کسب درآمد از بازاریابی ایمیلی

قدیمی ترین شیوه فروش کالا و پول درآوردن و توسعه کسب و کار اینترنتی ، کسب درآمد از بازاریابی ایمیلی است که هنوز پابرجاست و طرفداران خاص خود را دارد. انگار بازاریابی ایمیلی به عنوان یک کسب و کار اینترنتی، از زمان ظهور اینترنت به آن سنجاق شده است و از آن زمان به هیچ وجه حاضر نیست جدا شود.

کمتر کسی هست که فعال در اینترنت باشد و ایمیل نداشته باشد و همه ما به نوعی وقتی ایمیل خودمان را باز می کنیم برخی ایمیل ها را می بینیم که ظاهرا هیچ ارزشی نداشته و حتی نخوانده ممکن است حذف کنیم. در سایت پول یابی قصد دارم شیوه کسب درآمد از بازاریابی ایمیلی را توضیح دهم و اینکه دلیل اهمیت و اعتبار بالای بازاریابی با ایمیل چیست؟ (نگاه کنید به مقاله پژوهشی :بازاریابی اینترنتی )

تعریف بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی Email marketing نوعی بازاریابی مستقیم و بدون واسطه بین فروشنده و دارنده محصول و خدمات می باشد. در این شیوه، فروشنده از ایمیل یا پست الکترونیک برای برقرای ارتباط با مخاطب و یا مشتری خود استفاده می کند. به عبارتی هر ایمیل یا نامه الکترونیکی که به یک مشتری فعلی و یا مشتری احتمالی محصول و خدمات ارسال شود، بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ گفته می شود.

کسب درآمد از بازاریابی ایمیلی ، ایمیل مارکتینگ، درآمد با ارسال ایمیل انبوه

با تعریف بازاریابی ایمیلی بالا سه هدف برای این نوع کسب درآمد اینترنتی می توان متصور شد:

۱- هدف تقویت وفاداری مشتری

یک هدف اصلی و مهم در ارسال ایمیل حفظ یا تقویت رابطه بین فروشنده با مشتری و خریدار قدیمی کالا و خدمات و یا مشتریان فعلی می باشد. در واقع مهمترین اصل و هدف، بالا بردن میزان وفاداری مشتری و در نهایت تشویق وی برای تکرار خرید کالا و محصول در آینده نزدیک می باشد. این هدف در واقع استمرار خرید در کسب و کار و تداوم کسب درآمد اینترنتی را به همراه دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار

۲- هدف جذب مشتریان جدید

هر کسب و کاری به دنبال توسعه و جذب مشتریان جدید برای استمرار و افزایش کسب درآمدش می باشد برای همین ارسال ایمیل مارکتینگ یا انبوه را با هدف به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعدکردن مخاطبان و کاربران اینترنتی به خرید فوری یک محصول یا خدمات به کار می گیرند. در واقع بازاریابی ایمیلی به عنوان ابزاری برای جذب مشتریان جدید و ارائه پیشنهادات جدید استفاده می شود.

۳- هدف جذب مشتری سایر رقبا

بازار و تجارت محل رقابت شدید می باشد و هر کسی که نتواند مشتریان جدید را جذب کند و یا مشتریان رقیب را با پیشنهادات وسوسه کننده به طرف خود بکشاند محکوم به شکست و نابودی است. لذا هر کسب و کاری می تواند از بازاریابی ایمیلی به عنوان ابزاری تبلیغاتی در رقابت با سایر شرکت ها استفاده کند. در واقع اضافه کردن تبلیغات به ایمیل های مشتریان سایر شرکت ها و گرفتن مشتریان جدید از دیگر اهداف ایمیل مارکتینگ می باشد.

اهمیت کسب درآمد از بازاریابی ایمیلی

سوال مهم این است که بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ را برای چه و چگونه انجام دهیم؟ این غیر از سوال مزایا و معایب بازاریابی ایمیلی می باشد. در واقع تفکر و اندیشه پشت بازاریابی ایمیلی از انجام این کار چیست؟ چند تفکر درباره اهمیت و چرایی انجام بازاریابی ایمیلی وجود دارد که عبارتند از:

۱- هزینه کم بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ در مقایسه با سایر روش های تبلیغات اینترنتی اعم از بنری ، رپورتاژ آگهی، بک لینک، پاپ آپ و…بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد. در بررسی کل هزینه های ایمیل مارکتینگ، این کار را چه خودتان انجام دهید و یا به شخص و شرکت دیگری واگذار کنید، هزینه تمام شده آن نسبت به سایر روش های تبلیغات اینترنتی بسیار ارزان و کم می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کالای شرکتهای بازاریابی شبکه ای

۲- درصد موفقیت بالای ایمیل بازاریابی

اگر بانک ایمیل به روز و بر اساس بازار هدف انتخاب شود و به عبارتی بهتر، طبق یک استراتژی دقیق، پیاده و اجرا شود،  ایمیل ها دقیقا مصرف کننده ایده ال کالا و خدمات را هدف قرار داده و نتیجه عالی به همراه دارد. در  واقع، هدف قرار دادن مشتریان ایده آل، هزینه پایین و به صرفه بودن این روش تبلیغاتی، نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی ایمیلی را نسبت به سایر روش های تبلیغاتی مستقیم، بالا می برد.

این درصد بالای موفقیت ایمیل بازاریابی با هزینه پایین ، این شیوه تبلیغاتی را نسبت به سایر کانال های تبلیغات اینترنتی شاخص و برجسته کرده است.

۳- انعطاف پذیری و امکان سنجش

یکی از مولفه های مهم بازاریابی ایمیل ، وجود امکان سنجش نتیجه تبلیغات می باشد . آمارگیرها و سرویس ایمیل مارکتینگ امروزه تعداد باز کردن ایمیل های ارسالی و یا کلیک بر روی آنها را بر اساس آمار دقیق ارائه می دهند. این موضوع امکان بررسی کارا بودن بخش ها را می دهد و اینکه کدام بخش ناکارآمد بوده را به ما نشان می دهد.

اهمیت داشتن این آمارها از این نظر مهم است که نتایج حاصله و میزان موفقیت را می توان مشاهده کرد و در صورت نیاز به انجام تغییرات و یا اصلاح روند، سریع اقدام کرد.

در مقالات بعدی سایت پول یابی ، به مزایا و معایب ایمیل مارکتینک،  چگونگی ارسال ایمیل مارکتینگ، قواعد و اصول بازاریابی ایمیلی خواهم پرداخت.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.