مقاله کامل کسب درآمد از فروش فایل

همیشه شیوه کسب درآمد از فروش فایل در اینترنت یکی از روش های جذاب و پولساز بوده و هست . این راهکار درآمدزایی بر بستر آنلاین در سالیان اخیر طرفداران زیادی به خود جذب کرده و افراد زیادی از این راه به درآمدهای بالا رسیده اند .

در واقع فروش فایل یا محصولات دانلودی یک از خدماتی است که اینترنت با خود به ارمغان آورده است . این  شیوه کسب درآمد اینترنتی جذاب و پولساز ، هم برای فروشنده درآمدزایی کرده و هم کار خریدار را در تهیه محتوا و مطالب مورد نیاز بسیار ساده و راحت کرده است . به عبارتی دو سر سود برای فروشنده و خریدار به همراه دارد .

ممکن است سوالات زیادی در خصوص فروش فایل و شیوه کسب درآمد از این طریق در ذهن تان وجود داشته باشد . به همین جهت در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا اطلاعات کامل و جامعی را در این خصوص به شما ارائه دهم . خلاصه اینکه ، تمام اطلاعات و چیزهایی که برای کسب درآمد از فروش فایل باید بدانید را در این مقاله آموزش خواهم داد . امیدوارم مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد .

چگونگی درآمدزایی از فروش فایل

مقاله را با این سوال شروع می کنم که فروش فایل چگونه ما را به درآمد می رساند ؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است . افراد محتواهای کاربردی و اطلاعات مرتبط و ارزشمندی را در قالب یک فایل دانلودی قرار می دهند و سپس آن فایل را در سایت یا فروشگاه ثبت می کنند . افرادی که مایل به دریافت این فایل باشند، با پرداخت قیمت فایل بصورت آنلاین ، اقدام به خریدش می کنند . پس از خرید ، سیستم فروشگاهی به آنها اجازه دانلود فایل و استفاده از اطلاعات را می دهد .

تمام فرایند فروش فایل برای فروشنده و خرید و دانلود فایل برای خریدار، توسط سایت بصورت اتوماتیک انجام می شود . لازم نیست که فروشنده فایل در این بخش کار خاصی را انجام دهد . حتی لازم نیست که فایل را برای خریدار ارسال کند . چون خود سایت بلافاصله پس از پرداخت آنلاین، فایل را به مشتری برای دانلود تحویل می دهد . حتی لازم نیست هیچ تماس و ارتباطی بین خریدار و فروشنده برقرار شود، مگر در شرایط که فایل دارای مشکل باشد . تمام این فرایند ثبت فایل ، پرداخت ، فروش و دانلود به صورت کاملا سیستمی انجام می شود .

شیوه کار فروشنده فایل برای کسب درآمد اینترنتی

کاری که کاربران به عنوان فروشنده فایل باید انجام دهند این است که موضوعاتی که مخاطب به آنها نیاز دارد را شناسایی کنند . برای هر موضوع اطلاعات و محتوای ارزشمندی را تولید یا حتی جمع آوری کرده و آنها را بصورت یک محصول دیجیتال آماده کند . بعد از انجام این مراحل ، محصول دیجیتالی را در سایت یا فروشگاه قرار داده تا فروش آن شروع شود .

البته برای اینکه فایل فروش خوبی داشته باشد، لازم است که توضیحات کاملی در خصوص محتوای فایل دانلودی بنویسید . برای اینکه مخاطب متوجه شود که چه اطلاعاتی در فایل مورد نظر وجود دارد .

بطور کلی تمام کاری که قرار است انجام دهید همین است . یعنی یک فایل با محتوای ارزشمند آماده کنید و آن را برای فروش در فروشگاه فروش فایل خودتان آپلود کنید. می بینید که کار سختی در پیش ندارید و ادامه کار را سیستم برایتان انجام می دهد . برای اینکه جزو آن دسته از افرادی باشید که به راحتی از فروش فایل به درآمدهای میلیونی رسیده اند، کافیست جزییاتی که در ادامه اشاره می شود را در نظر بگیرید .

کسب درآمد از فروش فایل , آیا واقعا از فروش فایل می توان به درآمد اینترنتی بالایی رسید؟

کسب درآمد اینترنتی بالا با فروش فایل های پرفروش

این سوال مطرح می شود که چه فایل هایی امکان فروش و درآمد بیشتری دارند؟ اگر بخواهیم یک پاسخ کلی به این سوال داده باشیم، می توانیم بگوییم تقریبا هر فایلی را می توان فروخت . اما فایل هایی که اطلاعات ارزشمندتری دارند و البته توضیحات کاملتری برایشان نوشته شده، فروش خوبی را به دنبال خواهند داشت . اگر تبلیغات خوبی برای این فایل ها صورت بگیرد، می تواند درآمد خیلی خوبی را برای فروشنده این فایل ها به همراه داشته باشد .

اما اگر بخواهیم که پاسخ شفافت ر و با جزییات بیشتری را برای این سوال ارائه دهیم، لازم است که بازار فروش فایل را تحلیل کنیم . البته هنوز اطلاعات شفاف زیادی در این خصوص ارائه نشده و به همین جهت باید از همین اطلاعات ناقص و نصفه و نیمه ای که وجود دارد استفاده کنیم و آنها را با تجربیات خودمان تلفیق دهیم .

البته بنده حقیر سالهاست که در زمینه کسب و کار فروش فایل و اطلاعات در اینترنت فعالیت دارم . براساس تجربیاتی که در این مدت کسب کرده ام و با اطلاعاتی که از سایت های مختلف دریافت کرده ام، به این نتیجه رسیده ام که فایل هایی که برای دانشجویان تهیه شده باشد، فروش بسیار بیشتری خواهد داشت . بخصوص پروژه های آماده دانشجویی با فرمت پاورپوینت و یا آموزش نرم افزارها و دروس دانشگاهی بسیار پولساز هستند .

انواع فایل های پولساز در اینترنت

برای کسب درآمد از اینترنت چه فایل هایی را بفروشم ؟ بر رحسب تجربه و تحقیق در مجموع این دسته از فایل ها علاقمندان و در نتیجه فروش بیشتری دارند :

– دوره های آموزشی مختلف (آموزش مهارت های فردی، آموزش نرم افزارها، آموزش های کسب و کار، آموزش های مدیریتی، آموزش های مرتبط با هنر و … . )

– فایل های صوتی آموزشی، فیلم و سریال های خانگی .

– کتاب های الکترونیکی .

– فایل های دانشجویی و دانش آموزی (پاورپوینت، تحقیق، پروژه دانشجویی، جزوه، نمونه سوال، گزارش کار و …) .

– مقالات علمی و تحقیقاتی ، طرح های توجیهی .

– نرم افزارها و بازی های کامپیوتری و موبایلی .

– فایل های آماده (نقشه ساختمان، نقشه های تاسیسات برقی و مکانیکی و فنی و …) .

– تصاویر گرافیکی آماده و قابل ویرایش (بنر، موشن گرافیک و …)

– کدهای آماده (قالب سایت و وبلاگ و …)

– و …

اگر بخواهیم برای این بخش نتیجه گیری کنیم، باید بگوییم واقعیت این است که این شما هستید که می توانید میزان فروش هر فایل خود را تعیین کنید . یعنی با نحوه فعالیتتان مشخص می کنید که فایل شما فروش زیادی را برایتان به ارمغان بیاورد یا اینکه هیچ فروشی نداشته باشد . آیا دوست دارید که فایل هایی تولید کنید که درآمد زیادی برایتان ایجاد کند؟ اگر جواب شما مثبت است، حتما از نکاتی که در ادامه ذکر شده، استفاده کنید .

میزان درآمد فروش فایل

همانطور که در بالا اشاره شد، این شما هستید که میزان فروش فایل و محصولات دانلودی خودتان و میزان درآمدتان را تعیین می کنید . شاید این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که چطور می توانید میزان فروش فایل خود را تعیین کنید؟ ساده ترین پاسخ به چنین سوالی این است که در گام اول موضوعات پرطرفدار را شناسایی کنید . سپس فایل های مورد نیاز در این موضوعات را با کیفیت بالا تولید کنید . در گام سوم هم با تبلیغات اصولی، فایل های خودتان را به افرادی که به آنها نیاز دارند، معرفی کنید .

اما اگر بخواهیم با اعداد و ارقام در خصوص میزان درآمد فروش فایل صحبت کنیم، فرق دارد . چنانچه خودتان فایل ها را تولید کرده و این فایلها کیفیت مناسبی داشته باشند و آنها را در فروشگاه پر ترافیک ثبت کنید، می توانید انتظار حداقل درآمد ۵ میلیون تومان در ماه را داشته باشید .

قطعا تعداد فایل ها و قیمت هر فایل هم روی میزان درآمدتان از فروش فایل تاثیر بسزایی خواهد داشت . به عبارتی این امکان را دارید که درآمد بالای ۱۰ و حتی بیشتر از ۲۰ میلیون تومان در ماه داشته باشیدر.

تخمین میزان درآمد از فروش فایل های ارزان

فرض کنید که ۱۰۰۰ فایل ارزشمند تولید کرده اید و هر فایل را با قیمت ۲۰۰۰۰ تومان ارائه کرده اید . اگر هر فایل را فقط ۱ بار در ماه بفروشید ، میزان درآمد فروش فایل هایتان ۲۰ میلیون تومان در ماه است .

مثال بالا برای افرادی است که روی فروش فایلهای ارزان قیمت تمرکز می کنند . طبیعی است که باید تعداد فایل هایتان را بیشتر کنند . اگر هر فایل را فقط ۲ بار در ماه بفروشید، درآمدتان به همان نسبت چند برابر می شود . با تعداد فایل کمتر هم می توانید همین قدر درآمد داشته باشید .

اما اگر بخواهید فایل های کمتری تولید کنید و درآمد بیشتری کسب کنید، می توانید محتوای ارزشمند بیشتری در فایل های قرار دهید تا قیمت فایل ها بیشتر شود . فرضا می توانید با تولید ۱۰۰ فایل ارزشمند ۵۰۰۰۰ تومانی هم به درآمد ۲۰ میلیونی برسید . کافیست که هر فایل را ۴ بار در ماه بفروشید .

تعداد ۴ فروش در ماه برای این گونه فایل ها عدد بسیار کمی است . حتی نمونه هایی وجود دارد که فایل ۷۰۰ هزار تومانی (دوره آموزشی) بیش از ۵۰۰ بار در ماه فروش داشته است . البته برای رسیدن به این تعداد فروش در ماه و کسب درآمد میلیاردی از فروش فایل لازم است که دوره های آموزشی ارزشمندی را تولید کنید . ضمن اینکه توانایی طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی را هم داشته باشید .

اگر در ابتدای کار هستید پیشنهاد می شود در سال اول با فروش فایلهای ارزان ۲۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ تومانی شروع کنید . تجربه خود را افزایش دهید و پس از اینکه در یک موضوع متخصص شده اید، دوره های آموزشی خود را با قیمت های بیشتری تولید کرده و بفروشید .

افراد مناسب برای کسب درآمد اینترنتی از فروش فایل

چه کسانی می توانند از فروش فایل درآمداینترنتی کسب کنند؟ نیاز به چه مهارت هایی دارند؟ واقعیت این است که قبل از داشتن هر مهارتی، وجود و داشتن علاقه و انگیزه مهم است . اگر به کسب درآمد از فروش فایل علاقه دارید و برای یادگیری مهارت های لازم هم انگیزه داشته باشید، هیچ مانعی در مسیرتان برای رسیدن به درآمد بالا از فروش فایل وجود ندارد .

کافیست در اینترنت جستجو کنید و برای مباحث مورد نظرتان، مطالب ارزشمند را جمع آوری کنید . البته توانایی کار با نرم افزارهایی مثل ورد و پاورپوینت کمک می کند که به نتیجه دلخواهتان برسید . ضمنا برای حصول نتیجه مطلوب، لازم است با لپ تاپ یا کامپیوتر کار کنید تا سرعت عملتان بیشتر شود.

اینها تمام مواردی بود که برای شروع کار لازم دارید . حتی اگر مهارت جستجو در گوگل یا کار با نرم افزار ورد یا پاورپوینت را ندارید، باز دلیلی وجود ندارد که نتوانید کسب و کار فروش فایل خود را شروع کنید . آموزش این مهارت ها بصورت رایگان در اینترنت وجود دارند . می توانید در چند روز این مهارت ها را یاد بگیرید و نیازی به گذراندن دوره های طولانی مدت و دریافت مدرک ICDL ندارید .

اما اگر تخصص و مهارت خاصی دارید و یا به نرم افزارها مسلط هستید، کارتان بسیار ساده تر است . چون علاوه بر مهارت های پایه ای، دارای مهارت های تخصصی هم هستید . از این توانایی ها، می توانید برای ساخت فایل های آموزشی استفاده کنید و فروش و درآمد خوبی را تجربه کنید .

با این تفاسیر می توان گفت تقریبا همه افراد امکان کسب درآمد از فروش فایل را دارند . مگر اینکه علاقه یا انگیزه ای برای این کار نداشته باشند .

شیوه ساخت فایل برای فروش و کسب درآمد اینترنتی

اینکه بخواهم در یک مقاله کوتاه روش های ساخت فایل را آموزش دهم، امکان پذیر نیست . چون فایل ها با فرمت های مختلفی وجود دارند و تولید فایل با هر فرمت نیاز به آموزش مجزا دارد . اما در این بخش می خواهم ساده ترین روش برای تولید فایل را توضیح دهم .

ساده ترین روش این است که با توجه به حوزه مورد علاقه خود در گوگل جستجو کنید . از پیشنهاداتی که گوگل در انتهای صفحه به شما ارائه می کند برای شناسایی موضوعات پرطرفدار در حوزه مورد نظرتان را شناسایی کنید . سپس برای همان موضوعات تحقیق کنید و از چند وبسایت معتبر در آن حوزه، اطلاعاتی را جمع آوری کنید . این اطلاعات را در فایل وردword  ذخیره کنید و فایل ورد خود را برای فروش در فروشگاه خود یا سایت های همکاری در فروش ثبت کنید . همچنین می توانید همین فایل ورد را بصورت pdf ذخیره کنید و فایل pdf را برای فروش در سایت ها منتشر کنید .

پیشنهاد و توصیه می شود که کمی زمان بگذارید و اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید را به پاورپوینت تبدیل کنید و سپس فایل پاورپوینت خودتان را برای فروش ثبت کنید . زیرا فایل های پاورپوینت محبوبیت بیشتری نسبت به فایل های pdf یا ورد دارند . البته با در نظر گرفتن این موضوع که اطلاعاتشان یکسان است .

نکته ای که در جمع آوری مطالب برای ساخت فایل باید در نظر داشته باشید این است که این اطلاعات و مطالب به هم پیوسته باشند و با موضوع اصلی فایل تان ارتباط مستقیم داشته باشند . همچنین بهتر است که مانند یک کتاب بخش بندی شده باشند و هر بخش از فایل شما با سایر بخش ها ارتباط مفهومی داشته باشد .

فرایند کسب درآمد از فروش فایل

قبل از هر چیزی این موضوع را متذکر می شوم که پرداختن به جزییات و آموزش کامل هر مبحث، نیاز به زمان کافی دارد . به عنوان مثال نمی توان کل فرایند کسب درآمد بالا با فروش فایل را در یک مقاله آموزش داد، آن هم با جزییات کامل . اما اگر بتوانید خودتان به نکاتی که گفته می شود، عمل کنید و با جزییات آن آشنایی داشته باشید، قطعا کار شما ساده تر خواهد شد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد بالا با فروش فایل

چنانچه بخواهیم یک راهنمایی کوتاه در خصوص فرایند کسب درآمد از فروش فایل داشته باشیم، می توانیم بگوییم که این فرایند با طی کردن این مراحل انجام می شود :

۱- انتخاب موضوع

در خصوص انتخاب موضوع باید به این نکته توجه کنید که موضوع مورد نظرتان باید دو ویژگی داشته باشد . اول اینکه هر چقدر افراد بیشتری به آن موضوع علاقمند باشند، شانس شما برای کسب درآمد اینترنتی بیشتر است . ویژگی دوم هم این است که افراد علاقمند و مخاطبان شما، حاضر باشند برای دریافت اطلاعات فایل های شما، هزینه بپردازند .

اهمیت انتخاب موضوع زمانی بیشتر به چشم می آید که بدانید ممکن است فعالیت خود را در یک موضوع خاص شروع کنید . یعنی تمام تلاش خود را برای ساختن فایل های با کیفیت در آن موضوع صرف کنید، اما در نهایت کسی فایل های ارزشمند شما را نخرد . در حالی که می توانستید با یک بررسی ساده و انتخاب موضوع درست، درآمد قابل توجهی را کسب کنید .

بررسی وجود این دو ویژگی ( علاقمند ، پرداخت هزینه بابت خرید) در موضوع مورد نظرتان کار سختی نیست . کافیست کمی مطالعه و تحقیق در بازار فروش فایل ها داشته باشید .

۲- تحقیق و جمع آوری اطلاعات

بعد از اینکه موضوع اصلی فعالیت خود را انتخاب کردید و موضوعات هر کدام از فایل های خود را نیز مشخص کردید، باید برای هر کدام از این فایل ها، اطلاعات و مطالب ارزشمندی را جمع آوری کنید . همانطور که اشاره شد، اگر در یک موضوع متخصص نیستید، می توانید اطلاعات مرتبط با آن موضوع را با جستجو در اینترنت به دست آورید .

به این نکته توجه کنید و سعی کنید حتما مطالب و محتوایی را برای فایل خود جمع آوری کنید که ارزش اطلاعاتی متناسب با قیمت فایل را داشته باشد . در واقع نباید این طور باشد که تمام محتوای اولین مطلبی که پیدا کردید را در فایل خود قرار دهید و سپس فایل خود را برای فروش بگذارید . بلکه بهتر است از چند سایت و مطلب دیگر هم کمک بگیرید و ارزش اطلاعاتی فایل خود را بیشتر کنید .  تنوع منابع تحقیقاتی ارزش فایل را دو چندان خواهد کرد.

۳- یکپارچه سازی اطلاعات

منظور از یکپارچه سازی اطلاعات فایل این است که محتواهایی که جمع آوری کرده اید را بررسی و در صورت نیاز ویرایش کنید تا بین این اطلاعات پیوستگی وجود داشته باشد . باید تمام محتوا و بخش های یک فایل ، ارتباط مفهومی و معنایی با هم داشته باشند . یعنی تمام محتواها حول یک موضوع و تفسیر و توضیح آن باشد.

۴- تولید فایل

پس از طی مراحل قبلی، وقت آن رسیده که فایل و محصول دانلودی خود را آماده کنید . احتمالا این اطلاعات را در فایل ورد سیستم خودتان ذخیره کرده اید لذا پیشنهاد می شود به ساخت پاورپوینت آن هم فکر کنید .

حتما چیدمان مطالب فایل خود را مرتب و قاعده مند کنید . یعنی نکاتی مانند فاصله بین خطوط، استفاده از فونت استاندارد، استفاده از تصویر برای درک بیشتر و ساده تر موضوع، مشخص کردن تیترهای اصلی و تیترهای داخلی، فهرست بندی مطلب و سایر نکات مرتبط را رعایت کنید . رعایت این اصول موجب می شود، تا فایلی که به مشتری تحویل می دهید، رضایت کامل او را در پی داشته باشد .

۵- آپلود یا ثبت در سایت و فروشگاه

در گام بعدی باید محصول دیجیتالی خود را در سایت یا فروشگاه قرار دهید . اگر وب سایت یا فروشگاه مخصوص فروش فایل دارید این کار را انجام دهید تا تمام درآمد اینترنتی حاصل از فروش فایلها، نصیب خودتان شود . ولی اگر سایت ندارید، می توانید از سایت های همکاری در فروش و فروشگاههای رایگان فروش فایل استفاده کنید . کافیست در این سایت ها ثبت نام کنید و مشخصات پروفایل خود را کامل کنید و سپس فایل های خود را برای فروش در این سایت ها ثبت کنید . تمام این موارد رایگان است و نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای حتی یک ریال برای این کارها نیست .

نکته ای که باید در زمان ثبت فایل در سایت رعایت کنید این است که حتما توضیحات کاملی را در خصوص محتوای فایل خود بنویسید . این کار موجب می شود تا مخاطبین قبل از خرید بتوانند این توضیحات را مطالعه کرده و براساس آن تصمیم به خرید فایل بگیرند .

۶- بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

گام آخر برای کسب درآمد با فروش فایل ، انجام بازاریابی و تبلیغات است . البته در این بخش و بخصوص برای فایل های ارزان قیمت، نیازی به تبلیغات پولی ندارید . معمولا همه امکانات مورد نیاز برای تبلیغات رایگان در برخی سایت های فروشگاهی فایل فراهم است . یعنی شما می توانید وبلاگی برای خود ایجاد کنید و محصول دانلودی خودتان را در این وبلاگها تبلیغ کنید .

چنانچه فایل ها را در وبسایت و فروشگاه شخصی خود آپلود کرده اید باید به صورت اصولی بازاریابی و تبلیغات انجام دهید . بهترین شیوه، تولید محتوای ارزشمند مرتبط با فایل ها در سایت شخصی است تا موتور جستجوی گوگل را به طرف سایت تان جذب کنید . با افزایش ترافیک از طریق تولید محتواهای تخصصی و ارزشمند ، در واقع ترافیک هدفمند خواهید داشت . بیشتر این کاربران ورودی از طریق گوگل ، به مشتری محصولات و فایل های دانلودی شما تبدیل خواهند شد.

البته اگر نمی خواهید خودتان کار تبلیغات را انجام دهید؟ ایرادی ندارد . با جذب بازاریاب ها و اختصاص پورسانت مناسب ، این افراد محصولات شما را در وبلاگ ها و سایت های خودشان تبلیغ می کنند . فقط در صورتی که فروشی داشته باشند، مقداری از سفارش را که شما به عنوان پورسانت مشخص کرده اید را دریافت می کنند .

کسب درآمد اینترنتی از فروش فایل و محصولات دانلودی 0 تا 100 , خرید سایت فروش فایل  , فروش فایل الکترونیکی

عوامل موثر در افزایش درآمد اینترنتی از فروش فایل

با رعایت نکات کلیدی زیر، می توانید درآمد اینترنتی خوبی از فروش فایل کسب کنید . این نکات مهم عبارتند از :

۱- تمرکز روی یک موضوع خاص و پرطرفدار

اگر می خواهید از فروش فایل درآمد بیشتری کسب کنید، توصیه می شود که ابتدا روی یک موضوع خاص و پرطرفدار تمرکز کنید . تا جایی که می توانید فایل های مرتبط با آن موضوع را تولید کنید و بفروشید . البته با فرض اینکه موضوع شما دو ویژگی موردِ اشاره در بخش قبلی ( داشتن علاقمند و افرادی که پول بپردازند ) را دارا باشد .

تولید فایل های مرتبط در یک موضوع مزایای زیادی برایتان به همراه دارد .  شاید مهمترین مزیت این باشد که به مرور زمان، به یک متخصص در آن موضوع تبدیل خواهید شد . پس از آن می توانید دوره های آموزشی گرانقیمتی را درآن موضوع تولید کنید .

ضمن اینکه تمرکز روی یک موضوع موجب ایجاد نظم و جلوگیری از هدر رفتن زمان می شود . زیرا می توانید برنامه فعالیت های خود را مشخص کنید و نیازی نیست که هر روز بخشی از زمان خود را برای یافتن موضوع برای فایلتان صرف کنید . پس یکی از روش های افزایش فروش فایل تمرکز بر موضوع و کار تخصصی است .

۲- حساسیت داشتن برای محتوای فایل ها

باید کیفیت مطالب و محتوای فایل های خود را در بهترین حالت نگه دارید . برای اینکه به خریداران فایل ها و مخاطبان خود نشان دهید که برای آنها ارزش قائلید . به این ترتیب آنها هم برای شما ارزش بیشتری قائل می شوند و اعتماد بیشتری به شما داشته و برای خریدهای بعدی هم به شما مراجعه می کنند .

۳- توجه به گرافیک و صفحه آرایی فایل

استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط با موضوع و همچنین نظم در محتوای فایل، به مخاطب حس بسیار خوبی را منتقل می کند . این کار موجب می شود که از فایل شما استفاده بهینه تری داشته باشد . در واقع این امر موجب ایجاد حس اعتماد در خریدار می شود تا برای خریدهای بعدی هم از فایل های شما استفاده کند .

۴- اطلاع رسانی به مخاطب از محتوای فایل

در قسمت توضیحات محصول دانلودی خودتان، به طور کامل برای خریدار توضیح دهید که محتوای فایل شما در مورد چه موضوعی است . از فهرست مطالب و تصاویر پیش نمایش برای ارائه توضیحات تکمیلی استفاده کنید . با این کار تردیدهایی که در مخاطب وجود دارد را برطرف می کنید . در واقع به او نشان می دهید که فایل شما اطلاعات و محتوای کاملی داشته و ارزش خرید را دارد .

در بسیاری از مواقع فقط بخاطر وجود نقص در توضیحات فایل، خریدار دچار شک و تردید می شود که آیا فایل مورد نظر کیفیت لازم را دارد؟ چون به این فکر می کند که اگر این فایل اطلاعات مفیدی داشت، حتما خود فروشنده در مورد آن توضیح می داد .

۵- استفاده از سایت های معتبر برای فروش فایل

اگر خودتان سایت یا فروشگاه فایل دارید که می توانید فایل هایتان را در سایت خودتان برای فروش قرار دهید . البته اگر می خواهید برای تبلیغات هزینه نکنید و فروش بیشتری داشته باشید، بهتر است که از سایت های همکاری در فروش فایل استفاده کنید . چون می توانید از قدرت بالای سیستم بازاریابی و تبلیغات این سایت ها، برای فروش بیشتر فایل هایتان استفاده کنید .

علاوه بر این ، وجود هزاران تبلیغ کننده در سایت های همکاری در فروش فایل، مانند یک اهرم قدرتمند برای افزایش فروش فایل به شما کمک می کند . با استفاده از این سایت ها می توانید بدون اینکه برای تبلیغات هزینه کنید، فروش فایل های خود را چند برابر کنید و در نتیجه درآمد اینترنتی بیشتری نصیب شما خواهد شد .

۶- تولید و انتشار آموزش های رایگان

انتشار آموزش های رایگان و مرتبط با محصولات، می تواند فروش فایل هایتان را تا چندین برابر افزایش دهد . می توانید فایل های رایگانی را تولید کنید که با فایل های پولی شما مرتبط هستند . در این فایل های رایگان، علاوه بر آموزشی که ارائه می کنید، فایل های پولی خود را نیز تبلیغ و معرفی کنید . به این ترتیب افرادی که از فایل های رایگان شما استفاده می کنند را به سمت خرید محصولات دانلودی خودتان هدایت می کنید .

به این نکته مهم توجه کنید که همین رایگان بودن فایل موجب می شود که افراد بسیاری آن را دانلود کنند . این کار یعنی اینکه می توانید بصورت رایگان، محصولات دیجیتال خود را به افراد علاقمند زیادی معرفی کنید . این امکان یک برتری محسوس برایتان فراهم می کند تا نسبت به رقبای خود امکانات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار دهید .

امکانات ضروری برای ایجاد سایت فروش فایل

شاید بخواهید مستقل عمل کنید و سایت فروش فایل خودتان را راه اندازی کنیدر . در ادامه این مقاله سایت پول یابی ، راهنمایی های لازم در خصوص راه اندازی سایت فروش فایل ارائه می شود تا بتوانید به خواسته خود برسید .

امکانات مورد نیاز برای راه اندازی فروش فایل به ۴ دسته کلی تقسیم می شوند :

۱- هاست

هاست همان فضایی است که اطلاعات و محتوای سایت شما در آن نگهداری می شود . مانند زمینی که قرار است در آن یک فروشگاه تاسیس کنید . هاست ها انواع متنوعی دارند اما در شروع کار فقط به یک هاست اشتراکی نیاز دارید . در صورتی که حجم مجموع فایل های شما بیشتر از یکی دو گیگابایت می شود، بهتر است که یک هاست دانلود هم تهیه کنید تا فایل های شما در هاست دانلود نگهداری شوند و باعث کُند شدن سرعت سایتتان نشوند .

هاست های اشتراکی ارزان ترین نوع فضاهای میزبانی به شمار می روند که البته برای شروع کار کفایت می کنند و نیازی به هزینه اضافی ندارد .

۲- دامنه

دامنه همان آدرس اینترنتی شماست که در کل جهان یکی از آن وجود دارد و آن هم فقط به شما تعلق دارد . مانند poolyabi.ir یا google.com . البته ممکن است دامنه ای شبیه دامنه شما با یک پسوند دیگر وجود داشته باشد. مثل poolyabi.ir و poolyabi.com که هر کدام از این دو مورد، یک دامنه مجزا به حساب می آیند .

دامنه ها هم با توجه به پسوندی که دارند، قیمت های مختلفی را دارند . داشنه دامنه با پسوند ir برای شما کافیست و هزینه بسیار اندکی دارد .

۳- نرم افزار

نرم افزار یا بهتر بگویم سیستم مدیریت محتوا، به شما این امکان را می دهد که سایت خود را راه اندازی کنید . محصولات خود را در آن ثبت کنید و به درگاه پرداخت آنلاین متصل شوید و در نهایت محصولات دانلودی خود را بصورت آنلاین و خودکار بفروشید .

در حال حاضر سیستم مدیریت محتوای وردپرس و افزونه هایی همچون ووکامرس و EDD این امکان را برای فراهم کرده اند که برنامه و نرم افزار سایت خود را بصورت رایگان راه اندازی کنید .

۴- قالب

علاوه بر مواردی که اشاره شد، برای سایتتان به یک قالب هم نیاز خواهید داشت . البته وردپرس قالب های رایگان زیادی دارد که می توانید از آنها استفاده کنید . اما حقیقت این است که این قالب های رایگان، چندان جذاب نیستند و موجب دلزدگی مخاطبین سایت می شوند . به همین دلیل لازم است که یک قالب حرفه ای و بهینه شده برای سایت خود خریداری کنید و روی آن نصب کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب و کار فروش فایل

قالب های حرفه ای آماده معمولا بین ۲۰۰,۰۰۰ تا ۳۰۰,۰۰۰ هزینه دارند . اگر بخواهید قالب اختصاصی و ویژه برای خودتان سفارش دهید، طبیعتا باید چندین برابر هزینه کنید .

در مجموع می توان گفت که با حداقل ۵۰۰,۰۰۰ تومان می توانید سایت فروش فایل خود را اندازی کنید . البته باید برای هزینه های تبلیغات و سئوی سایت یک مبلغ ماهیانه در نظر بگیرید تا بتوانید سایت خود را به درآمد برسانید . در صورتی که فایل های شما قیمت زیادی ندارند، پیشنهاد می شود که از سایت های همکاری در فروش فایل استفاده کنید چون در این سایت ها هیچ کدام از هزینه های بالا را پرداخت نمی کنید . البته در این سایت ها بابت هر فروش فایل، مقداری از درآمد حاصله را بر می دارند .

استفاده از سایت های فروشگاه ساز

در بالا به طور خلاصه ، در خصوص راه اندازی سایت فروش فایل توسط خودتان توضیح دادم . البته به این نکته هم اشاره کردم که اگر فایل های شما ارزان قیمت هستند و زیر ۱۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارند، بهتر است از سایت های فروشگاه ساز رایگان استفاده کنید . زیرا راه اندازی سایت فروش فایل شخصی برایتان هزینه هایی به همراه دارد . بخصوص در صورتی که در شروع کار باشید، احتمال آن زیاد است که نتوانید سایت خود را به درآمد برسانید چون بحث تبلیغات اینترنتی نیاز به تخصص دارد .

شما می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید، آن هم بدون هیچ هزینه ای . فقط کافیست که از سایت های فروشگاه ساز رایگان استفاده کنید و پس از ثبت نام، فروشگاه فایل خود را بصورت رایگان تحویل بگیرید و فقط به فکر ثبت فایل های خود در این فروشگاه باشید .

یعنی با استفاده از سایت های رایگان علاوه بر اینکه برای راه اندازی و نگهداری سایت هیچ هزینه ای نمی پردازید و بصورت رایگان از خدمات آنها استفاده می کنید؛ حتی لازم نیست که محصولات خود را تبلیغ کنید و برای این کار هزینه بپردازید . زیرا بازاریاب های متخصص و فعال این نوع سایت ها، محصولات شما را بصورت حرفه ای تبلیغ می کنند . این بازاریاب ها فروش فایل های شما را تضمین می کنند و تا زمانی که محصولات شما را نفروختند، هیچ پورسانتی هم دریافت نمی کنند .

البته این فروشگاهها معایبی هم دارند که فروشگاههای شخصی ندارند . از جمله محدودیت در فعالیت ، گرفتن مبلغی به عنوان پورسانت از فروش فایل ها ، باز نبودن دست افراد در ارسال فایل ، محدودیت حجمی و… از این موارد هستند .

کسب درآمد از فروش دوره آموزشی

در بخش های بالاتر این مقاله سایت پول یابی به این موضوع اشاره شد که بهتر است در یک موضوع شروع به فعالیت و فروش فایل کنید . چون این کار به شما کمک می کند که پس از مدتی به یک متخصص در آن موضوع تبدیل شوید . پس از آن می توانید دوره های آموزش خود را در موضوع مورد نظر تولید کنید و به درآمد بالاتری برسید.

این طبیعی است که دوره های آموزشی (بخصوص دوره های جامع و کاربردی) درآمد بسیار بیشتری را برای شما فراهم می کند . زیرا قیمت دوره های آموزشی بسیار بیشتر از فایل ها است . ضمنا با توجه به اینکه این دوره ها جامعتر هستند و مخاطبان بیشتری را پوشش می دهند، ظرفیت و امکان خرید بیشتری دارند . این فروش بیشتر با قیمت بالاتر، منجر به کسب درآمد بسیار زیاد برایتان خواهد شد .

برای ساخت دوره های آموزشی، لازم است که علاوه بر داشتن تخصص در موضوع مورد نظر، با اصول و تکنیک های طراحی، تولید و فروش دوره های آموزشی آشنا باشید . اگر یادتان باشد در بالا اشاره کردم که یک دوره آموزشی مثلا ۷۰۰۰۰۰ تومانی، بیش از ۵۰۰ بار در ماه فروش رفته و برای تولید کننده آن دوره آموزشی، درآمد بسیار بالایی را به همراه داشته است .

با این وجود نمی توان گفت که همه دوره های آموزشی می توانند چنین درآمدی را به همراه داشته باشند . چون رسیدن به چنین درآمدی نیازمند رعایت جزء به جزء اصول طراحی، تولید و فروش دوره های آموزشی است . افرادی موفق هستند که اطلاعات آموزشی خود را افزایش داده و بتوانند در این زمینه مهارت لازم برای تولید دوره آموزشی را کسب کنند . توجه کنید که کسب درآمد با فروش دوره آنلاین و آموزشی همیشه پولساز و درآمدزا بوده است .

شیوه بازاریابی و کسب پورسانت از فروش فایل

در این بخش قصد دارم به صورت کوتاه به موضوع بازاریابی فایل و کسب درآمد از فروش فایل های دیگران بپردازم . در این روش می توانید بدون داشتن هیچ فایلی و فقط با بازاریابی و فروش فایل های سایر کاربران به درآمد اینترنتی برسید .

برای این کار لازم است که ابتدا در سایت های فروشگاه ساز فایل ثبت نام کنید و فروشگاه فایل خود را بصورت رایگان ایجاد کنید . سپس محصولات و فایل های موجود در فروشگاهتان را به روش های مختلف تبلیغ کنید و پس از آن هر خریدی که از فروشگاه فایل شما انجام شود، پورسانت آن به حساب شما اضافه می شود .

برای تبلیغات فایل ها می توانید از روش های رایگان استفاده کنید . مثلا می توانید در سیستم های وبلاگ دهی رایگان، برای خودتان وبلاگ ایجاد کنید و محصولات موجود در فروشگاه فایل خود را در این وبلاگ ها تبلیغ کنید . البته پیشنهاد می شود که فایل های رایگان و پربازدید را منتشر کنید . ضمن اینکه در مطالب خود به فروشگاه فایل خود و محصولات موجود در آن لینک بدهید . در واقع محصولات فروشگاهتان را به کسانی معرفی کنید که فایل های رایگان شما را دانلود می کنند .

ضمنا اگر سایت یا وبلاگ پربازدیدی دارید، کارتان برای کسب درآمد از بازاریابی فایل بسیار ساده تر است . چون می توانید در بخش های مختلف سایت خود، لینک محصولات مرتبط را قرار دهید و کاربران سایت خود را به سمت خرید از فروشگاهتان هدایت کنید .

مزایای بازاریابی در سایت های فروش فایل

یکی از مزیت های بازاریابی فایل های دیگران این است که نیاز به هیچ تخصص خاصی ندارید . می توانید فقط با کپی توضیحات هر محصول و پیست کردن آن در وبلاگ ها، کسب درآمد خود را شروع کنید .

نکته مهم بعدی هم اینکه به هیچ سرمایه ای هم نیاز ندارید . زیرا هم ساخت فروشگاه فایل شما بصورت رایگان انجام می شود و هم وبلاگ هایی که قرار است در آنها تبلیغ کنید، به رایگان در اختیارتان قرار دارند .

سومین مزیتی که می توان در خصوص بازاریابی فایل مطرح کرد این است که نیاز به تولید فایل هم ندارید . می توانید ده ها هزار فایلی که در این فروشگاهها منتشر شده اند را بازاریابی کنید و به ازای فروش این فایل ها به کسب درآمد اینترنتی بپردازید .

آموزش بازاریابی فایل ها

ساده ترین روش برای کسب درآمد اینترنتی از بازاریابی فایل این است که توضیحات هر محصول را از فروشگاه فایل خود کپی کرده و در سایت یا وبلاگتان منتشر کنید . روش دیگر اینکه در هر مطلب از وبلاگتان، چند فایل شبیه به هم که موضوع مشابهی دارند را تبلیغ کنید . کافیست، عنوان و کمی از توضیحات هر محصول را به همراه ویژگی های آن محصول، در کنار عنوان، کمی از توضیحات و ویژگی های چند محصول مشابه را در یک مطلب قرار دهید و لینک خرید هر محصول را نیز در مطلب خود بگنجانید .

البته می توانید توضیحات اضافه تری را از خودتان بنویسید تا مطلب شما از حالت کپی خارج شود . این کار شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر در گوگل فراهم می کند . بهتر است بجای کپی کردن، مطالب مرتبط با محصولات مشابه را تولید کنید . تا جای ممکن کپی نکنید و یا آنها را ویرایش کنید و سپس لینک چند محصول مرتبط با مطلب را هم در بین محتوای آن قرار دهید .

روش بعدی این است که یک فایل آموزشی رایگان و مرتبط با چند محصول را تولید و آماده کنید . ترجیحا بصورتpdf  و در خود فایل pdf رایگان هم محصولات مرتبط با آن را معرفی کنید . سپس این فایل را برای دانلود رایگان در سایت و وبلاگ های خود منتشر کنید . در متن توضیحات مطلب خود هم می توانید به تبلیغ این محصولات بپردازید.

محصولاتی را بازاریابی کنید که پورسانت بیشتری دارند . نکته مهم دیگر اینکه تبلیغ و بازاریابی محصولات جدید را در اولویت قرار دهید . زیرا هنوز تبلیغ زیادی برای این محصولات انجام نشده و می توانید جزو اولین بازاریاب ها باشید که این محصولات را تبلیغ می کنند و در نتیجه زودتر و بیشتر از بقیه بفروشید .

بهترین سایت فروش فایل , آموزش کسب درآمد و کار با فروش فایل

انواع فروشگاههای اینترنتی فایل

محصولات دیجیتالی مانند فایل، این مزیت را دارد، که تنها یک هزینه اولیه می‌خواهند . بعد از آن، می‌توانید از همان محصول سود و کسب درآمد اینترنتی مستمر داشته باشید . ضمن اینکه نیازی نیست برای هر مشتری یک محصول مجزا تهیه کنید . فروشگاه‌‌های اینترنتی فایل، انواع مختلفی دارد . . معروف ترین فروشگاههای فروش فایل عبارتند از :

۱- فروشگاه فروش پکیج‌های ویدیویی آموزشی

فرض کنید یک تخصص و مهارت خاصی دارید . در عین اینکه به آموزش علاقه دارید، می‌خواهید از آن کسب درآمد اینترنتی هم داشته باشید . یک گزینه مناسب برایتان، تهیه ویدیوهای آموزشی و قرار دادن آن در سایت و فروشگاه است . اتفاقا این نوع کسب و کارها اخیرا پیشرفت‌های زیادی داشته است و افراد حرفه‌ای توانسته‌اند درآمد خوبی از آن کسب کنند .

۲- سایت فروش فایل پی دی اف و ایبوک‌

خوشبختانه امروزه هر کتاب و نوشته‌ای را که بخواهید، می‌توانید خیلی سریع در اینترنت پیدا کرده و آن را دانلود کنید . پس برای فعالیت فرهنگی در زمینه کتاب نیازی نیست لزوما انباری پر از کتاب داشته باشید . اگر به فایل کتاب‌ها دسترسی داشته باشید، می‌توانید یک فروشگاه کتاب دیجیتال یا فروش پی دی اف pdf راه اندازی کنید .  یک نمونه دیگر که چندین سال است آن را در فضای اینترنت می‌بینیم، فایل‌های پی دی اف جزوه‌ها یا کتاب‌های درسی و دانشگاهی است .

۳- درآمد از طریق دوره‌های آموزشی آنلاین

با روندی که اطرافمان می‌بینیم، این تصور که در آینده همه چیز آنلاین می‌شود، عجیب نیست . به نظرم تا چند سال آینده، برای شرکت در یک دوره آموزشی یا حتی کلاس‌های مدرسه و دانشگاه، نیازی به مراجعه حضوری نیست . چون همۀ کلاس‌ها آنلاین برگزار می‌شود . هر چند که الان هم، تعدادی از آن‌ها را مشاهده می کنیم .

۴- فروشگاه فایل‌های صوتی یا پادکست

فایل‌های صوتی مدتی است محبوبیت پیدا کرده‌اند . روز به روز هم اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند . امروزه فروش فایل های صوتی یا پادکست طرفداران خاص خود را دارد ضمن اینکه تنوع در این بخش هم زیاد است .

۵- وبسایت دانلود فیلم و موسیقی

این یک مورد از سایت‌های فروش فایل را همه می‌شناسید. هرچند این سایت‌ها معمولا رایگان بودند . اما به هر حال می‌توانید یکی از این نوع سایت‌ها را برای کسب درآمد داشته باشید.

۶- سایت دانلود نرم افزار و اپلیکشن‌

دنیای اینترنت پر از این نوع سایت‌ها می باشد . احتمالا بارها از این سایت‌ها، استفاده کرده‌اید و کارتان راه افتاده است . مثلا نرم افزارهایی برای سیستم کامپیوترتان نیاز داشتید مجبور شده اید با پرداخت پول آن را تهیه کنید . بسیاری از افراد از طریق اقدام به کسب درآمد اینترنتی می کنند و همیشه پرطرفدار بوده است .

سخن پایانی آموزش کسب درآمد از فروش فایل

سعی کنید گام های  نخست کسب درآمد از فروش فایل را با قدرت بردارید . در این مقاله سایت پول یابی تلاش شد تا نکات مهمی که برای کسب درآمد از فروش فایل لازم است، توضیح داده شود . فروش فایل می تواند راهی عالی و بسیار ساده برای کسب درآمد از اینترنت باشد . به شرطی که به درستی و با برنامه منظم انجام شود . ضمن پرسود بودن ،  هزینه تولید آن بسیار کم و ناچیز می باشد . اگر فایل‌های تخصصی به بازار عرضه ‌کنید که دارای ارزش بالقوه واقعی باشند، سود آن بسیار بیشتر خواهد بود .

کسب و کار فایل یکی از سودآورترین زمینه های فروش آنلاین است . چون می توانید با فروش یک محصول بدون درگیر شدن در فرآیندهای حمل و نقل، بسته بندی، انبارداری و غیره ، درآمد اینترنتی کسب کنید . سود واقعی یک فروشگاه فایل در فروش با حجم بالا نهفته است . با استفاده از اهرم های بازاریابی می توانید درآمد فروش فایل را برای کسب و کارتان افزایش دهید .

نکته پایانی کسب درآمد از فروش فایل اینکه با فایل‌های دیجیتال، هیچ مرز جغرافیایی وجود ندارد . می‌توانید فایل‌های خود را با اتصال به اینترنت به هرکسی در جهان بفروشید . ضمن اینکه اغلب سود بیشتری نسبت به فروش محصولات فیزیکی دارند . با فایل های دیجیتال، هیچ هزینه تولید یا هزینه حمل و نقل وجود ندارد می توانید فایل های خود را به نصف قیمت فروش محصولات فیزیکی بفروشید . در نهایت مشتریان به راحتی می توانند بلافاصله پس از خرید، آن را دانلود کرده و در دستگاه های خود استفاده کنند .

مطلب پیشنهادی

تولید ویدیو مارکتینگ ، بازاریابی ویدیو مارکتینگ ، اهمیت محتوای ویدیویی ،

تولید ویدیو مارکتینگ

رعایت برخی نکات و اصول بسیار ساده ولی کلیدی در تولید ویدیو مارکتینگ می تواند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.