کنترل پول برای ثروتمند شدن

با مشاهده عنوان کنترل پول برای ثروتمند شدن ، شاید تعجب کنید که این دیگر چه عنوانی است و منظور از آن چیست؟ کسی که می خواهد ثروتمند و پولدار شود باید اول از همه بر روی ثروت و مال خود کنترل کامل داشته و بتواند آن را مدیریت کند البته این قسمت کوچکی از یک پروسه بزرگ است و اگر نتوانید آن را کنترل کنید چه بسا که خودتان در اختیار و خدمت پول قرار می گیرید.

 منظور از کنترل پول برای ثروتمند شدن ، به عبارتی دیگر چگونگی قبول مسئولیت پول در دستتان خویشتن است موضوعی که از عهده برخی افراد ساخته نیست. به دلیل اهمیت موضوع و اینکه یکی از درس های مهم برای کسب ثروت فراوان محسوب می شود در سایت پول یابی به آن می پردازم.

کنترل پول برای ثروتمند شدن

اگر نگاهی به مقاله اولین راه ثروتمند شدن بیندازید در آنجا اولین راه و گام برای کسب ثروت را تصمیم گیری برای ثروتمند شدن ذکر کردم و اینکه کسب پول و افزایش ثروت از راه حلال و قانونی چیزی بدی نیست و حتی بسیار پسندیده است. هر کاری را که بخواهید شروع کنید اول از همه باید اراده کنید و تصمیم  بگیرید . یعنی بدون تصمیم و تعهد هیچ کاری به سرانجامش نخواهد رسید . حال تصور کنید تصمیم گرفته اید که ثروتمند شوید ، حال سوال این است که گام دوم چیست؟

درس یا گام دوم ، به دست گرفتن مسئولیت پول در دستان خود یا همان کنترل پول برای ثروتمند شدن می باشد. البته هنگامی که بحث پول و ثروت در میان است، ممکن است برخی از ما از خود ‌بی‌خود می‌شویم. بسیاری از افراد، پول را موجودی اسرارآمیز و غیرقابل کنترل می‌دانند. در حالی که واقعیت چیزی دیگریست و فرسنگها با تصورات ما فاصله دارد.

پول در شکل و ذات اصلی خود، چیزی جز فلز یا یک تکه کاغذ نیست و اگر پول خود را کنترل نکنید، او شما را کنترل خواهد کرد. اگر افسارش را نکشید افسار زندگی شما را در دست خودش می گیرد.

ضرورت کنترل پول

کنترل پول با پذیرش مسئولیت آن آغاز می‌شود. اول از همه اینکه باید بدانید چقدر پول و سرمایه دارید، از کجا بدست آورده‌اید و کجا باید برود و هزینه و یا سرمایه گذاری شود. پذیرش مسئولیت پول به این معنی نیست که کاملا آنرا به یک دوست ، مغازه دار و یا همسرتان بسپارید. بلکه مساله، مباشرت و پایمردی شخصی است. اگر بخواهم مثال بزنم، مانند پدر بودن است، نمی‌توانید کنترل فرزندتان را به شخص دیگری بسپارید و فقط امیدوار باشید که بخوبی از آن مراقبت و یا تربیت می شود.

کنترل پول ، شیوه ثروتمند شدن ،  گام ثروتمند شدن ، کنترل پول برای کسب ثروت
مدیریت و کنترل پول ، کلید پولدار شدن و کسب ثروت است.

توجه کنید که ، تنها افراد فقیر یا کم سواد نیستند که به عدم مسئولیت مالی دچار می‌شوند. یکی از میلیاردرها که حدود ۱۵ میلیارد ثروت داشت، یک روز وقتی از خواب بیدار ‌شد ، خود را در آستانه ورشکستگی دید. چون گروه سرمایه‌گذارانی که برای مدیریت پولش استخدام کرده بود، پول او را در جایی سرمایه‌گذاری کردند که نه تنها سرمایه او را بر باد داد، بلکه بدهی کلانی برایش به بار آورد. او به حدی در زمینه‌ دیگری سرگرم بود که متوجه نشده بود پولش کجا می‌رود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  برگزاری وبینار رایگان

واقعیت این است که کمد لباس بسیاری از افراد سازمان یافته‌تر ، مرتب‌تر و منظم تر از امور مالی و پولی آنهاست. اگر جزو یکی از افرادی هستید که در امور مالی بی‌مسئولیت می باشید، الان زمان تغییر کردن است.

شروع تازه برای کسب ثروت و پول

بالاخره باید از یک جایی شروع کنید ، مهم نیست که در گذشته تا چه حد نسبت به کنترل پول و ثروت خود بی‌مسئولیت بوده‌اید، یا هنوز هستید، برای بدست گرفتن کنترل پول هیچ وقت دیر نیست. بر اساس ضرب المثل قدیمی « جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعت است » یعنی در هر مرحله بتوان جلوی ضرر و زیان را گرفت ،. یا به ضرر و زیان خاتمه داد، کمترین فایده اش، ضرر نکردن بیشتر است.

برای پذیرش  مسئولیت و کنترل پول برای ثروتمند شدن ، می توان از راهکاری عملی زیر استفاده کرد:

۱- دانستن میزان پول و ثروت

اینکه بدانید واقعا چقدر دارائی دارید؟ چیز سخت و طاقت فرسایی نیست . دارایی خالص‌تان را جمع بزنید تا بتوانید ارزش پولی‌تان را در حال حاضر محاسبه کنید و نقطه آغازی به شما بدهد تا بتوانید ثروت بیندوزید. وقتی از میزان ثروت منقول و غیر منقول خود آمار درستی در دست داشته باشید می توانید بر اساس این میزان ، اقدام به برنامه ریزی کنید.

با شروع سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار ، حتما در پایان هر ماه میزان دارایی‌تان را مجددا اندازه گیری کنید و آن را در دفتر ثبت کنید. پس از ثبت ، آن را با میزان دارایی در ماه قبل مقایسه کنید و ببینید دارایی شما چقدر افزایش پیدا کرده و چقدر پیشرفت داشته‌اید. این کار چشم انداز کاری شما را مشخص خواهد کرد.

۲- دانستن محل کسب پول

باید بدانید پولتان را از کجا به دست آورده اید . لذا هر نوع چک دریافتی، جایزه و پاداش، سود سرمایه‌گذاری، حتی کمک هزینه‌ تحصیلی ، هدیه و کادو و خلاصه هرچیزی که دریافت و یا کسب می‌کنید را باید یادداشت کنید. این اطلاعات به دو صورت در زندگی مالی به شما کمک می‌کند:

 اول، اینکه می‌توانید بهتر از وقت خود برای افزایش درآمد و کسب پول استفاده کنید و فعایلت‌های پولساز و سودآور را بهتر شناخته و روی آنها تمرکز بیشتری خواهید داشت.

دوم، اینکه می دانید ثروت و پولتان از چه راهی بدست آمده اید، این اصل به شما کمک می‌کند دریابید چقدر باید پول خرج و یا سرمایه گذاری کنید.

توجه داشته باشید که درآمد پیوسته یا دائمی ، مانند حقوق ماهیانه، کمک هزینه‌های اولاد و مسکن، باید بتواند پاسخگوی هزینه‌هایی نظیر تعطیلات یا مخارج تحصیلی یا پرداخت اقساط بانکی و… باشند و دیگر از روی اصل این سرمایه نخواهید برای جبران آن کسری ها استفاده کنید.

۳- دانستن مسیر رفتن پول

راهکار سوم این است که بدانید پولتان به کدام سمت و جهت می رود. در حالی که آگاهی از میزان دارایی و راه‌های کسب ثروت، مفید و با اهمیت است، تنها راه کنترل پول‌تان این است که بدانید دقیقا آنرا کجا و با چه هدفی خرج می‌کنید. برای درک این مفهوم تصور کنید در داخل قایق در حال غرق شدن هستید ، اگر ندانید کجای قایق‌تان سوراخ است، نمی‌توانید سوراخ را ببندید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تولید محتوای مناسب برای سئو

برای دانستن این موضوع و پیگیری مخارج، استفاده از یک نرم‌افزار ساده کامپیوتری که فراوان وجود دارد توصیه می شود. البته تاکید می شود که تکنولوژی ضرورتی ندارد و می‌توانید حساب و کتاب‌هایتان را در یک دفترچه ساده یادداشت کنید.

اگر هزینه‌ها بیشتر از آن چیزیست که فکر می‌کنید. همچنان که رد پول‌تان را می‌گیرید، به سرعت متوجه می‌شوید که هزینه برخی از امور بیش از آن چیزی است که فکر می‌کردید. مثلا هنگامی که قصد خرید ماشین دارید، باید هزینه‌های جانبی آن مانند بیمه سالیانه، هزینه سوخت ، نگهداری و… را محاسبه کنید و فقط به قیمت ماشین فکر نکنید.

اطلاع و آگاهی از اینکه پول‌تان در چه راهی خرج می‌شود، مهم‌ترین گام برای به دست گرفتن امور مالی است. همچنین راهی مهم برای به دست گرفتن کنترل ذهن‌تان هم می باشد تا دچار تشویش نشوید. نکته کلیدی جمع کردن ثروت این است که پول برای شما کار کند و نه شما برای آن.

۴- آگاهی از اینکه پول چه کاری انجام می دهد

همان طور که در بالا اشاره شد ، امتیاز مهم جمع کردن ثروت و پول این است که پول برای شما کار کند و در خدمت شما باشد. لذا اگر متعهد به ثروتمند شدن و کسب پول فراوان هستید، هر سال درآمدی بیشتر از حقوق خودتان خواهید داشت و پول به عنوان خدمتگذار شما عمل خواهد کرد. رفتارتان هم اصولی و منطقی خواهد بود.

فرضا  اگر کارمندی داشته باشید که فقط بنشیند و هیچ‌کار خاصی برایتان انجام ندهد را به سرعت اخراج خواهید کرد. به همین ترتیب، اگر پول برای شما کار نکند، ممکن است آنرا در جایی بیهوده خرج کنید و سرمایه‌تان را از دست بدهید. ارزیابی ماهانه‌ و فصلی سرمایه‌گذاری‌هایتان، برای موفقیت مالی و کسب پیشرفت  ضرورت دارد.

سخن پایانی کنترل پول برای ثروتمند شدن

هیچ گاه نگویید که برای کنترل پول و ثروت خود وقت ندارید و این کار را نخواهید کرد . اصلا نگویید فرصت رد زنی پولتان را ندارید. کسانی که این حرف را می زنند  مثل این است که بگویند هنگام رانندگی، وقت نگاه کردن به علائم راهنمایی ، تابلوهای کنار جاده و یا خطوط عابر پیاده و… را ندارند. هیچ گاه نگویید برای کنترل پول و بررسی مسیر هزینه آن فرصت ندارید.

 روزهای زیادی از عمرتان را در طول سال صرف بدست آوردن پول و ثروت می‌کنید، چگونه می توانید ادعا کنید که در طول ماه چند ساعت فرصت پیگیری اختصاصی آن را ندارید؟ اگر می خواهید روی پول و ثروتتان ، پول بیاید و ثروتتان هر ماه بیشتر از قبل شود با چشمان باز به بررسی پولتان بپردازید و مسئولیت پذیری داشته باشید  

اگر بخواهم کل کنترل پول برای ثروتمند شدن را در یک جمله خلاصه کنم: «هوش و دانش مالی خودتان را افزایش دهید و مسئولیت پول‌تان را برعهده بگیرید.» در این صورت است که ثروتمند خواهید شد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.