تست زنی برای امتحان کنکور

تست زنی برای امتحان کنکور

یکی از راههای موفقیت در کنکور سراسری دانشگاه، تست زتی حرفه ای و با دقت می باشد. در واقع تست زنی برای امتحان کنکور باید با هدف موفقیت و ورود به دانشگاه باشد. یکک فرق اساسی کنکور با سایر دوران تحصیل دارد این است که از اول ابتدایی تا امتحان کنکور همه امتحان دانش آموزان به صورت تشریحی انجام می گرفت و دانش آموزان چیزی به نام تست زنی و سوالات چهار گزینه نداشتند و یا حداقل به اندازی نبود که به چشم آید. اگرچه به شخصه سوالات تشریحی را مناسب می دادم ولی برای امتحان کنکور چاره ای جز امتحان تستی وجود ندارد. ( مهارت تست زدن برای کنکور سراسری)

وجود عادت تشریح خواندنی برای کسانی که دوازده سال تحصیل اینگونه بودند یک دفعه با تست زدن روبرو شدن سخت است. سوالات تشریحی معایب و محاسنی دارد و امتحان تستی هم اینگونه است. مهمترین وجه تمایز سوالات تستی ، نکته بینی و توجه به نکات ریز سوالات، دقیق خوانی (بهتر است بگویم بسیار دقیق خوانی) و جزئی نگری می باشد . سوالات تشریحی بیشتر مفهومی است. البته در چند سال اخیر سوالات تستی هم تغییر ماهیت دادند و طراحان سوالات کنکور سعی دارند تا تست های ترکیبی و مفهومی را بیشتر در سوالات بیاورند. با این کار در واقع فهم دروس را توصیه می کنند.

موفقیت در تست زنی برای امتحان کنکور

با مفهومی شدن سوالات در سالهای اخیر دانش آموزان باید کتابها و منابع کنکور اعم از عمومی و اختصاصی را دقیق تر بخوانند و علاوه بر نکات ریز و جزئی، در فهمیدن مطالب هم تلاش کنند. در کنار تمام اینها باید تست زنی برای امتحان کنکور  را با مهارت بالا و تمرین زیاد یاد بگیرند تا موفقیت و قبولی در کنکور تضمین شده باشد.

شیوه های تست زنی در کنکور سراسری:

برای موفقیت و تست زنی برای امتحان کنکور  سه شیوه یا راه حل وجود دارد که داوطلب کنکور باید بر اساس آن تمرین کند و دقت و سرعت خود را بالا ببرد.

تست آموزشی:

در آموزش تست زنی برای امتحان کنکور  ، هدف از تست آموزشی همان طور که از نامش پیداست آشنایی با:

۱- مفهوم کلی درس آموخته شده

۲- آشنایی با نکات و ریزه کاری های فصل مطلب مورد نظر

۳- دید طراحان کنکور سراسری برای  طرح سوال ازین فصل

۴- آشنایی با بخش های مهم هر فصل که تعداد تست بیشتری هر ساله از ان طرح می شود

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه دروس استدلالی یا محاسباتی کنکور

۵- آشنایی با بخش هایی از فصل مربوطه که امکان طرح سوال ترکیبی با دیگر فصول را نیز دارد می باشد.

نکات تست زنی آموزشی :

– دانش آموز در تست های آموزشی زمان برایش اهمیتی ندارد و فقط هدف یادگیری است و باید راه حل های مختلف حل تست ها را بیاموزند.

– برای تست های آموزشی در دروس تخصصی مثل ریاضیات فیزیک و مسائل شیمی و مبحث ژنتیک از درس زیست شناسی حل تست های متنوع در تعداد زیاد را توصیه می کنیم البته که اگر مثلا برای مبحث خازن از درس فیزیک ۱۵۰ تست آموزشی مد نظر دارند می توانند در ۳ قالب ۵۰ تایی یک شب در میان تست ها را پاسخ دهند.

– توجه به این مطلب ضروی است که تست هایی که قادر به پاسخ گویی آن ها نیستید و یا از نظر خودتان بار علمی مناسبی دارد را علامت دار کنید تا در نوبه های بعدی نیز آن ها را مجددا حل کنید.

نکته: در دروس عمومی و به طور کلی دروس حفظی و مفهومی حل بیش از ۳۰ تست را توصیه نمی کنیم چرا که مطالبان یادتان است و فقط تست های خودتان را هدر داده اید بهتر است بعد از گذشت ۴۸ ساعت از مطالعه این دروس اقدام به زدن تست آموزشی کنید.

تست آزمونی:

دومین مرحله در تست زنی برای امتحان کنکور  تست آزمونی می باشد. در تست های آزمونی داوطلب می بایست تعداد تست های مشخصی را در وقت مشخص شده ای پاسخ دهد و هدف بالا رفتن سرعت عمل داوطلب و کاهش بی دقتی آن ها باشد. توصیه ما برای تست های آزمونی دروس محاسباتی در نظر گرفتن ۳۰ تست و برای دروس حفظی و مفهومی ۵۰ تست است بهتر است تست های آزمونی در حد فاصل ۳ روز مانده به آزمون آزمایشی زده شود.

تست های جمع بندی:

سومین مرحله تست زنی برای امتحان کنکور ، تست های جمع بندی می باشد. هدف از این تست ها به نوعی زدن تیر خلاص است. داوطلب بعد از تست های جمع بندی میبایست به تمامی مطالب دروس مطالعه شده واقف باشد. این تست ها به صورت مجموعه ای زده می شود و مانند کنکور سراسری کل دروس را شامل می شود. این تست ها نیز وقت مشخص دارد علاوه بر این تصحیح آزمون بعد از پاسخ گویی نیز توصیه می شود. این تست ها در دوران جمع بندی در ماه های اردیبهشت و خرداد زده می شود. تست های کنکور های سراسری ۱۰ سال گذشته منبع بسیار مناسبی برای آرمون های جمع بندی است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای موفقیت در تست زنی دروس عمومی

سخن پایانی تست زنی برای امتحان کنکور

به این نکته مهم توجه کنید که در امتحان کنکور سراسری فقط و فقط سواد و علم شما مورد ارزشیابی قرار نمی گیرد. داوطلبان بسیاری بوده اند که با معدل های عالی ۲۰ و ۱۹ توفیقی در کنکور کسب نکرده اند. چرا که هنر آزمون دادن و تست زنی موفقیت آمیز از ویژگی های بسیار شاخص داوطلبان قدرتمند است که سرعت عمل و بی دقتی کم از ویژگی های بارز این داوطلبان است که با زدن تست های بیشمار به این ویژگی ها مسلح شده اند. به هیچ عنوان فقط به مطالعه نپردازید چرا که مطالعه بدون تست و آزمودن خود اصلا فایده ای نخواهد داشت.

یک خوبی دیگر تست زنی برای امتحان کنکور ،موجب مرور مطالب توسط داوطلبان کنکور می شود. توجه داشته باشید که تعداد تست هایی که برای دروس اختصاصی می گذارید حداقل دو برابر تعداد تست های دروس عمومی باشد. این نسبت را سعی کنید همیشه رعایت کنید.

تست زنی برای امتحان کنکور

برخی از دروس کنکور هستند که چاره ای جز تست زنی ندارید ،دروسی مثل ریاضی و فیزیک شاه کلید موفقیت در آن ها کنکور سراسری فقط و فقط زدن تست های بسیار زیاد در قالب های متنوع است. توصیه می شود برای تست زنی برای هر درس فقط یک منبع تست زنی انتخاب کنید چرا که منبع های تست مختلف فقط شما را سردرگم می کند. لازم به ذکر است که از تست های کنکور های سراسری غافل نشوید و فقط به تست های تالیفی نپردازید.( مهارت تست زدن برای کنکور سراسری)

نکته آخر اینکه تست زنی برای امتحان کنکور  را با هدف موفقیت در کنکور سراسری و نه تفنن ، آزمودن میزان آمادگی خود، رفع نواقص دروس کنکور، کسب مهارت در تست زنی کنکور، بالا بردن ضریب دقت در فهم سوالات تستی، سرعت بخشی به تست زنی و مدیریت زمان و امتحان میزان دقیق خوانی و نکته بینی دروس عمومی و اختصاصی کنکور ، انجام دهید.

به امید موفقیت همه کنکوریهای عزیز در آزمون دانشگاهها.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.