ایده های شروع سریع کسب و کار

افرادی که در راه اندازی کسب درآمد اینترنتی دچار تعلل و دوددلی هستند باید با غلبه بر این حال به دنبال ایده های شروع سریع کسب و کار اینترنتی بروند تا قبل از آنکه دو دلی بر آنها مستولی شود کار را شروع کنند. عده ای از شروع کسب و کار اینترنتی می ترسند و عده ای دیگر از ادامه مسیر کسب درآمد از اینترنت بیم دارند.

البته شاید به نظر عده ای داشتن ترس و شروع نکردن نشانه احتیاط و بررسی همه جوانب امور باشد ولی احتیاط و محافظه کاری هم اندازه ای دارد و فراتر از آن موجب می شود جرات در انجام امور از انسان سلب شود. یکی از مشکلات مهم صاحبان کسب و کار ، ترس از شروع می باشد لذا در این مقاله سایت پول یابی تلاش می شود تا با ارائه ایده های شروع سریع کسب و کار در این زمینه به افراد مشتاق جهت راه اندازی کسب درآمد از اینترنت کمک شود.

ایده های شروع سریع کسب و کار

ایده به معنای مثال ، طرح ، انگاره و در حقیقت یک تصور ذهنی می باشد. ایده Ideas همان راه‌حل خلاقانه برای یک مشکل خاص است. بشر هر جا احساس نیاز کند و چالشی را سر راه خود ببیند دست به ایده‌پردازی می‌زند. این روند از ابتدای حیات و تمدن بشری شروع شده و تا امروز و همیشه ادامه دارد. اولین محرک ایده، احساس نیاز بشر و رفع یک خواسته ضروری است.

همه‌ ما در طول روز بدون اینکه آگاه باشیم در حال ایده‌پردازی برای حل مسائل و مشکلات هستیم. مثل وقتی که فرد برای صرفه‌جویی در هزینه‌ بنزین از دوچرخه استفاده می‌کند. مفهوم ایده می‌تواند به همین سادگی بوده و یا شامل یک اختراع کاملا نوآورانه و جدید باشد. نکته‌ مشترک در تمام ایده‌پردازی‌ها حل مشکل با راه‌حلی خلاقانه و نوین است.

گاهی صاحبان ایده کسب درآمد و کاریابی حتی جرأت نمی‌کنند که جزئیات ایده‌ خود را بگویند و معتقدند که  ایده، تمام داشته‌ آنهاست. از طرفی، سرمایه گذاران ممکن است، آنها را مسخره ‌کنند و یا لااقل جدی نگیرند و بگویند که ایده روی زمین هم ریخته است و  هنر ، اجرای ایده است و پیاده سازی یک ایده و تجاری سازی یک ایده، جز با پشتوانه‌ پول و سرمایه حاصل نمی‌شود.

مجموع عواملی موجب می شود تا علیرغم داشتن ایده ای خوب ، از شروع کار سر باز بزنند. ایده های شروع سریع کسب و کار برای گذشتن از مشکلات کارافرینی، روش‌هایی عملی می باشد. ممکن است هر کدام از ما ایده‌ای برای شروع یک استارتاپ داشته باشیم، اما جرات شروع کار را نداشته باشیم.

ایده های شروع سریع کسب و کار ، ایده پولساز ، انتخاب ایده کسب و کار اینترنتی ، معرفی ایده کسب درآمد اینترنتی

دلایل عاقلانه‌ زیادی برای شروع نکردن استارتاپ وجود دارد، دلایلی مثل نبود سرمایه، جدا شدن از شرایط فعلی و… ولی اگر واقعا در این کار مصمم هستید، این اصول را رعایت کنید:

۱- بدون ترس شروع کنید

بله فقط و فقط شروع کنید. یک ایده تا زمانی که در ذهن شماست، فقط یک ایده است، هرچقدر هم در موردش حرف بزنید یا در موردش تحقیق کنید، باز در نقطه‌ اول هستید و عملا هیچ کاری انجام نداده اید. تنها راه اینکه ایده‌ای عملی شود این است که اولین قدم را بردارید این اولین قدم در واقع اولین اقدام عملی برای تحقق آن ایده می باشد.

زیاد سخت و پیچیده نکنید و خیلی ساده شروع کنید:

– اولین خط کد برنامه را بنویسید

–  دامنه‌ سایت را ثبت کنید

– یک دفتر کار کوچک اجاره کنید ( و یا در اتاق منزلتان شروع کنید)

هر چقدر هم کسب و کار تان کوچک باشد یا ساده ، اصلا مهم نیست، مهم  این است که کسب درآمد اینترنتی را شروع کنید. وقتی شروع کنید دیگر در مورد ایده‌ خود حرف نمی‌زنید، در مورد کسب‌وکارتان حرف می‌زنید. و اینجا که به کسب درآمد اینترنتی در نهایت منجر می شود.

۲- مشورت و کمک گرفتن از مشاوران

حتما ضرب المثل « سه کلّه بهتر از یک کلّه » را شنیده اید؟ آدم عاقل، در هر کاری با دیگران مشورت می کند. یعنی نظر آن ها را هم درباره  کاری که می خواهد انجام بدهد، می پرسد. اگر بخواهد خانه بخرد، با کسی که کارش خرید و فروش خانه است، مشورت می کند. اگر بخواهد مسافرت برود، با کسانی که بیشتر مسافرت کرده اند، مشورت می کند و نظرشان را می پرسد. اگر بخواهد ماشین خود را بفروشد، با دوستانش مشورت می کند.

آدم هایی که مشورت می کنند، بهتر تصمیم می گیرند و کمتر اشتباه می کنند. وقتی ما با دیگران مشورت می کنیم، عقل و دانش آنان را هم به عقل و دانش خودمان اضافه می کنیم.

باور کنید همه‌چیزدان نیستید، قرار هم نیست همه چیزدان بشوید. پس خیلی به خودتان اتکا نکنید و یک راست سراغ مشاور بروید. گاهی تلاش می‌کنیم با تجربه و سعی و خطا، کاری را پیش ببریم در حالی که بعد از صرف زمان و هزینه‌‌ زیاد و البته ناامید شدن، می‌بینیم پاسخ سوالات ما برای یک مشاور کاردان، مثل بدیهیات است.

۳- استخدام کارمندان دورکار و فریلنسر

اگر بخواهید کارمندان تمام‌وقت داشته باشید، باید محیطی برای کار آنها فراهم کنید و حقوق ماهانه‌ آنها را از ابتدای هر ماه واریز کنید. البته که در آینده کارمندان تمام‌وقت و حرفه‌ای خواهید داشت اما در ابتدای کار شاید بتوانید تمام یا بخشی از کار را به کارمندان دور کار بسپارید، آنها می‌توانند به صورت پاره‌وقت در خانه کارهای شما را انجام دهند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت استراتژی تولید محتوا برای کسب و کارها

می‌توانید بخشی از کار را به صورت پروژه تعریف کرده و آن بخش را به یک فریلنسر( فردی که پروژه‌ای کار می‌کند) بسپارید و بعد از تحویل پروژه نگران پرداخت حقوق ماهیانه‌ او نباشید. حتی می‌توانید در هر بخش از استارتاپ خود از برون‌سپاری استفاده کنید، نیازی نیست محصول خود را خودتان تولید کنید، می‌توانید تمام یا بخشی از فرایند تولید محصول را به یک شرکت دیگر بسپارید.

۴- بستن قراردادهای کوتاه مدت

یکی از ایده های شروع سریع کسب و کار اینترنتی این است که ، به جای خرید یا بستن قراردادهای بلندمدت، دنبال اجاره کردن و قراردادهای کوتاه‌مدت باشید. نیازی نیست از ابتدا برای استارتاپ خود فضایی را بخرید، کافیست جایی را اجاره کنید، حتی اگر توان اجاره‌ جایی را در حال حاضر ندارید می‌توانید حداقل بخش اداری کسب و کار خود را به فضای کار مجازی و یا فضای کار اشتراکی ببرید.

فضای کار مجازی در حقیقت یک شماره تماس ثابت و آدرسی است که در اختیار شما قرار می‌گیرد، شما در خانه‌ خود نشسته‌اید ولی از آدرس و تلفن آن فضا استفاده می‌کنید، برخی از فضاهای کار مجازی امکان اجاره‌ محیطی برای جلسات را هم در اختیار شما قرار می‌دهند

فضای کار اشتراکی، یک دفتر بزرگ است که استارتاپ‌ها به صورت اشتراکی از آن استفاده می‌کنند و به همین دلیل هزینه‌ اجاره‌ آن فضا برای هر استارتاپ بسیار ارزان تمام می‌شود.

شیوه تهیه ابزار و تجهیزات

شاید فکر کنید، مواردی مثل فضای اشتراکی و فضای کار مجازی در ایران نیست و فقط در جایی مثل آمریکا وجود دارند. اما هر دوی این خدمات در ایران ارائه می‌شوند. کافیست عبارات « فضای کار مجازی» و « فضای کار اشتراکی» را در گوگل جستجو کنید.

در مورد خرید تجهیزات و ابزار کار نیز می‌توانید برخی از ابزار را اجاره کنید، حتی اگر امکان اجاره‌ دستگاه‌ها نبود، می‌توانید تمام کار را برون‌سپاری کنید.

در هر زمینه‌ای تا جای ممکن سعی کنید قراردادهای کوتاه‌مدت ببندید، شرایط شما هر روز تغییر می‌کند و سرمایه‌ شما هم کم است، چه نیازی به بستن قراردادهای بلندمدت دارید؟ گام های اولیه را با احتیاط و صرفه جویی در هزینه ها شروع کنید تا در ادامه دچار مشکل نشوید.

۵- یافتن سرمایه گذار برای کسب و کار

توصیه می شود که برای اجرای ایده های کسب و کار اینترنتی ، دنبال کسی باشید که روی کار شما سرمایه‌گذاری کند. اگر باور دارید که می‌توانید موفق شوید، حتما دوستی را پیدا کنید و او را متقاعد کنید تا روی کسب و کارتان سرمایه‌گذاری کند. با این کار دوستتان سرمایه‌گذار می‌شود نه شریک کاری. یعنی فقط با سرمایه‌گذاری در بخشی از سود و ضرر شما مشترک می‌شود و نباید بتواند در تصمیم‌گیری‌ها دخالت کند.

در مورد سرمایه‌گذاری حتما سعی کنید در ابتدا کمی وقت گذاشته و به مواردی مانند موارد زیر توجه کنید:

– سرمایه دقیقا تا چه زمانی در دست شما است؟

– آیا سرمایه‌گذار در ضررها نیز شریک است؟ تا چه اندازه؟

– سرمایه‌گذار سهمی از استارتاپ دارد یا نه؟

باید این موارد را در طی قراردادی با سرمایه‌گذار دقیقا روشن کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید. در مورد سرمایه‌گذاری، همیشه بدترین سناریو را در نظر بگیرید.

۶- هم کلامی با مشتریان آینده‌

تجارت همیشه امری دو طرفه است، طرف اول شما هستید، چون با طرف دوم در مورد تجارت صحبت نمی‌کنید. اگر درک بهتری از نیازها ،خواسته ها و قدرت خرید مشتریان داشته باشید، می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را متناسب با همان نیازها و خواسته ها بسازید و هزینه‌ سعی و خطای شما بسیار کمتر می‌شود.

برای درک و شناخت نیاز مشتریان و مخاطبان می توانید از شبکه های اجتماعی بهره ببرید. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید مستقیما به مشتری وصل شوید و از ابزارهایی مانند نظرسنجی برای درک بهتر نیازهای مشتریان آینده‌ خود استفاده کنید.

۷- زیاد به پول نیاندیشید

یکی از ایده های شروع سریع کسب و کار این است که به فکر پول نباشید، اگر به دنبال ساخت ایده‌ خود باشید حتما به پول می‌رسید اما اگر به دنبال پول باشید، شاید نه ایده‌ شما موفق شود و نه به پول و ثروتی که مدنظرتان است ، برسید.

همه ما قبول داریم  که پول مسئله‌ مهمی است ولی فکر کردن زیاد به پول، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که ممکن است شما را از شروع کار باز ‌دارد. اما اگر به ایده‌ خود باور دارید و مطمئن هستید که موفق می‌شوید، بدون در نظر گرفتن پول شروع کنید، حتی اگر شکست هم بخورید، مطمئن باشید تجربه‌ فوق‌العاده‌ای را از سر گذرانده‌اید که ارزشش را داشته است.

مراحل عملی کردن ایده‌ها

اگرچه ذهنمان پر از ایده‌های جدید و مدل های کسب و کار اینترنتی است، اما بندرت ما این ایده‌ها و مدل ها را به مرحله اجرا می‌رسانیم. در عوض ما ناخودآگاه بهانه‌هایی را می‌آوریم که مانع عملی شدن ایده‌ها و پیشرفت می‌شوند. آیا تا بحال پیش آمده که به دلیل ترس از بد بودن و یا دزدیده شدن ایده‌هایتان آن‌ها را بیان نکنید و پیش خودتان فکر کنید که ممکن است به من ایرادهایی بگیرند که دوست ندارم بشنوم یا دیگران مرا احمق فرض کنند و یا  اینکه اگر شکست خوردم چکار کنم؟

قطعا چنین حرفهایی برایتان آشناست. ترس‌ها و دیالوگ‌های منفی در ذهن ما همیشه وجود دارند و برای همه اتفاق می‌افتند. اما آنچه مهم است داشتن افقی فراتر از این تفکرات و یافتن راهی برای تبدیل ایده‌ها به واقعیت است. حقیقت این است که ایده‌های بزرگ نیازمند تلاش هستند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایده راه اندازی کسب درآمد اینترنتی

جسورترین افراد صرفا از ایده شروع کردند اما آنها در مراحل اولیه باقی نماندند. در عوض کارشان نتیجه ریسک‌های محاسبه شده و انتخاب راهی است که لزوما آسان‌ترین راه‌ موجود نبود.

موفقیت تنها نتیجه ایده‌های خوب نیست بلکه نتیجه اجرا و تبدیل آن به سرمایه است.‌ اگر ایده‌های خوب دارید و قصد عملی کردن آن‌ها را دارید برای اجرایی کردن آنها مراحل زیر را لحاظ کنید:

۱- نترسیدن از شکست

به منظور داشتن ایده‌های خوب باید از موقعیت‌های پیش آمده نهایت استفاده را ببرید و خودتان را از تصور غلط نتیجه‌گرایی رها کنید. خود را از انتظارت غیرواقعی رها کنید و اجازه ندهید ترس از آینده شما را کنترل کند. شما شکست خواهید خورد اما غالبا موفقیت بزرگی کسب خواهید کرد، شما خیلی بیشتر و بهتر از افرادی که ایده‌ای ندارند، موفق می‌شوید.

۲- تصفیه ایده‌های خود

اگر مردم فکر کنند ایده‌هایتان بد است چه اتفاقی می‌افتاد؟ این ترسی است که ما را به ستوه آورده است. اما باید جسارت این ریسک را داشته باشید. حقیقت این است که مردم ممکن است شما را قضاوت کنند. این پدیده شانسی است و حداقل در ابتدای کار و مرحله پیش‌نویس سخت است. اولین چیزی که در ذهنتان می‌آید همان ایده‌ای نیست که درنهایت به هدف می‌رسد.‌

برای موفقیت باید انعطاف‌پذیر باشید و سعی کنید بر روی اولین ایده متمرکز نشوید، چون ممکن است که تمرکز روی تصویر بزرگتر را از دست بدهید. یک طرح عملی کارآمد بسازید. صحبت کردن با بعضی افراد در ایده گرفتن کمکتان می‌کند و فرصت موشکافی آن و انتخابش را می‌دهد.

اینکه ایده‌هایتان منتشر ‌شوند منجر به اصلاح و تبدیل آنها به ایده‌هایی ارزشمند می‌شود. این به معنای اجازه دادن به دیگران برای دلسرد کردنتان نیست. بین بازخورد بد و راهنمایی مفید و کارآمد تفاوت وجود دارد. تنها به بازخوردهای مفید اهمیت بدهید. این همه‌ نکات لازم برای آماده کردن ایده‌ها تا آماده‌سازیشان برای دنیای واقعی بود.

۳- تهیه یک برنامه

تفاوت بین ایده‌هایی که صرفا ایده باقی می‌مانند و آنهایی که عملیاتی می‌شوند در اقدام به اجرا می‌باشد. غلبه بر موانع بین رویا و واقعیت، داشتن یک برنامه عملیاتی کلیدی برای تبدیل ایده‌ها به واقعیت است. ابتدا ایده‌های خود را به عنوان یک پروژه طبقه بندی کنید. این کار یک گام در پیشبرد آن‌ها به سمت عملی شدن است. پس از آن که پروژه خودتان را ایجاد کردید آن را به اجزای کوچک بشکنید.

ایده‌هایی هستند که بصورت اتفاقی به ذهن شما می‌رسند. اینها می‌توانند در یک دفترچه یادداشت نوشته شوند و یک بار در هفته یا ماه مورد بازبینی قرار بگیرند. اینجاست که شما می‌فهمید کدام را حذف و کدام را به لیست اجرایی خود اضافه کنید.

آخرین جزء، مراجع است که شامل نوشته‌ها، مقالات و اسنادی است که در طول پروژه اجرایی کردن ایده‌تان از آن استفاده کرده‌اید. آن مقالاتی که به نظر مبالغه‌ای هستند و خواندنشان فقط وقت تلف کردن است را رها کرده و بر اساس تاریخ و زمانشان آنها را بایگانی کنید. بدین ترتیب در موقع نیاز، به آن‌ها دسترسی دارید. برای اجراسازی تصمیم‌ها از داشتن یک سیستم کارا مطمئن باشید و از آن استفاده کنید.

۴- منصرف نشدن

در حالی که انعطاف‌پذیر بودن برای موفقیت ضروری است اما مهم است که وقتی به سختی هم برخوردید، منصرف نشوید. این به معنای توسعه یک ایده بی ارزش با تمام قدرت نیست بلکه به معنای ادامه دادن مسیر و کنار نکشیدن با دلایل غیرمنطقی است. بهترین سرمایه‌ها  اغلب پس از تلاش‌های زیاد همراه با سختی به دست می‌آیند. پس زمانی که وارد مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی شده اید تا آخر ادامه دهید.

ادامه دادن با وجود لحظات تردید و مشکلات پیشرو یکی از مهمترین دستاوردهایی است که می‌تواند برایتان بسیار ارزشمند باشد. هدف‌هایتان را بنویسید و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. از انجام این کار خوشحال خواهید شد.

سخن پایانی ایده های شروع سریع کسب و کار

مهمترین کار داشتن عملکرد سریع است. چه بخواهید و چه نخواهید زمان در حال سپری شدن است و رقبای شما در حال توسعه کسب و کارشان و افزایش کسب درآمد اینترنتی هستند.  لذا اگر ایده های شروع سریع کسب و کار اینترنتی دارید آنها را اجرایی کنید و اجازه ندهید ایده‌ها صرفا ایده بمانند. آن‌ها را حتما اجرایی و عملی کنید.

هرچه بیشتر تامل و یا حتی تعلل کنید احتمال موفقیتتان پایین‌تر و کمتر می شود. نگران اشتباهات احتمالی و در مسیر اجرا نباشید و اینطور فکر نکنید که همه چیز قبل از عملکردتان باید عالی باشد و گرنه باید تا اخر عمرتان منتظر اجرای ایده هایتان باشید، در عوض ایده‌هاتان را عملی کنید. اصلا نحوه‌ انجامش مهم نیست فقط آن را اجرایی کنید.

نکته آخر ایده های شروع سریع کسب و کار این است که ، یک برنامه کسب و کار اینترنتی را توسعه دهید و جهت اجرا به کارهای کوچک تقسیم کرده و آنها را در تقویم بنویسید و کار را شروع کنید. ممکن است با شکست مواجه شوید اما ادامه دهید. دیر یا زود شما موفق خواهید شد. البته آنچه در این مقاله سایت پول یابی بیان شد قانون نیستند اما می‌توانند به شما دید بهتری برای شروع کسب‌وکارتان ارائه دهند.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.