شیوه کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان

مزایای کسب و کار اینترنتی اینقدر زیاد و پرشمار است که بدون تردید جزو بهترین مشاغل جهان محسوب می شود . همین که کسب درآمد از اینترنت هیچ محدودیتی از نظر مکانی ، سنی ، جنسیتی ندارد ، خودش بیانگر اهمیت و اعتبار آن نسبت به سایر مشاغل می باشد . به دلیل عدم محدودیت سنی شاید برایتان جای سوال باشد که امکان کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان و دانشجویان چگونه است ؟ آیا این گروه سنی می توانند به درآمد اینترنتی پایدار و مستمر برسند ؟

بسیاری از مخاطبان و کاربران سایت پول یابی که در رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال هستند سوال هایی درباره ، شیوه کسب درآمد اینترنتی برای گروه سنی خود می پرسند و اینکه آیا می توانند به کسب درآمد از اینترنت برسند یا نه ؟ به همین دلیل در این مقاله ضمن پرداختن به شیوه کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان ، به راهکارها و توصیه های عملی و امتحان شده هم اشاره خواهد شد . امیدوارم مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار گیرد.

سن کسب درآمد اینترنتی

همان طور که اشاره شد بیشتر دانش آموزان در سنین بین ۱۰ تا ۱۸ سال به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند منتهی این ابهام و سوال برایشان وجود دارد که آیا کسب درآمد اینترنتی در این سنین برایشان ممکن است ؟ به طور کلی آیا امکان تحقق کسب درآمد اینترنتی برای دانش آموزان و دانشجویان تازه وارد وجود دارد؟ بهترین شغل برای این گروه سنی چیست ؟

آنچه مسلم است دانش آموزان و دانشجویان فکرشان آزاد و ذهنشان باز  است و یادگیری کسب و کار اینترنتی برایشان راحت تر است. برخی از کارآفرینان بزرگ در دوران تحصیل ، کسب درآمد خود را شروع کرده اند. پس محدودیتی از این نظر ندارند ، منتهی نباید به دنبال ایده های ناب و دسته اول باشند  چون تجربه راه اندازی کسب و کار ندارند ضمن اینکه سرمایه ای هم در اختیار ندارند.

برای راه اندازی ایده ناب و خاص ، نیاز به تجربه و سرمایه اولیه جهت شروع کار است تا به نتیجه مطلوب برسد و گرنه احتمال شکست بسیار بالاست . با توجه به سن پایین دانش آموزان و اینکه قصد گام نهادن در مسیر طولانی را دارند ، بهتر است از خیال پردازی پرهیز کرده و واقع گرا باشند . باید کم کم و گام به گام شروع کنند تا بتوانند شیوه کسب درآمد اینترنتی را یاد بگیرند .

تمرکز بر هدف و نه کسب درآمد اینترنتی

در شروع کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان و دانشجویان نباید زیاد به فکر کسب درآمد بالا و به قول معروف پولسازی از طریق اینترنت باشند. اگرچه همه دوست دارند به درآمد اینترنتی برسند و دستشان در جیب خودشان باشد ولی در آغاز راه ، از پول خبری نخواهد بود. اگر واقعا می خواهید به درآمد اینترنتی بالا برسید باید برای آینده خود هدف گذاری مناسب داشته باشید.

توجه کنید، کسب و کارهایی هستند که برای ۵ سال آینده خود هدف گذاری کرده اند و تا قبل از ۵ سالگی درآمد زیادی نداشتند . اصلا به دنبال کسب و کارهای کوچک و دم دستی که پول زیادی در آن ها نیست، نباشید. توصیه می شود روی استعداد و خلاقیت خودتان سرمایه گذاری کنید و از همین حالا کسب و کار خودتان را شروع کنید.

اگر واقعا به دنبال موفقیت هستید یک استراتژی برای خودتان مشخص کنید و فعلا روی پول درآوردن متمرکز نشوید. وقت برای پول درآوردن و اندوختن ثروت ، زیاد است. شما نوجوان و  تازه اول راه هستید و مطمئن باشید در این راه تجربیات زیادی بدست خواهید آورد که در آینده خیلی راحت به درآمد اینترنتی بالا منجر می شود.

کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان ، کسب و کار اینترنتی دانش آموزان و دانشجویان ، کسب درآمد بدون سرمایه

اهمیت کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان

چرا کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان مهم است؟ چه چیزی بهتر از اینکه دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند همزمان با ادامه تحصیل ، یک کسب و کار اینترنتی جذاب داشته باشند و با توجه به کسب درآمدی که از آن طریق به دست می‌آورند، سابقه و رزومه‌ای برای خود درست کنند تا در آینده بتواند سکوی پرتاب آنها برای انجام کارهای اینترنتی بزرگ‌تر باشد.

اغلب کارفرمایان، به دانش آموزانی که مشاغل شخصی خود را راه اندازی کرده اند، رغبت بیشتری دارند. چون آنها مسئولانه تر و نوآورانه تر از بقیه کار می‌کنند. بهتر است دانش آموزان در حوزه کسب و کارهای اینترنتی حرفه‌ای مشغول شوند که آینده کاری خوب و تضمین شده‌ای هم داشته باشد تا بتوانند برای دراز مدت هم روی آن حساب کنند.

سوالات درباره کسب درآمد دانش آموزان

آیا هر کاری برای دانش آموزان مناسب است؟ در پاسخ باید بگویم قطعاً نه. انتخاب شغل و کسب و کار باید متناسب با سن ، توان و سطح معلومات دانش آموز و دانشجو باشد.

آیا برای کسب و کار خود حتماً و الزاماً داشتن وب سایت نیاز است؟ آیا می‌توان بدون سایت هم کسب و کار آنلاین داشت؟

قطعاً می‌توان کسب و کار خود را بدون سایت هم ادامه داد و از آن درآمد کسب کرد. اما پیشنهاد برای کسانی که قصد ایجاد کسب و کار خانگی دارند و می‌خواهند در این کار موفق شوند، این است که برای کسب و کارشان حتماً وب سایت مناسب راه اندازی کنند.

باید حتماً طراحی سایت را جدی گرفته و زمان مشخصی برای ایجاد یک سایت حرفه‌ای برای کسب و کارتان بگذارید. زیرا مردم شما را از طریق وب سایتتان دنبال و پیدا خواهند کرد.

چرا بهترین گزینه برای دانش‌آموزان داشتن شغل اینترنتی است؟ کار اینترنتی برای دانش آموزان مزایای زیر را دارد:

۱- به صورت غیرحضوری می‌تواند کار انجام دهد

۲- وقت کاری قابل انعطافی دارد

۳- آینده مطمئن کاری پیش روی اوست.

از دیگر اهمیت و مزایای کسب درآمد اینترنتی این است که دانش آموز دیگر دغدغه اینکه هر روز باید در ساعت مشخصی در محل کار حاضر باشد را نخواهد داشت. می‌تواند در اوقات فراغت خود ، طوری که آسیبی به تحصیلش نزند، کسب و کار اینترنتی خود را به راحتی و بدون دغدغه انجام دهد.

شغل اینترنتی برای دانش آموزان

در بسیاری از موارد دلیلی که دانش آموزان برای عدم شروع کسب و کار اینترنتی بیان می کنند، نداشتن سرمایه لازم برای شروع کار اینترنتی می باشد . بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان فکر می‌کنند که در دوران تحصیل اگر بخواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند، باید سرمایه زیادی در اختیار داشته باشند. اما با اطمینان می توان گفت که این طرز فکر کاملا اشتباه است .

برای دانش آموز و نوجوانی که قصد ایجاد فضای کسب و کار آنلاین و راه‌اندازی آن را دارد، انجام این کار ، بدون سرمایه امکان پذیر است. می‌توانید فقط و فقط با جمع آوری اطلاعات و افزایش آگاهی خود سرمایه قبل از کار خود را به دست آورید.

افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند، نباید دغدغه سرمایه داشته باشند. نه فقط دانش آموزان و دانشجویان ، بلکه هیچ کسی در ابتدای راه اندازی کسب و کار آنلاین، به پول زیاد نیاز ندارد. فرضا ،اگر بخواهید در کار آنلاین خود سایتی راه اندازی کنید، نیاز نیست که هزینه‌های چندین میلیونی به شرکت‌های برنامه نویس و طراحی سایت بدهید. با وردپرس به راحتی این کار میسر است و صفر تا صد آموزش آن هم در اینترنت وحود دارد.

انتخاب بهترین کار اینترنتی دانش آموزی

بهترین روش برای کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان و دانشجویان در دوران تحصیل ، فقط این است که روی خودشان سرمایه گذاری کنند و اطلاعات خود در زمینه های کسب و کارشان را افزایش دهند . از همان نوجوانی به فکر یادگیری و اصول موفقیت در کسب و کار اینترنتی باشد و مهارت و تخصصشان را در زمینه کاری خود افزایش دهند.

شاید بعضی افراد بگویند که مهارت و تخصص خاصی ندارم پس نمی توانم هیچ کاری را شروع کنم . یقینا این فکر اشتباه است ، پیشنهاد می شود اول از همه به دنبال علایق خود بروید و در همان زمینه کسب و کارتان ، ضمن افزایش مهارت ، گام های اولیه را بردارید. کافیست علاقه خود در زمینه کسب درآمد از اینترنت را بشناسید و سعی در تقویت آن داشته باشید.

اگرچه در ظاهر شغل های اینترنتی برای دانش آموزان بسیار زیاد است ، ولی به معنای این نیست که هر دانش آموز و دانشجویی بدون هیچ پیش زمینه‌ای می‌تواند شروع به کسب و کار اینترنتی کند. در آغاز مخصوصا مواردی که در ایجاد کسب و کار آنلاین و توسعه آن کمک کرده و تاثیر گذار می باشند را باید یاد بگیرید و با علم کافی وارد فعالیت اینترنتی شوید.

افزایش توانایی، مهارت

باید تخصص خود را در زمینه‌ای که قصد فعالیت دارید، افزایش دهید و یک سری اطلاعات مربوط به کسب و کار انتخابی خود را به دست آورید.

در راه اندازی کسب و کار اینترنتی مانند کارهای دیگری که باید اصول و قواعد آن را رعایت کنید، در این کار نیز مواردی مانند بازاریابی اینترنتی، سئو، دیجیتال مارکتینگ و… باید رعایت شده و آشنایی های لازم در مورد آن آموخته شود تا در ادامه دچار مشکل و سردرگمی نشوید.

ممکن است فکر کنید که برای یادگیری موارد فوق ، نیاز است که در دوره های آنلاین شرکت کنید که پیش نیاز آن پرداخت هزینه ای است که شما از پرداخت آن معذورید. قطعاً این طور نیست و شما می توانید از منابع زیاد و کاملاً رایگانی که وجود دارد استفاده کنید. مانند سایت یوتیوب و آپارات که می تواند مطالب جامع و کاملی برای یادگیری و جمع آوری اطلاعات به شما ارائه دهد و کاملاً رایگان است.

یادگیری بعضی مهارت های اولیه

همان طور که در بالا اشاره شد ، روی خودتان سرمایه گذاری کنید. به جای اینکه فکر کنید چقدر باید پول داشته باشم تا به یک طراح سایت بدهم تا وب سایتی را برایم طراحی کند، خودتان یاد بگیرید که یک سایت چطور طراحی و راه اندازی می شود.

طراحی سایت یکی از آسان ترین کارهای دنیاست . با یادگیری طراحی سایت ساز وردپرس ، سایت خودشان را در کمتر از یک روز راه اندازی می کنید.

دانش آموزانی که پول کافی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ندارند بهتر است دست به کار شوند و خودشان همه چیز را یاد بگیرید. البته منظور فقط طراحی و راه اندازی سایت نیست . اما داشتن سایت در این دوره و زمانه مهم است. شاید به عکاسی یا نقاشی علاقه مند هستید، فرقی نمی کند در هر صورت برای نشان دادن توانایی خود باید یک سایت داشته باشید.

شاید به دنبال ساخت یک اپلیکیشن موبایلی هستید یا کلا علاقه زیادی به اپلیکیشن های موبایلی دارید. بهتر است از همین حالا آموزش برنامه نویسی با موبایل را یاد بگیرید . اول از مطالب رایگان استفاده کنید و بعد که پول هایتان را جمع کردید دوره های آموزشی حرفه ای تر را بخرید.

اگر می خواهید چیزی را یاد بگیرید باید مطالعه زیادی در آن موضوع داشته باشید. فکر و ذکرتان باید آن چیز باشد. ممکن است به برنامه نویسی یا طراحی سایت علاقه داشته باشید، فرقی نمی کند مهم این است که همیشه به دنبال روش های جدیدی برای یادگیری و افزایش مهارت باشید.

مراحل شروع کسب و کار دانش آموزی

جهت تحقق کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان و دانشجویان باید مراحلی را در نظر داشته باشند تا بتوانند در کسب و کار آنلاین موفق شوند . این مراحل عبارتند از :

۱- انتخاب درست ایده

دانش آموزان و دانشجویانی که در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی قصد فعالیت اینترنتی دارند، باید مناسب ترین و بهترین ایده را برای کسب و کار مدنظر، انتخاب کنند. برای انتخاب بهترین ایده حتماً نیاز نیست که به دنبال ایده های دست نیافتنی و ایده آل باشید. می توانید به راحتی و بدون استرس ، بهترین ایده را با توجه به مهارت و تخصصی که دارید و همچنین با توجه به کسب و کار در اینترنت ، انتخاب کنید.

قطعاً بیشتر دانش آموزان ایده های جذاب و شگفت انگیزی برای ارائه در فضای مجازی دارند که می تواند برای بسیاری از افراد جذاب و برای شما منبع درآمد اینترنتی سرشاری باشد. مثلا اگر کسی مهارت خاصی در زبان خارجه یا زبان های دیگر دارد می تواند آن را در سایت خود به فروش برساند و از این طریق کسب درآمد کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سفارش تولید محتوا برای کسب درآمد

باید دقت کنید و یکی از بهترین ایده های کسب درآمد اینترنتی را انتخاب کنید و با توجه به علاقه و مهارت خود با رغبت بالا به آن بپردازید. مطمئن باشید موفق خواهید شد.

۲- مشخص کردن علاقه

زمانی می توانید در انتخاب ایده درست موفق باشید که علاقه خود را بشناسید و اینکه به چه موضوع خاصی علاقه مند هستید؟ در چه موضوعاتی توانایی دارید؟ اگر توانایی ندارید صد در صد به یک موضوعی باید علاقه مند باشید. یک موضوع برای خود انتخاب کنید. چون قرار است برای شروع و تمرین، تولید محتوا کنید. متن، صوت یا ویدیو فرقی نمی کند مهم این است که توانایی تولید محتوا را داشته باشید.

اولین کار این است که به چه موضوعی علاقه مند هستید. شاید عاشق خودرو باشید یا در حوزه گوشی های موبایل علاقه مند باشید. شاید به موسیقی علاقه دارید یا شاید دوست دارید یک بازاریاب موفق شوید. هر موضوعی که فکر می کنید به آن علاقه مند هستید را انتخاب کنید. در گام بعدی باید یک سایت راه اندازی کنید و کم کم شروع به تولید محتوا کنید.

۳- راه اندازی وب سایت

همان طور که در بالا اشاره شد ، وردپرس را یاد بگیرید. یادگیری وردپرس بسیار ساده است و با آموزش های رایگانی که در اینترنت موجود است به راحتی می توانید سایت خود را با وردپرس راه اندازی کنید.

دلیل اینکه ، تاکید بسیار زیاد بر روی راه اندازی وب  سایت می شود، چون پایه و اساس یک کسب و کار اینترنتی داشتن یک وب سایت معتبر است. شاید فکر کنید الان اپلیکیشن های موبایلی خیلی روی بورس هستند و پرطرفدار هستند، اما داشتن یک سایت خیلی ساده تر از اپلیکیشن موبایلی است.

تجربه و نیز پژوهش های مختلف ثابت کرده که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی ، داشتن سایت ضروریست .البته نیازی نیست سایت تان خیلی حرفه ای باشد. همین که بتوانید یک سایت ساده خودتان راه اندازی کنید موفقیت بزرگی در شروع کارتان محسوب می شود . ضمن اینکه کم کم با افزایش مهارت می توانید سایت خودتان را حرفه ای تر کنید .

۴- یادگیری تولید محتوا

حتما شیوه تولید محتوا را یاد بگیرید. سایت، اپلیکیشن، پیج اینستاگرام یا کانال تلگرامی که محتوایی نداشته باشد ، یقینا طرفداری هم ندارد. مسلما همه افرادی که در اینترنت به دنبال موضوعات مورد نظرشان می گردند دنبال محتوای مفید و تخصصی مورد نیازشان هستند . ضمن اینکه تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت به صورت هدفمند و افزایش کسب درآمد اینترنتی ضروریست .

لذا باید تولید محتوا را یاد بگیرید. نوشتن مقاله یا همان مطلب و محتوا درباره حوزه کاری خودتان ، اصلا کار سختی نیست. برای شروع کافیست به سایت هایی که هم اکنون در حوزه کاری شما فعالیت می کنند سری بزنید و مطالب سایت شان را بخوانید.

به مرور زمان چیزهایی را که یاد گرفته اید را بنویسید. نرم افزار ورد را باز کنید و شروع به نوشتن کنید. به عنوان مثال اگر در مورد کسب درآمد اینترنتی زود بازده در سایت پول یابی مطلبی را خوانده اید، سعی کنید همان مطلب را بازنویسی کنید. اگر شبیه به آن مطلب شد هیچ اشکالی ندارد. فعلا در مرحله تمرین برای نوشتن هستید تا دست تان راه بیافتد.

کم کم می توانید خودتان با جمع آوری اطلاعات در رابطه با یک موضوع خاص مقاله جداگانه ای بنویسید. این کار موجب می شود در آینده ، در کار تولید محتوا برای وب که یکی از اصلی ترین کارهایی است که باید یاد بگیرید ، حرفه ای می شوید.

۵- یادگیری دیجیتال مارکتینگ

در مرحله بعدی ، نکات دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال را بیاموزید . دیجیتال مارکتینگ شاخه های مختلفی دارد که اگر آن را یاد بگیرید تا حدودی می توانید خودتان را بی نیاز کنید. در کسب و کار اینترنتی خیلی مهم است که سئو، روش های بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، روابط عمومی، آنالیز داده ها و…را یاد بگیرید. اما نیاز نیست در هر کدام متخصص شوید. فقط در حد اینکه در آن ها توانایی داشته باشید ، کافی است.

دانش سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو یکی از مهم ترین تخصص هایی است که باید تا حدودی یاد بگیرید. اگر می خواهید روی سایت تان سرمایه گذاری کنید بهتر است سئو را یاد بگیرید تا بدون نیاز به تبلیغات پولی بتوانید ترافیک بالایی به سایت تان وارد کنید. البته فقط ترافیک بالا ملاک نیست، بلکه ترافیک باید هدفمند باشد.

زمانی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ ورود می کنید به صورت ناخودآگاه، به سمت چیزهایی می روید که دانستن آن ها کمک زیادی به رشد کسب و کارتان می کند. با ابزارهایی آشنا می شوید که توانایی شما در مدیریت کسب و کارتان را افزایش می دهد. بهتر است از همین حالا و به مرور زمان ، مباحث مربوط به وبمستری سایت و بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید.

۶- کارآموزی برای دیگران

سعی کنید در صورت وقت داشتن ، جهت افزایش اطلاعات و مهارت خودتان ، در مجموعه ای به عنوان کارآموز مشغول به کار شوید. کار کردن برای دیگران همیشه بد نیست. بهتر است برای کسب تجربیات بیشتر در حوزه کاری خودتان در مجموعه ها یا شرکت هایی مشغول به کار شوید . حتی اگر حقوق هم دریافت نکنید ، مهم نیست.

فرضا اگر به برنامه نویسی علاقه دارید بهتر است در شرکت برنامه نویسی ای به عنوان کارآموز حضور پیدا کنید تا اطلاعات تان در این حوزه بالا برود. تجربیات افرادی که چندین سال است در این حوزه فعالیت می کنند قطعا به دردتان خواهد خورد.

شیوه کسب پول

در ابتدای مقاله کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان عنوان شد که در شروع کسب و کار اینترنتی ، به دنبال کسب درآمد نباشید، اما قطعا به مرور زمان ، در این راه توانایی هایی بدست می آورید که می تواند به کسب درآمدتان کمک کند.

به عنوان مثال اگر به تولید محتوا در زمینه کسب درآمد اینترنتی و یا هر موضوع دیگری مسلط باشید، می توانید با سایت های زیادی که نیاز به تولید کننده محتوا دارند به صورت دورکاری یا فریلنسری همکاری کنید. این کار موجب می شود هم کسب درآمد  اینترنتی (هرچند اندک) داشته باشید و هم اینکه تجربیات شما بالا می رود.

توصیه می شود حتما از این کارها در پروسه راه اندازی کسب و کار اینترنتی انجام دهید، اما فراموش نکنید هدف تان چیز دیگری است. هدف اصلی شما ، کسب و کار اینترنتی خودتان است که باید به رشد بالا و موفقیت کامل برسانید .

آنچه که گفته شد ، تمرینی برای افزایش توانایی هایتان است و اینکه به مرور زمان بعد از چند سال شما را به یک متخصص تبدیل می کند. هر ایده ای که در سر دارید مهم نیست در هر صورت باید این موارد گفته شده را یاد بگیرید. اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه راه اندازی کنید، یادگیری اصول دیجیتال مارکتینگ قطعا مهم است.

کسب درآمد دانش آموزان از شبکه های اجتماعی

برای کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان و دانشجویان نباید به شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی توجه کنند. شاید برایتان جای سوال باشد که چرا نباید از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی مثل اینستاگرام یا تلگرام برای کسب درآمد از اینترنت استفاده کنیم؟

البته کسب و کار اینترنتی با موبایل خیلی خوب است و جواب می دهد. خصوصا اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی تصویر محور و پرطرفدار در کشور ماست. اما به هیچ وجه مطمئن و پایدار نیست . استفاده از تلگرام یا اینستاگرام برای کسب درآمد بد نیست اما فقط الان است که جواب می دهد. شاید دو سال دیگر شبکه اجتماعی جدیدی در ایران پر طرفدار شود و کسب و کارهای فعال در آنها از رونق بیفتد.

به همین دلیل سرمایه گذاری در اینترنت باید بر روی بستری مطمئن و پایدار باشد. الان شما دانش آموز یا دانشجو هستید و قصد دارید برای سه تا پنج سال آینده خود سرمایه گذاری کنید. پس بهتر است درست و مطمئن سرمایه گذاری کنید. داشتن یک وب سایت هم درست ترین و بزرگترین سرمایه گذاری شما خواهد بود.

کسب درآمد اینترنتی برای دانشجویان و دانش آموزان ، معرفی مشاغل دانش آموزان ، مشاغل نوجوانان

معرفی مشاغل اینترنتی برای نوجوانان

در این مقاله شیوه ، مراحل و راههای  کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان و  دانشجویان بیان شد . حال این سوال مطرح می شود که این گروه سنی که اکثرشان نوجوانان ( بین ۱۰ تا ۱۸ ) هستند، در حین کسب مهارت و تخصص ارزشمند، می توانند درآمد اینترنتی داشته باشند ؟ در این مقاله تاکید شد که نباید در آغاز کار زیاد به فکر کسب درآمد و پول بود ، ولی گاهی می توان از برخی مشاغل ، درآمد اینترنتی مناسبی هم داشت.

طبیعی است که با افزایش مهارت و تخصص ، برخی شغل های اینترنتی مناسب برای دانش آموزان وجود دارد که می تواند بهنرین انتخاب برای دانش آموزان باشد . در اینجا فهرستی از مشاغل اینترنتی برای نوجوانان را تهیه کردیم که یقینا لیست مشاغل خیلی بیشتر از اینهاست و در اینجا فقط با هدف آشنایی با این مشاغل ذکر می شود.

بیشتر این مشاغل مناسب با سن دانش آموزان بوده و به عنوان شغل خانگی و یا آزادکاری می توانند در آنها مشغول شوند. نکته مهم اینکه میزان کسب درآمد اینترنتی از اکثر این مشاغل ، موقتی ، کوتاه مدت و ناچیز است ، لذا برای کسب و کار اینترنتی پایدار و دائمی باید به دنبال یادگیری مهارت و افزایش تخصص خود باشید .

۱- صدا پیشه و گویندگی

اولین مورد ، کسب درآمد از طریق گویندگی است . شرایط سنی برای این کار، ۱۳ به بالا می باشد . اگر صدای دلنشینی دارید و می توانید با لهجه های مختلف صحبت کنید و صدا های مختلف را ادا کنید ، در این صورت، می توانید به عنوان صداپیشه خدمات خود را ارائه دهید. این دسته از مشاغل معمولاً برای مواردی مانند تبلیغات تجاری، فیلم، کتاب صوتی، بازی و موارد دیگر به صداپیشگان نیاز دارند. نمونه ای از این کار ، کسب درآمد از پادکست است .

گویندگی یکی از راه های کسب درآمد برای نوجوانان از اینترنت است. برای نریشن گویی در سطح حرفه ای احتمالاً نیاز به خرید تجهیزات ضبط حرفه ای صدا هم خواهید داشت، ولی برای شروع با میکروفون های گوشی های موبایل هم می توانید کار کنید. کافی است برای شروع در تست های گویندگی موسسه های مختلف شرکت کنید تا میزان مهارت خود را بسنجید.

۲- کسب درآمد از تایپ

کسب درآمد از طریق تایپ کردن و تایپیست شدن یکی دیگر از مشاغل مناسب دانش آموزی و جزو مشاغل درآمدزای خانگی می باشد و شرایط سنی خاصی ندارد . اگر سرعت تایپ مناسبی داشته باشید و به تایپ ۱۰ انگشتی مسلط باشید خیلی راحت می توانید از این طریق به درآمد اینترنتی مناسبی برسید. کسب درامد از تایپ نیاز به سرمایه چندانی ندارد و اگر یک کامپیوتر یا لپ تاپ در خانه داشته باشید ، می توانید شروع کنید.

در صورت تمایل می توانید در شرکتهایی که نیاز به تایپیست دارند ، هم استخدام شوید. این شغل نیاز به سابقه کار ندارد و آنچه مهم است سرعت و دقت شما در تایپ است. برای اموزش تایپ ده انگشتی نیز می توانید از نرم افزار هایی مثل RapidTyping و TypingMaster Pro استفاده کنید.

۳- کسب پول با گیمر شدن

کسب درآمد از طریق بازی و گیم برای همه شناخته شده است و شرایط سنی خاصی هم ندارد . در واقع کسب درآمد از بازی و گیم یکی از روش های پر طرفدار نوجوانان به عنوان یک شغل تفریحی است. می توانید در کنار تحصیل از روش هایی همچون تستر بازی های جدید شدن ، نوشتن تجربیات در رابطه با بازی ها ، شرکت در مسابقه ها، ارتقا اکانت و فروش آن و استریم بازی در یوتیوب کسب درآمد کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مقایسه کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار سنتی

این شغل برای نوجوانان از این جهت جذابیت دارد که جنبه تفریحی هم دارد. یعنی هم بازی می کنند و هم کسب پول می کنند.. بازی هایی همچون کلش آف کلنز ، Swagbucks و زولا از جمله بازی هایی است که گیمرهای زیادی از طریق آن کسب درآمد اینترنتی می کنند.

۴- کسب درآمد با تدریس زبان

کسب درامد نوجوانان از آموزش زبان خارجی می تواند مدنظر باشد و شرایط سنی آن هم ۱۳ سال به بالا می باشد. امروزه اهمیت یادگیری زبان های خارجی خیلی بیشتر شده و اولویت بیشتر افراد یاد گرفتن زبان است. خوشبختانه در نسل نوجوان ما دانش اموزانی هستند که سطح زبان خارجی خوبی دارند. پس اگر این توانمندی را در خود می بینید ، می توانید به فکر کسب درامد از طریق تدریس زبان باشید.

اگر به صورت خصوصی زبان خارجی آموزش می دهید، می توانید حق الزحمه تدریس را به صورت ساعتی دریافت کنید. همچنین می توانید با یک موسسه آموزش زبان همکاری کنید. حتی می توانید در سایت های مرتبط زبان اطلاعات تماس خود را برای جذب شاگرد قرار دهید.

۵- درآمد اینترنتی با ادمین اینستاگرام شدن

برای ادمین ایسنتاگرام شده شرایط سنی حدود ۱۰ سال به بالا را می طلبد. در اینستاگرام کسب و کارهای مختلف فعال هستند و برای مدیریت پیج و امور مشتریان خود در این شبکه اجتماعی نیاز به ادمین دارند. ادمین به جز پاسخگویی به کامنت ها و دایرکت ها باید بتواند پست و استوری هم بگذارد که معمولا کپشن و محتوای آن را آماده به ادمین می دهند.

اگر بتوانید خودتان هم در تولید محتوای پست و استوری نقش داشته باشید مسلما حقوق دریافتی ، بیشتر خواهد بود. مزیت ادمین بودن این است که با دورکاری از همه جای کشور می توانید با بیزینس ها همکاری کنید.

۶- پشتیبانی وب سایت

شرایط سنی برای پشتیبانی سایت ، ۱۱ سال به بالا می باشد. همان طور که یک پیج اینستاگرامی نیاز به ادمین دارد یک سایت اینترنتی هم نیاز به ادمین دارد که به آن پشتیبان سایت می گویند. وردپرس یک نرم افزار رایگان است که اکثر سایت های اینترنتی با آن راه اندازی شده است.

برای اینکه پشتیبان یک سایت وردپرسی شوید نیازی به داشتن تخصص خاص یا طی کردن دوره های طولانی مدت نیست. کافی است فقط وردپرس را یاد بگیرید که آن هم چند ساعت بیشتر زمان نمی گیرد. وظیفه پشتیبان سایت انتشار مقالات ، درج محتوای محصولات و به روزرسانی قالب و افزونه های سایت است.

۷- کسب درآمد از نویسندگی

شرایط سنی برای نویسندگی ۱۲سال به بالا می باشد. در صورتی که استعداد نوشتن و نویسندگی دارید، وبلاگ نویسی آزاد را در نظر بگیرید که می تواند مناسب ترین شغل آنلاین جهت کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان و دانشجویان باشد. اگر به صورت حرفه ای داستان ، فیلم نامه، نمایش نامه ، رمان و سفرنامه می نویسید برای نویسندگی معطل نکنید.

البته برای گرفتن سفارش نویسندگی نیاز به سابقه و تجربه کافی دارید، پس ابتدا شروع به نوشتن آزاد کنید و با مجلات و روزنامه های محلی همکاری کنید. حتی می توانید در مجلات مدارس خود هم نویسندگی را تمرین کنید. توجه کنید برای اینکه نویسنده خوبی باشید باید اهل خواندن و مطالعه باشید. شروع به نوشتن کتاب خود کنید تا بتوانید با ناشران قرارداد ببندید. می توانید به دنبال آگهی های استخدام نویسندگان در سایت های کاریابی نیز باشید.

۸- کسب درآمد با ترجمه و ترانسکرایب

یک شیوه دیگر کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان و دانشجویان که شرایط سنی ندارد ، کسب درآمد اینترنتی با ترجمه است . اگر توانمندی لازم برای ترجمه متون و فیلم های خارجی را دارید ، شغل مترجمی یک کسب درآمد آسان و بی دردسر برایتان خواهد بود.

دانشجویان، اساتید، سایت ها ، مجلات و خیلی از اقشار جامعه نیاز به مترجم دارند. اینکه بتوانید متن یک مقاله یا رساله را ترجمه کنید یا محتوای یک فایل صوتی و ویدئویی که به زبان خارجی است را بر روی کاغذ پیاده سازی کنید ، نشان از این است که برای این شغل مناسب هستید.

علاوه بر ترجمه کردن محتوا، ترانسکرایب فیلم های تلویزیونی به جهت تهیه زیرنویس هم مخاطب خود را دارد. می توانید به صورت دورکاری به عنوان مترجم مشغول به کار شوید و کارفرما هم با نوجوان بودن یا دانش آموز بودن شما مشکلی ندارد. همچنین می توانید در سایت هایی مثل transis.me و transnet.ir هم استخدام شوید.

۹- کسب درآمد اینترنتی از وردپرس

کسب درآمد از وردپرس یک راهکار و شیوه پرطرفدار است که شرایط سنی آن برای ۱۰ سال به بالا فراهم می باشد. وردپرس یک نرم افزار رایگان است که بیشتر سایت های اینترنتی با آن راه اندازی شده است. این سایت ها برای اینکه حرفه ای تر باشند از قالب ها و افزونه های پولی استفاده می کنند. فروش این محصولات وردپرسی بازار داغی دارد که می توانید از این طریق کسب درآمد میلیونی داشته باشید.

حتی بدون دانش برنامه نویسی هم می توانید قالب های خارجی را به راحتی تبدیل به قالب های فارسی و راستچین کنید و در سایت هایی مثل ژاکت به مشتریان بفروشید. یک بار قالب وردپرس آماده می کنید و به هزاران نفر می فروشید.

۱۰- کسب درآمد از راه تدریس

از شیوه های مناسب کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان و دانشجویان که شرایط سنی هم ندارد ، تدریس اینترنتی می باشد . اگر در یک یا چند موضوع مسلط باشید، می توانید به کسب درآمد از طریق تدریس آن موضوع هم فکر کنید. شاید قبلاً تجربه آموزش دادن به همکلاسی های خود را داشته باشید. تدریس خصوصی یکی از بهترین مشاغل آنلاین برای دانش آموزان و به خصوص دبیرستانی ها است.

می توانید خدمات خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. اگر ۱۸ سال یا بیشتر دارید، ممکن است بتوانید از طریق یک وب سایت تدریس خصوصی مشتری پیدا کنید. این سایت ها با اتصال مدرسان به مشتریان، به شما اجازه می دهند تا تخصص خود را انتخاب کرده و نرخ ساعتی تدریس را تعیین کنید. مثلا سایت هایی مانند استاد بانک و استاد سلام به شما این امکان را می دهند که مشخصات و تخصص های خود را وارد کنید و کسانی که دنبال مدرس هستند با شما تماس بگیرند.

۱۱- کسب درآمد از برنامه نویسی

کسب درآمد اینترنتی از برنامه نویسی برای نوجوانان ، شرایط سنی ۱۰سال به بالا را شامل می شود. دانش آموزان و دانشجویان ممکن است بخواهند به عنوان یک برنامه نویس کار خود را دنبال کنند. اگر در php ، Java ، Python و یا زبان برنامه نویسی دیگری مهارت دارید، از مهارت خود در برنامه نویسی استفاده کنید. می توانید مهارت های خود را در سایت های کاریابی مثل پارس کدرز اعلام کنید و پروژه بگیرید و از راه دور به صورت فریلسنری کسب درآمد اینترنتی کنید.

میزان حقوق این شغل آنلاین برای نوجوانان بسته به میزان مهارت و تجربه بسیار متفاوت است، نوجوانان برنامه نویس می توانند به راحتی  از این طریق درآمد اینترنتی کسب کنند. حتی ممکن است بتوانند به عنوان یک کارآموز ،کارشان را انجام دهند.

۱۲- کسب درآمد با فروش هنرهای دستی

یکی راههای کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان می تواند کسب درامد از طریق فروش هنرهای دستی باشد که شرایط سنی ندارد . ممکن است هنر خاصی بلد باشید که با سرمایه کم بتوانید در خانه آن را تولید کنید و اقدام به کسب درآمد کنید . از جمله این هنر ها می توان به : سفال گری ، نقاشی و تصویر گری ، عروسک سازی ، ساخت زیورآلات مثل دستبند و گوشواره ، ملیله دوزی و بافتنی ها و… اشاره کرد.

می توانید تولیدات خود را به راحتی در سایت هایی نظیر basalam.com به فروش برسانید. همچنین می توانید برای فروش محصولات خود یک پیج اینستاگرامی هم راه اندازی کنید.

۱۳- درآمد اینترنتی با بلاگری و ولاگری

کسب درآمد با وبلاگ نویسی یا بلاگری و ولاگری با شرایط سنی ۱۴ سال به بالا امکان پذیر است . بلاگر به افرادی می گویند که با استفاده از محتوای متنی اقدام به انتقال تجربیات، احساسات ، علایق و تجربیات خود می کنند. این انتقال از طریق بستر هایی مانند سایت های بلاگی، سایت های شخصی و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

ولاگر هم در اصل همان بلاگر هست با این تفاوت که به جای متن از طریق ویدئو با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند. به همین جهت به ولاگر، ویدئو بلاگر هم می گویند. وبلاگ نویسی و بلاگری برای کسانی که می خواهند نظرات خود را به صورت آنلاین ( به عنوان مثال در اینستاگرام) به اشتراک بگذارند، یک ایده و شغل اینترنتی خانگی است.

برای شروع وبلاگ نویسی موضوعی کم ندارید و می توانید هر موضوع دلخواه خود را پوشش دهید. پس از مدتی که رسانه شما (سایت شخصی یا پیج تان) مخاطب خود را پیدا کرد ، می توانید با درج تبلیغات در محتوای خود کسب درآمد اینترنتی کنید.

۱۴- درآمد با افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش اینترنتی  دارای شرایط سنی ۱۵ سال به بالا می باشد. توجه کنید که یکی از پلن های درآمدی جذاب برای نوجوانان در عصر حاضر همکاری در فروش است. کسب درآمد از طریق همکاری در فروش خیلی گسترده است و حوزه های متنوعی را در بر می گیرد. مثلا می توانید برای پلتفرم های فروش هاست، خدمات پیامکی ، لوازم خانگی ، لوازم آرایشی ، فایل های دانلودی و… لینک افیلیت دریافت کنید و کسب درآمد کنید.

بهتر است بدانید که یکی از راه های موفق شدن در همکاری در فروش ، بلاگری است. وقتی در بستر بلاگری بر روی سایت و پیج خود ورودی زیادی داشته باشید کافی است لینک های همکاری در فروش خود را با کاربرانتان به اشتراک بگذارید، از این زمان کسب درآمد اینترنتی شما شروع می شود.

۱۵- سایر راههای کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان

به لیست بالا شغل های دیگری از جمله مدلینگ شدن برای مزون ها، آموزش تتو، برگزاری کلاس های ورزش و تناسب اندام ، طراحی لباس ، ساخت تمپلیت های پاورپوینت و… هم می توان اضافه کرد که برای شغل نوجوانان مناسب است. هر دانش آموز و دانشجویی می تواند با توجه به میزان مهارت ، نوع مهارت و علاقه خود یکی از مشاغل مناسب را انتخاب و شروع به کسب درآمد اینترنتی کند.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان

در این مقاله سایت پول یابی تلاش شد تا راه درست کسب درآمد از اینترنت معرفی شود . راه های زیادی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید ، اما اگر می خواهید یک کسب و کار پایدار داشته باشید ، باید به شکل اصولی و با برنامه ، عمل کنید .

اگر به دنبال درآمد اینترنتی ناچیز و موقتی هستید، می توانید از روش های درآمدزایی معمول مثل : نویسندگی برای سایت ها، ادمین کانال تلگرام، ادمین پیج اینستاگرام، تایپ کردن و… استفاده کنید. اما این کارها وقت گیر و زود گذر بوده و درآمد بسیار پایینی دارند. ولی اگر قصد دارید برای آینده خود سرمایه گذاری کنید و به درآمد بالا و پایدار می اندیشید، به دنبال یادگیری کسب و کار مطمئن باشید.

همیشه ، به دنبال منابع یادگیری برای کاری که مد نظرتان است، باشید و بدانید که بدون هدف، به هیچ وجه موفق نخواهید شد و بهترین هدف رشد و توسعه کسب و کارتان است . برای این هدف مشخص شده، تمام توان خود را بگذارید و اصول دیجیتال مارکتینگ را به خوبی برای ایجاد کسب و کار آنلاین یاد بگیرید تا بتوانید در طول تحصیل بدون دغدغه، یک کار آبرومند ، جذاب و بی استرس داشته باشید

نکته آخر کسب درآمد اینترنتی دانش آموزان اینکه ، حتما یک تخصص و مهارت ویژه مثل برنامه نویسی موبایل یا تولید محتوا را یاد بگیرید. البته این بستگی به علاقه تان دارد. ولی سعی کنید در حوزه کاری خودتان متخصص شده و متمایز از دیگران عمل کنید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

4 دیدگاه

  1. سلام
    من زیاد نمی تونم درباره این شیوه کسب درآمد اینترنتی صحبت کنم چون در تخصص من نیست ولی همینکه یک دانش آموز که نوجوان است در کنار درس خواندن شروع به کسب پول و ثروت کند مشخص میشه که می تواند آینده خوبی را برای خودش بسازد
    مقاله جالبیه و نکات جالبی راجع به گستره کسب درآمد از اینترنت برای نوجوانان و جوانان دارد

  2. وقتی صحبت از کسب و کار برای دانش آموزان و نوجوانان میشه ذهنمون بیشتر به طرف کارهای دم دستی و شاگردی میره درحالی که اگر نوجوان دارای ایده و برنامه باشه می تونه در کنار درس یه شغل خور رو شروع کنه . مقاله خوبیه

  3. می تونم ادعا کنم که این یکی از مقالات خوبی بوده که درباره کسب درآمد دانش آموزی در این مدت خوندم
    البته معتقدم که محصل باید در ابتدا درس بخونه ولی در صورت داشتن زمینه فعالیت اقتصادی می تواند از همان دوران نوچوانی اقدام به یادگیری درآمد و پولسازی کنه الان کسب درآمد از اینترنت برای همگان فراهم و ساده شده و دانش آموزان هم می تونند در این زمینه به راحتی فعالیت کنن

  4. سلام و ممنون از مقاله بسیار خوبتون . گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی دست همه رو برای فعالیت تجاری و اقتصادی باز کرده دانش آموزان و نوجوانان چون قدرت یادگیری شون بالاست به راحتی می تونن تو این فضا کار کنن به نظر من چیزهایی که با روحیه اونها بیشتر سازگار است مثل کسب درآمد از طریق بازی ها و پادکست بیشتر مناسبه به شرطی که به درس و مدرسه اونهاغ ضربه نزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.