فهرست مشاغل خانگی پولساز زنانه

در گذشته زمانی که صحبت از مشاغل و کسب و کارهای زودبازده خانگی یا مشاغل خانگی پولساز زنانه می شد، تصور عموم مردم برخی مشاغل مثل حصیربافی ، بافتنی و فرش بافی بود . ضمن اینکه بیشتر مشاغل خانگی را مخصوص دختران و زنان خانه دار می دانستند که در منزل فرصت انجام آن را داشتند . اما با رشد و پیشرفت تکنولوژی دیدگاهها تغییر اساسی کرده و مشاغل خانگی رشد و تنوع فراوانی یافت .

امروزه مردان و زنان زیادی هستند که در منزل اقدام به کسب درآمد می کنند و بسیار راضی هستند . اگرچه امروزه مشاغل خانگی زنانه و مردانه ندارد و هر دو گروه مشغول کار خانگی هستند ولی زنان به خاطر راحتی و رسیدگی به امور منزل بیشتر ترجیح می‌دهند در خانه کسب درآمد کنند .

در این مقاله سایت پول یابی تلاش می شود تا فهرستی از مشاغل خانگی پولساز زنانه اعم از اینترنتی و سنتی را معرفی کنم . امیدوارم این فهرست برای شروع کسب و کارتان مناسب باشد .

مزایای مشاغل خانگی

قبل از هر چیزی برخی از مزایای مشاغل خانگی به صورت عمومی و کلی عبارتند از :

۱- برای راه اندازی بسیاری از مشاغل خانگی نیاز به سرمایه زیاد و آن‌چنانی نخواهید داشت .

۲- نیاز به خرید یا اجاره دفتر کار نیست . این موضوع، منجر به حذف هزینه‌های جاری محیط کار مانند خرید، رهن و اجاره، مالیات، عوارض و قبوض مصرفی می شود .

۳- درگیر مشکلات و هزینه های رفت و آمد نخواهید بود .

۴- در محیط امن و آرام منزل و در کنار خانواده قابل انجام است .

۵- ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان .

۶- امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد – شاگردی بین اعضای خانواده وجود دارد .

۷- کار کردن در خانه کیفیت زندگی افراد را بهبود می‌بخشد چون وقت بیشتری برای خانواده و تربیت و پرورش فرزندان می‌گذارند .

۸- منافع مادی بیشتری را متوجه اقتصاد خانواده می‌کند .

۹- در حل مشکل بیکاری نقش موثری دارد .

۱۰- در مشاغل و کسب و کارهای خانگی ارزش افزوده کالاها و خدمات تولید شده، نصیب‌ صاحب خانه می‌شود .

۱۱- در این نوع از کسب و کارها آزادی عمل و استقلال بیشتری دارید .

۱۲- ساعات کاری انعطاف پذیر است و به شما احساس راحتی بیشتری می دهد .

مشاغل خانگی پولساز زنانه ، شغل های خانگی پردرآمد ، کار زنان و دختران در خانه

معرفی مشاغل خانگی پولساز زنانه

همان طور که در بالا اشاره شد، امروزه دیگر کسب درآمد خانگی مردانه و زنانه ندارد . همه می توانند بدون سرمایه اولیه اقدام به راه اندازی کسب و کار خانگی کنند . در این میان ممکن است برخی از خانم‌ها به دنبال شغل مناسب باشند که در خانه انجام دهند و درآمد خوبی هم داشته باشند .

در معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان در این مقاله ، این مشاغل به دو قسمت مشاغل سنتی و اینترنتی تقسیم شده اند . توجه کنید که فهرست مشاغل بسیار بیشتر از اینهاست و در اینجا چند نمونه جهت آشنایی فهرست شده است .

– مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان (مشاغل سنتی) :

۱- کسب و کار مرتبط با تغذیه و آشپزی

۲- دوخت ماسک

۳- تولید چیپس‌های میوه‌ای

۴- پرورش گیاهان دارویی

۵- پرورش قارچ

۶- خیاطی و تعمیرات لباس

۷- تولید عرقیات گیاهی

– مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان (مشاغل اینترنتی) :

۱- تایپ و ویراستاری

۲- تدریس آنلاین

۳- کارهای گرافیکی

معرفی مشاغل سنتی خانگی پردرآمد برای زنان

پس از تحقیق و مطالعه در زمینه بهترین مشاغل برای زنان خانه دار و بررسی ویژگی‌های هرکدام، در این بخش ۷ شغل پولساز از مشاغل سنتی معرفی می شود . توجه کنید که مشاغل سنتی با درآمد بالا برای زنان بسیار بیشتر و فراوتر اینهاست .

در این مقاله سایت پول یابی فقط چند نمونه برجسته از مشاغل خانگی بر اساس یک سری فاکتورها انتخاب شده است . برای انتخاب این لیست فاکتورهایی مثل میزان درآمد، تخصص مورد نیاز، سرمایه اولیه و میزان موفقیت مدنظر قرار گرفته است . ضمن اینکه در معرفی کسب و کارها، تلاش شد تا مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان ملاک انتخاب قرار گیرد .

برخی از مهم ترین مشاغل و کسب و کارهای سنتی پردرآمد برای زنان عبارتند از :

۱- کسب و کار مرتبط با تغذیه و آشپزی

معروف است که مردم از هر چه بگذرند از شکم شان نمی گذرند و دوست دارند بهترین غذاها را بخورند . آشپزی جزو مشاغل پردرآمد و پولساز در جهان می باشد که طرفداران خاصی دارد .

اگر به دنبال شغل مناسب برای زنان خانه دار هستید، احتملاً اولین گزینه‌ شما تهیه‌ غذا در خانه و فروش آن است . به دلیل سبک زندگی امروزی، بسیاری از افراد کارمند ، کسبه و حتی دانشجویان از غذای محل کار و یا دانشگاه خود راضی نیستند و تمایلی هم به فست‌فودها ندارند . به دلیل وجود طرفداران زیاد، یکی از گزینه‌های مناسب برای کار کردن در منزل، تهیه غذای خانگی برای این افراد است .

می‌توانید با تبلیغ و بازاریابی برای غذاها، تعداد زیادی مشتری پیدا کنید و این کار را در منزل و بدون نیاز به فضایی خاص انجام دهید . هرچه سلیقه بهتری داشته باشید و غذای باکیفیت‌تر و خوشمزه‌تری درست کنید، طرفداران بیشتری پیدا خواهید کرد و می‌توانید این کسب و کار خانگی زنانه را رونق دهید .

کسب و کار خانگی پردرآمد ، کار آزاد برای زنان ، شغل آشپزی ، پخت و پز در خانه

توجه کنید که این کار تنها محدود به غذا نمی‌شود . می‌توانید با پخت انواع مربا، ترشی، کیک، شیرینی و حتی چیزهایی مثل پیاز داغ، سبزی سرخ شده و بادمجان سرخ شده کسب در آمد کنید . زنان کارمند و یا افرادی که فرصت تهیه این مواد را نداشته باشند خریدار محصولاتتان می‌شوند .

نکته مهم برای موفقیت در این کار، اول رعایت مسائل بهداشت و دوم طبخ مناسب و طعم خوب غذاهاست . با نفوذ اینترنت و شبکه های اجتماعی، کسب درآمد اینترنتی با آشپزی هم رشد و توسعه زیادی کرده است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه در ماههای پایانی برای کنکور سراسری

۲- دوخت ماسک

قطعاً یکی از مشاغل به‌روز که درآمد نسبتا خوبی هم دارد، دوخت ماسک است . با توجه به پاندمی کرونا و تأکید بر رعایت بهداشت بین مردم و زدن ماسک، استفاده از این وسیله بهداشتی چندین برابر شده‌است . این افزایش تقاضا به معنای ظرفیت خوب آن برای کسب درآمد و همچنین امکان انجام این کار در منزل است .

انواع مختلفی ماسک وجود دارد که یکی از آن‌ها ماسک سه لایه پارچه‌ای است که قابلیت شستشو نیز دارد . این ماسک می‌تواند در اندازه، طرح و رنگ‌های مختلفی دوخته شود .

علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌های تولید ماسک وجود دارند که برای سر هم کردن لایه‌ها و یا دوخت و چسباندن کش ماسک‌ها، از خانم‌های خانه‌دار و زنان موفق در مشاغل خانگی کمک می‌گیرند . می‌توانید هم خودتان تولیدکننده باشید و هم اینکه در روند تولید این ماسک‌ها به شرکت‌ها و تولیدی‌ها کمک کنید و از این طریق در منزل به درآمد مناسبی برسید .

۳- تولید چیپس‌های میوه‌ای

از قدیم می گویند که ایران کشور چهار فصل، با انواع و اقسام میوه‌ها می باشد . یکی از خوراکی‌های سالم و پرطرفدار بین خانواده‌های ایرانی، میوه خشک یا همان چیپس میوه‌ای است . همه‌ خانم‌های خانه‌دار در سراسر ایران می‌توانند این کار را بدون نیاز به وسیله‌ای خاص در خانه انجام دهند .

به دلیل وجود انواع درختان میوه در شمال کشور مانند پرتقال، گیلاس، سیب، هلو، انبه و کیوی این کار به یکی از مشاغل خانگی پولساز زنانه در مازندران تبدیل شده است . برای آموزش این کار می توانید از ویدیوهای آموزشی موجود در اینترنت استفاده کنید .

البته بیشتر خانم‌ها که درخت میوه در حیاط خانه یا باغ خود دارند، بهره زیادی از محصولات باغی خود می‌برند . علاوه بر میوه خشک می‌توان از آن‌ها برای تهیه لواشک، مربا، ترشی و موارد دیگر استفاده کرد . تولید چیپس میوه‌ای، یکی از بهترین نمونه‌های کار خانگی برای بانوان ایرانی محسوب می‌شود .

۴- پرورش گیاهان دارویی

به دلیل علاقه افراد زیادی به طب سنتی و گیاهی ، پرورش گیاهان دارویی می تواند به شغلی مناسب برای خانم‌های خانه‌دارمطرح باشد . ضمن اینکه به علت عوارض زیادی که داروهای شیمیایی برای بدن ایجاد می‌کنند، بازار استفاده از این گیاهان در ایران، حسابی داغ است .

از این گیاهان مفید برای درمان سردرد، بهبود مشکلات گوارشی، تقویت سیستم ایمنی بدن ، رفع مشکلات تنفسی ، سرفه و… استفاده می‌شود . با انجام این کار در منزل، علاوه بر زیباتر کردن فضای خانه، می‌توانید درآمد مناسبی هم کسب ‌کنید .

حتی اگر حیاط ندارید می‌توانید این کار را در بالکن خانه و یا حتی پشت بام منزلتان انجام دهید . این گیاهان را می‌توانید به صورت تازه و یا خشک و پودر شده به فروش برسانید . همیشه گیاهان دارویی مشتریان خاص و دائمی خود را دارد .

۵- پرورش قارچ

یکی از مشاغل خانگی پولساز زنانه که افراد زیادی به این کار مشغولند و اتفاقا نتیچه خوبی هم گرفتند، پرورش قارچ است . با اندکی دقت و صبر می‌توانید قارچ‌های سفید و خوشمزه، در منزل و بدون نیاز به سرمایه‌ای زیاد تولید کنید . به طور کلی پرورش قارچ در سالیان اخیر به عنوان یکی از راههای کسب درآمد در ایران مطرح و پرطرفدار شده و در حال رشد و توسعه می باشد .

قارچ‌های خوراکی که در دسته‌ میوه و سبزیجات قرار می‌گیرند، به علت فواید زیاد و ارزش غذایی بالا بین مردم بسیار محبوب هستند . افراد گیاه‌خوار، فست‌فودها و همچنین مردم عادی مشتریان دائمی قارچ‌ها می باشند .

مشاغل خانگی برای مردان و زنان ، پرورش قارچ ، کسب درآمد از قارچ

با یادگیری نحوه پرورش آن‌ها و بازاریابی برای فروش، حتما درآمد خوبی کسب خواهید کرد . پرورش قارچ ضمن سرمایه کم ، جزو مشاغل زودبازده محسوب می شود که درآمد بالایی دارد .

۶- خیاطی و تعمیرات لباس

در مورد کسب درآمد از خیاطی و همچنین تعمیرات لباس، به عنوان یک شغل خانگی کمتر کسی شک و تردید دارد . با انجام خیاطی و کارهای مربوط به تعمیرات لباس می‌توانید به راحتی در منزل و تنها با یک چرخ‌خیاطی درآمد کسب کنید .

کارهای تعمیراتی مثل: رفو کردن، کوتاه کردن، تنگ‌کردن لباس و موارد بسیار دیگری وجود دارد که موجب شده همه‌ ما حداقل یک‌بار به خیاط مراجعه کنیم . اگر این کارها را یاد بگیرید، حتماً می‌توانید در خانه کسب درآمد کنید .

از گذشته خیاطی به عنوان یک کار پر درآمد در منزل برای خانم ها مطرح بوده است . هر کسی می تواند به مرور زمان و کم‌کم آن را گسترش داده و به درآمد خوبی برسد .

اگر استعداد بیشتری در خود سراغ دارید و می‌توانید حوصله و خلاقیت بیشتری به کار ببرید، دوخت انواع لباس پیشنهاد می شود . با تبلیغ کار خود و قبول سفارش‌های مختلف، موفق شده و مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد .

۷- تولید عرقیات گیاهی

هفتمین مورد از فهرست مشاغل خانگی پولساز زنانه ، تولید انواع مختلف عرقیات و روغن‌های گیاهی است . یکی از شهرهای معروف در این زمینه، شیراز است . به‌علت ظرفیت خوب تولید در این شهر، عرقیات گیاهی به یکی از گزینه‌های مناسب برای مشاغل خانگی پردرآمد زنان شیرازی تبدیل شده است .

انواع مختلف عرقیات مثل بهارنارنج، بیدمشک، کاسنی، نسترن از پرطرفدارترین عرقیات شهر شیراز هستند . همچنین شهرهایی مثل کاشان برای تولید گلاب و خراسان جنوبی برای تولید عرق آویشن و بابونه و نعنا، بسیار مستعد و مناسب هستند .

بقیه افراد در سراسر ایران می‌توانند با توجه به دسترسی آنان به گیاهان مختلف، به تولید این محصولات بپردازند . برای اطلاع کافیست کمی درباره گیاهان شهر محل سکونتان تحقیق کنید تا عرقیات گیاهی مناسب را بتوانید تهیه کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ویژگی فریلنسینگ یا آزاد کاری در کسب درآمد

معرفی مشاغل اینترنتی پردرآمد برای زنان

جادوی اینترنت همه مشاغل حتی کسب و کارهای خانگی را تحت تاثیر قرار داده است . به لطف اینترنت، دنیایی از شغل‌های جدید ایجاد شده که بیشترشان حتی نیازی به خروج از خانه ندارند . اما همین تنوع، ممکن است باعث سردرگمی و از این شاخه به آن شاخه پریدن افراد شود .

اگر از همان اول مسیر درستی را انتخاب کرده و منابع خودتان را در همان راه استفاده کنید، قطعاً سریع‌تر به موفقیت شغلی می‌رسید . بسیاری از خانم‌ها و مخصوصاً جوان‌ترها به دنبال شغل اینترنتی برای بانوان هستند . توجه کنید که امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه برای همه اقشار وجود دارد و هیچ محدودیتی از این نظر نیست .

امروزه بیشتر افراد با محیط اینترنت آشنا هستند و به شبکه‌های اینترنتی دسترسی دارند . این قضیه موجب شده تا کسب و کارهای اینترنتی برای نوجوانان و همچنین خانم‌های خانه‌دار، به یک گزینه مناسب تبدیل شود . این کارها چون عموماً به سرمایه اولیه نیازی ندارند و صرفا نیازمند داشتن مهارت هستند، مورد علاقه بسیاری از افراد جویای کار قرار گرفته‌اند .

فریلنسری یا آزادکاری هم می‌تواند گزینه خوبی برای کسب درآمد از اینترنت باشد . اگر می‌خواهید با روش‌های کسب درآمد به عنوان یک فریلنسر تازه‌کار با میزان درآمد فریلنسرها آشنا شوید، مطلب زیر را از دست ندهید .

برخی از مشاغل خانگی پردرآمد برای خانمها در فضای اینترنت عبارتند از :

۱- تایپ و ویراستاری

یکی از اولین و ساده ترین کارهایی که به ذهن همه‌ ما می‌رسد، انجام تایپ و کارهای ویراستاری ‌است . اکثر خانم ها در امور تایپ و ویرایش تبحر بالایی دارند . تنها با داشتن یک کامپیوتر می‌توانید کارتان را شروع کنید .

انجام کارهای تایپی می‌تواند نمونه‌ خوبی از شغل مناسب برای برخی ازخانم های علاقمند به کار در منزل باشد . با قبول انواع کارهای مختلف مثل تایپ مقالات، نشریه‌ها، انواع نامه‌ها و تحقیقات دانشجویی به سرعت می‌توانید پول در بیاورید .

برای شروع باید به دنبال آگهی‌های درخواستی باشید . در سایت‌های فریلنسری یا آزادکاری می‌توانید افرادی که به دنبال تایپیست و ویراستار هستند را پیدا کنید . مشاغل و شیوه کسب درآمد از فری لنسینگ یا آزادکاری در سالیان جدید رشد زیادی کرده است .

۲- تدریس آنلاین

تدریس آنلاین به عنوان یک شغل در خانه برای زنان ، طرفداران زیادی دارد . شاید برایتان این سوال مطرح شود که چرا بعضی افراد این‌گونه تدریس را ترجیح می‌دهند؟ احتمالاً درست حدس زده اید . مدیریت زمان و برنامه‌ریزی مخصوصاً برای افراد شاغل و پرمشغله امری بسیار دشوار است .

خیلی از افراد ممکن است در یک زمان مشغول انجام چندین کار باشند و نتوانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند . بهترین گزینه برای این افراد، شرکت در کلاس‌های مجازی و آنلاین است . می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با برگزاری کارگاه‌های مختلف و آموزش به درآمد مناسبی برسید .

۳- کارهای گرافیکی

انجام کارهای گرافیکی همواره درآمد بسیار خوبی به همراه دارد . برای انجام کارهای گرافیکی باید با برخی نرم افزاهای مرتبط آشنا باشید . بعضی از نرم‌افزارهای پرکاربرد در زمینه طراحی و ویرایش عبارتند از :

– کورل دراو CorelDraw

یکی از نرم‌افزارهای محبوب در زمینه گرافیک، کورل دراو است . از این نرم‌افزار اکثراً برای طراحی استفاده می‌شود و کمتر در ویرایش تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد .

– مایا Maya

نرم‌افزار مایا جزو نرم‌افزارهای قدرتمند و معروف در زمینه طراحی سه‌بعدی می‌باشد . قسمت‌های شبیه‌سازی در نرم‌افزار، به‌خوبی و نزدیک به واقعیت طراحی شده است و در فیلم‌سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد .

– افترافکت AfterEffect

از نرم‌افزارهای حرفه‌ای برای طراحی و ساخت جلوه‌های ویژه و موشن گرافیک، نرم‌افزار افترافکت است . کاربرد این نرم افزار در طراحی تیزرهای تبلیغاتی و تیتراژ در سینما و تلویزیون بسیار دیده می‌شود .

با استفاده از هرکدام از این نرم‌افزارها می‌توانید کارهای گرافیکی بسیاری نظیر طراحی لگو، بروشور، کارت ویزیت، کارهای تبلیغاتی و ساخت انیمیشن و کلیپ انجام دهید . حتما از استعداد و توانایی خود برای کسب درآمد در این زمینه استفاده کنید و با دیدن کارهای بی‌نظیر خود لذت ببرید .

سخن پایانی مشاغل خانگی پولساز زنانه

تنوع مشاغل خانگی پردرآمد و سودآور برای خانم ها به اندازه ای زیاد است که بدون شک قادر به راه اندازی حداقل یکی از آنها خواهید بود . کسب و کارهای خانگی یا Home business یکی از بهترین و مطمئن‌ ترین راههای درآمدزایی و کاهش نرخ بیکاری شناخته می‌شوند و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارند .

اگر خانم های ایرانی شرایط اشتغال در خارج از منزل را نداشته و یا علاقه ای به کار کردن برای دیگران ندارند می توانند کسب و کار خانگی خودشان را راه اندازی کنند . البته به کمک وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی بسیاری از مشاغل را می توان رایگان فرا گرفت .

بسیاری از این مشاغل را می توانید با سرمایه ای اندک شروع کنید . به مرور می توانید با تهیه مواد اولیه بیشتر، لوازم و دستگاه های بزرگتر و حرفه ای تر خریداری کنید .

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در منزل وجود دارد که فقط تعدادی محدودی از آنها در این مقاله سایت پول یابی معرفی شدند . اما به هر حال با هر بودجه و تخصصی می‌توانید اقدام به کسب درآمد در منزل کنید . کافیست یک روش را انتخاب کرده و شروع به فعالیت کنید .

نکته آخر مشاغل خانگی پولساز زنانه اینکه، بسیاری از خانم های کارآفرینی که امروزه دارای کسب ‌و کار جدی هستند، از همین نقطه شروع کرده اند . پس هر شغل خانگی می‌تواند سکوی پرش شما باشد . برای داشتن یک شغل خانگی موفق و پولساز برنامه ریزی کنید و خلاقیت داشته باشید .

مطلب پیشنهادی

مشاغل پولساز و جذاب برای زنان ، ایده کسب و کار زنان ف مشاغل خانگی زنان ، بهترین شغل ها برای زنان ، شغل های پردرآمد برای زنان ایرانی

مشاغل پولساز و جذاب برای زنان

زمانی که صحبت از مشاغل پولساز و جذاب برای زنان می شود منظور مجموعه راههای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.