کسب درآمد با وبلاگ نویسی

حتما درباره شیوه کسب درآمد با وبلاگ نویسی در اینترنت و یا از دوستان و اطرافیان زیاد شنیده اید . ممکن است برایتان جای سوال باشد که راههای کسب پول از وبلاگ چگونه است . اصلا امکان کسب درآمد اینترنتی از وبلاگ وجود دارد . چگونه این کار ممکن است ؟ و دهها سوال مشابه دیگر .

البته در شروع مقاله قصد بحث طولانی درباره موضوع را ندارم . ضمن اینکه در سایت پول یابی طی چندین مقاله به آموزش کاربردی کسب درآمد اینترنتی از وبلاگ پرداخته شد از جمله مقاله آموزش کسب درآمد اینترنتی از وبلاگ به این موضوع اختصاص دارد .  در آن مقالات به راههای متنوع کسب درآمد از اینترنت و محاسن و معایب آن پرداخته شد . با کمی جستجو در سایت پول یابی این مجموعه مقالات را خواهید یافت .

در اینجا قصد دارم تا به صورت کاربردی و تخصصی درباره اهمیت و یا راهکار کسب درآمد اینترنتی از بلاگ نویسی شرح دهم . اصلا قصد مبالغه و اینکه امکان کسب درآمد میلیاردی از وبلاگ وجود دارد را ندارم . لذا زمانی که صحبت از درآمد اینترنتی در ایران می شود باید با توجه به امکانات موجود، معقول و طبق واقعیات سخن گفت و با برنامه آموزش داد . امیدوارم این مقاله مورد توجه علاقمندان به کسب درآمد آنلاین از طریق وبلاگ قرار گیرد .

تعریف وبلاگ

وب‌نوشت (به انگلیسی Blog) که به آن تارنوشت، یا تارنگار هم گفته می شود ، نوعی وبگاه است که حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است . وبلاگ ترکیبی از دو کلمه «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است . امروز اصطلاح بلاگ Blog بسیار رایج است که به نوعی مختصر شده‌ web log می باشد . وبلاگها بعد از وبسایت‌ها به وجود آمدند .

اصطلاح Log به معنای ثبت کردن است و وبلاگ، برای ثبت رویدادها و اتفاق‌ها و حرف‌های روزانه به وجود آمده است . لذا نخستین وبلاگ ها، وب‌سایت‌هایی بودند که نویسندگان‌شان آنها را به سرعت به‌روز می‌کردند و هر بار، مطلبی درباره‌ روزمرگی‌های خود در‌ آن منتشر می‌کردند .

مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده ، گروه بندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌شود . به نویسندهٔ وب‌نوشت، وب‌نویس یا تارنویس و یا وبلاگ نویس می گویند . ممکن است نویسنده وبلاگ یک نفر یا چند نفر باشند . وبلاگنویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد .

توجه کنید که واحد مطالب در وبلاگ، پست است، در حالی که واحد مطالب در وبگاه صفحه است . معمولا در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود . فاصله زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته‌شدن هر مطلب به خواست نویسنده وبلاگ بستگی دارد .

از قابلیت های وبلاگ ها، امکان کسب درآمد اینترنتی از سوی نویسندگان وبلاگ است که بعدها مورد توجه قرار گرفت .

دلیل اهمیت کسب درآمد با وبلاگ نویسی

شاید این سوال پیش بیاید که دوران بلاگ نویسی و ارسال پست گذشته و این کار قدیمی شده است . و یا الان کمتر کاربران در وبلاگ فعالیت دارند و بیشتر به شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام و یا پیام رسان هایی مثل واتس آپ و تلگرام و… رفتند و دیگر آن بازار گرمی دهه قبل را ندارد .

آموزش کسب درآمد از وبلاگ ، کسب درآمد اینترنتی از وبلاگ

البته این ادعا تا حدودی درست است ولی تمام قضیه نیست . کاملا موافقم که شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام در ایران همه چیز را تحت شعاع قرار داده ولی، برخی از کارهای قدیمی مثل وبلاگ نویسی و سایت داری هنوز طرفداران خاص خود را داشته و دارد . وبلاگ ها هنوز محل تبادل آرا و اندیشه، ارسال مقالات ناب، کسب درامد اینترنتی ، ارائه ایده ها و…. است .

اگرچه اهمیت وبلاگ، تحت شعاع دیگر مسائل کم شده ولی از بین نرفته و همچنان پرطرفدار است .

استفاده از وبلاگ به عنوان ابزار بازاریابی

برای افزایش فروش باید از وبلاگتان به عنوان ابزار بازاریابی محتوا برای کسب و کارتان استفاده کنید . گاهی ضروریست به جای کسب درآمد از خود وبلاگ، به وبلاگتان به عنوان یک ابزار بازاریابی محتوا نگاه کنید که کاربران را به سمت وب سایت اصلی تان سوق می دهد . لذا باید اصول بازاریابی محتوا را بدانید .

مزایای ساخت وبلاگ برای کسب و کار بی شمار است . هر کسب و کاری که دارید از فروش وسایل دست ساز مثل بافتنی، وسایل تزئینی تا فروش کتاب، آشپزی و… داشتن یک وبلاگ ضروریست . چون کاربران را به سمت محصولاتتان هدایت کرده و این موضوع، قطعاً کسب و کارتان را متحول خواهد کرد .

فرضا کسب و کارتان تعمیر گوشی های خراب و فروش مجددا آن است . می توانید وبلاگی ایجاد کرده و کاربران را به سمت وب سایت فروشگاهی هدایت کنید تا لیست گوشی های موبایل را مشاهده کنند . در این وبلاگ می توانید تعمیر گوشی های موبایل را آموزش دهید .

با این کار برندتان را به افراد بیشتری معرفی می کنید . همچنین به عنوان یک متخصص کاربلد به کاربران معرفی خواهید شد و اعتماد لازم برای خرید گوشی های تعمیری خودتان را در کاربران ایجاد می کنید .

در هر زمینه ای که فعالیت می کنید می توانید این استراتژی را پیاده کنید . مثلاً اگر غذای خانگی می فروشید وبلاگی با محتوای آموزش آشپزی بسازید . در این وبلاگ، تخصص و برند خود را به بهترین شکل در یک سری ویدیوی آموزشی به کاربران معرفی کنید .

با وبلاگ نویسی یا تولید محتوا در آن می توانید کسب و کارتان را به دیگران بیشتر معرفی کنید . لذا بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از وبلاگ به عنوان ابزار بازاریابی و تبلیغاتی بهره می برند .

شیوه درست وبلاگ نویسی

منظور ما از وبلاگ داری و کسب درآمد از آن ، نوشتن شعرهای عاشقانه، داستان و… نیست البته اینها به جای خود علاقمندان خاص خود را دارد و یا منظورمان ارسال مطالب کپی ، تکراری و تقلیدی هم نیست . بلکه منظور یک وبلاگ حرفه ای ، صاحب سبک و تولید کننده محتوا است . بلاگی که طبق برنامه خاصی به موضوع و یا موضوعات خاص می پردازد .

یک وبلاگ که محتوای با ارزش و یونیک تولید می کند همیشه مورد اعتماد و علاقه بازدیدکنندگان هست و به عنوان مرجع شناخته می شود . وبلاگی که با تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبان و کاربرانش ارزش قائل است از سوی کاربرانش هم مورد احترام قرار می گیرد . این نوع وبلاگها مرجعی برای کسب درآمد اینترنتی پایدار هستند .

انتخاب موضوع مناسب برای کسب درآمد

اگر اساس فکری و هدف شما از وبلاگ داری کسب درآمد اینترنتی می باشد باید از اول طبق برنامه ریزی پیش بروید و اصولی کار کنید . یک موضوع و یا چند موضوع مرتبط با هم را انتخاب کنید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا کنید . از پراکنده گویی و به هر دری زدن و همه چیز ارسال کردن در وبلاگ، خودداری کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه کسب درآمد آنلاین جدید

اگر فرضا قصد فعالیت در حوزه آرایشی و بهداشتی را دارید باید تمام مطالب و مقالات شما مرتبط با آن باشد تا بازدهی لازم را داشته باشد . نمی توانید در بین مقالات آرایشی ، فرضا مقاله در مورد تعمیرات ماشین و یا معماری و.. ارسال کنید . فقط تمرکز بر روی موضوع خاص و تولید محتوای مفید در آن زمینه کنید . محتوایی که علاوه بر مفید بودن، حداقل در رفع مشکل و یا گرفتاری برای خواننده مفید باشد .

کسب درآمد بالا از وبلاگ نویسی

وبلاگ خوب، دارای یک برنامه منظم برای انتشار محتوا می باشد. مهم نیست این برنامه روزانه باشد یا ماهانه، مهم این است تداوم داشته باشد و محتوای عالی برای مخاطب هدف در آن منتشر شود. سعی کنید موضوع انتخابی شما جذاب ، دارای گسترده وسیع، پرطرفدار ، نو و بدیع، خاص و ویژه باشد تا شما را در آن زمینه برجسته و شاخص کند.

با تولید محتوای خوب، پس از اینکه وبلاگ خوانندگان ثابتی پیدا کرد و ترافیک یا بازدید آن افزایش یافت، از طریق ارائه مشاوره اختصاصی، فروش محصول خودتان یا معرفی محصول دیگران ، گرفتن تبلیغات، جذب اسپانسر و… از آن درآمد کسب کنید .

نمونه کسب درآمد با وبلاگ نویسی

در این مطلب سعی شد تا اهمیت وبلاگ نویسی خوب برای کسب درآمد گفته شود و کلیات کار ارائه شود شاید تصور کنید که در این موضوع اغراق کردم، اما واقعیت این است که یکی از دوستانم با تمرکز بر روی یک کار خاص الان میلیون ها تومان کسب درآمد اینترنتی دارد . وی ابتدا دو وبلاگ (در دو سرویس مختلف ارائه وبلاگ) زد و به معرفی فلزیاب ها و گنج یاب ها پرداخت تمام تمرکزش را روی نوشتن مقالات در زمینه فلزیاب در آن دو بلاگ گذاشت .

البته در نگارش مقالات سعی کرد تا قوانین داخلی ایران را رعایت کند تا وبلاگش فیلتر نشود . با ارسال مقالات و محتوای خوب، بازدید وبلاگش فوق العاده بالا رفت چون همه بازدیدکنندگان هدفمند و به منظور خرید و یا کسب اطلاعات از فلزیاب و ردیاب می آمدند . پس از مدتی با یکی از شرکت های مجاز فروش فلزیاب و ردیاب در تهران قرارداد بست و کسب درآمدش را شروع کرد .

رمز موفقیت در کسب درآمد میلیونی از وبلاگ

پس از سه چهار سال وبلاگ نویسی مستمر، از دو سال قبل درامدش شروع شد و با فروش پنج یا شش عدد فلزیاب در ماه به بازدیدکنندگان وبلاگش، ماهی بین سی تا چهل میلیون تومان پورسانت می گیرد بابت فروش هر فلزیاب ده الی پانزده درصد به عنوان بازاریابی می گیرد قیمت این فلزیابها بسیار بالاست لذا پورسانت برخی از انها تا ده میلیون تومان هم می شود .

الان تمام توجه اش را به ارسال مطالب در وبلاگ کرده و حدود چند ماهی هم است که سایت مناسب آن را ایجاد کرد و در شبکه های اجتماعی هم فعال شده تا درآمدش را بیشتر کند  . رمز موفقیت او ، تمرکز بر روی یک موضوع خاص در وبلاگ و ایجاد محتوای مفید در همان موضوع به صورت مستمر بوده است .

راههای کاربردی کسب درآمد از وبلاگ

تا اینجای مقاله درباره اهمیت و ضرورت کسب درآمد با وبلاگ نویسی بحث شده است . اگرچه وبلاگ نویسی یکی از راه های آسان برای کسب درآمد از اینترنت است ولی قواعد کاربردی خاص خود را دارد . ممکن است برای سرگرمی وبلاگ ایجاد کرده اید و یا وبلاگتان مربوط به کسب و کارتان است، درهر حال راه هایی برای کسب درآمد از آن وجود دارد .

برخی از مهم ترین راههای عملی کسب درآمد با وبلاگ عبارتند از :

۱- کسب درآمد با تبلیغات CPC و یا CPM

یکی از مرسوم ترین و راحت ترین راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ قرار دادن تبلیغات است . به طور کلی دو نوع تبلیغات وجود دارد :

تبلیغات CPC/PPC یا پرداخت به ازای کلیک :

این نوع تبلیغات معمولا بنرهای هستند که از شرکت های واسط تبلیغاتی دریافت شده و در وبلاگ قرار می گیرد . به ازای هر دفعه ای که کاربر روی بنرهای تبلیغی کلیک می کند مبلغی پرداخت می شود .

تبلیغات CPM یا پرداخت به ازای نمایش :

این تبلیغات مشابه تبلیغات کلیکی است با این تفاوت که به جای کلیک، بر اساس تعداد دیده شدن آن بنر، مبلغی پرداخت می شود . مسلماً تعرفه خیلی پایین تری برای هر بار نمایش نسبت به تبلیغات کلیکی وجود دارد . مثلا اگر برای هر کلیک ۲۰۰ تومان پرداخت شود همین مبلغ برای ۲۰۰۰ نمایش بنر پرداخت می شود .

با وجود سایت های واسط تبلیغاتی دیگر نیازی نیست تا به صورت مستقیم با تبلیغ دهنده ها در ارتباط باشید . فقط کافیست کد تبلیغ را در وبلاگ قرار دهید . این سایت واسط بهترین تبلیغی که مرتبط با محتوای شما باشد را انتخاب کرده و نمایش می دهد .

بهترین شرکت واسط تبلیغاتی جهان گوگل ادسنس google AdSense است که متأسفانه در حال حاضر در ایران قابل استفاده نیست . اما شرکت های واسط تبلیغاتی فراوانی دیگری وجود دارند که با مقایسه عملکردشان، تنوع در نوع تبلیغاتشان (متنی، ویدیویی و …) و تعرفه هایشان می توانید بهترین آنها را انتخاب کنید .

۲- کسب درآمد از وبلاگ با فروش تبلیغات

اگر وبلاگتان بازدید خیلی خوب و بالایی داشته باشد برخی از تبلیغ دهندگان مستقیماً به شما مراجعه می کنند و می خواهند که تبلیغ شان را در وبلاگ تان نمایش دهید . در اینجا نرخ تبلیغات از پیش تعیین نشده و می توانید تعرفه خودتان را با توجه به میزان بازدید و جایگاه وبلاگتان ارائه دهید .

این نوع تبلیغات می تواند در قالب انواع بنر، لینکی در متن و یا یک دکمه باشد . حتی تبلیغات می تواند یک مقاله کامل یا رپورتاژ آگهی باشد که در آن خدمات یا محصولات تبلیغ دهنده را معرفی می کنید .

شیوه درآمد زایی از این مدل بر اساس نوع تبلیغات متفاوت است . مثلاً اگر لینکی در یک مقاله به سایت تبلیغ دهنده می دهید یا یک رپورتاژ آگهی منتشر می کنید، می توانید یک بار برای همیشه از تبلیغ دهنده مبلغی دریافت کنید . اگر بنر تبلیغاتی او را در وبلاگتان نمایش می دهید می توانید درخواست پرداخت مبلغ ماهیانه داشته باشید .

برای افزایش درآمد اینترنتی از طریق این نوع تبلیغات، می توانید جایگاه های متنوع تری برای نمایش تبلیغات اینترنتی ارائه دهید . مثلاً علاوه بر جایگاه های بنری در سایت، در ایمیل ها، پادکست ها و یا ویدیوهایتان جایگاهی برای تبلیغات، به تبلیغ دهنده پیشنهاد کنید . توجه کنید شرط اصلی برای کسب درآمد اینترنتی از این شیوه داشتن بازدید بالا و ترافیک مناسب می باشد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

۳- همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ affiliate marketing یا همکاری در فروش یکی دیگر از روش های کسب درآمد با وبلاگ نویسی است . همکاری در فروش از راحت ترین روش های کسب درآمد اینترنتی است . شیوه فعالیت به این صورت است که :

– تبلیغ دهنده محصولی برای فروش دارد و اگر شخصی آن محصول را از وبلاگتان بخرد، مبلغی به عنوان کمیسیون به شما پرداخت می شود .

– سایت یا شخص تبلیغ دهنده لینکی اختصاصی به شما می دهد که شامل کد اختصاصی تان است . از این طریق می تواند متوجه شود چه کسانی با کلیک روی لینک تان وارد سایت شده و خرید کرده اند .

– شما آن لینک را در وبلاگ تان، در میان محتوا یا به صورت یک تبلیغ بنری، قرار می دهید . اگر کاربری بر روی لینک اختصاصی شما کلیک کند و محصول معرفی شده را خریداری کند، درصدی از قیمت محصول را کسب می کنید .

امروزه فروشگاه های فیزیکی و دیجیتال زیادی هستند که به شما لینک اختصاصی همکاری در فروش ارائه می دهند . برای کسب درآمد اینترنتی بالا از این روش اولاً باید کالایی را انتخاب کنید که مرتبط با حوزه کاریتان باشد . ثانیاً بهتر است در قالب یک مقاله و به عنوان شخصی که از آن کالا استفاده کرده و خیلی راضی بوده اید لینک محصول را معرفی کنید . این بهترین حالتی است که موجب می شود مقاله شما حالت تبلیغی نداشته باشد و کاربر بیشتر و راحت تر با آن ارتباط برقرار کند .

۴- درآمد اینترنتی با فروش کالای دیجیتال

اگر تمایلی ندارید که کالا یا خدمات دیگران را در وبلاگ تان تبلیغ کنید، می توانید به جای آن، کالا و محصولات دیجیتال خودتان را بفروشید . این محصولات می تواند کتاب الکترونیکی یا ایبوک ها، فایل های آموزشی ، دوره های آموزشی آنلاین، قالب، افزونه ، اپلیکیشن و… باشد .

توجه کنید برای افزایش درآمد اینترنتی و فروش بیشتر، باید کالایی را انتخاب کنید که مرتبط با موضوع وبلاگ و مورد نیاز کاربرانتان باشد . ابتدا به کاربرانتان گوش کنید و از بازخوردی که به مرور زمان از آنها می گیرید کالای مورد نیازشان را تولید کرده و عرضه کنید .

۵- کسب درآمد با فروش عضویت ویژه

یکی دیگر از راههای کسب درآمد از وبلاگ ایجاد دسترسی کاربران به بخش های خاصی از وبلاگتان و دریافت پول از آنان است . مثلاً می توانید بعضی از مقالات وبلاگتان را رایگان منتشر کنید و بعضی ها را پولی کنید . برای دسترسی کاربران به محتواهای پولی مبلغی به عنوان عضویت ویژه از آنان دریافت می کنید .

وبلاگ هایی وجود دارند که اشتراک ماهانه برای خواندن مقالات تخصصی و ویژه خودشان می گیرند . یا مثلاً اگر یک سایت یا وبلاگ کاریابی دارید بخش لیست آگهی های استخدام آن را پولی کنید . این بستگی به میزان اهمیت و تاثیرگذاری وبلاگ و محتواهای ارائه شده توسط شما دارد .

 

نکته مهم این است که محتوای پولی وبلاگتان باید با ارزش تر از چیزی باشد که کاربر بتواند به صورت رایگان در جایی دیگر از وب آن را پیدا کند . به عبارتی، باید بیشتر از پولی که کاربر می پردازد برای او ارزش ایجاد کنید .

۶- کسب اعتبار با وبلاگ

می توانید از وبلاگتان برای کسب اعتبار و برند شدن استفاده کنید . این نوع اعتبار، موجب ارتقای کسب و کار و افزایش درآمد اینترنتی می شود . اگر وبلاگتان اعتبار و شهرت خوبی ایجاد کند، فرصت های درآمدزایی زیادی خواهید داشت . فرض کنید وبلاگی در زمینه مدیریت مالی و کسب درآمد از اینترنت دارید . کاربران شروع به خواندن محتوای شما می کنند و وبلاگتان معروف می شود . پس از آن به عنوان یک چهره شناخته شده در زمینه مدیریت مالی مطرح می شوید .

وقتی این اعتبار و شهرت را به دست آورید، مراجعات به شما زیاد می شود . چون ممکن است مردم برای همکاری در نوشتن یک کتاب، سخنرانی در کنفرانس و یا برای مدیریت امور مالی یک شرکت به شما پول بپردازند .

البته این یک راهکار مشخص و قطعی برای کسب درآمد اینترنتی از وبلاگ نیست . اما برای بسیاری از بلاگرهای معروف این اتفاق رخ داده و می تواند برای شما هم اتفاق بیفتد . اگر به دنبال یک درآمد مستقیم از این نمونه وبلاگ ها هم باشید، وبلاگ های معروفی بوده اند که با فروش برند و محتوایشان میلیون ها تومان درآمد کسب کرده اند . چنانچه هر کدام از اتفاقات بالا هم رخ ندهد فقط با فروش وبلاگتان می توانید درآمد اینترنتی بالایی کسب کنید .

نکته مهم اینکه نمی توان فقط با بالا آوردن یک وبلاگ کسب درآمد کرد . این فکر که فقط ساخت وبلاگ می تواند درآمد زا باشد کاملاً اشتباه است . پس قبل از شروع، مطمئن شوید که موضوع فعالیت تان واقعاً مورد علاقه تان هست و می توانید وقت زیادی را صرف وبلاگتان بکنید . بیشتر بلاگرها حتی تا چند ماه از شروع وبلاگشان هیچ درآمدی از آن کسب نمی کنند .

نکات کلیدی در وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی و موفقیت در آن اصول و قواعد خاص خود را دارد . لذا قبل از اینکه بیش از حد در وبلاگ نویسی غرق شوید، نکات کلیدی زیر را لحاظ کنید :

۱- تولید محتوای با کیفیت

اگر کاربران محتوایتان را نخوانند هیچ پولی هم از آن نصیبتان نمی شود . وقتی محتوایتان دیده وخوانده نشود در واقع چیزی تولید نکرده اید . به هر حال این کاربران هستند که برای شما پول می سازند . حالا یا با کلیک کردن روی بنرهای تبلیغی و یا با خرید یک محصول و… موجب درآمدزایی برایتان می شوند . لذا همیشه جلب رضایت مخاطبانتان را در اولویت قرار دهید و برای رفع نیازشان محتوای خاص و تخصصی تولید کنید .

۲- فقط روی وبلاگتان زمان نگذارید

موفقیت هر وبلاگی به میزان زیادی ، وابستگی به نوع و شیوه ارتباطات بلاگر با دیگران دارد . این ارتباطات می تواند با اسپانسرها، شرکای همکاری در فروش و یا سایر بلاگرها باشد که می توانند برای وبلاگ ترافیک ارسال کنند . توصیه می شود حتما زمانی از وقت خود را به فعالیت در انجمن ها و وبلاگ های دیگر و … برای ساخت این ارتباطات اختصاص دهید . با گرفتن بک لینک طبیعی ، رپورتاژ آگهی و یا تعامل با همکاران به افزایش ترافیک وبلاگتان کمک می کنید .

۳- نترسید از آزمون و خطا

امکان دارد که بعضی از این روش های کسب درآمد برایتان جواب ندهد . نگران نباشید و از متدهای درآمد زایی دیگر که در روند کار به ذهنتان می رسد استفاده کنید . توجه کنید که نباید همه روش های درآمد زایی را با هم در وبلاگ تان اجرا کنید . بهتر است نگاهی به بلاگرهای دیگر در صنعت کاری خود بیندازید و برای شروع از روش های کسب درآمدی مرسوم استفاده کنید . به مرور زمان متوجه خواهید شد که چه روشی برای وبلاگ شما بهتر جواب می دهد .

اگر بخواهید یکی از این روش ها را انتخاب کنید، به نظرتان کدام روش برای شروع مناسب تر است . شما هم اگر ایده و یا پیشنهادی درباره کسب درآمد با وبلاگ نویسی دارید از قسمت نظرات به اشتراک بگذارید .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.