اصطلاحات سایت های کلیکی

بحث درباره سایت های کلیکی و شیوه کسب درآمد از آن از آغاز شروع کسب درآمد از اینترنت داغ بوده است . با وجود پدید آمدن و رواج روش های مختلف درآمد اینترنتی باز این شیوه پولسازی در بین کاربران مرسوم است . پس از سالها با رشد این نوع سایت ها ، انواع و اقسام واژه ها و اصطلاحات سایت های کلیکی رواج یافته و کاربرد فراوانی هم دارد .

همان طور که می دانید ، یکی از ساده ترین و قدیمی ترین راههای کسب درآمد اینترنتی ، سایت های کلیکی هستند که آسان و راحت بوده  و نیاز به وقت و هزینه کمی دارد . در سایت های کلیکی کاربران با کلیک بر روی انواع فرمت های محتوایی اعم از متن ، فیلم ، بنر تبلیغاتی یا باز کردن لینک صفحات اینترنتی مختلف ، مبلغی را دریافت می کنند .

در این مقاله سایت پول یابی ضمن توضیح برخی اصطلاحات سایت های کلیکی PTC که رایج هستند اشاراتی هم به شیوه کار و چگونگی کسب درآمد از این نوع سایت ها می شود .

شیوه فعالیت سایت های کلیکی

سایتهای کلیکی در شمار وبسایت هایی می باشند که به ازای مشاهده تبلیغات و انجام مینی جاب ها پول پرداخت می کنند . این روش کسب درآمد آنلاین ، به PTC یا در واقع مخفف Paid To Click ، به مفهوم پرداخت به ازای کلیک است .

در مقابل این روش ، شیوه PPC قرار دارد که مخفف عبارت پرداخت برای هر کلیک Pay per click است .

در اهمیت کسب درآمد با تبلیغات کلیکی همین بس که ، برای کسب رتبه و جایگاه بهتر در موتورهای جستجو به ویژه گوگل از این نوع تبلیغات استفاده می کنند . این سایت ها، با استفاده از پتانسیل کلیک کردن کاربرانشان بر روی سایت های هدفی که دارند ، تعداد بازدید صفحات مورد نظر خود را بالا می برند .

این نتیجه موجب می شوند تا رفته رفته جایگاه و رتبه بندی صفحه مورد نظر در گوگل ، بالاتر رفته تا در نهایت در مکان مدنظر قرار گیرد .

معمولا هزینه ای که بابت هر کلیک روی صفحه مورد نظر به کاربر پرداخت می شود ، از طرف سایتی که خواهان بهتر شدن رتبه اش در گوگل یا افزایش تعداد بازدیدهایش می باشد ، پرداخت می شود.

مدیران و صاحبان سایت های کلیکی از تبلیغ دهندگان بابت کلیک کردن بر روی تبلیغاتشان پول زیادی می گیرند . از کاربران برای کلیک کردن کمک می گیرند و برای این کار هم به کاربر مقداری از آن پول را می دهند .

دسته بندی سایت های کلیکی

سایت های کلیکی از نظر نوع فعالیت به دسته های مختلفی تقسیم می‌شوند . این دسته بندی ها عبارتند از :

۱- PTC یا Paid To Click یعنی پرداخت به ازای کلیک بر روی آگهی ها .

۲- GPT یا Get Paid To یعنی پرداخت بابت انجام کار . این کار می تواند تکمیل نظرسنجی ها ، ثبت نام در وب سایت ها ، خرید آنلاین ، حتی بازی کردن و… است .

۳- PTR یا Paid To Read یعنی پرداخت بابت خواندن که می توانید با مشاهده و خواندن ایمیل های تبلیغاتی درآمد کسب کنید .

توجه کنید سایت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که بیشتر آن ها کلاه بردار هستند . لذا باید قبل از فعالیت در این نوع وب سایت ها حتما از معتبر بودنشان اطمینان حاصل کنید . ضمن اینکه برای کسب درآمد زیاد از این سایتها باید مدیریت و استراتژی درستی را دنبال کنید .

انواع زیرمجموعه در سایتهای کلیکی

در حالت عادی ، کسب درآمد اینترنتی از سایت های کلیکی PTC خیلی کم و محدود است . میزان درآمد اینترنتی تقریباً روزی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان می باشد که با اوضاع اقتصادی امروز ، اصلاً مقرون به صرفه نیست .

برای درآمد بیشتر باید تا حد ممکن در سایت های کلیکی تنوع فعالیت داشته باشید و زیرمجموعه بگیرید تا از درآمد آنها هم سودی به شما برسد . زیرمجموعه گیری در سایت کلیکی بیشتربه ۲ سورت انجام می گیرد که عبارتند از :

۱- زیرمجموعه های مستقیم

این زیرمجموعه ها با لینک اختصاصی کاربران ثبت نامی ، در سایت کلیکی مورد نظر ثبت نام کرده اند و یا شما آنها را از سایت خریده اید . پیشنهاد می شود از سایت های کلیکی چیزی نخرید و با لینک خود دیگران را دعوت کنید و آنها را زیرمجموعه خود کنید .

این زیرمجموعه ها دائمی بوده و تا وقتی که سایت به فعالیتش ادامه دهد ، وجود دارند و همیشه برایتان در دسترس بوده و از کلیک هایشان به شما پول می رسد . هرچه زیرمجموعه هایتان بیشتر باشد درآمد اینترنتی هم بیشتر می شود . درصد سودی که از زیرمجموعه ها می گیرید در هر وب سایت کلیکی متفاوت است .

۲- زیرمجموعه های اجاره ای

این دسته از زیرمجموعه ها در سایت های کلیکی را باید از خود سایت اجاره کنید . قطعا بین کاربران یک سایت کلیکی افرادی هستند که نتوانند لینک های زیرمجموعه گیری خود را پخش کنند به همین دلیل این سایت ها این قابلیت را ایجاد کرده اند .

تجربه ثابت کرده و توصیه می شود ، در سایت هایی که قابلیت اجاره زیرمجموعه ندارند ، فعالیت نکنید . این زیرمجموعه ها هم به ازای هر کلیک به شما درآمد می رسانند اما باید آنها را در زمان معینی تمدید کنید .

اگر نمی توانید لینک زیرمجموعه گیری خود را تبلیغ کنید ، می توانید با حدود ۱ ماه فعالیت به تنهایی در سایت به حداقل مبلغ برای اجاره زیرمجموعه دست یابید و برای خود زیرمجموعه اجاره کنید .

روش های درآمدزایی در سایت های کلیکی

سایتهای کلیکی برای افزایش کسب درآمد اینترنتی و حفظ کاربران و بقا در رقابت شدید ، دائم در حال اضافه کردن روش های درآمدزایی جدیدی هستند . روش های درآمدزایی سایت های کلیکی متنوع است و برخی از سایت ها از یک روش و برخی از چند نوع روش استفاده می کنند .

به طور کلی انواع روش های کسب درآمد اینترنتی از سایتهای کلیکی عبارتند از :

۱- کلیک کردن

می توانید با کلیک کردن بر روی تبلیغاتی که در این سایتها قرار دارند به کسب درآمد از اینترنت بپردازید . تعداد تبلیغات و مبلغ دریافتی در هر سایت کلیکی متفاوت است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از همکاری در فروش

۲- سورف  SURF

این روش هم به این صورت است که با مشاهده سایت های دیگر کسب درآمد داشته باشید . این کار با توجه به سایت کلیکی مورد نظر ، می تواند به صورت دستی یا خودکار انجام شود . دیدن تبلیغات وبسایت به صورت مستمر و همراه با بازه زمانی خاص ، که معمولا نیازی به کلیک نیست و تنها در شروع کار لازم است .

به عبارت دیگر سورف ، بازدید از وبلاگ یا وبسایت تبلیغ دهندگان بدون نیاز به کلیک به ازای دریافت پول می باشد . در این روش با عضویت در سایت سورف مربوطه وارد حساب خود می شوید و به ازای دیدن تعدادی سایت که بستگی به قانون سایت دارد ، مقداری سود دریافت می کنید .

روش سورف یک روش نوپا و جدیدی است که طرفداران زیادی هم دارد . انواع سوروف عبارتند از :

الف : سورف دستی

کافیست در این نوع از سورف ، بعد از اتمام شمارنده تبلیغ ، تصویر صحیح را انتخاب کنید تا سُورف شما پذیرفته شود . هدف اصلی تبلیغ دهندگان از قرار دادن وب سایت ها در این بخش ، ایجاد عضوهای جدید یا نمایش دادن محتوای سایت به سورف کنندگان است .

ب : سورف خودکار

کافیست صفحه سورف‌خودکار را باز نگه دارید و سورف بصورت خودکار انجام خواهد شد . هدف از سورف خودکار ، افزایش رتبه الکسای سایت های موجود در این بخش می باشد .

فعال بودن پاپ آپ در مرورگر برای بازبودن پنجره در قسمت سورف که حاوی سایت تبلیغ دهنده است ، ضروریست . اگر پاپ آپ باز نباشد با پیغام popup window is closed مواجه شده و صفحه رفرش خواهد شد . استفاده از مرورگرهای فایر فاکس یا کروم برای افزایش بازدهی در این شیوه سورف توصیه می شود .

مزیت سورف نسبت به کلیک کردن

از مزایای سورف اینکه نیازی به کلیک کردن نیست . فقط کافیست صفحه سورف باز باشد تا به صورت اتوماتیک سایت ها را یکی یکی نمایش دهد و در ازای آن ، مبلغی به حسابتان اضافه شود . دیگر نیازی نیست که پای کامپیوتر بنشینید و کار کلیک کردن را انجام دهید . البته در بعضی سایت ها ممکن است طبق قوانین ، سورف به صورت دستی انجام شود .

کاربرد سورف

بعضی از وبسایت ها و وبلاگ های تازه تاسیس که بازدید و رتبه خوبی ندارند این کار را انجام می دهند . این سایت ها ، با پرداخت پول به سایت های کلیکی که قابلیت سُورف دارند ، از این روش برای دیده شدن و افزایش رتبه سایت خود در کمترین زمان کمک می گیرند .

سایتهای کلیکی و سورفی این مبالغ را دریافت می کنند و با پرداخت درصد کمی از آن به کاربران این سایتها را در قالب سُورف در اختیارتان می گذارند و شما با دیدن آنها مقداری پول کسب می کنید .

کسب درآمد از سورف بسیار کم است و برای افزایش درآمد اینترنتی باید به دنبال جذب زیرمجموعه بوده و در چندین سایت همزمان فعالیت کنید .

۳- مینی جاب

سومین شیوه کسب درآمد اینترنتی از سایت های کلیکی PTC ، مینی جاب است . این روش به معنی انجام کار کوچک است که این کار می تواند: ثبت نام ، شرکت در نظرسنجی ، نصب نرم افزار ، خواندن ایمیل و… باشد . میزان درآمد اینترنتی که از این روش به دست می‌آید معمولاً از دو روش دیگر یعنی ، کلیک کردن و سورف بیشتر است .

مزایای سایت های کلیکی

در نگاه کلی چهار مزیت تبلیغات کلیکی عبارتند از :

۱- زمان کمی برای فعالیت نیاز دارند .

۲- احتیاجی به تجهیزات و سرمایه اولیه ندارند .

۳- بسیار راحت بوده و از مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید ، می توانید فعالیت کنید .

۴- قابلیت زیرمجموعه گیری و دریافت پورسانت دارند .

معایب سایت های کلیکی

۱- درآمد کم و محدود

۲- کلاهبرداری های زیاد

هزاران سایت کلیکی ایرانی و خارجی وجود دارند ولی فقط تعداد کمی معتبر هستند و بقیه اسکم یا کلاهبردار هستند . لذا باید جهت همکاری و کسب درآمد از این نوع سایت ها با احتیاط عمل کرد .

اصطلاحات سایت های کلیکی PTC ، پرداخت به ازای کلیک ، درآمد اینترنتی از کلیک کردن

اصطلاحات سایت های کلیکی PTC

نکته مهم اینکه ، کسب درآمد از سایت های کلیکی زمان بر است پس اصلا عجله نکنید . لذا قبل از هر چیز  ، آموزش فعالیت در سایت های کلیکی و چگونگی کسب درآمد در آنها را یاد بگیرید . چون بیشتر سایت های کلیکی خارجی هستند لذا یادگیری اصطلاحات سایت های کلیکی برای کسب درآمد اینترنتی بیشتر و راحتی در کار ، ضروری است .

در لیست زیر بخشی از اصطلاحات رایج در سایت های کلیکی همراه با معنی و توضیح مختصر آمده است . البته بسیاری از این اصطلاحات سایت های کلیکی PTC در سایر سایت های کسب درآمد اینترنتی نیز استفاده و مشاهده می شود . لذا می توان ادعا کرد که این اصطلاحات تقریبا در ۹۰ درصد سایت ها یکسان می باشند .

برخی از مهم ترین اصطلاحات سایت های کلیکی PTC عبارتند از :

ردیف

اصطلاحات کلیکی

توضیحات واژه های کلیکی

۱

PTC

مخفف Paid To Click می باشد و به معنی پرداخت به ازای کلیک است . پرداخت در قبال کلیک (سایت های کلیکی )

۲

Mini jobs

مینی جاب ، کارها و فعالیت های کوچکی که با انجام آن می توانید درآمدها و امتیازات اضافه دیگری کسب کنید .

۳

Banners

بنرها تبلیغاتی هستند که در گوشه و کنار سایت ها دیده می شوند (بخش بنرها حاوی لینک معارفه و بنرها می باشند )

۴

Direct Referrals

زیرمجموعه های مستقیمی که به واسطه لینک معارفه شما در سایت ثبت نام کرده اند .

۵

Rented Referrals

زیرمجموعه های آزادی هستند که با پرداخت مبلغ از سایت کلیکی اجاره شده اند .

۶

Rent Referrals

بخش اجاره کردن زیرمجموعه .

۷

Forum

بخش انجمن و اتاق های گفتگوی هر سایت کلیکی برای تبادل دیدگاه کاربران سایت .

۸

Surveys

بخش کسب درآمد از نظرسنجی .

۹

History

تاریخچه فعالیت های شما را در سایت کلیکی نشان می دهد .

۱۰

Upgrade

ارتقا دادن عضویت از این بخش انجام می شود .

۱۱

Add Funds

اضافه کردن و واریز پول به تعادل خرید از این بخش انجام می شود .

۱۲

Advertiser

بخش سپردن تبلیغ شخصی همانند تبلیغاتی که کلیک می کنید .

۱۳

Purchase Balance

تعادل خرید حسابی است که از مبلغ درون آن برای اجاره زیر مجموعه استفاده می شود .

۱۴

Deposit

واریز و حواله کردن پول .

۱۵

Withdraw

درخواست برداشت درآمد از حساب از این بخش انجام می شود .

۱۶
Payments
مبالغ پرداختی سایت ها .

۱۷

Earn Money

بخش های مختلف کسب درآمد در این گزینه گنجانده می شود .

۱۸

Received

دریافت شده (مبالغ دریافتی در کنار این عبارت نشان داده می شوند) .

۱۹

Points

امتیازاتی که به واسطه فعالیت در سایت کسب می شوند .

۲۰

Pending

وقتی درخواستی در انتظار تایید قرار بگیرد به این صورت مشخص می شود .

۲۱

Offers

پیشنهادات مختلفی که سایت های کلیکی برای کسب درآمد و امتیازات بیشتر در نظر گرفته اند .

۲۲

FAQ

سوالات متداول را در این بخش می توانید مشاهده کنید .

۲۳

Membership

نوع عضویت شما در کنار این عبارت قابل رویت است .

۲۴

Referral Market

بعضی از سایت ها بخش خرید و فروش زیرمجموعه دارند (با بخش اجاره فرق دارد ) .

۲۵

Profit

منظور از پروفیت سودی است که کسب می شود .

۲۶

Bonus

جوایز و هدایا .

۲۷

Commission

منظور همان پورسانت می باشد .

۲۸

Recycle

این عبارت در سایت های کلیکی برای تعویض کردن زیرمجموعه های اجاره ای به کار می رود .

۲۹

Scam

اسکم به معنی کلاهبردار می باشد به سایت های متقلبی گفته می شود که پرداختی ندارند .

۳۰

Legit

به سایت های معتبر گفته می شود که پرداختی دارند .

۳۱

Promising

به سایت های امید بخش و در حال رشد گفته می شود .

۳۲

Illegal

به سایت های متقلبی گفته می شود که از پلن های ماتریکسی و پونزی استفاده می کنند .

۳۳
Average referral
میانگین کلیک کردن زیرمجموعه ها .

۳۴

Payout

حد نصاب برداشت درآمد می باشد .

۳۵

Autopay

تمدید خودکار اجاره ریفرال ها و اضافه کردن یک روز به مدت آنها می باشد .

۳۶

AutoRenew

تمدید خودکار اجاره ماهانه ریفرال ها می باشد .

۳۷

AutoRecycle

تعویض خودکار ریفرال های غیر فعال است .

۳۸

RR

مخفف زیر مجموعه اجاره ای یا رنت ریفرال .

۳۹

DR

مخفف زیر مجموعه مستقیم یا دایرکت ریفرال .

۴۰

Extend Membership

همان ارتقا عضویت و آپگرید می باشد .

۴۱

PTSU

پرداخت به ازای ثبت نام می باشد .

۴۲

Revenue shares

به سپرده گذاری مالی در سایت ها گفته می شود .

۴۳

profit calculator

ماشین حساب محاسبه گر سود در شرایط و بازه های زمانی مختلف می باشد .

۴۴

Summary

صفحه اصلی حساب کاربری را نشان می دهد .

۴۵

Server Time

ساعت و زمان سرور سایت را نشان می دهد .

۴۶

Primary Password

رمز عبور اولیه .

۴۷

Advertiser Panel

پنل مدیریت تبلیغات .

۴۸

Contest

مسابقات هفتگی یا ماهانه مربوط به عملکرد کاربران .

۴۹

Crowd fund

بخش تامین سرمایه با جمع آوری تعداد زیادی پول کم از تعداد زیادی از مردم برای راه اندازی پروژه های بزرگ .

۵۰

Promotional Tools

ابزارهای تبلیغاتی موجود جهت تبلیغ کردن سایت توسط کاربران (همان بخش بنر ها و لینک معارفه می باشد) .

۵۱
Cashuot
درخواست برداشت درآمد از حساب از این بخش انجام می شود (همان بخش withdraw می باشد) .

۵۲

GPT

مخفف Get Paid To است یعنی پرداخت بابت انجام کاری مانند : تکمیل نظرسنجی ها ، ثبت نام در وب سایت ها ، خرید آنلاین ، حتی بازی کردن و … .

۵۳

PTR

مخفف Paid To Read می باشد به معنای پرداخت بابت خواندن مثل : کسب درآمد با مشاهده و خواندن ایمیل های تبلیغاتی .

۵۴

PPC

مخفف Pay per click بوده و به معنای پرداخت برای هر کلیک است .

۵۵

advertis

در این قسمت می توانید تبلیغات کنید البته باید پولش را هم بپردازید .

۵۶

earning

قسمت مشاهده موجودی و اطلاعات مربوط به پول های کسب شده می باشد .

۵۷

user info

قسمت اطلاعات کاربری که امکان ویرایش هم وجود دارد .

۵۸

upgrades

می توان عضویت را از آزاد و رایگان به نقره ای و طلایی تغییر داد . این آپگریدها مزیت ها ، فواید و کارایی های زیادی دارند .

۵۹

referral center

در این بخش می توانید تعداد زیر مجموعه ها را ببینید و اینکه چقدر فعالیت کردند .

۶۰

request payout و withdraw

در این بخش ها می توانید پول خودتان را بعد از رسیدن به حداقل پرداخت برداشت کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شروع کسب درآمد از اینترنت

سخن پایانی اصطلاحات سایت های کلیکی

سایت کلیکی به ازای پرداخت Paid To Click با نام اختصاری PTC ، پلتفرم‌ها و بسترهای آنلاین هستند که در آنها کاربران می‌توانند به راحتی از طریق کلیک برروی لینک‌‌ها و مشاهده تبلیغات کوتاه مدت ، کسب درآمد اینترنتی کنند .

از دیدگاه بازاریابی سایت های کلیکی می‌توانند به عنوان خدمات کارگزاری بین تبلیغ کنندگان و مصرف کنندگان در نظر گرفته شوند . در واقع این سایت‌‌ها از طریق توزیع مجدد بخشی از بودجه تبلیغاتی شرکت بین کاربرانی که به تبلیغ نگاه می‌کنند ، موجب می‌شوند تا شرکت‌های تبلیغ کننده بیشتر دیده شوند و بهتر در گوگل رتبه کسب کنند .

سادگی استفاده و عدم وجود الزامات دست و پاگیر موجب شده تا سایت های کلیکی به یک مدل کسب و کار تبدیل شوند که از طریق آن بیشتر وبگردها کسب درآمد آنلاین خود را آغاز می‌کنند .

امروزه سایت های کلیکی خارجی زیادی هستند که واقعا در ازای تماشای تبلیغات به کاربران پول می‌دهند . اگرچه مبلغ پرداختی به اندازه یک شغل ثابت نیست و نخواهد بود اما با توجه به نرخ دلار ممکن است برای برخی از کاربران ایرانی مناسب و کافی باشد .

مشکل کاربران ایرانی علاوه بر دسترسی به برخی از این سایت ها ، عدم آشنایی با اصطلاحات سایتهای کسب درآمد خارجی ، چگونگی کار و نقد کردن درآمدهای خود می باشد . برخی از این مشکلات با یادگیری اصطلاحات سایت های کلیکی و یا استفاده از سرویس‌های ایرانی نقد کردن درآمدهای ارزی قابل حل است . اما برخی از معتبرترین سایت های کلیکی جهان فقط برای شهروندان برخی کشورهای خاص قابل دسترسی هستند که این موضوع کار را کمی برای کاربران ایرانی که تحریم بین المللی هستند ، سخت تر می‌کند .

مطلب پیشنهادی

چگونه با دیدن تبلیغ پول در بیاریم ، مشاهده تبلیغات اینترنتی ، کسب پول در ازای کلیک

راههای کسب درآمد با دیدن تبلیغات اینترنتی

افرادی زیادی هنوز وجود دارند که راههای کسب درآمد اینترنتی برایشان جای سوال است . …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.