دلایل شکست کسب و کارهای آموزشی

در کسب درآمد اینترنتی همواره بر روی مسائل آموزشی و یادگیری به کاربران تاکید می شود و اینکه یکی از بهترین راههای کسب درآمد از اینترنت راه اندازی وب سایت آموزشی در موضوع مورد علاقه و تخصصی است . اما با بررسی مجموعه وب سایت های آموزشی در ایران به نظر می رسد که بیشتر کسب و کارهای آموزش محور به درآمد اینترنتی بالا نمی رسند . دلایل شکست کسب و کارهای آموزشی سوال مهمی است که از سوی کاربران و مخاطبان مطرح می شود.

ظاهر قضیه این است که باید کسب و کارهای آموزش محور بعد از مدتی فعالیت به پولسازی برسند و به قول معروف پول پارو کنند ، ولی چرا این اتفاق نمی افتد و تعداد محدودی موفق به کسب درآمد اینترنتی بالا می شوند. در این مقاله سایت پول یابی به دلایل شکست کسب و کارهای آموزشی و راهکارهای موفقیت در وب سایت های آموزش محور پرداخته می شود.

فلسفه راه اندازی کسب و کار آموزش محور

چرا باید کسب و کار اینترنتی آموزش محور راه اندازی کنید ؟ افرادی که اقدام به راه اندازی کسب و کار اینترنتی آموزش محور می کنند ، می گویند ، چون وب سایت های آموزشی درآمد اینترنتی بالایی دارند و تمامش سود است و همچنین قضیه محصول فیزیکی ، ارسال پستی و سایر مسائل آن مطرح نیست ، تصمیم می گیرند چنین سایتی راه اندازی کنند و به قول خودشان با کمی کار ، پول پارو کنند .

به نظر این دوستان ، علاوه بر پولساز بودن کسب و کارهای آموزشی ، فعالیت و موفقیت در موضوع آموزش کار ساده و راحتی می باشد. چون با مجموعه آموزش هایی که در سطح اینترنت به رایگان وجود دارد و با یکسری از آموزش های پولی که در کانال های تلگرامی پخش شده ، می توانند اطلاعات خود را بالا ببرند.

تمام تصورات از کسب درآمد از طریق آموزش ، از دور قشنگ است اما زمانی که وارد این کار می شوند چون تخصصی ندارند فکر می کنند با کپی کردن از سایر سایت ها و اعمال تغییرات کوچکی در محتوا، می توانند مخاطبان زیادی را جذب کنند و در نهایت فروش رویایی برای خود رقم بزنند.

اما واقعیت چیز دیگریست و هرگز به این سادگی ها نمی توان در این حوزه پر رقابت موفق شد. اینها فلسفه راه اندازی کسب و کار آموزش محور را با تصور درآمد زیاد ، ساده و راحتی کار و یادگیری برخی امور  ابتدایی اشتباه گرفتند و همین تصورات اشتباه عامل اصلی شکست شان در کسب و کارهای آموزشی است.

بررسی شکست کسب و کارهای آموزشی

شاید این سوال برایتان مطرح شده که چرا فقط چند سایت آموزش محور در کشورمان هستند و با قدرت بالا به کارشان ادامه داده و درآمدهای بسیار بالایی دارند و بقیه سایت های آموزش محور جدید ، یا به درآمد اینترنتی بالا نمی رسند و یا شکست مواجه شده و صحنه رقابت را ترک می کنند. ممکن است در بررسی ابتدایی بگوییم چون این سایت ها قدیمی بوده و به درآمدهای بالا رسیدند ، دلیل اصلی موفقیت شان قدیمی بودنشان است. در صورتی که فقط این موضوع نیست.

سایت های آموزش محور زیادی بودند که علیرغم شروع خوب ، بعد از مدتی فعالیت شان کم شده و یک دفعه به فعالیت شان پایان داده اند. این موضوع فقط در حوزه کسب و کار اینترنتی ، بازاریابی اینترنتی و یا کسب درآمد از اینترنتی نیست و در بسیاری حوزه ها دیگر هم مشاهده می شود.

اگر کسب درآمد اینترنتی با آموزش دارید با مطالعه این مقاله سایت پول یابی ، متوجه دلیل موفقیت و شکست سایت های آموزش محور خواهید شد ، و می توانید با لحاظ کردن این موارد ، سال بعد همین موقع به درآمد اینترنتی بالاتری برسید نه اینکه کسب و کار اینترنتی خودتان را رها کنید و به سراغ کسب و کار دیگری بروید.

شکست کسب و کارهای آموزشی ، دلایل شکست کسب و کار در ایران ، کسب و کار اینترنتی ناموفق ، شکست کسب و کار نوپا

با این مقدمه مهم دلایل و عوامل شکست کسب و کارهای آموزشی عبارتند از :

۱ –  کپی کاری از سایر کسب و کارها

مهم ترین عامل و دلیلی که خیلی از کسب و کارهای آموزش محور در ایران را با شکست مواجه می کند کپی برداری از دیگر سایت ها و به ویژه کسب و کارهای رقیب است. سرمایه گذاری نکردن روی خود و استفاده از محتوای دیگر وب سایت ها به هیچ وجه پیشرفتی را در پی نخواهد داشت و این کار به گونه ای درجا زدن محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی

کپی کردن از دیگران جز تخریب کردن تدریجی برند و کسب و کارتان هیچ پیامدی را در پی نخواهد داشت. چون این روزها کسی که حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشد کسی سراغش نمی رود. کپی کاری تبعات منفی زیادی برای کسب و کارها داشته و موجب زوال تدریجی آن می شود.

۲- فراموش کردن یادگیری و بروز بودن

به نظر وارن بافت ، یکی از اصول موفقیت یادگیری است. چیزی که این روز ها خیلی از دوستان تمایلی به آن ندارند و اینکه ، نمی خواهند اطلاعات کسب و کار خود را به روز کنند. خیلی از سایت ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب درآمد اینترنتی مشاهده می کنیم که صرفا از وب سایت های دیگر کپی می کنند و حرف تازه ای برای گفتن ندارند. مثلا، اگر سایتی درباره راههای نوین کسب درآمد از اینترنت مقاله ای بنویسد بقیه هم سریعا همانگونه و به همان سبک ، مقاله ای در این زمینه می نویسند.

البته این ساده ترین شکلی است که مثال زدم. بارها پیش آمده مقاله ای با موضوع ایده کسب درآمد زودبازده نوشته ام و سایت های دیگر دقیقا همان مقاله را با کمی تغییر منتشر کرده اند. این نشان از ضعف اطلاعات آنان در زمینه کاری خودشان است و صرفا قصد دارند با کپی برداری از سایت های دیگر مطالبی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

از آن بدتر ، کپی برداری از محصولات آموزشی وب سایت های دیگر است که این روزها خیلی مرسوم شده است. خیلی از سایت ها تنها با عوض کردن نام دوره قصد دارند دوره آموزشی جدیدی را به کاربران ارائه کنند.

تصور کنید مخاطب همان دوره را قبلا از سایت دیگری خریداری کرده باشد و سپس دوره شما را تهیه کند. چه اتفاقی می افتد؟ جز اینکه هیچ مطلب جدیدی یاد نمی گیرد و این موجب می شود برچسب کپی کاری روی شما زده شود و همین موضوع دهان به دهان بچرخد. این اتفاق دقیقا سقوط آزاد در حوزه کاری خودتان می باشد.

۳- خاص نبودن محتوای آموزشی

یکی از دلایل شکست کسب و کارهای آموزشی عدم ارائه محتوای خاص و دسته اول است . برخی افراد که در دوره های آموزشی مثلا اساتید بزرگ کسب و کار آنلاین شرکت می کنند ، دقیقا مرتکب چنین اشتباهی می شوند. آن ها همان اطلاعاتی که اساتید در اختیارشان گذاشته اند را بدون کوچکترین تغییری در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند. مثلا راهکار ارائه آموزش کسب درآمد با وبسایت آموزشی خوب است به شرطی که خلاقانه و نوآورانه و خاص باشد.

این که آموزش هایی که ارائه می کنید دسته اول باشند ، قضیه مهمی است. نشان دهنده این است که حرف های شما جدید است و افراد بیشتری به شما اعتماد می کنند.

لذا توصیه می شود علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی فارسی که اطلاعات تان را به روز می کنید از منابع خارجی هم استفاده کنید . کسب اطلاعات از منابع فارسی خوب است ولی همیشه نباید دلتان را به آموزش های فارسی خوش کنید. باید از منابع معتبر خارجی مرتبط با کسب و کارتان هم استفاده کنید. خیلی از مدرسان ایرانی صرفا با بومی سازی دوره های خارجی دوره های جدید و به روز ارائه می دهند که معمولا با استقبال زیادی از سوی مشتریان مواجه می شوند.

۴- دلخوش کردن به کسب رتبه در گوگل

مطمئن باشید ، اگر محتوای جدیدی ارائه ندهید، حرف تازه ای برای گفتن نداشته باشید، کپی کاری کنید ، دوره های آموزشی به درد بخوری ارائه ندهید ، دلیلی ندارد که در موتور جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشید. چرا؟ چون بازدید کننده ای که وارد سایت شما می شود بدون اینکه اطلاعات جدیدی به دست آورد ، سریع سایت تان را ترک کرده و دیگر به سایت بر نمی گردد.

فراموش نکنید ، کاربران امروزی اول شما را قضاوت می کنند و سپس به شما و کسب و کارتان اعتماد می کنند. ظاهر سایت اصلا مهم نیست. مهم این است که چه ارزش افزوده ای برای آن ها دارید. و این دقیقا از محتوایی که ارائه می دهید مشخص می شود.

خیلی از سایت ها مشاهده می شود که تلاش زیادی می کنند تا در کلمات رقابتی رتبه نخست گوگل را به دست آورند. زمانی که محتوای این سایت ها را بررسی می کنید ، چیز جدیدی برای گفتن ندارند و هیچ روش درآمدزایی که بتوان به آن تکیه کرد در این سایت ها به چشم نمی خورد. محصولات پولی که ارائه داده اند واقعا در حد این نیست که بتوانند درآمد اینترنتی را افزایش دهند. یا کپی هستند یا عین همان محصولات در سایت های دیگر با قیمت پایین تر یا حتی به صورت رایگان یافت می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از طریق آموزش

۵- نبود علاقه به کار

عده ای با راه اندازی کسب و کار آموزش محور فقط به دنبال پول بیشتر بوده و هیچ علاقه ای به کارشان ندارند . اصل اول برای پیشرفت و موفقیت در هر کسب و کاری علاقه و اشتیاق به آن است. مسئله ای که در کشور ما کسی به آن اهمیت نمی دهد و اکثر افراد فقط از روی اجبار کاری را انجام می دهند.

علاقه داشتن به کاری که انجام می دهید آن هم در کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند تا به بالاترین سطح در کارتان نزدیک شوید. این که به دنبال افزایش درآمد اینترنتی خود باشید اصلا نکته منفی در کسب و کارتان نیست اما نباید به هر قیمتی به دنبالش باشید.

برخی از کاربران مجموعه سوالاتی که در مورد پیشرفت کسب و کار اینترنتی می پرسند حول این محور است که خوب ، بعدش چه کار کنیم؟ محتوای بعدی چه چیزی باشد؟ در اینستاگرام چگونه فالوور خودمان را زیاد کنیم؟ ممبر کانال تلگرام چطور جذب کنیم ؟ چه کار کنیم تا مشتریان بیشتری جذب کنیم؟ چه طوری تبلیغ کنیم و…؟

اگر واقعا علاقه به کسب و کار اینترنتی داشته باشید پرسیدن این سوالات معنایی ندارد. اگر مخاطبان خود را دوست داشته باشید می دانید مقاله بعدی شما باید در رابطه با چه موضوعی باشد. می دانید که برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام چگونه باید تولید محتوا داشته باشید. غیر ممکن است عاشق مخاطبان ت و کسب و کارتان باشید و ضمیر ناخودآگاه شما را در مرحله بعدی کمک نکند.

راهکار علاقمندی به کار

سعی کنید فقط از روی وظیفه یک سری کارهای روتین را برای کسب و کارتان انجام ندهید. هرگز سعی نکنید همان کارهایی را انجام دهید که رقبایتان دارند انجام می دهند. کمی نوآوری و خلاقیت چاشنی کارتان کنید. خیلی از کسب و کارهای آموزش محوری که شکست می خورند و یا به درآمد اینترنتی بالا نمی رسند به مخاطبان خود اهمیت نمی دهند. این افراد صرفا با محتوای کپی می خواهند سایت شان را پر از مطالبی کنند که هیچ سودی برایشان ندارد.

یکی از کلیدی ترین و مهم ترین راههای کسب درآمد اینترنتی بالا ، مستمر و دائمی ، اهمیت دادن بیشتر به مخاطبان و مشتریانتان است. آنها هستند که قرار است مشتریان وفادار شما باشند. مطمئن باشید همان ها هم درآمد آنلاین شما را افزایش می دهند. پس به آن ها اهمیت بدهید. اگر فقط به دنبال پول بیشتر باشید مجبورید تا خیلی چیزها را زیر پا بگذارید.

سخن پایانی شکست کسب و کار اینترنتی آموزشی

اگر به دنبال موفقیت در کسب و کار های آموزشی هستید باید حرف و سخن جدیدی برای گفتن داشته باشید و گرنه تقلید و کپی کاری مهمترین عامل شکست خواهد بود. محتوای آموزشی که زودتر و قبلا از طرف افراد دیگری تولید شده ، خریدار و مخاطبانی برایتان به همراه ندارد. علاوه بر این ، اگر اطلاعات تان را گسترش ندهید و خود را به روز نگه ندارید در کارتان پیشرفت نخواهید کرد.و این یکی از مهمترین دلایل شکست در کسب و کار های آموزش محور است .

در واقع به روز نکردن اطلاعات کسب و کارتان از طریق منابع داخلی و یا خارجی در نهایت شما را مجبور خواهد کرد که به کپی کاری روی بیاورید چون حرف تازه ای برای ارائه به مشتریان خود ندارد. شاید با برخی ترفندها و کپی برداری ها در کوتاه مدت ، در جذب بازدید کننده موفق باشید ولی در درازمدت اتفاق خاصی نمی افتد و کسب درآمد اینترنتی و فروش آنلاینی خوبی را تجربه نمی کنید .

نکته آخر شکست کسب و کارهای آموزشی اینکه ، اگر عاشق کسب و کارتان نباشید و فقط به دنبال کسب پول بیشتر باشید ، بعد از مدتی فقط کلی محتوای بی ارزش اعم از متن ، فیلم ، عکس ، پادکست و… منتشر کرده اید و مشاهده خواهید کرد که کسی توجهی به آنها نمی کند . این عدم موفقیت در نهایت موجب افسردگی و دلسردی از ادامه کار شده ، شما را از ادامه مسیر باز می دارد .

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.