کسب درآمد اینترنتی بدون مهارت

دو سوال مهم درباره شیوه کسب و کار اینترنتی بین کاربران ایرانی مرسوم بوده و جزو دغدغه های آنها محسوب می شود. یکی امکان کسب درآمد اینترنتی بدون مهارت و تخصص و دوم، راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه و پول می باشد. دریاره کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه و یا با حداقل سرمایه اولیه در مقالات مختلف بحث شده است.

اگر هیچ تخصص و مهارتی ندارید آیا امکان کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟ اصلا باید چه کارهایی برای کسب درآمد انجام دهید ؟ در این مقاله سایت پول یابی به کسب درآمد اینترنتی بدون مهارت و تخصص و چگونگی شروع به کار پرداخته می شود. یعنی افرادی که هیچ تخصص و شاید علاقه ای هم ندارند ، برای کسب درآمد از اینترنت باید چه کارها و اقداماتی را انجام دهند؟

کسب درآمد اینترنتی بدون مهارت

درباره راه اندازی و شروع کسب و کار اینترنتی سوالات و ابهامات زیادی از طرف کاربران مطرح می شود. یکی از نداشتن علاقه ، دیگری از نداشتن تخصص و مهارت و سومی از نداشتن پول و سرمایه می نالد. این سوال مطرح می شود که آیا می توان کسب درآمد اینترنتی بدون مهارت و تخصص در ایران راه اندازی کرد یا نه؟

البته می توان در اینترنت فرصت‌های شگفت انگیزی برای کسب درآمد اینترنتی ایجاد کرد که این فرصت‌ها در دهه های قبل وجود نداشتند. گسترش و نفوذ اینترنت در تمام ارکان زندگی انسان ها این امکان را فراهم کرده است که در هر جایی حتی در خانه بتوانید کار کنید و درآمد خوبی داشته باشید.

اما یک تصور غلط در باره کسب و کار اینترنتی وجود دارد و آن اینکه می‌توان بدون داشتن هیچ گونه دانش و یا تجربه کسب و کار ایجاد کرد و به درآمد اینترنتی فوق العاده‌ای رسید، آیا واقعا این کار ممکن است؟ در جواب باید گفت بهتر است چشم‌های خود را باز کنید، در مقابلتان شبکه اینترنت قرار دارد و نه یک درخت پول ساز و جادویی .

کسب درآمد اینترنتی بدون مهارت ، شروع کسب و کار اینترنتی بدون تخصص ، کسب درآمد بدون مهارت و سرمایه امکان پذیر است ؟

درک مفهوم کسب درآمد اینترنتی آسان

حتما در فضای مجازی، تلگرام ، یوتیوب ، اینستاگرام و یا وبلاگ‌های مختلف ، شعارها و جملات فراوانی با مضامین زیر را دیده و خوانده اید:

چگونه می‌توان بدون دانش و مهارت به صورت اینترنتی درآمد کسب کرد؟

چگونه می توان بدون سرمایه و پول شروع به کسب درآمد میلیاردی کرد؟

آموزش روش های کسب درآمد آنلاین بدون مهارت و آسان

یادگیری روش های فوق العاده آسان برای کسب درآمد بدون مهارت

چگونه می‌توان به صورت آنلاین و بدون هیچ گونه دانشی درآمد کسب کرد ؟

معرفی بهترین مشاغل خانگی و درآمد زا که مهارت و تجربه کمی نیاز دارند.

شیوه کسب درآمد میلیاردی بدون سرمایه راحت تنها با چند ساعت کار

از این شعارها و مطالب فریبکارانه و اغوا کننده در اینترنت کم نیست . پاسخ سریع به امکان پذیر بودن کسب درآمد اینترنتی بدون مهارت و تخصص و این نوع ادعا‌های پوچ و کلاهبردارانه این است که، بدون داشتن تجربه و مهارت تنها کاری که از دستتان بر می‌آید انجام تبلیغات و پخش بنر است، که آنهم نیازمند اینترنت است. تبلیغات از طریق Upwork ،Fiverr یا TaskRabbit اساسا یک شغل محسوب نمی‌شود. درآمد آنچنانی هم ندارد.

اینترنت یادگیری مهارت‌های جدید را آسان‌ کرده ، و فرصتی هم ایجاد شده تا بتوانید محصولات و خدمات خود را بیشتر به فروش برسانید، اما این امکان به معنای تغییر معادله کسب و کار نیست. چون کسب درآمد خوب هنوز هم مستلزم داشتن مهارت و سرمایه است. بدون داشتن مهارت، شما خدماتی برای فروش ندارید. برای ساختن محصول نیاز به سرمایه و مهارت دارید.

شناخت علاقه خود در کسب و کار اینترنتی

حال این سوال مطرح می شود که اگر مهارت ندارید ، راه حل شروع کسب درآمد اینترنتی چیست؟ راه حل این است که علاقه خود را شناسایی کنید اگر کسی مدعی شود به هیچ چیزی علاقه ندارد دروغ بزرگی گفته است. امکان ندارد کسی به چیزی علاقه نداشته باشد. بالاخره در این جهان بزرگ و متنوع باید به چیزی علاقه داشته باشد. هر کسی که فکر کند به هیچ چیزی علاقه ندارید آدم نرمالی نیست.

فکر کنید در طول روز در کامپیوتر ، گوگل ، اپلیکیشن های موبایلی ، فناوری اطلاعات و…بیشتر دنبال چه چیزهایی می روید. تمام کارهایی که انجام می دهید را لیست کنید. از بین آن ها کارهایی را که بیشتر انجام می دهید را پیدا کنید، مطمئن باشید علاقه خود را می توانید در آنها بیابید.

شاید به یادگیری نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ ، اپلیکیشن موبایلی ، وبلاگ نویسی ، بازاریابی اینترنتی و…. علاقه دارید. این مثال ها می تواند استارت کارتان باشد. هر کدام از این موضوعات می تواند کسب و کار اینترنتی پر سودی برایتان به وجود آورد.

شاید بگویید در هیچ کدام از این موارد، مهارت و تخصصی ندارید ، پس چگونه باید کسب و کاری در این زمینه ها راه اندازی کنم؟ موضوعاتی که اشاره شد برای مثال بود. حوزه های کاری زیادی وجود دارند که شما می توانید در آن ها موفق شوید که در ادامه شیوه کسب مهارت ذکر خواهد شد.

شیوه کسب تخصص و مهارت در اینترنت

اکثر افرادی که الان کسب و کار اینترنتی آموزش محور دارند از همان اول در کارشان متخصص نبوده اند. نمونه بارزش خودم که سایت پول یابی را راه اندازی کردم، اطلاعات بسیار کم و محدودی درباره راههای کسب درآمد اینترنتی داشتم. ولی در طی یک سال با مطالعه درباره کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار خانگی ، سعی کردم تا سطع معلومات خود را افزایش دهم.

هیچ کس از ابتدا در کارش متخصص و دارای مهارت بالانیست. با تلاش و مطالعه زیاد می توان متخصص شد. کسانی که الان به خوبی در پادکست ها صحبت می کنند، افرادی که به خوبی محتوا تولید می کنند، کسانی که تصاویر زیبا خلق می کنند، کسانی که سئوکار حرفه ای هستند و…، همه اینها وقت صرف کردند و یاد گرفته اند. هیچ کس یک شبه نمی تواند متخصص و خبره کاری شود.

اگر واقعا دوست دارید از طریق اینترنت کسب درآمد داشته باشید و داشتن کسب و کار اینترنتی برایتان دغدغه است باید در کاری که به آن علاقه دارید متخصص شوید.

البته کار سختی نیست ولی کمی زمان بر است. به عنوان مثال اگر به فتوشاپ علاقه دارید می توانید از آموزش های رایگان یا پولی موجود در اینترنت استفاده کنید و کم کم خودتان را در فتوشاپ حرفه ای کنید. اگر به طراحی سایت علاقه دارید ولی هیچ تخصصی در آن ندارید می توانید از آموزش های رایگان و زیادی که در مورد طراحی سایت با وردپرس موجود است استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای خرید آنلاین یا اینترنتی

امروزه محصولات آموزشی با کیفیت زیادی وجود دارد شاید در گذشته یاد گرفتن کمی سخت و زمان بر بود. ولی الان با وجود منابع زیاد در هر زمینه خیلی سریع می توانید هر چیزی را که بخواهید یاد بگیرید.

اهمیت و نحوه ارزش سازی

ایجاد ارزش یعنی با اعمال کردن تغییرات، ارزش یک محصول اولیه را افزایش می دهید. باید با سرمایه گذاری بر روی آموزش ارزش وقت خودتان را افزایش دهید. ایجاد ارزش بلافاصله موجب درآمدزایی نمی‌شود بلکه ممکن است مدت‌ها فرآیند آموزش ادامه پیدا کند و در نهایت به درآمد برسید. مهارت ایجاد ارزش موجب می‌شود درآمد شما در بلند مدت افزایش پیدا کند.

در دوره‌ها شرکت کنید، شاگرد باشید و بعد از یادگیری تعلیم دهید، اینها کار‌هایی هستند که موجب افزایش مهارت شما می‌شوند. هر چیزی که یادگیری شما را تسریع کند، به شما امکان رشد بیشتر می‌دهد.

برای متخصص شدن در کاری سرمایه گذاری کنید. وقت و پول سرمایه‌های شما هستند. شاید نتوانید در جهان در حوزه کاری خود بهترین شوید، اما می‌توانید در محله، شهر و یا استان خود جزو بهترین ها باشید. اگر در زمینه‌ای اولین نفری باشید که کاری را شروع می‌کنید، ارزش کار شما چند برابر می‌شود.

جایگاه استمرار آموزش در کسب درآمد

وقتی برای اولین بار به درآمد اینترنتی رسیدید آموزش را هرگز متوقف نکنید، مهارت خود را افزایش دهید. هنگامی که در کاری تخصص پیدا کردید، با گسترش مهارت‌ها، ارزش کار خود را افزایش دهید. این کار به شما امکان می‌دهد با سایر متخصصانی که تخصص‌هایشان نزدیک به تخصص شماست نزدیک شوید. افزایش مهارت امکان می‌دهد ارتباط برقرار کرده و مشکلاتی را که دیگران نمی‌توانند ببینند حل کنید و به یک متخصص جامع تبدیل شوید.

ارزش مهارت‌های نرم کسب و کار اغلب نادیده گرفته می‌شود. ارتباطات، فروش و بازاریابی، مدیریت پروژه و زمان، هنر تخمین هزینه، برنامه ریزی و… مهارت‌های بسیار ارزشمندی هستند. حتی در صورتی که مهارت شما در سطح متوسط باشد، مهارت‌های نرم می‌تواند کار شما را با ارزش‌تر کند. یادگیری این مهارت‌ها آسان است و به اندازه‌ای که مهارت اصلی شما اهمیت دارد، مهم هستند.

وقتی به سطح مهارت و تجربه‌ای رسیدید که به آن افتخار می‌کنید، حوصله کنید و مقداری از آن را به صورت رایگان اهدا کنید. منظور دریافت نکردن مزد در ازای کار نیست. به دیگران دانش و مشاوره رایگان دهید. با خوش اخلاقی و روی باز با مشتریان و کسانی که نیازمند مشاوره هستند صحبت کنید، این بهترین شیوه بازاریابی است.

دلایل موفقیت‌ها و شکست‌های خود را به اشتراک بگذارید. آنچه را می‌دانید به دیگران بیاموزید و از افراد باتجربه‌تر اطلاعات آن‌ها را کسب کنید. رمز موفقیت استمرار آموزش و تلاش بدون خستگی و با برنامه است.

موفقیت در کسب و کار با وجود رقبای زیاد

برخی می گویند در زمینه ای که مهارت داریم افراد زیادی فعال هستند و به قول معروف دست زیاد است. و یا با این همه آموزش های رایگان و زیادی که در اینترنت وجود دارد چگونه محصولات خود را بفروشیم؟

زمانی که در کاری واقعا متخصص شوید می توانید آموزش های زیاد و مختلفی را تولید کنید. فکرتان باز می شود و می توانید زنجیره محصولات خوبی را توسط ایده هایی که دارید به وجود آورید. مثلا همین کسب درآمد اینترنتی دنیای عظیمی دارد و بی نهایت موضوع و محصول آموزشی در موضوعات مختلف می توانید تولید کنید. همین حالا محصولات آموزشی زیادی می توان درباره کسب و کار اینترنتی تولید کرد که جای خالی شان در وب فارسی کاملا احساس می شود.

برای نمونه می توانید محصولاتی با موضوعات « آموزش بازاریابی موبایل» « کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه » « آموزش راه اندازی کسب درآمد فریلنسری در خانه » و …. تولید کنید. درباره هر موضوعی حتی آموزش تولید قارچ تا چگونگی کسب پول از سئو می توانید اقدام به تولید محصولات آموزشی متنوع و مبتکرانه کنید.

مسئله بعدی ، داشتن رقبای زیاد و قدیمی است. چه طور با وجود این رقبا می توان موفق شد؟ هر کسب و کار اینترنتی مشتریان خاص خودش را دارد. این بر می گردد به همان مزیت رقابتی که در کسب و کارها وجود دارد. اگر مزیت رقابتی وجود نداشته باشد به هیچ وجه نمی توانید در کسب و کارتان موفق شوید. چون رقبا موجب به روز شدن اطلاعات ، تولید باکیفیت محصولات ، بازاریابی بهتر، سئوی سایت و جایگاه خوب در گوگل یا برندسازی از طریق شبکه های اجتماعی و… و در نهایت رشد کسب و کارتان خواهد شد.

ضرورت یادگیری در نبود سرمایه و پول

اگر واقعا هیچ پول و سرمایه ای برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ندارید باید به فکر یادگیری و متخصص شدن در حوزه کاری خاصی باشید. چون ممکن است بدون سرمایه نتوانید مثلا یک سایت و یا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. با این وجود خیلی ها ناامید می شوند و می گویند هیچ وقت نمی توانیم کسب و کار اینترنتی داشته باشیم. در حالی که اصلا اینطور نیست و کاملا اشتباه فکر می کنند.

بهترین و کم هزینه ترین راه برای افراد فاقد سرمایه، راه اندازی کسب و کار اینترنتی آموزش محور بر پایه تولید محتوا است. دست روی دست گذاشتن دردی را دوا نمی کند. لذا پیشنهاد می شود، به دنبال یادگیری در زمینه مورد علاقه خود باشید. شاید متخصص شدن کار سخت و زمان بری باشد. ولی برای شروع اصلا نیازی نیست که حتما متخصص سطح بالا باشید. در طول زمان با یادگیری و مطالعه بیشتر به آن درجه خواهید رسید.

رقابت در کسب و کارهای آموزش محور زیاد است دلیلش هم وجود پول بسیار فراوان است وگرنه دلیلی وجود ندارد جایی که پر پول نباشد این همه خواهان داشته باشد. می توانید با توجه به علاقه و میزان مهارت ، حوزه کاری مناسبی را انتخاب کنید و شروع به کسب درآمد کنید . به مرور زمان و با رشد کسب و کارتان  و جذب مخاطب ، با مطالعه و تلاشی که همزمان دارید ، یک فرد بسیار متخصص و کاربلد خواهید شد.

مهارت های مقدماتی برای شروع کسب و کار

برخی مشکل اصلی را نداشتن ایده می دانند در حالی که ایده هیچ مانعی برای ورود به دنیای کارآفرینی نیست. هر ایده‌ای حتی اگر ناب‌ترین ایده باشد، بلافاصله هزاران نفر آن را می خوانند و اجرا می کنند، پس دیگر یک ایده ناب نخواهد بود.

اگرچه داشتن ایده خیلی خوب است ولی همه چیز کسب و کار نیست چون تا مهارت و تخصص لازم برای پیاده سازی ایده در بستر اینترنت را ندانید ، نمی توانید هیچ ایده ای حتی ناب ترین آن را اجرایی کنید. در اینجا لازم است که برخی مهارت های اولیه در اینترنت را یاد بگیرید و همزمان به افزایش اطلاعات خود در حوزه کسب و کارتان که قصد متخصص شدن در آن را دارید ، بپردازید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ده راز بزرگ ثروتمند شدن

برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به یادگیری برخی مهارت‌ ها دارید. برخی از این مهارت های ابتدایی عبارتند از:

۱- راه‌اندازی وب‌سایت

وقتی شما اصول کسب و کار اینترنتی را بدانید وب سایتی طراحی می‌کنید که کاملاً متفاوت باشد. اغلب طراحان وب‌سایت متأسفانه نگاه کسب و کاری و بازاریابی ندارند. آن‌ها فقط به فکر طراحی یک سایت زیبا هستند. اما این سایت‌ها فقط زیبا هستند و هیچ فروشی ایجاد نمی‌کنند.

با شنیدن لزوم طراحی سایت ، دچار دلهره و هراس نشوید . طراحی سایت یک مهارت بسیار ساده و پیش پا افتاده است . با وردپرس به راحتی می توانید سایت خودتان را راه اندازی کنید . صفر تا صد آموزش نصب و راه اندازی وردپرس به صورت متن و فیلم و به صورت گام به گام در اینترنت موجود است و با یک جستجوی ساده می توانید خودتان اقدام کنید.

۲-  بازاریابی اینترنتی

بعد از راه اندازی سایت، باید به مهارت‌های بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. بازاریابی اینترنتی شامل چندین مهارت است. ایمیل مارکتینگ، تبلیغ نویسی در وب، سئو، فعالیت‌های شبکه اجتماعی، بازاریابی محتوایی و لینک سازی همه از مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال است.

مجموعه آموزش های بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ در اینترنت فراوان است و در سایت پول یابی هم در دهها مقاله تخصصی به این موضوعات پرداخته شده که با مطالعه آنها می توانید اصول بازاریابی را یاد بگیرید. اهمیت بازاریابی برای این است که بتوانید مشتریانی برای محصولات و خدمات خود پیدا کنید.

۳- تولید محتوا

هر کسب و کار اینترنتی به محتوای تخصصی نیاز دارد. به کمک محتوا می‌توانید خود را به مخاطبانتان معرفی کنید. در واقع مهارت تولید محتواست که شما و کسب و کارتان را متفاوت از رقبا می‌کند و از همه مهم‌تر با این مهارت هست که شما می‌توانید به نتایج اول گوگل برسید.

در هر حوزه ای که دارای مهارت هستید می توانید محتوای متناسب با آن تولید کنید و در وب سایت خود جهت جذب ترافیک منتشر کنید. تولید محتوا و انتشار آن به صورت متن ، اینفوگرافیک ، عکس ، فیلم ، پادکست و… در واقع انتشار مجموعه دانسته ها و علم شما در حوزه کسب و کارتان می باشد. آنچه که منتشر می کنید بیان کننده میزان مهارت و تخصصتان در آن حوزه کاری می باشد.

۴- سئو سایت

به کمک مهارت بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو SEO می‌توانید محصول و خدمات خود را به نتایج اول گوگل برسانید. مهارت سئو یک مهارت پولسازی است که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ندارند. و اهمیت سئو برای کسب و کارها غیر قابل انکار است.

اگر این مهارت را ندارید از همین امروز به فکر کسب و یادگیری این مهارت با اهمیت و تاثیرگذار باشید. چون در هرماه چند میلیون تومان از این مهارت می‌توانید کسب درآمد کنید. ضمن اینکه ، با کسب این مهارت ، برای سئوی سایت خود هم نیازی به پرداخت پول به دیگران نخواهید داشت و شخصا سایت خودتان را سئو و بهینه سازی خواهید کرد.

۵- بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از مهارت‌های است که برای افزایش ترافیک و فروش محصولات لازم است. بسیاری از افراد ایمیل مارکتینگ را کم‌اهمیت می‌دانند و این یک اشتباه بزرگ و استراتژیک محسوب می شود . ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای موجب افزایش فروش و ترافیک سایت می‌شود. با ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای می‌توانید سودآوری تان را چندین برابر کنید.

۶- مهارت تبلیغ نویسی

این یکی از مهارت‌های پولساز کسب و کار اینترنتی است. نوشتن متن‌ها و عنوان‌های تبلیغاتی یک مهارت فوق‌العاده است. این مهارت برای نوشتن عنوان محصولات، ایمیل و مقالات خیلی کاربرد دارد. مهارت تبلیغ نویسی در اینترنت، می‌تواند فروش محصول شما را چندین برابر کند. داشتن محصول و یا خدمات عالی برای فروش کافی نیست، باید مهارت تبلیغ نویسی هم داشته باشید.

۷- مدیریت و پشتیبانی

فقط راه‌اندازی وب‌سایت و مهارت‌های بازاریابی به‌تنهایی کافی نیست. باید بتوانید وب‌سایت خود را با توجه به نیازهای آینده و مشکلات احتمالی، توسعه و مدیریت کنید.

تمام این مهارت‌ها برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی پولساز و ماندگار لازم است. اگر تفکر کوتاه‌مدت دارید و فقط می‌خواهید یک وب‌سایت داشته باشید، مهارت اول کافی است. اما اگر به یک کسب و کار اینترنتی پولساز و ماندگار با درآمد عالی فکر می‌کنید، تمام مهارت‌ها لازم است.

اگر بتوانید یک تیم همراه و هم فکر داشته باشید که بسیار عالی است. یک متخصص راه‌اندازی، یک متخصص بازاریابی اینترنتی و یک مدیر و پشتیبان. اما اگر می‌خواهید خودتان به‌تنهایی یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید، به یادگیری همه این مهارت‌ها نیاز دارید.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی بدون مهارت

در این مقاله سایت پول یابی ضمن اشاره به چگونگی راه اندازی کسب درآمد اینترنتی بدون مهارت ، تاکید شد که هیچ موقع برای یادگیری و کسب مهارت جهت شروع یک کار دیر نیست . لازم نیست در همان شروع کار یک متخصص سطح بالا باشید. اگر اطلاعات مقدماتی و متوسط در حوزه کسب و کار مورد علاقه خود دارید می توانید شروع به کار کنید و در ادامه ضمن توسعه کسب و کار ، میزان تخصص و مهارت خود را با تحقیق و مطالعه افزایش دهید.

نکته بعدی اینکه، اگر واقعا به کسب و کار اینترنتی علاقه دارید و مهارتی را هم آموخته اید ولی سرمایه ای ندارید بهترین گزینه برایتان راه اندازی کسب و کار اینترنتی آموزش محور است. تمام کسانی که از طریق کسب و کار اینترنتی پول دار شده اند، در آغاز دارای فروشگاه اینترنتی، اپلیکیشن موبایلی و یا دیگر کسب و کارها نبوده اند. آنها از مهارت خود در قالب آموزش استفاده کردند.

مطمئن باشید می توانید با کسب مهارت ، در کارتان موفق شوید. حتی اگر محصولاتی که قصد تولید کردنشان را دارید، به وفور در اینترنت یافت می شوند و یا اینکه رقبای زیاد و سرسختی دارید، باز هم می توانید از آن ها جلو بزنید ، البته اگر اراده کنید و بخواهید.

نکته آخر کسب درآمد اینترنتی بدون مهارت اینکه ، بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی وجود دارند که اصلا معروف نیستند و به صورت چراغ خاموش درآمدهای چند ده میلیون تومانی در ماه کسب می کنند. خیلی از افراد هستند که فقط با تولید محتوای آموزشی و فروش اطلاعات خود، کسب و کار پر سودی در اینترنت برای خود ساخته اند. پس با افزایش مهارت ، به مرور زمان ، کسب درآمد اینترنتی خودتان را آغاز کنید.

مطلب پیشنهادی

تولید محتوا چیست ؟ چگونه تولید محتوا کنیم ؟ , پنل تولید محتوا , پکیج تولید محتوا

۵ گام تولید محتوای موثر و سریع

امروزه کمتر صاحب کسب و کار اینترنتی پیدا می شود که به اهمیت تولید محتوای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.