آموزش فروش اینترنتی محصولات

یکی از پرکاربردترین سوالات در کسب درآمد اینترنتی اینکه ، چگونه محصولات خود را بفروشیم؟ یادگیری و آموزش فروش اینترنتی محصولات و خدمات برای همه فعالان در اینترنت و دارندگان کسب و کار مهم و حیاتی است . امروزه همه مشاغل و کسب و کارها به دلیل نفوذ اینترنت به سمت آن گرایش پیدا کرده اند .

به دلیل مزایا و گستردگی فراوان ، اینترنت محل و بستر مناسبی برای عرضه کالا و خدمات محسوب می شود . استفاده درست و کمک گرفتن از اینترنت به منظور افزایش کسب درآمد ، می تواند بصورت مستقیم حساب بانکی هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد . حتی هنگامی که در خواب هستید کسب درآمد و پول شما متوقف نمی شود .

در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به موضوع آموزش فروش اینترنتی محصولات به ضرورت راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی هم اشاره خواهد شد .

اهمیت راه اندازی وب سایت

راه اندازی یک وب سایت کارآمد می تواند اولین گام ورود به دنیای تجارت آنلاین باشد . داشتن وب سایت نقش بسیار مهمی در بازاریابی اینترنتی و فروش محصولات به عهده دارد . به عبارتی وب سایت سطح کلاس کاریتان را به رخ رقبا می کشد و حس حرفه ای بودن را به بازدیدکنندگان القا می کند .

به موضوع راه اندازی یک وب سایت مناسب با کسب و کارتان توجه خاص و ویژه ای کنید . چون آینده فعالیت اینترنتی هر کسب و کاری به وب سایتش بستگی دارد .

آموزش فروش اینترنتی محصولات

برای افزایش فروش اینترنتی محصولات و خدماتتان بعد از راه اندازی ، باید بتوانید کالاهای فروشی خود را در معرض قضاوت دیگران قرار دهید . کالاهای خود را در شبکه های اجتماعی و انجمن های اینترنتی منتشر کنید و با کاربران به بحث و گفتگو بنشینید . در صورتی که مکان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید، میزان فروش محصولاتتان افزایش پیدا خواهد کرد .

موتورهای جستجو باید همواره مشتریانی که به دنبال کالا و خدمات شما هستند را به سمت وب سایت شما هدایت کنند . کاربران شبکه های اجتماعی باید با یکدیگر در مورد برند شما صحبت کنند .

اگر اینگونه نیست حتما جایی از کار نیاز به بازبینی دارد . یادداشت کردن آمار و ارقام و بررسی دوره ای آنها می تواند کمک کند که به تاثیرات وب سایت بر روی کسب و کارتان پی ببرید . در صورت نیاز استراتژی بازاریابی اینترنتی خود را به روز کنید . موارد زیر را همیشه بررسی کنید :

– تعداد بازدید روزانه و ماهیانه .

– نرخ تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری .

– تعداد اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی .

– تعداد ورودی های گوگل و سایر موتورهای جستجو .

– بررسی تاثیر تبلیغات اینترنتی بر فروش شما و میزان بازگشت سرمایه .

– بررسی وضعیت رقبا .

آموزش فروش اینترنتی محصولات ، آموزش تکنیک های فروش آنلاین ، آموزش فروش محصولات اینترنتی

با این مقدمه مهم ترین راههای فروش اینترنتی محصولات و خدمات عبارتند از :

۱- ارائهٔ کوپن و تخفیف به مشتریان

کوپن همیشه از اجزای اصلی تبلیغات خرده‌فروشی‌های آنلاین بوده است . همیشه دیده‌اید که از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران تا نوپاترین آن‌‌ها همواره در حال ارائه کدهای تخفیفی به مناسبت‌ها ، روش‌ها و بهانه‌های گوناگون هستند .

از کوپن‌های تخفیف می‌توان استفاده بهتری نیز کرد که نقشی فراتر از صرفاً افزایش انگیزهٔ خرید ایفا می‌کند . کوپن به‌عنوان طعمه‌ای برای به قلاب انداختن مشترکان ایمیل جدید نیز می‌تواند عمل می‌کند . سپس با ایمیل مارکتینگ آن‌ها را به مشتری وفادار خود تبدیل کنید .

۲- ارائهٔ کتاب های الکترونیک و دانلودی

نرخ تبدیل بازدیدکننده یک فروشگاه اینترنتی به خریداران بین ۲ تا ۳ درصد متغیر است . البته این یک میانگین جهانی است و در ایران این میانگین حدوداٌ از ۰٫۱ تا ۱ درصد است . بنابراین دست‌کم ۹۷ درصد از این بازدیدکنندگان جای کار بیشتر دارند تا به خریدار تبدیل شوند .

همان‌طور که می‌دانید مطالب بلاگ موجب جذب ترافیک می‌شود . یکی از اهداف بازاریابی محتوایی Content Marketing باید تبدیل ترافیک به مشتری باشد . از طریق کتاب‌های الکترونیک و سایر لید مگنت‌ها lead magnet، یا هر چیزی که به‌صورت رایگان ارائه می‌دهید، باید بتوانید در ازای آن آدرس ایمیل کاربران را دریافت کنید و مشترک جذب کنید .

مواردی مانند چک‌لیست، دوره‌های آموزشی کوچک Mini-Course ، ابزار و چیزهای دیگری را ارائه دهید . هدف این است که بازدیدکنندگان را ترغیب کنید که آدرس ایمیل‌شان را به شما بدهند . توجه کنید که فروش فایل و محصولات دانلودی همیشه پولساز بوده است .

به این فکر کنید که چه چیزی را می‌توانید ارائه دهید که به مشتری احتمالی کمک می‌کند تا مشکلی از او حل شود؟ لید مگنت باید چیزی باشد که به‌اندازه‌ای ارزشمند است که ارزش پرداخت پول را دارد ، ولی شما آن را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهید .

۳- ارائهٔ برنامهٔ وفاداری

یکی دیگر از روش های افزایش فروش اینترنتی محصولات و خدمات ارائه برنامه وفاداریLoyalty Program است . فقط نمی‌خواهید مشتریان محصولات شما را بخرند، بلکه می‌خواهید به خرید از شما ادامه دهند . برندهای تجارت الکترونیک با ایجاد احساس ارزشمند بودن در بهترین مشتریان خود به این هدف می‌رسند .

برای انجام این کار از طریق یک برنامه وفاداری مشتری به آنها پاداش‌های ارزشمندی بدهید . برنامهٔ وفاداری ایجاد کنید که به مشتریان انگیزه‌ای برای خریدهای بیشتر یا هزینه کردن مبلغ بیشتری در هر خرید می‌دهد . برنامه‌های وفاداری شکل‌های گوناگونی دارند، ولی به‌طور کلی به‌صورت سیستمی هستند که در آن امتیاز مشتری افزایش می‌یابد و این امتیازها قدرت خرید بیشتری به او می‌دهد .

در برنامهٔ وفاداری می‌توانید برای انجام کارهایی به‌جز خرید نیز به مشتریان پاداش بدهید . کارهایی مانند نوشتن نقد و بررسی محصول، به اشتراک گذاشتن صفحات و مطالب شما و ارسال عکس و … .

۴- دادن جایزه

معمولا بیشتر مردم عاشق چیزهای رایگان هستند . با دادن جایزه کاری کنید که مردم در مورد برندتان در جاهای مختلف صحبت کنند . تبلیغ جایزه‌ها روی وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی، برند شما را در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌دهد . این کار ، فروش شما یا لیست ایمیل شما را طولانی‌تر می‌کند .

۵- برگزاری مسابقه

برگزاری مسابقه‌های اینستاگرام و تلگرام و یا مسابقاتی که در هر شبکهٔ اجتماعی یا کانال دیگری برگزار می‌کنید، می تواند موجب افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی شود .

به طور کلی مسابقات با جوایز یکی از بهترین روش‌هایی است که برندهای تجارت الکترونیک یا فروشگاه‌های آنلاین با استفاده از آن می‌توانند کاربران بیشتری را از برند خود آگاه کنند . برندها از این طریق ، جامعه‌ای تشکیل می دهند . ترافیک و میزان بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را بالا می برند و در نهایت فروش خود را افزایش می دهند .

برترین شیوه‌های برگزاری مسابقات در رسانه‌های اجتماعی :

– ساخت هشتگی خاص برای مسابقه .

– تولید تصویر یا ویدئویی برای اعلام برگزاری مسابقه .

– ایجاد پست‌های نمونه‌ای که الهام‌بخش کاربران باشد .

– به‌دست آوردن حقوق قانونی لازم برای استفاده‌ مجدد از محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC) .

– نمایش پست‌های برگزیده در یک گالری در وب‌سایت و کانال‌های اجتماعی خود .

– پایبندی‌به قوانین آن شبکه و انتشار سیاست‌های مسابقه .

۶- ایجاد چالش

یکی از تاکتیک های سرگرم‌کننده ، ایجاد چالش است که ایده‌ای قدرتمند می باشد . کسانی که در این چالش شرکت می‌کنند، همگی انگیزه مشترکی دارند . آنها از ایده‌های چالشی شما استقبال می‌کنند، احتمالا محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند . حتی ممکن است از محصولات شما خرید کنند، یا دست‌کم خاطره‌ای به‌یادماندنی و شخصی از برند شما کسب کنند .

۷- توجه به فروش متقابل

در مطلبی در بلاگ SEMRush به شکل هوشمندانه‌ای توصیه می شود که برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی ، روی فروش متقابل Cross-Sell محصولات خود تمرکز کنید .

به عنوان مثال وقتی مشتری از شما گوشی تلفن همراهی را خریداری کرد ، به او پیشنهاد دهید که محافظ صفحه نمایش یا قاب گوشی را نیز خریداری کند . پیدا کردن چنین فرصت‌های کاربردی هنر مدیران کسب و کارهای اینترنتی است .

۸- بیش‌فروشی

بیش‌فروشی Up-Sell یکی از روش مؤثر برای افزایش فروش اینترنتی محصولات و خدمات است . به گفتهٔ Econsultancy این روش ۲۰ برابر بیشتر از فروش متقابل تاثیرگذار است . در حالت عادی، خریداران نمی‌دانند که کالای برتری نیز وجود دارد .

در این روش به مشتری پیش یا پس از یک خرید موفق ، پیشنهاد یک خرید بهتر و گران‌تر را می‌هید . چون که در این حین، احتمال خرید محصول برتر بعدی مشتریان بالاتر می‌رود . پس فروشگاه خود را برای بیش‌فروشی آماده کنید . البته محصول پیشنهادی باید با نیازهای اصلی مشتری مطابقت داشته باشد .

۹- نمایش پرفروش‌ترین محصولات و کالاها

اگر از یک میزبان مخصوص سرو غذا در هتل بپرسید که غذای محبوب آنها چیست، احتمالا پاسخ می‌دهد: «محبوب‌ترین پاستای ما… است» . یا «اگر خیلی گرسنه باشید، باید بگویم که همه واقعا عاشق … ما هستند» یا چیزی شبیه این .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  امکان کسب درآمد میلیونی از اینترنت

توجه کنید که، غذای پیشنهادی او غذای شناخته‌شده و معروف آنهاست . یا حداقل غذایی است که به‌راحتی آماده می‌شود یا بیشتر از غذاهای دیگر برای آنها سودآور است . بسیاری از رستوران‌ها با مشخص کردن محبوب‌ترین غذاهای خود در منوی رستوران شما را از پرسیدن چنین سؤال‌هایی بی‌نیاز می‌کنند . شرکت‌های تجارت الکترونیک نیز می‌توانند همین‌طور عمل کنند .

این طبیعت انسان است که دنباله‌روی جمع می کند . خریداران نیز از راهنمایی افراد مطلع استقبال می‌کنند . برای افزایش فروش حتما، پرفروش‌ترین محصولات یا پرطرفدارترین کالاها در هر دسته‌بندی را به کاربران نشان دهید . با این کار سردرگمی آنها را کاهش داده و فروش خود را افزایش می‌دهید .

۱۰- ایجاد دستیاران تعاملی

برای مشتریان ارزشمند است که فروشگاه‌های اینترنتی برای کمک به اتخاذ تصمیم‌های آگاهانه‌تر، اطلاعات و توصیه‌هایی را به آنان ارائه دهند . در وب‌سایت خود از مجموعهٔ گسترده‌ای از ابزارهای تعاملی می‌توانید استفاده کنید .

از این ابزارها مانند ابزارهای ارتباط با مشتریان یا ربات سخنگو ChatBot یا سیستم‌های پیشنهادگر Recommendation Engine استفاده کنید . این ابزارها امکان می‌دهد که مجموعه‌ای از سؤالات را از مشتری بپرسید و براساس پاسخ‌های مشتری توصیه‌هایی را به او ارائه دهید . درست مانند کاری که فروشنده می‌تواند برای کمک به او انجام دهد . مثلا برخی فروشگاههای آنلاین عینک بر اساس سبک چهره مشتریان، پیشنهاد محصولات خود را شخصی‌سازی می‌کنند .

ابزارهای آنلاین به مشتریان بالقوه و مشتریان پیشین کمک می‌کنند تا اولویت‌ها و ترجیحات خود را مشخص کنند . علاوه بر آن به شما نیز کمک می‌کنند که داده‌های مفیدی را جمع‌آوری کنید . داده‌هایی که می‌تواند موجب فروش در همان زمان یا بعدا و در زمانی شود که این داده‌ها برای شخصی‌سازی ارتباطات بعدی مورد استفاده قرار گرفته‌اند .

ایجاد چت زنده Live Chat با کاربران نیز احتمال خرید را بسیار زیاد ارتقا می‌دهد .

۱۱- تولید ویدئوهای نمایشی

به طور قطع نمایش تصاویر به فروش محصولات کمک می‌کند، ولی استفاده از تصاویر روشی معمولی و عادی است . می‌توانید فروش محصولات جدید، ویژه یا محبوب خود را با تولید ویدئوهای تبلیغاتی یا ویدئوهای کوتاهی که به بررسی محصول می‌پردازند، افزایش دهید . به شرطی که به آموزش ساخت ویدیو مارکتینگ آشنا باشید .

این ایده را فقط برای چند مورد از محصولات خود امتحان کنید و اثر آن را بسنجید . بررسی کنید که آیا سرمایه‌گذاری روی تولید ویدئو بازدهی دارد یا خیر . اگر متوجه شده اید نمایش ویدئو موجب افزایش فروش می‌شود، می‌توانید این برنامه را با تولید ویدئوهای بیشتر گسترش دهید . روش‌های مختلف تولید ویدئو و انواع مختلف ویدئو را امتحان کنید .

۱۲- کم کردن ریسک مشتری

صفحهٔ اصلی وب‌سایت باید دارای کاهنده‌های ریسک باشد . یعنی اعلان‌هایی که به برطرف کردن اعتراض‌ها و شکایت‌ها کمک کرده و آرامش‌خاطر بیشتری به خریداران می‌دهند. برخی از موارد کردن ریسک مشتری عبارتند از:

– ارسال رایگان

– تحویل سریع

– تضمین بازگشت پول

– امکان مرجوعی کالا به‌صورت رایگان Free Returns

– امنیت تراکنش‌های مالی

البته بسیاری از بازدیدکنندگان مستقیما وارد صفحات محصولات می‌شوند و صفحهٔ اصلی وب‌سایت را نمی‌بینند . بنابراین باید مهم‌ترین پیام‌های کاهش ریسک در دست‌کم یک مکان مشخص در صفحات محصولات نیز نمایش داده شود .

۱۳- امکان ارائه نقد و بررسی، نظرات، امتیازات

نمی‌توان ادعا کرد که استفاده از بخشی برای نقد و بررسی کاربران، ایدهٔ خوبی برای افزایش فروش است یا حذف آن ایده بدی است . هر دو گفته و ادعا درست است و احتمالا باید گفت که خریداران انتظار دارند که نقد و بررسی دیگر کاربران را مشاهده کنند .

سیستم‌های استاندارد نقد و بررسی محصولات تجارت الکترونیک مفید هستند . اما سیستم‌هایی که شامل عکس یا ویدئوهایی هستند که داستان‌های مشتریان را زیباتر می‌کنند، جذاب‌تر هستند . مثلاً تصویر یک خریدار که نظرش را درباره محصول می‌گوید بسیار به ایجاد حس اعتماد کمک می‌کند .

۱۴- نمایش نشان‌های اعتماد

اگر به دنبال یادگیری و آموزش فروش اینترنتی محصولات هستید باید اعتماد مشتریان را جلب کنید . مشتریان معمولا وقتی در مورد امنیت پرداخت خود نگرانی‌های داشته باشند، فرآیند خرید را نیمه‌کاره رها می‌کنند . با نمایش یک یا چند نشان می‌توانید مشتریان را متقاعد کنید که این فرآیند ایمن و مطمئن است .

معروف ترین نشان‌های اعتماد در کشور ما عبارتند از :

– نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) .

– نشان ساماندهی اداره رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد .

– نشان اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی .

– لوگوی بانکی که درگاه پرداختش را به شما داده .

اگر هم از درگاه‌های واسط پرداخت استفاده می‌کنید نماد پرداخت امن آن‌ها نیز موجود است .

۱۵- نمایش محتوای تولیدشده توسط کاربران

همواره در کلاس های آموزش فروش اینترنتی محصولات  و کالا به انعکاس نظر و اقدام مشتریان تاکید می شود . مثلا نمایش عکس‌های گرفته‌شده توسط کاربران روش خوبی برای ایجاد تأیید اجتماعی Social Proof است .

چون مشتریان احتمالی مشاهده می‌کنند که محصولات شما به‌طور منظم توسط افرادی درست مثل خود آنها خریداری می‌شود . این اقدام موجب می شود که راحت‌تر می‌توانند کاری را انجام دهند که دیگران نیز انجام می‌دهند .

با روش‌های مختلفی می‌توان محتوای تولید شده توسط کاربر UGC را جمع‌آوری و استفاده کرد . راهها و ترفندهای زیادی برای به دست آوردن و نمایش محتوای تولید توسط کاربران وجود دارد . مثلا برخی فروشگاه ها ، عکس‌ها را از طریق یک هشتگ اینستاگرام جمع‌آوری کرده و آنها را در یک گالری در صفحهٔ اصلی وب‌سایت خود نمایش می‌دهند .

۱۶- نمایش لایت‌باکس در زمان خروج کاربر

برای جذب بازدیدکنندگان در آستانهٔ خروج از وب‌سایت‌تان، پاپ‌آپی را به سایت خود اضافه کنید که در زمان خروج کاربران نمایش داده شود . یعنی زمانی که موس کاربر به سمت دکمه ضرب‌در خروج می‌رود این پاپ‌آپ باز شود .

با ارائهٔ راهنمای رایگان، تخفیف یا مشوق دیگری که متناسب‌ با برند شماست، به کاربران دلیلی برای پیوستن به لیست ایمیل خود بدهید .

۱۷- ارسال ایمیل‌های ترک سبد خرید

پلت‌فرم‌های اتوماسیون و خودکارسازی بازاریابی این امکان را می‌دهند که ایمیل‌هایی سفارشی برای خریدارانی ارسال کنید که سبدخرید خود را ترک کرده‌اند . اگر مشتری وارد سیستم شده و سبدخرید خود را بدون تکمیل فرآیند خرید رها کرده ، می‌توانید ایمیل‌های سفارشی با تصاویری از اقلام موجود در سبدخرید را برایش بفرستید .

تاکتیک‌هایی که می‌توانید برای ایمیل‌های ترک سبدخرید امتحان کنید، عبارت‌اند از:

– اطلاعات شخصی‌شان را در ایمیلی که برایشان می‌زنید بیاورید .

– با فاصله کمی بعد از ترک سبد خرید، ایمیل‌ها را ارسال کنید .

– بیش از یک بار ارسال ایمیل را امتحان کنید .

– از تأییدهای اجتماعی مانند بررسی مشتریان، رتبه‌بندی‌ها و غیره استفاده کنید .

– گزینه‌هایی مانند اقلام مرتبط را (که امکان موفقیت دارند) ارائه دهید .

۱۸- ارسال ایمیل‌های خودکار

مشتریان بالقوه و مشتریان پیشین آدرس‌های ایمیل خود را به شما داده‌اند . پس شما برای آنها چیزی ارسال کنید ، یعنی ایمیل بفرستید . با استفاده از مزایای بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ می‌توانید پیام‌های هدفمند و به‌موقعی را در مراحل مختلف چرخهٔ خرید ارسال کنید .

بهترین سخن را شاید ناداو داکنر Nadav Dakner در این باره گفته است . ناداو داکنر در مطلب فوق‌العاده‌ای در مورد استراتژی‌های ارسال ایمیل در تجارت الکترونیک، ۶ مزیت بالقوه ایمیل خودکار را ذکر می کند . به نظر وی، ایمیل خودکار علاوه بر یادآوری سبدخرید رهاشده ، موارد زیر را به اشتراک می گذارد :

– مجموعهٔ ایمیل‌های خوشامدگویی Welcome Series .

– پیگیری خرید .

– دعوت‌به تعامل مجدد .

– پیشنهادهای بیش‌فروشی Up-Sell .

– اعلان‌هایی درمورد محتوای آموزشی .

– آخرین اطلاعات محصولات و پیشرفت‌ها .

۱۹- حمایت از خیریه‌ها و نیکوکاری ها

برندهای تجارت الکترونیک نیز می‌توانند مانند شرکت کیف و کفش تامز Toms عمل کنند . در شرکت تامز «هر خریدی هدفی دارد» . این شرکت با هر خریدی که مشتریان انجام می‌دهد بخشی را برای ارسال کیف و کفش به مناطق محروم مصرف می‌کند . این موضوع خود موجب شهرت و اعتباری برایشان شده است. مشتریان نیز رسالت این شرکت را درک می‌کنند، قدر می‌دانند و حمایت می‌کنند . به این ترتیب همه برنده‌اند .

۲۰- کمپین‌های تبلیغاتی در مناسبت‌های ویژه

اگرچه عید نوروز، تولدها و سالگردها، مناسبت‌های معمول هستند ولی می توانند موجب افزایش فروش اینترنتی شوند . می‌توانید با این‌ها و مناسبت‌های ویژه‌ دیگر در تمام طول سال به تبلیغات بپردازید .

بسته به آن چیزی که آنلاین می‌فروشید چندین مناسبت اختصاصی و چندین مناسبت عمومی وجود دارد که فرصت‌های خوبی برای تبلیغات و برگزاری کمپین است . اعیاد خاص ما ایرانی‌ها، جام‌جهانی یا دربی‌ها، مناسبت‌‌های ملی و مذهبی و … از این دست مناسبت‌ها هستند .

۲۱- تبدیل مشتریان به نیروی فروش

بازاریابی با افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing شکل‌هایی فراتر از صرفا استفاده از سلبریتی‌ها و پرداخت مبالغی به چهره‌های محبوب اینستاگرام برای ذکر نام محصولات شما دارد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

یکی از استراتژی‌های هوشمندانه برای برندهای تجارت الکترونیک، ایجاد یک شبکهٔ همکاری در فروش Affiliate Network از افراد تأثیرگذار تخصصی Niche Influencer است .

افراد تاثیرگذار تخصصی کسانی هستند که فالوئرهای آن‌چنان زیادی ندارند اما در حوزه‌ای خاص متمرکز هستند و تخصصی کار می‌کنند . همکاری در فروش به معنای ایجاد مشارکت در سود است با کسی که محصول شما را به دیگران معرفی کرده و آن معرفی منجر به خرید می‌گردد . برنامهٔ همکاری فروش شما می‌تواند انگیزه‌های مالی باشد و یا:

– فرصت‌های تبلیغاتی بیشتر در وب‌سایت و صفحات شما در رسانه‌های اجتماعی .

– دسترسی به مشتریان بیشتر .

– ایجاد برنامهٔ وفاداری برای خود او .

۲۲- فرستادن کاربران اینستاگرام به فروشگاه خود

شبکه اجتماعی اینستاگرام برای افرادی ساخته شده که عاشق تصاویر و فیلم های کوتاه هستند . اما به نظر می رسد که اینستاگرام برای افراد عاشق خرید نیز جذاب است .

براساس گزارش اینستاگرام بیش از ۶۰ درصد کاربران می‌گویند در این پلت‌فرم از محصولات و خدمات باخبر می‌شوند . نکته جالب اینکه ۳۰ درصد چیزی را که در اینستاگرام یافته‌اند ، می خرند .

اگر واقعا به دنبال یادگیری و آموزش فروش اینترنتی محصولات هستید ، کلید بازاریابی اینستاگرام ، جذب کاربران و هدایت آنها به وب‌سایت خودتان است . ولی چگونه باید این کار را انجام دهید؟ دانستن شیوه صحیح نوشتن کپشن اینستاگرام می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد . مواردی مثل :

– برگزاری رقابت‌ها .

– نمایش تصاویری از مشتریانی که از محصولات شما استفاده کرده‌اند (که به آن محتوای تولیدشده توسط کاربر نیز گفته می‌شود) .

– بادقت انتخاب کردن صفحه‌ای جذاب در وب‌سایت خود و لینک دادن به آن در قسمت بیوگرافی اینستاگرام . این تنها لینکی است که می‌توانید در این شبکه اجتماعی نمایش دهید .

۲۳- تبلیغ فروشگاه اینترنتی از راههای متنوع

امروزه برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی باید از روش‌های نوین برای بازاریابی کسب‌و‌کارتان مطلع باشید تا بتوانید در این مسیر هدفمند گام بردارید . برخی از روش های تبلیغاتی که مناسب فروشگاه‌های اینترنتی است ، عبارتند از :

– تبلیغ در گوگل ادز Google Ads

دیده شدن در نتایج اولیه جستجوی گوگل ، شانس افراد را برای کلیک و دریافت لید بیشتر افزایش می‌دهد . می توانید با انتخاب کلمات کلیدی مناسب به بهترین شکل تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود را در گوگل انجام دهید .

– استفاده از تبلیغات کلیکی Pay Per Click-PPC

در این نوع از تبلیغات به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما انجام شود، هزینه پرداخت می‌کنید . تبلیغات کلیکی در انواع بنری ثابت و متحرک ، همسان و ریتارگتینگ وجود دارد که بسته به اهداف خود می‌توانید برای تبلیغات خود از آن‌ها استفاده کنید .

– بازاریابی پیامکی

اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها در تبلیغات هستید ، این روش مناسبی می باشد . می‌توانید پیام‌هایی در قالب فروش ویژه، تخفیفات  و … به صورت پیامکی برای افراد ارسال کنید .

– تبلیغات به صورت رپورتاژ آگهی

ثبت رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری یک از بهترین ابزارها برای بازاریابی محتوایی کسب و کارها است . فارغ از هدف‌تان برای انتشار رپورتاژآگهی، با یک تیر چند نشان می‌زنید . علاوه بر آن ‌که محتوای شما به دست مخاطبان بالقوه‌تان می‌رسد، موجب بهبود سئو سایت شده و جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو نیز بهبود پیدا می‌کند .

۲۴- افزایش گزینه‌های حمل‌ونقل

چه کسی دوست دارد هفته‌ها برای دریافت محصول خود منتظر بماند؟ حتی بدتر از آن، چه کسی دوست دارد از زمان دریافت کالای خود بی‌خبر باشد؟ این سؤال‌هایی است که پاسخ آنها کاملا واضح است: هیچ کس .

با قابل‌پیش‌بینی بودن ، اختصاصی بودن ، شفافیت ، ارائهٔ جزئیات و اطلاعات دقیق و مهم‌تر از همه ، امکان انتخاب‌های مختلف ، مشتریان بیشتری را راضی می کنید . برای تحقق این هدف موارد زیر را مدنظر داشته باشید :

– ارائهٔ گزینه‌های ارسال محصول که مشتری خودش انتخاب می کند .

– امکان پیگیری ارسال محصول .

– اطلاعات دقیقی در مورد هزینه‌های حمل‌ونقل .

– ارائهٔ مشوق‌های ارسال رایگان و سریع .

به دلیل هزینه‌بر بودن و دشواری تامین زیرساخت‌های حرفه‌ای لجستیک، اگر بتوانید در این حوزه خوب عمل کنید بسیار موفق‌‌تر از دیگران خواهید بود .

ساخت وب سایت برای کسب و کارها

گاهی افرادی را می بینیم که اطلاعات دقیقی از اینترنت ندارند ، آدرس ایمیل ندارند، از گوگل و شبکه های اجتماعی حرفه ای استفاده نکرده اند . این افراد مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط هستند که تکنولوژی را در دوران جوانی تجربه نکرده اند و در دوران بزرگسالی وقت کافی برای یادگیری در اختیار ندارند .

همچنین شاید عده ای که این مقاله سایت پول یابی را مطالعه می کنند با اینترنت و مزایای حضور فعال در اینترنت آشنایی کافی ندارند . حتی ندانند که داشتن یک وب سایت و فروشگاه اینترنتی چه تاثیر قابل توجهی در کسب و کار آنها خواهد داشت .

به همین دلیل در ادامه آموزش فروش اینترنتی محصولات ابتدا مزایا و سپس ضرورت داشتن یک وب سایت مختصرا بیان می شود .

مزایای ساخت وب سایت

برخی از مهم ترین مزایا  و فواید طراحی وب سایت عبارتند از :

– صرفه جویی در وقت کارفرمایان و جلوگیری از تماس های غیر ضروری .

– معرفی دقیق مدیران، سابقه شرکت و افتخارات کسب شده .

– اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت و کسب و کار .

– ارائه اطلاعات دقیق محصولات، کاتالوگ ها و فروش آنلاین .

– جذب مشتریان از سراسر دنیا و افزایش درآمد شرکتها و توسعه کسب و کار .

– امکان حقظ ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل و پیامک .

– معرفی و شناساندن بهتر برند شرکتها .

این موارد فقط برخی از مزایای ساخت وب سایت ها می باشد . مزایای راه اندازی وب سایت فقط به همین چند مورد ختم نمی شود و می توان موارد بسیار زیادی را به این لیست اضافه کرد .

ضرورت طراحی وب سایت

راه اندازی وب سایت به این دلیل ضروری است که وب سایتهای اینترنتی کالاهای مصرفی نیستند . در واقع می توان از آنها به عنوان یک ابزار بازاریابی و تبلیغاتی کارآمد نام برد که موجب معرفی کالا و خدمات شما در شهرها و کشورهای مختلف می شوند .

به عنوان مثال تولیدی های کوچک که بودجه تبلیغاتی فراوانی در اختیار ندارند و نیاز به یافتن بازارهای جدید دارند ، می توانند به کمک یک وب سایت مشتریان جدیدی از شهرهای مختلف کشور جذب کنند و کالاهای خود را به فروش برسانند .

البته از هر وب سایتی نمی توان انتظار فروش داشت . درست است که راه اندازی وب سایت برای شرکتها و کسب و کارها ضروری است اما هر وب سایتی را نمی توان در فرایند بازاریابی اینترنتی موثر دانست . بعضی از وب سایتها نه تنها در فروش موثر نیستند بلکه گاهی نقش مخربی بازی می کنند . این نوع وب سایت ها موجب از دست رفتن فرصتهای بکر موجود در اینترنت می شوند .

از دست دادن مشتریان اینترنتی ضرر بزرگی به بسیاری از شرکتهای تولیدی و کسب و کارها  وارد می کند . رعایت و آموزش فروش اینترنتی محصولات می تواند در این مسیر راهگشا باشد .

سخن پایانی آموزش فروش اینترنتی محصولات

در مقاله آموزش فروش اینترنتی محصولات به عناوین مختلفی از فروشگاه اینترنتی صحبت شده است . لذا داشتن یک فروشگاه اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت برای عده ای از کاربران علاوه بر جذاب بودن بسیار ضروری است . هدف شما از راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

–  دیگران اگر گفته اند فروش اینترنتی خوب است .

– چنانچه شنیده اید که در خواب هم می توانید پول دربیاورید .

– اگر شنیده اید که آمار فروش آنلاین افزایش یافته است .

و اگر موارد دیگری را شنیده اید باید بدانید که این موارد شایعه نیست بلکه حقیقتی است که هر روز به وقوع می پیوندد .

اما این حقایق دلیل نمی شود که هر فروشگاهی بتواند به چنین موفقیتی برسد . اگر فروشگاهی با طرح و برنامه برای رسیدن به یک هدف مشخص پایه ریزی نشود هیچ گاه نمی تواند موفقیتی به دست آورد .

یک شبه پولدار شدن در اینترنت و آرزوهای غیر واقعی را از خود دور کنید . عده ای از کاربران آماتور گمان می کنند که داشتن یک سایت و قراردادن چند بنر تبلیغاتی در آن موجب می شود دیگران بر روی بنرها کلیک کنند و از این راه مبالغ هنگفتی بدست آورند .

ممکن است عده ای پا را فراتر گذاشته و تصمیم بگیرند علاوه بر درآمد حاصل از بنرها، با عرضه کردن چند محصول درآمد اینترنتی نامعلوم خود را بیشتر کنند . باید برای ساختن یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای و سود آور ، آموزش فروش اینترنتی محصولات را یاد بگیرید .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

یک دیدگاه

  1. سلام
    از اینکه سایت خوب آموزش کسب و کارتان را پیدا کردم و مطالب مفیدش را خواندم هیجان زده هستم می خواهم از شما برای زمان و وقتی که برای نوشتن این مقالات جالب صرف کرده اید تشکر کنم کارتان واقعا عالی است مقالات زیادی از سایت خوبتان را مطالعه کردم و تعدادی از مقالات مربوط به مشاغل خانگی و فروش محصولات را علامت گذاری کردم تا در فرصت مناسب بخوانم
    خواستم بابت همه زحمات و تولید محتوای مفید و ارزشمندتان درباره کسب درآمد اینترنتی تشکر کنم
    شاد و تندرست باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.