عوامل شکست در کسب و کار

عوامل شکست در کسب و کار ( بخش سوم و پایانی)

در بیان عوامل شکست در کسب و کار ، قسمت آخر این عوامل و دلایل که بیشتر به مدیریت مالی و نداشتن برنامه بر می گردد، را بررسی خواهیم کرد. عوامل عدم موفقیت در کسب درآمد و زندگی، در کل به سه دسته عوامل بیرونی ، درونی و بینابینی تقسیم می شود. نگاه کنید به مقالات : دلایل شکست در کسب و کار و دلایل ناکامی در کسب و کار )

منشا و دلایل ناکامی و شکست هرچه باشد در مقابل خواست و اراده انسان تلاشگر و سختکوش چیزی نیست کافیست انسان اراده کند همه مشکلات را حل خواهد کرد. انسان با انگیزه و دارای برنامه و هدف هر غیرممکنی را به ممکن تبدیل می کند. ولی در هر حال در مسیر کسب و کار و زندگی موانعی وجود دارد که شناخت آنها ضروری است.

عوامل شکست در کسب و کار , شکست در کسب درآمد

فهرست عوامل شکست در کسب و کار

در بررسی دلایل و عوامل ناکامی در این بخش ، بیشتر عواملی که به سرمایه و مدیریت مالی و درونی انسان مربوط هستند را آوردم این عوامل عبارتند از:

۱- ولخرجی

شاید بهترین دلیل برای اثبات خرج کردن بی حساب و کتاب و به فقر افتادن، حکایت شیخ اجل سعدی درباره یک جوان باشد که ارث فراوان پدرش را نابود کرد و به گدایی گفت :

چو دخلت نیست، خرج آهسته تر کن  ………. که می گویند ملاحان سرودی

 اگر باران به کوهساران نبارد         …………….. به سالی دجله گردد خشک رودی

بی حساب خرج کردن دور از عقل و خرد است ،لذا توصیه می شود عادت کنید درآمدتان را پس انداز کنید. داشتن سرمایه موجب قوت قلب در زمان چانه زنی و نیز ادامه کسب و کار می شود و در مقابل نداشتن پول و سرمایه ، موجب پذیرش هر پیشنهادی به دلیل نیاز می شود.

۲- عدم دلگرمی

دلگرمی یک نیروی درونی برای مجاب کردن دیگران و عاملی انگیزشی برای کسب و کار هست. داشتن دلگرمی ضمن استقبال از دیگران ، عامل تقویت کننده برای توسعه کسب و کار و استحکام پایه های زندگی است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ

۳- نداشتن صبر و شکیبایی

صبر و شکیبایی موجب استقامت در برابر مشکلات و مداومت در امور می شود. در فرهنگ ایرانی ما ناشکیبایی مذمت شده و آن را شایسته نمی دانند. اظهار ناراحتی و ناامیدی در برابر کمترین مشکلات و موانع نشانه های بدیهی نداشتن صبر است .

۴- عدم رعایت اعتدال

اعتدال و میانه روی در بیشتر امور جاری زندگی و نیز کسب و کار سفارش شده است. زیاده روی در همه امور از خوردن و خوابیدن تا خرج کردن، معاشرت و… موجب خسران است. زیبنده انسان عاقل است تا در کسب و کار و زندگی حد اعتدال و میانه روی را رعایت کند و از افراط و تفریط پرهیز کند.

۵- ناتوانی در کار گروهی

متاسفانه ما ایرای ها در انجام کار گروهی و تیمی ناتوان بوده و آموزش لازم برای این کار را ندیدیم . بیشتر فعالیت های ما انفرادی است که در بسیاری امور بازدهی لازم را ندارد. کسانی که به صورت گروهی کار کرده و خرد جمعی را به کار می برند موفق تر هستند . ناتوانی در همکاری با دیگران مشکلی بزرگ برای نیل به موفقیت است.

۶- مال و سرمایه بادآورده

ضرب المثل معروف : بادآورده را باد می برد، را همه ما شنیده ایم این در مورد ثروت و مال بی زحمت و کار صادق است. ممکن است با اتفاقی فرضا  با فوت والدین، ارثیه زیاد و پول هنگفتی به فرزندان برسد . این سرمایه بزرگ که با تلاش و کار فرزندان به دست نیامده اگر درست مدیریت نشود برباد می رود . لذا مال زیاد بی تلاش هم یکی از عوامل شکست در کسب و کار می باشد

مال و ثروت زیاد اغلب دشمن موفقیت و رشد انسان می شود و اگر  روش درست نگهداری و استفاده از آن را نداند ، با ولخرجی های زیاد بر باد می رود.

۷- نداشتن صداقت در کسب و کار و زندگی

صداقت یک سرمایه ارزشمند و غیر جایگزین است که در وجود هر کسی نیست. داشتن صداقت در زندگی و کسب و کار، ارزش و اعتبار فراوانی برای صاحبش به همراه دارد. انسان باید در همه حال و تحت هر شرایطی صادق و درستکار باشد تا نتیجه مطلوب خود را به دست بیاورد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با تولید محتوا آنلاین

۸- غرور و خودپرستی

تکبر و غرور یا خود بزرگ بینی در همه زمینه ها مذموم و ناپسند است و یک مانع بزرگ در زندگی و موفقیت در کسب و کار است. وجود نخوت در وجود انسان، موجب کوجک شمردن دیگران و پراکنده کردن دوستان می شود و همواره در دین و فرهنگ ما به داشتن تواضع و فروتنی سفارش شده است.

بی دلیل نیست که در کسب و کار ، خود بزرگ بینی و تکبر را قاتل موفقیت می دانند.

۹- اهمال و انجام کارهای حدسی

اهمال به تنبلی و بی حوصلی در وجود آدمی بر می گردد و انجام کارهای حدس و گمانی هم به نداشتن تعقل و تفکر و بی برنامه بودن مرتبط است. انجام امور بر اساس حدس و گمان مثل دویدن در هوای مه آلود و یا پا گذاشتن در باتلاق است و یقینا موفقیتی به همراه نخواهد داشت.

۱۰- نبود سرمایه

وجود سرمایه کافی و یا اولیه ، تسهیل کننده امور می باشد . بسیاری از شکست های تجاری به دلیل نداشتن سرمایه و یا پشتوانه مالی اتفاق می افتد.

نتیجه گیری عوامل شکست در کسب و کار

برای درک و فهم عوامل شکست در کسب و کار که به صورت فهرست بار در اینجا و دو ارسال قبلی سایت پول یابی آوردیم، توصیه می شود آنها را به دقت مطالعه کنید و ببینید کدام یک از آنها در زندگی و کسب و کارتان وجود دارد، با شناسایی این عوامل در صدد رفع آنها برآیید تا موفقیت شما تضمین شده باشد.

هدف اصلی از نگارش این عوامل و دلایل شکست در کسب و کار، شناخت و معرفی درست آنهاست تا بتوانید برای موفقیت با گام های محکم تر و اراده ای قوی تر قدم بردارید . یقینا هیچ کس به اندازه خود شما نمی تواند خودتان را در رسیدن به موفقیت و هدف مطلوب کمک کند.

اگر شما موارد دیگری از شکست و ناکامی به ذهنتان می رسد می توانید در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی

تولید محتوا چیست ؟ چگونه تولید محتوا کنیم ؟ , پنل تولید محتوا , پکیج تولید محتوا

۵ گام تولید محتوای موثر و سریع

امروزه کمتر صاحب کسب و کار اینترنتی پیدا می شود که به اهمیت تولید محتوای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.