شیوه لینک سازی با رپورتاژ

به دلیل رقابت در لینک سازی ، یادگیری بهترین و مناسب ترین شیوه لینک سازی با رپورتاژ آگهی دارای اهمیت زیادی برای وبمستران می باشد. عده ای معتقدند اگرچه از اعتبار لینک و بک لینک در سالهای اخیر به دلیل تغییر سیاست ها و الگوریتم گوگل ، کاسته شده ولی رپورتاژ به دلیل نوع کارکرد و تاثیرگذاریش، مناسب ترین ، موثرترین و بهترین روش برای لینک سازی سایت و فروشگاه اینترنتی محسوب می شود.

رقابت در تمام عرصه های سایت و فروشگاه داری شدید و تنگاتنگ می باشد و همه افراد تلاش دارند تا ضمن کسب بهترین رتبه در موتورهای جستجو ، همواره در جلوی چشم کاربران اینترنتی قرار داشته باشند. حضور در مقابل چشم کاربران، یعنی افزایش کسب درآمد اینترنتی ، که رشد و توسعه کسب و کار در پی آن خواهد آمد. یکی از راههای افزایش بازدید اجرای صحیح شیوه لینک سازی با رپورتاژ می باشد که در این مقاله سایت پول یابی به آن پرداخته خواهد شد.

تعریف رپورتاژ اگهی

درباره رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری تعاریف مختلفی ارائه می شود. در تعریف ساده و کوتاه، رپورتاژ نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر می باشد. به عبارت دیگر، رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می شود.

لذا رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌ را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید و مدنظرتان است، رقم بخورد.

در ایران معنا ، جایگاه و اهمیت رپرتاژ آگهی با سایر کشورها تفاوت دارد و معمولا وب‌سایت یا اپلیکیشن آنلاین به کاربران معرفی می شود. این معرفی هم با گرفتن یک بَک لینک همراه است. این مفهوم در وب‌سایت‌های خارج از ایران با عنوان Review شناخته می‌شود.

از مزایای رپورتاژ آگهی ، دیده شدن بهتر ، مناسب برای تمام کسب و کارهای اینترنتی ، برندسازی یا افزایش اعتبار برندها ، هزینه مناسب و بهبود سئو سایت می باشد. رپورتاژ آگهی یکی از موثرترین روش‌ها برای گرفتن بک لینک و بهبود سئوی خارجی سایت است. وقتی که رپورتاژ را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید و روی کلمات کلیدی موردنظر لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو Follow بگیرید، ضمن اینکه متن رپورتاژ در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

شیوه لینک سازی با رپورتاژ

شاید برایتان این سوال مطرح باشد که با این تاثیر گذاری بالا رپورتاژ آگهی ، درست ترین و بهترین شیوه لینک سازی با رپورتاژ آگهی چگونه است ؟ به دلیل افزایش رقابت در بعضی از کلمات کلیدی ، وبمستران به دنبال گرفتن لینک از طریق ریپوتاژ هستند اما هنوز کار تولید محتوا بر روی سایت را انجام ندادند. باید گفت که این روش کاملا نادرست بوده و تاثیری بر روی رشد وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی نخواهد داشت.

سایت های نوپا و تازه تاسیس ، قبل از اقدام برای رپورتاژ آگهی و حتی بک لینک سازی ، در مرحله اول باید طراحی و محتوای خود را تکمیل کنند و در آخرین مرحله اقدام به گرفتن رپوتاژ کنند. در بهینه سازی سایت و فروشگاه ، باید رپوتاژ آخرین گزینه مدنظر برای رشد سایت باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری

شیوه لینک دهی در رپوتاژ آگهی، رپرتاژ آگهی ، ریپورتاژ ، اهمیت رپورتاژ ، آموزش رپرتاژ

ابتدا باید با برخی از تکنیک ها و روش ها مثل تولید محتوای تخصصی و کاربرپسند رتبه خود را در صفحات گوگل بهبود ببخشید و در کنار آن به تحلیل رقبا پرداخته و با استفاده از روش های مختلف مثل ارسال ایمیل مارکتینگ ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی و… وب سایت و فروشگاه را به عنوان برند معرفی کنید. در کنار مجموعه این فعالیت ها، استفاده از رپوتاژ بهترین گزینه می باشد. ضمن اینکه برای ایجاد یک رپوتاژ با کیفیت بالا، حتما شیوه لینک سازی با رپورتاژ را رعایت کنید.

جایگاه رپورتاژ در دیده شدن برند

این سوال برای وبمستران و مدیران برندهای تجاری مطرح است که آیا رپورتاژ آگهی موجب دیدن شدن برند و فعالیت تجاری خواهد شد؟ برخی از افراد بر این باورند که اگر در سایت مورد نظر رپوتاژ قرار دهند کاربران با مطالعه آن تا حدودی با برند ، نوع خدمات ، کیفیت کالا و… آن کسب و کار آشنا می شوند ولی واقعیت چیزی دیگری را بیان می کند.

طبق بررسی ها و تحقیقات علمی انجام شده ۹۲% افراد اقدام به مطالعه رپورتاژ آگهی نمی کنند و حداقل اینکه در بین کاربران ایرانی بیشتر به عنوان بک لینک از آنها استفاده می شود. اما این تحقیقات به هیچ عنوان به جایگاه رپورتاژ ضربه نمی زند و یا حداقل این ضربه و نگاه منفی چندان مشهود نیست. برخی از رپورتاژها حتی در رتبه های اول گوگل قرار دارند که می تواند تاثیر زیادی در ورودی سایت و افزایش کسب درآمد اینترنتی آن برند داشته باشد.

شیوه لینک دهی در رپوتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی برای لینک دادن به سایت و فروشگاه هدف مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل باید لینک دهی به سایت هدف ، با رعایت اصول و قواعد بوده و توسط کلمات کلیدی انجام گیرد. توصیه می شود که در یک متن رپوتاژ حداکثر از ۳ عدد لینک استفاده کنید ولی اگر کلمه کلیدی دارای رقبای سخت و بسیار نزدیک است در داخل رپوتاژ از یک عدد لینک استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که تکنیک های مورد استفاده شما می تواند در رپورتاژ تاثیر گذار باشد.

تاریخ شروع ایجاد رپوتاژ

صحبت درباره تاریخ دقیق و مشخص جهت ایجاد و یا ساخت رپورتاژ یک سخن اشتباه می باشد زیرا به هیچ عنوان لینک سازی برای وبسایت تاریخ معینی ندارد و باید به صورت دائمی و مستمر و بعد از محتوا سازی انجام گیرد. در تکنیک های کلاه سفید لینک سازی باید در زمان های مختلف و وبسایت های متفاوت انجام گیرد.

برخی از افراد تاریخ های معینی را برای انتشار رپورتاژ جهت لینک سازی انجام می دهند که این روش کاملا اشتباه می باشد. البته اگر به صورت مرتب هم انجام بگیرد می تواند در سئو سایت حتی تاثیر منفی داشته باشد. باید فرایند ساخت رپورتاژ آگهی چنان طبیعی و عادی باشد که گوگل تصور کند این یک بک لینک طبیعی به سایت و فروشگاه محسوب می شود.

اصول یک رپورتاژ آگهی

تهیه یا نوشتن یک رپورتاژ آگهی مناسب اصول خاص و شیوه منحصر به فرد خود را دارد و در واقع یکی از نکات کلیدی در رپورتاژ آگهی محسوب می شود. یک رپورتاژ آگهی خوب باید علاوه بر متن اصلی دارای عنوان مناسب بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ کلمه باشد و برای تاثیر فراوان، حتما باید از کلمه کلیدی اصلی در عنوان مقاله یا محتوا استفاده شود. بعد از انتخاب عنوان مناسب، باید برای جلب توجه خواننده و مخاطب و برای اینکه ترغیب شود ادامه متن و رپورتاژ آگهی را بخواند یک مقدمه یا چکیده مناسب و جذاب که حاوی مهم ترین اطلاعات متن اصلی و موضوع تبلیغ آگهی می باشد، نوشته شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات کلیدی در رپورتاژ آگهی

بهتر است در ابتدای متن موقعیت مکانی دفتر کسب وکار و همین طور تاریخ مناسب درج شود. حال نوبت به نوشتن متن اصلی تبلیغ آگهی است. سعی کنید در متن اصلی هدف کلی خود را خلاصه ، مفید و جذاب بیان کنید. در حدود چند پاراگراف برای متن اصلی کافی می باشد و بهتر است از کلمات کلیدی به صورت هوشمندانه و هدفمند ، در متن استفاده شود. در مرحله آخر و یا پاراگراف نهایی اطلاعاتی درباره شرکت ، آدرس ، شماره تلفن و هم چنین لینک مورد نظر خود قرار دهید.

قوانین نوشتن یک رپورتاژ خوب

علاوه بر رعایت چهارچوب عملی بالا باید کار های دیگری را نیز انجام داد. برای مثال هرگز متن رپورتاژ آگهی خود را از دیگر تبلیغات آگهی و یا کسب و کارهای مشابه خودتان کپی نکنید. این کار اعتماد مخاطب را کم می کند. با نگارش متن جدید و جذاب ، برند خود را به عنوان مولف و متمایز از دیگران مطرح کنید.

توصیه می شود مطالبی را بنویسید که کسب و کار و محصول شما را از محصولات دیگر شرکت ها و رقبا متمایز می کند و رعایت این اصل، یک ویژگی مثبت برای محصول تان تلقی می شود. استفاده از کلمات و جملات اغوا کننده مفید است به شرط این که اصل صداقت را زیر پا نگذارید و موجب ابهام در متن نشود. ضروریست تا مخاطبین خود را بشناسید تا بتوانید بهتر بنویسید. شروع متن تان را محکم و با جملات و کلمات پر انرژی و موثر آغاز کنید، ولی از شعار دادن پرهیز کنید.

سخن پایانی شیوه لینک دهی در رپوتاژ آگهی

اگر به دنبال کسب درآمد با رپورتاژ آگهی هستید و یا قصد دارید برای رشد سایت و فروشگاه خود رپورتاژ آگهی بگیرید باید اصول و قواعد آن را کامل رعایت کنید و همیشه خود را به روز کنید. چون نکته مهمی که درباره شیوه لینک دهی در رپوتاژ آگهی باید حتما به آن توجه کنید امکان تغییر الگوریتم گوگل می باشد. به همین دلیل طبق بررسی های انجام شده به هیچ عنوان انکر تکست کلمه کلیدی را به صفحه مورد نظر لینک ندهید و تا حد امکان از این روش جلوگیری کنید زیرا امکان جریمه شدن سایت به شدت بالا می رود.

در نوشتن متن اعتدال را رعایت کنید و از پرداختن به تمامی جزئیات خودداری کنید و به چند مورد خاص اشاره کنید تا مخاطب برای پیگیری سایر جزئیات به وب سایت شما مراجعه کند. در متن نوشتار حتما روی وِیژگی خاص محصول تاکید کنید تا بتوانید کنجکاوی مشتریان را تحریک کنید. استفاده از عکس ها و فیلم های اختصاصی به همراه محتوای با کیفیت توصیه می شود.

در لینک سازی ، استفاده از کلمات کلیدی و مرتبط با رپورتاژ را فراموش نکنید و لینک های مرتبط در متن رپورتاژ آگهی آورده شود. حتما به تعداد بک لینک ها توجه شود و نباید تعدادشان از دو یا سه بک لینک بیشتر شود. متنی که برای محتوای رپورتاژ آگهی اختصاص می دهید، بین ۷۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه باشد و نکته آخر اینکه، لینک های بکار برده شده بصورت فالو باشند.

مطلب پیشنهادی

سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی , نحوه لینک سازی در سایت های پرسش و پاسخ , بک لینک گرفتن

فهرست سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی

با وجود تغییرات اساسی در الگوریتم های گوگل بک لینک هنوز تاثیرگذار است . یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.