دلایل فروش کم در فروشگاه اینترنتی

دلایل فروش کم در فروشگاه اینترنتی

بسیار از کاربران به دنبال آگاهی از دلایل فروش کم در فروشگاه اینترنتی خود هستند این افراد معتقدند علیرغم بازدید بالا و رعایت بسیاری از اصول فنی و محتوایی فروشگاه، باز فروش اینترنتی آنان پایین بوده و اصلا به چشم نمی آید و برخی از آنان به دلیل کم بودن آمد، انگیزه زیادی برای ادامه کار ندارند.

دلایل فروش کم در فروشگاه اینترنتی,افزایش فروش فروشگاه

کم بودن سفارش در فروشگاه می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته بود ولی در این میان چند عامل تعیین کننده وجود دارد که عدم رعایت آنان تاثیرگذاری بیشتری دارد. در سایت پول یابی قصد داریم تا دلایل عدم تمایل خریداران به خرید را بر اساس تجربه و تحقیق بررسی کنیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بررسی عوامل فروش پایین در فروشگاه اینترنتی

دلایل فروش کم در فروشگاه اینترنتی همان طور که در بالا اشاره کردیم می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد ولی در اینجا به شش عامل مهم اشاره خواهیم کرد که رفع آنها، کار فروش را بیشتر خواهد کرد:

۱- توضیح و عکس نامناسب

محصول اگر با توضیحات کافی همراه نباشد و نیز عکس مرتبط در آن نباشد انگیزه خرید را در مشتری تحریک نمی کند.. توضیحات ناکافی و مختصر کاربر را برای خرید قانع نمی کند ضمن اینکه وجود عکس نامرتبط و بی کیفیت این امر را تشدید می کند. برای فروش بیشتر باید مشتری را با مطلب مناسب جذب کنید.

فروشنده و بازاریابی که نتواند یک متن مناسب و عکس با کیفیت ارسال کند همان بهتر که فروشگاهش را تعطیل کند. این دو فاکتور عامل مهمی در تبلیغ کالا محسوب می شود. در واقع متن نوشتاری محصول با شرح واقعی همراه با عکس با کیفیت و جذاب، مشتری را تحریک به خرید می کند و این یعنی افزایش درآمد بشتر.

۲- در دسترس نبودن دکمه یا لینک خرید

در برخی از فروشگاهها مشاهده می شود که لینک خرید به صورت درست و واضح معلوم نیست و کاربر برای خرید باید دنبال آن بگردد. در طراحی لینک خرید همیشه خودتان را جای کاربر قرار دهید که آشنا به سایت نیست و بر این اساس طراحی کنید. آیا لینک خرید مشخص بوده و فورا قابل کلیک کردن می باشد یا نه؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ساده ترین روش های کسب درآمد از اینترنت

توصیه می شود لینک خرید را در آغاز و پایین توضیحات کالا و خدمات قرار دهید و جوری طراحی کنید که علاوه بر زیبا و چشم نواز بودن، در دید مشتری باشد این کار مشتریان را برای ورود به پروسه خرید تحریک می کند.

۳- مشکل بودن فرایند خرید

تعجب می کنم که چرا برخی از فروشگاهها فرایند خریدشان آسان نیست و کاربر را دچار زحمت می کنند. فرضا برای خرید یک محصول و خدمات باید حتما ثبت نام کنند و اطلاعات زیادی از خودشان شامل : نام و نام خانوادگی، شماره ملی، ایمیل، شماره تلفن، چگونگی آشنایی با فروشگاه و… را بدهند انگار قصدشان آزار خریدار است. این کار موجب فرار مشتری، و خرید از جای دیگر می شود.

بیشتر خریداران دوست دارند تا محصول را فورا و سریع بگیرند لذا باید مراحل خرید را بسیار کم، ساده و روان کرد. توصیه می شود مراحل خرید را در یک و یا حداکثر دو مرحله طراحی کنید تا مشتری با یک کلیک روی دکمه خرید، وارد صفحه ثبت سفارش شود. پیچیدگی فرایند خرید موجب سردرگمی و فرار مشتری می شود.

۴- بیان نکردن مزایای کالا و خدمات

اگرچه توضیح و شرح کالا جهت معرفی آن ضروری است ولی از آن مهم تر بیان مزایای محصول و خدمات است. زمانی که ویژگی محصول را بیان می کنید و اینکه چه چیزی دارد مثلا برای همزن برقی: مارک کارخانه، برق مصرفی، ظرفیت، کشور سازنده، گارانتی و… را می نویسد، اینها در واقع ویژگی کالاست. نوشتن ویژگی محصول، به خریدار کمک می کند تا بداند چه جور کالا و خدماتی را می خرد.

اما مزایای محصول و خدمات، در واقع بیان تجربه و یا نکات مثبتی می باشد که خریدار با خرید این کالا به دست می آورد مثلا خرید همزن برقی، آشپزی را ساده تر و لذت بخش تر می کند و ضمن صرفه جویی در وقت، مشکلات کار را کم می کند.

شیوه نوشتن مزایای محصول:

– نوشتن مزایای محصول باید به گونه ای باشد که خریدار را قانع کند که کالا دارای امتیاز مثبت نسبت به موارد مشابه است، و این موارد مثبت را حتما ذکر کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب و کار تولید محتوا

– خریدار را قانع کنید در ازای پرداخت پول، محصولی بسیار فراتر از آن نصیبش خواهد شد.

– در بیان مزایا باید طوری عمل کنید که نوشتار بتواند در عمق احساسات مشتری نفوذ کرده و احساسس را برای خرید تحریک کند.

–  بیان اینکه خرید این محصول و خدمات، چه مشکلی و نیازی را از خریدار حل خواهد کرد.

۵- عدم جلب اعتماد خریداران

اگر به جلب اعتماد مشتری برای خرید از فروشگاه توجه نکنید فرایند خرید انجام نمی شود. دلیلی ندارد که خریدار از جایی که به آن اعتماد ندارد خرید کند. اگر محصول مال خودتان است توصیه می شود، شماره تماس، نام و نام خانوادگی و آدرس پستی خودتان را بنویسید. اگر بازاریابی می کنید در قسمت توضیحات بنویسید پشتیبانی محصول توسط فروشنده انجام می شود.

داشتن نماد الکترونیک صنعت ، معدن تجارت، و لوگوی سایت ساماندهی موجب افزایش اعتماد مشتری می شود همچنین می توانید ذکر کنید محصول درب منزل تحویل داده می شود و سپس وجه آن را پرداخت کنید. صداقت در فروش را در تمام مراحل رعایت کنید.

۶- عدم تناسب نام فروشگاه، محصول و کاربران ورودی

شاید سایت و فروشگاهتان بازدید بالایی داشته باشد ولی تناسبی با محصولات شما نداشته باشد مثلا نام سایت شما بیان کننده کالا و خدماتی درباره وسایل آشپزخانه باشد ولی کالای داخل سایت درباره وسایل آرایشی و بهداشتی باشد. یا مثلا ورودی از یک سایت علمی به داخل فروشگاه زیورآلات تناسب ندارد.

اگر سایت پشتیبان شما یک سایت دانشجویی است فروشگاه شما باید متناسب با موضوع و نیاز دانشجو باشد این کار موجب افزایش درآمد می شود. لذا یکی دیگر از دلایل فروش کم در فروشگاه اینترنتی عدم تناسب نیاز کاربران ورودی با محصول و خدمات ارائه شده در داخل فروشگاه است. سعی کنید کاربرانی را به فروشگاه بکشانید که خریدار محصولات شما باشد.

سخن پایانی دلایل فروش کم در فروشگاه اینترنتی

در راه اندازی و چینش محصولات به نیاز مشتری توجه کنید و تلاش کنید تا ضمن سادگی در فرایند خرید، فضایی راحت ایجاد کنید. مشتری با ورود به فروشگاه باید احساس اطمینان کند و مواردی که نیاز دارد را بدون پیچیدگی ، در دسترسش قرار دهید. (نگاه کنید به مقاله: جذب مشتری فروشگاه اینترنتی)

در بیان توضیح و ویژگی کالا و خدمات صداقت کامل داشته و از اغراق در توضیحات پرهیز کنید. صداقت داشتن موجب استمرار خرید از فروشگاه شما می شود. کیفیت کالا و خدمات، تضمین کننده افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر در درازمدت می شود.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.