مدیریت سایت برای کسب درآمد

این سوال برای خیلی ها مطرح است که اصول و شیوه مدیریت سایت برای کسب درآمد اینترنتی چگونه است؟ و یا چگونه وبسایت خود را مدیریت کنیم که به کسب درآمد از اینترنت پایدار و مناسب برسد؟ مدیریت سایت دو جنبه دارد یکی مدیریت فنی سایت که شامل طراحی و برنامه نویسی ، سئو و انتخاب قالب مناسب ، و دوم،  مدیریت محتوایی که شامل تولید محتوا و چگونگی برخورد با مخاطبان و راضی نگه داشتن آنها می شود.

می توان گفت شیوه مدیریت سایت برای کسب درآمد از اینترنت در عین ساده و راحت بودن، سخت و دارای ظرافت های خاص مدیریتی می باشد، به بیانی دیگر، سهل و ممتنع است. لذا اگر قصد راه اندازی سایت با هر هدفی را دارید باید اصول آن را یاد بگیرید . به دلیل اهمیت موضوع در این مقاله سایت پول یابی به چگونگی مدیریت سایت برای کسب درآمد اینترنتی و چگونگی موفقیت در کسب و کار آنلاین پرداخته می شود.

مدیریت سایت برای کسب درآمد

مدیریت وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی یکی از بخشهای اساسی  و تاثیرگذار در موفقیت کسب و کارهای آنلاین می باشد. همان طور که پیش تر گقته شد، گام یا جنبه اول ، پیمودن مراحل طراحی وب سایت است که شامل کدنویسی ، ثبت دامنه ، گرفتن هاست ، انتخاب قالب مناسب با کسب و کارتان ، رفع نواقص فنی احتمالی ، ایجاد بخش های مختلف مورد نیاز و… می باشد.

پس از اینکه مراحل طراحی وب سایت به پایان رسید باید بتوانید وب سایت خود را به خوبی مدیریت کنید. مدیریت وب سایت نقش مستقیم و کلیدی در سرپا ماندن یک کسب و کار آنلاین بازی می کند. ایجاد و طراحی سایت کار زیاد سختی نیست ولی مدیریت و به قول معروف سرپا نگهداشتن آن بسیار مهم است که به آن، گام دوم سایت داری می گویند.

مدیریت سایت برای کسب درآمد اینترنتی ، روش های کسب درآمد ، کسب درآمد آنلاین ، مدیریت سایت

در مرحله دوم باید مجموعه اقدامات و راهکارهایی را در نظر بگیرید تا بتوانید در کسب و کارتان موفق باشید. کسی می توان به درآمد بالا برسد که مدیریت موثر سایت کسب درآمد را بداند. مهم ترین نکات و اصول مدیریت سایت برای کسب درآمد اینترنتی در این مرحله عبارتند از:

۱- ایجاد تماس با ما:

فرض ما این است که شما به طور دائم اقدام به تولید محتوا می کنید و هر آنچه را که لازم است از نظر تولید محتوا در سایت کم ندارید و همه قواعد کار را رعایت می کنید. در این مرحله هر وب سایت حتما باید یک بخش فعال برای ارتباط با کاربران و مشتریان داشته باشد. این وظیفه به عهده صفحه تماس با ما می باشد. سعی کنید علاوه بر فرم تماس با ما، حتما شماره تماس، شماره فکس و آدرس دفتر و یا شرکت خود را در این صفحه قرار دهید.

حتی برای سادگی کار می توانید در صفحه تماس با ما ، موقعیت مکانی خود و یا فروشگاه اینترنتی را بر روی نقشه نمایش دهید.  توجه کنید که قرار دادن امکاناتی مانند چت آنلاین و اسکایپ در وب سایت و فروشگاه نیز مفید خواهد بود به شرطی که همواره آفلاین نباشید. اگر مدت زیادی از شبانه روز آفلاین هستید توصیه می شود این دو ابزار را بکار نبرید. چون موجب می شود تا کاربران و مشتریان، سایر بخشهای ارتباطی وب سایت مانند صفحه تماس با ما را نیز جدی نگیرند.

قراردادن آدرس پروفایل شما در شبکه های اجتماعی نیز مفید خواهد بود به شرطی که حضوری فعال در این شبکه ها داشته باشید. باید شبکه اجتماعی مناسب با کسب و کارتان را پیدا کنید و در آن فعال باشید و از این طریق با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مدیریت موثر سایت کسب درآمد

۲- اطلاع از اتفاقات سایت با پیامک

در صورت امکان، با هر اتفاق مهمی که در وب سایت و یا فروشگاه روی می دهد، باید یک پیامک دریافت کنید. فرض کنید مخاطب و یا کاربری از طریق صفحه تماس با ما یک پیام برای شما ارسال کرد، نظری برای یکی از مقالات شما درج کرد و یا سفارش خرید یکی از کالاهای وب سایت شما را ثبت کرد. در این حالت اگر در وب سایت خود لاگین نباشید باید نرم افزار وب سایت شما این امکان را داشته باشد که با ارسال یک پیامک شما را از این موضوع آگاه کند.

البته در این موارد علاوه بر ارسال پیامک، ارسال ایمیل نیز مفید خواهد بود. سعی کنید در اولین فرصت به موضوع درخواست کاربران و مشتریان رسیدگی کنید. چون یک مدیر خوب پس از اطلاع از این اتفاقات بلافاصله اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد. یکی از اصول مهم مدیریت سایت برای کسب درآمد اینترنتی حفظ راههای ارتباطی و پاسخگو بودن به مشتریان و مخاطبان می باشد.

۳- درج اطلاعات دقیق و واضح

حتما با درج اطلاعات دقیق، جلوی تماسهای بی مورد و غیر ضروری را بگیرید. با استفاده از صفحه درباره ما، صفحه پرسش های متداول، صفحات جانبی، درج قیمت محصولات، درج اطلاعات محصولات (مانند مشخصات، کاربردها و مزایا و حتی معایب محصولات و خدمات)، درج کاتالوگ، تصاویر جذاب ، کلیپ های ویدیویی و هر نوع اطلاعات مفید دیگر، مانع از این شوید که کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر وقت خود و شما را هدر دهند.

اطلاعاتی که در وب سایت و فروشگاه قرار می گیرد باید بگونه ای باشد که همه نیازهای کاربر را برطرف کند، به گونه ای که پس از مطالعه محتوای وب سایت تصمیم نهایی خود را بگیرد و هیچ گونه ابهامی جهت اقدام به خرید نداشته باشد. اگر در مورد کالا و خدمات اطلاعات کامل و درست ندهید دو حالت پیش می آید یا از خرید منصرف می شود و یا برای رفع تردید شروع به مکاتبه می کند و چه بسا بعدها قانع نشده و کار را رها کند.

باید چنان در معرفی خدمات و محصولات و رفع ابهامات حرفه ای و درست عمل کنید که مشتری و مخاطب ، ترغیب به خرید محصولات شود. البته آنچه که واقعیت درباره محصول و خدمات است را شرح دهید و از اغراق پرهیز کنید که در درازمدت به کسب و کار اینترنتی شما لطمه وارد می کند.

۴- توجه به معیارهای متعدد محبوبیت سایت

اگرچه آمار و ارقام بازدیدها مهم است ولی فقط به بررسی تعداد بازدیدهای روزانه و ماهانه وب سایت و فروشگاه اکتفا نکنید. برای اینکه بدانید وب سایت شما در دنیای مجازی از چه میزانی از محبوبیت برخوردار است علاوه بر مقایسه آمار و ارقام تعداد بازدید وب سایت ، موارد دیگری را هم مدنظر داشته باشید که در درازمدت روی کسب درآمد اینترنتی تاثیرگذار هستند. مهم ترین این موارد عبارتند از:

الف: انتشار مقالات شما در وب سایتهای دیگر

ب: تعداد استناد به وب سایت و فروشگاه شما

ج: تعداد اعضای خبرخوان (RSS)

د: تعداد و کیفیت نظرات، پیامها و سفارشهایی که در روز دریافت می کنید

ه: شما حس رقابت را در وب سایتهای رقیب ایجاد کرده اید یا خیر؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای خرید آنلاین یا اینترنتی

مجموعه جواب ها و خروجی هایی که از موارد بالا می گیرید بیانگر میزان موفقیت شما در کسب درآمد اینترنتی و استمرار کسب و کارتان در آینده خواهد بود.

۵- گرفتن مشاوره از افراد خبره

یکی از اصول مهم مدیریت سایت برای کسب درآمد اینترنتی و توسعه کسب و کار ، کمک گرفتن از یک مشاور متخصص، خبره و صاحب نظر در زمینه کسب و کارتان می باشد. تجارت آنلاین یک تجارت سود آور و بسیار پررقابت است و مدیریت چنین تجارتی نیاز به صرف زمان ، انرژی و هزینه فراوانی دارد. گاه این زمان و هزینه را نمی توان با چند سفارش اینترنتی جبران کرد.

حتما ضرب المثل دانا داند و پرسد، نادان نداند و نپرسد، را شنیده اید. حتی اگر در حوزه تجارت الکترونیک ، بازاریابی اینترنتی ، شیوه مدیریت سایت برای کسب درآمد اینترنتی ، ایمیل مارکتینگ، همکاری در فروش ، راههای تولید محتوای جذاب ، سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، بک لینک ، رپورتاژ آگهی، تبلیغات اینترنتی و… آگاهی دارید باز هم باید یاد بگیرید و هیچ گاه از آموزش و مشاوره با افراد خبره غافل نشوید.

تصمیم برای راه اندازی سایت یا وبلاگ قدم اول می باشد برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی باید تلاش و جدیت داشت و همواره در حال یادگیری و مشاوره بود. یقینا مشاوره با افراد مطلع و آگاه به حوزه تجارت الکترونیک راههای جدیدی جلوی پا شما می گذارد. علم تجارت و شیوه های کسب درآمد اینترنتی و فروش آنلاین دائم در حال رشد و پیشرفت است و شما هم برای بقای در این بازار پررقابت باید علم و تخصص خودتان را به روز کنید.

سخن پایانی مدیریت سایت برای کسب درآمد از اینترنت

درباره اهمیت سایت برای کسب درآمد از اینترنت هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد، بحث درباره شیوه و چگونگی مدیریت سایت برای رسیدن به کسب درآمد اینترنتی بالا می باشد. مجموعه نکات و توصیه های پنج گانه این مقاله سایت پول یابی در عین سادگی ، حاصل سالها تجربه و پژوهش می باشد که می تواند برای مدیران و دارندگان کسب و کار اینترنتی مفید باشد. هر مدیر کسب و کار و برند تجاری می تواند با طرح چند سوال و پرسش ساده به میزان موفقیت کسب و کارش اطمینان پیدا کند.

برای اینکه بدانید وب سایت و فروشگاه اینترنتی خود را چگونه مدیریت کرده اید به این سوال پاسخ دهید که، آیا حاضرید کسب و کار آنلاین خود را بفروشید و یا آن را تعطیل کنید؟ نوع جواب دادن شما در واقع بیان کننده میزان موفقیتتان در آن زمینه کاری می باشد و به خوبی می توانید تشخیص دهید که شیوه مدیریت سایت برای کسب درآمد اینترنتی شما تا چه اندازه موفق بوده و در مسیر پررقابت با دیگران، دوام خواهد داشت.

طبیعی است که افراد موفق به این سوال پاسخ منفی خواهند داد چون اصلا نمی خواهند یک کسب و کار پرسود و پولساز را به راحتی از دست بدهند. اما اگر پاسخ شما مثبت است یا باید نوع مدیریت خود را تغییر دهید، و یا از یک مشاور خبره و با تجربه که در زمینه مدیریت وب سایت ، کسب درآمد اینترنتی و  بازاریابی آنلاین تخصص کافی دارد کمک بگیرید و یا باید چراغ کسب و کار خود در دنیای مواج اینترنت را خاموش کنید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.