اسرار موفقیت سایت های پولساز ایرانی

دانستن و آگاهی از اسرار موفقیت سایت های پولساز ایرانی که میزان کسب درآمد اینترنتی بالایی دارند و به عنوان شاخص و مرجع کسب و کار اینترنتی مطرح هستند می تواند علاوه بر افزایش آگاهی و شناخت ، به عنوان الگویی برای رشد و توسعه کسب و کارهای نوپا عمل کند. البته بیشتر سایت های پولساز و پردرآمد ایرانی ، دلایل و رموز موفقیت اینترنتی خود را مخفی می کنند.

مخفی بودن دلایل موفقیت ، کار را کمی سخت می کند ولی با بررسی عملکرد و داده ها می توان پی به رازهای نهفته این سایت های پردرآمد اینترنتی پی برد. در این مقاله سایت پول یابی هدف این است تا اسرار موفقیت سایت های پولساز ایرانی با توجه به شواهد و دلایل متقن بررسی شود و اینکه چه عواملی موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی و از آن مهم تر استمرار این افزایش درآمد اینترنتی در طول سالیان شده است. امیدوارم مورد استفاده و توجه علاقمندان و مخاطبان قرار گیرد.

اسرار موفقیت سایت های پولساز ایرانی

کاملا طبیعی است که هر وب سایت و فروشگاه اینترنتی موفق و پولساز در ایران، راز هایی در پشت پرده دارد و تلاش می کند تا این اسرار آشکار نشود. معمولا هر کسی با دیدن این سایت ها نمی تواند به سادگی به راز های پولسازی آن ها پی ببرد. با این سوال شروع می کنیم که ، چرا بعضی از سایت ها به راحتی درآمدهای میلیاردی دارند و بقیه ندارند؟

شاید در نگاه اول اینگونه تصور شود که پولدار بودن صاحبان آن کسب و کارهای اینترنتی عامل اصلی موفقیت شان باشد. در صورتی که به هیچ وجه اینگونه نیست. اگر به زندگی بیشتر صاحبان کسب و کارها و برندهای شاخص و موفق اینترنتی نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که در ابتدا اصلا سرمایه کافی نداشته اند و به نوعی از صفر شروع کرده اند.

برخی می گویند این سایت ها با صرف هزینه های کلان تبلیغات توانسته اند خودشان را معروف کنند و به کسب و کارهای آنلاین پولساز ایرانی تبدیل شوند. البته این دیدگاه نیاز به راستی آزمایی دارد و اینکه واقعا تبلیغات کلان می تواند عامل موفقیت باشد یا نه؟

تاثیر تبلیغات در کسب درآمد اینترنتی

یکی از مهم ترین دلایلی که برخی برای رشد کسب و کارهای پولساز مطرح می کنند ، صرف هزینه زیاد تبلیغاتی است و این افراد مدعی هستند صاحبان سایت های پردرآمد اینترنتی در ایران به دلیل ثروت کلان صاحبان خود ، رشد بالایی داشته اند.

اگرچه مزایای تبلیغات اینترنتی زیاد بوده و می تواند نقش مهم و عمده ای را در تحقق موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی و سنتی ایفا کند، اما همه چیز رشد کسب و کارها ، تبلیغات اینترنتی نیست، ضمن اینکه هر جور تبلیغاتی نمی تواند موثر باشد.

برخی فکر می کنند تبلیغات در هر شرایطی جواب می دهد. در صورتی که خیلی از سایت ها و فروشگاههای اینترنتی وجود دارند که علیرغم تبلیغات بسیار زیاد نتوانستند باز خورد مناسب مدنظرشان را کسب کنند. زمانی تبلیغات می تواند موثر باشد که اولا وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی از هر لحاظ در شرایط خوب و مناسبی باشد. یعنی از لحاظ فنی، محتوا، محصولات و … در بهترین شرایط باشد.

مثلا زمانی که صفحه فرود خود را برای تبلیغات کلیکی آماده کرده اید باید از هر جهت بهینه شده باشد، یعنی باید توانایی تبدیل را داشته باشد. نه اینکه فقط کاربر را به آن صفحه هدایت کنید و در آخر هم صفحه فرود شما قدرت تبدیل بازدیدکننده به کاربر یا مشتری را نداشته باشد. مسلما با این اتفاق ، هزینه هایی که برای تبلیغات کرده اید، به باد می رود.

لذا تبلیغات از هر نوع و در هر شرایطی جواب نمی دهد. حتی در برخی  از مواقع عامل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی همین تبلیغات بدون هدف است. برخی برندها آنقدر هزینه تبلیغات پرداخت می کنند و چون بازخورد مناسبی نمی گیرند ، در نهایت ورشکست می شوند.

اسرار موفقیت سایت های پولساز ایرانی ، راز موفقیت سایت های ایرانی ، چه سایت هایی درآمد خوبی دارند ، پشت پرده سایت های پولساز ایرانی

رازهای سایت های پولساز و پردرآمد ایرانی

بعد از مقدمه کوتاه در بالا ، مهم ترین اسرار موفقیت سایت های پولساز ایرانی در کسب درآمد از اینترنت عبارتند از :

۱- کسب ترافیک هدفمند از گوگل

یکی از مهم ترین رموز و اسرار موفقیت سایت های پولساز ایرانی که به نحو احسن از آن استفاده می کنند، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است لذا اهمیت سئو برای کسب و کارها غیر قابل انکار می باشد. این سایت های پولساز از طریق سئو توانسته اند ترافیک فوق العاده ای را از گوگل دریافت کنند. هدفمند ترین ترافیک برای هر کسب و کار آنلاینی از طریق گوگل ایجاد می شود.

معمولا این سایت ها در بسیاری از کلید واژه ها و عبارات کلیدی مهم مربوط به کسب و کار شان اول هستند و یا جزو اولین ها محسوب می شوند. اشتباه بسیاری از کسب و کارهای کوچک و نوپا این است که فقط روی یک کلمه کلیدی یا نهایتا چند کلمه کلیدی محدود و شاخص متمرکز می شوند. در صورتی که سایت های پولساز ایرانی روی بسیاری از عبارات کلیدی مربوط به حوزه کاری خود تمرکز می کنند.

زمانی که روی تعداد زیادی از عبارات و کلمات کلیدی تمرکز کنید شانس زیادی دارید تا به دفعات در صفحه اول گوگل قرار گیرید. این موضوع موجب می شود تا حجم زیادی از جستجو در گوگل را به طرف سایت جذب کرده و میزان کلیک خوری سایت افزایش پیدا کند. با رعایت همین موضوع مهم و کلیدی است که این سایت ها همیشه و در هر شرایطی در صفحه اول گوگل قرار دارند. این سایت ها با این روش توانسته اند ترافیک بسیار بالایی را در روز از گوگل دریافت کنند.

ترفند سایت های پولساز برای اول شدن

بعضی وقت ها شاید مشاهده کرده اید که هر چیزی را مربوط به یک موضوع در گوگل جستجو می کنید یک سایتی را همیشه اول در صفحه اول می بینید. شاید این سوال در ذهنتان به وجود بیاید که این سایت ها چه کار کرده اند که همیشه اول هستند؟. در جواب باید گفت که،  تنها راز موفقیت این سایت ها ، این است که درباره آن موضوع زیاد صحبت کرده اند و صحبت هایشان را به هم وصل کرده اند.

حالا این موضوع یعنی چه؟ یعنی اینکه مثلا دیجی کالا مدل های مختلفی از گوشی سامسونگ گلگسی را در سایت خود ارائه کرده است و پیشنهاد های دیگری را در همان صفحه به کاربرانش داده است. یا سایت بامیلو انواع لباس زیر های زنانه را در رنگ ها و سایز های مختلف ارائه کرده است. البته فقط این موارد نیست، چون خیلی از فروشگاه های اینترنتی هستند که انواع و اقسام کالا و محصولات را ارائه می کنند ولی در موتور جستجوی گوگل اول نیستند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تبلیغات پاپ آپ Pop-up

تنها دلیلش هم این است که این سایت ها اعتبار کافی ندارند، یا تازه کار هستند و یا اینکه سئوی خوبی انجام ندادند. دریافت اعتبار ممکن است در بعضی از مواقع بسیار زمان بر و طولانی باشد. میزان اعتبار دامین DA (Domain Age) و اینکه سایت های دیگر در مورد شما صحبت کنند (دریافت بک لینک معتبر) بسیار زمان بر است. ممکن است این کار چندین سال طول بکشد، اما در کسب درآمد اینترنتی و برند شدن کسب و کارها تاثیر بسیار زیادی دارد.

۲- جلب اعتماد کاربران اینترنتی

یکی دیگر از اسرار موفقیت سایت های پولساز ایرانی ، تلاش زیاد جهت جلب اعتماد و اطمینان کاربران و مخاطبان است. تمام این سایت های بزرگ برنامه کاری خود را حول محور اعتماد سازی متمرکز کرده اند و به خوبی توانسته اند اعتماد کاربرانشان را جلب کنند. برای جلب اعتماد باید یک فرایند خاص را طی کرد تا در اینترنت به عنوان یک سایت مورد اطمینان و اعتماد مطرح شوید.

راههای جلب اعتماد مشتری در سایت زیاد است و بارها در این مورد در سایت پول یابی به انحای مختلف و تاثیر آن در افزایش کسب درآمد اینترنتی صحبت شده است. در این اینجا هم اشاره گذرا به این موضوع مهم و تاثیرگذار در کسب و کار آنلاین می شود. شاید شنیده باشید که بدون افزایش ترافیک وب سایت می توان فروش خود را چندین برابر کرد، این دقیقا همین موضوع اعتماد سازی است.

مهم ترین راههای اعتماد سازی در بین کاربران و جلب اطمینان آنان ، عبارتند از:

الف: ارائه محتوای ارزشمند ، کاربردی و رایگان

اولین مورد برای جلب اعتماد کاربران اینترنتی این است که محتوای ارزشمند و رایگان در اختیار کاربران و مخاطبان قرار دهید. این محتواها ممکن است از مقالاتی که به صورت روزانه یا هفتگی در سایت خود قرار می دهید، باشد و یا اینکه پادکست و فایل های آموزشی ویدئویی و یا هر چیزی که از نظر کاربر دارای ارزش باشد.

لذا اولین گام در جلب اعتماد کاربران و مخاطبان این است که ارزش افزوده ای به آن ها بدهید تا همیشه شما و کسب و کارتان را دنبال کنند. این مورد را هرگز فراموش نکنید که محتوای ارائه شده باید به قدری ارزشمند باشد تا آن ها شما را به رقبایتان ترجیح دهند.

زمانی که به سایت های بزرگ نگاه کنید متوجه این قضیه می شوید. این سایت های بزرگ و مشهور چه نیازی به تولید محتوا دارد، وقتی که همه مردم ایران آنها را می شناسند؟ ولی با این حال اکثر این سایت ها قسمت مجله اینترنتی و یا بلاگ خود را راه اندازی کرده اند و در موضوعات مختلف محتوا تولید می کنند.

مقالاتی که این سایت ها در این قسمت قرار می دهند، بسیار حرفه ای ، تخصصی و کاربردی است. در واقع این سایت های بزرگ از طریق بازاریابی محتوا قصد دارند مخاطبان بیشتری را به طرف کسب و کارشان جذب کند. شاید این یک مزیت رقابتی خوب بین رقبایشان محسوب شود، البته که همینطور است.

ب: پشتیبانی خوب و پاسخگو

یکی دیگر از روش های جلب اعتماد کاربران و مشتریان ، پشتیبانی خوب این سایت ها است. تا زمانی که نتوانید کاربران خود را به خوبی پشتیبانی کنید به هیچ وجه نمی توانید آن ها را به مشتریان دائمی و وفادار خود تبدیل کنید. در اینترنت از پشتیبانی به خدمات پس از فروش تعبیر می شود و اینکه صاحبان کسب و کار بعد از فروش ، به هیچ وجه کاربر را رها نمی کنند و پاسخگوی سوالات و ابهامات هستند.

بسیاری از سایت هایی که مشتریان خود را به مرور زمان از دست می دهند پشتیبانی ضعیف و غیرپاسخگو دارند. این سایت ها با چند برابر شدن مشتریان شان دیگر توانایی پاسخ گویی به نیاز آن ها را ندارند و همین مسئله ممکن است موجب از دست دادن مشتریان زیادی شود.

پاسخ گویی سریع به نیاز و مشکلات کاربران و مشتریان یکی از عواملی است که موجب شده سایت های پولساز ایرانی را در کسب و کارشان ، چندین برابر موفق تر نشان دهد. اگر به دنبال رشد و توسعه کسب و کار و افزایش کسب درآمد از اینترنت هستید، سعی کنید در هر شرایطی پاسخ گوی نیاز کاربرانتان باشید.

ج: ارائه تخفیف های دوره ای و مناسبتی

حتما بسیاری از سایت ها و فروشگاههای اینترنتی را دیده اید که گاهی اوقات تخفیف می دهند. از این طریق قصد دارند اعتماد کاربرانشان را جلب کنند. ارائه تخفیف های دوره ای و به مناسبت های خاص ملی و مذهبی موجب می شود تا کاربران زیادی به شما اعتماد کنند و خواستار خرید محصولات سایت شما شوند.

البته در ارائه تخفیف باید جانب احتیاط را رعایت کرد و نباید همیشه از تخفیف های زیاد استفاده کرد. در بسیاری از مواقع تخفیف های زیاد موجب ایجاد ضرر و زیان می شود. البته نه اینکه به خاطر دریافت پول کمتر ضرر کنید، بلکه ضرر اصلی این است که کاربران نسبت به شما بی اعتماد شده و به اصالت کسب و کارتان مشکوک می شوند.

زمانی که در طول سال مرتبا تخفیف دهید و یا مثلا تخفیف های ۹۰ درصدی بدهید کاربران به شما شک می کنند. پیش خود می گویند حتما این محصول ارزشی ندارد که چنین تخفیف زیادی برایش در نظر گرفته شده است. به همین دلیل ممکن است کاربران زیادی از دنبال کردن شما صرف نظر کنند و به سراغ رقبایتان بروند.

د : ارائه ضمانت یا گارانتی محصولات

یکی دیگر از مواردی که ممکن است روی کاربران هر کسب و کاری تاثیر زیادی بگذارد گارانتی است. کاربران زیادی با دیدن عبارت « تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت» حس خوبی در آن ها ایجاد می شود و به سرعت به سایت مورد نظر اعتماد می کنند. در صورتی که هیچ وقت به فکر این نیستند که پولشان را قرار است از طرف پس بگیرند.

بسیاری از سایت های موفق و پولساز ایرانی با این روش مشتریان بسیار زیادی را از آن خود می کنند. مشکل عمده خیلی از سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی که محصولی را ارائه می کنند این است که به محصول خود اعتماد ندارند و به همین خاطر می ترسند که محصولات خود را گارانتی کنند. در صورتی که گارانتی کردن محصولات تیر خلاصی است تا کاربران را ترغیب به خرید محصول مورد نظر کند.

به طور کلی روش های زیادی برای جلب اعتماد و اطمینان کاربران در سایت وجود دارد که در این مقاله سایت پول یابی به چند مورد شاخص و عمده آن اشاره شده است.

۳- بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از رازها و اسرار موفقیت سایت های پولساز ایرانی استفاده از بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ است. خیلی ها فکر می کنند کاربرد و تاثیر ایمیل مارکتینگ در ایران از بین رفته، در حالی که سایت های بزرگ ایرانی همچنان از این ابزار سودمند در بازاریابی اینترنتی به خوبی استفاده می کنند. مسلما ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و کارآمدترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی است که سایت های معروف ایرانی با وجود این همه معروفیت و اعتبار بالا، هنوز از آن استفاده می کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای کسب درآمد اینترنتی بالا

با توحه به مزایای بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ ، صاحبان برندها و سایت های بزرگ از طریق ایمیل مارکتینگ در عرض چند ساعت فروش خود را چندین برابر می کنند. با ارائه تخفیف های خود در ایمیل های ارسالی، کاربران زیادی را وسوسه می کنند. همین مورد موجب می شود کاربران زیادی محصولات آن ها را با تخفیف های اعمال شده خریداری کنند و از این طریق کسب درآمد اینترنتی خود را چندین برابر کنند.

رعایت قواعد ایمیل مارکتینگ

البته تمام موضوع ایمیل مارکتینگ فقط ارسال کردن آن نیست. بارها در سایت پول یابی در مورد مزیت ها و راههای ارسال ایمیل مارکتینگ صحبت شده است و اینکه چگونه از طریق بازاریابی ایمیلی می توان یک کسب و کار آنلاین را متحول کرد.

جذب کاربران از طریق سیستم ایمیل مارکتینگ مسئله مهم و حساسی است. تا زمانی که نتوانید اطلاعات تماس کاربران خود را داشته باشید هیچ وقت نمی توانید با آن ها از طریق ایمیل ارتباط درست برقرار کنید. پس یکی از مهمترین کارهایی که در ایمیل مارکتینگ باید به درستی انجام شود جمع آوری و تهیه لیست ایمیل کاربران به صورت بهینه و هدفمند است. دقیقا کاری که تخفیفان به خوبی انجام می دهد. مشخصات هر فرد را به صورت کامل دریافت می کند تا بازاریابی ایمیلی هدفمند تری را روی همان فرد انجام دهد.

به خوبی می دانید که لوازم آرایشی برای خانم ها است. پس آفرها و تخفیفات مربوط به لوازم آرایشی فقط برای خانم ها جذاب است و برای همه افراد جامعه، جذابیتی به همراه ندارد. بسیاری از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی هستند که فقط تلاش می کنند ایمیل کاربرانشان را دریافت کنند. البته به موضوع کسب و کار اینترنتی مورد نظر هم مربوط می شود. مثلا در سایت پول یابی که موضوعش کسب درآمد اینترنتی و خانگی است مهم نیست کاربر مرد باشد یا زن، چند سالش باشد یا در کجا زندگی می کند. ولی برای یک فروشگاه اینترنتی شاید همه این موارد مهم باشد.

۴- وفادار کردن مخاطبان و مشتریان

یکی از مهمترین عواملی که کسب و کارهای اینترنتی را پولساز و موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی می شود وفادار سازی مشتریانشان است. سایت های بزرگ پولساز ایرانی از این روش برای افزایش مشتریان و در نهایت افزایش فروش اینترنتی خود استفاده می کنند. راه های زیادی هم برای وفادار سازی مشتریان وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می شود.

زمانی که بتوانید مشتریان عادی خود را به مشتریان همیشگی و وفادار تبدیل کنید به راحتی بدون اینکه ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید می توانید فروش خود را چندین برابر کنید و یا درآمد خود را همیشه در سطح بالا نگه دارید و اطمینان داشته باشید که دائم مشتریان ثابت برای محصولات و خدمات خودتان دارید.

هر محصولی با هر کیفیتی ارائه کنید مشتریان شما مشتاقانه آن را خریداری می کنند. مشتریان فعلی شما درباره شما با دیگران صحبت می کنند و از این طریق مشتریان جدید به سمت سایت شما می آیند و در نتیجه فروش تان چندین برابر می شود. دقیقا به این روش بازاریابی دهان به دهان می گویند. اصلا بازاریابی دهان به دهان بر پایه وفادار سازی مشتری بنا شده است.

راههای جذب مشتری وفادار

راههای زیادی برای وفادارسازی مشتریان و مخاطبان وجود دارد که یکی از اولین راهها تولید و ارائه محتوای با کیفیت است. منظور از محتوا، مقالات ، ویدئوها و یا پادکست های رایگانی است که ارائه می کنید و هم محصولات پولی شماست. باید بهترین کیفیت را به مخاطبان ارائه کنید.

راه دوم، ارائه تخفیف های مختلف و متنوع است ارائه تخفیف برای محصولات علاوه بر اعتماد سازی موجب تبدیل مشتریان عادی به مشتریان وفادار می شود. از طریق ارائه تخفیف های ماهانه یا مناسبتی می توانید مشتریانی داشته باشید که همیشه از شما خرید کنند.

مورد سوم خدمات پس از فروش است. خیلی از کسب و کارها فقط به فکر فروش و کسب درآمد اینترنتی هستند. اصلا به بعد از آن فکر نمی کنند و اصلا به مشتریانی که از آن ها محصولی را خریداری کرده اند اهمیت نمی دهند. همین موضوع موجب می شود که همیشه به دنبال افزایش ترافیک سایت و پیدا کردن مشتریان جدید باشند.

پشتیبانی بعد از خرید محصولات، مشتریان را وفادار می کند. زمانی که مشتری با شما تماس می گیرد و مشکلش را در میان می گذارد و شما هم به راحتی مشکلش را حل می کنید حس خوبی نسبت به کسب و کارتان در وی ایجاد می شود.

یکی از کارهایی که در خدمات پس از فروش واجب است انجام دهید، تماس با مشتریان است و اینکه از آنها درباره میزان رضایت از محصول بپرسید. مطمئن باشید اگر هم ناراضی باشند به شما نمی گویند چون با این کاری که شما کردید واقعا خجالت زده شان می کنید و پیش خودشان می گویند شما چقدر خوب هستید که خودتان تماس گرفته اید و جویای حالشان شده اید.

سخن پایانی اسرار موفقیت سایت های پولساز ایرانی

در این مقاله سایت پول یابی بر حسب تجربه و مطالعه ، برخی از مهم ترین و شاخص ترین اسرار موفقیت سایت های پولساز ایرانی فهرست و توضیح داده شده است. اگر واقعا به دنبال رشد کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی از طریق سایت و فروشگاه هستید باید این موارد که کلیدی و تاثیرگذار هستند را کاملا اجرایی کنید.

اگر در اجرای آنها دچار مشکل و ایراد هستید باید در روند کاریتان آنها را اصلاح کنید تا بهترین نتیجه مدنظرتان را بگیرید. برای موفقیت در کسب درآمد از اینترنت چاره ای جز رعایت این اصول و رموز موفقیت ندارید. فاکتورهایی مثل ایمیل مارکتینگ هنوز دارای کارایی بالا بوده و می تواند به رشد بازاریابی و یافتن مشتریان جدید کمک کند . ضمن اینکه نباید از سئو غافل شوید چون برای سایت ، مشتریان و کاربران هدفمند می آورد.

نکته آخر اسرار موفقیت سایت های پولساز ایرانی اینکه ، با استفاده از شیوه های اصولی ، ضمن افزایش درآمد اینترنتی ، باید روی استراتژی وفادار سازی مشتریان کار کنید. اگر تاکنون این استراتژی را ندارید از همین الان برنامه ریزی کنید . ببینید چه چیزی موجب جلب رضایت و خشنودی مخاطبان می شود. و همان را در کسب و کارتان لحاظ کنید. رقابت بر سر جذب مخاطبان بین کسب و کارها بسیار بالاست اگر دیر بجنبید مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.

مطلب پیشنهادی

باور اشتباه درباره درآمد اینترنتی ، باورهای غلط مالی ، ساخت باورهای جدید ، باورهای منفی و محدود کننده

باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی

در هر فعالیت و کسب و کاری اعم از اینترنتی و یا سنتی همیشه باورها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.