شیوه پیش بینی قیمت بیت کوین

ارزهای دیجیتال یا پول های مجازی در سالهای اخیر قیمت های مختلف و رشد نامتعارفی داشته است  و در این میان بیت کوین وضعیتش خاص تر از سایر ارزهای دیجیتالی بوده است لذا شیوه پیش بینی قیمت بیت کوین و دانستن آن اهمیت پیدا می کند.

 البته در پیش بینی کردن، احتمال خطا و اشتباه زیاد است و این کاملا طبیعی است. به دلیل ارزش و قیمت بالای بیت کوین ، در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا شیوه پیش بینی قیمت بیت کوین  بر اساس آمار و نمودار را آموزش دهم.

شیوه پیش بینی قیمت بیت کوین

بعد از مرگ نوستراداموس، پیشگوی اعظم (متوفی ۱۵۶۶ میلادی) بنا به ادعای او «پیش بینی کردن» هم باید به خاک سپرده شود ولی به نظر می رسد که اینگونه نیست و بسیاری از دانشمندان ، علما، اقتصاد دانان، فیزیکدانان و…. اقدام به پیش بینی می کنند و این کار ظاهرا همیشه ادامه خواهد داشت.

بسیاری از سرمایه گذاران هم سعی کردند تا قیمت بیت کوین را پیش بینی کنند که برخی از آنها تا حدودی در این کار دقیق بوده و موفق به پیش بینی درست شده اند و برخی هم دچار اشتباه شده اند. کسانی که در فکر بیت کوین هستند چه این ارز دیجیتال را دارند و چه می خواهند روزی آن را بخرند ناچار هستند که بازار بیت کوین را پیش بینی کنند .

دلیل اهمیت پیش بینی قیمت بیت کوین

اصل ساده بازار این است که اگر بتوانی نوسانات قیمت را پیش بینی کنی سود سرشاری به جیب خواهی زد. ارز دیجیتال بیت کوین هم از این قاعده مستثنی نیست. هدف اصلی از  داشتن بیت کوین، کسب سود بیشتر است لذا خواسته یا ناخواسته باید بدانید که زمان فروش مناسب آن کی هست و یا بهترین زمان برای خرید چه زمانی می باشد. (نگاه کنید به مقاله : میزان سودآوری بیت کوین)

بازار بیت کوین به دلایل زیادی دارای نوسانات قیمت می باشد و اگر نتوان این نوسانات را پیش بینی کرد ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید. مشکل اینجاست که بررسی و تحلیل قیمت بیت کوین به وسیله نمودارها، رویدادها و مفاهیم تجاری و اقتصادی مشکل بوده و یا حداقل برای تازه کارها خیلی سخت است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای کسب پول سریع و راحت

تخمین قیمت بیت کوین

همان طور که در بالا ذکر شد قیمت بیت کوین اصلا ثابت نیست و نوسانات زیادی دارد به همین دلیل بهترین مکان برای بررسی سریع و فوری قیمت، سایت های خرید و فروش بیت کوین است. حالا گرفتن و دانستن قیمت بیت کوین یک قضیه است و پیش بینی قیمت آن در آینده، و اینکه ارزان یا گران می شود؟ یک موضوع دیگر است.

روش های پیش بینی روند قیمت گذاری بیت کوین در بازار متفاوت است . البته ریسک پذیر بودن تحرکات آتی قیمت در هر بازاری کاملا طبیعی بوده و هیچ کس نمی تواند مدعی شود همیشه پیش بینی درستی داشته است چون قیمت بازار سیال می باشد.

راههای تخمین قیمت بیت کوین

با توجه به نوسانات بازار، قیمت بیت کوین اصلا ثابت نیست و باید از طرق مختلف اقدام به پیش بینی کرد به طور کلی دو رویکرد برای پیش بینی نوسانات قیمت ارز دیجیتال بیت کوین می توان متصور شد:

۱- تحلیل بنیادی : در این تحلیل، هدف بررسی فاکتورها و عوامل بنیادی و اساسی یک اقتصاد، شرکت یا یک اوراق بهادار می باشد. در واقع در این روش با ابزارهای دقیق علمی، به صورت ریشه ای و بنیادی بازار تحلیل شده و پیش بینی صورت می گیرد.

۲- تحلیل تکنیکال : در این نوع تحلیل، سعی می شود تا با استفاده از تاریخچه قیمت ، اطلاعات تاریخی و نمودارهای قیمت ، مسیر حرکت ( افزایش یا سقوط) قیمت را پیش بینی کرد . در واقع در این روش در یک روند چند هفته ای یا چند ماهه و چند ساله ، سیر افزایش و یا کاهش قیمت را مشخص می کنند.

شیوه یادگیری تحلیل بنیادی و تکنیکال

برای یادگیری هر تخصص و فنی راهها و روش های متعددی وجود دارد که بهترین آنها شیوه تحقیقاتی و مطالعاتی می باشد. برای فراگیری دو تحلیل بنیادی و تکنیکال منابع متعددی وجود دارد که هر کس می تواند با توجه به سطح دانش خود از آنها استفاده کند. یکی از این شیوه ها، خواندن کتاب ها و مقالات مرتبط با موضوع است که سطح دانش را افزایش می دهد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از طراحی قالب و افزونه

شیوه دیگر شرکت در کلاس ها به صورت حضوری یا آنلاین و وبینار می باشد می توان از بسته ها و پکیچ های آموزشی مرتبط استفاده کرد. حتی می توان منابع رایگان در اینترنت را دانلود و از آنها بهره برد. نکته مهم این است که باید به طور دقیق، علمی و کامل این دو تحلیل را فراگرفت وگرنه اطلاعات ناقص و کم، کمک چندانی نخواهد کرد.

مشاهده قیمت بیت کوین به صورت نموداری

طبیعی است که برای درک و تحلیل درست تکنیکال به سابقه یا تاریخچه قیمت، میزان و حجم معاملات، نوسان قیمت و… هر دارایی نیاز می باشد. در مورد ارز دیجیتال بیت کوین، باید نمودار درست و کامل آن را داشته تا بتوانید آن را تحلیل کنید .برای این کار سایت های زیادی وجود دارد که دقیق ترین و بهترین آن سایت کوین دسک coindesk می باشد.

اگر از طریق لینک «ورود به سایت کوین دسک» وارد سایت شوید تصویر یک نمودار ساده از قیمت بیت کوین را می بینید. ساده ترین نمودار قیمت توسط یک خط نشان داده شده است. این خط از طریق اتصال نقطه به نقطه قیمت به یکدیگر، ساخته شده است. اهمیت نمودار سایت کوین دسک از این نظر است که برای داشتن یک دید کلی از نوسانات و نحوه قیمت بیت کوین ، کمک می کند.

بررسی نمودار قیمت بیت کوین

بیت کوین ، قیمت بیت کوین، پیش بینی قیمت بیت کوین ، ارز دیجیتال

در صفحه سایت کوین دسک که برایتان باز شده یک نمودار را مشاهده می کنید اگر به نمودار قیمت کنید در بالای نمودار علامت مختصر گونه ثبت شده است که هر کدام بیانگر نوسان قیمت است این علائم اختصاری عبارتند از:

h1 نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین ( حرف h مختصر کلمه hour ساعت است)

h12 نمودار ۱۲ ساعت قیمت بیت کوین

d1 نمودار یک روزه قیمت بیت کوین

w1 نمودار یک هفته ای قیمت بیت کوین

m3 نمودار سه ماهه قیمت بیت کوین

y1 نمودار یک ساله قیمت بیت کوین

all قیمت ارز دیجیتال بیت کوین از آغاز تا الان

 این سایت می تواند تخمینی از نوسانات قیمت بیت کوین به شما بدهد تا بر اساس آن بتوانید قیمت این ارز دیجیتال را در آینده پیش بینی کنید. میزان دقت شما می تواند بیان کننده درستی یا اشتباه بودن پیش بینی باشد. در هر حال سایت کوین دسک یک نمای کلی از قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در اختیارتان قرار می دهد.

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.