فرقی ندارد در شروع کار ، میزان فروش و کسب درآمد اینترنتی کم یا زیادی دارید اما برای رشد باید حتما به چند نکته مهم و یا پرسش کلیدی برای تحول در فروش آنلاین پاسخ دهید . یافتن جواب درست این سوالات ، میتواند هر کسب و کار آنلاین و یا غیر آنلاینی را برای گام نهادن در مسیر موفقیت کمک شایانی کند .
کسب و کارهایی موفق هستند که در برخورد با چالش ها و مشکلات ، بهترین و مناسب ترین راهکارها را انتخاب کنند . لذا قبل از مواجهه با چالش ها ، باید آنها را شناخته و برای هر کدام جواب مناسب و شایسته ای یافت . کسب درآمدهای اینترنتی موفق و پولساز ، تمام این موارد را قبل و حین کار شناسایی کرده و با برنامه ریزی دقیق ، رفع می کنند .
در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا ۱۰ پرسش کلیدی برای تحول در فروش اینترنتی را شرح دهم . صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و سنتی با خواندن این سوالات ، می توانند کسب و کار خودشان را ارزیابی کرده و جواب مناسبی به آنها بدهند .
اهمیت و جایگاه فروش
توجه کنید که اهمیت فروش در کسب و کارها بسیار زیاد و رکن بقای آن است . یعنی فروش نقش حیاتی در بقا و رشد یک کسب و کار ، شرکت یا سازمان دارد . اهمیت فروش فقط از نظر منبع درآمد نیست ، بلکه موجب جریان خون در سازمان و ایجاد ارتباط با مشتری و بالندگی فعالان می شود .
با این مقدمه مهمترین دلایل اهمیت و جایگاه فروش عبارتند از :
۱- جریان درآمد و تامین منابع
بدون هیچ شک و تردیدی ، فروش مستقیمترین راه برای کسب درآمد و تامین مالی عملیات تجاری است . بدون این کار ، استمرار کسب و کار با چالش جدی مواجه است .
۲- استمرار رشد کسب و کار
با افزایش فروش اینترنتی یا غیر اینترنتی ، شرکت میتواند به گسترش کسب و کار خود ، سرمایهگذاری در نوآوری و توسعه محصولات جدید بپردازد . فروش بیشتر ، تزریق سرمایه به کسب و کار را به همراه دارد و به تبع آن ، رشد و توسعه خواهد یافت .
۳- ارتباط با مشتری
توجه کنید که فرآیند فروش ، فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان ، درک نیازهای آنها و ایجاد وفاداری است . کسب و کارها از طریق فروش محصولات و خدمات آن است که با مشتری و مخاطب ارتباط برقرار می کنند .
۴- ارائه ارزش
فروش موفق به معنای ارائه ارزش به مشتریان و کمک به آنها در رفع نیازهایشان است . مشتری برای رفع نیاز و خواسته اش اقدام به خرید می کند و چه کاری بالاتر و بهتر از اینکه ، در رفع نیاز و مشکل دیگران سهمی داشته باشد .
۵- تقویت اعتبار برند
کاملا طبیعی است که فروش خوب موجب جلب رضایت مشتری و خوشنامی در بازار می شود . نهایتا همین فروش خوب میتواند به تقویت و ارتقای برند شرکت و کسب و کار کمک کند .
۶- بهبود عملکرد کسب و کار
فروش بالا علاوه بر اینکه نشان دهنده رضایت مشتریان است ، نشان دهنده عملکرد موفق و کارآمد یک سازمان و کسب و کار هم می باشد .
۷- ایجاد شوق و انگیزه در کارکنان
فروش موفق و بالا میتواند به افزایش انگیزه و روحیه کارکنان کمک کند . این موضوع تاثیر زیادی در فرایند تولید محصولات و خدمات داشته ، موجب ارتقای کیفیت آن می شود .
۸- بقای کسب و کار
در نهایت ، فروش برای بقای هر کسب و کاری ضروری و حیاتی است . می توان ادعا کرد که بدون فروش ، هیچ کسب و کاری نمیتواند به فعالیت خود ادامه دهد .
به طور خلاصه ، فروش نه تنها یک فعالیت تجاری است ، بلکه یک فرایند حیاتی برای رشد ، پایداری و موفقیت هر کسب و کاری است . فروش نه تنها میتواند بر درآمد ، بلکه بر اعتبار برند ، حفظ مشتری در دراز مدت و رشد کسب و کار تاثیرگذار باشد . همه کارهایی که در یک کسب و کار انجام میشود در جهت فروش بیشتر است . به هر میزان که فروش بیشتر باشد ، کار هدفمندتر خواهد بود . در نتیجه رضایت کارکنان تان افزایش پیدا میکند .
۱۰ پرسش کلیدی برای تحول در فروش آنلاین
توجه کنید که این ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید ، حیاتی می باشد . چون استفاده از شیوههای صحیح و مناسب بازاریابی و فروش برای کسبوکارتان موجب میشود که درآمد حاصل از کسبوکارتان به سرعت افزایش پیدا کند . اگر این مسیر به اشتباه طی شود بیشتر شبیه به دور ریختن پول و سرمایه خواهد بود .
همیشه فروش بخش مهمی از کسبوکار محسوب میشود . توانایی و موفقیت در فروش ، فرصتهای جدیدی را به سوی شما باز میکند . با افراد مختلف ارتباط برقرار میکنید و رشد و توسعه کسب و کارتان را تجربه خواهید کرد . برای همین است که کارشناسان داشتن استراتژی افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ را توصیه می کنند .
در این میان ، ده پرسش کلیدی و مهم وجود دارد که اگر بتوانید به همه آنها پاسخ دهید قطع به یقین بدانید فروشتان متحول خواهد شد . البته به شرطی که پاسخ ها را جدی بگیرید و آنها را به کار ببندید .
۱۰ پرسش کلیدی برای تحول در فروش اینترنتی و غیر اینترنتی عبارتند از :
۱- چرا مردم و مخاطبان از شما خرید می کنند؟
حداقل دو یا سه دلیل را بنویسید . اینکه چرا مشتریان برای محصول شما حاضرند پول پرداخت کنند؟ مگر شما چه مزیتی نسبت به دیگران دارید که حاضرند برای خرید به شما مراجعه کنند؟ پاسخ به سوال جایگاه و کیفیت محصولات و خدماتتان را مشخص می کند .
۲- چرا مردم از شما خرید نمی کنند؟
حال سوال برعکس هم مطرح است . چه دلیلی دارد که از شما خرید نمی کنند؟ آیا کسانی که از شما خرید نمی کنند را میشناسید؟ آیا آنها همان افرادی هستند که کلا از هیچ کس خرید نمی کنند . یا نه ، آنها فقط از شما چیزی نمی خرند؟ و دیگری را به شما ترجیح می دهند؟
۳- راهکار شما برای خرید بیشتر مردم چیست ؟
سومین پرسش کلیدی برای تحول در فروش اینترنتی این است که چه کاری می توانید انجام دهید که مردم بیشتر از شما خرید کنند . یا اینکه به نسبت رقبا خرید بیشتری از شما انجام دهند؟
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید . اینکه چگونه زمانی که در شب در خواب هستید باز هم فروش داشته باشید . یا حداقل مشتریان بتوانند به ویترین مجازی یا حقیقی شما دسترسی داشته باشند؟ فکر کرده اید که اگر بتوانید تفاوتی کوچکی در نوع ارائه محصول یا خدماتتان ایجاد کنید آنوقت مشتریان شما را به دیگری ترجیح خواهند داد؟ .
۴- چرا از فروشنده مشخصی خرید می کنید؟
حداقل باید چهار یا پنج دلیل برای این پرسش بنویسید . اینکه چرا خودتان به عنوان یک خریدار ممکن است از یک فروشنده مشخص بیشتر خرید کرده باشید . یا اینکه با او رابطه خوبی را برقرار کرده اید .
۵- به چه دلیل از فروشنده مشخصی خرید نمی کنید؟
این پرسش کلیدی برای تحول در فروش اینترنتی یا سنتی برعکس سوال بالا می باشد . حداقل چهار یا پنج دلیل بنویسید که چرا خودتان به عنوان یک خریدار ممکن است از یک فروشنده مشخص کمتر خرید کنید . یا اینکه با او رابطه خوبی را برقرار نکرده باشید . پاسخ درست به این سوال ، می تواند در تشخیص راههای افزایش فروش موفق کمک رسان باشد .
۶- فروشنده مشخص برای اینکه شما از او بیشتر خرید کنید چه کاری باید انجام دهد؟
این سوال ششم به نوعی در امتداد جواب های پرسش های چهارم و پنج می باشد . لذا برای تبدیل شدن سوژه سوال ۵ به سوژه سوال چهار ، حداقل باید پنج راهکار مورد علاقه خود را بنویسید .
۷- مهمترین عوامل موفقیت فروشندگان موفقی که می شناسید چیست؟
در این پرسش کلیدی برای تحول در فروش اینترنتی بیش از هر چیزی شناخت شاخص های موفقیت و کامیابی فروشندگان موفق معلوم می شود . با شناسایی این عوامل می توانید علاوه بر الگوبرداری درست ، با آگاهی کامل عمل کنید .
فرضا یک فروشنده موفق اینترنتی دارای کسب درآمد اینترنتی بالا را در نظر بگیرید . از خودتان بپرسید او چه کار متفاوتی انجام می دهد . یا او چه شخصیت متفاوتی نسبت به من دارد که اینقدر در کارش موفق است؟ جواب این سوالات ، همواره کننده مسیر فروش اینترنتی بالا و موفق خواهد بود .
۸- مهمترین عوامل موفقیتهای حال و گذشته شما چه چیزهایی است؟
برای جواب به این پرسش کلیدی برای تحول در فروش باید خودتان اقدام به پژوهش و تحقیق بی طرفانه کنید . علاوه بر اینها می توانید از نزدیکان و همکارنتان نیز کمک بگیرید . تاکید می شود برای رسیدن به پاسخ درست باید دقیق و بیطرفانه عمل کنید و تعارف را کنار بگذارید .
۹- عواملی که بر تصمیم خرید یا عدم خرید مشتریان تاثیر می گذارد ، کدامند؟
برای رسیدن به پاسخ صحیح باید تمام فرایند خرید را زیر نظر داشته باشید . مشتری را از لحظه ای که با کسب و کارتان آشنا شده ، تا لحظه پرداخت پول ، تصور کنید . برای خرید با چه کسی مشورت می کند؟ کجا محصول را سرچ می کند .
برای اطمینان و خرید از چه کسانی کمک می خواهد . شکل ورود به وب سایت چگونه است . قبل از شما چه محصولات دیگری را بررسی کرده است . از چه کسی حرف شنوی بیشتری دارد . پرداخت پول به چه چیزهایی برایش آسان است . پول دادن به چه چیزهایی برایش دشوار است؟
پاسخ تمام این سوالات را روی کاغذ بنویسید تا نگاه سیستمی به فرایند تصمیم مشتری داشته باشید . اگر کسب و کار اینترنتی دارید می توانید از این سوالات برای بهبود بازاریابی و تقویت تکنیک های افزایش فروش اینترنتی استفاده کنید .
۱۰- راههای رسیدن به اهداف بازاریابی و فروش
آخرین سوال این است که چگونه می توانید با استفاده از عوامل شناسائی شده خرید یا عدم خرید ، به اهداف بازاریابی و فروش خود راحت تر، سریعتر و بهتر دست یابید . این سوال پایانی ، موارد مهم و گلوگاه های سوال قبل یعنی نهم را تحلیل می کند . لذا با آگاهی از آنان ، درصدد برطرف کردن موانع باشید .
در اینجا برای ایده گرفتن از افرادی استفاده کنید که همکار شما نیستند و چارچوب ذهنی شما را ندارند . این افراد می توانند راههای جدید و نوینی را به شما ارائه داده ، ضمن اینکه نگاهی از بیرون به کسب و کارتان دارند . برای همین چالش ها و مشکلات احتمالی را بهتر از افراد داخل کسب و کار دیده ، و چه بسا راهکارهای مناسبی ارائه دهند .
سخن پایانی ۱۰ پرسش کلیدی برای تحول در فروش
در این مقاله سایت پول یابی به طرح ۱۰ پرسش کلیدی جهت تحول در فروش پرداخته شد . وظیفه صاحبان کسب و کار این است که قبل از فروش ، به خوبی به این سوالات پاسخ دهند و خدمتگزار خوبی برای مشتری باشند تا مشتری به همکاری بلندمدت با او فکر کند .
اگر مبانی و اصول فروش و کسب درآمد اینترنتی را بهخوبی یاد بگیرید و به کارکنان بخش فروش آموزش دهید ، دیگر احتیاجی به استخدام نیروی جدید ندارید . میتوانید کارکنان فعلی را از نظر علمی ارتقا دهید تا در این امر موفقتر بوده و جایگاهشان ثابت شود .
توصیه اکید می شود که برای ایجاد تحول در فروش اینترنتی و سنتی ، باید رویکردی جامع و مشتریمحور اتخاذ کنید . این موضوع شامل درک عمیق نیاز مشتریان ، بهبود تجربه خرید ، استفاده از تکنیکهای نوین فروش ، توسعه یک فرهنگ سازمانی متمرکز بر فروش و به روز بودن در تجارت است .
با پاسخ به این سوالات ، میتوانید تحول چشمگیری در فروش خود ایجاد کرده و به موفقیتهای بزرگتری دست یابید .
نکته آخر ۱۰ پرسش کلیدی برای تحول در فروش آنلاین اینکه ، تحول در فروش یک روند و سفر مداوم است که نیاز به تلاش ، تعهد و تمایل به یادگیری و سازگاری دارد . با استفاده از این سوالات کلیدی ، می توانید پایه و اساسی برای یک فرآیند فروش قوی ، روابط پایدار با مشتری و دستیابی به نتایج قابل توجه در فروش ایجاد کنید .
توجه کنید موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد . صبور باشید ، به تلاش خود ادامه دهید و هرگز از یادگیری و پیشرفت دست نکشید . با سخت کوشی و پشتکار می توانید به اهداف فروش خود دست پیدا کنید و کسب و کارتان را به سطح بالایی برسانید .