلاصه می شود. همچنین از بررسی رقبا غافل نشوید. رقبای خود را همیشه تجزیه و تحلیل کرده و سعی کنید ، محصول و خدماتی بهتر از آنها ارائه دهید. رعایت این موضوع رمز اصلی موفقیت در کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود.

مطلب پیشنهادی

باور اشتباه درباره درآمد اینترنتی ، باورهای غلط مالی ، ساخت باورهای جدید ، باورهای منفی و محدود کننده

باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی

در هر فعالیت و کسب و کاری اعم از اینترنتی و یا سنتی همیشه باورها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.