توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب

مجموعه راهکارها و توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب بسیار متنوع و متعدد می باشد چون هر شغل و کاری با توجه به اقتضائات خود ، شرایط و نکات خاصی را نیاز دارد که با سایر مشاغل تا حدودی فرق دارد. برای آگاهی از توصیه های یافتن شغل و کار کافیست سری به موتور جستجوی گوگل بزنید و آن را جستجو کنید ، در کمتر از چند ثانیه انبوهی از توصیه ها ، راهکارها ، نکات کلیدی و پیشنهادات را ارائه می دهد.

گاهی زیادی این پیشنهادات که اکثرشان در تناقض و تضاد با یکدیگر هم می باشند، مخاطب و کاربر جویای کار را دچار سردرگمی می کند در حالی که هدف اصلی از جستجو و تحقیق ، یافتن مجموعه توصیه های کاربردی راهگشا و سودمند جهت نیل به موفقیت و شغل مناسب می باشد. در این مقاله سایت پول یابی تلاش شده تا توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب که کاربردی و مشترک تمام مشاغل است جهت استفاده مخاطبان ، فهرست شود، امیدوارم مورد استفاده جویندگان کار قرار گیرد.

توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب

یافتن کار و شغل مناسب و درآمد بالا آرزوی همه افراد جویای کار و به طور کلی اکثر انسان ها می باشد. همه خواهان کاری هستند که مورد علاقه و متناسب با تخصص و مهارتشان باشد و منبع کسب درآمدی خوبی جهت ایجاد رفاه و آسایش اقتصادی فراهم کند. اما رسیدن به این موفقیت و داشتن شغل مناسب و ایده آل ، اسباب ، لوازم و رعایت اصولی را می طلبد.

یافتن شغل خوب و حتی ایده آل ، زمان زیادی را می طلبد چون این حقیقت که بفهمید در چه زمینه‌ کاری خوب عمل خواهید کرد، نیاز به زمان دارد. البته ممکن است با گذر زمان، نظر شما هم نسبت به آن شغل تغییر کند. به نظر می رسد هیچ کس تا زمانی که وارد محیط کسب و کار نشود، نمی داند که چه سودآوری و نتایج مثبتی را برای شرکت، موسسه و یا مجموعه‌اش رقم خواهد زد.

لذا لازم است تا برخی از توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب را از همان آغاز فرا گرفته و در فرایند کاریابی و استخدام لحاظ کند. لذا در سایت پول یابی با تحقیق و پژوهش ، و با هدف رفع نیاز کاربران جویای کار ، توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب را تهیه کردیم. نکات کلیدی که به افراد جویای کار در یافتن راهبرد مناسب کمک می‌کنند و یا دست کم از صرف بیهوده‌ وقت و انرژی جلوگیری می‌کنند.

توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب ، پیدا کردن شغل مناسب ، مهارت یافتن شغل خوب ، کار و استخدام

مهمترین توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب و خوب عبارتند از:

۱- نداشتن عجله در کاریابی

اگرچه زندگی دارای خرج زیاد بوده و بیکاری سخت است ولی توصیه می شود که برای یافتن شغل خوب و مناسب زیاد عجله نکنید، شاید یافتن شغل خوب زمان و هزینه‌های زیادی برای شما داشته باشد اما مطمئن باشید در آینده پشیمان نخواهید شد. کمی وقت و زمان صرف کنید تا شغلی که مورد علاقه و مدنظرتان است را پیدا کنید.

۲-  افزایش دامنه مطالعاتی و اطلاعاتی

اگر دنبال شغل خوب و سطح بالا در زمینه تخصص و مهارت خود هستید حتما مطالعات و دامنه‌ اطلاعاتی خود را بالا ببرید. دائم کتاب ، مقالات اینترنتی و مجلات مرتبط با شغل دلخواهتان را مطالعه کنید. این مطالعات برای شما در یافتن شغل مناسب کمک زیادی خواهد کرد. کسانی موفق هستند که از نظر سطح اطلاعات علمی و مهارت یک سرو گردن از دیگران بالاتر باشند.

۳- یادگیری مهارت های جانبی

زندگی و شیوه کار امروزی با چند دهه قبل از نظر میزان یادگیری تفادوت زیادی کرده است. در گذشته شاید مشاغل فقط نیاز به مهارت های اصلی مرتبط با حرفه و شغل را نیاز داشتند اما الان شرایط فرق اساسی کرده است.

لذا علاوه بر یادگیری مهارت‌های لازم در شغل تعیین‌شده‌ خود، برخی مهارت‌های جانبی و یا وابسته نیز وجود دارند که امروزه تمام شغل‌ها به آن نیاز دارند،. سعی کنید توانایی کار با کامپیوتر، تسلط به زبان‌های خارجی به ویژه زبان انگلیسی، آموزش مباحث فروش ، بازاریابی اینترنتی و رهبری گروه را یاد بگیرید.

اگر بتوانید به کسب این مهارت‌های مورد نیاز در مشاغل امروزی بپردازید و کاملا تخصصی و حرفه‌ای شوید، یقینا می توانید نظر بسیاری از کارفرمایان را به خود جلب کنید.

۴- ایجاد شبکه سازی

در هر زمان و هر جا که امکان دارید اقدام به شبکه سازی و برقراری ارتباط با افراد همکار و همراه خود کنید . برای نمونه ، اگر در حال تحصیل در دانشگاه و یا موسسه آموزشی هستند از موقعیت خود برای شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با استادان و دانشجویان سایررشته‌ها استفاده کنید.

شاید تصور کنید که نیازی به این شبکه سازی شغلی و حرفه ای ندارید ولی مطمئن باشید این موارد در آینده‌ نزدیک به شما کمک خواهند کرد. حداقل در چند زمینه ، از جمله، یافتن کار و شغل مناسب ، کسب بازار و افزایش مهارت تاثیر گذار خواهند بود.

۵-  برجسته و در جلوی چشم بودن

وقتی برای شغلی درخواست اینترنتی می‌فرستید، طبق روند معمول، رزومه‌ شما نخست توسط یک نرم‌افزار بررسیِ درخواست، ارزیابی می‌شود. پس (با فرض گذر از این مرحله) نوبت به ارزیابی نیروی انسانی می‌رسد.

نخستین کسی که رزومه‌ تان را بررسی می‌کند، اغلب در سطوح پایین سازمان قرار دارد. ممکن است چنین فردی جزئیات شغلی ، که شما متقاضی آن هستید را به خوبی درک نکند. لذا ضروری است که بررسی درخواست شما هم برای انسان و هم برای ماشین ساده و آسان باشد. به عبارتی، کلید «این چیزی است که من به شما ارائه می‌کنم»، به سرعت چراغ «این همان فردیست که ما می‌خواهیم» را روشن می کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دلایل تغییر شغل و کار

راهکار این است که، شرح وظایف شغل مورد نظر و همه‌ اطلاعات موجود درباره‌ آن موقعیت شغلی را مطالعه کنید. ببینید آیا در رزومه‌ خود از واژگان مشابه با شرح وظایف استفاده کرده‌اید؟ آیا قابلیت‌هایتان را به عنوان مزیتی با اهمیت برای شغل مورد نظر ارائه کرده‌اید؟ اگر نه حتما پشت سر هم درج‌شان کنید.

۶- اکتفا نکردن به ارسال اینترنتی درخواست شغل

اگر نمی‌خواهید جستجو برای یافتن کار به درازا بکشد، تنها به ارسال درخواست آنلاین اکتفا نکنید، پس از ارسال درخواست، شرکت مورد نظر را یافته و با افرادی که آنجا کار می‌کنند ارتباط برقرار کرده و نظر آنها را جلب کنید. با همکاران احتمالی خود صحبت و اطلاعات کسب کنید. به مدیر منابع انسانی نزدیک شوید و سؤالاتتان را بپرسید. خود را در تیررس کسانی قرار دهید که در تصمیم‌گیری درباره‌ تعیین مصاحبه‌شوندگان نقش دارند.

در واقع با نزدیک شدن به کارکنان شرکتی که مایلید در آن کار کنید، خود را از دیگر متقاضیان متمایز می‌کنید. تصمیم‌گیرندگان، اغلب افرادی را که توسط آشنایان توصیه شده‌اند، حتی پیش از بررسی رزومه‌ آنها، در اولویت مصاحبه قرار می‌دهند.

۷- توجه به شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی

با گسترش اینترنت و تعامل کاربران با یکدیگر، یکی از توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب توجه به شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی می باشد. امروزه برنامه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌هایی که افراد به وسیله‌ آن‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند به یکی از زمینه‌های کاریابی تبدیل شده است.

شبکه های اجتماعی پر مخاطب مثل لینکدین، فیسبوک و اینستاگرام ، پیام رسان های موبایلی مثل واتس آپ و تلگرام  ، از جمله مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های مؤثر در زمینه‌ یافتن موقعیت‌های مناسب شغلی محسوب می شوند. می‌توانید با عضویت در این شبکه‌ها و دنبال کردن مطالب مرتبط با شغل دلخواهتان، شانس خود را برای دریافت پیشنهادهای کاری بالا ببرید. سعی کنید شیوه یافتن شغل مناسب در شبکه های اجتماعی و استفاده کاربردی از آن را فرا بگیرید.

۸- عضویت در سایت های کاریابی و شغل یابی

توصیه می شود برای گرفتن نتایج بهتر در برخی سایت‌های کاریابی فعال عضو شوید و هر روز مطالب و نیازهای شغلی جدید را بررسی کنید. این نوع سایت ها محل رجوع کارفرمایان و صاحبان شرکت ها برای استخدام افراد می باشند. ضمن اینکه آگهی استخدامی در این سایت ها مرتب منتشر می شود و با گردش در این آگهی های کار ، می توانید شغل موردنظرتان را پیدا کنید.

۹-  به روز رسانی رزومه

رزومه‌ کاری خود را به ویژه در پروفایلِ لینکدین مرتب به‌روز کنید. قطعا با به روزرسانی دائمی ، رزومه‌ زیبا و پروفایل لینکدین‌تان فوق‌العاده می شود. اما اگر به روشنی نشان‌ ندهند که شما برای شغل مورد نظر مناسب هستید، نباید در اصلاح واژه‌ها، تغییر عبارات کلیدی و نشانگرها تردید کنید.

توجه کنید که رزومه‌ شما یک خالکوبی غیرقابل تغییر نیست، همینطور پروفایل لینکدین شما هم اینگونه است. این دو را موجود زنده‌ تلقی کنید و در طی دوره‌ جستجوی کار و همچنین در طی دوران کاری پیوسته بهبود دهید.

اگر به طور مخفیانه به دنبال شغل جدید هستید، و رئیس فعلی و همکاران‌تان در لینکدین شما هستند پیش از اعمال تغییرات، امکان اعلان فعالیت‌ها را در پروفایلتان (از طریق تنظیمات محرمانگی) خاموش کنید. ممکن است این تغییراتِ پی در پی پروفایلتان، آن‌ها را به شک بیندازد.

امروزه در بیشتر نقاط دنیا، بیش از ۹۰ درصد استخدام‌کنندگان از لینکدین به عنوان نخستین منبع جستجوی نیروی کار استفاده می‌کنند. به عنوان یک حرفه‌ای، بهتر است در لینکدین حساب کاربری داشته باشید و به بهترین نحو از آن استفاده کنید. فرض کنید مسئول استخدام شرکتی، وارد لینکدین شود و در محدوده‌ جغرافیایی شما به دنبال فردی با مهارت‌های شما باشد، و شما در لینکدین نباشید، فردی که استخدام می‌شود، قطعا شما نیستید.

۱۰- هدر ندادن وقت برای مدارک بالاتر دانشگاهی

هیچ گاه زمان خود را برای کسب مدارک بالاتر در تحصیلات دانشگاهی هدر ندهید، چون داشتن مدرک دانشگاهی مانند گذشته دیگر تضمین‌کننده‌ شغل مناسب نیست. می‌توانید از این زمان برای افزایش مهارت‌های جدید استفاده کنید تا زودتر جذب بازار کار شوید. شاید در گذشته داشتن مدارک دانشگاهی بالا ملاک استخدام در شرکت ها بوده ، ولی امروزه مهارت و تخصص بالا داشتن و ارائه ایده های خلاقانه برای کارفرمایان مهمتر است.

۱۱- خشک و کسل کننده نباشید

برداشت اشتباه نکنید. بی‌شک، شما باید آراسته ، منظم و حرفه‌ای به نظر آمده و روان و درست سخن بگویید. اما بسیاری این را به معنی پیروی از استانداردهای رایج می‌دانند، و این تکراری و کسل‌کننده است. افراد کمی به خاطر رزومه‌ زیبا، لحاظ کردن پاسخِ پرسش‌های مربوط به مصاحبه و استفاده از عبارات معمول و رسمی در رزومه‌شان استخدام می‌شوند. همه‌ اینها موجب می‌شوند غیرواقعی و متظاهر به نظر برسید.

بهتر است هم آراسته و هم دوست‌داشتنی باشید. متقاضیان دوست‌داشتنی‌ای که از یاد نمی‌روند، همان کسانی هستند که به مرحله‌ بعد روند استخدام شدن می‌رسند.

۱۲- شرایط مشاغل آزاد و کارآفرینی

کاملا طبیعی است که برخی از افراد به مشاغل آزاد علاقه‌ بیشتری دارند و از استخدام در ادارات و کار کردن برای دیگران زیاد خوششان نمی آید. این گروه باید بدانند راه اندازی مشاغل آزاد نیاز به سرمایه و تجربه‌ کافی دارد. اگر به مشاغل آزاد و کارآفرینی علاقه‌مند هستید ابتدا باید تجربه‌ کافی را کسب کنید تا بتوانید وارد این مشاغل شوید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایده کسب درآمد و کاریابی

بی گدار و بدون تجربه و آشنایی با بازار ، وارد مشاغل آزاد نشوید که ممکن است دچار ورشکستگی شوید، متاسفانه  بسیاری از کارآفرینان این اشتباه بزرگ را مرتکب می شوند.

۱۳- فراموش نکردن تشکر و سپاسگزاری

هیچ گاه تشکر و قدردانی را فراموش نکنید. فرض کنید، من داوطلبی را برای یک شغل بازاریابی اینترنتی در یک شرکت پخش تجاری توصیه کرده ام. فرد دیگری برای گرفتن این شغل، پا به پای او رقابت می‌کرد و به همان اندازه مشتاق بود. داوطلب پیشنهادی من در فاصله‌ ۳ ساعت پس از مصاحبه، برای تمام کسانی که با او مصاحبه کردند، یک پیام تشکر غیررسمی و تأثیرگذار فرستاد. کاری که داوطلب دیگر نکرد. پیام تشکر، کار خودش را کرد. شرکت با او قرارداد بست.

پس از پایان مصاحبه و به محض دسترسی به رایانه، به تهیه‌ یک پیام تشکر صادقانه و با اصالت برای افرادی که با آنها مصاحبه داشتید، فکر کنید. سرعت ارسال و کیفیت پیام بسیار مؤثر است. فراموش نکنید که مصاحبه‌گر بیش از آنکه به خواسته‌های شما بیندیشد، به آنچه شما می‌توانید برای آنها انجام دهید، اهمیت می‌دهد. بی‌شک پس از اثبات ارزش‌تان به آنها، به مرور به خواسته‌های شما اهمیت خواهند داد. اما در طول مصاحبه، تنها باید آنها را قانع کنید و توضیح دهید چرا استخدام شما، کاری منطقی است.

۱۴- فعالیت به عنوان کارآموز

از توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب ، کسب تجربه و مهارت لازم در زمینه شغل استخدامی می باشد. سعی کنید دورانی را به‌عنوان کارآموز در شرکت یا اداره‌ای مشغول به کار شوید، در این صورت می‌توانید تجربیات خوبی به دست آورید تا در نهایت به شغل موردعلاقه‌ خود برسید.

۱۵- استفاده از تمام فرصت ها

از تمام فرصت ها حتی از فرصت‌های کوچک برای شروع یک کار استفاده کنید، ممکن است در ابتدا درآمد قابل‌توجه و زیادی نداشته باشید، اما اگر هدفتان رسیدن به شغل موردعلاقه‌ باشد حتماً می‌توانید با استفاده از فرصت‌های شغلی کوچک به مشاغل بزرگ دست پیدا کنید. از کارهای کوچک شروع کنید تا ضمن کسب تجربه و مهارت ، راه برای مشاغل و مدارج بالاتر فراهم شود. گاهی باید مراحل یافتن کار و شغل مناسب را با حوصله و از شرکت های کوچک شروع کرد و بعد به مراتب بالاتر رسید.

۱۶- شروع کار از شرکت های کوچک

معمولا شرکت های بزرگ برای جذب و استخدام نیرو ، به سابقه کاری توجه خاص داشته و آن را به عنوان ملاک ارزیابی محسوب می کنند. اگر سابقه‌ کاری ندارید توصیه می شود به دنبال اشتغال در شرکت‌های کوچک و متوسط باشید. به خاطر داشته باشید که شرکت‌های کوچک‌تر که کمتر از ۲۰ کارمند دارند، به دنبال کارمندان باتجربه نمی‌گردند، بنابراین می‌توانید کارتان را از این شرکت‌های کوچک شروع کنید.

۱۷- یافتن افراد علاقمند به کار

هیچ چیز به اندازه علاقه و تخصص موجب افزایش بازدهی کارکنان نمی شود. لذا افرادی را برای مشاوره و هم صحبتی پیدا کنید تا کاری را که انجام می‌دهند عمیقا دوست دارند. در واقع اینها کسانی هستند که می‌توانند به شما بگویند که یک شغل از درون آن چگونه احساس می‌شود و چگونه است. این کار دید شما را در بازار کار پنهان، بازتر می‌کند. مشاوره گرفتن از این افراد همچنین می تواند در انتخاب شغل مورد نظر کمک رسان باشد.

۱۸- اشتغال در مشاغل مشابه

گاهی محدودیت های زمانی ، مکانی ، مسائل و مشکلات بیرونی و درونی طوری پیش می آید که شرایط لازم جهت استخدام در شغل دلخواه و مورد علاقه خودتان را ندارید. برای رفع این مشکل، می‌توانید در موارد مشابه با آن نیز رزومه ارسال نمایید، شاید بتوانید شغل مناسبی پیدا کنید.

سخن پایانی توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب

با اجرای موارد ۱۸ گانه توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب می توانید امیدوار باشید که شغل مورد نظر و علاقه خود را پیدا می کنید. از همین الان می‌توانید قدرت و توانایی خود را در دنیای شغل یابی و کار به رخ همگان بکشید.

توجه کنید که صاحبان مشاغل و کارفرمایان به استخدام افرادی علاقه و تمایل دارند که یادگیری و افزایش مهارت خود را هیچ گاه متوقف نمی کنند و کنجکاوی و اشتیاق خود را حفظ کرده‌اند. به نظر کارشناسان مشاغل ، این ویژگی بسیار مهم‌تر از مهارت‌های لیست شده در رزومه است. کسی که دائم خود را از نظر مهارت به روز می کند همیشه یک سر و گردن از دیگران بالاتر بوده و ایده های خلاقانه برای کارش دارد.

نکته آخر درباره توصیه های کلیدی برای یافتن شغل مناسب این است که، در برخی مواقع ممکن است بدانید چه کاری را دوست دارید و از انجامش لذت می برید اما احتمال تغییر این علاقه‌مندی وجود دارد. اگر نمی خواهید در مسیر شغلی خود دچار تزلزل شوید، به این فکر نکنید که در چه کاری خوب هستید. بلکه بیشتر به این فکر کنید که در جایگاه فعلی تا چه حد می توانید ارزش‌آفرینی و سودمند باشید. با این حال، هماهنگی هر دو موضوع « خوب بودن و سودآوری داشتن» به شما نشان می دهد که در مسیر درست قدم بر می دارید.

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.