راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب درآمد اینترنتی برای صاحبش شود . البته راهها و چگونگی کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی یک سوال و پرسش اساسی است . اینکه وبلاگ شخصی می‌تواند یک ماشین پولساز باشد ، در ان تردیدی نیست . شرطش هم انجام یک سرس مقدمات و اقدامات مهم برای آماده سازی جهت کسب درآمد آنلاین پایدار و مستمر است .

اگر کسی از شما پرسید که آیا کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی ممکن است؟ ، حتما جواب مثبت بدهید . چون ذات رسانه پول سازی و خلق ثروت است . البته ذهن‌تان را سمت رادیو و تلویزیون نبرید . همین  وبسایت‌ها ، اکانت‌ ها و کانال های شبکه‌های اجتماعی هم نوعی رسانه هستند .  در این مقاله سایت پول یابی می‌خواهم راجع به راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی بحث کنم . امیدوارم مورد استفاده قرار گرفته و مفید باشد .

آیا کسب درآمد اینترنتی از وبلاگ شخصی ممکن است؟

در جواب سوال امکان کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی ، پاسخ بله و ۱۰۰ درصد می باشد . همین الان که در حال خواندن این مقاله سایت پول یابی هستید، افراد زیادی در خانه نشسته‌اند و به‌خاطر فعالیت وبلاگ‌شان، پول به حساب‌شان واریز می‌شود . برای شروع تصمیم بگیرید هرگونه شک‌ و شبهه احتمالی را از ذهن‌تان بیرون کنید .

فرقی نمی‌کند تخصص‌تان چیست، اگر رسانه داشته باشید و از طریق آن برای خود برندسازی کنید، کسب درآمد چیز دور از ذهنی نخواهد بود . مسلماً یکی از بهترین رسانه‌هایی که می‌توان در اینترنت داشت، یک سایت یا وبلاگ شخصی است . البته نه اینکه شبکه‌های اجتماعی بد باشند . اما قطعاً این سایت و وبلاگ هستند که نقش اصلی را بازی می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی نقش مکمل را دارند .

حوه انتخاب موضوع وبلاگ

این مرحله می تواند آسان ترین یا سخت ترین قسمت در راه اندازی وبلاگ باشد . آموزش ساخت صفحه وبلاگ در وردپرس را مطالعه کنید و ان را اجرایی کنید . در اینترنت راههای راه اندازی سایت وردپرسی به وفور یافت می شود .

مهم ترین موضوع این است که باید سبکی را انتخاب کنید که در آن بیشترین تخصص ممکن را داشته باشید . مهم ترین اشتباهی که بلاگرهای جدید انجام می دهند، این است که موضوعی را انتخاب می کنند که نمی توانند در آن هیچ گونه خلاقیتی از خودشان نشان دهند .

حوزه ای را باید انتخاب کنید که بتوانید درباره اصل و حواشی آن هم در وبلاگ شخصی تولید محتوا کنید . هرچه تسلط شما در آن حوزه کاری بالا باشد میزان موفقیت در کسب و کارتان هم بیشتر خواهد بود . برای مثال در صورتی که به مد و فشن علاقه دارید، می توانید به جای اینکه فقط در مورد مد محتوا بنویسید، در مورد طراح هایی بنویسید که با نگاه ویژه ای به طبیعت کار خودشان را انجام می دهند .

راههای یافتن موضوع مناسب وبلاگ 

انتخاب حوزه کاری و فعالیت به علاقه ، نیاز بازار و تخصص تان بستگی دارد . بدون انتخاب حوزه خوب و مناسب امکان کسب درآمد‌ اینترنتی از وبلاگ شخصی میسر نخواهد بود .با این حال برخی از بهترین روش ها برای پیدا کردن موضوع وبلاگ عبارتند از :

۱- بررسی وبلاگ های دیگران :

در اولین مرحله و گام باید این کار را انجام دهید . چه موضوعاتی وجود دارند که از قبل توانسته اند موفق باشند و چه موضوعاتی پوشش داده نشده اند؟ شما باید فضاهای خالی موجود در بازار را پیدا کنید .

۲- استفاده از گوگل :

مردم به دنبال چه موضوعاتی هستند؟ از جستجوهای پیشنهادی گوگل استفاده کنید تا بفهمید مردم به دنبال چه چیزهایی می گردند . اگر مردم به دنبال چیزی می گردند، پس به احتمال زیاد به آن نیاز دارند .

۳- جستجو در انجمن ها و فروم های مختلف :

زمانی که افراد نمی توانند پاسخ سوال های خودشان را پیدا کنند، از فروم ها و انجمن ها استفاده می کنند . با بررسی سوالات پرسیده شده در انجمن ها می توانید متوجه شوید که مردم به دنبال پاسخ چه سوالاتی هستند و چه موضوعاتی برای آن ها مهم است .

۴- استفاده از علایق شخصی خودتان :

با وجود اینکه تمامی موارد بالا خیلی مهم هستند، اما وبلاگ نویسی در مورد چیزی که هیچ علاقه ای به آن ندارید، کار بیهوده ای است . شما به سرعت خسته خواهید شد و مردم هم متوجه عدم علاقه شما خواهند شد . به همین خاطر بهتر است فقط در مورد موضوعاتی بنویسید که واقعا به آن ها اهمیت می دهید .

کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی , راههای کسب درآمد از بلاگ , چطور از وبلاگ خود پول دربیاوریم؟

دلایل اهمیت وبلاگ نویسی برای کسب و کارها

وبلاگ، فضایی برای نوشتن و انتشار افکار ، عقاید و نیز مهارت و تخصص است . از طرفی با وبلاگ نویسی، به تعبیر و تفسیر کسب و کار خودتان می‌پردازید. پس می‌تواند در رونق یا عدم رونق کسب و کارهای مختلف موثر باشد .

جالب است بدانید که بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا مانند آمازون از وبلاگ نویسی، به عنوان راهکاری برای جذب مشتری استفاده می‌کنند . اما امروزه درآمد وبلاگ نویسی برای کسب و کارها به دلایل متعددی ، اهمیت زیادی دارد، این دلایل عبارتند از :

– برای به اشتراک گذاری مطالب، فرصت کافی و شرایط لازم را فراهم می‌کند .

– ارتباط برندتان با افراد مختلف را حفظ و تقویت می‌کند .

– کسب و کار شما را به عنوان یک صنعت کارآمد، پیشرو و موثر معرفی می‌کند .

– به تقویت و توسعه ارتباط با مشتریان جدید و مشتریان قدیمی کمک می‌کند .

– به شما کمک می‌کند تا از موتورهای جستجو مخصوصا گوگل امتیاز بیشتری دریافت کنید .

اهمیت تولید محتوا برای زنده نگهداشتن کسب و کار

محتوای بدون کپی برداری یعنی پادشاه، یعنی کسب درآمد اینترنتی مستمر و پایدار . خیلی از راه های کسب درآمد آسان از طریق بلاگ و یا از طریق بلاگری به شما گفته می شود . اما نکته ای که باید توجه کنید این است که فرقی نمی کند وبلاگ نویس باشید یا سئوکار . اگر وظیفه تولید محتوای یک سایت را بر عهده دارید مهم این است که بتونید پادشاه یا محتوا را تولید کنید .

منظور از پادشاه همان محتواهایی هستند که بدون کپی برداری و با خلاقیت ، دانش فردی و با مطالعه کردن منابع دیگران به دست می آورید و می نویسید . اگر شما در مورد مزایای محصولات و کالاهایی که می خواهید بفروشید، چیزی ندانید و محتوای آن را تولید نکنید مشتری چطور می تواند به شما اعتماد کند ؟

فکر کردید فقط با بارگذاری یک عکس از محصول می توانید به فروش اینترنتی و کسب درآمد برسید؟ نه اصلا اینطور نیست . شما باید برای اآن محصولات محتوای کامل تولید کنید تا موتورهای جستجو آنها را به کاربرهای دیگه نشان دهند .  این کار یعنی شانس فروش جنس و کسب درآمد از تولید محتوا امکان پذیر است .

پس پادشاه را حفظ کنید و هیچ وقت خسته نشوید چون درآمد اینکار خشتگی را از تن تان دور می کند .  به عبارتی پادشاه (محتوا) این کار را برای شما انجام می دهد اگر بتوانید درست استفاده کنید .

تفاوت بهینه سازی و بروزرسانی محتوا

همیشه محتوای وبلاگ شخصی خودتان را بروز رسانی و بهینه کنید . وقتی صحبت از بروزرسانی محتوا می شود یعنی اینکه به متن خودتان اطلاعات جدید اضافه کنید . ولی وقتی صحبت از بهینه سازی محتوا می شود یعنی اینکه بایستی غلط های املائی، چسبیدگی نوشته ها، توضیحات Alt تصویر و سایر موارد را درست کنید .

به کار بردن تصاویر مرتبط و مناسب، حجم سبک تصاویر، متن بدون حاشیه روی، اضافه کردن پادکست مقاله مرتبط، بارگذاری ویدئو مرتبط و غیره تاثیرگذار هستند . مطالب یا مقالات خودتان را برای کاربران جذاب کنید .

موتور جستجوی گوگل از اینکه محتوای خودتان را بروز رسانی می کنید لذت می برد و برای کسب و کارتان ارزش قائل می شود . پس این مورد را جدی بگیرید چون با اینکار الگوریتم های گوگل بیشتر به شما سرمی زنند تا صفحات وبلاگ تان را ایندکس کنند . وقتی محتوای خودتان را بروز می کنید و به تعداد کلمات محتوای خودتان کلمات جدید اضافه می کنید این کار شما هم برای موتور جستجوی گوگل بسیار ارزشمند محسوب می شود . نتیجه نهایی اینکه ، موجب رشد رتبه وبلاگ شخصی شما و دسترسی به صفحات برتر خواهد . اگر به کسب درآمد اینترنتی مستمر فکر می کنید از به روزرسانی در کنار بهینه سازی محتوا هرگز غافل نشوید .

راه معقولانه کسب درآمد از وبلاگ نویسی

مطمئناً قرار نیست یک روزه و با یک مقاله معجزه کنید و به درآمدزایی بالا برسید . لذا برای درک بهتر ترجیح می دهم معقولانه راه رسیدن به کسب درآمد از وبلاگ را به مراحل مختلف تقسیم کنم تا به خوبی نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید . اگر بخواهیم صفر تا صد کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی را فقط نام ببربم، می گویم :

۱- در اولین قدم، یک وبلاگ شخصی مناسب بسازید .

۲- محتوای مفید ، موثر و مناسب تولید کنید .

۳- محتوای خود را همیشه بهینه سازی کنید .

۴- به دنبال مخاطبان بیشتر بگردید .

۵- اعتماد و وفاداری مخاطبان خود را جلب کنید .

۶- و در نهایت، از ارتباط خوب خود با بازدیدکنندگان برای کسب درآمد اینترنتی استفاده کنید .

هرچند موارد گفته شده در بالا به ظاهر اندکی کلی و مبهم به نظر می رسند، اما برخی از آنها نیازمند دقت، تجربه و زمان زیادی برای تسلط کافی هستند . اجرای درست آنها ، روند کسب درآمد اینترنتی پایدار و معقولانه را از طریق وبلاگ شخصی میسر می کند .

عوامل تاثیرگذار در میزان درآمدزایی یک وبلاگ

یقینا میزان درآمدزایی یک وبلاگ به عوامل مختلفی بستگی دارد که با رعایت آنها امکان کسب درآمد از اینترنت ممکن خواهد شد . این عوامل عبارتند از :

۱- انتخاب نیچ Niche یا گوشه‌ای از بازار

اینکه بخواهید وارد حیطه‌ای شوید و راجع‌به همه‌چیز صحبت کنید، اصلا عاقلانه نخواهد بود .  ابتدا باید نیچ یا گوشه‌ای را انتخاب و از آنجا به بازار ورود کنید . به این کار در اصطلاح نیچ مارکتینگ Niche Marketing می‌گویند . ترجمه آن هم بازاریابی گوشه‌ای می شود که خیلی قشنگ نیست .

یکی از عوامل مهمی که در میزان درآمد اینترنتی شما از وبلاگ‌ شخصی تان اثرگذار است، گوشه‌ای است که انتخاب می‌کنید . اینکه چقدر مخاطب دارد، اینکه چقدر مخاطبانش حاضر به هزینه هستند و بازار به آن نیاز دارد .

۲- دموگرافیک مخاطبان

مسلماً افراد ۳۰ تا ۴۰ سالی که عموم‌شان مدیران کسب‌و‌کارهای مختلف هستند، بیشتر از دانشجوها حاضر به هزینه کردن هستند . دانشجوهایی که احتمالاً با مشکلات مالی هم دست‌وپنجه نرم می‌کنند . پس اینکه مخاطب شما چه افرادی هستند هم تاثیر زیادی در میزان درآمد از وبلاگ‌تان خواهد داشت . یقینا نوجوانان و کودکان کمتر می توانند بابت خدماتی که دریافت می کنند پول پرداخت کنند .

دانستن دمو گرافیک مخاطبان در ادامه به استمرار و میزان درامد اینترنتی کمک شایانی می کند . این موضوع تاثیر شگرفی بر روی کسب و کارهای اینترنتی داشته و عدم اطلاع از آن چه بسا به شکست آن منجر شود .بدون تردید ، دموگرافیک مخاطبان بر میزان درآمد تاثیر مستقیم دارد .

۳- روش درآمدزایی

قصد پول‌سازی از چه روشی را دارید؟ آیا می‌خواهید محصولات‌تان را روی وبلاگ بفروشید؟ یا می‌خواهید با نمایش تبلیغات در سایت‌تان درآمد داشته باشید؟ شاید هم ترکیبی از چند روش را انتخاب کنید .

مسلماً متد یا روش درآمدزایی انتخابی‌تان، بر میزان درآمدی که می‌توانید از وبلاگ‌تان داشته باشید اثر مستقیم خواهد داشت .

۴- ترافیک ورودی

هر روشی که برای کسب درآمد از وبلاگ شخصی درنظر گرفته باشید، رابطه مستقیمی با ترافیک ورودی‌تان دارد .  مسلماً هرچقدر بازدیدکننده بیشتری داشته باشید، متعاقباً پول بیشتری هم کسب خواهید کرد . وبلاگ شخصی بدون ترافیک یا بازدید کننده انگار وجود ندارد . البته در کنار ترافیک بالا، نرخ تبدیل‌ بازدیدکننده هم اهمیت دارد .

۶- اختصاص میزان زمان به وبلاگ

پرداختن به وبلاگ شغل تمام وقت‌تان است یا فقط یک درآمد جانبی در کنار کاری دیگر؟ البته کسب درآمد با وبلاگ نویسی می‌تواند تا حدی باشد که نیاز به هر کار دیگری را هم از بین ببرد . اما خوب شاید در ابتدای کار خیلی معقول نباشد که زندگی و تمام کسب و کارتان را به وبلاگ‌تان وابسته کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راه اندازی سایت یا وبلاگ

در کل وقتی تمام زمان‌تان را صرف وبلاگ کنید، به‌احتمال خیلی زیاد درآمد اینترنتی خیلی بیشتری هم خواهید داشت . هرچه بیشتر زمان صرف کنید میزان درامد به همان نسبت افزایش خواهد یافت .

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟ , کسب درآمد از تولید محتوا در وبلاگ

روش‌های کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

راهها و کانال‌های مختلفی برای پول‌سازی از طریق وبلاگ شخصی وجود دارد . البته برای رسیدن به پول‌سازی، ابتدا باید برخی زیرساخت‌ها را آماده کرد . در اینجا می‌خواهم بگویم از چه روش‌هایی می‌توان توسط وبلاگ شخصی کسب درآمد اینترنتی داشت . مهم ترین و ساده ترین راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی عبارتند از :

۱- گرفتن پیشنهاد کار و مشاوره دادن

بسته به حیطه‌ کاری که در آن تخصص دارید، خیلی‌ از مخاطبان نیازمند مهارت تان هستند . اگر بتوانید این افراد را در برنامه‌های بازاریابی‌تان به‌درستی هدف بگیرید و آن‌ها را به وبلاگ‌تان بکشانید، احتمال اینکه تبدیل به مشتری‌تان شوند ، بسیار زیاد است . این اتفاق نتیجه همان برندسازی است و

همچنین مشاوره دادن هم یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از وبلاگ شخصی است . به این صورت که افراد وارد وبلاگ‌تان می‌شوند و بر اساس محتوایی که به آن‌ها ارائه می‌کنید، مطمئن می‌شوند که شخص صاحب‌نظری در زمینه تخصص خودتان هستید . بنابراین، احتمال اینکه حاضر باشند برای گرفتن مشاوره از شما هزینه کنند هم وجود دارد .

البته مشاوره دادن در زمینه های حقوقی ، روانشناسی ، کسب درآمد اینترنتی ، طراحی سایت ، سئو ، امنیت شبکه و… امروزه از طریق اینترنت رایج است .

۲- افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing

معنی لغوی افیلیت مارکتینگ ، بازاریابی وابسته می‌شود . البته این مفهوم زیاد ترجمه خوبی نیست . به‌همین دلیل بیشتر از عبارت بازاریابی اشتراکی یا همکاری در فروش استفاده می‌شود .

سازوکار این نوع بازاریابی به این شکل است که در ازای جذب مشتری برای دیگران، از آن‌ها کمیسیون دریافت می‌کنید . برای مثال، وبمستری که شناخته‌شده باشد و رسانه خوبی هم ساخته باشد، می‌تواند به صفحه همکاری در فروش سایت پول یابی برود و با عضویت در آن، به ازای هر مشتری‌ که می‌فرستد پورسانت دریافت کند . این نوع کسب درآمد از اینترنت را ساده ترین نوع و معامله‌ای دوسر برد برای هر دو طرف می دانند .

این نوع از شراکت ها این‌روزها بسیار رایج است . بسیاری از سایت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های مختلف هم از آن استفاده می‌کنند . فارغ از مزایا و معایب این شیوه کسب درآمد از اینترنت ، افراد زیادی از این طریق پول به دست می آورند .

۳- تولید و فروش محصولات دیجیتال شخصی

اگر به مرحله‌ای رسیدید که به‌عنوان یک مرجع معرفی شده اید، می‌توانید کتابی مرتبط با تخصص‌تان بنویسید و در قالب ایبوک e-book به فروش برسانید . ساخت یک دوره ویدیویی هم می‌تواند ایده خوبی برای کسب درآمد از وبلاگ شخصی باشد . به‌شرطی که مشتریان‌تان حاضر باشند برای آن هزینه کنند .

حتی این روز‌ها مفهوم جالب دیگری در دنیای بلاک‌چین پدید آمده است که NFT نام دارد . اگر بخواهیم وارد آن شویم کلاً از مسیر این مطلب سایت پول یابی خارج خواهیم شد . اما بد نیست جست‌و‌جویی در رابطه با آن داشته باشید . این مقوله جدید می‌تواند بسیار پول‌ساز و البته جذاب باشد البته برای کسانی که هیجان کسب درآمد اینترنتی زیاد را دارند .

۴- نمایش انواع تبلیغات اینترنتی

یکی دیگر از روش‌های راحت و ساده کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی ، نمایش تبلیغات در آن است .  مهم‌ترین شرط گرفتن تبلیغات اینترنتی با قیمت قابل‌قبول، داشتن ترافیک یا ورودی بالا از طریق وبلاگ است .

نکته بسیار مهم اینکه، در گرفتن و قرار دادن تبلیغات در سایت زیاده روی نکنید . کاری نکنید که حجم بالای تبلیغات برای مخاطب آزاردهنده شده و آنها را از وبسایت فراری دهد . این کار شاید در کوتاه‌مدت برایتان سود بیشتری داشته باشد، اما در بازه زمانی طولانی قطعاً به ضررتان خواهد بود .

توجه کنید که با ترافیک بالا جذب تبلیغات اینترنتی و کسب درآمد چندان سخت نخواهد بود . اگر نیچ یا گوشه خود را به‌درستی پیدا کرده باشید، اصناف مرتبط به سراغ‌تان می‌آیند و از شما می‌خواهند قسمتی از سایت‌تان را به تبلیغ آنها اختصاص دهید . برای جذب مشتری تبلیغاتی هیچ کاری هم نیاز نیست انجام دهید . همه کارها قبلاً و با جذب ترافیک معقول انجام شده‌اند . یعنی خود بازدید بالا ، سفارش دهندگان تبلیغات را به سمت شما سرازیر می کند .

۵- پست اسپانسری یا حامی مالی

وقتی گوشه‌ای یا نیچ (Niche) را انتخاب می‌کنید و شروع به تولید محتوا در آن زمینه ‌کنید، پس از مدتی به‌عنوان یکی از افراد تاثیرگذار آن حیطه شناخته می‌شوید . مهم‌تر از آن، صاحب رسانه‌ای خواهید شد که به‌صورت هدفمند، بازدیدکنندگانی از آن نیچ یا گوشه را جذب خود می‌کند .

بنابراین، وبلاگ تان می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای دیده شدن برندهای مرتبط باشد . مثلاً اگر وبلاگ‌تان راجع به طبیعت‌گردی و مشخصاً کمپینگ باشد، بهترین مکان برای تبلیغات یک فروشگاه لوازم کوهنوردی و کمپینگ است . چه جایی بهتر از وبلاگی که همه بازدیدکنندگانش خوره‌های گذراندن شب در طبیعت هستند .

فقط توجه کنید که پست اسپانسری نباید تبدیل به تبلیغات اینترنتی محض شود . سازوکار به این شکل است که بر اساس برنامه خود محتوایی تولید می‌کنید و در قسمتی از آن، به اسپانسر یا حامی مالی وبلاگ اشاره خواهید کرد .

همان‌طور که از نام آن مشخص است، برند مربوطه اسپانسر یکی از پست‌های شما شده است . درست مثل برندهایی که اسپانسر یک تیم فوتبال یا ورزشی می‌شوند . آیا تیم‌ها برای نمایش اسپانسرشان به میدان می‌روند؟ خیر . اما اسپانسر به‌خاطر پرداخت پول و نوشته شدن نامش روی پیراهن آن تیم دیده می‌شود . برند تجاری هم بابت پرداخت پول ، نامش در بین محتواها به صورت هدفمند آورده می شود .

۶- فروش محصولات به‌عنوان یک سایت e-commerce

در مورد سوم از روش‌های کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی در این مقاله ، به فروش محصولات دیجیتالی اشاره شد . اما می‌توانید با توجه به نگاه کسب درآمد اینترنتی خودتان ، محصولات فیزیکی را هم در وبلاگ‌تان بفروشید . نوع محصولات و کالاها هیچ  فرقی نمی‌کند چه باشد . از صنایع دستی مخصوص دکوراسیون گرفته تا کفش و دمپایی و لوازم آرایشی و بهداشتی را می توانید عرضه کنید .

فقط یادتان باشد که باید بازار درست را هدف بگیرید . به این ترتیب، بازدیدکننده‌ای سمت‌تان می‌آید که احتمال تبدیل شدنش به مشتری بالا باشد . مثلا نمی توانید تولید محتوا در راستای مقالات بهداشتی و پزشکی داشته باشید و محصولات و کالاهای فرضا فنی و ساختمانی بفروشید . باید بین تولید محتوا ، کیفیت ترافیک و نوع محصولات ارائه شده در وبلاگ ، تناسب و همخوانی وجود داشته باشد .

۷- فروش اشتراک ماهیانه جهت دریافت برخی از محتواها

اگر بتوانید برندسازی خوبی داشته باشید، دریافت پول به‌ازای اشتراک عضویت در سایت دور از دسترس نیست . البته نباید زیاد روی این نوع از درآمد اینترنتی برای روزهای اول (حتی سال اول) حسابی باز کنید . ولی اگر مشهور و معروف شوید و یا به آن مرحله برندی برسید، پول خوبی به حساب‌تان واریز خواهد شد .

در این روش، بسیار مهم است که محتوای پولی ارزش کافی را داشته باشد . یعنی چیزی تولید و منتشر کنید که مخاطب حاضر باشد بابت آن پول بپردازد . البته برای موفقیت در استمرار کسب درآمد اینترنتی بهتر است تمام سایت را پولی نکنید . با تولید محتواهای رایگان کاربران را مشتاق کنید تا عضویت را بخرند و بتواند محتوای به‌اصطلاح پرمیوم یا پولی را مصرف کنند .

البته می توانید از روش درآمدهای دوره‌ای (Recurring Income) هم استفاده کنید . در این روش کاربران با پرداخت یک حق اشتراک هفتگی، ماهیانه یا سالیانه به سرویس‌ها، مقالات و فایل‌های خاص دسترسی پیدا می‌کنند . مجددا تاکید می شود که در این شیوه، باید محتواهایی کاملا علمی، مستند و به روز در اختیار کاربران قرار داده شود . همچنین باید سرویس‌هایی به آنها ارائه شود که در سایر وب سایت‌ها وجود نداشته باشد .

۸- فروش تمام وبلاگ

بعد از اینکه وبلاگ‌تان به نامی شناخته‌شده در حیطه فعالیت خود تبدیل شد، می‌توانید به فروش یکجای آن به شخص دیگری اقدام کنید . لازمه این کار، بنای کامل زیرساخت‌ها و جذب ترافیک بالا است . سایتی که بازدید مناسب و درآمدزایی هم داشته باشد مشتریان دست به نقد خوبی خواهد داشت .

کسی که بخواهد وبلاگی را خریداری کند، میزان سوددهی آن برایش اهمیت زیادی خواهد داشت . آیا تبلیغات سود خوبی به‌همراه دارند؟ کسی حاضر است اسپانسر پست‌ها شود؟ جواب به این سوالات ، قیمت وبلاگ را مشخص می کند .

در کل که اگر پول درشت نیاز داشتید و وبلاگ‌تان رشد کافی را کرده بود، می‌توانید روی فروش کامل آن هم حساب باز کنید . این کار ، درست مثل صاحب یک استارتاپ است که تمام ایده‌اش را یکجا می‌فروشد .

۹- فروش فضای تبلیغاتی خبرنامه

یکی دیگر از گزینه های کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی ، فروش جایگاه های تبلیغاتی موجود در خبرنامه سایتتان است . انجام این کار وقت خیلی کمی می برد، اما مبلغ دریافتی در ازای آن چشمگیر است . با این وجود باید قبل از شروع، یک لیست ایمیل نسبتا بزرگ ایجاد کنید تا برندها بتوانند به شما اعتماد کنند . این شیوه کسب درآمد اینترنتی برای وبلاگ های پر بازدید و با سابقه بسیار مناسب و پولساز است .

۱۰- برگزاری دوره‌ها و سمینارهای آموزشی

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی ، برگزاری دوره‌های آموزشی است . در این روش با در نظر گرفتن موضوعی مشابه مطالب وبلاگتان، یک سمینار برگزار ‌می‌کنید . کاربران نیز از طریق وبلاگتان در این دوره‌ها ثبت نام می‌کنند .

توجه کنید که این روش به مهارت و تسلط بالایی نیاز دارد . باید سعی کنید قبل از برگزاری دوره‌ها با ارائه محتواهای مفید و ارزشمند، مخاطبان خود را راضی نگه دارید تا به شما اعتماد کرده و در سمینارها شرکت کنند .

۱۱- استفاده از محتوای تبلیغاتی یا رپورتاژ آگهی

در این شیوه باید برای معرفی و فروش محصولات و خدمات سایر کسب و کارها، محتوایی را در وبلاگ خود منتشر کنید . به عنوان مثال اگر قصد دارید برای یک فروشگاه مواد غذایی تبلیغ کنید، محتوای شما ضمن ارائه اطلاعات مفید، باید محصولات فروشگاه را نیز در قالب تصاویر مختلف به کاربران نشان دهد . در صورت امکان بر روی تصاویر، tag ایجاد کنید یا به وب سایت اصلی لینک دهی کنید، به این ترتیب مخاطبان را به خرید محصولات و خدمات آن‌ها تشویق می‌کنید .

موفقیت و کسب درآمد با رپورتاژ آگهی در وبلاگ نویسی، به مواردی مانند اعتبار وبلاگ ، میزان بازدید وبلاگ ،کیفیت محتوای و کیفیت محصولات وب سایت اصلی بستگی دارد . رپورتاژ آگهی و همچنین بک لینک از راههای پولساز برای مدیران وبسایت ها محسوب می شود .

۱۲- ایجاد فروشگاه اینترنتی در وبلاگ شخصی

در صورتی که وبلاگ شما مخاطبان بسیار و ترافیک قابل توجهی دارد، می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید . از طریق فروشگاه ، با فروش محصولات مرتبط با موضوع وبلاگ خود، البته با قیمت پایین‌تر و در نظر گرفتن تخفیف، از این راه درآمد وبلاگ نویسی مناسبی داشته باشید .

از بین تمام روش های کسب درآمد از وبلاگ شخصی تجربه ثابت کرده که فروش محصولات فیزیکی یا دانلودی از طریق فروشگاه شخصی بهترین راهکار است . این شیوه کسب درآمد اینترنتی بسیار بالا بوده و دارای پایداری و استمرار است .

۳ اقدام مهم برای آماده‌سازی وبلاگ پردرآمد و پولساز

همان طور که در بالا اشاره شد هر کسب و کاری نیاز به زیرساخت و فراهم کردن زمینه های لازم دارد . پی‌ریزی یک وبلاگ پول‌ساز، از همان قدم اول، با ساخت وبلاگ آغاز می‌شود .  در این بخش راجع‌به ۳ اقدام اساسی و مهم که برای ساخت یک وبلاگ سودده لازم است صحبت می شود . طبق ضرب‌المثل : خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج ، اگر می خواهید دیوارتان تا ثریا کج نرود، به این ۳ مورد حساسیت ویژه‌ای نشان دهید . این موارد عبارتند از :

۱- از همان اول سراغ سیستم وردپرس بروید

پلتفرم‌های ساخت وبلاگ بسیاری در اینترنت وجود دارند . از انواع خارجی گرفته تا مشابه‌های داخلی، اما اگر می‌خواهید از همان اول یک وبلاگ باثبات بسازید، بهتر است آنها را فراموش کنید . بزرگ‌ترین مشکل این پلتفرم‌ها، محدودیت‌هایی هستند که دست سازنده را تا حد بسیار زیادی می‌بندند . هر نوع فعالیتی باید در چارچوب قوانین تعیین‌کننده باشد و این خودش بزرگ‌ترین محدودیت است . پس چرا سراغ سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس نرویم .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات کلیدی در کسب و کار اینترنتی از وبلاگ

سیستم مدیریت محتوا وردپرس با در اختیار داشتن کلی ابزار و افزونه، تقریباً هرگونه نیازی را برطرف می‌کند و یک گزینه عالی برای راه‌اندازی وبلاگ‌تان است . مخصوصاً اگر برنامه درآمدزایی از آن را داشته باشید . با وجود وردپرس بهتر است سراغ سایر موارد نروید .

۲- تمرکز فراوان روی افزایش ترافیک

در بخش بیان روش های کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی این مقاله سایت پول یابی همواره روی یک نکته تاکید داشتیم . همواره می گفتم وجه مشترک بین همه آن‌ها این است که برای عملی شدن ، نیازمند ترافیک و بازدیدکننده هستید . امکان ندارد که بدون داشتن بازدیدکننده بتوانید از وبلاگ‌تان درآمد اینترنتی داشته باشید .

مسلماً هرچه ترافیک یا بازدید کننده بیشتر باشد، پول‌سازی هم راحت‌تر خواهد بود .  اگر می‌خواهید صفحات مختلف وبلاگ‌تان در نتایج گوگل رتبه‌های خوبی بگیرند، باید با مفهوم سئو seo آشنا باشید . رعایت اصول سئو ( بهینه سازی ست برای موتورهای جستجو ) و تولید محتوا ، شاه کلید افزایش ترافیک می باشند .

جدا از مسئله سئو که بیشتر مرتبط با راضی کردن گوگل است، باید رضایت بازدیدکنندگان‌ یا مخاطبانتان را هم جلب کنید . انجام دو کار، در این امر بسیار مفید خواهند بود: ۱- تدوام و استمرار در تولید محتوا و ۲- عمل کردن طبق برنامه‌ریزی و تقویم . نوشتن بلاگ‌پست‌های باکیفیت با‌ داشتن دانش لازم امکان پذیر است .

۳- بهره گرفتن از قدرت دیجیتال مارکتینگ

اگر قصد کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی را دارید، خواسته یا ناخواسته در حال فعالیت در دنیای دیجیتال هستید . پس برای موفقیت و کامیابی باید برای بازاریابی دیجیتال هم برنامه داشته باشید . این کار کمک می‌کند وبلاگ‌تان بیشتر دیده شود و به‌نوعی در افزایش ترافیک موثر خواهد بود . وبمستران باید حتما به آموزش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال توجه ویژه داشته باشند . برخی از موثرترین کانال‌های دیجیتال برای افزایش بازدید عبارتند از:

– ایمیل مارکتینگ  .

– تبلیغات سرچ پولی مثل Google Ads .

– استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص اینفلوئنسر مارکتینگ .

۶ توصیه کلیدی برای کسب درآمد از وبلاگ

در این مقاله سایت پول یابی با روش‌های مختلف کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی آشنا شده اید . می‌دانید فاکتورهای مختلفی در میزان درآمد اینترنتی که می‌توانید داشته باشید دخیل هستند . همچنین چگونگی پی‌ریزی یک وبلاگ برای کسب درآمد را هم آموختید . حالا ۶ نکته یا توصیه مهم که برای نهایی کردن کل فرایند لازم است گفته می شود .

این نکات و توصیه ها حاصل تجربیات فردی است که درآمد اینترنتی بسیار زیادی از وبلاگش دارد . برای اطمینان می‌توانید متن اصلی را در بلاگ‌پستHow To Monetize a Blog in 2021 که در سایت Hostgator قرار دارد بخوانید . این توصیه های کلیدی عبارتند از :

۱- اصلا به وبلاگ‌تان به‌عنوان سرگرمی نگاه نکنید

اگر واقعا می‌خواهید از وبلاگ درآمد آنلاین کسب کنید، به چشم سرگرمی  به آن نگاه نکنید . اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب می شوند و منجر به شکست‌‌شان می‌شود . انتخاب نیچ یا گوشه ای از بازار موردعلاقه‌شان بدون توجه به درخواست بازار است .

حتما باید نیاز بازار و مخاطب را بشناسید . در واقع،  باید راجع به موضوعی محتوا تولید کنید که علاوه بر علاقمند بودن به آن، مشتاقان خودش را هم داشته باشد . تعادل را رعایت کنید، یعنی صرفاً موضوعات پرطرفدار را که هیچ تخصصی در آن ندارید را هم انتخاب نکنید . در فضایی فعالیت کنید که علاقه و مهارت خوبی دارید .

بهتر است به وبلاگ‌تان به‌عنوان یک استارتاپ نگاه کنید . استارتاپی که می‌خواهد نیاز بخشی از افراد را برطرف کند . شما به‌خاطر تخصصی که دارید می‌توانید این کار را انجام دهید .

۲- پیش بردن پروسه‌ها در ابعاد بزرگ

اگر واقعا می‌خواهید بزرگ شوید و کارهای بزرگ انجام دهید، باید بدانید که تنهایی کاری از پیش نخواهید برد . به‌همین خاطر است که Scale Up کردن اهمیت پیدا می‌کند . اسکیل آپ Scale up به شرکتی می گوشند که مدل کسب و کار خود را تبدیل به یک مدل تکرار پذیر می کند . سپس خدمات و محصولات خود را با نیاز بازار مطابقت می دهد .

در حقیقت به این اعتماد و اطمینان رسیده که مدل کسب و کارش، هر چند در ابعاد کوچک است ، ولی می تواند به همه نیازها در ابعاد بزرگ پاسخ دهد . به عبارتی دیگر، مدل کسب و کار در اسکیل آپ، از توانایی مقیاس پذیری برخور دار است .

یکی دیگر از مفاهیم اسکیل آپ،  شرکتی است که محصول و بازار مناسب را تعیین می کند . به واقع این گونه شرکت ها قطعا می دانند که چه خدماتی و چه محصولاتی را به کدام یک از بازار ها و مشتریان عرضه کنند . اسکیل آپ یک مرحله از مراحل رشد کسب وکار است که بعد از استارت آپ قرار می گیرد .

نوشتن بلاگ‌پست‌های با کیفیت و معرکه به‌تنهایی کارآمد نیستند . باید بر اساس استراتژی مدونی پیش بروید . کیورد ریسرچ کنید . فعالیت رقبای‌تان را بررسی کنید . هدف سرچ کاربر را درک کنید . تقویم محتوا بسازید و لینک‌سازی کنید و… . همچنین یادتان باشد که برای بزرگ شدن، برون‌سپاری برخی از مسئولیت‌ها ضروری است .

۳- جذب ترافیک ارگانیک یا طبیعی

همان‌طور که بارها تاکید شد، برای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی باید بازدیدکننده بیشتری داشته باشید . بدون بازدید کننده و یا با ترافیک کم عملا درآمد آنلاینی نخواهید داشت . موارد زیر در جذب ترافیک طبیعی کمک رسان است :

– سئو ساختار کلی سایت .

– نوشتن محتوای سئوپسند .

– گرفتن بک‌لینک از سایت‌های معتبر .

– لینک داخلی به محتواهای وبلاگ .

– ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی .

– بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی .

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید، تمام موارد بالا، منجر به افزایش ترافیک ورودی سایت‌تان خواهند شد .

۴- داشتن برنامه درآمدزایی مشخص برای هر بازه زمانی

نکته بسیار مهم اینکه باید از روز اول برنامه‌های مشخصی برای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی داشته باشید . Adam Enfoy یک بلاگر موفق و پولساز در این زمینه است که بر اساس تجربیاتش، برنامه زیر را پیشنهاد می دهد :

– روز اول تا ۹۰ (بازدید از ۰ تا ۱۰۰۰): ارائه مشاوره حرفه‌ای در زمینه تخصص‌تان .

– از روزهای ۹۰ تا ۱۸۰ (بازدید از ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰): افلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش .

– روز ۱۸۰ تا ۳۶۵ (بازدید بالای ۵۰۰۰): فروش اولین دوره آنلاین .

– آغاز سال دوم و پس از آن (بازدید بالای ۱۰۰۰۰): فروش اشتراک برای عضویت در وبلاگ .

البته این برنامه بر اساس تجربیات شخصی Adam است و برای هرکس می‌تواند متغیر باشد . با این حال به عنوان یک بلاگر معروف می تواند ، الگوی صاحبان وبلاگ ها برای کسب درآمد از اینترنت قرار گیرد . او نمونه فردی است که کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی را کاملا محقق کرد .

۵- طراحی یک قیف فروش کارآمد

مفهوم قیف فروش به زبان ساده، فرایند جذب سرنخ تا تبدیل شدن آن به مشتری نهایی است . قیف فروش Sales Funnel یا روند فروش Sales Process یا قیف عملکرد Revenue Funnel یک اصطلاح بازاریابی برای سفری است که مشتریان احتمالی Prospects یا سرنخ ها Leads در مسیر خرید خود طی می کنند .

ابتدای این قیف با تعداد زیادی از مشتریان بالقوه شروع می شود که ممکن است در مورد محصول یا خدمات شما چیزهایی شنیده باشند . احتمالا تعدادی از این افراد بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند . بنابراین شما آنها را از فعالیت خود بیشتر مطلع می سازید . سپس از این افراد مشتاق، قطعا کسانی خواهند بود که برای خرید این محصول یا خدمات با شما تماس می گیرند . بنابراین تعداد زیادی سرنخ  وارد قیف شما می شوند . اما بر خلاف طبیعت قیف در دنیای واقعی، همه سرنخ های ورودی به قیف فروش، از انتهای دیگر خارج نخواهند شد .

بسیار مهم است که برای هر متد درآمدزایی، قیف درست‌وحسابی طراحی کنید . مثلاً اگر روی مشاوره دادن برای کسب درآمد اینترنتی حساب باز کرده‌اید، قیف زیر می‌تواند یک نمونه خوب باشد .

مرحله اول قیف : جذب بازدیدکننده

مشتری از روش‌های مختلف به محتوای با کیفیتی که شما خلق کرده‌اید می‌رسد و در مرحله اول با شما و وبلاگ‌تان آشنا می‌شود . بسیار مهم است که او را نسبت به حرفه‌ای بودن خود قانع کنید . این کار موجب ایجاد اعتماد به کسب و کارتان از طرف مخاطب می شود .

مرحله دوم: گرفتن ایمیل

هرچقدر بیشتر از مخاطبان وبلاگ تان اطلاعات بگیرید، بیشتر به نفع تان است . ساده‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، گرفتن ایمیل خوانندگان است . مثلا در انتهای مقاله وبلاگ تان به او ارزشی را پیشنهاد دهید که در ازای عضو شدن در خبرنامه ایمیلی دریافت می‌کند .

مرحله سوم: ارسال ایمیل خودکار خوشامدگویی

پس از گرفتن آدرس ایمیل، باید برای او یک ایمیل خوشامدگویی بفرستید . معمولاً این ایمیل‌ها به‌صورت خودکار و توسط ابزارهای مرتبط فرستاده می‌شوند . در این ایمیل ، حتما ارزشی که وعده‌اش را داده بودید را ارائه کنید . بهتر است از معجزه داستان‌سرایی برای درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطب‌تان استفاده کنید . سپس با کمک متن ایمیل‌تان، او را به گرفتن وقت ملاقات پولی ترغیب کنید .

مرحله چهارم: تسهیل گرفتن وقت ملاقات

افراد بسیاری هستند که سه مرحله ابتدایی را به‌خوبی اجرا می‌کنند، اما پیچیدگی‌های ارتباط گرفتن با آن‌ها مخاطب را منصرف می‌کند . سعی کنید شما جزو آن دسته نباشید . اگر همه‌چیز را درست انجام دهید، توانسته‌اید بازدیدکننده را از ابتدای قیف که جذب آن توسط بلاگ‌پست بوده، به مرحله آخر یعنی پرداخت هزینه و گرفتن مشاوره هدایت کنید .

نکته مهم اینکه، اگر اول راه هستید، قیمت پایینی را پیشنهاد دهید تا افراد بتوانند راحت‌تر به شما اعتماد کنند . با گذشت زمان و افزایش اعتبار، می‌توانید قیمت‌تان را هم افزایش دهید .

۶- انتخاب حساب‌شده روش درآمدزایی از وبلاگ

در این مقاله سایت پول یابی انواع روش‌های کسب درآمد از وبلاگ شخصی معرفی شد . راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ بسیار متنوع بوده و از فروش محصولات دیجیتال گرفته تا نمایش تبلیغات اینترنتی را شامل می شود . لزوماً قرار نیست شما برای کسب درآمد از اینترنت فقط یکی را انتخاب کنید . ترکیبی از هرچندتا که برایتان مقدور است بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید .

اما نکته بسیار مهم اینکه از هول حلیم در دیگ نیفتید . اگر فکر می‌کنید در کسب و کارتان اختلال ایجاد می‌شود و در نهایت به درآمدتان آسیب وارد می‌شود، تعدادی را کم کنید و کیفیت را بالا ببرید .

سخن پایانی کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

توصیه کلیدی اینکه ، وبلاگ می‌تواند یک ماشین پولساز باشد اگر اصول کسب درآمد از اینترنت را رعایت کنید . افراد زیادی هستند که ماهیانه درآمدهای چند ده میلیونی از وبلاگ شخصی خود دارند . بلاگر معروف  Adam Enfoy ادعا می‌کند که از وبلاگش، ماهیانه ۸۵ هزار دلار درآمد دارد . با اینکه تبدیل درآمد ارزی به تومان کار خیلی درستی نیست، اما بیایید این کار را انجام دهیم . اگر قیمت دلار را ۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم (قیمت دلار در لحظه نوشتن این مقاله)، ایشان ماهیانه نزدیک به ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان درآمد اینترنتی دارد .

توجه کنید که این مقداردرآمد را فقط از وبلاگ شخصی‌اش به دست می آورد . اگرچه شاید این عدد برای ما ایرانی ها خیلی ایده آل باشد، اما اعداد پایین‌تری که همچنان ارقام خیلی درشتی محسوب می‌شوند، دست‌یافتنی هستند .

نکته آخر کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی اینکه هر کسی می تواند کسب درآمد از وبلاگ را به‌روش‌های مختلف برای خودش میسر کند .  فقط باید یاد بگیرد که چگونه  یک وبلاگ پول‌ساز را بنا کند و به مرحله کسب درآمد رساند . جذب ترافیک بالا و بازدید کننده هدفمند و طبیعی ، به دنبال خود کسب درآمد آنلاین مناسب خواهد داشت .  البته زیاد پولدار شدن و کسب ثروت غیرممکن نیست، اما تلاش زیادی را می‌طلبد . با انتخاب یک یا چند روش درآمدزایی می توانید به کسب و کارتان رونق دهید .

مطلب پیشنهادی

راههای تضمینی کسب درآمد از وردپرس , آموزش ساخت سایت , کسب پول از وردپرس و طراحی سایت

روش های کسب درآمد از سایت وردپرسی

امروزه کسب درآمد اینترنتی خواهان زیادی داشته و همه به دنبال توسعه کسب و کار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.