آموزش خرید و فروش وبسایت با بالاترین قیمت

زمانی که صحبت از کسب درآمد اینترنتی می شود همه جنبه های آن مدنظر می باشد . ممکن است وب سایت یا فروشگاه اینترنتی داشته باشید و بخواهید آن را بفروشید . دانستن چگونگی خرید و فروش وبسایت با بالاترین قیمت می تواند در این زمینه کمک کند .

همواره این سوال برای مدیران وبسایت ها وجود دارد که چگونه سایت خود را با مبلغ بالا بفروشند ؟ یا وب سایت و کسب و کار اینترنتی مناسب را بخرند . روش ها و شیوه های مختلفی وجود دارد که مدیران سایت ها می توانند اقدام کنند .

در این مقاله سایت پول یابی بر اساس تجربه و مطالعه ، آموزش خرید و فروش وبسایت با بالاترین قیمت بیان می شود . فروشندگان سایت و فروشگاه می توانند بر اساس ساده ترین روش ها تا پرفروش ترین آنها ، اقدام کنند .

اهمیت ارزش گذاری وبسایت برای فروش

قبل از اینکه بخواهید وبسایت خود را بفروشید یا سایتی را بخرید، باید با چگونگی ارزش گذاری وبسایت آشنا باشید . فروش در کسب و کار، یکی از مهم‌‏ترین تصمیمات مالی است که ممکن است انجام دهید . پس مواظب باشید که اشتباه نکنید .

اگر خریدار یا صاحب سایت تجاری، محتوا یا خدمات و … هستید باید شیوه ارزش‌‏گذاری  سایت را بدانید . امروزه کارآفرینی یک افتخار و ارزش است . چون یک کارآفرین، می تواند کسب و کار آنلاین خود (یا هر کسب و کار دیگری) را با مبلغی بیشتر از آنچه که انتظار دارد ، بفروشد .  در واقع ارزش گذاری مشخص می‌کند که چگونه خرید و فروش وبسایت با بالاترین قیمت ممکن است .

افراد با روش و بازاریابی صحیح، می‌توانند وبسایت خود را به قیمت خوبی بفروشند . برخی افراد در یک بازه زمانی زحمت زیادی برای وبسایت خودشان می‌کشند و آن را به موفقیت می‌رسانند . اما از یک جایی به بعد تصمیم به واگذاری یا فروش آن می‌گیرند و حال باید بتوانند با توجه به ارزشی که دارد به قیمت خوبی آن را بفروشند .

خرید و فروش وبسایت , نحوه خرید و فروش سایت , خرید و فروش دامنه , فروش سایت آماده

شیوه ارزش‌گذاری وبسایت

واقعیت این است که هیچ اطلاعاتی در اینترنت درباره چگونگی ارزش گذاری وبسایت ها وجود ندارد . حتی هیچ ابزار دقیق و موثری وجود ندارد که توسط آن بتوان قیمت یک وبسایت را تعیین کرد . نکته مهم اینکه، تئوری یا فرمولی برای تعیین ارزش پولی یک وبسایت هم موجود نیست . همه ابزارهای موجود تخمینی و حدودی بوده و قابل اعتماد هم نیستند .

بعضی از کارشناسان ادعا می کنند که اگر درباره سرانه سرمایه در صنعت بدانید، می‌توانید یک وبسایت را قیمت گذاری کنید . طبق گفته آن ها کافی است، درآمد سایت را در آن عدد ضرب کنید. برای مثال اگر سرانه سرمایه، سه برابر درآمد سالانه است، ارزش وبسایتی که هر سال فرضا ۱میلیون تومان درآمد دارد، ۳ میلیون تومان خواهد بود .

بررسی ها ، اشتباه بودن این تصور را نمایان می کند . اگر خود را به این نوع فرمول ها محدود کنید، وبسایتتان را صحیح ارزش گذاری نکرده‌ اید . با این فرمول ها تنها یک سقف مصنوعی برای قیمت سایت خود قرار داده‌اید، که اجازه نمی دهد وبسایت را با قیمت واقعی به فروش برسانید .

سه فاکتور ساده که قیمت فروش یک وبسایت را تعیین می ‌کنند عبارتند از :

۱- آنچه که می فروشید.

۲- خریدارانی که به شما فرصت فروش خوب را می دهند .

۳- عملکرد شما زمان فروش .

از این فاکتورها، موارد ۲ و ۳ مهم‌‏ترین پارامترها در تعیین ارزش سایت می باشند که در ادامه شرح داده می شودند .

فاکتورهای مهم ارزش گذاری سایت

همان طور که در بالا اشاره شد ، سه فاکتور مهم ارزش گذاری موجب می شوند که خرید و فروش وبسایت با بالاترین قیمت میسر شود . برای موفقیت و کسب درآمد اینترنتی بیشتر باید به این موارد توجه خاص کنید . این فاکتورها عبارتند از :

۱- آنچه که می فروشید

دارای هایی که درآمد وبسایت را تعیین می‌کنند، همان چیزهایی‌ هستند که مورد علاقه خریداران است . این دارایی‌ها شامل نام دامنه، ترافیک سایت ، سابقه دامین  و یا هر چیز دیگری است . بدون این دارایی‌ها، درآمدی وجود ندارد .

توجه خریداران، بیشتر به این دارایی ها است، تا اینکه بخواهند درآمد سایت را تخمین بزنند و خود را متقاعد کنند که سایت یا کسب و کار آنلاین ، ارزش خریدن را دارد یا نه . به هر حال، کسب و کار اینترنتی تعداد زیادی دارایی دارد . اما ممکن است، همه آنها را به خریدار معرفی نکنند .

اگر این دارایی‌ها را شناسایی نکنید و در زمان فروش روی آنها تاکید نکنید، پول خوبی از فروش کسب و کارتان به دست نخواهید آورد . نتیجه اینکه نمی توانید، وبسایت را با بیشترین مبلغ به فروش برسانید .

نکات فراموش شده در زمان فروش سایت

زمانی که قصد دارید، وبسایت خودتان را بفروشید، معمولاً نکات زیر را فراموش می کنید . فراموشی این نکات کلیدی ارزش گذاری سایت را با مشکل مواجه می کنند . برخی از این موارد عبارتند از :

– دستور العمل ها، فرآیندها و روندهای توسعه کسب و کارتان در طول سال (این‌ها ارزش دارند) .

– پایگاه داده مشتریان یا لیست مشتریان سابق .

– لیست مشترکین .

– تیم سایت . تمام کسانی که در کسب و کارتان مشغول به کار هستند، قسمت فروش و امور مالی، وبلاگ نویسان و غیره .

– گواهینامه ها و مجوزهای کسب و کار .

– مشارکت رسانه های اجتماعی (نه دنبال کنندگان بلکه مشارکت های واقعی) .

– نرم افزارهای سفارشی که سفارش داده‌ اید یا تغییراتی که روی نرم افزارهای تولید انبوه اعمال کرده اید .

– برند، لوگوها، علائم تجاری . ممکن است علائم تجاری داشته باشید، حتی اگر علامت تجاری خودتان را ثبت نکرده باشید .

– لگاریتم دقیق ترافیک سایت، اطلاعات مربوط به مشتریان . برای مثال، اطلاعات حاصل از نظرسنجی های انجام شده و داده های دیگر .

تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز (Adwords PPC) که بسیار با ارزش است و تبلیغات دیگر .

عجیب اینکه اغلب صاحبان وبسایت، اطلاعاتی را زمان فروش ارائه می کنند که بهترین دارایی‌ های آنها را شامل نمی شود . وقتی می خواهید وبسایت خودتان را با بالاترین مبلغ بفروشید، باید این موارد را بدانید .

اشتباه در تبلیغ مسئولیت به جایی دارایی سایت

بسیاری از افراد، زمان فروش وبسایت خود، به اشتباه بعضی از مسئولیتها را به عنوان دارایی مشخص می کنند . این افراد وقت و تلاش زیادی را برای برجسته کردن این مسئولیت ها و صحبت در موردشان تلف می کنند . مسلماً آنطور که انتظار دارید، این امر به هیچ وجه در زمان قیمت‌‏گذاری سایت، مناسب نیست .

نمونه هایی از مسئولیت هایی که اغلب توسط فروشندگان به اشتباه به جای دارایی تبلیغ می شوند، عبارتند از:

الف : رتبه بالا در گوگل

با هوش ترین خریداران، کسب رتبه بالا در گوگل را به عنوان یک مسئولیت مشاهده می کنند نه یک دارایی . اگر عمده درآمد وب سایتتان وابسته به یک منبع از مشتریان باشد که شما کنترلی روی آن ندارید، این یک خطر بزرگ برای کسب و کار است .

ب : پتانسیل در کسب و کار

اکثر خریداران از شنیدن وجود پتانسیل های بالا در وبسایت بیزارند . چون همه فروشنده ها ادعا می کنند که در سایت آنها، پتانسیل هایی وجود دارد . اما خریداران معتقدند که اگر فروشنده با داشتن این پتانسیل ها نتوانسته آن را پیشرفت دهد، پس تایید می شود که واقعاً پتانسیلی وجود ندارد .

این واقعیت که کسب و کار تبلیغ نشده است و خریدار با کمی تبلیغات سود بیشتری از سایت به دست خواهد آورد، تفکر یک انسان ساده لوح است که اغلب فروشندگان انجام می دهند . خریداران می دانند که اگر قبلاً هیچ تبلیغی برای سایت انجام نشده، پس مجبورند، هزاران دلار را برای تبلیغات تلف کنند .

قبل از اینکه متوجه شوند، چه تبلیغات و چه کانال هایی برای این کسب و کار بازده خوبی دارد . مسلما آنها تمایلی ندارند که این آزمایش های پر هزینه را انجام دهند . پس بهتر است اگر واقعا تبلیغاتی داشته‌اید و مدرکی دارید که کدام کانال ها برای این کسب و کار خوب نتیجه می دهند، خریدار را آگاه کنید .

نکته کلیدی مسئولیت سایت

زمانی که مسئولیت های سایت را برجسته می کنید، در حالی که آنها را به عنوان دارایی‌های سایت می‌بینید، به جای افزایش قیمت سایت، ارزش آن را به میزان زیادی کاهش خواهید داد . زمانی که این موارد بیان شوند، قیمت سایت  ۱۰ الی ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت و دیگر وبسایت با بیشترین مبلغ به فروش نمی‌رسد .

۲- خریدارانی که فرصت فروش خوب را می دهند

اگر یک مغازه لیمونات را در یک تفرجگاه شلوغ در روزهای گرم دایر کنید، مسلماً فروش شما خیلی بیشتر از حالتی است که مغازه تان در عصر یک روز زمستانی و در نزدیکی دریا قرار داشته باشد . بسیاری از فروشنده‌های وبسایت برای پیدا کردن خریدار، روشی کاملا اشتباه را انتخاب می‌کنند . آنها سایت خود را در سایت‌های فروش قرار می‌دهند . کاری که کاملا اشتباه بوده و مسیری اشتباه را طی می کنند .

خریدارانی که بیشترین نیاز را به وبسایت شما دارند، در این سایت ها نیستند . سایت‌های فروش، مکان مناسبی برای فروش وبسایت نیست . هر سال، هزاران وبسایت در این سایت ها به فروش می ‌رسند، اما اینجا بهترین خریدارها، یعنی خریدارانی که بیشترین پول را برای وبسایت شما بپردازند، وجود ندارند .

اگر می‌خواهید زمان کم و تلاش کمی را برای پیدا کردن خریدار صرف کنید، می‌توانید وبسایت خود را در این سایت‌ها قرار دهید تا فروخته شود . اما منتظر خریدار واقعی و پول زیاد از طریق فروش وبسایت با بالاترین قیمت نباشید . لذا باید به دنبال بهترین خریدار سایت باشید و نه راحت ترین جا برای فروش سایت .

به خاطر داشته باشید، آنچه که کارآفرین به دنبال آن است، ارزش واقعی سایت را تعیین می کند نه ارزش گذاری معمولی . اگر در زمان معامله، عملکرد خوبی داشته باشید، می توانید با قیمت بیشتری معامله کنید .

۳- عملکرد مناسب در زمان فروش

اگر بخواهید قیمت زیادی را برای کسب و کارتان قرار دهید، باید مانند کسب و کارهای بزرگ عمل کنید . فروشندگان کسب و کارهای کوچک اغلب انتظار دارند که تمام قیمت توافق شده را به صورت نقدی در روز معامله دریافت کنند . اما این چیزی نیست که در معاملات بزرگ رخ دهد . در معاملات بزرگ خریدار تنها قسمتی از مبلغ را در روز معامله پرداخت می‌کند .

در کسب و کارهای کوچک فروشنده وبسایت تمایلی ندارد که خریدار قسمتی از مبلغ را پرداخت کند و برای مبلغ باقی مانده، کارت اعتباری یا چک ارائه دهد . چون با خود می گوید: من چطور به خریدار اعتماد کنم که به من بقیه مبلغ وبسایت را پرداخت کند؟ یا اینکه من به پول وبسایت نیاز دارم و تمام آن را در روز معامله می خواهم .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با فروش کتاب

کاملا منصفانه است، اگر تمام پول وبسایت تان را در روز معامله بخواهید . اما اگر می خواهید، خرید و فروش وبسایت با بالاترین قیمت را تجربه کنید، باید در خصوص پرداخت پول بیشتر انعطاف‌پذیر باشید . همان‌طور که در زمان معامله در زمینه‌های دیگر هم باید انعطاف‌ داشته باشید .

اگر کسب و کارتان را ۱۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری کرده‌اید، می‌توانید در زمان معامله ۶۰ یا ۷۰ میلیون آن را دریافت کنید . با این روش به خریداران بیشتری فرصت خرید خواهید داد . چون افراد زیادی نمی توانند در روز معامله ۱۰۰ میلیون را نقدی پرداخت کنند .

با این روش قادر خواهید بود که سایت را با مبلغ بیشتری قیمت گذاری کنید . مثلاً ۱۲۰ میلیون تومان، که بی‌منطق نیست . در این حالت شما وبسایت را بیش از ۲۰ درصد بیشتر از حالت قبل به فروش رسانده‌اید .

مزیت عملکرد خوب در معامله

اینکه تمام مبلغ فروش را در روز معامله دریافت نکنید، یکی از چندین ابزار در دسترس در ساختار معاملات است . اگر در معامله قرار شده که کسری از مبلغ فروش را برای مثال، یک یا دو سال بعد از انجام معامله، دریافت کنید، می­‌توانید حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد قیمت را افزایش دهید .

راههای زیادی وجود دارد که فروشنده بتواند خطرهای ذاتی معامله را کاهش دهد . برای مثال دریافت ضمانت نامه از خریدار، افزایش قیمت فروش تا ۲۰ درصد برای جبران زیان های احتمالی فروشنده یا در صورت امکان، خرید سهام هایی از شرکت خریدار .

در زمان فروش کسب و کارتان می توانید با افراد متخصص مشورت کنید . وبسایت شما ممکن است ارزشی خیلی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، داشته باشد . اما ارزش سایت تان را آنچه که در زمان فروش آن، ارائه می دهید، تعیین می کند .

هرگاه می خواهید وبسایت یا هر کسب و کاری را بفروشید، مجبور نیستید تا روی سرانه سرمایه تمرکز کنید . بلکه باید روی تمام دارایی های واقعی آن تاکید داشته باشید .

خرید سایت شخصی ، خرید فروشگاه ، آموزش خرید و فرو ش سایت و دامنه

روش های خرید و فروش وبسایت

در مقدمه نسبتا طولانی این مقاله سایت پول یابی به اهمیت ارزش گذاری سایت و فروشگاه اشاره شد . بهترین راه در خرید و فروش وبسایت با بالاترین قیمت رعایت اصول است . با این حال برخی از مخاطبان اصرار دارند که روش های عملی خرید و فروش سایت و کسب و کار اینترنتی که تجربه شده ، را شرح دهم . لذا ابتدا راههای فروش وب سایت و در ادامه نکات کلیدی خرید وبسایت و یا کسب و کار اینترنتی شرح داده می شود  .

توجه کنید که دارا بودن یا انتخاب دامنه مناسب برای سایت یا داشتن نام و دامنه مناسب هم بسیار مهم است . لذا در موقع خرید به این فاکتور هم توجه کنید .

مهم ترین راههای فروش وب سایت عبارتند از :

۱- قرار دادن بنر فروش سایت در بالای وب سایت

ساده ترین روش جهت تبلیغ فروش وب سایت، قرار دادن یک بنر html در بالای وب سایت است که قصدتان را برای فروش سایت اعلام می کند . در این حالت تنها افرادی که بازدیدکننده و مخاطب سایت هستند از این قصد مطلع می شوند .

اگر سایت سرگرمی، خبری، فروشگاهی و … داشته باشید، اغلب مخاطبان و بازدید کنندگان سایت کسانی هستند که علاقه ای به خرید وب سایت ندارند . در صورتی که سایتی مرتبط با طراحی وبسایت، سئو، بازاریابی اینترنتی و دیگر دسته بندی های مورد علاقه وب مستر ها باشد، این روش می تواند موجب فروش سریع وب سایت شود .

عیب دیگر این روش آن است که ممکن است با نصب بنر فروش ، بازدیدکنندگان کنونی خود را نیز از دست دهید . چون با اعلام قصدتان برای فروش، این تصور برای کاربران ایجاد می شود که کار وب سایت متوقف شده و دیگر خدماتی ارائه نمی شود . در نتیجه بازدید پایین آمده و فروش کم می شود و ارزش و قیمت وب سایتتان روز به روز پایین تر می آید . در حالیکه تا زمان فروش قطعی سایت، باید سعی کنید بازدید و فروش ثابت نگه داشته و قیمت آن را حفظ کنید .

۲- سفارش آگهی فروش در سایتهای آگهی عمومی

روش دیگر استفاده از سایت های آگهی عمومی چون دیوار، شیپور و … است . این سایت ها بازدید بسیار بالایی دارند و اغلب ثبت آگهی در آن ها رایگان است . اما با وجود بازدید بالای کاربران درصد بسیار کمی از آن ها به دنبال خرید وب سایت هستند .

مخاطبان اینگونه وب سایت ها بیشتر به دنبال خرید وسایل منزل، خرید خودرو دست دوم، وسایل الکترونیک، موبایل و لپ تاپ دست دوم و مانند اینها هستند . جدا از این، با وجود آگهی های فراوانی که هر لحظه در این وب سایت ها ثبت می شوند آگهی شما به سرعت به ردیف های پایین تر منتقل می شود و شانس مشاهده آگهی را پایین می آورد .

عیب دیگر این روش آن است که اعتماد به خرید محصولات مجازی در این روش ها پایین است . آگهی هایی بیشترین فروش را دارند که عکس های بیشتر و توضیحات دقیق تری داشته باشند . حال آنکه نمی توانید به هیچ طریقی، ترافیک یا درآمد سایت خود را به بازدیدکننده اثبات کنید . این موضوع، از شانس اندک تان، برای فروش به شدت می کاهد .

۳- سفارش آگهی فروش در سایت های آگهی تخصصی

روش بعدی ثبت آگهی در وب سایت های آگهی تخصصی خرید و فروش سایت است . با جستجوی ساده متوجه می شوید که تعداد معدودی وب سایت فعال در این زمینه وجود دارند . ثبت آگهی در این سایت ها مستلزم پرداخت هزینه است . ماهانه تعدادی آگهی در این وب سایت ها ثبت می شود که مزیتش این است که تا مدت زیادی آگهی شما پس از ثبت در صفحه اول باقی خواهد ماند .

در هنگام ثبت هر آگهی اطلاعات مربوط به وب سایت تان را وارد می کنید.  اطلاعاتی چون آمار بازدید روزانه، درآمد ماهانه، دسته بندی سایت و جزئیات سایت . همچنین باید اطلاعات تماس خود و یک قیمت پایه برای فروش وب سایت ثبت نمایید . اطلاعات تماس به مدت یک ماه در آگهی باقی می ماند .

نکته ای که موجب فروش در اینگونه سایت ها و دریافت تماس از سمت خریداران می شود اقدام درست در تعیین قیمت پایه است . اگر قیمت پایه را خیلی زیاد تعیین کنید ممکن است با وجود بازدیدکنندگان زیاد سایت هیچگونه تماسی دریافت نکنید . معمولاً وبمستران هزینه ای که برای طراحی سایت صرف کرده اند، یا مخارج مربوط به هاست خود را نیز در تعیین قیمت سایت دخیل می کنند که کار اشتباهی است .

خریداران اینگونه وب سایت ها، به دنبال بازدید و درآمد اینترنتی هستند . اگر سایت خیلی هم حرفه ای طراحی شده باشد اما بازدید و درآمدی نداشته باشد ناچارید قیمت پایه را خیلی کم تعیین کنید . تا از ثبت آگهی در اینگونه سایت ها تماس دریافت کرده و فروش داشته باشید .

۴- فروش وب سایت در انجمن های تخصصی

یکی دیگر از مکان های مناسب برای معرفی و فروش وب سایت، انجمن ها هستند . البته مانند دو روش قبل انجمنی کارآمد تر است که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت کند .

پس از جستجو، فقط انجمن پرشین تولز در این زمینه فعال است . کاربران پرشین تولز در بخش بازارچه اینترنتی و در انجمن ، خرید و فروش دامنه و سایت به طور تخصصی به تعامل و خرید و فروش وب سایت ها و دامنه ها می پردازند .

در این انجمن می توانید برای وب سایت خود یک تاپیک ایجاد کرده، جزئیات وب سایت را به طور کامل معرفی کنید و منتظر دریافت پیشنهادات از سمت کاربران باشید.  نکته ای که در روش قبل در مورد قیمت توضیح داده شد در این روش هم صدق می کند .

اگر بدون توجه به بازدید روزانه و درآمد ماهانه وب سایت خود قیمت پایه بالایی را مشخص کنید به ندرت پیشنهادی دریافت خواهید کرد . به خصوص که کاربران این انجمن معمولاً افراد متخصص و با تجربه در این زمینه بوده و از قیمت وب سایت ها آگاهی بیشتری دارند .

یکی از عیب هایی که روش های گفته شده تا الان دارند این است که پس از یافتن مشتری برای وب سایت، معمولاً ناچارند از راه دور با خریدار خود معامله کنند . لذا ایجاد اعتماد به شخصی که خریدار وب سایت هست و انجام یک پرداخت امن در این روش ها کمی مشکل بوده و با ریسک هایی همراه است .

۵-  مزایده وبسایت در سایت های مزایده آنلاین

روش دیگر، استفاده از وب سایت های مزایده آنلاین است . در این سایت ها می توانید آگهی مزایده وب سایت خود را ثبت کنید و به بالاترین قیمت بفروشید . وب سایت های مزایده آنلاین به دو شکل عمومی و اختصاصی  می باشند .

وب سایت های عمومی برای آگهی فروش وب سایت زیاد مناسب نیستند . چون بازدیدکنندگان و مخاطبان این گونه وب سایت ها اغلب به دنبال جستجو و خرید وب سایت نیستند . همچنین خیلی به ندرت دیده شده که آگهی های مربوط به خرید و فروش وبسایت در اینگونه سایت ها ثبت شود .

اما سایت مزایده تخصصی ، در واقع وب سایتی است که به صورت تخصصی به خرید و فروش وبسایت اختصاص یافته است . زمینه فعالیت این وب سایت های مزایده آنلاین تخصصی، خرید و فروش سایت و دامنه است . معمولا در این سایت ها ثبت آگهی رایگان نیست .

تفاوتی که شیوه مزایده در این سایت با مزایده در سایت های عمومی دارد این است که هنگام ثبت آگهی از شما درخواست می شود که یک قیمت شروع مزایده و یک قیمت رزرو تعیین کنید . قیمت رزور، قیمتی است که فقط به حداقل آن قیمت حاضرید وب سایت خود را بفروشید . این شیوه برای کسانی که قیمت اصلی وب سایت خود را نمی دانند یا اینکه می خواهند قبل از فروش قیمت پیشنهادی خریداران را بدانند خیلی مناسب است .

نکات مهم برای فروش سایت

قبل از هر چیزی باید با خودتان روراست باشید . بعضی کسب و کارهای آنلاین راحت تر از بقیه به فروش می رسند . چون خریداران به دنبال ویژگی های خاصی هستند، از جمله درآمد، سود، تاریخچه، جایگاه و صد البته قیمت مناسب . حتی اگر فکر می کنید یک تکه الماس در دستان خود دارید، این مردم هستند که ارزش آن را تعیین می کنند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با رپورتاژ آگهی

حال که متوجه شده اید که قدم در چه مسیری گذاشته اید، برخی از نکات زیر را لحاظ کنید :

۱- انجام دادن سریع وظایف خود

قبل از اینکه به فکر انتشار آگهی فروش سایت بیافتید، باید اطلاعاتی که توسط خریداران از شما درخواست می شود را آماده کنید . این اطلاعات شامل هر چیزی که به نظرتان ضروریست، می شود . از مدرک اثبات درآمد اینترنتی تا آمار واقعی ترافیک سایت را شامل می شود . هرچه قبل از انتشار آگهی ، اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنید، در زمان فروش استرس کمتری خواهید داشت .

۲- اطلاع رسانی به خریداران احتمالی

اینکه این روش جواب دهد یا نه ، کاملاً به نوع وبسایت بستگی دارد . اگر یک وبسایت با ارزش در یک حوزه پرطرفدار باشد، احتمالا خریداران زیادی دارد که حاضرند حرف های شما را بشنوند . اگر به آنها دسترسی پیدا کرده و از آگهی خود باخبرشان کنید، شانس خود را برای فروش چندین برابر خواهید کرد .

۳- انتشار مزایده در جاهای مختلف

در حوزه خرید و فروش وبسایت ، به بیشتر از یکی دو سایت برای انتشار آگهی نیاز ندارید . انتشار زیاد آگهی در مکان های مختلف فضای مجازی، علاقه مندان زیادی را جذب می کند . چنانچه به فروش وبسایت با بالاترین قیمت می اندیشید دست به انتشار همگانی بزنید . با این کار، مشاهده خواهید کرد، در کمتر از چند روز حتی از بالاترین قیمتی که از خریداران خصوصی دریافت کرده اید نیز بالاتر می فروشید .

۴- درج قیمت عادلانه با مدارک قوی

ممکن است سایت تان را بهترین چیز ممکن بدانید، اما باید خود را جای خریداران گذاشته و از دیدگاه آنان به مسائل نگاه کنید . آیا واقعا قیمت شما در مقایسه با فروش های قبلی مناسب است؟ اگر باور دارید که جواب مثبت است، حتما آن را با مدارک قوی و آمار های دقیق پشتیبانی کنید . برای مثال در مزایده ، می توانید هر چقدر که می خواهید اطلاعات درست ثبت کنید . به خریداران احتمالی نشان دهید که سایتتان ارزش قیمتی که گذاشته اید را دارد .

۵- پاسخگو بودن

مهم نیست که سایت خود را از چه راهی می فروشید، اگر کسی به کارتان علاقه نشان داد باید برای زمان آن ها احترام قائل باشید . یعنی به تمام سوالات آنها، هرطور که باشند، پاسخ دهید . هم چنین خدمات اضافه بر سازمانی را ارائه دهید تا شانس خود را در فروش بالا ببرید .

در انتشار هر مزایده و آگهی فروش سایت ممکن است پر از کامنت ها و پیام های خصوصی باشد . بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آگهی و مزایده را ثبت کرده و دیگر تا روز آخر مزایده هیچ خبری ازتان نباشد . اگر در تمام فرایند فروش پاسخگو باقی بمانید، شانس تان بسیار بالاتر از آنچه فکرش را می کنید ، افزایش می یابد .

۶- صبر و شکیبایی در فروش سایت

به هر حال وقتی تصمیم به فروش سایت گرفتید قیمتی را در نظر داشته اید . اگر واقعا به دنبال فروش وبسایت با بالاترین قیمت هستید، باید صبور بودن را تمرین کنید . چون ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا خریدار ایده آل را پیدا کنید . یکی از اصول موفقیت و کامیابی داشتن صبر در کسب درآمد اینترنتی می باشد .

شیوه خرید وب سایت

تا اینجای مقاله سایت پول یابی بیشتر به چگونگی فروش وبسایت با بالاترین قیمت اشاره شد . توجه کنید که خریداران سایت هم باید حواسشان را جمع کنند و به اصولی توجه نمایند .  خرید یک سایت به عنوان یک کسب و کار آنلاین با خرید یک قالب وب سایت متفاوت است . زمانی که یک کسب و کار را می خرید، محصولاتش، مشتریان، روش های بازاریابی، شبکه های اجتماعی، درآمد و ارتباطات آن را نیز خریداری می کنید .

هر چقدر پکیجی که خریداری می کنید بزرگتر باشد، باید دقت بیشتری به خرج داده و به نکات ایمنی بیشتری توجه کنید تا اسیر کلاهبرداری بعضی فروشندگان نشوید . اگر اولین بار است که می خواهید وب سایت یک کسب و کار آنلاین را خریداری کنید و در پی یافتن چگونگی آن هستید، باید بدانید که خرید یک کسب و کار آنلاین مشابه خرید یک کسب و کار آفلاین است .

تفاوت خرید یک رستوران با خرید زمین رستوران را در نظر بگیرید . وقتی می خواهید کل یک رستوران را بخرید، دستور غذا ها، پرسنل و روش های تجارت آن را هم علاوه بر زمین رستوران دریافت می کنید . در مورد یک کسب و کار آنلاین، وب سایت همان ساختمان است . کسب و کار آنلاین همان رستورانی است که در آن ساختمان برقرار شده است . فرصت برای کلاهبرداری در فروش یک کسب و کار آنلاین خیلی بیشتر از یک وب سایت تنها است .

نکات کلیدی در هنگام خرید سایت

در زمان خرید یک وب سایت با رعایت اصولی می توانید با امنیت بیشتری کسب و کارهای آنلاین مورد نظرتان را خریداری کنید . برخی از این اصول کلیدی عبارتند از :

۱- عدم اکتفا به به اسکرین شات ها

یکی از ساده ترین روش های فریب افراد در فضای آنلاین ارسال اطلاعات به شکل اسکرین شات است . از این فریب برای ارسال هر نوع اطلاعاتی می توان استفاده کرد . فروشنده ممکن است از درآمد خود، بازدید، تعداد فروش و… اسکرین شات تهیه کرده و برایتان ارسال کند .

اسکرین شات ها را می توان به سادگی با فتوشاپ ویرایش کرد . البته به این معنا نیست که همیشه اسکرین شات ها دروغین باشند . اما برای احتیاط بیشتر، بهتر است فقط بر اساس اسکرین شات ها تصمیم به خرید یک کسب و کار نکنید . در زمان خرید، دسترسی های بیشتری را از فروشنده وبسایت درخواست کنید .

۲- درخواست دسترسی به گوگل آنالیتیکس

قبل از اینکه تصمیم به خرید کسب و کار آنلاین بگیرید بهتر است از فروشنده دسترسی به گوگل آنالیتیکس را درخواست کنید . این تنها راهی است که می توانید متوجه شوید که بازدید سایت واقعاً چقدر است .

علاوه بر آن، می توانید اطلاعات دیگری که گوگل آنالیتیکس در اختیارتان قرار می دهد را هم بررسی کنید . مثل نوع مشتریانی که از وب سایت بازدید می کنند، مدت زمانی را که در طول شبانه روز در سایت می گذرانند . مجموعه این اطلاعات یک دید کلی و درست از سایت و کسب و کار اینترنتی ارائه می دهد . به طور کلی دسترسی به اطلاعات گوگل آنالیتیکس در فرایند خرید و فروش وبسایت مهم می باشد .

۳- دریافت تمام مالکیت معنوی

هنگام خرید یک وب سایت، در واقع همه متعلقات آن را هم خریداری می کنید . پس باید اطمینان حاصل کنید که همه مالکیت معنوی لازم برای ادامه حیات کسب و کار را دریافت خواهید کرد . ممکن است بعضی حقوق معنوی حیاتی کسب و کار به همراه آن به شما داده نشود . خرید چنین وب سایتی مثل خرید رستورانی است که فروش بالای آن به خاطر دو نوع غذای خاص در منو است اما دستور پخت آن دو غذا در پکیج فروش قرار داده نشود .

۴- درک تفاوت درآمد با سود خالص

بین درآمد سایت با سود خالص تفاوت زیادی وجود دارد . وب سایت های با درآمد بالا ممکن است هزینه های پنهان زیادی داشته باشد . حتی اگر درآمد اینترنتی وب سایت خیلی بالا باشد، باز هم ممکن است سود خالص آن منفی باشد . لذا باید حتما از تمام مخارج سایت ( پناهان و آشکار) اطلاع پیدا کنید .

اطلاعاتی که در اینجا اهمیت دارد شامل هزینه هاستینگ، هزینه برون سپاری ها و حقوق ماهانه پرسنل می شود . اگر در این مورد دقیق نباشید ممکن است کسب و کاری را خریداری کنید که فقط ضرر می دهد .

۵- وضعیت رشد وب سایت

این سوال را حتما در نظر داشته باشید که ، آیا وب سایت در حال رشد هست؟ بررسی کنید که وبسایت مورد نظرتان حتماً در حال رشد باشد . اگر یک کسب و کار موفق برای فروش ارائه شده ممکن است به این دلیل باشد که شروع به پسرفت کرده است . حتی اگر یک کسب و کار در حال حاضر سود دهی دارد ممکن است در طول چند سال شروع به ضرر دهی کند .

چنانکه کسب و کاری در حال رشد است، بررسی کنید که چه عواملی موجب رشد این کسب و کار اینترنتی یا واقعی می شوند . آیا می توانید انتظار داشته باشید که این رشد ادامه داشته باشد یا خیر . اگر در حال رشد نیست، باز هم این عوامل را بررسی کنید . شاید بتوانید روزنه ای در سایت پیدا کنید که با تغییر آن، کسب و کار راکد را به سود دهی برسانید . اگر پس از بررسی متوجه شده اید که نمی توانید رشد این کسب و کار اینترنتی را حفظ کنید، بهتر است آن را خریداری نکنید .

سخن پایانی خرید و فروش وبسایت

امروزه خرید و فروش وبسایت به تنهایی یک شغل اینترنتی پولساز محسوب می شود . برخی از افراد به عنوان بازاریاب وب اقدام به خرید فروش وبسایت ، قالب ، دامنه و… می کنند . اگر به دنبال فروش وبسایت با بالاترین قیمت و یا خرید سایت و کسب و کار با قیمت مناسب هستید به مجموعه توصیه های این مقاله توجه کنید .

معمولا دلایل فروش یک سایت از سمت صاحب آن می تواند به دست آوردن سریع پول، کاهش علاقه اولیه به موضوع سایت، آزادسازی وقت برای انجام کارهای دیگر و… می باشد . خیلی از این سایت ها دارای درآمد بوده و این موضوع می تواند اطمینان خاطر خوبی به خریدار و صاحب جدید سایت بدهد . دلیلش این است که قسمت سخت ماجرا ( تولید محتوا ، رشد سایت ، بهینه سازی و…)  حل شده و سایت به درستی به درآمد اینترنتی رسیده است .

نکته آخر خرید و فروش وبسایت اینکه ، با رعایت  درست نکات بالا، شانس خود را برای خرید و فروش بهتر سایت بالا می برید . فاکتور های زیادی در این پروسه دخیل هستند پس انگیزه خود را در میانه راه از دست ندهید . چنانچه سایت وردپرسی دارید و می‌خواهید آن را به بالاترین مبلغ بفروشید ، بهتر است در مرحله اول کاملا از سلامت طراحی، استاندارد بودن افزونه‌ها و… مطمئن شوید . سپس علاوه بر تبلیغ کردن آن در سایر رسانه‌ها، در سایت خود با کمک پلن‌های تبلیغاتی در مورد فروش آن صحبت کنید .

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.