سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی

برای شروع و موفقیت در کسب درآمد آنلاین باید سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی را طی کنید . البته فقط پیمودن این مسیر کافی نیست و باید همراه با ۱- داشتن هدف ۲- شناخت نیاز مخاطب  و ۳- برنامه ریزی منظم باشد . همه کسب و کارها برای برندسازی باید به بازارهای هدف خود توجه کافی داشته باشند . با گسترش و نفوذ اینترنت در سالیان اخیر ، اقبال به کسب و کارهای اینترنتی زیاد شد و رونق زیادی یافته است .

با رونق کسب و کار اینترنتی و توجه به بازار بزرگ فضای مجازی ، همه علاقمند به راه اندازی وب سایت هستند . چون با یک سایت مناسب و کارآمد به راحتی می توان کسب درآمد از اینترنت را پایدار و دائمی کرد . اگر بخواهید کسب درآمد از طریق سایت را تجربه کنید و در فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید باید  سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی را درست طی کنید .

در این مقاله سایت پول یابی به صورت اجمالی به ۳ گام یا سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی پرداخته می شود امیدوارم مورد استفاده شما قرار گیرد .

اهمیت ایجاد وب سایت برای کسب و کارها

قبل از پرداختن به موضوع اصلی مقاله یعنی سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی باید بگویم که امروزه در دنیای مدرن دیجیتالی ، داشتن وب سایت برای همه موسسات ، سازمان ها و کسب و کارها اجباری است . اگر کسب‌وکارها از مزایای یک وبسایت استفاده نکنند ، ضرر زیادی می کنند . کسب‌وکارهای  فاقد وب سایت ، فرصت‌های تجاری خاص و سودآور متعددی را از دست می دهند .

با وب سایت می‌توان برای اجرای استراتژی‌های مختلف بازاریابی اینترنتی استفاده کرد . رشد کسب‌وکار و همچنین افزایش سود و سرمایه تضمین می شود . ضمن اینکه تبلیغات وب در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات ها ، دامنه وسیع‌تری را در برمی‌گیرند . وبسایت هر کسب‌وکاری در حقیقت یک پرونده کاری آنلاین محسوب می‌شود .

سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی , اهمیت داشتن سایت برای کسب و کارها

از پلتفرم‌های مختلف اینترنتی مثل شبکه های اجتماعی ، سایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی ، انجمن‌ها و تبلیغات PPC پرداخت به ازای کلیک می‌توان یک کسب‌وکار را تبلیغ کرد . راه‌اندازی یک وبسایت به افزایش اعتبار و برندسازی کمک می‌کند . اهمیت سایت برای کسب درآمد اینترنتی غیر قابل انکار است .

اهداف و مزایای داشتن وب سایت

آنچه مسلم است ایجاد سایت می تواند در رشد و توسعه یک کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی پایدار کمک شایانی کند . کسب و کارهای سنتی از پتانسیل بالای فضای مجازی می توانند برای برندسازی و تبلیغات به صرفه ، استفاده کنند . با این مقدمه مهم ترین مزایا و اهداف ایجاد وب سایت عبارتند از :

۱- حضور دائمی و مستمر آنلاین

یکی از مهمترین مزیت‌های داشتن وبسایت این است که کسب‌وکار در هر زمان و از هر مکان در دسترس تمام افراد قرار خواهد داشت . حتی در ساعات غیر کاری ، مشتریان قادرند با مراجعه به وبسایت شرکت از خدمات آن استفاده کنند . یا از انواع اطلاعات مورد نیاز درباره شرکت و فعالیتش آگاهی یابند که این یکی از دلایل کلیدی اهمیت ساخت وبسایت برای سازمان‌های تجاری به شمار می‌آید .

۲- پشتیبانی همیشگی از مشتریان

یکی از دشوارترین وظایف برای هر کسب‌وکار ، ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان است . با داشتن یک وبسایت ، پشتیبانی از مشتریان به یکی از آسان‌ترین وظایف تبدیل خواهد شد . پشتیبانی آنلاین آسان است و از نظر صرفه‌جویی در هزینه‌ها ، با توجه به عدم نیاز به استخدام نیروی کار ، به نفع کسب و کار خواهد شد . برای ارائه پشتیبانی آنلاین توسط سایت ۲ روش اصلی وجود دارد که عبارتند از :

– سوالات متداول : قرار دادن یک صفحه مربوط به سوالات متداول یا همان FAQ یک روش پرکاربرد پشتیبانی از مشتریان است . تمام پرسش‌های پرتکرار مشتریان در وبسایت جواب داده شده تا وقت و منابع مالکان هدر نرود . در عین حال ، اطلاعات دقیق و مرتبط با ماهیت شرکت و فعالیت‌های آن به مشتری ارائه می‌شود .

– ربات سخنگو : ربات‌های سخنگو یا همان چت‌بات‌ها از طریق ارائه پاسخ‌های از پیش آماده‌شده ، همان کار صفحه پرسش‌های متداول را انجام می‌دهند . یک ربات پاسخگو همچنین قادر است انواع دیگری از اطلاعات مثل مراحل ثبت نام در سایت و آگاهی درباره محصولات و خدمات را ارائه کند .

۳- تبادل و تسهیل اطلاعات

بیش از ۷۰ درصد مشتریان از برندها و کسب‌وکارها انتظار دارند که با حضور در پلتفرم‌های اینترنتی ، زمینه دسترسی به خدمات خود را برایشان فراهم کنند . از جذاب‌ترین کارکرد‌های وب سایت ، تسهیل دسترسی مشتریان به اطلاعات است . وظیفه اصلی یک وبسایت تجاری چیزی جز برقراری ارتباط با مشتریان و ارائه اطلاعات و منابع به آنها نیست . ترفند های وبسایت‌ها برای تبادل اطلاعات با مشتریان عبارتند از :

– تبلیغاتی که موجب بروز رسانی آگاهی مشتریان از آخرین تخفیف‌ها روی محصولات و خدمات می‌شوند .

– خبرنامه‌های که اطلاعات جدید درباره اخبار شرکت و رویدادهای آتی را به مشتریان منتقل می‌کند .

– فرم‌های تماس که با استفاده از آنها ، مشتریان به پرسشنامه دعوت می‌شوند یا درخواست‌های دیگر ارائه می‌شود .

۴- ایجاد اعتبار و اعتماد برای کسب و کارها

مانند گذشته ، که مشتریان انتظار داشتند تا آدرس و شماره تماس شرکت‌ها را در بروشورهای تبلیغاتی و کاتالوگ‌ها پیدا کنند ، مشتریان مدرن نیز انتظار دارند که یک کسب‌وکار وبسایت داشته باشد یا به هر طریق ممکن در محیط آنلاین حضور پیدا کند . حضور آنلاین در ایجاد حس اعتماد بین مشتری و شرکت ، یک گام حیاتی است .

علاوه بر جلب اعتماد مشتریان با داشتن وبسایت ، در صورتی که سایت شرکت‌ها در زمینه قابلیت‌ها و هدایت مشتریان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد علاوه بر تقویت حس اعتماد ، آنها به خرید محصولات و خدمات شرکت علاقه‌مند می‌شوند . وبسایت‌ها برای پایه‌گذاری اعتبار کسب‌وکارها و جلب اطمینان مشتریان ابزاری ضروری هستند .

۵- طراحی سایت حرفه‌ای و جذاب

بازدیدکنندگان وب سایت در صورتی که برای حضور در یک صفحه وب وسوسه نشوند و تمایلی نداشته باشند آن را ترک می کنند . مخاطبان بسیار کم‌طاقت هستند و هنگام مشاهده هر سایت انتظار دارند حداقل یک مورد خاص علاقه و توجه آنها را جلب کند .  در سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی ، طراحی یک وب سایت جذاب بسیار اهمیت دارد .

لذا مهم است که کسب‌وکارها وبسایت خود را به جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین شکل ممکن طراحی کنند . هدف این است که مشتریان ویژگی‌های خاص و ناوبری راحتی را تجربه کنند . این کار مخاطبان بیشتری را برای بررسی سایت ترغیب کرده و به نوعی می‌توان مشتریان بالقوه را جمع‌آوری کرد .

۶- افزایش فروش

دسترسی آسان به یک کسب‌وکار با ساخت وبسایت به سرعت رشد خواهد کرد . چون کاربران اینترنت قادرند از هر نقطه جهان به آن دسترسی پیدا کنند . در نتیجه ، وبسایت‌ها با درهم شکستن مرزهای جغرافیایی می‌توانند فروش یک کسب‌وکار را به طرز قابل توجهی افزایش دهند . توجه کنید که طی کردن سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی با هدف افزایش فروش آنلاین و استمرار کسب درآمد و برندسازی می باشد .

۷- درآمد اینترنتی نامحدود

میزان درآمدی که یک وبسایت می‌تواند برای کسب‌وکار ایجاد کند هیچ محدودیتی ندارد . اگر وسعت نفوذ سایت از مرزهای جغرافیایی عبور کند ، کسب درآمد اینترنتی بالایی را رقم خواهد زد . بدین منظور ، تنها کاری که باید انجام شود ، بهینه‌سازی سایت است تا مخاطبان کسب‌وکار بتوانند هر زمان که اراده کنند دسترسی داشته باشند .

گذشته از آن، بخش قابل توجهی از محیط هر سایت را می‌توان به نمایش تبلیغات اختصاص داد . مثلا یک سایت مربوط به نقد و بررسی یا فروش موبایل را درنظر بگیرید . بخشی از محیط سایت را می‌تواند به تبلیغات مربوط به گوشی‌ها اختصاص داد . این روش ، یک راه جانبی برای کسب درآمد از سایت اصلی کسب‌وکار محسوب می شود . همگان اذعان دارند که اهمیت سایت مناسب در افزایش درآمد اینترنتی و معرفی برند و کسب و کار کاملا مشهود است .

۸- مقرون به صرفه بودن وب سایت

یک فروشگاه فیزیکی به سرمایه‌گذاری عظیم برای کسب مالکیت یا اجاره یک فضای تجاری نیاز دارد . علاوه بر آن ، اثاثیه ، دکوراسیون داخلی و کارمندان نیز هزینه‌هایی هستند که برای افتتاح یک فروشگاه نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد . اما ساخت وبسایت بسیار آسان و مقرون به صرفه است . با استفاده از یک CMS یا همان سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس و فروشگاه‌سازها ، هرکس قادر است یک سایت تجاری بسازد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی

۹- دیده شدن بدون محدودیت جغرافیایی

وبسایت‌های تجاری می‌توانند با هزینه‌ای بسیار اندک به یک نمایشگاه ، فروشگاه یا دفتر کار هر کسب‌وکار تبدیل شوند . یک فروشگاه فیزیکی بسته به نوعش ، در محدوده مشخصی از موقعیت جغرافیایی خود قابل مشاهده است . اما برای وبسایت جهت دیده شدن هیچ مرز و محدوده‌ای وجود ندارد . کاربران اینترنت از تمام نقاط جهان به آن دسترسی خواهند داشت .

۱۰- بازاریابی اینترنتی ساده و آسان

بازاریابی در توسعه هر کسب‌وکار نقش مهمی ایفا می‌کند . زمانی که کاربران یک موضوع خاص را در اینترنت جستجو می‌کنند ، داشتن سایت کمک می‌کند تا کسب و کارها خودش را به افراد معرفی کنند . به عبارت دیگر ، هر زمان که افراد در موتورهای جستجو یک کلمه کلیدی را وارد کنند ، سایت‌هایی که با تولید محتوا آن کلمه کلیدی را در مطالب خود قرار داده‌اند در صفحه نتایج قرار خواهند گرفت .

یک موسسه بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در این زمینه برای شرکت‌ها مفید واقع شود . برای بازاریابی از طریق سایت دو راه وجود دارد :

۱- سئو SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو

۲- بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM که به آن پرداخت به ازای کلیک یا PPC (Pay Per Click) هم گفته می‌شود .

جدا از SEO و PPC ، می‌توان با استفاده از شبکه های اجتماعی ، تبلیغات سایت و تکینک‌های دیگر ، بازاریابی کرد . مخاطب هدف و استفاده از آمارهای جمعیت‌شناسی در زمینه سن ، جنسیت و مکان در دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد .

۱۱- امکان ارائه نمونه کار

نباید یک وبسایت را تنها به فروش محصولات و خدمات محدود کرد . از سایت تجاری می‌توان برای ایجاد یک پورتفولیو که موفقیت کسب‎‌وکار در اجرای پروژه‌ها را نشان می‌دهد ، استفاده کرد . یک آژانس مسافرتی و توریستی را درنظر بگیرید . با ساخت یک ویدیو از لحظات لذت‌بخش یک خانواده در سفر و تجربه کلی آنها و همچنین قرار دادن بازخورد آن خانواده از سفرشان در ویدیو می‌توان تبلیغ خوبی از شرکت در سایت ارائه کرد .

معرفی انواع وب سایت

دنیای وب بسیار گسترده است . تا به امروز، میلیاردها وبسایت در اینترنت راه‌اندازی شده است و هر کدام از آنها برای به دست آوردن سهمی از توجه کاربرانی که هر روز از مرورگرهای خود استفاده می‌کنند به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند . صاحبان کسب و کارها ممکن است که هنگام راه‌اندازی وبسایت تحت تاثیر رقابت فشرده قرار گیرند .

اما نکته مهم این است که در میان این تعداد بی‌شمار رقبا ، تعداد زیادی از انواع وبسایت وجود دارد که برای رسیدن به اهداف متفاوتی تلاش می‌کنند . مالکان سایت‌های تجاری باید علاوه بر بهینه‌سازی وبسایت به بهترین شکل ممکن ، نوع کاربری سایت خود را نیز انتخاب کنند .

این انتخاب نوع سایت فارغ از ماهیت آن است . یعنی یک کسب‌وکار فعال در زمینه پوشاک ممکن است بخواهد به جای سایت فروشگاهی ، یک بلاگ راه‌اندازی کند . انتخاب نوع سایت توسط مدیران باید با توجه به اهداف سایت و استراتژی‌های بازاریابی انجام شود . امروزه بین وب سایت‌های فعال در یک زمینه خاص ، کارکردهای متفاوتی دیده می‌شود .

توجه کنید که برخی از انواع وبسایت ها مثل سایت‌های سرگرمی یا وبلاگ‌های شخصی برای یک شرکت و برند تجاری اصلا مناسب نیستند و تحقق اهداف بازاریابی با استفاده از آنها دشوار است . اصلی‌ترین انواع وبسایت که می‌توانند برای یک کسب‌وکار سودآور باشند ، عبارتند از :

۱- فروشگاه آنلاین

در یک فروشگاه اینترنتی یا سایت تجارت الکترونیک e Commerce ، کاربران قادر به خرید محصولات یا خدمات هستند . بسیاری از کاربران اینترنت در طول عمر خود حداقل یک‌بار از این سایت‌ها استفاده کرده‌اند یا حداقل برای مشاهده محصولات به آنها سر زده‌اند . از برندهای بزرگ گرفته تا فروشنده‌های مستقل با تاسیس فروشگاه آنلاین سود فراوانی به دست آورده‌اند .

هر وبسایتی که شامل یک سبد خرید است و می‌توان با استفاده از اطلاعات کارت اعتباری از آن خرید کرد در این دسته قرار می‌گیرد . اگر هدف یک مدیر کسب‌وکار از راه‌اندازی وبسایت فروش محصولات باشد ، فروشگاه آنلاین بهترین گزینه است .

ایجاد و ساخت فروشگاه اینترنتی مراحل خاصی دارد که از بین آنها می‌تواند به خرید هاست و گواهی SSL اشاره کرد . همچنین باید توجه کرد که طراحی فروشگاه آنلاین برای ارائه محصولات به کاربران مناسب باشد . همچنین یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند افزونه‌ای برای یک سایت تجاری باشد .

۲- وب سایت تجاری

یک سایت تجاری با هدف عرضه و ارائه محصولات یک شرکت به کاربران و مشتریان احتمالی راه‌اندازی می‌شود . این نوع وبسایت باید از همان برند و لوگوی کسب‌وکار استفاده کند و با برقراری ارتباط با کاربران از راههایی مثل ایمیل مارکتینگ ، محصولات و خدمات شرکت را به آنها معرفی کند .

داشتن این نوع وبسایت ها تقریبا برای هر کسب‌وکاری ضروری و حیاتی است . در حقیقت این انتظار از جانب کاربران وجود دارد . مشتریان یک شرکت انتظار دارند سایت هر برند ، خدمات پشتیبانی نیز ارائه کند . مشتریان بالقوه‌ای که اسم یک شرکت را در بستری غیر از اینترنت می‌بینند ، انتظار دارند با جستجوی اسم کمپانی در گوگل به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنند .

بهترین راه برای انتقال این اطلاعات تاسیس یک سایت تجاری است . فروشگاه‌های اینترنتی در حقیقت نوعی سایت تجاری محسوب می‌شوند . اما این امکان وجود دارد که یک سایت تجاری بخش فروش نداشته باشد و فقط به معرفی محصولات بپردازد .

۳- مجلات آنلاین یا سایت خبری

سایت‌های خبری یا مجلات آنلاین در زمره پرکاربردترین انواع وبسایت به شمار می‌آیند . هدف اصلی یک سایت خبری ، آگاهی‌بخشی به مردم و بروزرسانی اطلاعات آنها از وضعیت جامعه و رویدادهای آن است . خبرگزاری‌های اینترنتی و مجلات آنلاین می‌توانند زمینه‌های مختلف را پوشش بدهند یا فقط بر روی یک زمینه خاص تمرکز کنند .

یک کسب‌وکار با راه‌اندازی سایت خبری مرتبط با محصولات یا خدماتش می‌تواند علاوه بر معرفی و ترویج برند خود ، در صورت کسب بازدیدکننده از طریق تبلیغات نیز درآمدزایی کند .

۴- سایت پورتفولیو یا نمایشگاه آنلاین

سایت‌های پورتفولیو در واقع یک نمایشگاه آنلاین هستند که در آنها نمونه‌ای از پروژه‌های موفق شرکت و کسب و کارها به نمایش گذاشته می‌شود . کسب‌وکارها باید به مشتریان بالقوه خود کیفیت کارهای گذشته را نشان بدهند .

ارائه نمونه کارهای جذاب و ثمربخش در یک سایت پورتفولیو بهترین ترفند برای جذب مخاطبی است که قصد دارد در یک سازمان سرمایه‌گذاری کند . ساخت یک سایت مخصوص ارائه نمونه کار چندان دشواری هم نیست .

۵- وب سایت چند رسانه‌ای

سایت‌های چند رسانه‌ای در ظاهر شاید برای اهداف سرگرم‌کننده مناسب به نظر برسند . اما ارائه محتوای چند رسانه‌ای با هدف تبلیغ کسب‌وکار و معرفی انواع محصولات شرکت تهیه شده ، که می‌تواند بسیار سودمند باشد . همچنین می‌توان از طریق تبلیغات نیز از این سایت‌ها درآمد اینترنتی کسب کرد.

اما یکی از مهمترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی در این نوع وبسایت ، ارائه محتوا در قالب یک سرویس اشتراکی است . در سرویس اشتراکی ، کاربران با پرداخت مبلغ ماهانه یا سالانه قادر به استفاده از محتوای ویدیویی مثل ویدیوهای آموزشی یا محتوای صوتی مثل پادکست هستند .

۶- سایت آموزشی

مطالب و محتوای آموزشی طی سالیان اخیر به یک پایگاه بزرگ و جذاب برای کسب مخاطب تبدیل شده است . مثلا یک شرکت فروش مواد غذایی را درنظر بگیرید . این شرکت با تاسیس یک سایت آموزشی و ارائه محتوایی مثل طرز تهیه غذاهای مختلف قادر است توجه بخش بزرگی از کاربران اینترنت را به خود جلب کند . شرکت سپس می‌تواند آموزش‌های پیشرفته‌تر را در قالب بسته‌های آموزشی به فروش برساند و از این طریق نیز درآمد اینترنتی داشته باشد .

سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی

در بالا درباره مزایا و اهمیت ایجاد سایت و همچنین انواع وب سایت بحث شد . خلاصه اینکه وب سایت با توجه به نفوذ و گسترش اینترنت برای همه شرکت ها و کسب و کارها ضروری و واجب می باشد . اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی بالا ، پایدار ، راحت و توسعه کسب و کارتان هستید به راه اندازی وب سایت توجه ویژه ای داشته باشید .

برای ایجاد وب سایت باید سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی که شامل : ۱- هاست ، ۲- دامنه و  ۳- سیستم مدیریت محتوا  است را طی کنید . در ادامه به صورت مختصر و اجمالی این سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی خواهد آمد :

۱- هاست برای سایت

اولین گام و مرحله از سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی گرفتن یا خرید هاست مناسب است . هاست به معنی میزبان و محل قرارگرفتن سایت است . یعنی مکانی که اطلاعات و داده های وب سایت روی آن قرار دارد و یا ذخیره می شود .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی

تمام وب سایت های اینترنتی به یک هاست یا میزبان برای نگهداری فایل ها و اطلاعات آن احتیاج دارند . اگر بخواهم خیلی ساده بگویم مثل یک هارد کامپیوتر عمل می کند و برای اینکه همیشه سایت شما در دسترس مخاطبانتان باشد باید همیشه روشن باشد .

هاست مناسب , هاست چیست ؟ سرور وب سایت انواع هاست

خلاصه اینکه ، میزبانی وب یا همان هاست ، سرویسی است که به وبسایت امکان می‌دهد به صورت آنلاین در دسترس باشد و کاربران بتوانند آن را ببینند . با یادگیری اصول هاست و شناخت انواع سرویس‌های هاستینگ ، می‌توان راه‌حلی مقرون‌ به ‌صرفه و قابل اعتماد برای وبسایت خود پیدا کنید .

شرکت هایی هستند که میزبانی سایت های اینترنتی را بر عهده دارند و شما باید یکی از بهترین هاستینگ های ایران را انتخاب کنید و هاست خود را از آن ها خریداری کنید . میزبانی وب یا سرویس‌های هاستینگ انواع مختلفی دارند و شرکت‌های میزبانی سرویس‌های هاستینگ متفاوتی را به کاربران ارائه می‌دهند .

راهکار انتخاب هاست مناسب

با وجود گزینه‌های متعدد میزبانی وب و سرویس‌های هاستینگ ، تعیین اینکه کدام یک برای وبسایت شما بهترین گزینه است، می‌تواند چالش برانگیز باشد . توجه کنید از سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی ، انتخاب هاست مناسب به پایداری کسب و کار و در دسترس بودنش کمک زیادی می کند .

برای خرید هاست لازم است که انواع آن را بشناسید و متناسب با نیاز وب سایت و نوع کسب‌وکارتان ، هاست مناسب را انتخاب کنید . هاست بر اساس نوع سرویس عبارتند از:

– هاست اشتراکی .

– سرور اختصاصی یا هاست شخصی .

– هاست وردپرس .

– هاست پرستاشاپ .

–   سرور مجازی VPS .

– هاست ابری .

همچنین می‌توان هاست را براساس سیستم عامل سرور تقسيم کرد که عبارتند از :

– هاست لینوکس .

– هاست ویندوز .

نوع دیگر تقسیم‌بندی هاست براساس موقعیت جغرافیایی است که عبارتند از :

– هاست داخلی .

– هاست خارجی .

مثلا هنگامی که در سایت میزبان ، سرویس میزبانی وب لینوکس ایران را ببینید ، با توجه به این تقسیم‌بندی‌ها متوجه می‌شوید که سیستم عامل لینوکس و سرور در ایران است . نکته دیگر اینکه ، هاست ویندوز این روزها کمتر کارایی ندارد . بیشتر سایت ها روی هاست لینوکس نصب هستند . شما هم برای استفاده از سیستم های مدیریت محتوایی می توانید از هاست لینوکس استفاده کنید .

اگر از هاست هایی که در داخل ایران میزبانی می شوند یعنی سرورهای داخل ایران دارند ، استفاده کنید بهتر است . چون سرعت بارگذاری سایت شما برای کاربران ایرانی خیلی بالاتر می رود . ولی این را هم بدانید که همیشه هاست هایی که در داخل ایران میزبانی می شوند کمی گران تر از هاست هایی است که در خارج از کشور هستند .

۲- دامین یا دامنه

دومین گام از سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی خرید دامین است . دامین یا دامنه همان نام و آدرس سایت است که همزمان با خرید هاست می توانید این کار را انجام دهید. یعنی شرکت هایی که هاست ارائه می دهند اکثرشان دامین هم ارائه می دهند .

به عبارتی دیگر، دامنه یا دامین Domain ، نام وبسایت و معادل آدرس فیزیکی کسب‌وکار شما در فضای اینترنت است . یعنی نشانی و آدرسی است که کاربران در اینترنت به کمک آن می‌توانند به وبسایت شما دسترسی داشته باشند . قالب کلی دامنه‌ها متشکل از یک نام و یک پسوند است . توجه کنید که دامنه‌ها براساس « سیستم نام دامنه » که در زبان انگلیسی به آن دی ان اس DNS (Domain Name System) گفته می‌شود، تعیین می‌شوند .

دامنه به کاربران کمک می‌کند تا به جای استفاده از آدرس پروتکل اینترنت IP  سایت شما را به راحتی پیدا کنند . در مجموع ، هر دامنه نماینده یک IP است . از این رو می‌توان گفت که یک آدرس منحصربه‌فرد است که توسط یک سرور یا هاست میزبانی می‌شود .

دامین یا دامنه , انتخاب نام سایت , انواع دامنه

انواع پسوند دامنه

انواع مختلفی از پسوندها برای دامنه‌ها وجود دارد که هر کدام برای کار خاصی طراحی شده‌اند . به همین دلیل ، شناخت این پسوندها می‌تواند در انتخاب نام دامنه به شما کمک کند . اگر بخواهیم انواع پسوند دامنه را دسته‌بندی کنیم، به دو بخش اساسی پسوندهای ملی و بین‌المللی می‌رسیم .

همان طور که اشاره شد ، دامین ها پسوندهای مختلفی دارند که پرکاربردترین آنها .com .net .biz .org .ir هستند . دامین های جدیدی هم آمده اند که می توانید آنها را هم برای سایت خود ثبت کنید مثل: .site .marketing .picture و بسیاری دیگر.

توجه کنید که انتخاب یک دامنه مناسب برای سایت در برندسازی کسب و کار ، تاثیر در مخاطب ، و توسعه برند تجاری تاثیر زیادی دارد .

بعد از خرید هاست و دامین برای وب سایت خود باید وارد پنل خود شوید و فایل های خود را آپلود کنید .

۳- سیستم مدیریت محتوا CMS

مرحله آخر از سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی استفاده از سایت سازها است . البته می توانید به صورت اختصاصی طراحی سایت دهید که برایتان هزینه زیادی به همراه دارد . یا می توانید از سیستم های مدیریت محتوا که رایگان هستند بدون پرداخت هیچ پولی ، استفاده کنید . سیستم مدیریت محتوا وردپرس بهترین نوع آن است که کاملا ریگان بوده و سایت های زیادی با استفاده از آن راه اندازی شده اند .

سیستم های مدیریت محتوا یا CMS در حقیقت سایت سازهایی هستند که برای راحتی کار و بدون پرداخت هزینه می توانید از آنها استفاده کنید . از طریق سایت سازها می توانید وب سایت خودتان را به راحتی توسط المان های آماده ای که در اختیارتان قرار می دهند طراحی کنید .

همچنین سایت سازهای تجاری وجود دارند که توسط شرکت های ایرانی طراحی شده اند که می توانید از آنها هم استفاده کنید ولی قیمت های بسیار بالایی دارند . سایت سازهای ایرانی رایگان هم مثل جوملا وجود دارد که می توانید استفاده نمایید .

سایت سازهای خارجی هم مثل وردپرس و دروپال وجود دارند که جدا از اینکه کاملا رایگان هستند بسیار هم قدرتمند و با امنیت بالا می باشند . پیشنهاد سایت پول یابی این است که حتما از این سایت سازها برای راه اندازی وب سایتتان استفاده کنید .

توسط سایت ساز معروف و محبوب وردپرس می توانید کارهای بسیاری برای سایت خود انجام دهید . مثل طراحی صفحات داخلی ، طراحی بلوک ها ، طراحی سفارشی چیدمان سایت ، ایجاد دسته بندی ، فهرست و مطالب و هر کاری که مد نظرتان است ، با آن انجام دهید .

سخن پایانی سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی

در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به اهمیت داشتن وب سایت و انواع آن تلاش شد تا سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی به شکلی ساده شرح داده شود . صرفه جویی در هزینه باید ملاک کسب و کارتان باشد تا بتوانید به ادامه مسیر امیدوار باشید . لذا برای راه اندازی و طراحی سایت خود در شروع کار ، نیاز نیست هزینه های سنگینی را به شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند ، پرداخت کنید .

هر کسی می تواند با کمترین هزینه و به لطف سایت ساز های رایگان مناسب ترین و بهترین سایت را داشته باشد . بسیاری از شرکت ها هستند که هزینه های فوق العاده بالایی را برای طراحی سایت توسط همین سایت ساز های رایگان از مشتریان خود دریافت می کنند . توصیه می شود که  سایتتان را خودتان و به سلیقه شخصی خود طراحی کنید . کار اصلا سختی نیست .

برای یادگیری و ایجاد  وب سایت ، صفر تا صد راه اندازی آنها به صورت فیلم و فایلهای آموزشی در اینترنت موجود است . می توانید به راحتی کارتان را انجام دهید و علاوه بر صرفه جویی در هزینه ، منت هیچکس را نکشید .

نکته آخر سه مرحله راه اندازی سایت کسب درآمد اینترنتی اینکه ، اهمیت بالای داشتن وب سایت برای کسب و کارها غیر قابل انکار است . از یک وبسایت می‌توان برای اجرای استراتژی‌های مختلف بازاریابی دیجیتال تا رشد کسب‌وکار و همچنین افزایش سود و سرمایه استفاده کرد . تبلیغات وب در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات ، دامنه وسیع‌تری را در بر می‌گیرند . خلاصه اینکه ، وبسایت هر کسب‌وکاری در حقیقت یک پرونده کاری آنلاین آن محسوب می‌شود .

مطلب پیشنهادی

تولید محتوای پزشکی- تولید محتوا برای پزشکان | دنیپر ‫آشنایی کامل با تولید محتوای پزشکی ارزشمند و با کیفیت‬‎ TEBex آشنایی کامل با تولید محتوای پزشکی ارزشمند و با کیفیت ‫تولید محتوای پزشکی از (0 تا 100) + معرفی مهم ترین ویژگی ها‬‎ کلینیک دولپر تولید محتوای پزشکی از (0 تا 100) + معرفی مهم ترین ویژگی ها ‫تولید محتوا سلامت، تخصص دنیپر است! - 3 اصل در محتوای سلامت‬‎ Deniper.com تولید محتوا سلامت، تخصص دنیپر است! - 3 اصل در محتوای سلامت ‫اهمیت تولید محتوا سایت پزشکی و سلامت‬‎

نکات و اصول تولید محتوای پزشکی

رشته پزشکی پرطرفدار بوده و رقابت در آن هم بسیار زیاد است ضمن اینکه پزشکان …

3 دیدگاه

  1. سلام . راه اندازی سایت خوبه ولی نگهداری اون برای کسانی مثل من که اطلاعاتی از هاست و اینها ندارن سخته و با یک اشتباه زحمتشون بر باد میره به نظرم وبلاگ و فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل اینستا و تلگرام و راه اندازی کسب درآمد اینترنتی از اون طریق راحت تره اگرچه داشتن وب سایت در آینده واسه برند شدن خیلی خوبه
    در کل سایت داری به کسب و کار اینترنتی شخصیت و کلاس میده

  2. هر مدیر و صاحب کسب و کاری حتما حتما باید به فکر راه اندازی و یا انتقال کارش به اینترنت باشه الان همه می دانند که پول در اینترنت است میزان کسب درآمد از اینترنت قابل قیاس با هیچ چیزی نیست کاری که در اینترنت نباشه محکوم به شکست است

  3. بهترین کار راه اندازی کسب و کار بر بستر اینترنت و استفاده ار پتانسیل پولسازی اینترنت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.