اهمیت و کاربرد تولید محتوای صوتی

شاید برایتان جای سوال باشد که کاربرد تولید محتوای صوتی چه تاثیری می تواند بر کسب و کار آنلاین و یا میزان کسب درآمد از اینترنت داشته باشد . توجه کنید که تولید محتوای صوتی یکی از مهم ترین ترفندهای رو به رشد برای تولید محتوا بر بستر اینترنت می باشد . صوت و تصویر به موازات هم در فضای مجازی دارای اهمیت بالایی هستند .

مسلما همه ما این جمله معروف « تنها صداست که می ماند » را شنیده ایم . خود همین جمله به تنهایی میزان اهمیت و کاربرد تولید محتوای صوتی را بیان می کند . به عبارتی به همه آدرس و نشانی می دهد که برای ماندگاری و دوام در بازار رقابت، باید از مقوله صدا استفاده کنیم . همان طور که می دانید تولید محتوا انواع گوناگونی و متنوعی دارد . در این میان تولید محتوای صوتی به عنوان یک شاخصه تاثیرگذار ، می تواند به افراد در کسب و کار اینترنتی موفق کمک رسانی کند .

در این مقاله سایت پول یابی به اهمیت و کاربرد تولید محتوای صوتی ، پادکست و تاثیر آن در افزایش کسب درآمد اینترنتی پرداخته می شود . امیدوارم این مقاله تخصصی مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد .

اهمیت پادکست و محتوای صوتی

پادکست و محتوای صوتی دو بخش مجزا از یکدیگر هستند . اما با یکدیگر ارتباط والد و فرزندی دارند و به نوعی ارتباط دارند . در اصل، پادکست فرزند و برآمده از محتوای صوتی به حساب می آید . محتوای صوتی انواع و اقسام گوناگونی دارد . از جمله محتواهای صوتی می توان به : ۱- پادکست ، ۲- کتاب صوتی ، ۳- مقاله صوتی و ۴- داستان صوتی اشاره کرد . یکی از این زیر مجموعه ها، پادکست است .

پادکست ها را می توان در قالب نمایش رادیویی، گفتگو محور،علمی و ادبی و غیره دسته بندی کرد . موضوعات هر اپیزود از یک پادکست خاص می تواند متغیر باشد . اهمیت تولید پادکست و محتوای صوتی، در جذب مخاطب بیشتر است . نقش پادکست در افزایش بازدید سایت قابل چشم پوشی نیست . بسیاری از مخاطبان در دنیای امروز دوست ندارند مقالات طولانی بخوانند یا یک ویدیوی طولانی را نگاه کنند .

اما ترجیح می دهند به یک محتوای صوتی نسبتا بلند گوش دهند. باید بتوانید با تولید محتوای صوتی یا پادکست ارزشمند، توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کنید، هم اینکه به دنبال راهی برای تبلیغ کسب و کارتان باشید .

توجه کنید که رشد کسب و کار تولید محتوا اعم از صوتی و به ویژه پادکست دلایل زیادی دارد . زیرا پادکست ها محدود نیستند . می توانید در تمامی زمینه ها و موضوعات، پادکست یا محتوای صوتی تهیه کنید . همچنین در مقایسه با محتواهای متنی یا تصویری، بسیار ترند شده اند و توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده اند . لذا تا هر زمانی که پادکست ها و محتواهای صوتی بتوانند نامحدود بودنِ خود را حفظ کنند، در نزد مردم و کاربران شبکه های اجتماعی محبوب باقی خواهند ماند.

همچنین یکی از دلایل محبوبیت این نوع از محتوا، پایین بودن قیمت تولید محتوای صوتی است .

کاربرد تولید محتوای صوتی و پادکست , محتوای صوتی چیست و چگونه می‌توان به تولید محتوای صوتی پرداخت

پادکست چیست؟

قبل از هر چیزی ابتدا باید به کلمه پادکست بپردازیم . طبق شواهد ، در فوریه ۲۰۰۴ بن همرسلی در روزنامه گاردین مقاله‌ای نوشت که در آن به کار لیدون اشاره ‌کرد . کریستوفر لیدون نویسنده سابق نیویورک تایمز بود . وی در اکتبر سال ۲۰۰۳ برای اولین بار از iTunes برای انتقال محتوای آراس‌اس به آی‌پاد استفاده کرد . اما بن همرسلی برای شرح این کار کلمات مختلفی بکار برد که در بین آن Podcast (وِب‌آوا) هم به چشم می‌خورد . به این ترتیب اولین استفاده از این کلمه به قلم بن همرسلی بود .

واضح است از نام آی پد اپل برای نامگذاری پادکست استفاده شد . اما این به معنی نیست که حتما باید یک آی پد در اختیار داشته باشید تا بتوانید از پادکست لذت ببرید .

آی پد + بردکست = پادکست

پادکَست Podcast ، وِب‌آوا  یا پادپخش، پودمانی صوتی است که از وب قابل دریافت است . وِب‌آوا، انتشار مجموعه‌ای از پرونده‌های رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از خوراک وب صورت می‌گیرد . معمولا روزنامه‌نگاران آنها را روی یک پخش‌کننده موسیقی دیجیتال و قابل بارگیری قرار می‌دهند .

این روش ارائهٔ محتوا، از سال ۲۰۰۴ محبوبیت و گسترش یافت . گاهی به پادکست ، رادیوی اینترنتی هم گفته می‌شود . از وب‌آوا با عناوین «وب‏نوشت‌پخش» blogcast  و «وب‏نوشت صوتی» audio blog هم نام برده می‌شود .

برای دریافتش، معمولا از برنامه‌های خوراک‌خوان که از خدمات وب استفاده می‌کنند استفاده می‌شود و بر روی رایانه‌های خانگی یا پخش‌کننده‌های موسیقی دیجیتال قابل بارگیری است .

هر کسی می تواند آن را در رایانه خود گوش کنید . اما توجه کنید که پادکست فقط به عنوان صوت نیست و می توان به عنوان ویدیو هم در نظر گرفت . ضمن اینکه کسب درآمد از پادکست در اینترنت بسیار رایج است .

دلایل مهم تولید محتوا صوتی

دلایل زیادی وجود دارد که می توان از پادکست استفاده کرد . مهم ترین دلایل اهمیت و کاربرد تولید محتوای صوتی عبارتند از :

– به دلیل حجم کم آن می‌توان پادکست خود را در سایت مورد نظر استفاده کرد بدون اینکه حجم و سرعت سایت را به خطر بیاندازد .

– تمام محتویات صوتی بدون محدودیت خاص و همچنین اطلاعات نام تجاری و توضیحات محصول می تواند در دسترس کاربران نابینا قرار بگیرد .

– به راحتی می توانید از پادکست برای توسعه محصولاتتان، با افزدون جزئیات بیشتر، استفاده کنید .

– در زمان های مرده می توانید مطالب مفید را گوش کنید مانند ترافیک؛ تاکسی ، اتوبوس و حتی موقع خوابیدن .

– پادکست مورد نظر خود را می توانید علاوه بر کامپیوتر ، در سایر دستگاه های پخش موسیقی هم گوش کنید .

– محتوای پادکست بدون نیاز به اینترنت هم قابل استفاده است .

مهم ترین کاربردهای پادکست

توجه کنید که کاربرد تولید محتوای صوتی بسیار متنوع است . در واقع پادکست‌های صوتی کاربردهای فراوانی برای شرکت های بزرگ ، کوچک و همچنین برای اشخاص مختلف به همراه دارد . برخی از مهم ترین کاربردهای پادکست عبارتند از :

– در شرکت ها بخش روابط عمومی از پادکست ها برای برقراری ارتباط با مشتریان از روش پادکس صوتی استفاده می کنند . هدف این است که ارتباطات قوی تری ایجاد کنند و همچنین رضایت مشتریان را جلب کنند .

– کسب و کارهای که در حال فروش کتاب کاغذی هستند به دلیل کاهش گرایش افراد به خواندن کتاب شروع به تولید پادکست صوتی کرده‌اند . ضمن اینکه موجب صرفه جویی در کاغذ هم می شود و صرفه اقتصادی دارد .

– تولید مطالب آموزشی برای کاربران در اینترنت از طریق پادکست های صوتی رواج یافته است .

– ساخت وبلاگ ها به صورت پادکست های صوتی و ارتباط برقرار کردن با کاربران به صورت صوت انجام می گیرد .

– استفاده تبلیغاتی محصولات، شعر شعرا، رپرتاژ و گزارش گیری و… به صورت پادکست های صوتی انجام می شود . ضمن اینکه این محتواها به شکل پادکست در اینترنت قرار می گیرد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از فروم و انجمن

– سخنرانی سیاست مداران، استادان، مدرسان و… به صورت پادکست های صوتی تهیه شد و در اختیار کاربران قرار می گیرد .

ضرورت تولید پادکست برای وب سایت

بسیاری از وبمستران به دلیل اهمیت و کاربرد تولید محتوای صوتی یا پادکست در جذب مخاطب به این شیوه محتوا سازی روی آوردند . آنها به خوبی می دانند که پادکست دارای مزایا و تاثیرات شگرفی در ارتقای کسب و کار اینترنتی دارد . لذا به دلایل زیر اقدام به تولید پادکست در وب سایت می کنند :

– ارتباط با مشتریان خود را تقویت کرده و اعتماد سازی می کنند .

– هم راستا با رقبا و حتی جلوتر از برخی از آنها می باشند .

– بازگشت کاربران و مخاطبان را به سایت خودشان افزایش می‌دهند .

– رتبه وب سایت خود را افزایش می دهند .

– محتوا و مطالب همیشه در دسترس کاربران می باشد .

– اهمیت دادن به نیاز مخاطب و تهیه محتوای اولیه براساس نیاز آنان .

– پیشرو بودن و اینکه تجهیزات مرتبط با تولید محتوای صوتی و یا هر چیزی دیگری را دارید .

– جمع آوری و داشتن تیمی قدرتمند برای تولید پادکست .

– در اختیار داشتن بهترین و برترین گویندگان جهت ضبط صدا .

مجموعه این عوامل می تواند برای برندسازی کسب و کار اینترنتی تان سودمند باشد . همچنین موجب می شود که کاربران فکر کنند شما علاوه بر توجه به نیازشان ، بهترین و برترین متخصصان را در اختیار دارید .

بررسی کاربرد تولید محتوای صوتی

در ادامه بیان اهمیت و کاربرد تولید محتوای صوتی یا پادکست به چگونگی و چند و چون این نوع محتوا می پردازم . تولید همه نوع محتوا ارزشمند است و خواهان دارد . تولید محتوای صوتی به دلیل نوع کاربرد و تاثیرگذاریش مخاطبان فراوانی دارد . برخی از مهم ترین کاربرد تولید محتوای صوتی عبارتند از :

۱- بلندگوهای هوشمند

تحقیقات سالیان قبل حاکی از آن بود که کریسمس ۲۰۱۷ موجب روندی شد که بلندگوهای هوشمند به سمت جریان اصلی حرکت کنند . احتمالا شما هم اسم الکسا (وب سایت رتبه بندی که الان تعطیل شده) را شنیده اید . ممکن است که یکی از همین ویدیوهای بامزه ای که در مورد سر و کله زدن بچه ها با الکساست را دیده باشید . شاید حتی خودتان یکی از این دستگاهها را داشته باشید .

اما فراتر از سرگرم کردن بچه ها با موسیقی و بازی، این بلندگوهای هوشمند پتانسیل عظیمی برای مشاغل دارند که می تواند هم محصولات و هم کیفیت و اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند . بلندگوهای هوشمند کاربردهای متنوع دارند . به عنوان مثال ، با استفاده از بلندگو هوشمند، مردم می توانند این کارها را انجام دهند :

– تاکسی اینترنتی بگیرند .

– قرارهای ملاقاتی خود را هماهنگ کنند .

– مدیریت خانه هوشمندشان را در دست بگیرند .

البته در ایران به دلیل تحریم ها ، برخی از گزینه های این دستگاهها فعال نیست ولی همچنان دستگاهی کاربردی محسوب می شود . یکی از کارآیی بلندگوهای صوتی این است که حین کار برایتان یک برنامه صوتی پخش می کند . چنانچه تولید محتوای صوتی انجام می دهید، محتوایتان به درد این قسمت از دستگاهها می خورد .

۲- رادیو

رادیو علاوه بر بخش نوستالژی گونه ای که دارد همچنان یک درگاه محبوب برای تولید محتوای صوتی است . این دستگاه پخش کننده ، طرفداران و مخاطبان خاص خودش را دارد . البته نیاز دارد که برای پخش محتوای صوتی تان بخشی از ساز و کار این مجموعه باشید . کاربرد تولید محتوای صوتی بیش از همه جا در رادیو بروز عینی و مصداقی پیدا کرده است .

۳- کتاب صوتی

اگر مسافتی طولانی رانندگی می کنید یا داخل مترو و تاکسی هستید، گوش دادن به کتاب صوتی یک راهکار عالی برایتان می باشد . کتاب صوتی دسته ای از محتوای صوتی است که روند رو به رشدی را در سالیان اخیر داشته است .

افراد زیادی وجود دارند که وقت مطالعه ندارند و یا از دسته افرادی هستند که خیلی با خواندن مطالب ارتباط نمی گیرید . اینجاست که محتوای صوتی ارزش خود را نشان می دهد و می توانید بجای خواندن یک کتاب، فایل صوتی آن را بشنوید . به جای خواندن کتاب با چشم ، از طریق گوش آن را می شنوید . امروزه وب سایت ها و افراد زیادی هستند که به کسب درآمد با کتاب های صوتی مشغولند و درآمد اینترنتی بالایی هم دارند .

۴- تورهای صوتی

یکی دیگر از موارد کاربرد تولید محتوای صوتی در تورهای صوتی خد را نشان داده است . تورهای صوتی از جمله دستگاههایی هستند که به مخاطب در طول مسافرت کمک می کنند . به احتمال زیاد نمونه این دستگاهها را در یکی از سفرهای خود مشاده کرده اید . برای مثال در بناهای تاریخی اصفهان عموما از این تورهای صوتی استفاده می شود . برای این قسمت، تولید محتوای گردشگری هم به شما کمک می کند.

توجه کنید که تور صوتی مخاطب را در جریان اطلاعات کامل از فضا قرار می دهد . این دستگاهها دید روشنی از محیط منتخب در اختیار مخاطب قرار می دهند . مخاطب با داشتن دستگاه و صوت داخلش می تواند صدا را به عقب برگرداند و دوباره مرور کند و به چند زبان مختلف دسترسی داشته باشد . تورهای صوتی به خوبی برای جاذبه های گردشگری بزرگ و کوچک کارآمد است . ضمن اینکه دیگر لازم نیست همه اطلاعات را مستقیم از لیدر بپرنید . این تورها در سفر شخصی هم کاربرد دارد . با تولید محتوای صوتی برای این دست از مخاطب ها هم محتوای درخور تولید خواهید کرد .

۵- ابزارهای آموزشی

همگان اذعان دارند که ، ابزارهای آموزش دیداری و صوتی یک ایده خارق العاده برای انواع مشاغل است . در هر شرایطی ساخت ویدیو یا محتوای صوتی آموزش روش مفیدی برای آموزش است . برای بیشتر مشاغل و کسب و کارها ، وقتی از آموزش صوتی استفاده می کنند، خیالشان راحت است که همه کارمندان و مخاطبان محتوای یکسان و با کیفیتی دریافت می کنند .

برخی از مهم ترین مزایایی که این کسب و کار می تواند به شما ارائه دهد عبارتند از :

– همه همکاران می توانند از این آموزش بهره مند شوند . لذا نیازی به کلاس حضوری و جزوه نویسی بیهوده نیست .

– هر کس می تواند آموزش هایی را که هر یک از اعضای تیم دریافت می کند، کنترل کند .

– میزان رفت و آمدها  را کاهش داده و موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود .

– تولید محتوای صوتی و آموزشی موجب می شود مردم هر کجای دنیا که باشند از مطلبتان استفاده کنند . کافی است به مطلب شما احتیاج داشته باشند بدون نیاز به سفر و رفت و آمد، به آن دست پیدا می کنند .

– این امکان را دارید که ابزارهای آموزشی و تولید محتوای صوتی را به چند زبان ایجاد کنید .

– از آنجایی که این مطالب قابل دانلود هستند، همیشه در دسترس مخاطبان و افراد باقی می مانند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

انواع تولید محتوای صوتی , تولید پادکست و کتاب صوتی , گویندگی صوتی , پادکست

سایر کاربردهای محتوای صوتی

این روزها رد پای وجود محتوای صوتی را در سراسر اینترنت می توانید مشاهده کنید . از یک وبلاگ معمولی مربوط به یک کسب و کار گرفته تا اپلیکیشن ها و پلتفرم هایی که به طور خاص برای استریم ِآنلاین محتواهای صوتی طراحی شده اند .

از آن جایی که گوگل و سایر موتور های جستجو در سیاست های جدید خود، ارزش ویژه ای برای تولید محتوای صوتی و انتشار آن قائل شده اند، بسیار بدیهی است که تنوع این قالب محتوایی را در طی چند سال گذشته شاهد باشیم . کاربرد های محتوای صوتی متنوع است . همان طور که در بالا اشاره شد ، محتوای صوتی در قالب پادکست، کتاب صوتی، برنامه‌ی رادیویی، و غیره ارائه می شود .

هر کسب و کار با توجه به اهداف تبلیغاتی خود می تواند از محتواهای صوتی برای تبلیغ و معرفی خدماتی که ارائه می دهد و برای گسترده‌تر کردن ِتعداد مخاطبان استفاده کند . به همین خاطر، معمولا به کسب و کارها توصیه می شود از همین حالا فکری به حال تولید محتوای صوتی کسب و کار خود کنند . زیرا توجه عموم کاربران شبکه های اجتماعی به سمت محتواهای صوتی ، بیش از گذشته ، در حال افزایش است.

از تولید محتواهای صوتی می توان برای تبلیغات، معرفی محصولات جدید یا خدمات جدید، آگاه سازی مخاطب و غیره استفاده کرد . امروزه، دستیابی به مخاطبان جدید سخت و پیچیده نیست . می توانید با تولید محتوا  از نوع صوتی و انتشار آن در وبلاگ وب سایت تان، شبکه های اجتماعی کسب و کار خود، پلتفرم های پخش  آنلاین ِمحتواهای صوتی و غیره، مخاطبان هدف را به سمت خود جذب کنید .

انواع محتوای صوتی

در مورد انواع محتوای صوتی و زیر مجموعه‌ آن، که پادکست ها هم می شوند در بالا صحبت کردم . محتواهای صوتی انواع و اقسام مختلفی دارند . معمول ترین و رایج ترین نوع از محتواهای صوتی شامل:

– پادکست

– داستان صوتی

– کتاب صوتی

– و مقاله صوتی هستند .

مقاله های صوتی را می توانید در اکثر وبلاگ های مربوط به وب سایت ها بیابید . در برخی از این وب سایت ها مطالب به صورت متنی منتشر شده اند . اما در کنار آنها یک فایل صوتی وجود دارد . این فایل صوتی به شما کمک می کند تا بدون نیاز به خواندن مقاله به صورت چشمی، تنها با یک هدفون یا هندزفری آن را بشنوید .

امروز همه چیز دارای تنوع و تکثر شده و همین موجب ایجاد درآمدزایی هم شده است . توجه کنید که کسب درآمد با گویندگی فیلم و کتاب سالهاست که پولساز بوده و هست . امروزه خواندن کتاب و یا حتی صحبت کردن هم امکان کسب درآمد را میسر کرده است .فقط باید دارای ایده جذاب و پولساز باشید .

دلایل محبوبیت محتوای صوتی

معمولا گوگل به وب سایت هایی که چنین قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند، اهمیت بیشتری می دهد . برای نمونه می توانید سری به وب سایت Medium.com بزنید . اکثر مطالب منتشر شده در این سایت، در کنار یک فایل صوتی ارائه شده اند . پادکست ها با مقاله صوتی تفاوت های فراوانی دارند .

در پادکست ها ما یک موضوع را در قالب داستان و روایت برای مخاطب ارائه می کنیم . اما مقاله صوتی، می تواند به صورتِ غیر داستانی هم برای مخاطب روایت شود . در اصل، مقاله‌ صوتی فقط روخوانی از روی یک متن از پیش نوشته شده است . این در حالی است که پادکست ها دارای جلوه های صوتی، موسیقی و فاصله‌ زمانی مابین هر بخش هستند . پادکست ها تا حد بسیار زیادی شبیه برنامه های رادیویی هستند .

داستان ها و کتاب های صوتی نیز خوانشی از روی کتاب ها هستند . در خوانش این کتاب ها نیز از موسیقی، جلوه های صوتی، تیپ سازی و غیره استفاده می شود . تفاوت داستان ها و کتاب های صوتی با پادکست ها در این است که پادکست ها می توانند تنوع موضوعی داشته باشند .

این در حالی است که کتاب های داستانی و غیرداستانی یک روال مشخص دارند . در هر اپیزود از یک کتاب صوتی، ما با یک موضوع واحد رو به رو هستیم . این در حالی است که در پادکست ها، هر اپیزود می تواند موضوع، مضمون و هدف متفاوتی داشته باشد .

حالا بهتر می توانید متوجه شوید که دلیل محبوبیت محتوای صوتی چیست . محتواهای صوتی متنوع و نا‌محدود هستند و دست مخاطب را برای انتخاب باز می گذارند . همچنین تمامی آنها از نظر زمان هم متنوع هستند . یک مقاله صوتی می تواند نهایتا ۵ دقیقه زمان داشته باشد . این در حالی است که یک کتاب صوتی می تواند سی دقیقه یا حتی بیشتر، زمانداشته باشد .

شیوه تولید محتوای صوتی

به‌طور‌معمول با استفاده از سه تکنیک زیر می‌توان به تولید محتوای صوتی پرداخت :

– تولید محتوای صوتی به‌وسیله‌ ضبط صدای واقعی انسان .

– تهیه محتواهای صوتی با استفاده از تبدیل متن نوشتاری به کلمه گفتاری با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) .

– تولید محتوای صوتی به‌واسطه‌ تشخیص دستورات صوتی از طریق بلندگوهای هوشمند یا دستگاه‌های صدا گرا .

سخن پایانی کاربرد تولید محتوای صوتی

محتوای صوتی اشاره به کلیه محتواهایی دارد که در بستر اینترنت به صورت شنیداری توسط کاربران مصرف می شوند . محتوای صوتی در قالب های متنوعی به کاربران ارائه می شود . در نتیجه، اکثر کسانی که به شنیدن پادکست، کتاب صوتی، داستان صوتی، مقاله‌ صوتی و غیره علاقه مند هستند می توانند با انجام جستجوی کوتاهی به این محتواها دست یافته و از آنها استفاده کنند .

خلاصه اینکه ، محتوای صوتی هر نوع ماده یا اطلاعات منتشرشده‌ای است که از طریق گوش دادن مصرف می‌شود . این قسمت از محتوا شامل هر نوع سرگرمی شنیداری یا وثیقه بازاریابی مانند پادکست‌، کتاب‌های صوتی و یا توانایی دستیار صوتی هوش مصنوعی (AI) است . محتوای صوتی را می‌توان از طریق دستگاه‌هایی مانند بلندگوهای رایانه، هدفون یا بلندگوهای هوشمند نیز پخش کرد .

توجه کنید که پادکست با محتوای صوتی فرق دارد . پادکست نوعی از فایل‌های صوتی است که آن را در شبکه‌های اجتماعی و یا وب‌سایت‌ها به اشتراک می‌گذارند . این در حالی است که یک محتوای صوتی همیشه نیاز به اشتراک ندارد و می‌توان با تولید و استفاده از یک عدد فایل صوتی از مزایای آن استفاده کرد . این نوع فایل‌های صوتی را می‌توان با نرم‌افزارهای مناسب گوش داد . برخلاف فرمت‌های تصویری یا نوشتاری، محتوای صوتی ایجاد می‌شود تا به‌راحتی در حین حرکت یا هنگام انجام چند کار قابل‌مصرف باشد .

نکته آخر کاربرد تولید محتوای صوتی اینکه ، چون مصرف محتوای صوتی افزایش مداوم داشته است، نمی‌توان اهمیت ادغام آن را در تجارت نادیده گرفت . محتوای صوتی می‌تواند راهی مفید برای انتقال داستان، فرهنگ، مأموریت یا صدای سازمان به مشتریان بالقوه خود باشد . علاوه بر این، می‌توان از تولید محتوای صوتی برای بهبود تجربه کاربر (UX) و برقراری ارتباط با کاربران نیز استفاده کرد .

مطلب پیشنهادی

چند نکته برای تولید محتوای سایت های گردشگری ,

آموزش تولید محتوای گردشگری

مسافرت یکی از جذاب ترین ، هیجان انگیزترین و محبوب‌ترین موضوعات وبلاگ نویسی‌ است لذا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.