انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی

امروزه از انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی به دلیل تاثیر و اهمیت برای کسب و کارهای آنلاین استفاده می شود . لذا جایگاه و اهمیت تبلیغات در فضای مجازی از جنبه های مختلفی قابل بررسی است . فضای مجازی به تمامی کانال هایی گفته می شود که می توان با استفاده از اینترنت به آنها دسترسی داشت . فضای مجازی امروزه در دسترس همگان قرار داشته و کاربران زیادی از آن به صورت گسترده استفاده می کنند؛ از همین رو تبلیغات در این فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که به اینترنت دسترسی نداشته باشد و یا تحت تاثیر دنیای مجازی نباشد . اینترنت یک نیروی بالقوه است که در طول شبانه‌روز فعال است و خدمت‌رسانی می‌کند . از این‌رو تبلیغات در عصر حاضر، متمرکز بر این بستر شده است . زیرا در هر زمان، مکان و موقعیت می‌توانید مخاطب را جذب کنید و به هدف خود برسید .

علاوه بر این‌، تبلیغات اینترنتی به مراتب ارزان‌تر از تبلیغات محیطی و چاپی است که فراگیری، ماندگاری و هوشمندانه بودن را هم باید به لیست مزایای فراوان آن افزود . اگر کسب و کارتان منابع مالی محدودی برای تبلیغات دارد، روش تبلیغات آنلاین شانس بزرگی برای معرفی برند یا محصولات شماست . چون با هزینه کم می‌توانید مخاطبان زیادی بدست آورید؛ مخاطبانی که اغلب برایتان ماندگار هم می‌شوند .

در این مقاله سایت پول یابی ضمن تعریف تبلیغات اینترنتی ، به مزایا و انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی پرداخته می شود . امیدوارم ای مقاله مورد استفاده علاقه مندان قرار گیر د.

تعریف تبلیغات اینترنتی

بر اساس یکی از تعاریفی که توسط دانشگاه پنسیلوانیا ارائه شده است، تبلیغات آنلاین عبارت است از: «هر فعالیتی که از اینترنت (و شاید همراه با کانال‌های دیگر) برای ایجاد آگاهی، علاقه یا انجام فعالیتی درباره محصولات و خدمات مشخصی استفاده می‌کند . » در واقع تبلیغات به روش ها و تکنیک هایی گفته می شود که موجب معرفی یک برند به مخاطبین هدف شده و در نهایت افزایش مشتری و درآمد برند را به دنبال خواهد داشت .

با این تعریف ، هر گونه محتوا و فعالیتی که در راستای معرفی و ارائه خدمات و محصولات و با هدف فروش این محصولات یا خدمات در فضای آنلاین منتشر شود، تبلیغات در فضای مجازی می گویند . تمامی آگهی های اینترنتی و تبلیغات در شبکه های مجازی همگی نوعی از تبلیغات در فضای مجازی هستند .

خلاصه اینکه، تبلیغات اینترنتی، به مجموعه فعالیت‌های ارتقا و فروش محصولات و سرویس‌هایی گفته می‌شود که از طریق اینترنت و با به‌کارگیری تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین مانند: تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌های تبلیغاتی و غیره صورت می ‌پذیرد . مشاغل مختلف در هر زمینه‌ای به‌راحتی می‌توانند از طریق تبلیغات اینترنتی، بازاریابی کنند .

نحوه انجام این تبلیغات در فضای مجازی بستگی به روش تبلیغاتی انتخابی دارد . به عنوان مثال در صورتی که مایل به انجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستید، ابتدا باید پلتفرم مورد نظر را در شبکه های اجتماعی تعیین کرده و سپس با تعیین هدف به طراحی استراتژی تبلیغاتی بپردازید . با داشتن یک استراتژی تبلیغاتی می توانید ، تبلیغات خود را به بهترین شکل پیش ببرید . به طور کلی در تبلیغات در فضای مجازی تعیین اهداف، برنامه ریزی استراتژی و اجرای مناسب از مهم ترین مراحل هستند . با این حال نحوه اجرای هر یک از روش های تبلیغاتی در فضای مجازی می تواند متغیر باشد .

جایگاه تبلیغات در فضای مجازی

طبق آخرین آمار منتشر شده ، هر فرد به صورت میانگین بین ۲ تا ۴ ساعت از وقت خود را در طول روز در فضای مجازی شامل وبسایت های مختلف، شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها می گذراند . از همین رو می توان گفت فضای مجازی از مهم ترین کانال ها برای تبلیغات است . با تبلیغات در فضای مجازی می توان نرخ دیده شدن برند را تا حد زیادی بالا برد .

علاوه بر آن با تبلیغات در فضای مجازی می توان مستقیما مخاطبانی که مورد نظر برند است را هدف قرار داد و از تبلیغ به صورت کور و بی هدف جلوگیری کرد . طبق تحقیقات اغلب کسانی که در اینترنت تبلیغی را می بینند، راحت تر تحت تاثیرآن قرار گرفته و تقریبا نیمی از کاربران فعال در فضای مجازی پس از دیدن یک تبلیغ موثر، از برند مورد نظر خرید می کنند . بنابراین اطلاعات می توان گفت تبلیغات در فضای مجازی می تواند تاثیر زیادی روی مخاطبان هدف داشته باشد و این مخاطبان را به مشتری تبدیل کنند . به فعالان فضای مجاری توصیه می شود که با یادگیری انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی برای توسعه کسب و کارشان از آنها بهره ببرند .

مزایای تبلیغات اینترنتی

فضای مجازی کاربران فعال زیادی دارد و همین موضوع موجب شده است که فضای مجازی تاثیر زیادی بر زندگی مخاطبان و تصمیم آن ها در استفاده از خدمات و محصولات خواهد داشت . برخی از مهم ترین مزایای تبلیغات اینترنتی عبارتند از :

۱- دسترسی جهانی از طریق تبلیغات آنلاین

با توجه به میلیون ها کاربر که در سراسر جهان از اینترنت استفاده می کنند، تبلیغات آنلاین برای هر شرکتی حیاتی است .  با اتصال اینترنت به نقاط مختلف جهان، به این اتصالات دسترسی خواهید داشت . همین امر دسترسی به مخاطب هدف با تبلیغات آنلاین را آسان تر می کند . بر این اساس، هدف‌گذاری گروه گسترده‌ای از کاربران یکی از شاخص‌ترین مزایای تبلیغات در فضای وب محسوب می‌شود که می‌تواند در فرایند برندسازی تأثیر مثبتی داشته باشد . فناوری دیجیتال مرزهای بیرونی را در نوردیده است و همه مردم جهان را در یک دهکده مجازی گرده هم جمع کرده است .

۲- مقرون به صرفه بودن تبلیغات اینترنتی

به جرأت می‌توان گفت یکی از قابل توجه‌ترین مزایای تبلیغات اینترنتی ، مقرون به صرفه بودن آن است . مسأله هزینه تبلیغات همیشه یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت مارکتینگ بوده است . برندهای مختلف باید برای بودجه‌بندی بازاریابی خود برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب‌شده‌ای می‌کردند . بازاریابی سنتی بسیار پرهزینه و گران قیمت بود . ظهور دیجیتال مارکتینگ دنیا را به طوفان کشانده است . لذا همه صاحبان کسب و کار اینترنتی به دنبال فراگیری آموزش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال هستند . این یک استراتژی جدید مقرون به صرفه است که می تواند به مصرف کنندگان بدون توجه به موقعیت مکانی دسترسی داشته باشید .

۳- هدف‌گذاری در تبلیغات اینترنتی

هدف‌گذاری (تمرکز بر مخاطب هدف) ، شاخصه‌ای است که انواع تبلیغات آنلاین را چند پله بالاتر از همتایان سنتی آنها قرار می‌دهد . ارائه تبلیغات در رسانه‌هایی مانند مجلات بدون در نظر گرفتن مخاطبان انجام می‌شود و سعی بر این است که با تعداد نمایش بیشتر، امکان دیده شدن آنها را بالا ببرند . اما در تبلیغات آنلاین امکان هدف‌گذاری مخاطبان وجود دارد . اینترنت مملو از داده است . مردم دوست دارند اتفاقاتی که در زندگی رخ می دهند را ثبت کرده و با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارند . با وجود این فراوانی اطلاعات، ‌یافتن مخاطب هدف کار بسیار دشواری خواهد بود .

یافتن دموگرافیک مرسوم آسان است . زیرا افراد به طور طبیعی آنها را بر روی پلتفرم های شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند . تبلیغات آنلاین امکان تبلیغ هدفمند را فراهم ساخته است . به عنوان مثال فیسبوک یا گوگل را در نظر بگیرید . با استفاده از کوکی ها و آدرس IP ، می توانید تاریخچه جستجو و آنچه معمولا نگاه می کنید را مشاهده کنید . با داشتن این اطلاعات، آنها می توانند شروع به نمایش تبلیغات هدفمندی که به جستجوهای شما متصل هستند، کنند .

اهمیت انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی با استفاده از تجزیه و تحلیل‌هایی که نسبت به رفتار مخاطبان انجام می‌دهند، می‌توانند مشخص کنند که چه تبلیغی را برای کدام گروه از مخاطبان نمایش دهیم . از این طریق با هدف قرار دادن مخاطبان اصلی، فرایند تبلیغات را به سمت و سوی درستی هدایت می‌کنند . بر همین اساس، یکی از مزایای تبلیغات آنلاین امکان هدف‌گذاری مخاطبان است که باعث می‌شود تبلیغ مورد نظر را برای کاربرانی نمایش دهیم که امکان خرید آنها بیشتر است .

۴- قابل اندازه گیری بودن

زمان، تلاش و پول زیادی صرف تبلیغات آنلاین می شود . با در نظر گرفتن این موضوع، برای یک شرکت مهم است که بداند آیا استراتژی ها و روش هایی که برای تبلیغات آنلاین استفاده می کند، نتیجه بخش هستند یا نه . آنها می توانند این کار را از طریق تجزیه و تحلیل انجام دهند . این در واقع یکی از بهترین مزایای تبلیغات آنلاین است . با در دست داشتن ابزار درست و تیم حرفه ای، می تواند میزان پیشرفت را خیلی سریع و دقیق ردیابی کنید و تجزیه و تحلیل های سودمندی را برای تصمیمات آینده خود تولید نمایید .

از بهینه سازی موتورهای جستجو گرفته تا کمپین های مختلف که بر روی پلتفرم های گوناگون در اینترنت اجرا می شوند .‌ تمام پیشرفت های حاصل از این استراتژی های بازاریابی آنلاین قابل اندازه گیری هستند . با جمع آوری تجزیه و تحلیل، می توان نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرد. سپس، می توان استراتژی های تبلیغات آنلاین خود را برای دستیابی به نتایج بهتر در کمپین های آینده اصلاح کرد . خلاصه اینکه تمام انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی قابل اندازه می باشند و این مزیت بزرگی محسوب می شود .

۵- تعامل با مشتری

یکی از مهم‌ترین نکات مثبتی که در فرایند تبلیغات آنلاین وجود دارد، امکان برقراری ارتباط با مشتریان و افزایش نرخ تعامل با آنهاست . وفادار کردن مشتریان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که تمام برندها و کسب‌وکارها به دنبال آن هستند و این وفاداری حاصل یک رابطه دوستانه و تعاملی است . تبلیغات اینترنتی امکان برقراری چنین ارتباطی را فراهم می‌کنند . کاربری که در صفحه شما در یکی از شبکه‌های اجتماعی کامنت می‌گذارد، راه را برای برقراری یک تعامل دو سویه فراهم کرده است و خیلی راحت می‌توان با او وارد گفتگو شد و رفته رفته چنین کاربری را از یک مخاطب عام به یک خریدار وفادار ارتقاء داد .

۶- جذاب بودن تبلیغات اینترنتی

در مقایسه با بازاریابی سنتی، دیجیتال مارکتینگ با تبلیغات خود مخاطب را در سطح کاملا متفاوتی جذب می کند . انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی برای جذاب کردن دیجیتال مارکتینگ وجود دارد . به عنوان مثال، داشتن یک وبسایت حضور آنلاین شما را تثبیت می کند . جستجوی کسب و کار شما برای مخاطبان در گوگل آسان تر خواهد شد .

پلتفرم های رسانه اجتماعی نیز روش عالی برای تعامل با مخاطب به شمار می آیند . اینستاگرام یا تلگرام پلتفرم های فوق العاده هستند که میلیون ها کاربر دارند . می توانید صفحه خود را داشته باشید تا بتوانید کمپین های آینده خود را در آن بروزرسانی کنید .

همچنین می توانید از طریق بحث، انجمن ها، پست های وبلاگی و پاسخ دادن به سوالات و نظرات مخاطبان، با آن ها در تعامل باشید . توانایی برقراری ارتباط با این افراد ازطریق اینترنت به شما ایده می دهد که آن ها چه چیزی را در برند شما دوست دارند . همین امر موجب افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی پایدار در آینده خواهد شد .

۷- فراوانی داده ها

با شروع فرایند خرید، شما باید اطلاعات آن ها را جمع آوری کنید . باید ببینید چه نوع محصولات یا خدماتی را جستجو می کنند . از اینجا، الگوی رفتار خرید مشتری را مشاهده خواهید کرد . سپس، با ایجاد یک جریان سفارشی از تبلیغات که مورد علاقه آنهاست، به علاقه آن ها پاسخ خواهید داد . هرچه بیشتر تبلیغات محصولات و خدمات مرتبط با خریدهای قبلی خود را ببینند، احتمال بیشتری دارد که دوباره وارد معامله شوند .

۸- انعطاف پذیری تبلیغات اینترنتی

یکی دیگر از مزایای فوق العاده تبلیغات آنلاین، سهولت تصحیح خطاهاست . می توانید مطالب تبلیغات خود را تغییر دهید و آن ها را آپلود کنید تا جایگزین تبلیغات آنلاین قبلی شوند . اما این کار باید با احتیاط زیاد انجام شود . هنگام انتشار مطالب تبلیغات آنلاین، بسیاری از مردم بلافاصله آن را می بینند . ممکن است تا زمانی که متوجه اشتباهی شوید، مخاطبان هدف شما را جذب کرده باشد . اگر این تعاملات به هدر برود، بیهوده خواهد بود زیرا باید مطالب خود را دوباره آپلود کنید .

این یک قانون سرانگشتی خوب است که همیشه مطالب را قبل از انتشار آنها بازبینی کنید تا از وجود هرگونه اشتباه در آن مطمئن شوید .

۹- سایر مزایای تبلیغات اینترنتی

– پیدا کردن یک جایگاه در بازار به عنوان یک کسب و کار شناخته شده .

– برقراری ارتباط موثر و کارآمد با مخاطب .

– توسعه کسب و کار .

– افزایش سرعت تبلیغات .

– بررسی و مدیریت از راه دور .

معایب تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات اینترنتی در کنار مزایایی که دارد می تواند معایبی نیز داشته باشد . برخی از معایبی که تبلیغات آنلاین می تواند داشته باشد عبارتند از :

– عدم دسترسی همه افراد به اینترنت و فضای مجازی .

– امکان دسترسی واقعی به ماهیت اجناس و کالا های ارائه شده .

– احتمال سواستفاده و کلاهبرداری برخی افراد با نام برند .

– عدم بازدهی کافی در برخی شرایط .

با این حال می توان با برنامه ریزی مناسب و مدیریت درست پروژه تبلیغاتی از بروز برخی مشکلات جلوگیری کرد .

انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی نوین , مزایا و معایت روش های تبلیغات در اینترنت , تبلیغ آنلاین

معرفی انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی

برای آن که بتوانید خود را در بازار رقابتی حفظ کنید نیاز دارید که همیشه تبلیغ درست و آگاهانه‌ای داشته باشید .  با تبلیغات هوشمند است که اهداف مدنظرتان به دست خواهد آمد . اگر هدف تان : ۱- توسعه کسب و کار ، ۲- معرفی دقیق برند ، ۳- افزایش کسب درآمد اینترنتی و یا هر چیزی دیگری است باید تبلیغات تان ، دقیق ، هدفمند و با خلاقیت باشد .

جف آی ریچاردز نویسنده ، منتقد و رئیس شرکت تبلیغات میشیگان گفته : « خلاقیت بدون استراتژی را هنر، و خلاقیت با استراتژی را تبلیغات گویند . » با پیشرفته شدن جوامع، وسایل ارتباط جمعی الکترونیک، به شکل یک نیاز اساسی درآمده است . امروزه کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که با اینترنت آشنایی نداشته باشد . همه افراد جامعه به فراخور نیازهایشان مجبور به استفاده از اینترنت هستند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دارایی و ثروت واقعی

به همین خاطر وسایل هوشمند و گجت‌ها دیوار حائل افراد با محیط شده‌ اند و مرکز دید افراد تنها همین وسایل هوشمند شده است . در چندین سال اخیر توجه به تبلیغات و بازاریابی از این طریق بیشتر مورد توجه قرار گرفته است . از این روی کسب‌وکارها نیازمند آشنایی با روش‌های مختلف تبلیغات اینترنتی هستند . با این مقدمه ، انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی عبارتند از :

۱- تبلیغات اینترنتی ویدیویی

قطعا یکی از موثرترین راه‌های تبلیغات اینترنتی، انتشار ویدیو و یا کلیپی از برندتان است . امروزه اهمیت تبلیغات ویدیویی بر کسی پوشیده نیست . مخاطبان دنیای مجازی بیشتر علاقه‌مند به محتوای دیداری هستند تا شنیداری . به همین خاطر است که این روش می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و شما را یک گام برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان هدف نزدیک کند .

در این روش با استفاده از المان‌های رنگ، تصویر، صدا و متن جذاب به استقبال مخاطب می‌روید تا کالا یا خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنید . ویدیو‌ها قابلیت اشتراک‌گذاری دارند . اگر در جذب مخاطب موفق بوده باشید، بیننده آن را به دوستان خود پیشنهاد می‌دهد و یک ویدیو بین هزاران و شاید میلیون‌ها مخاطب دست به دست شده، و این برای برندتان موفقیت‌ محسوب می‌شود .

البته در کنار تمام جذابیت‌های این کار، باید توجه داشته باشید که آنچه تولید می‌کنید باید بهترین باشد . قدرت یک تبلیغ در ۳ ثانیه آغازین آن است و اگر مخاطب در این چند ثانیه جذب نشود، پروژه شکست می‌خورد .

مزایای تبلیغات ویدیویی

– جلب توجه بیشتر و راحت مخاطبان .

– افزایش آگاهی از برند (brand awareness) .

– کمک به رتبه سئوی وبسایت نزذ موتورهای جستجو مخضوصا گوگل .

– بهبود نرخ تبدیل(conversion rate) .

معایب تبلیغات ویدیویی

تا اینجا برخی از مزایای بازاریابی ویدیویی را معرفی کردیم. اما این نوع محتوا نیز مانند هرچیز دیگری معایب و چالش‌هایی هم دارد و لازم است که قبل از ورود به این حوزه، این چالش‌ها را نیز در نظر داشته باشید .  مهم ترین معایب عبارتند از :

– ساخت ویدیوی حرفه‌ای به هزینه بالایی نیاز دارد .

– ساخت ویدیو فرایندی زمان‌بر است .

– دشوار بودن امکان آپدیت و ویرایش .

– ویدیو را همه نمی‌پسندند .

– نیاز به سرعت اینترنت بالا (اوضاع سرعت اینترنت ایران و قیمت آن که معلوم است) .

۲- تبلیغات از طریق ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی ارسال ایمیل انبوه است . ایمیل مارکتینگ را باید از روش‌های کارکشته در زمینه تبلیغات اینترنتی دانست که آزمون و خطاهای خود را پس داده و کارایی مفید آن بر کسی پوشیده نیست . ریشه‌های این متد به فراگیری استفاده از سرویس ایمیل باز می‌گردد . اما این روزها با به کارگیری سیستم‌های جامع ایمیل مارکتینگ و ایجاد کمپین، پیشرفت چشمگیری داشته است .

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش مقرون‌به‌صرفه بودن آن است . همین امر، آن را در بین صاحبان کسب‌وکار محبوب کرده است .

مزایای ایمیل مارکتینگ

مزایای بازاریابی ایمیلی یا ارسال انبوه ایمیل عبارتند از:

– مقرون به صرفه .

– مبتنی بر مجوز : لیست بازاریابی شما از افرادی تشکیل می شود که فعالانه انتخاب کرده اند ارتباطات ایمیلی را از شما دریافت کنند .

– طراحی انعطاف‌پذیر : می‌توانید متن ساده، گرافیک یا فایل‌ها را پیوست کنید . هر کدام که برای پیام شما مناسب‌تر است .

– مقیاس پذیر : از بازاریابی ایمیلی می توان برای دستیابی به مخاطبان بزرگ یا لیست های هدفمند کوچکتر استفاده کرد .

– شخصی سازی و تقسیم بندی .

– قابل اشتراک‌گذاری .

– تبدیل ها و افزایش فروش .

– قابل اندازه گیری : می توانید موفقیت یک کمپین را با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل وب ارزیابی کنید .

– معیار : می توانید نتایج خود را با سایرین در صنعت خود مقایسه کنید .

– قبل از ارسال تست کنید .

– مزاحمت کمتر : برخلاف بازاریابی تلفنی، گیرندگان می توانند پیام شما را در زمانی که مناسب هستند بخوانند .

– سازگار با محیط زیست

– صرفه جویی در زمان

– بازاریابی در زمان واقعی

معایب بازاریابی ایمیلی

برخی از مشکلات احتمالی و معایب ایمیل مارکتینگ عبارتند از:

– هرزنامه : ایمیل تجاری یا هرزنامه مصرف کنندگان را عصبانی می کند . اگر پیام های شما برای افراد مناسب هدف قرار نگرفته باشد، گیرنده ممکن است ایمیل شما را حذف کند یا اشتراک را لغو کند .

– ایمیل‌های تحویل‌نشده : ایمیل‌هایی که طراحی ضعیفی دارند ممکن است تحویل داده نشوند . اگر لیست‌های بازاریابی خود را به‌روز نگه ندارید، آدرس‌های ایمیل نادرست را خواهید دید که به این معناست که پیام‌های شما به دست شخص مناسب نمی‌رسد .

–  مشکلات طراحی : ایمیل شما باید طوری طراحی شود که در چندین دستگاه و ارائه دهندگان ایمیل همانطور که باید ظاهر شود .

– مشکلات اندازه : فایل ها یا عکس ها باید به اندازه کافی کوچک باشند تا سریع دانلود شوند .

– منابع و مهارت ها : برای یک کمپین ایمیل موفق باید اطمینان حاصل کنید که کپی، طراحی و لیست بازاریابی مناسبی دارید .

۳- تبلیغات همسان

یکی از جدیدترین شیوه‌های تبلیغاتی مربوط به بازاریابی همسان (Native Ads) است . تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات است که در آن محتوای تبلیغ، کاملا با شکل و ساختار مشابه با محیط و بستر تبلیغ، هماهنگ باشد . در بسیاری موارد، آن تابعی از یک تبلیغ است که به صورت یک ویدیو، مقاله یا سرمقاله نشان داده می‌شود .

به عنوان مثال تبلیغ همسان در اینستاگرام، دقیقا مانند یک پست در میان سایر پست‌های اینستاگرام نمایش داده می‌شود . یا در گوگل تبلیغ همسان، لینک‌های تبلیغاتی هستند که با ساختار و ظاهری شبیه لینک‌های معمولی نمایش داده شود .

مزایای تبلیغات همسان

– هزینه در تبلیغات همسان بر اساس هر کلیک محاسبه می‌شود . به همین دلیل در کاهش هزینه‌های تبلیغاتی و در اصل هزینه خدمات سئو موثر است .

– می توان با انتخاب یک تیتر جذاب مستقیما به صفحات جذاب خود لینک داد . داشتن محتواهای کاملا سفارشی و جذاب اعتماد مخاطب را جذب خواهد کرد .

– مزاحمت کمتر این تبلیغات در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی و در نتیجه دیده شدن بیشتر .

– نرخ کلیک بیشتر به دلیل مرتبط بودن و اعتماد بیشتر مخاطبان .

– امکان به اشتراک گذاری بیشتر این نوع تبلیغات توسط مخاطبان نسبت به تبلیغات بنری .

– تعامل بیشتر با مشتریان و فرصت ارائه محصولات و بازاریابی بیشتر .

معایب تبلیغات همسان

– پر هزینه بودن و نیاز به صرف زمان بسیار زیاد برای طراحی تبلیغ .

– دشواری طراحی در این نوع تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی به گونه‌ای که مخاطب متوجه آن نشود .

– نقدهای فراوان وارد شده به این نوع تبلیغات از جمله فریب مخاطب .

۴- تبلیغات اینترنتی در گوگل

شاید گوگل را باید یک بستر مطمئن و ایمن برای تبلیغات خود در نظر گرفت . برای آن‌که بتوانید از قابلیت گوگل ادوردز استفاده کنید نیازمند به داشتن یک سایت خوب هستید تا بتوانید آن را به وسیله گوگل به مخاطبان معرفی کنید . کمتر مدیر کسب و کار اینترنتی پیدا می شود که به اهمیت تبلیغات در گوگل واقف نباشد .

در تعریف گوگل ادوردز باید گفت، در این روش گوگل سیستمی را در اختیار کسانی که قصد بازاریابی خدمات و محصولات خود را در موتورهای جست‌وجوی گوگل دارند، قرار می‌دهد . تبلیغ‌کننده برای نمایش صفحه یا کلمات مورد نظر خود باید مبلغی را بپردازد . به این صورت‌ که، شما به عنوان تبلیغ‌کننده عبارات یا کلمات کلیدی مد نظر خود را به گوگل ادوردز می‌دهید . زمانی که اشخاص این کلمات را جستجو می‌کنند سایت شما برای آن‌ها در اولویت نمایش داده شود که این عامل بستگی به ضوابط و قوانین گوگل دارد .

خلاصه اینکه ، گوگل ادوردز نوعی از تبلیغات کلیکی گوکل است که سایت شما را در SERP گوگل، به عنوان بالاترین سایت نشان می‌دهد . در نهایت کمک می‌کند تا در ازای پولی که به گوگل پرداخت می‌کنید، مخاطبان بیشتری با سایت شما مواجه شوند .

مزایای تبلیغات اینترنتی در گوگل

– نمایش در صفحه اول .

– نمایش تبلیغات بر اساس کلید واژه .

– تعیین و تنظیم عوامل متعدد (زمان ، مکانی و جغرافیایی ، بودجه روزانه)در پنل مدیریت پیشرفته .

– گزارشات آماری و تحلیل لحظه ای .

– ترافیک آنی .

– کنترل میزان ترافیک مورد نظر .

– رسیدن به جایگاه اول گوگل در کوتاه ترین زمان ممکن به شرط پرداخت هزینه کافی در ازای تبلیغات .

– ROI و ترافیک قابل پیش بینی .

معایب تبلیغات در گوگل

– گرانی خدمات گوگل ادوردز به دلیل گرانی و نوسان قیمت دلار در ایران .

– عدم توجه به سئو : تبلیغات گوگل موجب می شود که کمتر به سئوی وبسایت توجه کنید . البته تبلیغات گوگل در دراز مدت می تواند اثر مثبتی روی سئوی وبسایت داشته باشد .

– نمایش تبلیغات گوگل ادوردز در ایران فیلتر است .  تا چندی پیش این قضیه واقعیت داشت و وقتی روی لینک های آگهی کلیک می کردید به صفحه پیوندها هدایت می شدید. ولی خیلی وقته که اینطور نیست و با کلیک بر روی آگهی ها به صفحه خود وبسایت هدایت می شوید .

– هزینه بالا برای برخی از کلمات کلیدی به دلیل رقابت بالا .

– کلیک نکردن بسیاری از کاربران .

– بی تاثیر بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک در درازمدت .

– عدم دریافت ترافیک پس از متوقف کردن پرداخت .

۵- تبلیغات بنری در سایت‌های پربازدید

یکی از قدیمی ترین انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی ،  تبلیغات بنری است . در تعریف تبلیغات بنری می گویند : نوعی از تبلیغات گرافیکی – بصری هستند که در قسمت‌های مختلف وبسایت‌ها قرار می‌گیرند تا بازگوکننده پیامی باشند . به طور معمول، تبلیغات بنری در اشکال مستطیلی و مربعی در بالای سربرگ سایت، در امتداد پاورقی یا در نوار کناری یک وبسایت نمایش داده می‌شوند . داشتن برنامه موفقیت در کسب درآمد تبلیغات بنری و یا استفاده از این روش را تضمین می کند .

برخی از سایت‌ها بسته به چیدمانشان، تبلیغات بنری را در جاهای دیگر مانند بالای پست‌های وبلاگ خود نیز دارند . هدف اصلی تبلیغات بنری، جلب توجه بیننده برای کلیک کردن است . به طور معمول، بنرهای تبلیغاتی شامل متن و یک عکس چشم نوازی هستند که هدف تبلیغ را به بینندگان بیان می‌دارند .

حتما بارها دیده‌اید که هنگام ورود به سایت‌های معتبر گیف‌های کوچکی کنار صفحه به شما چشمک می‌زند و نظرتان را به صورت ناخوآگاه جلب می‌کند . بی‌اختیار روی آن‌ها کلیک می‌کنید و وارد یک صفحه جدید می‌شوید . در این روش تبلیغات آنلاین، شما تبلیغ خود را در غالب یک فایل گیف چند ثانیه‌ای می‌گنجانید و در دل سایتی قرار می‌دهید . معمولا هر بنر دارای یک لینک مستقیم است که بازدیدکنندگان پس از کلیک بر روی آن وارد سایت شما می‌شوند .

تبلیغات بنری (Banner ad) در سرتاسر اینترنت وجود دارند . به هر وبسایتی پرطرفداری که بروید این تبلیغات را در بالا، پایین، وسط و کناره‌های سایت خواهید دید . این بنرها که در اغلب زمان متحرک هستند (با فایل گیف GIF ساخته می‌شود)، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند و ممکن است کاربران را تشویق به کلیک بر روی آنها کنند .

تبلیغات بنری احتمالاً رایج‌ترین نوع تبلیغات آنلاین است که در اینترنت دیده می‌شود . با این حال هنوز رمز و راز زیادی در مورد آنها وجود دارد .

مزایای تبلیغات بنری

برخی از مهم ترین فواید بنرهای تبلیغاتی عبارتند از :

– بنرها به عنوان مشهورترین تبلیغات آنلاین در نظر گرفته می‌شوند زیرا با جذابیت بصری که دارند، کاربران بسیاری را به خود جذب می‌کنند .

– در زمان ناشران و تبلیغ کنندگان صرفه جویی می‌کند زیرا فقط به یک خط کدنویسی و لینک مقصد نیاز دارد .

– تبلیغ کننده مجاز است لیستی از وبسایت‌ها را برای ارسال تبلیغات بنری انتخاب کند . این به تبلیغ کننده این امکان را می‌دهد تا مشتریان بالقوه بیشتری را هدف قرار دهد .

– با تبلیغات بنری، ترافیک وبسایت افزایش می‌یابد . اگر تبلیغ برای بازدیدکنندگان جالب باشد، آنها با کلیک روی آگهی به دنبال اطلاعات بیشتری می‌گردند . بنابراین، تبلیغ کننده باید لینک را مستقیماً به صفحه حاوی اطلاعات هدایت کند .

– ردیابی این شیوه تبلیغات آسان است . تجزیه و تحلیل هر کمپین می‌تواند ایده روشنی در مورد چگونگی پیشرفت کمپین ارائه دهد .

– بنرهای تبلیغاتی همیشه در وبسایت مورد نظر قابل نمایش هستند . به همین دلیل، تبلیغ دهندگان می‌توانند به طور مداوم لیدهای بالقوه دریافت کنند .

– این شیوه تبلیغات بر اثربخشی بیشتر برندینگ و فروش تأثیر می‌گذارد . اگر برند تبلیغ کننده به خوبی تثبیت شده باشد، با افزودن چند تصویر جذاب، توجه بینندگان به راحتی جلب می‌شود .

معایب تبلیغات بنری

تبلیغات بنری دارای برخی معایب است که مهم ترین آنها عبارتند از :

– بنرهای تبلیغاتی بازدید از وبسایت را افزایش می‌دهند اما بازدیدکنندگان ممکن است مخاطبان هدف نباشند، در این صورت هزینه‌ها به هدر می‌رود . بازدیدکنندگانی که به وبسایت می‌آیند، حتی ممکن است با علاقه به دانستن موضوع مقاله یا وبسایت ناشر، قصد خرید نداشته باشند .

– اگر اقدامات ردیابی و اهداف صحیح نباشند، امکان تصمیم گیری اشتباه با تجزیه و تحلیل داده‌ها وجود دارد . تصمیم اشتباه می‌تواند موجب اتلاف وقت و هزینه شود .

– شاید برای ناشران ممکن است تبلیغات بنری سود کمتری به همراه داشته باشد که این موضوع برای آنها یک ضرر محسوب می‌شود .

– جهت ساخت بنرهای تبلیغاتی جذاب باید با طراحان گرافیک مجرب همکاری کنید تا سبک طراحی جذاب و گیرا باشد . برای انجام این مهم باید هزینه به طراح پرداخت شود .

– تبلیغات بنری ممکن است باعث ایجاد بی‌نظمی و شلوغی شوند و بیشتر از آنکه کاربران را جذب کند، آنها را از وبسایت دور می‌کند .

روش های تبلیغات موثر اینترنتی برای جذب مشتری , فواید تبلیغات در فضای مجازی , بهترین روش های نوین تبلیغات اینترنتی

۶- تبلیغات اینترنتی از طریق رپورتاژ آگهی

یکی از انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی کم‌هزینه و موثر ، رپورتاژ آگهی‌ها محسوب می شود که طرفداران خاص خود را دارد . رپورتاژ آگهی یا Advertorial نام نوعی از تبلیغاتی متنی است که در قالب یک یادداشت یا مقاله‌ نوشته و منتشر می‌شود . به طور کلی در مقالات رپورتاژ، نویسنده از مزایا و امتیازات محصولات یا خدمات یک برند می‌گوید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سرمایه برای شروع کسب درآمد اینترنتی

یک رپورتاژ خوب در متن یادداشت به تبلیغاتی بودن آن اشاره نمی‌کند و در عین حال سعی در پنهان کردن آن نیز نخواهد داشت . تبلیغاتی بودن مقالات رپورتاژ یا به واسطه‌ لحن و پلتفرمی که در آن منتشر می‌شوند یا با اعلام مستقیم نویسنده (معمولاً در ابتدا یا انتهای متن)، برای مخاطب مشخص است .

یک رپورتاژ درست مانند هر محتوای دیگری باید از نظر کیفی استاندارد قابل قبولی داشته و در عین حال محصول یا برند مورد نظر را در نظر مخاطب پررنگ کند . برای مثال نویسنده‌ یک رپورتاژ ممکن است محتوایی بنویسد که در آن فهرستی از بهترین ابزارهای ادیت عکس را معرفی می کند . در آن محتوا نام یک برند را به طور مشخص به عنوان یک ابزار کارآمد معرفی نماید . به این شکل هم محتوایی مفید مانند یک سرمقاله یا بلاگ‌پست در اختیار خوانندگان قرار گرفته و هم نام آن برند در ذهن مخاطب هایلایت می‌شود .

خلاصه، رپورتاژ آگهی‌ نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است، که هم می‌تواند به بهینه‌سازی سایت کمک کند و برای معرفی کسب‌وکارتان مفید باشد . پس قلم خود را بتراشید و محصولات یا خدمات خود را در قامت کلمات و محتوای متنی توصیف نمایید . هیچ‌گاه از قدرت کلمات غافل نشوید . کلمات به قدری قدرتمند هستند که در زمانی کوتاه می‌توانند کسب‌وکار شما را به عرش اعلا ببرند و یا بر عکس عمل کنند .

انواع رپورتاژ

اگر بخواهیم انواع رپورتاژها را بر اساس نوع انتشار و نوع تبلیغات با هم مقایسه کنیم، ۳ نوع رپرتاژ دارد :

– رپورتاژ خبری : رپورتاژی در قالب گزارش که در سایت‌ها یا کانال‌های خبری منتشر می‌شود . این نوع گزارش به صورت محسوس کالا و خدمات را معرفی می‌کند .

– رپورتاژ تبلیغاتی : مقاله‌ای بی‌طرفانه که بعد از ایجاد حس نیاز نسبت به محصول یا خدمات به صورت نامحسوس راه حلی به مخاطب ارائه می‌دهد . مثل استفاده از محصول x برای حل مشکل کم خوابی .

– رپورتاژ مالتی مدیا : تبلیغات تلویزیونی،‌ پادکست یا شبکه‌های اجتماعی که در قالب نقد و بررسی یک محصول یا خدمات را معرفی می‌کنند .

مزایای رپورتاژ آگهی

وبمستران و مدیران سایت ها با در نظر گرفتن مزایا و معایب رپورتاژ آگهی سفارش خود را ثبت می کنند . برخی از مزایای رپورتاژ آگهی عبارتند از :

– رپورتاژ آگهی یکی از سریع ترین مسیرها برای افزایش رتبه سایت به شمار می رود . این مهم ترین دلیل برای خرید رپورتاژ آگهی است . قرارگیری سایت شما در برترین صفحات گوگل، می تواند به پیشرفت کسب و کارتان کمک زیادی کند .

– رپورتاژ آگهی چون محتوای تبلیغاتی را به صورت غیر مستقیم به مخاطب ارائه می دهد، توجه بیشتری را جلب می کند .

– احتمال دیده شدن و خواندن رپورتاژ آگهی بالاست .

– تاثیر مثبت آن در سئو .

– برندینگ و افزایش اعتبار سایت با رپورتاژ آگهی

– صرفه جویی در هزینه

– بازدیدکنندگان سایت های اینترنتی با رپورتاژ آگهی شما را می شناسند.

– رپورتاژ آگهی در گوگل نیز وجود دارد و دیده می شود .

– معرفی محصولات جدید .

– گسترش بازار و افزایش فروش اینترنتی .

– ایجاد نبردهای رقابتی مثبت بین کسب و کارها .

– افزایش حسن نیت بین برند و مخاطبان .

– ارائه آموزش کاربردی و ارزشمند به مشتریان .

– حذف افراد میانی و واسطه ها و پشتیبای از فروشندگان .

– کیفیت بهتر محصولات را نشان می‌دهد .

– ایجاد فرصت‌های شغلی جدید .

– کاهش تبلیغات روزنامه و مجلات .

– ارتباط دائمی با مخاطبین و دستیابی به اعتماد آن‌ها .

معایب رپورتاژ آگهی

ممکن است معایبی برای رپورتاژ آگهی متصور شویم . گوگل قوانینی دارد که می تواند موجب رشد سایت تان نشود، بلکه تاثیر عکس به دنبال داشته باشد . اگر رپورتاژ آگهی با دقت طراحی نشود و از سایت معتبری رپورتاژ خریداری نکنید، می تواند برایتان جریمه ای را به دنبال داشته باشد .

با این مقدمه مهم ترین معایب رپورتاژ آگهی عبارتند از :

– عدم تحقق در مشتری به وجود می‌آورد .

– کنترل کاملا انحصاری ایجاد می کند .

– ممکن است که هزینه تبلیغ بیش از فروش باشد .

– مشاغل کوچک را از بین برده و یا ایجاد اشتغال در کسب و کارهای کوچک را کاهش می‌دهد .

– گاهی موجب گمراهی مشتریان می شود .

– هزینه محصولات و خدمات را برای کسب و کارها افزایش می‌دهد .

– رویکردهای تبلیغاتی منحرف کننده و پرخطر ایجاد می‌کند ( فریب کاری در معرفی برند ها) .

– دستکاری تفکر افراد برای هزینه‌های خارج از هزینه خریدشان .

– اگر رپورتاژ آگهی به نحوی باشد که به وضوح تبلیغ شناخته شود می‌تواند اعتبار کسب‌وکار را دچار مشکل سازد .

– نوشتن رپورتاژ مناسب نیازمند تحقیق و بررسی فراوان است .

– برای نوشتن یک آگهی مناسب با کیفیت بالا، هزینه بالایی نیاز است به خصوص اگر بخواهید نویسنده و طراحان گرافیکی نیز استخدام نمایید .

– نیاز به تدوین و بررسی محتوا از جوانب گوناگون جهت ایجاد یک رپورتاژ آگهی یونیک و مناسب.

البته تمام موارد بالا نشان از بد بودن رپورتاژ آگهی نیست . بلکه بستگی به خودتان دارد که از روش‌های اصولی و بهینه این کار را انجام دهید. مزایا و معایب تولید رپورتاژ آگهی همیشه هست و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید به چه صورت آن را پیاده‌سازی کنید .

۷- تبلیغات موبایلی

انواع و اقسام گوشی‌های هوشمند امروزه هم‌چون چراغ علاالدین شده‌اند و همه چیز در آن پیدا می‌شود . مصرف‌کنندگان آن در میان انبوهی‌ از اطلاعات مختلف در جستجو هستند . پس فرصت را غنیمت شمارید و برند یا کسب‌و‌کار خود را در این چراغ جادویی معرفی کنید .‌ با افزایش کاربران ، تبلیغات موبایلی به عنوان یکی از انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی پرطرفدار و پربازده مطرح شده است .

تبلیغات موبایلی به هر نوع تبلیغاتی می گویند که در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، تبلت‌ها یا ابزارهای دیجیتالی همراه نمایش داده می‌شوند . این روش شامل کلیه کانال‌های تعاملی می‌شود که تبلیغ‌کنندگان برای شناساندن و تبلیغ محصولات خود، رساندن اخبار و اطلاعات طرح‌های ویژه فروش به‌وسیله گوشی‌های موبایل استفاده می‌کنند . این کانال‌ها گستره وسیعی از پیامک تا تبلیغات سایت‌ها را در برمی‌گیرد . ارسال پیامک، نمایش تبلیغات در سایت‌ها برای کاربران موبایل، نمایش تبلیغات در برنامه‌ها و بازی‌های موبایل و… ازجمله مهم‌ترین این کانال‌ها است .

هدف اصلی از بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ برقراری بیشترین تعامل با مخاطب است . ابداع تبلیغات موبایلی در واقع یک انقلاب در تبلیغات دیجیتال رقم زد، چون موجی از افزایش تعامل کاربران با تبلیغات را ایجاد کرد . علاوه بر این، تبلیغات موبایلی بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و امکان شخصی‌سازی برای گروه‌های مختلف مخاطبان را دارد . همچنین با شبکه‌های اجتماعی هم‌خوانی زیادی دارد .

کمپین‌های موبایلی بسیاری وجود دارد که می‌توانید به فراخور خدمات یا محصولاتتان یکی از آنها را انتخاب کنید . تبلیغ از این نوع در دل بازی، دموی برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های متعددی برای کاربران به نمایش در می آید .

مزایای تبلیغات موبایلی

– تبلیغات نرخ پایینی به ازای دیده شدن توسط هر نفر دارد (مقرون به صرفه بودن ) .

– امکان دسترسی به مخاطبان محلی در تبلیغات راحت‌تر است ( هدف گذاری جغرافیایی ) .

– ابزارهای تبلیغاتی سنتی به اینترنت وابسته نیستند .

– ابزارهای تبلیغاتی قابل نگه‌داری هستند .

– میزان آشنایی مخاطبان با آن بیش‌تر است، در نتیجه درک آن راحت‌تر است .

– پردازش و یادآوری تبلیغات راحت‌تر است .

– تبلیغات از میزان موفیقت بالایی برخوردار است .

– در دسترس بودن .

– تشخیص تمایلات مشتریان .

– طراحی کمپین براساس تمایلات مشتریان .

– امکان طراحی کمپین‌های خلاقانه .

– حصول نتایج سریع .

– نرخ تبدیل بالاتر .

– تعاملی بودن .

معایب تبلیغات موبایلی

– احتمال بلاک شدن به دلیل کاهش صبوری کاربران .

– کاربران مختلف . متاسفانه هرروز بر تعداد کاربرانی که مخالف پیام های تبلیغاتی هستند، افزوده می شود .

– ارتقا مداوم و ضرورت به روز رسانی اپلیکیشن به دلیل سرعت ارتقا تکنولوژی .

– آبروی برند . این حقیقت که اپلیکیشن شما تصویر کوچکی از وبسایت و کسب و کار شماست، موجب می شود در توسعه و بهبود آن به طور مداوم کوشش کنید . زیرا تخریب چهره اپلیکیشن یعنی ضربه جدی به خوشنامی و اعتبار برند .

– در تبلیغات تمرکز بر روی مخاطب هدف دشوار است .

– تبلیغ موبایلی هزینه بالایی به سازمان تحمیل می‌کند .

–  اطلاعات کمی را ارائه می‌دهد .

– به نوعی تبلیغات بر مخاطبان تحمیل می‌شود .

– میزان نادیده گرفتن تبلیغات از سوی مخاطبین زیاد است .

۸- تبلیغات اینترنتی از طریق اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing از انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی نوین در تبلیغات دیجیتال است . در این روش برندها با افراد تأثیرگذار یا صفحاتی که طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند همکاری می‌کنند . در واقع با استفاده از اعتبار نظرات آن‌ها در نزد مخاطبانشان، محصول یا برند خود را تبلیغ می نمایند . بر اساس تحقیقات، کاربران شبکه‌های اجتماعی در صورت مواجه شدن با محتوای تبلیغاتی تأثیرگذار، ۵ برابر بیشتر نسبت به خرید محصول یا خدمات تبلیغ‌شده تمایل خواهند داشت .

تبلیغات اینفلوئنسری به مجموعه فعالیت‌هایی که توسط اشخاص تأثیرگذار مانند بلاگر مارکتینگ برای تبلیغ محصولی انجام شود، گفته می‌شود . این اشخاص نظرات و پیشنهادات خود نسبت به یک محصول را در شبکه‌های اجتماعی با دنبال کنندگان در میان می‌گذارند و این گونه برای محصول موردنظر تبلیغ می‌کنند .

اینفلوئنسر‌های شبکه‌های اجتماعی افرادی هستند که در موضوعی خاص به خاطر تجربه و دانش شان شهرت یافته‌اند . این افراد پست‌های منظمی درباره‌ آن موضوع در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌ خود ارسال می‌کنند و فالوورهای مشتاق و درگیری را برای خود جذب می‌کنند که به دیدگاه‌های آن‌ها با دقت توجه می‌کنند . با توجه به محبوبیت و مخاطبان گسترده‌ اینفلوئنسرها، اینفلوئنسر مارکتینگ روشی محبوب و بهینه برای کسب‌وکارها به حساب می‌آید .

این شیوه تبلیغات، اخیرا بسیار گل کرده و با توجه به بازخورد مثبت آن، بسیاری از برند‌ها را متقاعد نموده تا محصول یا خدمات خود را از طریق اشخاص محبوب در شبکه‌های اجتماعی مختلف تبلیغ کنند . اینفلوئنسرها در میان افراد، در فضای مجازی محبوب هستند و بسیاری از مردم کارهای آن‌ها را به صورت روزانه در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند . سپردن برند به این افراد می‌تواند موجب رشد کسب‌وکارهای اینترنتی و اثربخشی آن شود .

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

– افزایش آگاهی از برند .

– جذب مخاطبان جدید با بازاریابی توسط اینفلوئنسرها .

– افزایش فالوور در شبکه اجتماعی .

– دریافت بازخورد مناسب .

– کسب اعتبار و اعتماد .

– کمک به افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی بهترین و مهم ترین نتیجه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ .

– یافتن ایده‌های جدید و خلاقیت در بازاریابی

– یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی اینترنتی .

– بازدهی بالا (نرخ بالای بازگشت سرمایه )، مهم‌ترین دلیل استفاده از بازاریابی تاثیرگذار .

– افزایش ترافیک و بهبود سئو سایت .

– افزایش احتمال بک‌لینک‌سازی یا دریافت سوشیال سیگنال‌ها

معایب اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر بعد از خواندن مزایای بازاریابی تاثیرگذار تصمیم گرفتید، آن را امتحان کنید، دست نگه‌دارید . تبلیغات اینفلوئنسرها هم مانند هر روش بازاریابی دیگری با مشکلاتی همراه است که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید . مهم ترین معایب اینفلوئنسر مارکتینگ عبارتند از :

– احتمال شکست بالا .

– برون سپاری و احتمال اشتباهات اینفلوئنسر

– نامشخص‌بودن استراتژی .

– پیدانکردن اینفلوئنسر مناسب و هماهنگ برای اجرای کمپین بازاریابی تاثیرگذار .

– غیرقابل‌ سنجش‌بودن نتیجه .

موثرترین شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی تاثیرگذار

اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب، آپارات و فیس‌بوک از بهترین پلتفرم‌های اجتماعی برای بازاریابی تاثیرگذار هستند. البته نوع محتوا، مخاطبان و غیره در این شبکه‌ها متفاوت است . بنابراین، هر کدام از آن‌ها برای تبلیغات گروه خاصی از کسب‌وکارها مناسب هستند .

در این میان ، فیس‌بوک و اینستاگرام محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی برای بازاریابی تاثیرگذار هستند . البته راهکار و شیوه اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام نیاز به آموزش های خاص خود را دارد . با این وجود برای انتخاب کانال مناسب عجله نکنید . قانون یکسانی برای موفقیت در روش‌های بازاریابی وجود ندارد . این که کدام‌یک از پلتفرم‌ها برای تبلیغات شما بهترین هستند، بستگی به کسب‌وکارتان دارد . به‌علاوه، در بیشتر موارد برای پیداکردن بهترین کانال مجبور به آزمون و خطا هستید . باید تمام کانال‌های اجتماعی را امتحان کنید تا بتوانید بهترین پلتفرم را تشخیص دهید .

سخن پایانی انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی

به دلیل تنوع انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی ، بیشتر افراد برای انتخاب بهترین روش دچار سردرگمی می‌شوند . شاید این سوال مطرح شود که چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟ پاسخ این است که از همه روش‌های تبلیغات اینترنتی برای افزایش ترافیک هدفمند وبسایت بهره بگیرید . روش‌های مختلف تبلیغات را تست کنید، تا ببینید که کدام روش تبلیغاتی برای کسب و کارتان کارایی و بازدهی بیشتری دارد . سپس می‌توانید از همان روش برای تبلیغات با بودجه بیشتر استفاده کنید .

حالا که در سایت پول یابی با مهمترین روش‌های تبلیغات اینترنتی آشنا شده اید وقت آن است که استراتژی تبلیغات کسب و کارتان را برنامه ریزی و طراحی کنید . برنامه‌ریزی همه جانبه یک ضرورت است . باید تصمیم بگیرید از کدام نوع بازاریابی استفاده کنید و از کدامیک استفاده نکنید . با انجام تجزیه و تحلیل داده‌های تبلیغاتی، قادرید هر گونه تغییرات لازم در بودجه، برای تغییر جهت دادن به سرمایه‌گذاری تبلیغاتی و بهبود ROI (بازگشت سرمایه) انجام دهید .

نکته پایانی انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی اینکه ، از راهکارهای موفقیت هر صنف، باید به ‌روز بودن و منطبق با نیازهای جامعه بودن اشاره کرد . مشتریان باید بتوانند به شما و خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهید، اعتماد کنند . یکی از مناسب ترین راهها برای ارتباط با مصرف‌کنندگان، تبلیغات آنلاین است . در این فرآیند علاوه بر معرفی خود، برتری و مزایای نسبی خود را نسبت به سایر رقبا اعلام می‌دارید تا افراد دلیلی برای انتخاب شما داشته باشند .

رقابت در عرصه تبلیغات با شاخص کیفیت و ایجاد روش‌های نوین بازاریابی، به خودی خود نقش و اهمیت آن را بر آینده کسب‌وکارها نشان می‌دهد . پس از قدرت تبلیغات و آینده‌ای که می‌توانید از این طریق برای کسب‌وکار خود بسازید غافل نشوید و هوشمندانه از آن بهره ببرید .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.