لینک سازی با سایت های رزومه ساز

بک لینک گرفتن به اندازه ای رشد و توسعه و اهمیت یافته که وبمستران از طرق مختلف می خواهند اقدام به لینک سازی کنند . یکی از شیوه های ساده و رایگان لینک سازی از طریق سایت های رزومه ساز آنلاین است . وب سایت های زیادی هستند که در زمینه استخدام و کاریابی فعالیت کرده و یا فریلنسرها و آزادکارها را به کارفرمایان معرفی می کنند . از این فرصت و امکان در سایت های رزومه ساز می توان برای بک لینگ گرفتن استفاده کرد .

البته تهیه و نگارش رزومه و بیان توانایی و تخصص ، خودش یک مهارت و تخصص است که همه افراد ندارند . در این مقاله سایت پول یبی ضمن شرح کوتاهی از رزومه نویسی، به معرفی و چگونگی لینک سازی با سایت های رزومه ساز اینترنتی پرداخته می شود . امیدوارم مورد استفاده وبمستران و صاحبان کسب و کار اینترنتی برای گرفتن بک لینک قرار گیرد .

تعریف رزومه

رزومه متن و یا نوشتاری است که از نظر حجم می‌تواند بین یک تا چند صفحه متغیر باشد . در این متن ، اطلاعاتی مانند پیشینه تحصیلی و کاری افراد و نیز توانایی‌‌ها و اطلاعات شخصی فرد ذکر می‌شود . به نوعی رزومه تبلیغی است که در آن ، افراد ویژگی‌های خود را به کار‌فرمایان عرضه می‌کنند . هدف این است تا کارفرمایان با گرفتن این اطلاعات اولیه بتوانند توانایی‌ها و مهارت‌های افراد را برای استخدام ارزیابی کرده و بهترین گزینه موجود را انتخاب کنند .

در حقیقت رزومه، یک تصویر ذهنی از توانایی‌ها و فعالیت‌های افراد جویای کار در زمینه شغل مورد نظر نشان می‌دهد . نوشتن رزومه موجب می‌شود کارفرمایان با مطالعه آن متقاعد شوند که از میان داوطلب‌ها، کدامیک برای دعوت به مصاحبه مناسب‌تر می باشند . لذا نوشتن رزومه , نکات مهم در رزمه نویسی و رعایت اصول آن مهم است .

تعریف رزومه کاری

اولین گام برای استخدام در شغل مورد نظرتان، داشتن رزومه کاری است . افراد برای این که بتوانند در یک شغل، با سایر داوطلب‌ها رقابت کنند، رزومه‌ای برای کارفرمایان ارسال می‌کنند . افراد جویای کار در آن رزومه به بیان مهارت‌های شغلی و پیشینه تحصیلی می پردازند . به عبارتی تلاش می‌کنند تا کارفرمایان را قانع کنند که می‌توانند مناسب‌ترین گزینه برای شغل مورد نظر باشند .

در اغلب موارد برای استخدام و کاریابی ، تعداد زیادی رزومه کاری ارسال می‌شود . معمولا کارفرما فقط تعداد محدودی را مطالعه می‌کند و اگر یک رزومه کاری، اطلاعاتی مبهم و غیر مرتبط داشته باشد فرد برای مصاحبه دعوت نمی شود . پس در تنظیم رزومه کاری، اطلاعات مربوط به مهارت‌های کافی و سوابقی در زمینه شغلی مورد نظر، باید به شکل اصولی و کارآمد درج شود . توجه کنید که یادگیری و آموزش نوشتن رزومه برای کار و استخدام یک مهارت و تخصص است .

لینک سازی با سایت های رزومه ساز , بک لینک , رزومه کاری , ساخت بک لینک با رزومه کاری

تفاوت رزومه و سی وی CV

رزومه سندی است که به‌طور خلاصه سوابق شغلی، مهارت‌ها و تحصیلات فرد را بیان می‌کند . این واژه از کلمه فرانسوی Résumé گرفته شده و به‌صورت «خلاصه»‌ یا «شرح مختصر» ترجمه می‌شود .

رزومه معمولا شامل شرح حرفه‌ای یا خلاصه‌ای از مهارت‌های تخصصی و بیان دستاوردهای حرفه‌ای اخیر و مرتبط با شغل افراد است . به‌ترتیب زمانی نزولی ذکر می‌شود و از آخرین شغل افراد شروع می‌شود . تجربیات تحصیلی، انجمن‌های حرفه‌ای مرتبط و مهارت های کامپیوتری در رزومه تاثیر بسیاری در انتخاب دارند . اگر تجربه شغلی و حرفه‌ای اندکی دارید، می‌توانید دوره‌های کارآموزی، کارورزی، کارهای داوطلبانه یا پروژه‌های شخصی خودتان به عنوان فریلنسر را ذکر کنید .

سی وی CV مخفف کلمه لاتین Curriculum Vitae یا دوره‌های زندگی حرفه‌ای است . لذا  به‌عنوان فایل دقیق و جامعی شناخته می‌شود که دوره‌های مربوط به موفقیت‌های تحصیلی و شغلی فرد را توصیف می‌کند . به‌طور معمول، این فایل به‌ترتیب زمانی قالب‌بندی و بر اساس تجربیات تحصیلی فرد شروع می‌شود .

معمولا سی وی‌ها، از نظر طول فایل، محدودیتی ندارند و بیشتر آنها ۳ تا ۱۰ صفحه هستند . هرچند بعضی از آنها حتی ممکن است طولانی‌تر نیز باشند . به‌طور کلی، هرچه تجربه تحصیلی و کاری بیشتری داشته باشید، بالطبع سی وی شما نیز طولانی‌تر خواهد بود .

به‌طور معمول، CV مواردی را مانند سوابق شغلی، تحصیلی، جوایز، افتخارات مهم، بورسیه‌ها، تحقیقات یا پروژه‌های دانشگاهی و انتشاراتی در بر می‌گیرد . همچنین  مواردی مانند ارجاع‌های مربوط به کارهای حرفه‌ای پیشین، دوره‌های آموزشی گذرانده‌شده، توضیح درباره پایان‌نامه‌ و آدرس سایت شخصی که شامل مهارت‌ها و ویژگی‌های مرتبط با کارتان است، را می‌توان در سی وی گنجاند .

اهمیت انتشار رزومه در گوگل

اولین کاری که به ذهن افراد جویای کار می رسد ساخت رزومه کاری و ارسال آن فایل برای کارفرما است . اما این روش سنتی و قدیمی کارایی خود را از دست داده و روش های جدیدی جایگزین آن شده اند . امروزه به علت پیشرفت موتور جستجوی گوگل و گسترش اینترنت باید از رزومه نویسی نوین استفاده کرد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش نوشتن رزومه برای کار و استخدام

بیشتر افراد کارجو برای یافتن شغل ، به سراغ آگهی های استخدامی می روند . بابت آن آگهی استخدامی اقدام به ارسال نمونه رزومه کاری می کنند یا این که در سایت های کاریابی عضو شده و به آن سایتها اجازه نمایش رزومه خودشان را می دهند .

وقتی فرم رزومه در گوگل نمایش داده می شود، در واقع به کارفرمایان احتمالی این اجازه را می دهید که شما را پیدا کنند . نمایش رزومه در گوگل، موجب دو برابر شدن احتمال استخدام تان می شود .

دلیل افزایش اثربخشی گوگل، قدرت بسیار بالای این موتور جستجوگر است . اگر رزومه خود را با کلمات کلیدی مناسب بنویسید، می توانید در نتایج جستجوی بیشتری دیده شوید . با استفاده از این کلمات کلیدی در رزومه خود، گوگل رزومه تان را به افراد زیادی نمایش می دهد .

رزومه را با مهارت های بازاری جذاب و کلمات کلیدی مهم پر کنید . وجود نام کسب و کار ، لینک وب سایت و فروشگاه اینترنتی در بین رزومه ، چندین مزیت دارد . اول اینکه موجب معرفی کسب و کار به افراد مختلف اعم از کارفرما و کاربران اینترنتی می شود و کلیک خوری سایتتان را افزایش می دهد . مزیت دیگر اینکه یک بک لینک Backlink خوب و مرتبط به دست می آوردید . مزیت سوم اینکه لینک وب سایتتان از طرف گوگل ایندکس شده و موجب ارتقای کسب و کارتان می شود .

راههای رزومه نویسی

تا اینجا با تعریف و کارکرد رزومه و اینکه با چه هدفی باید از فایل رزومه کاری استفاده کرد، آشنا شده اید . حال این سوال مطرح می شود که از چه راهی رزومه را نوشته و کدام روش ها بهتر می باشد . روش و راههای رزومه نویسی عبارتند از :

۱- رزومه نویسی آفلاین

یک روش این است که یک فایل Word باز کرده و شروع به طراحی فرم و ساخت رزومه در قالب Word کنید . اما اگر طراح هستید در Adobe Illustrator می توانید نمونه رزومه خود را بسازید . در این روش رزومه نویسی آفلاین، همه چیز در کنترل شما است . به دلیل همین تسلط ، رزومه ای که می نویسید، صد درصد مطابق سلیقه  خودتان خواهد بود . اما این شیوه مزایا و معایب خاص خود را دارد .

الف : مزایای ساخت رزومه  آفلاین :

– طراحی رزومه کاملاً سفارشی و مطابق با سلیقه شخصی خودتان .

– نداشتن هیچ نوع محدودیت در تغییرات فرم رزومه .

– استفاده از فونت ها و رنگ های مورد علاقه خودتان .

ب : معایب ساخت رزومه آفلاین :

– صَرف زمان و انرژی زیاد .

– عدم دسترسی آنلاین به فایل و محتوای رزومه .

– سخت بودن ویرایش فایل رزومه .

– نیاز به نصب نرم افزار .

۲- نرم افزار رزومه ساز آنلاین

راه دوم استفاده از یک نرم افزار رزومه ساز آنلاین است . رزومه ساز یک نرم افزار تحت وب است که به افراد امکان استفاده از قالب های از پیش طراحی شده را می دهد . کاربران می توانند به آسانی و تنها با وارد کردن اطلاعات خود در فرم رزومه ساز، رزومه خود را بسازند .

دلیل اصلی استفاده از رزومه ساز صرفه جویی در زمان است . چون قبلا یک تیم طراح و رزومه نویس ماهها برای طراحی فرم وقت گذاشته و آن را آماده کرده اند . افراد فقط باید روی مهم ترین و حساس ترین بخش رزومه خود یعنی «محتوا» تمرکز کنید .

مانند همه امکانات و ابزارهای موجود در بستر اینترنت، رزومه ساز آنلاین هم مزایا و معایبی دارد .

الف : مزایای ساخت رزومه آنلاین :

– به مهارت طراحی رزومه نیاز ندارد .

– صرفه جویی در زمان و هزینه .

– نیازی به نصب نرم افزار خاصی ندارد .

– رعایت نکات تخصصی رزومه نویسی .

– کمک به تمرکز بیشتر روی محتوا .

– چیدمان و ساختار منظم بخش های رزومه .

– ذخیره سازی اطلاعات به صورت آنلاین و دسترس پذیری رزومه .

ب : معایب ساخت رزومه آنلاین :

– پیچیده بودن و گیج کننده بودن برخی فرم های رزومه ساز .

– زیبا نبودن خروجی رزومه برخی سایت ها .

اگر زمان کافی برای ساخت رزومه ندارید، یا نمی دانید چگونه یک نمونه رزومه زیبا و حرفه ای طراحی کنید، نرم افزار رزومه ساز گزینه خوبی است . اما اگر در زمینه هنری کار می کنید و خودتان طراح هستید، بهتر است یک نمونه رزومه کاری کاملا خاص درست کنید . چون رزومه کاری برایتان نقش نمونه کار را بازی کرده و می تواند کمک زیادی به استخدام تان کند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  معرفی وبلاگ های خارجی برای لینک سازی رایگان

شیوه لینک سازی با سایت های رزومه ساز

وبمستران می توانند از هر دو روش رزومه نویسی برای لینک سازی استفاده کنند . حتی در زمان طراحی رزومه آفلاین هم می توانید لینک سایت و فروشگاه اینترنتی را در آن قرار دهید . این کار به نوعی تبلیغ کسب و کار اینترنتی شما محسوب می شود اگرچه تاثیری گذاری آن کم می باشد . ولی به هر حال نوعی لینک سازی (هر چند کم تاثیر) به شمار رفته و کسب و کارتان را جلوی چشم کارفرمایان قرار می دهد .

بهترین شیوه، استفاده از لینک سازی با وب سایت های رزومه ساز آنلاین است . استفاده از وبسایت های رزومه ساز شرایطی مهیا می کند که ضمن استفاده از خدمات مرتبط برای رزومه سازی، بستر مناسبی برای ساخت بک لینک ارزان یا رایگان نیز ایجاد می کند . به عبارتی با یک تیر دو نشان می زنید هم مهارت خودتان را معرفی می کنید و هم وب سایت خود را به نمایش می گذارید .

خوبی این نوع سایت ها این است که امکان طراحی و ایجاد رزومه های جذاب وجود دارد . در عین حال فرصتی مناسب برای قوی تر کردن پروفایل بک لینک صاحبان کسب و کار اینترنتی است . سایت های رزومه ساز اینترنتی در نمونه های ایرانی یا خارجی به وفور در دسترس هستند . البته هر کدام از اینها مزایا و معایبی دارند .

لینک سازی در سایتهای رزومه ساز ایرانی برای کاربران فارسی زبان راحت است . ولی در روزمه سازهای خارجی برخی کاربران ایرانی نمی توانند فرم های انگلیسی را به درستی تکمیل کنند . از طرفی رزومه سازهای ایرانی برای ساخت لینک رایگان مناسب نیستند و بیشترشان برای ارائه صفحه ای اختصاصی درخواست پول می کنند . اما رزومه سازهای خارجی پلن رایگان دارند و می توانید بک لینک رایگان برای وبسایت خود بسازید .

معرفی سایت های رزومه ساز برای گرفتن بک لینک

همان طور که اشاره شد سایت های رزومه ساز ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که با ثبت نام در آنها و قرار دادن لینک سایت تان می توانید بک لینک بگیرید . تعداد این سایت ها بسیار زیاد بوده و با کمی جستجو در گوگل می توانید آنها را پیدا کنید . در اینجا تعدادی از این سایت های ایرانی و خارجی برای استفاده مخاطبان فهرست شده اند :

https://cvbuilder.me

https://atbox.io

https://karboom.io

https://www.e-estekhdam.com

https://cvresume.ir

https://jobvision.ir

https://jobinja.ir

http://kar.iranestekhdam.ir

https://shriresume.com

https://resume.com

https://resumecoach.com

https://resume.io

https://www.resumonk.com

https://www.jobscan.co

https://www.myperfectresume.com

https://zety.com

https://www.visualcv.com

https://jobvision.ir

https://www.irantalent.com

https://jobinja.ir

https://resumefarsi.ir

https://www.linkedin.com

سخن پایانی لینک سازی با سایت های رزومه ساز

از راههای مختلف و متنوع می توان برای ارتقای کسب و کار اینترنتی لینک سازی کرد . یکی از این راهها ایجاد لینک های رایگان قوی و ماندگار، با استفاده از سایت های رزومه ساز آنلاین است . از طریق این سایتها می توانید رزومه خود را به صورت آنلاین در یک صفحه ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید .

بسیاری از سازندگان رزومه یک فیلد مرتبط با آدرس وب سایت دارند که می توانند آدرس سایت و فروشگاه خودشان را در آن قرار دهند . حتی برخی از سایت های رزومه ساز اجازه درج لینک در توضیحات و در چند پاراگراف را به کارجویان می دهند . این امکان فرصت مناسبی برای معرفی کسب و کارهای اینترنتی است .

در این مقاله سایت پول یابی به تعدادی از سایت های ایرانی و خارجی رزومه ساز اشاره شد . توجه کنید تعداد وبسایت ها خیلی بیشتر از این تعداد است و با کمی جستجو در اینترنت می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید .

نکته آخر لینک سازی با سایت های رزومه ساز اینترنتی اینکه در انتخاب رزومه ساز ایرانی و خارجی دقت کنید . رزومه سازهای ایرانی به زبان فارسی بوده و راحت ترند ولی بیشترشان پولی می باشند . رزومه سازهای خارجی به دلیل عدم آشنایی کاربران ایرانی با زبان خارجی ممکن است کمی سخت باشند، ولی رایگان هستند .

نکته مهم جایگاه و اهمیت سایت های رزومه ساز نزد موتورهای جستجو است . بعضی از سایتها دارای اعتبار بالا بوده و برخی این جایگاه را ندارند . مثلا لینک سازی با سایت های رزومه ساز و معروفی مثل لینکدین linkedin به عنوان یک شبکه اجتماعی قدرتمند، بسیار بهتر و تاثیرگذارتر است . این فاکتور مهم در بک لینک گرفتن از سایت های رزومه ساز را هم مدنظر داشته باشید .

مطلب پیشنهادی

سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی , سرویس کوتاه کننده لینک , برترین سایت های کوتاه کننده لینک

فهرست سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی

اگر به دنبال رشد کسب و کار اینترنتی خودتان هستید از گرفتن بک لینک رایگان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.