کسب درآمد با کتاب‌های صوتی

به دلیل رشد سریع فناوری ، اشتغال روزانه ، انواع سرگرمی ها و فراوانی شبکه های اجتماعی و عوامل دیگر ، کتاب های کاغذی در قفسه کتابفروشی ها خاک می خورند و این موضوع بسیار بد و نگران کننده است . اما این اتفاق منجر به محبوبیت شکل جدیدی از کتاب به نام کتاب های صوتی شده که بعد از مدتی کسب درآمد با کتاب‌های صوتی هم پدید آمد.

امروزه در بیشتر کشورهای پیشرفته ، بخش مهمی از فعالیت های فرهنگی و مطالعه مربوط به کتاب اکنون ، شامل کتاب های صوتی و استفاده از کتاب های صوتی یا کتاب های گویا در حالت استراحت ، مسافرت با ماشین ، اتوبوس ، مترو هنگام انتظار و غیره است. به دلیل اقبال زیاد کاربران ، ، فروشگاه ها و برنامه های متعددی ایجاد شده اند که با تولید و فروش کتاب های صوتی ، کسب درآمد اینترنتی و غیر اینترنتی دارند.

در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به مقوله کسب درآمد با کتاب‌های صوتی به شیوه های و راههای اجرای آن در اینترنت هم پرداخته می شود.

تفاوت پادکست و فایل صوتی

شاید برخی افراد پادکست و فایل صوتی را با هم یکی بدانند اما بین این دو تفاوت‌هایی وجود دارد. برای پادکست تعاریف متعددی وجود دارد از جمله اینکه: « از نظر فنی چیزی که نشود آن را روی اپلیکیشن‌های پادکست شنید ، اسمش پادکست نیست.» دومین تفاوت از لحاظ ساختاری و نحوهٔ انتشار است.

فرض کنید در زمینهٔ آموزش ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین فعالیت می کنید و می‌خواهید یک دوره آموزشی چند ساعته را به صورت فایل صوتی ضبط کرده و به فروش برسانید. شما یک بار این دوره را ضبط می‌کنید و سپس آن فایل را به فروش می‌رسانید. اگر مسائل پشتیبانی را در نظر نگیرید،‌ در این مرحله‌ کار شما با این فایل صوتی تمام شده است.

حالا اگر تصمیم بگیرید هر هفته راجع به اخبار ارزهای دیجیتال و بیت کوین ،‌ قیمت‌ آن‌ها یا روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال حرف بزنید، دیگر نمی‌توانید آن را در قالب فایل صوتی به فروش برسانید (شاید هم بتوان این کار را کرد ، اما کسی نمی‌خرد) و باید از فرمت پادکست استفاده کنید.

معرفی کتاب صوتی

همه ما به نوعی با مفهوم کتاب صوتی آشنا هستیم. ایجاد کتاب صوتی کار سختی نیست و با کمی تمرین و یادگیری نرم افزار مربوطه هر کسی می تواند در کمتر از یک روز به یک سخنران حرفه ای تبدیل شوید. لذا کتاب صوتی همان فایل های صوتی می باشد که توسط افراد مختلفی ضبط شده اند. یعنی شخصی تمامی قسمت های یک کتاب را با صدای مناسب خوانده و ضبط کرده است .

اکنون فایل صوتی ضبط شده یک کتاب صوتی محسوب می شود. این افراد در اکثر مواقع صاحب و نویسنده کتاب نیستند، بلکه تنها آن را به فایل صوتی تبدیل کرده اند. بیشتر افراد اقدام به ترجمه کتاب های خارجی می کنند. کتاب هایی که طرفداران بسیار زیادی دارند و سپس فایل صوتی آن را آماده می کنند. اگر دانش ترجمه انگلیسی به فایل را نداشته باشید، می توانید از کتاب های آماده که قبلا ترجمه شده اند ، استفاده کنید.

واقعیت این است که، بسیاری از مردم کتاب نمی خوانند، و بسیاری هم وجود دارند که طرفدار و عاشق کتاب هستند. هر دو دسته از کتاب های صوتی خوششان می آید. برای همین است که زمینه کاری کتاب صوتی به سرعت رشد کرده است. امروزه افراد زیادی در حال کسب درآمد با کتاب‌های صوتی هستند. پس هر کسی می تواند با تولید این کتاب ها و فایل های صوتی یک شغل ایده آل و پردرآمد برای خود راه اندازی کنید. امروزه کسب درآمد با گویندگی فیلم و کتاب یکی از شیوه ها و مشاغل پولساز محسوب می شود.

کسب درآمد با کتاب‌های صوتی ، درآمد گوینده کتاب صوتی ، ایده خرید و فروش کتاب صوتی ، تولید کتاب صوتی ، کتاب گویا

تولید کتاب صوتی

اگر بگویم در عصر پادکست‌ها و کتاب صوتی زندگی می‌کنیم، سخنی بیراه و گزافه نگفته‌ام. آمار دقیقی از وضعیت کتاب صوتی در ایران نداریم. اما در آمریکا از بین سه دسته کتاب چاپی، کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی، کتاب صوتی بیشترین میزان رشد را در سال ۲۰۱۶ داشته است. فقط در سال ۲۰۱۶ در آمریکا ۷۷ میلیون نفر به کتاب صوتی گوش داده‌اند و اغلب مشتری‌های کتاب صوتی به بیش از ۱۵ کتاب در سال گوش می دهند.

این سوال مطرح می شود ، که آیا به گوینده کتاب صوتی نیاز است؟ معمولا فروشندگان کتاب صوتی با ناشران کتاب صوتی مانند ناشران کتاب الکترونیکی همکاری می‌کنند. ناشران کتاب صوتی با ناشران کتاب و گاهی با نویسنده‌های کتاب‌ها هماهنگ می‌کنند و در ازای پرداخت کپی رایت، کتاب را به صورت صوتی تولید و منتشر می‌کنند. تولید کتاب صوتی یکی از مدل های کسب و کار اینترنتی پولساز محسوب می شود .

ناشرهای کتاب صوتی در بیشتر موارد از گوینده‌‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند و برای بخش‌های مختلف کتاب موسیقی متن می‌گذارند. دقیقا چیزی شبیه یک نمایش رادیویی.

بر اساس قانون کپی رایت می‌توان نهایتا تا ۱۰ درصد از محتوای یک کتاب را بدون پرداخت هزینه کپی رایت منتشر کرد. بنابراین اگر خودتان ناشر و یا نویسنده کتاب نیستید، باید در گام اول به قانون کپی رایت احترام بگذارید و با ناشر هماهنگ کنید و اجازه کار را بگیرید.

انتخاب کتاب مناسب

یکی از مراحل مهم در تولید کتاب صوتی ، انتخاب کتاب مناسب است. با وجود همه جذابیت‌هایی که کتاب‌های صوتی دارند، اما بعضی کتاب‌ها گزینه مناسبی برای گوش دادن نیستند. این کتاب‌ها عبارتند از:

– کتاب‌های مرجع

– کتاب‌هایی با محوریت گردآوری نقل قول

– کتاب‌های طراحی داخلی و محوطه‌آرایی

– هر گونه کتاب‌های تصویر محور

– کتاب‌های آشپزی

– راهنماهای سفر

در عوض بعضی از کتاب‌ها  برای تولید کتاب صوتی گزینه خوبی هستند و بهتر است برای ضبط کتاب صوتی سراغ این نوع کتاب ها بروید :

– کتاب‌های اصول موفقیت و خودیاری

– کتاب‌های بیوگرافی و تاریخی

– کتاب‌های ژانر وحشت و معمایی

– کتاب‌های ژانر فانتزی و علمی- تخیلی

– کتاب‌های سلامت و تناسب اندام

– کتاب‌های عاشقانه

– کتاب‌های حوزه کسب و کار

انواع فرمت‌ کتاب های صوتی

درست مانند کتاب‌های الکترونیکی که در فرمت‌های epub، MOBI، PDF و غیره  تولید می‌شوند، کتاب‌های صوتی هم در فرمت‌های مختلفی تولید می‌شوند. فرمت‌هایی مانند WAV، M۴B ،MP۳، AIFF. بهتر است درباره تفاوت‌های هر کدام از این فرمت‌ها تحقیق کنید و با مطالعه دقیق اقدام به کار کنید.

امکانات اولیه برای کتاب صوتی

برای اینکه کتاب صوتی از کیفیت مناسب برخوردار باشد، بهتراست از تجهیزات مناسب برای این کار استفاده کنید. مهمترین تجهیزات برای این کار که بخش زیادی از هزینه تولید کتاب صوتی را شامل می‌شود، عبارتند از:

۱- میکروفون مناسب

خرید میکروفونی که بتواند حداکثر میزان صدا را ضبط کند، مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. دو نوع میکروفون در بازار وجود دارد ، میکروفون‌های داینامیک و کندانسور. میکروفون داینامیک برای کارهایی مانند آواز خواندن استفاده می‌شود و میکروفون کندانسور برای کارهایی مانند ضبط صداهای آرام.

اگر می‌خواهید میکروفون پاسخ‌های حساس‌تری به صدا دهد، از میکروفون کندانسور استفاده کنید. قیمت میکروفون کندانسور از حدود سه میلیون تومان شروع می‌شود ( البته با این تغییرات سریع روزانه نمی توان قیمت ها را دقیق گفت. )

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از سایت افزایش ترافیک

۲- پاپ اسکرین

پاپ اسکرین یا پاپ فیلتر وسیله‌ای برای کم کردن نویز صداست که در مقابل میکروفون نصب می‌شود. قیمت پاپ فیلتر حدود پانصد هزار تومان است. (این قیمت حدودی است )

۳- نرم افزار GarageBand یا Audacity

این نرم افزار برای تبدیل کتاب به کتاب صوتی کاربرد دارد. از این نرم‌افزارها برای اصلاح صدا استفاده می‌شود که نصب آن بر روی کامپیوتر امکان‌پذیر است.

۴- استودیو

اگر بتوانید تجهیزات را بخرید و قصد دارید گویندگی کتاب صوتی را در منزل انجام دهید، باید محلی آرام و ثابت انتخاب کنید. اما می‌توانید به جای همه این‌ کارها یک استودیو ضبط صدا اجاره کنید. مزیت اینکار این است که در شرایط حرفه‌ای‌ می‌توانید کار کنید.

البته نکته مهم این است که اکثر استودیوها برای ضبط موسیقی هستند و تجهیزات این کار را دارند. قبل از اجاره مطمئن شوید برای کارتان ، استودیو مناسبی است. اجاره استودیوها معمولا به صورت ساعتی است و هزینه آن متناسب با شرایط روز تعیین می‌شود و نمی‌توان مقدار مشخصی برای آن بیان کرد.

نکات مهم هنگام خواندن کتاب صوتی

اولین موضوع برای خواندن کتاب صوتی داشتن صدای خوب است. صدای خوب بیشتر نعمت الهی است. اما فارغ از جنس صدا، گفتن بین ۸ تا ۹ هزار کلمه در ساعت هم کار چندان راحتی نیست. مسلما فشار بسیاری به تارهای صوتی وارد می‌شود. باید مانند هر مهارتی، این مهارت را نیز با تمرین‌های مخصوص پرورش داد.قبل از شروع به ضبط صدا برای کتابهای صوتی، انجام کارهای زیر توصیه می شود:

– کمی چیپس سیب‌زمینی بخورید. این کار موجب می‌شود رطوبت لب شما برای مدت زمان طولانی باقی بماند.

– از پمادهای لب استفاده کنید.

– لیوان آب ولرمی در کنار خودتان بگذارید.

– بسته به حجم کتاب ممکن است فرایند تولید چند روز و یا چند هفته طول بکشد. بهترین کار این است که با توجه به سرعتتان کتاب را بخش بخش کنید و هر بخش را در یک نشست بخوانید. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید هر بخش را تمام کنید، حتما حواستان باشد قبل از شروع بخش دوم، بخش قبلی را به دقت گوش کنید و جنس و حس و حال صدایتان را در بخش اول دوباره تکرار کنید. در غیر این صورت شنونده به خوبی متوجه دو تکه شدن متن می‌شود.

– بهتر است هر روز در ساعت مشخصی کار ضبط را انجام دهید. صدای آدم‌ها در ساعات مختلف روز فرق می‌کند.

اقدامات بعد از ضبط کتاب صوتی

بعد از ضبط صدا برای کتابهای صوتی هم بهتر است این کارها را انجام دهید:

– بعد از ضبط برای اصلاح فایل صوتی، آن را به دست یک ویرایشگر حرفه‌ای بسپارید.

– برای کتاب صوتی، صفحه‌ جلد طراحی کنید. می‌توانید این کار را به دست یک گرافیست بسپارید.

– به کتاب‌های صوتی مختلف گوش دهید . تولید کتاب صوتی مانند هر کار دیگری نیاز به این دارد که بدانید دیگران چگونه این کار را انجام می‌دهند. برای اینکار بهتر است مدام به کتاب‌های صوتی و پادکست گوش کنید. دقت کنید که برای فضای هر کتابی از چه نوع صدایی انتخاب شده است. موقع بیان جملات، گوینده از چه لحنی استفاده می‌کند. با تمرین ، می توانید میزان کیفیت کارتان را بالا ببرید.

شیوه تولید عادی کتاب صوتی

مواردی که در بالا گفته شد تولید کتاب صوتی به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای می باشد . ولی اگر خودتان می خواهید کتاب صوتی با کمترین هزینه تولید کنید و یا مجموعه دانسته ها و آموزش های خود را به صورت کتاب صوتی منتشر کنید، باید کم و بیش دارای صدای خوبی باشید.

البته هر کسی با هر نوع صدا و صوتی می تواند این کار را انجام دهد. اما اگر صدا نرم، شفاف و دوست داشتنی باشد، تاثیر بسیار خوبی روی مخاطب و شنونده خواهد گذاشت. توصیه می شود قبل از اینکه این ایده را انتخاب کنید برای شروع کسب و کار اینترنتی خود، حتما کمی در زمینه ضبط صدا تمرین کنید. برای خودتان فایل های صوتی بسازید و به صورت آزمایشی کار کنید. آشنایی با اصول فن بیان برای این کار کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

ضبط کردن کتاب های صوتی اصلا کار دشواری نیست. حتما تا به حال برای یکبار هم که شده صدای خودتان را ضبط کرده اید. ممکن است صدای خود را با کامپیوتر از طریق میکروفن، لپ تاپ، گوشی موبایل یا هر دستگاه دیگری ضبط کرده باشید. برای ساخت کتاب صوتی و فایل های آموزشی در ابتدایی ترین حالت ، باید یک دستگاه ضبط صوت و یک کتاب داشته باشید. ابتدا کتاب را مرور کنید. سپس در محیطی آرام و مناسب اقدام به خواندن کتاب و ضبط صدای خود کنید.

نیازی نیست یکباره تا انتهای کتاب را ضبط کنید. می توانید کتاب را به صورت فصل به فصل و در چندین فایل مجزا ضبط کنید. نباید مدت زمان فایل های صوتی زیاد باشند. زیرا خسته کننده خواهند بود.

کارهای جانبی کتاب صوتی

یک پیشنهاد که برای بهبود کیفیت کتاب صوتی توصیه می شود ولی اگر انجام ندهید ، مهم نیست ، این است که می توانید با نرم افزار های ویرایش صدا کمی کتاب صوتی خودتان را افکت گذاری کنید. مثلا ابتدا آن یک موزیک لایت آرام بخش، در جاهایی که هنگام ضبط کردن مکث کرده اید یا موارد خاصی وجود دارد می توانید موزیک های بی کلام آرام و بستگی به موضوع ضبط شده ، قرار دهید.

در انتهای فایل صوتی نیز یک آهنگ بی کلام قرار دهید. البته منظور از آهنگ بی کلام در این بخش ها در حد چند ثانیه می باشد و باید متناسب با محتوای کتاب صوتی باشد. افزایش کیفیت بهتر محصولات تولیدی در واقع کسب درآمد با کتاب‌های صوتی را بیشتر می کند.

راههای کسب درآمد با کتاب‌های صوتی

راههای مختلفی برای فروش کتاب های صوتی وجود دارد ، اما بیشتر روش ها مبتنی بر وب هستند. برای فروش کتاب های صوتی می توانید با سایت های کتاب صوتی مذاکره کنید تا کتاب صوتی را با پرداخت هزینه بفروشید. همچنین می توانید با عضویت در سایت های فروشگاه ساز و فروش فایل و محصولات دانلودی می توانید محصولات خود را به بازار عرضه کنید.

حتی می توانید با راه اندازی وب سایت شخصی محصولات خود را به فروش برسانید. شبکه های اجتماعی و سایت های اشتراک فیلم می توانند به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارها برای ارائه کتاب های صوتی استفاده شوند.

کتاب های صوتی طرفداران بسیار زیادی دارند. دلیل آن هم این است که اکثر افراد فرصت خواندن کتاب را ندارند. اما از فایل های صوتی در هر زمان و مکانی می توان استفاده کرد. علاوه بر این ، وقتی کسی حرف های نوشته شده داخل کتاب را برای شما با صدایی زیبا و شمرده می خواند، واقعا درک مباحث بسیار راحت تر خواهد بود.

از طرفی برای پیاده سازی این نوع کسب و کار به هزینه و سرمایه زیادی نیاز نخواهید داشت. بنابراین علاوه بر پولساز بودن یک ایده با سرمایه کم محسوب می شود.

با توجه به موارد بالا مهم ترین راههای فروش و شیوه های کسب درآمد با کتاب‌های صوتی عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات کلیدی راه اندازی کسب درآمد اینترنتی

۱- فروش محتوای صوتی در سایت‌های فروش فایل

سایت‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید فایل‌های خود را از جمله فایل‌ها و محتواهای صوتی را در آن‌ها آپلود کرده و به فروش برسانید. مزیت اصلی این سایت‌ها این است که ، مشتریان بالقوه‌ای دارید و هزینه‌ٔ بازاریابی نیز به عهدهٔ شما نیست.

البته برخی از این سایت‌ها هزینهٔ عضویت دریافت می‌کنند و همگی آن‌ها نیز بابت فروش محتوای صوتی از شما پورسانت یا کارمزد خواهند گرفت. با این حال ساده‌ترین راه برای کسب درآمد اینترنتی از طریق کتاب صوتی ، همین سایت‌های فروش فایل است که بسیار زیاد هستند.

۲- فروش کتاب صوتی از طریق وب سایت شخصی

یکی از بهترین کانال‌ها برای توزیع و فروش محتوای صوتی راه‌اندازی وبسایت شخصی و قراردادن فایل‌ها در آنجا برای فروش است. اگر تمایلی ندارید تا فایل‌های صوتی خود را از طریق سایت‌های فروش فایل، به فروش برسانید، می‌توانید به سادگی برای خود یک وب سایت بزنید و محتواهای خود از جمله محتوای صوتی را از این طریق بفروشید.

مزیت اصلی داشتن وب‌سایت برای فروش فایل‌های صوتی یا هرگونه محتوای قابل فروش دیگر، عدم پرداخت کارمزد به وب‌سایت‌های میزبان در مدل‌های مشابه فروش است، هرچند که بازاریابی سخت‌تری خواهید داشت و باید به فکر جذب مخاطب باشید.

در ادامه برای گسترش و افزایش فروش فروشگاه فایل های صوتی خود می توانید یک اپلیکیشن طراحی کنید. امروزه دست هر کسی که فکرش را بکنید گوشی های هوشمند وجود دارد. لذا داشتن اپلیکیشن سبب جذب مخاطبین بیشتری خواهد شد. از این طریق قادر خواهید بود خدمات مختلفی را هم ارائه دهید.

۳- فروش کتاب صوتی از طریق شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی دریچه‌های جدیدی برای تولید، عرضه و فروش محتوا بر روی تولیدکنندگان محتوا باز کرده‌اند. از طریق همین شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی می‌توانید محتوای صوتی خود را بفروشید و کسب درآمد کنید.

فرض کنید شما به عنوان یک مدرس به آموزش فیزیک در کانال تلگرامی خود به صورت عمومی مشغول هستید. می‌توانید برای دانش‌آموزانی که تمایل به دریافت محتوای اضافه‌تر به صورت صوتی یا حتی تصویری دارند،‌ یک کانال جداگانه بزنید و در ازای دریافت مبلغی معین برای زمان مشخص، فایل‌های ویژه‌ای را در آن کانال قرار دهید. این امکان در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی مانند اینستاگرام و تلگرام هم قابل اجراست.

هرچند برای حفظ کپی‌رایت محصولات خود یا جلوگیری از دانلود آن و قرارگرفتن آن به صورت رایگان در اختیار بقیه‌ٔ افراد، با توجه به قوانین کپی رایت در ایران ، کار زیادی از دستتان بر نمی‌آید.

۴- همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

شیوه کسب درآمد اینترنتی از طریق افیلیت مارکتینگ مفصل و طولانی است و شناخت همکاری در فروش و مراحل آن در مقالات متعدد سایت شرح داده شده است . به صورت خلاصه اگر رسانه‌ای دارید که می‌توانید از طریق آن کاربران خود را تشویق کنید فایل‌های صوتی بقیه را بخرند این راه روش خوبی برای کسب درآمد اینترنتی است . برای کسب درآمد از این راه افراد باید حتماً از طریق لینکی که شما در اختیارشان قرار داده‌اید اقدام به خرید کنند.

می توانید از دیگران برای گسترش کسب و کار خودتان استفاده کنید. به این صورت که درخواست همکاری ثبت کرده و از دیگران بخواهید کتاب های صوتی شما را بفروشند. در این صورت از هر فروش شما درصد مشخصی را برای خودتان برداشته و باقی آن برای فروشنده کتاب خواهد بود.

۵- واسطه‌گری پروژه‌های محتوای صوتی

یکی دیگر از راههای کسب درآمد با کتاب‌های صوتی ،‌ گرفتن سفارش پروژه‌های تولید فایل صوتی و سپردن آن‌ها به تیم‌های تولید محتوای صوتی است. اگر تیم تولیدکنندهٔ پادکست و یا محتوای صوتی خوبی می‌شناسید،‌ می‌توانید با بازاریابی و شناخت بازارهای مختلفی که نیاز به تولید پادکست دارند، برای آن‌ها محتوای صوتی تولید کنید. همچنین امکان همکاری با برخی از سایت‌ها در همین حوزه نیز است.

البته با توجه به وجود این سایت‌ها و اینکه کارفرمایان، خودشان مستقیماً می توانند به این سایت‌ها مراجعه کنند، این روش کسب درآمد اینترنتی مشکلاتی هم دارد و زیاد توصیه نمی شود.

راههای افزایش فروش

یکی از بهترین راهها برای افزایش فروش اینترنتی از طریق این سایت ها ، ایجاد کمیسیون مناسب برای بازرگانان و بازاریابانی است که کتاب های صوتی را تبلیغ می کنند.

به عنوان مثال ، پس از ایجاد هر کتاب صوتی ، یک فایل تصویری با صدای بهترین قسمت های کتاب صوتی ایجاد کنید و تصاویر کتاب اصلی را به عنوان پس زمینه انتخاب کنید. همچنین در سایت های اشتراک ویدیو مانند آپارات ، نمایش و یوتیوب به تبلیغ آن بپردازید .

کار دیگری که می توانید برای تولید محصولات بیشتر انجام دهید ایجاد برنامه کتاب صوتی خود است. این ایده چیزی است که تعداد کمی از افراد تاکنون ایجاد کرده اند.

برای بازاریابی اینترنتی و جذب مشتری بیشتر می توانید چند فصل از کتاب را به صورت رایگان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ارسال کنید (تا دیگران از عملکرد شما باخبر شوند) و سپس آنها را ترغیب به خرید محصولات خود کنید تا بقیه کتاب را گوش دهند.

توصیه‌های زیر در زمینهٔ فروش کتاب صوتی موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی می شود:

– پرسونای مخاطب خود را بشناسید.

– صبور باشید و انتظار موفقیت و کسب درآمد در کوتاه مدت را نداشته باشید.

– حتماً برای خودتان یک سایت بزنید.

– زمان‌بندی منظم داشته باشید.

– با دیگر کانال‌های کتاب صوتی تعامل داشته باشید.

سخن پایانی کسب درآمد با کتاب‌های صوتی

برخلاف تولید کتاب‌های کاغذی که به مواد و انرژی زیاد برای چاپ و انتشار نیاز دارد، تولید کتاب صوتی یا کتاب گویا مقرون به صرفه تر می‌باشد. بهتر است برای تولید کتاب صوتی، از فرمت جدید و بهینه اوپاس و صدای مونو استفاده شود تا حجم فایل نهایی کاهش چشمگیری یابد و در عین حال از کیفیت مطلوب و خوبی برخوردار باشد.

کتاب صوتی، متن کتابی است که توسط یک یا چند گوینده خوانده و به صورت ضبط شده درمی‌آید. می‌تواند به صورت نمایشنامه اجرا شود و یا ممکن است با موسیقی یا جلوه‌های صوتی همراه باشد. گاهی اوقات نویسنده با صدای خودش کتاب را می‌خواند و گاهی گویندگان حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهند.

توجه کنید که کتاب صوتی مانند کتاب کاغذی شامل قوانین حق تألیف یا کپی رایت می شود. تمامی حقوق این حق‌تألیف بنا بر نوع قرارداد میان نویسنده (صاحب اثر) و تولیدکننده یا سرمایه‌گذار و پخش‌کننده تقسیم می‌شود. توصیه‌ٔ هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ قانونی این است که اگر تصمیم به تولید کتاب صوتی و فروش آن گرفته اید، حتماً با اجازهٔ‌ نویسنده و ناشر کتاب این کار را انجام دهید و به صورت قانونی مراحل را طی کنید.

نکته آخر کسب درآمد با کتاب‌های صوتی اینکه ، ایده خرید و فروش کتاب های صوتی اینترنتی جزو پولسازترین مشاغل اینترنتی می باشد، البته اگر علاقه زیادی به فعالیت در زمینه کتاب و تولید فایل های آموزشی دارید. ایده کتاب صوتی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود که بتوانید به کسب درآمد اینترنتی بالا و پایدار برسید.

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

یک دیدگاه

  1. سپاس از مقاله بسیار خوبی که در سایت گذاشتید در مورد کتاب صوتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.