راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی

با رشد فناوری و گسترش اینترنت و نفوذ آن در تمام عرصه های زندگی ، کمتر جایی را می توان پیدا کرد که تحت تاثیر اینترنت و فضای مجازی نباشد . به نظر می رسد که زندگی عادی بدون اینترنت امکان پذیر نبوده و یا دچار اختلال فراوانی می شود . در این میان کسب و کارهای سنتی هم از اینترنت تاثیر زیادی پذیرفته و به همین دلیل اهمیت و ضرورت راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی برایشان حیاتی می باشد .

شاید در دهه های قبل فروش محصولاتی مثل ، آلو ، گردو ، برنج ، فرش ، گلیم ، لباس ، تختخواب و غیره به صورت آنلاین کاری سخت و غیر ممکن به نظر می رسید . اما امروزه کشاورزان ، صنعتگران ، فعالان صنایع دستی ، تجار ، بازاریابان و… کارشان را به اینترنت و فضای مجازی منتقل کرده اند . شکل سنتی تجارت و کسب و کار ، تغییر ماهیت داده و به صورت کسب درآمد اینترنتی خود را نشان داده است .

ممکن است کسی این مقدار رشد سریع را انتظار نداشت ، اما اتفاقی است که روی داده و هر روز هم در حال افزایش است . به همین دلیل در این مقاله سایت پول یابی به اهمیت و دلایل راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی پرداخته می شود .

افکار غلط درباره کسب و کار اینترنتی

جای سوال است که چرا با وجود این همه سایت، فروشگاه اینترنتی و پیج های اینستاگرامی که درآمدهای میلیاردی دارند برخی هنوز کسب و کار اینترنتی را قبول ندارند . وقتی با آنها درباره کسب درآمد اینترنتی صحبت می کنید می گویند : دلتان خوشه، نفستان از جای گرم بلند میشه .  مگر راه اندازی کسب و کار اینترنتی به این سادگی هاست ؟

معمولا این افراد بهانه های همیشگی و ساختگی در ذهن خودشان دارند . برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی سرمایه زیاد می خواهد . مهارت و تخصص حرفه ای بالا نیاز است . بدون تجربه امکان موفقیت وجود ندارد . باید کاربلد باشید . از عهده هر کسی ساخته نیست و بهانه های متعدد دیگر .

این جملات را معمولا از زبان کسانی می شنویم که به کسب و کار اینترنتی موفق دیگران نگاه می کنند و مدام حسرت آنها را می خورند . اینها باور ندارند که راه اندازی کسب و کار در اینترنت کار چندان کار سختی نیست . سرمایه کم، دسترسی به جامعه هدف گسترده، فروش راحت ، کسب درآمد بدون داشتن محصول و کسب درآمد نامحدود و غیرفعال ، از مزایای کسب و کارهای اینترنتی است .

وجود افکار اشتباه از موانع اصلی راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی است . باور کنید کسب و کارهای سنتی اگر به روز نشوند، از بین خواهند رفت . کسانی برنده هستند که کسب و کار اینترنتی خود را زودتر از دیگران راه اندازی کنند . شاید همین الان هم دیر شده باشد . احتمالا همین حالا برخی در حوزه کاری مورد نظرتان ، کسب و کارشان را شروع کرده باشند .

برای موفقیت و راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی باید ذهنی روشن داشت و افکار منفی و ناامیده کننده را از خود دور کرد .

اهمیت کسب و کار اینترنتی

در گذشته تصور اینکه بعضی از مشاغل و کسب و کارها به صورت اینترنتی راه اندازی شوند ، محال به نظر می رسید ، اما امروزه همه به راحتی و به صورت آنلاین اقدام به کسب درآمد اینترنتی و جذب مشتری می کنند. از آموزش انواع و اقسام تعمیرات وسایل و تجهیزات تا فروش سوپرمارکت ها ، سفارش غذا و آشپزی ، مشاوره و …. همه و همه به صورت اینترنتی و با شیوه های نوین ارائه می شود.

انگار در جامعه این تصور ایجاد شده که برخی از مشاغل به صورت سنتی چندان تاثیرگذاری نداشته و یا ادامه آنها مقرون به صرفه نیست. این موضوع اهمیت و جایگاه کسب درآمد اینترنتی را نشان می کند و اینکه در تمام زمینه ها تاثیر خود را گذاشته است . شاید بتوان ادعا کرد با این سرعت رشد اینترنتی ، مشاغل و کسب و کارها در دو سه سال آینده ، چندین برابر شوند . اینترنت حتی موجب نجات بسیاری از مشاغل فراموش شده و در حال نابودی ، شده است. ضمن اینکه تاثیر اینترنت در نابودی کسب و کارهای سنتی به دلیل عدم همراهی آنها با شرایط جدید ، هم غیر قابل انکار است .

طی سالیان اخیر بیشتر مردم به این نتیجه رسیده اند که اینترنت علاوه بر راحتی و تسریع در انجام امور ، می تواند بسیاری از امور و نیازهایشان را بر طرف کند و در واقع سختی کارها را برایشان بسیار کمتر کرده است . کسب و کار سنتی زمانی می تواند در بازار کار دوام بیاورد که وارد اینترنت شود وگرنه مشتریانش محدود بوده و چه بسا آنها را هم به مرور زمان از دست بدهد. اینجاست که اهمیت و جایگاه توجه به کسب و کارهای اینترنتی خود را نشان می دهد.

راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی ، کسب و کار اینترنتی چیست ؟ انواع کسب و کار اینترنتی

دلایل راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی

در مقالات متعدد سایت پولی یابی درباره اهمیت و مزایای کسب درآمد اینترنتی و ضرورت توجه و ورود کسب و کارهای سنتی ، بحث شده است. کسب و کار سنتی اگر نتواند همراه و همگام با فناوری های نوین شرشد کند ، محکوم به شکست و نابودی است . از طرفی قاطبه مردم امروزه باور دارند که برای رفع نیاز خود حتما باید از اینترنت استفاده کنند . انگار مردم به داشتن اینترنت برای رفع نیازشان عادت کرده اند .

اوضاع کسب و کار و مشاغل امروزی ایران طوریست که بهترین و مناسب ترین کاری که می توان انجام داد ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی است . شاید برایتان این سوال مطرح شود که چرا باید راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی در دستور کار باشد ؟ و یا اینکه چرا باید هر چه زودتر کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید ؟

در این مقاله دلایل مهم در مورد راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی ذکر می شود و اینکه متوجه می شوید همین الان هم اگر اقدام کنید باز برای راه اندازی کسب درآمد از اینترنت دیر شده است و هر زودتر باید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید تا اینقدر از رقبا عقب نمانید . برخی از مهم ترین دلایل راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی عبارتند از :

۱- تعطیلی کسب و کارهای سنتی

امروزه  همه چیز اینترنتی شده و یا تحت تاثیر آن قرار گرفته است . خیلی از کسب و کارهای سنتی آن رونق گذشته را نداشته و به قول معروف کار و بارشان کساد شده است. نمونه بارزش تاکسی ها و آژانس ها که با آمدن اسنپ تعطیل شده اند و کم کم در بین سایر کسب و کارهای سنتی محو می شوند. مطمئن باشید این روند همچنان ادامه دارد و در آینده ای بسیار نزدیک ، بسیاری از کسب و کارهای سنتی به کل تعطیل می شوند.

رشد اینترنت و راحتی کار با آن موجب شده تا مردم برای رفع نیازشان از جست و جوهای اینترنتی استفاده کنند. خرید و فروش های اینترنتی به شدت زیاد شده و این روند در آینده بیشتر هم خواهد شد . هرکسی برای رفع نیازش در اینترنت به عنوان ابزار موثر ، از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی گرفته تا موتورهای جستجو ، مراجعه می کند.

بسیاری از ما ، برای خرید کالایی ابتدا از اینترنت برای دیدن تصاویر، مشخصات، قیمت و مقایسه آن با دیگر برندها استفاده می کنیم و اگر شرایط مهیا باشد همان جا  به صورت اینترنتی سفارش می دهیم.

با این اوضاع ، به هیچ عنوان صلاح نیست کسب و کار خود را فقط به صورت سنتی راه اندازی کنید. اصلا چنین کاری عقلانی و منطقی نیست. در شرایطی که همه چیز آنلاین می شود فقط به روش سنتی کار کردن اشتباه بزرگ و استراتژیک است .

ضرورت انتقال کسب و کارهای سنتی به آنلاین

آنچه مسلم است، به زودی اکثر کسب و کار های سنتی نابود می شوند و جای خود را به کسب و کارهای آنلاین می دهند . شیوع ویروس کرونا موجب شد این اتفاق خیلی زودتر از پیش بینی های انجام شده روی دهد و خیلی از کسب و کارهای سنتی تعطیل شدند .

چند روز قبل دوستی می گفت، در آموزشگاه، زبان تدریس می کردم ولی با توجه به وضعیت کرونا مثل قبل نمی توانم کسب درآمد کنم . جالب اینجاست سالیان قبل به او گفته بودم حتما فعالیتت را در اینستاگرام شروع کن و کم کم آموزش هایت را آنلاین ارائه بده . ببینید چقدر پیج های اینستاگرامی در زمینه آموزش زبان فعالیت می کنند که خیلی موفق هم هستند .

شروع کسب و کار آنلاین اصلا چیز وحشتناکی نیست . برای شروع کافیست از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی مثل اینستاگرام و تلگرام شروع کنید .

بیل گیس می گوید: تا ۱۰ سال دیگر یا کسب و کاری وجود ندارد یا اگر وجود داشته باشد آنلاین است . لذا پیشنهاد می شود همین حالا به فکر راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی خود باشید . می توانید از ظرفیت های موجود برای افزایش مشتریان خود به نحو احسن استفاده کنید .

۲- بیکاری و کمبود شغل و استخدام

در کشورمان به دلایلی مختلفی افراد با تحصیلات عالیه لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا بیکار هستند . واقعیت این است که با شرایط فعلی کشور ، استخدام شدن در یک شرکت خوب خصوصی یا اداره دولتی کار بسیار بسیار سختی است . شاید دو مقوله پارتی و سابقه عوامل تعیین کننده موفقیت در استخدام شدن است ، که هر کسی چنین شرایطی را ندارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  حقایق کسب و کار اینترنتی

نمی توان برای مدت طولانی منتظر بهبود و یا فراهم شدن شرایط جهت استخدام ماند . تا کی می خواهید برای استخدام شدن در یک شرکت ، کارخانه و یا اداره دولتی که شاید علاقه ای به کار کردن  در آن هم محیط ندارید تلاش کنید و وقت و عمرتان را تلف کنید ؟

این تصور کاملا اشتباه است که چون درس خوانده اید پس باید به راحتی استخدام شوید. چرا برای راه اندازی کسب و کاری که مورد علاقه خودتان است ، اقدام نمی کنید؟ چرا یک بار به این فکر نکرده اید که می توانید صاحب کسب و کاری مستقل و پولساز شوید؟

علیرغم برخی مشکلات در جامعه ، باز هم شرایط فعلی بهترین شرایطی است که هر کسی می تواند کسب و کار خودش را راه اندازی کند. البته به جرات می توان ادعا کرد با وجود شرایط فعلی جامعه ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی بهترین و راحت ترین گزینه برای هر کسی است. کسانی که به دنبال شغل و کار مناسب هستند ، باید بیش از هر کسی به فکر ایجاد شغل و کار از طریق اینترنت باشند.

۳- ایجاد استقلال مالی

اگر واقعا به دنبال پولدار شدن و ثروتمند شدن هستید با کار کردن برای دیگران یا انتخاب شغل کارمندی چنین اتفاقی نمی افتد، به قول یکی از بزرگان با درآمد ماهیانه ثابت نمی توان به شرایط ایده آل مالی در زندگی رسید. قانونی وجود دارد که برای رسیدن به استقلال مالی ، باید درآمدتان تصاعدی باشد یعنی ماه به ماه کسب درآمدتان بیشتر شود . کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند چنین اتفاق خوشایندی در کسب و کارتان رخ دهد.

همگان اعتراف دارند که ، با کسب و کار اینترنتی می توان به درآمدی رسید که حتی شاید با چند سال کار کردن برای دیگران هم نتوان به آن میزان پول و ثروت دست یافت . مطمئن باشید اگر دارای برنامه ای منسجم و منظم باشید چنین اتفاقی در زندگی برایتان می افتد ، البته اگر یک کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشید.

اگر فقط دنبال یک درآمد ماهیانه ثابت و دائمی هستید و به همین درآمد کم و محدود ، قانع می باشید بهتر است به کار فعلی تان سفت بچسبید وآ را رها نکنید . ولی اگر می خواهید درآمد پایدار و تصاعدی داشته باشید بهترین کار راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی بر اساس علاقه و تخصص خودتان است.

۴- داشتن استقلال زمانی

یکی دیگر از مشکلاتی که معمولا کارمندان با آن مواجه هستند نداشتن استقلال زمانی است. از نظر وقت آزاد ، رفتن به مسافرت ، تفریح و… دچار مشکل هستند . هیچ کسب و کاری به اندازه کسب و کارهای اینترنتی نمی تواند به افراد استقلال زمانی بدهد . دلیلش این است که در کسب و کارهای اینترنتی همه چیز اتوماتیک و خودکار است.

در هر زمان و در هر مکانی که باشید کسب درآمد شما سر جایش است و می توانید هر وقت که اراده کنید به خودتان مرخصی دهید. زمانی که به مسافرت و تفریح می روید، درآمدتان سرجایش است. حتی هنگامی که به هر دلیلی سرکارتان نباشید درآمد اینترنتی خودتان را دارید . هرکجا که باشید فقط با داشتن یک عدد گوشی هوشمند و یا لپ تاپ و شارژ اینترنت می توانید کسب و کار آنلاین خودتان را کنترل کنید.

این یکی از مهمترین دلایلی است که افراد را عاشق کسب درآمد اینترنتی می کند و اینکه آنها را وادار می کند تا هرچه سریعتر کسب و کار اینترنتی خودشان را راه اندازی کنید . نداشتن استقلال زمانی ، افراد را از لذت بردن از زندگی محروم می کند. خیلی سخت است که همیشه و در ساعت های مشخص ، سرکار باشید. تا زمانی که برای دیگران کار می کنید ، اوضاع بر این منوال است.

۵-  نیاز به سرمایه کم

اگر بخواهید مغازه ای را برای راه اندازی فروشگاه سنتی اجاره کنید یا دفتر کاری را رهن کنید نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارید. با تورم سال های اخیر قیمت ها چندین برابر شده است و بیشتر هم می شود . سرمایه ای که برای رشد و توسعه کسب و کارتان نیاز دارید را مجبورید در ابتدای کار برای اجاره یا رهن محل کارتان هزینه کنید.

حال تصور کنید با صرف تمام این هزینه ها ، اگر به نتیجه نرسد ضررهای سنگینی را متحمل خواهید شد . با وجود اینکه همه چیز امروزه در حال آنلاین شدن است به نظر می رسد که راه اندازی یک کسب و کار سنتی ، ریسک بزرگی محسوب می شود.

البته برخی از کاربران تصور می کنند که برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هم نیاز به سرمایه زیادی است. فرضا می گویند برای راه اندازی وب سایت باید ۲۰ میلیون و بیشتر هزینه کنند . در حالی که کاملا اشتباه می کنند و شروع کسب و کار با سرمایه کم یکی از مشخصه های اصلی کسب و کار آنلاین است .

مطمئن باشید برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به سرمایه اولیه بسیار اندکی نیاز است. بستر اصلی کسب و کارهای آنلاین وب سایت است و راه اندازی یک وب سایت بسیار ساده و با کمترین هزینه امکان دارد. به راحتی با سایت ساز رایگان وردپرس می توانید در کمتر از چند ساعت یک وب سایت راه اندازی کنید. با وردپرس اصلا نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای راه اندازی و طراحی وب سایت به شرکت های طراحی سایت ندارید.

۶- انجام تبلیغات کم هزینه

برای گسترش هر کسب و کاری انجام تبلیغات ضروریست چون موجب بیشتر دیده شدن و جذب مشتریان می شود . تا زمانی که نتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید نمی توانید موفق به کسب درآمد شوید . در کسب و کارهای اینترنتی نیازی به اختصاص هزینه های سنگین برای تبلیغات کسب و کارتان ندارید . با ابزارهای دیجیتال مارکتینگی که در اختیار دارید ، با کمترین هزینه می توان مشتریان زیادی را فراهم کرد .

یکی از بهترین ابزارها در دنیای کسب و کارهای آنلاین ، استفاده از تولید محتوا است. بازاریابی محتوا بهترین شیوه بازاریابی اینترنتی برای جذب مشتریان هدفمند است . با تولید محتوا و بازاریابی از طریق آن می توانید مخاطبانی را به کسب و کارتان جذب کنید که ارزش بسیار زیادی برای کسب و کارتان خواهند داشت.

از طریق تولید محتوای ارزشمند و تعامل با دیگران ، مخاطبان عاشق کسب و کارتان می شوند. حتی ممکن است مخاطبانی که از این طریق با کسب و کارتان آشنا می شوند افراد دیگری را هم با کسب و کارتان آشنا کنند .

توسط ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می توانید سیستمی برای خود ایجاد کنید تا کسب درآمدتان به صورت کاملا اتوماتیک در جریان باشد. حتی زمانی که اصلا سرکارتان هم نیستید سایت تان برای شما درآمدزایی خواهد داشت . کاری که تصورش برای خیلی ها غیر قابل درک است .

۷- یادگیری آسان مهارت و تخصص

همان طور که در بالا اشاره شد، اگر بخواهید کسب و کار سنتی راه اندازی کنید قطعا نیاز به اجاره یک مکان به عنوان محل کسب و کار خواهید داشت . باید بابت اجاره و رهن پول دهید . هر کسی توان اجاره یک مغازه یا دفتر کار را ندارد . از طرفی اگر بخواهید کالا یا خدماتی بفروشید باز هم نیاز به سرمایه زیادی برای تامین کالا دارید . بدون سرمایه اولیه امکان راه اندازی کسب و کار سنتی به هیچ وجه شدنی نیست .

اما برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه زیادی ندارید . حتی بعضی وقت ها از صفر هم می توانید شروع کنید . راه اندازی یک سایت یا پیج اینستاگرامی سرمایه زیادی نمی خواهد . تنها سرمایه مهارت و تخصص شماست . برای شروع کار نیاز به مهارت های مختلفی مثل راه اندازی، مدیریت سایت و تولید محتوا دارید . برای یادگیری، می توانید از آموزش های رایگان موجود در سایت ها و پیج های اینستاگرامی استفاده کنید .

اصلا یکی از مزایای راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی این است که تخصص و مهارت ها را به راحتی می توانید یاد بگیرید . تمام مهارت های لازم، از جمله تولید محتوا، بازاریابی، فروش، سئو و هر چیزی که نیاز باشد تا محصولات و خدمات جهت فروش را، می توانید در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرید . به لطف آموزش های فراوانی موجود در اینترنت ، می توانید خیلی سریع یاد بگیرید و از تجربیات چندین ساله اساتید این حوزه ها بهرمند شوید .

۸- دسترسی به مخاطبان هدف گسترده

اگر بهترین جای شهر هم مغازه بگیرید باز هم نمی توانید از یک حد بیشتر مشتریان جدید جذب کنید . اما چنانچه کسب و کار اینترنتی داشته باشید به هرکسی که در ایران باشد می توانید محصولات و خدمات تان را عرضه کنید . این معجزه کسب و کار اینترنتی است که کمک می کند تا مشتریان تان را روز به روز افزایش دهید و به درآمد اینترنتی نامحدود برسید .

کسب و کار اینترنتی یک ماشین پولسازی ۲۴ ساعته بوده و تحت هر شرایطی فعال است . حتی اگر در خواب هم باشید باز هم این ماشین پولسازی برایتان پول می سازد . اما در کسب و کارهای سنتی هر زمان که مغازه تان باز باشد می توانید پول در آورید و خبری از درآمد غیرفعال نیست . مشتریان و مخاطبان شما به گستردگی کشور ایران و جهان می باشد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای بهترین بودن در کسب درآمد

۹- افزایش درآمد اینترنتی با راه کارهای ساده

دلیل دیگر راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی این است که افزایش درآمد در این نوع کسب و کارها خیلی ساده تر از کسب و کارهای سنتی است . در کسب و کارهای سنتی چیزی به نام درآمد غیرفعال وجود ندارد . یعنی تا زمانی که سرکار باشید می توانید درآمد داشته باشید .

اما در کسب و کارهای آنلاین پتانسیل درآمدزایی بیشتر و خیلی بالاتر است . مثلا می توان از طریق آفرهای ویژه مشتریان غیرفعال را مجددا فعال کرد.  از طریق گرفتن انواع تبلیغات اینترنتی و همکاری با کسب و کارهای دیگر درآمدها را افزایش داد .

می توانید سیستم همکاری در فروش خود را راه اندازی کنید و از بازاریاب های بیشتری برای فروش محصولات و خدمات خودتان استفاده کنید . این مثال ها، چند راهکار ساده برای افزایش درآمد از طریق کسب و کارهای اینترنتی است . به عبارتی، پتانسیل های درآمدزایی زیادی در کسب و کارهای آنلاین وجود دارد .

۱۰- وجود منابع آموزشی زیاد

در اینترنت منابع آموزشی و تحقیقاتی فراوانی برای یادگیری کسب و کارها وجود دارد . در دهه های گذشته کسانی که کسب و کار اینترنتی راه اندازی می کردند، اشتباهات متعددی را مرتکب می شدند . چون هیچ منبع آموزشی درستی نبود که بتوانند از آنها استفاده کنند . همین موجب می شد تا شکست های پی در پی در کسب و کارشان را تجربه کنند .

این اشتباهات از انتخاب نام دامین گرفته تا ساختار بندی اشتباه سایت ، تولید محتوا ، بازاریابی و… را شامل می شد . اما حالا منابع آموزشی به وفور یافت می شوند و بیشتر این آموزش ها هم رایگان هستند . کاربران زیادی وجود دارند که تنها با مطالب و آموزش های رایگان توانسته اند کسب و کارشان را راه اندازی کنند و به موفقیت برسند .

دیگر نیازی نیست تا با آزمایش و خطا کار کنید تا بعد از چند سال به موفقیت برسید . الان همه چیز آماده است و می توانید از تجربیات چند ساله دیگران استفاده کنید و کسب و کار اینترنتی خود را کاملا اصولی راه اندازی کنید .

۱۱- تمایل زیاد مردم به خرید اینترنتی

با شیوع ویروس کرونا تمایل مردم برای خریدهای اینترنتی بیشتر از قبل شده است . البته قبل از کرونا هم فرهنگ خرید اینترنتی آن هم فرهنگ خریدهای سنگین جا افتاده بود . حتما افرادی را در اطرافتان دیده اید که خریدهای بالای چند میلیون را  با خیال آسوده در اینترنت انجام می دهند .

برای درک این موضوع بهتر است لیست محصولات پرفروش فروشگاههای بزرگ ایرانی را نگاه کنید . می بینید که محصولات پر فروش ، اکثرا محصولاتی بین۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان به بالا است . نشان دهنده این است که روز به روز تمایل مردم به خریدهای اینترنتی بیشتر از سالیان قبل می شود .

موضوع بعدی که موجب شده مردم به خریدهای اینترنتی بیشتر ترغیب شوند تنوع در محصولات فروشگاه های اینترنتی است . این روزها در سوپرمارکت های اینترنتی محصولاتی را می بینید که در سوپرمارکت های فیزیکی وجود ندارند .

به عنوان مثال انواع و اقسام شکلات ها با برندهای معروف در فروشگاههای اینترنتی وجود دارد که ممکن است در سوپرمارکت محله نباشد . یا میوه های خاص مثل آواکادو، پشن فروت و بلوبری خیلی کم در سوپر میوه های فیزیکی هستند، اما در میوه فروشی های آنلاین به فروش می رسند .

مجموعه این مثال ها بیانگر این است که از قبل مسیر برایتان هموار شده است و می توانید از طی کردن مسیر لذت ببرید . فقط کافیست کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید و از پتانسیل های موجود برای افزایش درآمد استفاده کنید .

بدون تردید ، در حال حاضر با این همه آموزش و تجربه دیگران که در دسترس عموم است ، شکست در کسب و کارهای اینترنتی خیلی سخت و دور از انتظار است . چون قبل از هر چیز می توانید با یادگیری اصول و قواعد لازم ریسک کارتان را پایین بیاورید .

۱۲- وجود شبکه اجتماعی و پیام رسان های محبوب

افراد زیادی هستند که با دست خالی و بدون سرمایه از اینستاگرام و تلگرام به درآمدهای میلیاردی رسیده اند . حتما شنیده اید که درآمد یک جوان ۱۷ ساله در اینستاگرام از درآمد ماهیانه یک جراح مغز و اعصاب می تواند بیشتر باشد .

در هر برهه ای از زمان یک شبکه اجتماعی، خیلی محبوب تر از بقیه بوده و الان هم اینستاگرام حرف اول را می زند . با همین گوشی موبایلی که در دست تان دارید می تونید از اینستاگرام درآمدهای باورنکردنی داشته باشید . فقط کافیست دست به کارشوید و وارد بازی شوید .

خوبی اینستاگرام این است که هر کسی در هر شرایطی می تواند از آن کسب درآمد اینترنتی داشته باشد . مثلا اگر خانم خانه دار هستید می توانید، با ادیت و ساخت پست های اینستاگرام پیج های دیگر را بر عهده بگیرید یا ادمین پیج های اینستاگرام شوید .

فرضا اگر عسل فروش هستید (مغازه دارید) می توانید یک پیج در اینستاگرام بزنید و با تولید محتوا مخاطبان زیادی را جذب کنید، سپس آن ها را به مشتری تبدیل کنید . تنوع درآمد اینترنتی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی مثل اینستاگرام و تلگرام بسیار زیاد است .

۱۳- وجود گنجینه ارزشمندی به نام گوگل

می دانید وب سایت هایی که در صفحه اول گوگل هستند چقدر درآمد اینترنتی دارند؟ آیا می دانید کسانی که این توانایی را داشته باشند تا سایت ها را به صفحه اول گوگل برسانند چقدر پول می گیرند ؟ به این کار سئو  یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می گویند . یعنی یک سری کارهایی داخل و خارج سایت انجام می شود تا سایت در کلمات کلیدی مد نظرشان بالا بیاد .  وقتی مشتریان در گوگل این کلمات کلیدی را جست و جو می کنند آن وبسایت رتبه خوبی کسب می کند .

هرگز قدرت گوگل را در رشد کسب و کارها دست کم نگیرید . موتور جست و جوی گوگل خیلی ها را به ثروث کلان رسانده است . بسیاری از سایت ها فقط با جذب ترافیک از طریق گوگل به درآمد اینترنتی بالا رسیده اند . بدون یک ریال هزینه برای تبلیغات و برندسازی، فقط با سئو کردن و رتبه گرفتن در گوگل توانسته اند به درآمد دائمی خوبی برسند .

وجود گنجی به نام گوگل راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی را واجب می کند . چنانچه کسب و کار اینترنتی یا وب سایت راه اندازی کرده اید، نباید نگران جذب ترافیک و هزینه کردن بابت تبلیغات باشید . تا زمانی که گوگل باشد با کمی تلاش، مشتری هدفمند را به صورت کاملا رایگان جذب خواهید کرد .

۱۴- کسب تجربه و مهارت

در مسیر راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی ، قرار نیست چیزی را از دست بدهید . شکست در کسب و کارهای اینترنتی معنایی ندارد . هرچه که باشد و اتفاق بیفتد را تجربه می کنید و یاد می گیرید . برای شروع خیلی از کسب و کارها در فضای آنلاین نیاز به سرمایه زیادی نخواهید داشت . به همین دلیل شکست در کار معنا و مفهومی ندارد . با از دست دادن اندک سرمایه برای شروع کار، هرگز بدبخت نمی شوید .

هر چیزی که باشد به دست می آورید، قرار نیست چیزی را از دست بدهید . تجربه مهمترین چیز در زندگی کاری همه ما است . این ما هستیم که تصمیم می گیریم برای خودمان کار کنیم و کارآفرین باشیم . نباید از ادامه دادن ترسی داشته باشیم، چون قطعا انتهای مسیر خوب است . به هیچ وجه شک نکنید .

سخن پایانی راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی

چه بخواهیم و چه نخواهیم ، کسب و کارهای اینترنتی در حال رشد و گسترش سریع هستند و تقریبا تمام کسب و کارهای سنتی را تحت الشعاع قرار داده اند . اگر واقعا به فکر آینده شغلی و کاری خودتان هستید ، باید از همین الان به فکر راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی خودتان باشید . شاید الان هم خیلی دیر شده باشد چون افراد بسیاری زودتر از شما شروع کسب درآمد از اینترنت کرده اند .

پس اگر نمی خواهید بیشتر از این از رقبایتان عقب بمانید ، بهتر است هر زودتر برای شروع کسب درآمد اینترنتی اقدام کنید . مطمئنا با توجه به اوضاع فعلی جامعه و وضعیت اشتغال ، مناسب ترین کار راه اندازی یک کسب و کار آنلاین است. اگر تجربه و یا تخصص خاصی هم ندارید هیچ اشکالی ندارد، همین حالا مطالعات خود را برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین بالا ببرید و استارت اولیه را بزنید . بالاخره باید از یک جایی شروع کنید ، پس نترسید .

نکته آخر راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی اینکه ، امیدوارم این مقاله موجب ایجاد انگیزه برایتان شود و اینکه تلنگری برای کاربران و مخاطبان سایت پول یابی که هنوز مردد هستند و تصمیم قطعی جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی نگرفته اند ، باشد . انشالله فقط خواننده مقاله نباشید و آدم عمل گرایی هم باشید. چون هر چه دیر تر اقدام کنید ، مطمئن باشید در آینده باید با رقبای بیشتری رقابت کنید و کارتان مشکل تر خواهد شد .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.