ساخت بک لینک در سایت های بازنشر محتوا

یکی از مهم ترین راههای افزایش رتبه سایت نزد موتورهای جستجو ایجاد یا ساخت بک لینک در سایت های بازنشر محتوا می باشد . این شیوه لینک سازی کاملا رایگان بوده و به افزایش ترافیک سایت و در نهایت کسب درآمد اینترنتی کمک شایانی می کند . شیوه کار هم بسیار ساده و راحت است .

وب سایت های بسیار معروف و پربازدید زیادی وجود دارند که می‌توانید محتوا یا مطالب خودتان را در آنها منتشر یا بازنشر کنید . در فرایند بک لینک گرفتن ، این شیوه یکی از بهترین استراتژی های لینک سازی چند لایه است . در گام اول باید سایت های مرتبط با فعالیت کاری خود را پیدا کنید . مثلا اگر موضوع فعالیت شما کسب درآمد از اینترنت است سایت های مالی و اقتصادی مناسب هستند .

پس از شناسایی سایت های مرتب ، در گام دوم ، باید در این سایت ها ، مطالب با کیفیت خود را با لینک دادن به منبع که سایت خودتان است ، قرار دهید . معمولا این گونه وب سایت ها بخشی با نام وبلاگ برای انتشار محتوا و مقالات شما دارند . این کار برای شما افزایش بازدید و برای آن سایت منتشر کننده محتوا، تولید محتوای رایگان را در پی خواهد داشت . لذا ایجاد بک لینک در سایت های بازنشر محتوا یک معامله دو سر سود می باشد .

در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به مفهوم ایجاد بک لینک در سایت های بازنشر محتوا به معرفی تعدادی از معروف ترین آنها می پردازیم . با ما همراه باشید .

بازنشر محتوا چیست  ؟ دلیل نیاز کسب و کارها به این نوع سایت ها

در فرایند یا پروسه استراتژی بازاریابی محتوا کار صاحبان کسب و کار فقط با تولید محتوا تمام نمی‌شود . کاملا طبیعی است که بعضی از محتواها کهنه یا قدیمی می شوند . با این حال ، نباید محتواهای قدیمی را به حال خود رها کرد . یک اقدام به‌موقع و عاجل این است که آنها را بازنشر کنید . حال این سال مطرح می شود که ، مفهوم و معنای بازنشر محتوا چیست؟

بازنشر محتوا یا reposting فرصتی برای در معرض دید قرار دادن دوباره محتواهایی است که به دلیل گذشت مدتی زمان، امکان پیدا کردن آنها توسط کاربران و مخاطبان وجود دارد . به معنای دیگر در دید کاربران و حتی موتورهای جستجو قرار ندارند ، انگار فراموش شده اند .

بک لینک در سایت های بازنشر محتوا , بازنشر محتوا (Repost) چیست و چه اهمیتی دارد؟

در واقع ممکن است شما به‌عنوان تولیدکننده محتوا یا صاحب وب‌سایت محتواهای جذاب و کاربردی زیادی تولید کرده باشید که در وب سایت تان به‌اصطلاح ته‌نشین شده باشد . این موضوع کاملا طبیعی است و برای اکثر وب سایت ها اتفاق می افتد . چون وقتی تعداد محتواها زیاد می‌شود ، محتواهای قدیمی‌تر در صفحه اول سایت نمایش داده نمی‌شوند . لذا کاربرانی که به‌تازگی با شما آشنا می‌شوند به‌سختی می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند .

لذا نمایش دوباره یا کلیک خوری مجدد آنها به کسب و کارهای آنلاین کمک زیادی می کند . می توان ادعا کرد که هر کسب و کاری برای افزایش کسب درآمد اینترنتی خود ، به بازنشر محتواهای قدیمی و حتی جدیدش نیاز دارد و فواید زیادی برایش دارد .به طور کلی بازنشر محتوا ۳ فایده عمده برای کسب‌وکارها دارد که عبارتند از :

۱- به‌روز رسانی و آپدیت منجر به درک بهتر مخاطبان جدید می‌شود و جلب رضایت آنها می شود .

۲- موجب ارتقای سئوی بهتر و بهینه‌سازی وب‌سایت نزد موتورهای جستجو می شود .

۳- صفحات ضعیف و کم بازدید را به صفحات قوی و پربازدید تبدیل می‌کند .

چگونه محتوا را بازنشر کنید ؟

هر رسانه ای ، آرشیوی از محتواهای تولید شده و منتشر شده دارد که ممکن است برای کاربران امروزی مفید باشد اما به دست فراموشی سپرده شده است . بازنشر محتواهای قبلی می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد و با کمترین هزینه ، سود بالایی را رقم بزند . منتهی برای رعایت اصول بازنشر محتوا و در امان ماندن از مشکلات احتمالی ناشی از آن باید قواعدی را رعایت کرد .

ایجاد وب سایت یکی از امکاناتی است که می‌توان از آن برای یکی از انواع روش های تبلیغات اینترنتی استفاده کرد . با این حال نباید فراموش کرد که امروزه با این حجم از گستردگی شبکه‌های اجتماعی دیگر انتشار تنهای محتوا در سایت نمی‌تواند کافی باشد . به همین دلیل باید بیاموزید که چگونه می توان پست‌های منتشر شده در سایت را بازنشر کرد . اصلا مهم‌تر از همه « کجا باید این کار را انجام داد ؟ » .

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که تلاش‌هایتان به بار خواهد نشست باید حتما نکات درست تبلیغ پست‌های سایت خود در شبکه‌های مناسب و از طریق کانال‌های مناسب را بدانید . به طور کلی برای اینکه پست‌های تان بازدیدکننده بیشتری داشته باشد ، باید اقدامات مختلفی صورت دهید و به انتشار آن در وب سایت و وبلاگ بسنده نکنید .

باید در تولید محتوا از طریق تبلیغ و به اشتراک گذاری ، آن را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید تا بدین شکل محصول خود را به تعداد بیشتری معرفی کنید . اساسا بازنشر مجدد محتوا در شبکه‌های دیگر می‌تواند راهی عالی برای گسترش برندتان و معرفی آن به مخاطبان باشد .

چگونه یک مطلب را بازنشر دهید که تکراری نباشد؟

باید اذعان کرد که تبلیغات حرفه‌ای ، دشوار و تخصصی است . به همین دلیل در موارد بسیاری افراد حس می‌کنند نتیجه مطلوب و مورد نظرشان را از تبلیغاتی که انجام داده‌اند ، دریافت نکرده‌اند . اکنون مدتی است که برخی از بازاریابان محتوا برای به حداکثر رساندن بازدید از پست‌های خود ، بازنویسی مطالب وبلاگ را در شبکه‌ها یا سایت‌های دیگر شروع کرده‌اند .

برای این که بازنشر محتوا در سایتی دیگر درست انجام شود و گوگل شما را به خاطر بازنشر یک محتوای تکراری تنبیه نکند باید نکاتی را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود را در نظر بگیرید . همانگونه که اشاره شد گاهی ممکن است شما با شرایطی رو به رو شوید که سایت یا وبلاگ شما بازدید کننده چندانی نداشته باشد . در چنین شرایطی قطعا بازنشر مطالب در شبکه‌های دیگر می‌تواند ترافیک ورودی وب سایت تان را افزایش دهد .

خوب شما هم با این تصور دست به انجام این کار می‌زنید . اما متاسفانه چون با اصول انجام درست آن آشنایی ندارید خیلی زود ناامید می‌شوید . در واقع اگر این ترفند به شکل درست و اصولی صورت نگیرد نه تنها ترافیک سایت شما را بالا نمی‌برد که حتی آن را کاهش هم می‌دهد . چون گاهی انتشار محتوای تکراری اصلا به مذاق گوگل خوش نمی‌آید . ضمن اینکه شما به دنبال گرفتن بک لینک در سایت های بازنشر محتوا هستید که کار سخت تر هم می شود .

برای این که بک لینک گرفتن از طریق بازنشر محتوا در سایتی دیگر درست انجام شود و گوگل شما را به خاطر بازنشر یک محتوای تکراری تنبیه نکند باید نکات مهمی را رعایت کنید . این نکات عبارتند از :

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بک لینک چیست؟ آموزش کامل ساخت بک لینک قوی

۱- اصلا کل مقاله را دوباره ارسال نکنید

اگر قرار است که تمام مقاله را در سایت دیگر بخوانند دلیلی ندارد که به وب سایت شما سر بزنند . لذا عملا سیاست گرفتن بک لینک در سایت های بازنشر محتوا معنای خود را از دست می دهد . زمانی بک لینک ارزش دارد که کلیک خوری آن بالا باشد .

لذا بگذارید مخاطبان جدید ، مطلب مورد نظرتان را در وب سایت‌تان مطالعه کنند . پس تمام مطلب را در سایت جدید منتشر نکنید . بهترین کار این است که تنها چند پاراگراف اول مقاله را در یک صفحه ارسال کرده و بعد به پست اصلی موجود در وبلاگ یا وب سایت خود لینک کنید . این یکی از بهترین راهها برای ایجاد بک لینک های خوب است . البته می توانید در داخل همان چند پاراگراف هم یک لینک از سایت تان قرار دهید .

۲- محتوا را بلافاصله پس از انتشار در سایت خود بازنشر نکنید

دلیلش هم کاملا ساده و روشن است چون باید اول محتوا به نام شما در گوگل ایندکس شود . باید به گوگل فرصت دهید تا پست اصلی را بررسی کرده و آن را به عنوان منبع اصلی محتوای شما بشناسد .

پس توصیه اکید می شود که حداقل چند هفته بعد از انتشار محتوای خود در سایت یا وبلاگ‌تان آن را بازنشر کنید . در این فرصت گوگل مطلب شما را تجزیه و تحلیل کرده و آن را به عنوان منبع اصلی موضوع می شناسد . پس از آن هر جا مطلب شما منتشر شود ، سایت شما مرجع و منبع اصلی می باشد .

۳- عدم بازنشر هر محتوایی

به جای اینکه هر روز محتوای بی کیفیت تولید کنید و همه آنها را هم بازنشر دهید ، فقط محتواهای ارزشمند را بازنشر کنید . بهتر است مثلا هفته‌ای یکی دو محتوای درست و حسابی و قوی تولید کرده و فقط آن‌ها را بازنشر دهید . نباید مخاطبان خود را با انتشار پی در پی مطالب طولانی و بعضا بی کیفیت خسته کنید . هر مطلبی ارزش نشر و تبلیغ ندارد .

۴- لینک دادن به مقاله اصلی را فراموش نکنید

هدف اصلی از بازنشر محتوا ، گرفتن بک لینک خوب و تاثیرگذار است . لذا بازنشر محتوا بدون اینکه به صفحه وب سایت شما لینک شود هیچ ارزشی ندارد . پس همانطور که اشاره شد حتما، حتما و باز هم تاکید می شود که محتوای باز نشر داده را به منبع اصلی لینک کنید . قاعده بک لینک در سایت های بازنشر محتوا همین موضوع مهم و تعیین کننده است .

۵- ایجاد تغییراتی نسبت به مطلب اصلی

به جای بازنویسی کامل محتوای مشابه ، سعی کنید تغییرات کوچکی اعمال کنید تا کلمات کلیدی بیشتری داشته باشید . چون نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت اهمیت بالایی برای گوگل دارد . عینا و بدون تغییرات در سایت دیگر منتشر نکنید .

۶- ایجاد تغییراتی در عنوان مطلب

نیل پاتل Neil Patel تحلیل‌گر در حوزه سئو و آموزش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال ، در این باره توصیه می‌کند برای آنکه گوگل مطلب شما را به عنوان مورد مشابه نشناسد لازم است تغییراتی در عنوان مطلب به وجود بیاورید . کلمه‌ای اضافه و کم کنید یا اینکه همان عنوان را به شکل دیگری بنویسید .

۷- استفاده درست از کلمات کلیدی

در کنار نکاتی که گفته شد یک سری اصول دیگر هم برای بالا رفتن رتبه سایت شما مهم است . اگر این مساله برایتان دغدغه است باید نسبت به انتخاب کلمات کلیدی درست حساس باشيد . چرا که موتور‌های جستجوگر از جمله گوگل برای در اختیار قرار دادن مطالب به مخاطبان این کلمات کلیدی را مد نظر قرار می‌دهند . توصیه می شود که جهت بک لینک در سایت های بازنشر محتوا ، روی کلمات کلیدی لینک سازی کنید .

۸- از rel=canonical استفاده کنید

برای این که نسخه اصلی محتوا را به گوگل معرفی کنید و گرفتار جریمه های ناشی از کپی بودن محتوای بازنشر شده نشوید، باید از طریق تگ Canonical محتوای بازنشر شده را به محتوای اصلی ارجاع دهید .

تگ کنونیکال rel=“canonical” یک قطعه کد HTML است که وقتی در یک صفحه قرار می‌دهید ، به گوگل می‌‎گویید که نسخه اصلی بین صفحات تکراری مشابه کدام صفحه است . در واقع تگ Canonical راهی برای کمک به گوگل جهت تشخیص برترین مطلب ، میان مطالبی است که شباهت زیادی با هم دارند . به بیان ساده‌تر ، زمانی که تگ Canonical یا تگ کنونیکال ( همان کد معروف Rel=Canonical ) در یک صفحه قرار می‌گیرد ، گوگل به آدرسی که این تگ در آن وارد شده است ، اهمیت بیشتری می‌دهد و مسلماً آن صفحه را در نتایج جستجو ایندکس می‌کند .

بازنشر یعنی چه ؟ , مراحل بازنویسی محتوا و بازنشر محتوا به زبان ساده , فهرست سایت های بازنشر محتوا

چگونه محتوای خود بازنشر کنید ؟

برای اینکه مطالب خود را در سایت های معتبر بازنشر کنید باید به مواردی که در ادامه اشاره می‌شود، توجه داشته باشید :

۱- وب سایت مناسب را انتخاب کنید

توجه کنید که همه محتواها مناسب همه سایت ها نیستند . به بیان بهتر برخی از محتواها فرضا برای وب سایت ویرگول عالی هستند در حالی که انتشار برخی دیگر در سایت اخبار رسمی مناسب‌تر است . برای اینکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید باید قبل از هرچیز مخاطبان خود را به درستی بشناسید . اگر شناختی از مخاطبان خود ندارید، همین الان نسبت به طبقه اجتماعی آنها ، علایق‌شان و حتی شبکه اجتماعی مورد استفاده‌شان آگاهی کسب کنید .

۲- انتشار محتوا در زمان مناسب

همان طور که در بالا اشاره شد چند هفته بعد از ارسال محتوا در سایت اصلی خودتان ، آنها را برای بک لینک گرفتن در سایت های بازنشر محتوا منتشر کنید . عجله در کار نداشته باشید و بعد از ایندکس شدن محتوا در گوگل ، بازنشر نمایید .

آنچه که بیان شد ، روش‌هایی ساده و در عین حال بی هزینه برای تبلیغات بود تا شما بدین شکل محتوای خود را باز نشر داده و از این طریق، برند خود را به تعداد بیشتری از مخاطبان معرفی کنید.

فواید بازنشر مطالب وب سایت

حال که این همه از لزوم بازنشر محتوا در سایت‌های دیگر گفته شد ، بهتر است تا با فواید آن هم آشنا شوید تا بیشتر به لزوم جدی گرفتن آن پی ببرید . بازنشر محتوا اگر به شکل درست و اصولی انجام شود مزیت‌های بسیاری برای کسب و کارتان خواهد داشت . مهم ترین فواید بک لینک Backlink در سایت های بازنشر محتوا عبارتند از :

۱- افزایش ترافیک سایت

بار دیگر باید اشاره و تاکید شود که انتشار محتوای تکراری می‌تواند بازدیدها از وب سایت شما را کاهش دهد . چون گوگل به شدت نسبت به این مساله حساسیت به خرج می‌دهد . اما در بسیاری موارد انجام این کار به شکل صحیح می‌تواند ، مفید واقع شود .

بهترین ترفند برای انجام این کار ارائه لینک در صفحات دیگر برای رجوع به متن اصلی است . بدین ترتیب کاربر با یک کلیک به صفحه سایت شما وارد شود تا هم محتوای شما را مطالعه کند و هم ضمن آشنایی با وبلاگ یا سایت شما، ترافیک آن را هم بالا ببرد . افزایش کلیک خوری و ترافیک بالا ، موجب ارتقای رتبه سایت در گوگل و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی می شود .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بک لینک Backlink

۲- تقویت برند

بازنشر محتوای تولیدی در شبکه‌های اجتماعی مختلف یا سایت‌های دیگر می‌تواند سهم به سزایی در معرفی بیشتر برندتان به مخاطبان داشته باشد . چون شما از این طریق به تعداد بیشتری از کاربران دسترسی دارید . به عبارتی برند مالی و تجاری شما در دید کاربران بیشتری قرار می گیرد . نتیجه نهایی این کار افزایش اعتبار برند و کسب درآمد از اینترنتی خواهد شد .

۳- صرفه‌جویی در وقت

ممکن است که در بخش تولید محتوای شرکت یا موسسه تان افرادی مشغول به کار هستند و ساعاتی را صرف تایپ یا نوشتن محتوا می‌کنند . حال تصور کنید که یک محتوای خوب و پر مغز را بتوان در دسترس مخاطبان بیشتری قرار داد و آن را بازنشر کرد . خوب در این صورت می‌توان زمان ذخیره شده برای تولید محتوای جدید را صرف اموری دیگر کرد .

۴- صرفه جویی در هزینه

ایجاد بک لینک در سایت های بازنشر ، در واقع کاری کاملا بی هزینه است . در واقع شما با صرف تنها چند دقیقه می‌توانید برند خود را به تعداد بیشتری از مخاطبان معرفی کنید . آن هم بدون اینکه هزینه هنگفتی بابت این کار بپردازید . چه چیزی می تواند بهتر از این باشد که یک تبلیغ مفید و بی هزینه گیرتان بیفتد .

دنیای اینترنت امروز به قدری وسیع و در عین حال پر ظرفیت است که شما می‌توانید هزاران ترفند متنوع را برای ارائه بهترین عملکرد در این حوزه به کار ببندید . فراموش نکنید راز موفقیت و برتری شما نسبت به رقبایتان استفاده از همین ترفند‌های کوچک اما مفید ، مثل بازنشر کردن درست و اصولی محتوا است .

اهمیت بک لینک در سایت های بازنشر محتوا

توجه کنید که ساخت یا ایجاد بک لینک رایگان در سایت های بازنشر محتوا از چند جنبه دارای اهمیت است . در بالا به مواردی مانند افزایش ترافیک ، معرفی برند و کسب و کار ، صرفه جویی در هزینه و وقت اشاره شد . اصولا هدف اصلی از بک لینک گرفتن ، ارتقای رتبه سایت نزد گوگل با هدف افزایش بازدید و کسب درآمد اینترنتی است . لذا یکی از روش های قوی برای ساخت بک لینک های رایگان استفاده از بک لینک های محتوایی است .

می توانید با عضویت در سایت های بازنشر محتوا مطالب خودتان را در سایت های دیگر بارگذاری کنید . این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سئوی وب سایت خودتان انجام دهید . این کار موجب می شود سایت شما به مرور شناخته و دیده شود . همچنین با لینک سازی به این روش اعتماد گوگل نسبت به سایت شما افزایش پیدا می کند و باعث بهبود و افزایش رتبه  سایت شما خواهد شد .

خلاصه اینکه ، ساخت بک لینک با استفاده از بازنشر محتوا یکی از بهترین کارهایی است که در پروسه سئو سایت تان می توانید انجام دهید . این کار به مرور زمان موجب می شود وب سایت تان نزد کاربران اینترنتی شناخته شود و رشد کند .

فهرست وب سایت های بازنشر برای بک لینک , جدیدترین لیست سایت های بک لینک رایگان قوی , قوی ترین لیست بک لینک رایگان

لیست سایت های بازنشر محتوا

همان طور که در بالا اشاره شد استفاده از سایت های بازنشر محتوا یکی از بهترین استراتژی ها در زمینه ساخت بک لینک رایگان به حساب می آید . در اینگونه سایت ها می توانید محتوای از قبل تولید شده خود را که دارای کیفیت خوبی می باشد و دسته اول است ، منتشر کنید و علاوه بر بدست آوردن مخاطب به بک لینک سازی نیز بپردازید .

سایت های ایرانی و حتی خارجی خوب و قدرتمندی برای این کار وجود دارد که می توانید مطالب خود را در این سایت ها با ذکر منبع به سایت خودتان ، بارگذاری کنید . از این طریق برای سایت خود لینک سازی انجام می دهید .

از ویژگی های این سایت ها این است که بازدید زیادی دارند و مطالب شما قطعا دیده می شود . اگر مطالب مفیدی را بارگذاری کنید قطعا ورودی سایت شما افزایش پیدا می کند و این خود موجب می شود ارزش بک لینکی که ساخته افزایش پیدا کند .

چند نمونه از این گونه سایت ها در زیر معرفی می شوند که می توانید با بهره گرفتن از آن ها قدم بزرگی در راستای موفقیت در فرآیند های بک لینک سازی خود بردارید . مهم تری سایت های ایرانی و خارجی بازنشر محتوا عبارتند از :

۱- pressreleaselive.com

۲- articlesmaker.com

۳- issuewire.com

۴- leapzipblog.com

۵- penzu.com

۶- virgool.io

۷- bizpr.ca

۸- pen.io

۹- pressreleaselive.com

۱۰- issuewire.com

۱۱- smore.com

۱۲- justpaste.it

۱۳- telegra.ph

۱۴- scoop.it

۱۵- medad.io

۱۶- akhbarrasmi.com

۱۷- omigo.ir

۱۸- idat.ir

۱۹- telegra.ph

این نوع سایت های دارای اعتبار و دامین آتوریتی مناسبی می باشند و به افراد اجازه بازنشر محتوا را می دهند . می توانید با ارسال محتوا و لینک دادن به سایت خودتان ، یک بک لینک رایگان ارزشمند دریافت کنید .

سخن پایانی ایجاد بک لینک در سایت های بازنشر محتوا

در این مقاله سایت پول یابی به اهمیت و فواید ساخت بک لینک در سایت های بازنشر محتوا پرداخته شد . لینک سازی به کسب و کارتان کمک می‌کند در گوشه‌های کوچک بازار موفقیت چشمگیری داشته باشید . با کمک لینک سازی صحیح و حساب شده ، اعتبار برندتان افزایش یافته و در میان رقبا به عنوان برندی قابل اعتماد شناخته می شوید . علاوه بر اینها، لینک سازی در سئو یا بهینه سازی سایت ، افزایش ترافیک و آگاهی بخشی از برند نیز نقش مهمی دارد .

در دنیای دیجیتال مارکتینگ ، تبلیغات رسانه‌ای و تولید محتوا به اندازه تولید خود محصول مهم و حیاتی است . اگر این کار به درستی صورت نگیرد شناختی نسبت به محصول تولید شده یا حتی خدماتی که قرار است ارائه شود به وجود نخواهد آمد . آن موقع تمام زحماتی که برای تولید انجام شده عملا بر باد می رود . اگر به دنبال افزایش کسب درآمد اینترنتی هستید به ایجاد بک لینک در سایت های بازنشر محتوا به عنوان یک راهکار اساسی نگاه کنید .

نکته آخر ایجاد بک لینک در سایت های بازنشر محتوا اینکه ، بدون شک این کار می‌تواند به بالا رفتن ترافیک سایت و معرفی برندتان به تعداد بیشتری از افراد موثر واقع شود . پس ابتدا یک محتوای مناسب و ارزشمند تولید کنید . سپس آن را منتشر کنید . تصور نکنید که کار همین جا تمام شده ، دنیای اینترنت به قدری وسیع و در عین حال پرظرفیت است که می‌توانید هزاران ترفند متنوع را برای ارائه بهترین عملکرد در این حوزه به کار ببندید .

راز موفقیت شما نسبت به رقبا استفاده از همین ترفند‌های کوچک اما مفید است . پس از همین حالا برای پیشرفت شغل و حرفه خود و افزایش کسب درآمد از اینترنت خودتان اقدام کنید .

مطلب پیشنهادی

آموزش ساخت لینک سایت

آموزش ساخت لینک رایگان

یکی از روش‌های سئو خارجی Off-page Seo ساخت لینک رایگان است . لینک سازی یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.