مشاغل خلاقانه و هنری

داشتن ایده مشاغل خلاقانه و هنری همواره در جامعه مورد استقبال بوده و کسب و کارهایی که به نوعی با هنر و خلاقیت همراه هستند مشتریان خاص خود را دارند و به قول معروف کسب درآمدشان کمتر کساد می شود. با گسترش اینترنت ، شیوه کسب درآمد اینترنتی با عرضه و فروش این محصولات رونق بیشتری گرفته است.

معمولا راه اندازی مشاغل خلاقانه و هنری از عهده هر کسی ساخته نیست و کسانی می توانند در این زمینه موفق باشند که مهارت و تسلط کافی را کسب کرده باشند. در این مقاله سایت پول یابی سعی کردم تا فهرستی از مشاغل خلاقانه و هنری ارائه دهم ، امیدوارم مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد.

مشاغل خلاقانه و هنری

قبل از پرداختن به مشاغل خلاقانه و هنری باید تعریفی کوتاه از خلاقیت و هنری ارائه شود. البته بیان تعریفی جامع از خلاقیت كار سختی است و صاحبنظران تعاریف مختلفی ارائه كرده اند شاید ساده ترین تعریفی كه بتوان از خلاقیت داشت عبارت است از : « اینكه فردی فكری نو و متفاوت ارائه دهد» به تعبیری، خلاقیت را به معنای توانایی تركیب اندیشه ها و نظرات در یك روش منحصر به فرد با ایجاد پیوستگی بین آنان بیان می كنند.

هنر در لغت به معنای فّن، صنعت، علم، فضل، کیاست، فراست، لیاقت و کمال آمده است. از هنر نیز تعاریف متعدد و مختلفی ارائه می شود که از مجموع آنها می توان اینگونه استنباط کرد که ، هنر بیان احساس و عاطفه آدمی و برداشت او از زندگی و جهان هستی است .

با این تعاریف برخی از افراد دارای مشاغل خلاقانه و هنری دارای این صفات هستند: انگیزه بالا برای پیشرفت. در انجام كارها دارای پشتكار و انضباط هستند. شوق فراوان برای زندگی كردن. زیباپسند بوده و علاقمند به آثار هنری داشته. می توانند بر روی دیگران بسیار تاثیر گذار باشند. دارای قوه تخیل (فعال ) بالایی هستند. در زندگی كمتر جزیی نگر می باشند. پیچیدگی در امور را بر سادگی ترجیح می دهند. روحیه ای طنزگونه داشته و از شوخ طبعی برخوردارند.

خلاصه اینکه، افراد خلاق و هنری ، كارها را به خاطر لذت و رضایت بخشی انجام می دهند و كمتر تحت تاثیر عوامل بیرونی نظیر شهرت ، پول و یا تایید دیگران كار می كنند.

فهرست ایده ها و مشاغل خلاقانه و هنری

با مقدمه و تعریف بالا از خلاقیت و هنر ، اگر خودتان را فردی خلاق می دانید، می توانید یک یا چند تا از مشاغل خلاقانه و هنری که در ادامه می آید را انتخاب کنید و اقدام به کسب درآمد اینترنتی و یا واقعی کنید. البته هر کسی می تواند از خلاقیت هنری خود بیشتر از طرح یک کسب و کار اینترنتی و یا غیر اینترنتی ساده بهره ببرد و این بستگی به توانایی افراد دارد.

توجه کنید که ایده های کسب و کار اینترنتی و غیر اینترنتی خیلی زیاد می باشد. در هر حال از بین مجموع آنها تعدادی انتخاب و فهرست شده که ، با توجه به ایده های زیر می توانید یک کسب و کار خوب و مناسب بر اساس خلاقیت و ذوق هنری خود ایجاد کرده و کسب درآمدتان را شروع کنید. برخی از ایده های کارآفرینی قابل اجرا و مناسب مشاغل خلاقانه و هنری عبارتند از:

۱- فروشنده‌ آثار هنری

اگر در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت دارید، می‌توانید نقاشی‌ها یا طرح‌های خودتان را بیافرینید و کسب و کاری راه بیندازید تا  آن‌ها را بفروشید. می‌توانید در نمایشگاه‌های هنری محلی شرکت کنید یا آن‌ها را به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت های مختلف ، پیچ اینستاگرامی و وب سایت شخصی به فروش برسانید و کسب درآمد کنید.

مشاغل خلاقانه هنری ، مشاغل هنری پردرآمد ، هنر خانگی پردرآمد ، کارها یهنری ساده

۲- عکاس مجالس عروسی

اگر به عکاسی علاقه دارید، سرویس عکاسی مجالس عروسی می‌تواند یک کسب و کار پرسود برای‌تان باشد. در هر حال آقا دامادها در روز عروسی دست به جیبشان عالی می باشد و پول زیادی خرج می کنند.

۳- ساخت زیورآلات دستی و سنتی

می‌توانید از خلاقیت‌ و هنرتان در ساخت مصنوعات دستی و سنتی مانند گردنبند، دستبند و گوشواره بهره بگیرید. اگر از سیم، مهره و چند ماده‌ دیگر استفاده کنید، آن‌ها را کنار هم بگذارید و زیورآلاتی منحصر به فرد و مشتری پسند بسازید. می‌توانید حاصل دست‌تان را به‌صورت آنلاین و یا در فروشگاه‌های محلی و نمایشگاه‌ها بفروشید.

۴- طراحی لوگو

آن دسته از کارآفرینان خلاقی که می‌خواهند با مالکان کسب و کارهای دیگر کار کنند، می‌توانند سرویس طراحی ارائه کنند. شما می‌توانید به کسب و کارها در طراحی متریال‌های برندینگ اصلی مانند لوگو کمک کنید.

۵- موسیقی‌دان

اگر به یک و یا چند آلت موسیقی تسلط دارید و می‌نوازید و یا به هنر موسیقی علاقه دارید، می‌توانید به‌عنوان یک موسیقی‌دان به کسب و کار بپردازید. شما می‌توانید در سالن‌ها و مجالس محلی موسیقی بنوازید یا آلبوم بسازید و بفروشید و یا در اینستاگرام کارهایتان را منتشر کنید.

۶- بلاگ نویسی

نویسنده‌ها یا خالقان محتوای خلاقانه و بدیع اینترنتی یک فرصت کسب و کاری ماندگار در اختیار دارند. برای کارآفرینان در رشته‌ّهای مختلف کاری با سلایق مختلف، امکان بلاگ نویسی وجود دارد. بر خلاف تصور برخی ، تولید محتوای اینترنتی خلاقانه و تخصصی ، درآمد اینترنتی زیادی به همراه دارد.

۷- طراح اپلیکیشن‌های تلفن همراه

برای آن دسته از افرادی که درکی از فناوری دارند، خلق اپلیکیشن در سال‌های اخیر به غول کسب و کار تبدیل شده‌است. می‌توانید سرویس طراحی اپلیکیشن ارائه دهید. مجموعه امکاناتی که تعریف می کنید می تواند مبتکرانه و جدید باشد البته اگر تخصص و مهارت این کار را دارید.

۸- دست دوم فروشی

فروشندگی نه یک مهارت که بیشتر یک هنر تخصصی است که هر کسی از عهده آن بر نمی آید. نیازی نیست که لزوما محصول خودتان را بسازید تا خلاقیت‌تان را نشان دهید. می‌توانید اقلام دست دوم یا قدیمی را جمع‌آوری کنید و از مهارت عکاسی و نویسندگی‌تان برای فروش آن‌ها استفاده کنید یا آن اقلام را به خریداران بالقوه‌ آنلاین نشان دهید.

۹- طراحی داخلی

اگر چشم تیزبین و حساسی در مورد طراحی خانه و دکوراسیون دارید، ممکن است بتوانید با مشتریانی که به‌دنبال طراح داخلی هستند کسب و کاری راه بیندازید.

۱۰- طراحی فضاهای خارجی

اگر به فضا و محیط های باز علاقه دارید، می‌توانید به طراحی فضاهای خارجی برای مشتریان‌تان بپردازید.

۱۱- نوسازی موقتی منازل

می‌توانید در کارتان بیشتر تمرکز کنید و با چند مالک فعالیت کنید که به‌دنبال فروش ملک‌شان هستند و می‌خواهند به‌شکل موقتی آن‌ها را نوسازی کنید تا به مذاق خریداران خوش بیایند.

۱۲- دلال هنری

از مهارت‌تان در نگهداری از آثار هنری بهره بگیرید و یک کسب و کار راه‌اندازی کنید. تنها چیزی که لازم دارید یک جفت چشم تیزبین هنردوست است و منابع مالی مناسب برای خرید آثار هنری. این شغل ، یکی از مشاغل کلاس بالا و بسیار پردرآمد محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  استخدام و کاریابی در تهران
۱۳- نقاشی با قلم بادی ( ایربراشینگ )

نقاشی با قلم بادی یک شکل هنری محبوب است که به مدیوم‌های مختلفی قابل ورود است. می‌توانید از استعداد نقاشی‌تان با قلم بادی استفاده کنید تا تی‌شرت‌ها و اکسسوری‌ها را منقوش کنید و آن‌ها را به‌صورت اینترنتی و یا در بازارهای محلی بفروشید.

۱۴- طراحی لباس

می‌توانید از هیچ ، یک اثر هنری جالب و دیدنی خلق کنید و لباس طراحی شده‌تان را در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بفروشید. حتی شاید بتوانید فروشگاه خودتان را بازکنید البته امکان فروش به صورت اینترنتی هم وجود دارد. چه اشکالی دارد کسب درامد اینترنتی کنید و محصولات خود را در سراسر ایران به فروش برسانید؟ البته طراحی لباس زنانه در گذشته جزو مشاغل خانگی تخصصی برای زنان محسوب می شد که امروزه از حالت خانگی درآمده و مانند طراحی لباس مردانه یک شغل بیرون از خانه محسوب می شود البته هنوز برخی طراحی ها در منزل هم انجام می شود.

۱۵- طراح مد شخصی

اگر لزوما به طراحی لباس علاقه ندارید ولی دوست‌دار مد هستید، می‌توانید به‌عنوان آرایشگر شخصی فعالیت کنید و به مشتریانتان در خرید و ست کردن لباس کمک کنید. این شغل البته در ایران هنوز آنطور که لازم است خوب معرفی نشده است ولی می توانید به عنوان طراح و مشاور در این زمینه هنری فعالیت کنید. چه ایرادی دارد که شما جزو پیشگامان این عرصه باشید؟

۱۶- عکاسی پرتره

یکی از مشاغل خلاقانه و هنری عکاسی پرتره است. برای آن دسته از عکاسانی که به عکاسی کارگردانی شده علاقه دارند، می‌توانید به‌عنوان یک عکاس پرتره کسب و کاری راه بیندازید و با مشتریان‌تان برای گرفتن عکس‌های خانوادگی و غیره کار کنید.

۱۷- کاریکاتوریست

اگر طراحی را ترجیح می‌دهید و کمی هم حس طنازی دارید، می‌توانید این مهارت را به‌عنوان یک کاریکاتوریست به‌کار بگیرید. برای کسب درآمد می توانید در نمایشگاه‌ها و سالن‌های محلی کار کنید و هنرتان را به رخ مشتریان‌تان بکشید.

۱۸- نظم‌دهی به وسایل

بعضی مواقع عکاسان، طراحان، و دیگر انواع کسب و کارها به فردی نیاز دارند که عکس‌ها و فضاهای‌شان را نظم دهند. از این رو می‌توانید به‌عنوان نظم‌دهنده به وسایل وارد عمل شوید. این شخص کسی است که به چینش اقلام به‌گونه‌ای که جذابیت بصری داشته باشد مسلط است.

۱۹-  تاتوکار

تاتو یک هنر قدیمی است که همچنان در بین طیف گسترده‌ای از مردم محبوب است. اگر حس هنری دارید و در این زمینه آموزش دیده‌اید می‌توانید به انجام تاتو برای مشتریان‌تان بپردازید.

۲۰- طراحی مدل مو

وقتی نوبت به مدل مو و گیسو می‌رسد، پتانسیل زیادی برای خلاقیت و همچنین کسب درآمد وجود دارد. می‌توانید کوتاهی مو، شنیون، یا خدمات رنگ مو منحصر به فردی ارائه کنید. هرچه کارتان در این زمینه خلاقانه تر و با کیفیت تر باشد درآمدش هم بیشتر خواهد بود.

۲۱- متخصص آرایش

طراحی آرایش نیز به خلاقیت بالایی نیاز دارد. می‌توانید سالن آرایش و زیبایی راه‌اندازی کنید. همچنین می‌توانید خدمات در محل ارائه کنید و به منزل مشتریان‌تان بروید.

۲۲- طراحی تی‌شرت

اگر ایده‌ جذابی برای تی‌شرت دارید، به سادگی می‌توانید تی‌شرت‌هایی قابل فروش تولید کنید. شیوه کسب درآمد از تی شرت ها هم به طراحی های زیبا و خلاقانه است و هم عقد قرارداد و گرفتن پول از شرکت ها و موسسات برای گنجاندن مفاهیم شان در طراحی جهت تبلیغات می باشد. می توانید از هر دو حوزه اقدام به کسب درآمد کنید.

۲۳- نویسندگی کتاب الکترونیکی

اگر به داستان نویسی و یا نگارش کتاب مسلط هستید، می‌توانید کتاب‌های خودتان را بنویسید. می‌توانید به‌صورت شخصی آن‌ها را در اینترنت به عنوان کتاب الکترونیکی منتشر کنید و از این طریق اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنید.

۲۴-  طراحی وبسایت

طراحی وبسایت همچنان یک حوزه‌ کسب و کاری روبه‌رشد و پردرآمد اینترنتی محسوب می شود. می‌توانید با کار کردن برای مشتریان‌تان یک کسب و کار طراحی وب راه‌اندازی کنید. حتی می‌توانید قالب‌های آماده‌ سایت بفروشید. کسب درآمد از طریق اینترنت هنوز هم جزو مشاغل پردرآمد اینترنتی محسوب می شود.

۲۵- تزئین‌کننده‌ کیک

خوراکی‌ها حوزه‌ خوب دیگری برای نشان دادن خلاقیت و استفاده از ذوق هنری هستند. می‌توانید به تزئین کیک‌های عروسی و دسرهای خاص بپردازید و مهارت هنری‌تان را به رخ بکشید.

۲۶- نقاشی روی صورت

بله تعجب نکنید با نقاشی روی صورت عده ای کسب درآمد خوبی دارند. می‌توانید در نمایشگاه‌ها، جشن تولدها، و دیگر رویدادها به نقاشی روی صورت کودکان و فعالیت‌های مشابه بپردازید. اگر از این فضا لذت می‌برید، می‌توانید در محل خودتان این سرویس ها را ارائه دهید.

۲۷- تولیدکننده‌ ویدئو

با رشد و گسترش اینترنت پر سرعت ، تولید ویدیوی آنلاین به یک رویکرد روبه‌رشد تبدیل شده‌است. می‌توانید با تولید ویدیوها کسب و کار پولسازی راه بیندازید و از طریق تبلیغات در یوتیوب و یا حتی کار کردن با مشتریان‌تان در پروژه‌های ویدیویی‌شان به درآمد مناسبی برسید. کسب درآمد اینترنتی از این طریق در سالیان اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

۲۸- رنگرزی گرهی

رنگرزی گرهی شیوه‌ای مخصوص در رنگرزی است که نتیجه آن ایجاد نقش و نگارهای متنوع و رنگارنگ بر روی پارچه می‌باشد. در این سبک رنگرزی در برخی از قسمت‌های پارچه موانعی ایجاد می‌شود و بدین گونه رنگ به آن قسمت‌ها نرسیده و در نتیجه اشکال متنوع و خاصی بر روی پارچه ایجاد می‌شود. رنگرزی گرهی بیشتر بر روی الیاف طبیعی انجام می‌شود. روش‌های ایجاد موانع ، تا کردن، گره زدن و پیچاندن پارچه و همچنین استفاده از نخ‌ها و طناب‌های لاستیکی و پلاستیکی و بستن پارچه به وسیله آنها است.

اگر به رنگرزی گرهی پارچه‌ها با رنگ‌های ناشی از گره علاقه دارید، می‌توانید به شکل هنری آن را بر روی تی‌شرت،‌ جوراب و غیره استفاده کنید و آن‌ها را به‌صورت آنلاین یا در نمایشگاه‌های محلی بفروشید.

۲۹- هنرنمایی با بادکنک (بادکنک آرایی )

در رویدادهای مختلف از بادکنک آرا استفاده می‌شود. می‌توانید این هنرتان را به شرکت‌کنندگان در این رویدادها عرضه کنید یا به‌عنوان بخشی از دکور این رویداد اثری خلق کنید.

۳۰- طراح کارت‌پستال

با وجود پیشرفت تکنولوژی و فناوری ، کارت‌پستال و اقلام کاغذی مشابه هنوز هم مصرف‌کنندگان خود را دارد. شما می‌توانید کارت پستال طراحی کنید و آن‌ها را به‌صورت آنلاین و یا در فروشگاه‌ها بفروشید.

۳۱- چوب کاری

اگر کار با ابزارتان خوب است و از کنار هم گذاشتن چیزها لذت می‌برید، می‌توانید چیزهای مختلف چوبی بسازید و بفروشید. از مجسمه‌های کوچک گرفته تا مبلمان زیبا.

۳۲- دی جی

اگر از موسیقی و کار کردن در مجالس لذت می‌برید، می توانید به‌عنوان یک دی جی در مراسم‌ عروسی یا دیگر دورهمی‌ها یک کسب و کار خوب پولساز راه بیندازید.

۳۳- مربی رقص

یکی دیگر از مشاغل خلاقانه و هنری مربی و آموزش دهنده حرکات موزون یا همان رقص می باشد. شکل‌های مختلف و متنوعی از رقص وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید و به شاگردان‌تان یاد دهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  هشت شیوه یافتن کار و شغل
۳۴- مدرس موسیقی

موسیقی یکی از مشاغل هنری کلاس بالا و بسیار پردرآمد می باشد. می‌توانید روش کار کردن با آلات موسیقی را به شاگردان‌تان یاد دهید. همچنین می‌توانید درس آواز نیز بدهید.

۳۵- صداپیشه

استفاده از صدا نیز می‌تواند کار خلاقانه‌ای باشد. می‌توانید برای تبلیغات و محتواهای دیگر، سرویس صداپیشگی ارائه کنید. تنوع مشاغل در این زمینه بر خلاف تصور عمومی خیلی زیاد می باشد.

۳۶- خیاط

اگر در دوخت و دوز و اندازه گیری مهارت دارید، می‌توانید به عنوان خیاط مشغول به کار شوید. البته می توانید به عنوان خیاط معمولی شروع به کار کنید و یا خودتان را به عنوان یک خیاط هنرمند صاحب سبک و طراح مطرح کنید.

۳۷- مروارید دوزی

می‌توانید با مشتریان‌تان درباره‌ تزئین لباس‌هایشان فعالیت کنید و برای لباس‌هایشان مرواریددوزی کنید. حتی می‌توانید دورکاری انجام دهید و از مشتریان بخواهید اقلام مورد نظرشان را برایتان ارسال کنند، البته اگر این کار به اندازه‌گیری نیاز ندارد. البته این کار از قدیم الایام جزو مشاغل خانگی هنری مناسب زنان محسوب می شد.

۳۸- چهل‌تکه دوزی

چهل تیکه یک اثر هنری پیچیده است. ولی اگر مهارت و صبر کافی داشته‌باشید، می‌توانید از طریق فروش چهل تیکه‌ها به کسانی که به دنبال هدیه‌ای ویژه می‌گردند به درآمد برسید.

۳۹- فروشنده‌ اجناس بافتنی

اگر از بافندگی لذت می‌برید، می‌توانید دست‌سازهای بافتنی مانند کلاه، شال یا اقلام دیگر درست کنید و به‌صورت آنلاین یا در فروشگاه‌های محلی بفروشید. اگر بتوانید در بافت این اقلام خلاقیت همراه با ذوق هنری به کار ببرید بازارتان پر رونق خواهد شد.

۴۰- شمع‌سازی

شمع‌ها زیاد به عنوان هدیه استفاده می‌شوند. و از این رو شما می‌توانید با ساخت شمع‌های خلاقانه‌ معطر و در رنگ‌های مختلف بازار خوبی به خود اختصاص دهید. نوع طراحی و استفاده از خلاقیت در این کار حرف اول را برای فروش و بازاریابی می زند.

۴۱- سبدبافی

ساخت سبد نیز یک هنر قدیمی و جزو صنایع دستی است که البته امروزه کارکرد گذشته اش را از دست داده و بیشتر به عنوان وسیله زینتی استفاده می شود. می‌توانید سبدهایی در شکل‌ها و سایزهای مختلف بسازید و بفروشید.

۴۲- سفال‌گری

اگر مهارت و ابزار این کار را دارید می‌توانید ظروف و لوازم تزئینی سفالی بسازید و به رنگ‌های متنوع رنگ آمیزی کنید و آن‌ها را بفروشید. ابتکار و استفاده از جذابیت های هنری و بصری در این کار میزان کسب درآمد را بیشتر خواهد کرد.

۴۳-خوشنویسی

می‌توانید به‌عنوان یک خطاط برای خودتان کسب و کاری راه بیندازید. با کسب و کارهایی که همچنان به دنبال نامه‌نگاری سنتی برای موارد تبلیغاتی‌شان هستند پیشنهاد همکاری بدهید. یا حتی می‌توانید به زوج‌های جوان در نوشتن کارت‌های عروسی‌شان کمک کنید. زمینه های خوشنویسی با توجه به میزان مهارت بسیار زیاد است.

۴۴- نویسنده‌ کتاب کودک

کتاب کودک فرصت‌های خلاقیت بسیاری همراه دارد. می‌توانید در داستان‌سرایی‌تان خلاقیت به‌خرج دهید و تصاویر منحصر به فردی را برای کتاب‌تان برگزینید. کتاب کودکان در حجم کم ، قیمت بالا و مناسبی دارد و می تواند منبع کسب درآمد خوبی باشد.

۴۵- نقاش منزل

اگر از نقاشی پروژه‌های بزرگ لذت می‌برید، چه بومی جذاب‌تر از یک منزل؟ می‌توانید با خانه‌دارانی که به‌دنبال رنگ‌آمیزی منزل‌شان هستند همکاری کنید. بر خلاف تصور عمومی ، افرادی هستند که در رنگ آمیزی منازل از جلوه های هنری و بصری به خوبی استفاده می کنند و در واقع کار هنری خلق می کنند.

۴۶- صابون‌سازی

صابون محصول دیگری است که از نظر زیبایی و رایحه به شما اجازه‌ استفاده از خلاقیت می‌دهد. می‌توانید صابون‌ها و محصولات زیبایی مختلفی بسازید و به‌صورت آنلاین یا در نمایشگاه‌های محلی بفروشید.

۴۷- طراحی کیف

اگر از طراحی و کنار هم گذاشتن اکسسوری‌ها لذت می‌برید، می‌توانید به‌عنوان یک طراح کیف کسب و کار موفقی راه بیندازید و دستاوردهای‌تان را در نمایشگاه‌های محلی یا به‌صورت آنلاین بفروشید. وب سایت ها ، فروشگاه ها ، شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی زیادی وجود دارند که از طریق طراحی انواع کیف درآمد بالایی دارند.

۴۸- فروش نقاشی‌های مجازی

اگر به طراحی هنری علاقه دارید ولی لزوما نمی‌خواهید کار‌های‌تان را به‌صورت فیزیکی بفروشید، می‌توانید فرمت دیجیتال کارتان را عرضه کنید و پرینت کردن آن را به مشتریان‌تان بسپارید. این نوع کسب وکار با گسترش اینترنت در حال رشد می باشد.

۴۹-  صحافی

یکی از مشاغل خلاقانه و هنری صحافی می باشد که یک هنر قدیمی محسوب می شود. ولی شما هنوز هم می‌توانید در این زمینه کسب و کار راه بیندازید و با نویسندگان مستقل همکاری کنید. یا حتی ژورنال‌ها و یا دفاتر طراحی دست‌ساز خودتان را بسازید و بفروشید.

۵۰- فروشگاه ملزومات هنری

اگر می‌خواهید از علاقه‌تان به هنر و خلاقیت‌تان برای کمک به هنرمندان استفاده کنید و قابی برای عرضه‌ محصولات‌شان فراهم کنید، می‌توانید فروشگاه واقعی یا اینترنتی افتتاح کنید و ملزومات هنری مختلف و اقلام خلاقانه را بفروشید. بالاخره هنرمندان و طراحان برای خلق آثار هنری خود نیاز به ابزار و تجهیزات دارند و شما می توانید با فروش این محصولات به صورت اینترنتی و واقعی کسب درآمد خودتان را داشته باشید.

سخن پایانی مشاغل خلاقانه و هنری

اگر به فهرست کسب و کارها و مشاغل خلاقانه و هنری بالا نگاهی کلی بیندازید می بینید که بیشتر این مشاغل به صورت عادی و معمولی در سطح شهر و حتی فضای مجازی وجود دارند ولی کسانی موفق هستند که در کارشان در راستای نیاز مخاطب و مشتری دست به اقدامات خلاقانه و هنرمندانه می زنند و به قول معروف از یک چیز عادی و یا هیچ ، یک اثر و کار هنری عالی و خاص می سازند.

برای اجرایی کردن برخی از این مشاغل ، علاوه بر داشتن خلاقیت ، نیاز به مهارت های خاص و برجسته و هنری می باشد که از عهده هر کسی ساخته نیست. در مجموع هر کسی می تواند با توجه به ذوق هنری و استعداد فطری خود این مشاغل را انتخاب و شروع به کار کند منتهی در بازار پر رقابت جهت کسب درآمد بیشتر نیاز به ارائه خدمات با کیفیت برتر و ویژه می باشد.

نکته آخر اینکه تقریبا تمام این مشاغل خلاقانه و هنری علاوه بر راه اندازی کسب درآمد به صورت فروش واقعی در فروشگاهها و مغازه های محلی ، پتانسیل بالایی جهت راه اندازی کسب درآمد اینترنتی دارند. هر کسی می تواند با توجه به توانایی و برنامه خود ، محصولات و خدمات خلاقانه و هنری خود را در وبلاگ ، وب سایت شخصی ، شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی ،عرصه در فروشگاههای رایگان اینترنتی و… به فروش برساند.

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

یک دیدگاه

  1. مقاله خوبی درباره شیوه کسب و کار اینترنتی نوشته اید به نظرم یکی از مشاغل پولساز و خلاقانه در سالهای آتی ارزهای دیجیتال یا همون رمز ارزها هستن که کسب درآمد اینترنتی را متحول خواهند کرد . کی فکرش را می کرد که بیت کوین اینقدر با ارزش شود ؟ و یا ارز اتریوم اینقدر قیمتی شود ؟ دنیای کسب و کار آینده برای کسانی است که هوشمند و خلاقانه عمل کنن و از هر فرصتی برای پولار شدن استفاده کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.