شیوه های کسب درآمد جالب و خلاقانه

در جامعه امروزی ما شیوه های کسب درآمد جالب و راههای پول سازی و درآمدزایی بسیار متنوع و همه گیر شده است . علیرغم اوضاع نامساعد اقتصادی ، منعی از نظر ایجاد کسب و کار به ویژه کسب درآمد اینترنتی وجود ندارد .

اگر چه به دلیل وضعیت اقتصادی نامساعد ، اوضاع جیب و معیشت مردم تحت تاثیر قرار گرفته ولی می توان با وجود داشتن کار ثابت ، از طریق شغل دوم هم به کسب درآمد پرداخت . مهم ایده ای است که فرد بر اساس آن اقدام می کند و نگاه بزرگ و بلندی نسبت به آینده دارد . در کنار درآمد ثابت و مستمر ماهانه ای که هر کدام از ما دارد می تواند در کنار آن به راههای نوین ، اعم از اینترنتی ، سنتی و یا فیزیکی پرداخت و پول در آورد

درآمد پایین فرد و خانواده بر روی روابط وی با فامیل و افراد جامعه تاثیر می گذارد . لذا می توان با اجرای برخی ایده های تجارت الکترونیک و یا فعالیت های مشابه آن اقدام به راه اندازی شغل دوم کرد .

در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا ضمن پرداختن به راههای کسب درآمد جالب و پولساز ، به معرفی برترین ایده های قابل اجرا در ایران بپردازم . آنچه مسلم است نباید از پتانسیل بالای اینترنت برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی پولساز غافل شد . امیدوارم تا پایان مقاله همراه ما باشید .

اهمیت پول و کسب درآمد

انجمن روانشناسان آمریکا  نتایج یک پژوهش را منتشر کرده است که نشان می‌دهد استرس پول بر سلامت مردم آمریکا در سراسر این کشور تاثیر می‌گذارد . بر اساس پژوهش‌ها ، آدم‌های پولدار هم به استرس پول دچار هستند ، یعنی این مشکل فقط گریبانگیر خانواده های کم درآمد نیست .

می‌توانید برخی از این استرس‌های مالی را با یک راه کسب درآمد اضافه از بین ببرید . حتی اگر به یک کار تمام‌وقت اداری مشغول هستید مثلا می توانید به کسب درآمد اینترنتی به عنوان شغل دوم نگاه کنید . استیو چو از وب‌گاه MyWifeQuitHerJob از جمله افراد مشهوری است که علی‌رغم ادامه‌ کار روزانه‌اش ، دو کسب و کار با درآمدهای نجومی را نیز راه‌اندازی کرده است .

چه برای راه اندازی یک استارت‌آپ ( نوبنیاد ) یا انجام سرمایه‌گذاری جدید به دنبال پول نقد باشید، و چه در جستجوی راهی برای سر و سامان دادن به بدهی‌های‌تان ، چند صد یا چند هزار دلار درآمد اضافه می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد . کسی از پول اضافه و درآمد حلال بالا بدش نمی آید چرا این فرد خود شما نباشید .

کسب درآمد جالب , ایده کسب و کار خانگی و اینترنتی , مشاغل جالب

کسب درآمد خوب و بالا می تواند دست افراد را در زندگی روزانه باز کرده و ضمن ایجاد رفاه ، پیوندهای اجتماعی و فراغت از دغدغه ها را به همراه داشته باشد . در ادامه این مقاله به شما می‌گویم چگونه و از کجا باید شروع کنید .

۳۸ ایده و راهکار خلاقانه کسب درآمد جالب

اگر واقعا به دنبال کسب درآمد بیشتر هستید ، برخی  از راههای کسب درآمد جالب و بهترین ایده های ساده پولساز معرفی می شوند . می توانید از آنها برای پیشبرد اهداف مالی و ایجاد شغل استفاده کنید . مجموعه این ایده های پولساز خلاقانه ، با هدف افزایش درآمد و سود بیشتر می باشند امیدوارم با کمی جدیت و خلاقیت بتوانید آنها را عملی کنید :

۱- راه اندازی کار خدماتی

کار خدماتی را می توانید بدون نیاز به یک شبکه‌ گسترده ، حضور آنلاین (برخط) یا خرج هزینه‌های زیاد راه‌اندازی کنید . بهترین راه شروع این‌گونه کسب و کار‌ها این است که آدم‌های موجود در شبکه‌ محدودتان را از آنچه قصد ارائه‌اش را دارید، مطلع کنید . در ادامه از آنها بخواهید به دیگران نیز خبر دهند .

نوحا کِیگن ، بنیان‌گذار AppSumo این ایده را به خوبی درک کرد و به کار برد . وی قصد داشت ببیند آیا می‌تواند از صفر و در طول ۲۴ ساعت ۱۰۰۰ دلار به‌دست بیاورد . وی در نهایت توانست کسب و کار موفقی بر پایه‌ آبونمان گوشت‌های خشک‌شده راه‌اندازی کند و اداره‌ آن را به یکی از دانشجویان خود سپرد .

شما می‌توانید این ایده را از آن خود کنید و کسب و کارهایی نظیر تهیه‌ غذا ، نویسندگی یا بازاریابی آنلاین (برخط) راه‌اندازی کنید . مهارت‌های ارسال رایانامه‌های تبلیغی را فرا بگیرید تا در طول چند روز بتوانید کمی خود را بالا بکشید و کارتان را روی روال بیندازید .

۲- سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

صاحب خانه شدن همیشه برای آنهایی که به صورت تمام وقت در یک اداره یا شرکت کار می‌کنند و در به در به دنبال پول هستند ، به راحتی عملی نیست . این آرزوی بسیاری از ایرانیان است که روزی صاحب خانه شوند و از مستاجری خلاص شوند .

می توانید وارد بازار املاک شوید . حتی می‌توانید به دنبال خرید یک آپارتمان یا ملک کوچک در یک کشور خارجی باشید تا حتی بتوانید گاهی اوقات برای تفریح به آن‌جا سر بزنید . قیمت این املاک معمولا ارزان‌تر از املاک داخل کشورتان است . تا جایی که حتی می‌توانید از یک گروه مدیریت املاک محلی بخواهید در غیبت شما ، امور اجاره‌ی ملک‌تان را مدیریت کند .

خرید املاک و مستغلات تجاری می تواند راه پر درآمدی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد منفعل ( بی‌نیاز از فعالیت) باشد که حتی به پیش‌پرداخت‌های زیاد هم نیازی ندارد . می‌توانید از طریق وب‌گاه‌های مختلف و تنها با سرمایه‌گذاری کمتر از ۵۰۰۰ دلار در املاک و مستغلات تجاری کارتان را آغاز کنید . البته پیش از آغاز باید کمی در مورد افراد طرف معامله‌تان تحقیق کنید و تنها با یک نفر وارد مذاکره نشوید .

۳- منبع اطلاعاتی آنلاین راه‌اندازی کنید

با راه‌اندازی دوره‌های آموزشی یا کتاب‌های الکترونیکی آنلاین ، تخصص‌های‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید و درآمد منفعل (بی‌نیاز از فعالیت) کسب کنید . مثلا ، کتاب الکترونیکی خودم با نام كسب درآمد اينترنتی روزانه حداقل ۵۰۰ هزار تومان تضمینی ، بیشتر از کار روزانه‌ام درآمدزایی کرد . در ابتدا باید کارهای زیادی انجام می‌دادم ، ولی هنگامی که آماده‌ بهره‌برداری شد ، دیگر به کار زیاد نیاز نبود و باید فقط میزان فروش را بالا نگه می‌داشتم .

اگر به تالیف کتاب علاقه ندارید ، می‌توانید ویدئوها یا تورهای آموزشی تهیه کنید . فردی را می شناسم که نویسندگی کتاب را کنار نگذاشته است . ولی در کنار آن ، از طریق ContentMarketer.io یک تور آموزشی بازاریابی محتوا ایجاد کرده تا ظرف ۱۰ هفته به مشتریانش مهارت‌های بازاریابی محتوا آموزش دهد . چرا شما به دنبال این نوع درآمدها نمی روید .

۴- از قدرت درآمدزایی آمازون استفاده کنید

راه‌اندازی فروشگاه آنلاین شخصی و ایجاد پایگاه مشتریان همیشه یک هدف عالی و مطلوب است . ولی همه می‌دانیم این کار مسئولیت‌ها و مشغله‌های فراوانی دارد . باید در مورد محصولات تحقیق کنید . تولیدکننده‌ مناسب پیدا کنید . برای وبگاه خود‌تان بازاریابی اینترنتی کنید و به دنبال راه‌هایی برای تحویل سفارش‌های مشتریان باشید . البته ، خدمات مشتریان و پذیرش درخواست‌های بازپرداخت را هم فراموش نکنید .

ولی در عوض ، کار دیگری نیز می‌توانید انجام دهید . می‌توانید بدون نیاز به انجام این همه کارها ، حضور خود را در آمازون پررنگ‌تر کنید و محصولات‌تان را بفروشید . حتی برخی فروشندگان محصولات‌شان را مستقیما به مرکز پاسخگویی آمازون می‌فرستند و هرگز شخصا وارد فعالیت‌های بعد از آن نمی‌شوند . کسب درآمد دلاری رویای اکثر ایرانیان است . با رعایت برخی اصول ، دور زدن تحریم ها می توانید به کسب درآمد جالب از آمازون فکر کنید . فارغ از همه این مسائل ، فروشگاه آمازون الگوی کسب و کار و الهام بخش افراد برای آغاز یک شغل پولساز دائمی می باشد .

۵- پیوستن به اقتصاد مشارکتی

با اشتراک‌گذاری وسایل و چیزهای اضافه‌تان می‌توانید به راحتی در یک ماه از چند صد تا چند هزار دلار درآمد داشته باشید . ولی این اشتراک‌گذاری فقط به آگهی اجاره‌ اتاق و زیرزمین خانه‌تان در Airbnb محدود نمی‌شود . خودروی‌تان را در Turo اجاره دهید و در عوض تا محل کار دوچرخه‌سواری کنید یا از طرق دیگر به مقصدتان برسید . تجهیزات فیلمبرداری را که در زیرزمین خانه‌تان خاک می‌خورند ، برای اجاره در Cameralends، و دوچرخه یا اسنوبرد تان را در Spinlister و قایق‌تان را در Sailor آگهی کنید .

اگر قصد دارید اتاق یا بخشی از خانه‌تان را برای اجاره در Airbnb آگهی کنید ، شاید حتی به این فکر بیفتید که برای افزایش درآمدتان می‌توانید کل خانه‌تان را با تمام وسایل اجاره دهید و مدتی در خانه‌ دوستان و فامیل زندگی کنید . برای فروش اسباب و وسایل اضافی سایت دیوار و شیپور هم گزینه های خوبی هستند .

۶- میزبان رویداد ها باشید

بدون نیاز به امضای قراردادهای مختلف ، ملاقات با فروشندگان مختلف و سخنرانان عالی‌رتبه‌ می‌توانید از میزبانی رویدادهای مختلف کسب درآمد کنید . در عوض ، می‌توانید در مورد موضوعی که درباره‌ آن صاحب‌نظر و مطلع هستید ، مثلا مقابله با هک ، یک گروه ملاقات رایگان تشکیل دهید و آن رویداد را میزبانی کنید .

بعد از این‌که دنبال‌کنندگان وفاداری پیدا کردید ، با دعوت از سخنرانان مشهور ، از کسانی که می‌خواهند در این ملاقات‌ها شرکت کنند پول بگیرید . این شیوه کسب درآمد جالب در ایران در حال رشد است و افراد زیادی در حال توسعه و تبلیغ این نوع کسب و کار هستند .

می توانید یک اتاق کنفرانس شیک و کوچک در نزدیکترین هتل محل اجاره کنید . به‌تدریج با میزبانی از رویدادهای منحصربه‌فرد و پرطرفدار اعضای ثابتی برای خود دست‌وپا کنید که برای بهره‌مندی از محتوای فوق‌العاده‌ رویدادهای‌تان پول خرج کنند . این شیوه کسب درآمد نیاز به تبلیغات و معرفی به دیگران دارد .

۷- از هر چه تاکنون یاد گرفته‌اید ، پول درآورید

ببینید در اوقات فراغت تان چه کارهایی انجام می‌دهید و در کدام‌یک از این کارها کاملا مهارت دارید . مثلا آدم‌هایی که عاشق سقوط آزاد هستند می‌توانند مدرک مربیگری آن را بگیرند و در آخر هفته‌ها هم لذت ببرند ، هم آموزش دهند ، و هم پول درآورند . از هر آنچه دوست دارید و از آن لذت می‌برید ، با آموزش به دیگران ، پول درآورید . این شیوه کسب درآمد جالب و در عین حال به عنوان شغل دوم مطرح است .

حتی اگر به کارهای زیادی علاقه ندارید و فقط دوست دارید لم دهید و وب‌گردی کنید . باز هم می‌توانید با امتحان وبگاه های مختلف و ثبت نظرات تان در وبگاههایی نظیر UserTesting پول در بیاورید . باید دست بجنبانید . از تخیلات‌ و خلاقیت‌تان استفاده کنید . از همین امروز یک راه کسب درآمد اضافه برای خودتان پیدا کنید و کسب و کاری راه بیندازید .

۸- وبلاگ نویسی

تولید محتوا می تواند یکی از بهترین مسیرهای پیش روی شما باشد . البته برای موفقیت در این مسیر، باید در ابتدا ، چگونگی مدیریت و راه اندازی وبلاگ را یاد بگیرید . این شیوه کسب درآمد جالب اینترنتی را حتما امتحان کنید .

ابتدا باید استعداد و سبک مناسب خود را کشف کنید . باید بدانید که از نوشتن در مورد چه موضوعاتی لذت می برید و در کدام سبک ها موفق می باشید . پس از آن می توانید به درستی بفهمید که مخاطبانتان در زمینه فعالیتی شما به دنبال چه چیزهایی هستند تا بتوانید به درستی نظر و توجه آن ها را جلب کنید .

توجه کنید تا زمانی که محتوای شما (نوشته، عکس، ویدئو و…)، مخاطب خود را داشته باشد . مشکل او را رفع کند و او را به جواب برساند ، شما کار خود را به درستی پیش برده اید . البته شیوه های کسب درآمد با وبلاگ نویسی محدود به چند روش نیست و بسیار متنوع است .

در شروع کار ، پیشنهاد می شود ، در ابتدا از یک شرکت معتبر هاستینگ خدمات گرفته و از یک تم ساده وردپرس برای وبلاگ های خود استفاده کنید . سخت ترین چیزی که ممکن است با آن مواجه شوید ، یادگیری چگونگی شروع یک وبلاگ و کار با آن است . بر خلاف تصور عمومی راه اندازی و کسب درآمد اینترنتی از وبلاگ بسیار راحت است .

۹- طراح گرافیک

در دنیای کنونی که همه چیز در تصویر و مدیا خلاصه می شود ، مسلط بودن به طراحی گرافیکی ، بسیار کمک کننده است . طراحی گرافیکی از آن ایده های پولساز خانگی است که یادگیری آن به صورت خودآموز کار دشواری نیست و به راحتی قابل انجام است .

ابزارهایی مانند ادوب ایلوستریتور Adobe Illustrator ، Stencil ، ویسمVisme  این اجازه را می دهد که بتوانید در خانه و با یک سیستم ، خلاقیت خود را به کار گرفته و طراحی کنید و درآمد اینترنتی کسب کنید . به عنوان مثال برخی با طراحی نوشته های انگیزشی روی عکس ها ، پرینت گرفتن روی شاسی و فروش آنها به کافه ها و فروشگاه ها درآمد خوبی کسب می کنند .

اگر می خواهید طراحی گرافیکی را به عنوان یک شغل تمام وقت دنبال کنید ، باید مهارت های خود را ارتقا دهید . برای دستیابی به این هدف ، دوره های آنلاین ، کلاس های آموزشی و کتاب های مفید و متنوعی وجود دارند .

زمانی که در طراحی گرافیکی به یک حرفه ای تبدیل شدید ، می توانید دست به کارهای بزرگ تر بزنید . با شرکت های بزرگ همکاری کنید ، پروژه های بزرگ تر با درآمد بیشتر داشته و حتی استارتاپ خود را راه اندازی کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با مینی جاب

۱۰- طراحی وب سایت

از آنجایی که فروش اینترنتی به یکی از بازارهای پردرآمد دنیای کسب وکارها تبدیل شده است ، داشتن سایت نیز به همان نسبت اهمیت بیشتری پیدا کرده است . در همین راستا ، طراحی سایت ، به عنوان یک شغل پردرآمد شناخته می شود .

مفهوم طراحی سایت بسیار ساده است . مهارت در خلق یک تجربه زیبا و با ارزش برای افرادی که از سایت یا اپلیکیشن شما استفاده می کنند .

۱۱- برنامه نویس و توسعه دهنده

برنامه نویسی نیز درست مانند طراحی سایت ، یک راه مناسب برای افزایش درآمد اینترنتی در دنیای وب است . امروزه که در هر ساعت ، هزاران ایده برای طراحی سایت ایجاد می شود . همیشه جا برای یک برنامه نویس جدید نیز وجود دارد .

اگر می خواهید با این ایده کسب درآمد جالب و پولساز به موفقیت برسید ، باید بتوانید با تمرکز و خلاقیت ، رزومه قابل توجهی ساخته و به مرور مهارت های خود را افزایش دهید . اگر به این کار علاقه داشته باشید ، می بینید که  پس از مدتی ، این کار برای شما تبدیل به یک تفریح ثایت ، چالش برانگیز ، لذت بخش و البته سودآور تبدیل شده است .

بهتر است که پیش از اینکه آموزش خود را شروع کنید ، حتما به طور کامل بررسی کنید که باید چه زبان برنامه نویسی یاد بگیرید تا بازار کار بزرگ تری داشته باشد . بررسی نیاز بازار ، تکنولوژی ها و نقاط ضعف و قوت آن کار دشواری نیست . با یک جستجوی ساده می توانید این کار را انجام دهید .

۱۲- برگزاری دوره های آنلاین

در بالا درباره مطرح کردن خودتان به منبع اطلاعاتی آنلاین آموزشی توضیحاتی دادم . این کار هم شبیه آن است با کمی تفاوت عملکرد . استفاده از توانایی ها و دانشی که دارید ، یک راه مرسوم و از ایده های پولسازی قدیمی محسوب می شود . اگر در کاری مهارت دارید و کاربران شما را به عنوان فردی ماهر در آن حرفه می شناسند ، اشتراک گذاشته شدن تجربیات و دانش تان ، از بهترین راه های کسب درآمد اینترنتی خواهد بود .

چنانچه مهارت خوبی برای انتقال دانش تان داشته باشید ، مخاطبان شما حاضرند پول بپردازند تا با بهره گیری از تجربیات شما در آن زمینه تخصصی بخصوص، به یک حرفه ای تبدیل شوند . آموزش همیشه یکی از پولسازترین بخش های کسب و کار بوده و هست .

۱۳- فروش کتاب های الکترونیکی یا ایبوک eBook

اصلا فریب اسم این کار را نخورید . انجام آن ، بسیار ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد . مطمئن باشید فروش ایبوک ها یکی از شیوه های کسب درآمد جالب و خیلی پولساز در ایران است . جمع آوری دانش و مهارت هایتان در یک کتاب قابل دانلود الکترونیکی ، شیوه ای قوی ، تاثیرگذار و سودآور به عنوان یک کار پاره وقت محسوب می شود .

با شرکت در دوره های نویسندگی و برخورداری از اندکی ذوق و خلاقیت ، می توانید وارد این عرصه پولساز شوید . اطمینان داشته باشید که اگر این گام ها را محکم و به درستی بردارید ، مطمئناً پلتفرم های متعددی وجود خواهند داشت که کتاب های شما را منتشر کنند .

۱۴- بازاریابی اینستاگرامی

کمتر کسی هست که با اینستاگرام آشنایی نداشته و از آن استفاده نکند . در این دنیا ، اقیانوسی از ایده های خلاقانه وجود دارد که مخاطبان خاص خود را دارد . اگر محتوایی که منتشر می کنید ، از استراتژی های درستی استفاده کرده باشد ، می تواند برای مخاطبان آن حوزه جذابیت بالایی داشته و آنها را به دنبال کنندگان همیشگی شما تبدیل کند .

این نکته را به خاطر داشته باشید که شما با دستیابی به مخاطب باکیفیت و همیشگی ، توجه شرکت های بزرگ و کوچک را برای تبلیغات به خود جلب می کنید .

۱۵- تولید پادکست

تولید پادکست ، از دیگر ایده های کسب درآمد جالب و خلاقانه پولسازی است که می تواند سود خوبی برای شما داشته باشد . اگر صدای خوبی دارید و شیوه خلاقانه ای برای ارائه محتوا در زمینه های مختلف می شناسید ، تولید پادکست ، می توانید شیوه ای جذاب و سودآور برایتان باشد .

تولید و ایجاد پادکست ، از آن کسب وکارها محسوب می شود که فارغ از حوزه و محتوای آن ، برندها و شرکت هایی را برای تبلیغ و اسپانسرینگ به سمت خود جذب می کند . گذراندن دوره های فن بیان و یادگیری کار با یک نرم افزار ادیت صدا و خرید ابزارهای مربوط به این حوزه ، از ابتدایی ترین گام هایی است که در این مسیر باید بردارید .

۱۶- کسب و کار هنرهای دستی

این حوزه هم مانند برخی از کسب و کارهای معرفی شده در این مقاله سایت پول یابی ، یک اقیانوس عظیم ، پرمخاطب ، متنوع و البته پر منفعت است . حتما شما هم محصولات ریز و درشت گوناگونی در اینترنت و اینستاگرام دیده اید که توسط شخص یا اشخاصی به صورت سفارشی و دست ساز تهیه شده و به فروش می رسند .

شخصی سازی چیزهای مختلف ، همواره برای کاربران جذاب بوده و مشتریان خاص خود را داشته است . از ظرف و ظروف و اثاثیه چوبی و سفارشی گرفته تا گلدوزی و شماره دوزی می تواند منبع کسب درآمد و پول باشند .

۱۷- ارائه مشاوره به کسب و کارها

اگر در طول دوران کاری خود ، تجارب با ارزشی داشته و یا دوره هایی را گذرانده اید و مدرکی دارید ، می توانید از تجربیات و مهارت های خود برای مشاوره دادن به کسب وکارهای کوچک و محلی استفاده کنید .

مشاوره ، از جمله ایده های کسب درآمد جالب خلاقانه و پولساز محسوب می شود که همواره رونق داشته و مشتریان خود را دارد . تجربیات و مهارت هایی مانند بازاریابی ، تعیین استراتژی تجاری ، تولید محصولات ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و… همواره مورد استقبال افراد قرار می گیرد .

در چنین شرایطی ، رزومه و مدارک آموزشی شما کمک می کند تا کسب وکارهایی که به چنین تجربیاتی نیاز دارند، به شما اعتماد کنند . بخصوص کسب وکارهای نوپا بیشتر به این مشاوره نیاز دارند . در این بیزینس، برخورداری از روابط عمومی مناسب ، کمی فن بیان با چاشنی آشنایی با اصول و فنون مذاکره ، از شما مشاوری معتمد و زبردست خواهد ساخت .

۱۸- تولید قاب موبایل

تلفن های همراه هوشمند ، بخش بزرگی از زندگی روزمره انسان مدرن را به خود اختصاص داده اند . به همین دلیل ، تولید لوازم جانبی و تزئینی آن ، از بزرگترین و پر رونق ترین بازارهای جهان امروزی محسوب می شود .

قاب های ساخته شده از جنس های مختلف و حتی بعضا عجیب و غریب ، مشتری مخصوص خود را دارد . در این بازار نیز ، سفارشی سازی از جمله کارهایی است که باید انجام داد . زیرا با توجه به تعداد کم و شاخص از برندها و انواع تلفن همراه ، برای سایر گوشی ها لوازم جانبی و تزئینی چندانی در بازار یافت نمی شود .

با دیدن چند ویدیوی آموزشی و افزودن کمی خلاقیت و استفاده از شاخصه های بومی ، می توان علاوه بر تولید قاب برای گوشی های شاخص و پرفروش بازار ، برای دیگر مدل ها نیز به صورت شخصی و سفارشی قاب تهیه کرد . به آسانی و از طریق سایت های اینترنتی و بستری آماده مانند تلگرام و اینستاگرام می توانید آنها را بفروشید .

۱۹- درآمد پورسانتی

چنانچه در برقراری ارتباط با افراد مختلف ، تبحر دارید و شخص ریسک پذیری هستید ، درآمد پورسانتی می تواند از جمله ایده های خلاقانه پولساز باشد . بسیاری از کسب وکارها و استارتاپ ها ، خصوصا در ابتدای راه ، به همکاری به صورت پاره وقت و پرداخت به صورت پورسانتی علاقه دارند که می تواند همکاری جذابی باشد .

برای تقویت مهارت های چانه زنی ، فروش و بازاریابی ، دوره های آنلاین و ترفندهای بسیاری وجود دارد که با شرکت در آنها، می توانید درآمد جانبی خود را افزایش دهید . همچنین برای تقویت این مهارت ها ، فراگیری مهارت های جدید و افزایش توان مذاکره ، کتاب های بیشماری ترجمه ، تالیف و منتشر شده اند . توجه کنید که بازاریابی ، برای افرادی که از ارتباط داشتن با دیگران لذت می برند و برونگرا هستند ، شغلی لذت بخش و جذابی است .

۲۰- دستیار مجازی

اگر شخص منظمی هستید و کارهای خود را بر اساس برنامه ریزی و با دقت انجام می دهید ، دستیاری مجازی می تواند یکی از مناسب ترین ایده های خلاقانه پولساز اینترنتی باشد .

درست است که خدمات دستیاری مجازی در ایران چندان شناخته شده نیست ، اما تعداد کارفرمایانی که متقاضی بهرمند شدن از این خدمات هستند ، هر روز در حال افزایش است . دستیاران مجازی کارهایی مانند پذیرش مشتری ، پاسخگویی به تلفن و سایر وظایف یک منشی را انجام می دهند . اما از راه دور و بدون نیاز به حضور فیزیکی این کار را بر عهده دارد .

توجه کنید که یک دستیار مجازی، علاوه بر کامپیوتر ، به اینترنت با سرعت خوب ، فکس و پرینتر نیز نیاز دارد . ممکن است درآمد این کار در ابتدا آنطور که انتظار دارید بالا نباشد ، ولی اگر سختکوش باشید و بتوانید در این حرفه نامی برای خود دست و پا کنید ، درآمد آن بیش از یک کار پاره وقت خواهد بود .

۲۱- آماده سازی ارائه Presentation

شاید باورش سخت باشد ، اما افراد و سازمان های زیادی وجود دارند که به دلیل عدم وجود تخصص و توانایی و یا صرفه جویی در وقت ، تمایل پیدا می کنند به شما برای آماده کردن یک ارائه پاورپوینت پول بدهند . پس اگر به نرم افزار پاورپوینت تسلط داشته و ذوق و سلیقه کافی برای طراحی یک ارائه مناسب دارید ، می توانید از این حوزه بسیار جذاب برای افزایش درآمد خود استفاده کنید .

۲۲- مشاور سفر

کسب درآمد جالب و ایده های پولساز خلاقانه گاهی ساده تر و در دسترس تر از آن چیزی است که فکر می کنید . به طور کلی ، مسافرت و گشت و گذار برای همه ما یک تفریح لذت بخش محسوب می شود . در عین حال ، این تفریح عمومی می تواند منبع درآمد و ایده خلاقانه پولسازی باشد .

اگر از جمله افرادی هستید که زیاد به سفر میروید و تجربه های زیادی در این زمینه دارید و یا به خاطر علاقه خود به جهانگردی و جغرافیا ، در سایت های گردشگری درباره شهرها و اماکن مختلف مطالعه کرده اید و اطلاعات زیادی دارید، باید بدانید که افراد زیادی هستند که بابت یک مشاوره سفر مناسب به شما حق مشاوره می دهند .

راههای کسب درآمد از سفر و مسافرت بسیار متنوع و پولساز است . همچنین سایت ها و آژانس های زیادی هم وجود دارند که حاضر به همکاری با شخصی با چنین مهارت هایی به صورت دورکاری هستند . آنها مشتری را به سمت شما روانه می کنند و تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که با اطلاعات و تجربیات خود آنها را راهنمایی کنید .

۲۳- طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی از آن دست مشاغلی است که به تحصیلات دانشگاهی عالی نیازی ندارد و به صورت خودآموز نیز می توان مهارت های آن را آموزش دید . آشنایی با رنگ ، نور و هارمونی و برخورداری از کمی سلیقه و البته بروز بودن اطلاعات ، برای انجام این کار کافی است . مطمئن باشید همیشه کسانی وجود دارند که برای منزل و یا محل کار خود به مشاوره با متخصص این حوزه نیاز داشته و حاضرند برای این کار ، پول پرداخت کنند.

مانند سایر ایده های کسب درآمد جالب  و خلاقانه ای که در این مقاله سایت پول یابی معرفی کردم ، برای مهارت در این حوزه نیز دوره های آنلاین ، ویدئوهای آموزشی و کلاس های مجازی متعددی در سطح اینترنت وجود دارد . علاقمندان با شرکت در آنها می توانند مهارت های خود را ارتقا داده و بروز کنند .

۲۴- نگهداری از کودکان و سالمندان

زندگی های شلوغ امروزی ، کار کردن های همزمان زوج ها و چند شیفتی شدن ساعات کاری موجب شده که نیاز به مراقبت خصوصی از سالمندان و کودکان به یکی از الزامات خانه ها تبدیل شود .

چنانچه هم از وقت گذراندن با بچه ها لذت می برید و یا کمک کردن به همنوعان برای شما لذت بخش است ، این کار می تواند درآمد جانبی خوبی برایتان داشته باشد . گذراندن دوره های ساده و کوتاه کمک های اولیه و گرفتن مدرکی دال بر تخصص شما در این حوزه ، می تواند کمک شایانی برای مشغول شدن در این عرصه باشد .

۲۵- شغل عکاسی

اگر دوربین عکاسی دارید ، دوره های عکاسی دیده اید و از دانش کافی در این زمینه برخوردارید ، می توانید نه تنها از عکاسی به عنوان یک تفریح لذت ببرید بلکه از آن درآمد هم کسب کنید .

عکاسی از جمله مشاغلی است که در حوزه های متفاوتی مانند صنعت ، بازرگانی ، سینما ، هنر و… کاربرد داشته و زمینه های کاری برای آن وجود دارد .  علاقه شما در هر زمینه ای که باشد ، اگر با خلاقیت و تفاوت همراه شود ، همیشه مورد استقبال کسب و کارها قرار می گیرد تا بتوانند با هنر شما خود را به شکلی درست معرفی کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با زیرمجموعه گیری

از آنجایی که اینستاگرام به یکی از کانال های فروش بزرگ تبدیل شده است ، احساس نیاز به عکاسی برای معرفی درست ، جذاب و اصولی روزبه روز بیشتر بیشتر احساس می شود . برای معرفی خود به عنوان فردی حرفه ای در این زمینه ، می توانید از دوستان و نزدیکان خود و مراسم های آن ها شروع کنید . درست است که عکاسی، حرفه ای پولساز و گران قیمت است؛ ، اما اگر بتوانید مشتری جذب کنید، به سود خوبی دست خواهید یافت .

۲۶- مشاوره و مدیریت وردپرس

همیشه یک راه کسب درآمد جالب ، توجه به کسب درآمد اینترنتی است . کسب وکارهای اینترنتی بسیار زیادی وجود دارد که روزبه روز به تعداد آن ها اضافه می شود . تعداد قابل توجهی از این مشاغل برای کاهش هزینه های خود ، ابتدا سایت خود را با یک قالب ساده وردپرسی بالا آورده و به مرور ، ویژگی ها و امتیازاتی به آن اضافه می کنند .

در چنین شرایطی ، مدیریت وردپرس می تواند ایده مناسبی باشد که بازار خوب هم دارد . فراگیری مدیریت و کار با سیستم مدیریت محتواCMS  وردپرس ، پیچیدگی زیادی نداشته و به راحتی و با استفاده از ویدئوهای آموزشی و شرکت در دوره های آنلاین ، می توان نسبت به آن تسلط پیدا کرد .

بسیاری از کسب وکارها و استارتاپ ها به افرادی نیاز دارند که در خصوص سیستم مدیریت محتوا به آن ها مشاوره داده و یا برای کار با آنها همکاری کند . همچنین اگر زیر و بم کار با سیستم مدیریت محتوای وردپرس را یاد بگیرید ، در زمان راه اندازی استارتاپ خودتان ، چندین قدم جلوتر هستید .

۲۷- تاکسی های اینترنتی

تاکسی اینترنتی ، تجارتی نوپاست اما به شدت گسترش یافته است . شاید چندان ایده خلاقانه ای و کسب درآمد جالب به نظر نرسد ، اما قطعا پول زیادی برای شما به همراه دارد . کسب و کارهایی مانند اسنپ و تپسی ، امتحان شان را در این میدان پس داده اند . در حال حاضر افراد زیادی به عنوان شغل ثابت و پاره وقت در این حوزه فعالیت دارند . پس اگر خودروی شخصی داشته و از رانندگی لذت می برید ، کار به عنوان یک تاکسی آنلاین می تواند درآمد خوبی برایتان به همراه داشته باشد .

۲۸- جمع آوری آثار هنری

قطعا این کار ، یک شبه برایتان درآمد شگفت انگیز به ارمغان نمی آورد . زیرا به چشمانی تیزبین ، صبر و علاقه نیاز دارد . در نتیجه می توان آن را در زمره کسب درآمد جالب و ایده های پولساز خلاقانه دسته بندی کرد . اگر ذوق هنری دارید ، هنر را می شناسید و به نقاشی و گالری ها علاقه دارید ، این کار ممکن است در بلند مدت درآمد قابل توجهی داشته باشد .

گالری های تازه کار ، محلی و دانشجویان هنر خوشحال می شوند که آثار خود را با قیمتی مناسب به فروش برسانند . پس اگر هنرشناس هستید و پتانسیل بالایی در آثار می بینید ، آنها را خریداری کنید . زیرا ممکن است با گذشت زمان ، چندین برابر سرمایه اولیه ، به شما سود برساند .

۲۹- رستوران گردی

شغلی جذاب و کسب درآمد جالب و خلاقانه می باشد . حتما شما هم چهره های اینستاگرامی که به رستوران های مختلف می روند و دنبال کنندگان فراوانی دارند را می شناسید .

در دنیای اینستاگرام و یوتیوب ، رستوران گردی یکی از ایده های خلاقانه پولساز اینترنتی است . اگر خوش خوراک هستید و می توانید به نقد غذاها و مواد خوراکی بپردازید ، راه اندازی یک پیج اینستاگرامی و نقد کردن رستوران های مختلف و غذاهای آنها راهی خوشمزه برای درآمدزایی محسوب می شود .

البته برای رسیدن به این موفقیت باید در ابتدا دنبال کنندگان زیادی داشته و خلاقیت متفاوتی در مقایسه با دیگر فعالان داشته باشید .

ایده کسب و کار خانگی , کسب درآمد در منزل رایگان , ایده خلاقانه پولساز

۳۰- پخت غذای خانگی و محلی

مشاغل مربوط به تغذیه و صنایع وابسته به آن ، از کسب وکارهای خانگی هستند که در بدترین شرایط اقتصادی هم رونق خوبی دارند . رستوران ها و کترینگ ها معمولا تحت هر شرایطی مشتری خود را دارند . با توسعه تکنولوژی و به بازار آمدن سایت ها ، اپلیکیشن ها و استارتاپ ها در حوزه پخت وپز و دلیوری غذا ، علاوه بر رونق رستوران ها ، غذاهای خانگی و محلی نیز مجددا به یکی از مشاغل پرطرفدار تبدیل شده اند .

اگر به آشپزی علاقه دارید و فکر می کنید دستپخت تان خوب است ، همین حالا دست به کار شوید . طبخ غذاهای خانگی و محلی علاوه بر اینکه برای شما سودآور است ، برای مشتری نیز به صرفه تر از سفارش از رستوران ها و فست فودها تمام می شود .

اگر بتوانید با استفاده از مواد باکیفیت و خوش طعم ، اسم و رسمی برای خود در این بازار پیدا کنید ، خیلی زود می توانید کسب وکار خود را گسترش داده و آن را به شغل اصلی خود تبدیل کنید . می توانید با استفاده از پتانسیل فضای مجازی به فکر کسب درآمد اینترنتی با آشپزی باشید کاری که بسیار فراگیر شده است .

۳۱- کافه سیار

راه اندازی کافه ، رستوران و فروشگاه ، دردسر و هزینه های زیادی دارد . در حالیکه راه اندازی کافه سیار در یک خودروی استیشن ، علاوه بر اینکه هزینه به مراتب کمتری دارد ، نیازی هم به حضور ۲۴ ساعته شما نیست . در نتیجه می توانید کار ثابت خود را داشته باشید و آخر وقت ها ، در کافه سیار خود مشغول شوید .

یک وانت یا یک استیشن تهیه کرده و با اندکی هزینه آن را به کافه یا فروشگاه نقلی تبدیل کنید . در نهایت آخر هفته ها با حضور در نزدیکی مراکز تفریحی ، پارک ها و سینماها و با فروش بستنی ، سیگار ، قهوه ، ساندویچ ، اسنک ، غذاهای خانگی و یا فروشگاه کوچکی برای اجناس مورد نیاز مردم درآمد خوبی بدست آورید .

درست است که این کار به تخصص چندانی نیاز ندارد ، اما نیازمند و عشق و سلیقه بسیار است .

۳۲- ساخت افزونه

در حال حاضر ، بیش از صد هزار افزونه در مارکت کروم وجود دارد . مجموعه ای از افزونه های رایگان و پولی . این رقم نشان از پتانسیلی بالا در این بازار دارد که آن را در دسته ایده های پولساز اینترنتی و کسب درآمد جالب قرار می دهد .

۳۳- دلیوری و پیک

موتورسیکلت وسیله ای کاربردی برای فرار از ترافیک روزانه و رسیدن به مقصد محسوب می شود که می توان از آن درآمدهای جانبی نیز کسب کرد . شاید در وهله اول مانند بسیاری از ایده های پولساز دیگر ، خلاقانه و پولساز به نظر نرسد ، اما تجربه ثابت کرده که اینطور نیست.

اپلیکیشن ها و استارتاپ های زیادی در حوزه پیک و دلیوری به وسیله موتورسیکلت وجود دارند که جابجایی مسافر ، رساندن بسته ها و پاکت ها و دیگر موارد این چنینی با استفاده از آن ها انجام می شود . همچنین تقریبا تمام رستوران ها ، فروشگاه های بزرگ و فروشگاه های اینترنتی به افراد قابل اعتمادی نیاز دارند که بتوانند محصولات آنها را به دست مشتری برسانند .

ممکن است از نام این کار خوشتان نیاید . اما باور کنید یا نه ، این حرفه درآمد قابل توجهی دارد .

۳۴- اجاره بدنه ماشین

عنوان تعجب برانگیزی دیگر در لیست کسب درآمد جالب ، اجاره بدنه ماشین است . درست است که این کار در کشور ما هنوز جا افتاده و رایج نیست . اما کسب و کارها و صنایع متعددی وجود دارند که از بدنه ماشین ها برای تبلیغ استفاده می کنند . البته باید توجه داشته باشید که پیش از انجام این کار ، باید تحقیق کنید که با محدودیت های قانونی مواجه نشوید .

۳۵- چاپ تی شرت

این ایده خلاقانه و کسب درآمد جالب درست مانند بسیاری از ایده های کسب و کار دیگر ، به ذوق ، سلیقه و دید هنری نیاز دارد . چاپ تی شرت نیز نوعی شخصی سازی و سفارشی سازی است . با این تفاوت که در مقایسه با موارد مشابه ، گزینه ای ارزان تر ، سریع تر و در دسترس تر است .

در حال حاضر افراد و سایت های بسیاری در این حوزه فعالیت دارند . اما این زمینه کاری همیشه برای ایده های خلاقانه پولساز ظرفیت دارد . پس اگر ایده جدیدی دارید ، هرگز برای شروع فعالیت در این عرصه دیر نیست . مثلا می توانید با طرح ه ا، اسطوره ها و شخصیت های بومی و ملی شروع کنید . کشور ما از نظر فرهنگی بسیار غنی است . پرداختن به اسطوره ها و استفاده از آنها در طراحی تی شرت ، می تواند ایده جذابی برای خریداران باشد .

۳۶- آب حوض بکشید

نه به معنای واقعی کلمه آب حوض کشیدن ، اما تمیز کردن استخر کاری است که به صورت پاره وقت می تواند درآمد خوبی به همراه داشته باشد . درست است که این کار ، ایده خلاقانه و یا کسب درآمد جالب محسوب نمی شود اما می تواند به شدت پولساز باشد .

خانه های ویلایی ، آپارتمان های مدرن و خانه های ییلاقی اطراف شهرهای بزرگ معمولا به چنین خدماتی نیاز دارند . تمیز کردن استخر شاید از معدود کارهای لیست این مقاله سایت پول یابی باشد که نیازمند تخصص خاصی نیست . تنها به دقت عمل و قوای جسمانی نیاز دارد .

۳۷- ساخت جواهرات دست ساز

برخلاف شغل آب حوض کشیدن در بالا ، شاید نام این حرفه بسیار دست بالا به نظر برسد . اما این ایده خلاقانه پولساز نه تنها چندان دشوار نیست بلکه بسیار رو به رشد و پولساز است . دوره های کوتاه زیادی برای آموزش طراحی و ساخت طلا و جواهرات دست ساز وجود دارند . اگر به انجام دادن کارهای ظریف و دقیق علاقمند هستید و ذوق و سلیقه هنری دارید، می توانید از این دوره ها استفاده کنید .

۳۸- کارواش سیار از ایده های پولساز خلاقانه

شاید باورش کمی سخت باشد . اما این کار از معدود ایده های خلاقانه و پولساز در این لیست است که می توان با سرمایه اولیه کوچک و تهیه یک دستگاه کارواش خانگی از آن درآمد کسب کرد .

توصیه جالب درباره کسب و کارها

در این مقاله تلاش شد تا ۳۸ ایده پولساز خلاقانه و کسب درآمد جالب بررسی و معرفی شود . در لیست ممکن است مواردی را ببینید که قبلا در بازار وجود داشته اند . اما شما تنها با کمی خلاقیت می توانید در آن ها موفق شوید .

فارغ از تمامی این گمانه زنی ها ، به جرات می توان گفت که تقریبا از هر چیزی که اطرافمان وجود دارد ، می توان ایده ای برای کسب و کار داشت . از مسائل و چیزهای پیش پا افتاده تا پیچیده ترین موارد . مهم خواستن و شروع کردن است .

ریچارد دیوید باخ  Richard David Bach خلبان و نویسنده آمریکایی در کتاب پندار یا اوهام (۱۹۷۷) گفته است : هیچ آرزویی در سر نمی شکفد جز آن که توان برآوردنش نیز به تو ارزانی گردد . آرزومند را اما کوشش ها باید .

سخن پایانی کسب درآمد جالب

همیشه راههایی برای کسب درآمد و پولسازی وجود داشته و دارد . با گسترش اینترنت این شیوه ها از حالت سنتی خارج شده و فراوانی پیدا کرده است . می توان ادعا کرد کسب درآمد اینترنتی یکی از پولسازترین ، راحت ترین و متنوع ترین مشاغل امروزی شده است . تقریبا همه کسب و کارها به طرف اینترنت جذب شده و از این طریق ایده های پولساز ظهور و بروز پیدا کرده اند .

این ادعای کاملا درستی است که در دنیای امروزی تقریبا از هر چیز و راهی می توان درآمد کسب کرد . ممکن است در ذهن همه ما برای یک بار هم که شده ، ایده های خلاقانه پولساز هرچند ، خنده دار ، عجیب و حتی احمقانه ای خطور کرده باشد .شاید برای مدتی ذهن ما را به خود مشغول کرده و به این باور رسانده اند که ارزش وقت گذاشتن و ریسک کردن دارند . در این مقاله سایت پول یابی سعی شد تا مجموعه ایده ها و کسب درآمد جالب فهرست و معرفی شود .

شاید بسیاری از این ایده ها پس از مدتی فراموش شده و دیگر به آنها فکر نکنیم . اما زمانی که شخصی یا شرکتی با ایده هایی مشابه ، به موفقیتی دست پیدا کند ، در چنین شرایطی است که حسرت تمام وجود ما را پر می کند .

نکته آخر کسب درآمد جالب اینکه ، هر کسی می تواند با توجه به دنیای امروزی ، هر یک از این ایده های جالب پولساز را با دانش و کمی سروکله زدن ، به نتیجه برساند . هیچ چیز محال نیست . چه بسا بسیاری از این ایده های خلاقانه از بهترین و سریع ترین راههای کسب درآمد اینترنتی هم محسوب می شوند.

مطلب پیشنهادی

بازی همستر کامبت Hamster Kombat , کسب درآمد از بازی همستر کامبت

مقاله کامل درباره بازی همستر کامبت Hamster Kombat

این روزها در ایران همه به بازی همستر کامبت و شیوه کسب درآمد اینترنتی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.