استخدام کارمند خانگی با اینترنت

به کارگیری و استخدام کارمند خانگی با اینترنت یکی از روش های کسب و کار آنلاین می باشد که از طرف افراد و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد.اصطلاحا به آن کارمند خانگی یا استخدام در خانه هم می گویند و فرد در داخل منزل به امور واگذار شده شرکت و یا کارفرمای خود رسیدگی می کند.

کارفرما ممکن است یک شرکت ، نهاد و موسسه دولتی یا خصوصی، و یا یک شخص باشد . ارتباط کاری فرد یا کارمند در خانه و آن موسسه از طریق اینترنت می باشد . خیلی از شرکت ها هستند که به دلایلی، دنبال این نوع استخدام کارمند و نیرو هستند . در سایت پول یابی قصد دارم تا به زمینه فعالیت و معایب و محاسن کارمند خانگی اشاره کنم.

تفاوت کارمند خانگی با کسب و کار خانگی

اگرچه کسب درآمد خانگی با کارمند خانگی شباهت های فراوانی دارد از جمله اینکه هر دو در خانه کار انجام می دهند ولی تفاوت ماهوی هم با هم دارند. به هر شغلی که محل کار دائمی آن در خانه باشد، کسب و کار خانگی می‌گویند. البته منظور از کسب‌وکارهای خانگی این نیست که فرد در بیرون از خانه کار نکند. در واقع دفتر کار در خانه قرار دارد. (نگاه کنید به مقاله: وضعیت کسب و کار خانگی و اینترنتی در ایران)

کارمند خانگی ، کسب درآمد خانگی ، شغل خانگی ، استخدام در خانه

در کسب و کار خانگی فرد بر اساس ایده، کار و تولید محصول به دنبال مشتری در دنیای واقعی و مجازی می گردد تا کالا و خدمات خود را عرصه می کند ولی در کارمندی خانگی ، فرد در استخدام یک شخص دیگر است و مجموعه سفارش های آن را انجام می دهد و بر اساس آن دستمزد می گیرد. درآمد کسب و کار خانگی متغیر و بسته به میزبان فعالیت دارد ولی در کارمندی خانگی تقریبا ثابت می باشد.

زمینه های استخدام کارمند خانگی با اینترنت

شرکت ها در زمینه های مختلف اقدام به جذب کارمند دورکار می کنند و بر اساس میزان و ارزش کارشان حقوق پرداخت می کنند. وسیله ارتباطی بین کارفرما و کارمند خانگی ، شبکه اینترنت می باشد و از طریق آن سفارش را می فرستند برخی از زمینه های فعالیت عبارتند از:

– انتشار محتوا

بسیاری از سایت ها و شرکت های بزرگ افرادی را که تخصص در زمینه تولید محتوا در اینترنت دارند جذب می کنند تا برایشان مقالات و محتوای مرتبط در سایت ارسال کنند بابت ارسال هر مقاله مبلغی را به عنوان دستمزد می پردازند . مقالات باید تولیدی و پرمحتوا بوده و اصلا کپی نباشد.

– پشتیبانی مشتری

کارفرما ها به ویژه آنهایی که در زمینه محصولات و خدمات فروشگاهی فعالیت دارند افراد را برای پاسخگویی به نیاز و سوال مشتریان و راهنمایی آنها جذب می کنند این افراد پشتیبان سایت در امور مشتری بوده و وظیفه دارند تا از طریق ایمیل ، تلفن زدن، چت و… راهنمایی کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بازاریابی مقاله ای ارزان ترین راه کسب درآمد

– پاسخ دادن به ایمیل

برخی از شرکت ها ،فروشگاهها و سایت های بزرگ، به دلیل حجم زیاد ایمیل ها ، اقدام به جذب فردی برای جواب دادن به ایمیل های کاربران و مراجعه کنندگان می کنند و بابت پاسخ نامه مبلغی پرداخت می کنند.

– تماس با افراد و کاربران

گاهی شرکت ها و یا سایت ها افرادی را برای تماس و یا راهنمایی کاربران استخدام می کنند و این افراد برای مشاوره، راهنمایی  و دادن اطلاعات به کاربران عمل می کنند.

– پاسخگویی آنلاین و چت

شاید وارد برخی سایت ها شده اید و مشاهده کردید که صفحه چت آنلاین وجود دارد شخص ممکن است در خانه خود نشسته و در حال تایپ و چت اینترنتی با شما است و به صورت آنلاین جواب شما را می دهد.

– پشتیبانی فنی و امنیتی

برخی از سایت ها و فروشگاههای بزرگ کار پشتیبانی فنی و امنیتی خود را به برخی برنامه نویسان حرفه ای واگذار می کنند و بر طبق قرارداد این افراد در خانه خود، به صورت آنلاین مسائل و مشکلات را رفع می کنند.

نکته پایانی اینکه موارد و زمینه های دیگر هم وجود دارد و به این تعداد برای آشنایی بسنده کردم. در ضمن ممکن است یک کارمند خانگی مجموعه ای از این زمینه ها و نه یک یا دو تا از آنها را، به عهده بگیرد تا درآمد بیشتری داشته باشد.

مزایای کارمند خانگی و کسب و کار خانگی

کارمند خانگی و کسب و کار خانگی دارای مزایای زیادی است که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

– کم شدن رفت و آمدها

یکی از بزرگترین مزیت های کارمندی خانگی و نیز کسب و کار خانگی کم شدن میزان تردد و رفت و آمد های درون و برون شهری است.  این کم شدن رفت و آمدها، صرفه جویی در زمان و کم کردن میزان ترافیک شهری را هم به همراه دارد. چون همه کارها از طریق فضای مجازی انجام می شود.

– صرفه جویی در هزینه و مخارج

کارمند خانگی و به ویژه کسب و کار خانگی هزینه های بیرونی به خاطر راه اندازی مغازه و یا دفتر کار و… را ندارد و این موارد برای شرکت و نیز خود شخص هم صرفه جویی در مخارج و هزینه رفاهی محسوب می شود

– صرفه جویی در هزینه های مالیاتی

طبیعی است که شخص دورکار  از طریق اینترنت و یا کسی که کسب و کار اینترنتی راه اندازی می کند در پرداخت مالیات ها صرفه جویی می کند و یا هزینه های جانبی خود را کم می کند. به ویژه در کسب و کارهای خانگی پرداخت مالیات عملا وجود ندارد و یا خیلی کم است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  استراتژی افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ

– با خانواده بودن

زمانی که کارمند خانگی باشید و یا یک کسب و کار خانگی داشته باشید زمان بیشتری را در کنار خانواده هستید و از بودن با آنها لذت می برید. حتی می توانید آنها را هم در کارتان وارد کنید البته به شرطی که به اصل کارتان صدمه وارد نشود و مانع انجام درستی کار نشود.

معایب کارمند خانگی و کسب و کار خانگی

چون تقریبا معایب کارمند خانگی و کسب و کار خانگی یکی می باشد در اینجا برخی از موارد عمده را فهرست کردم که عبارتند از:

– وجود مشکل در محل کار

گاهی ممکن است اجاره نشین باشید و یا در برخی شهرها ، شهرداری به ویژه در کسب و کارهای خانگی ورود پیدا کند و یا صاحب خانه اجازه راه اندازی کسب و کار (به ویزه کسب و کار خانگی ) را ندهد و یا در منطقه ای باشید که پوشش اینترنت مناسب نباشد و دسترسی به اینترنت پرسرعت محدود باشد.

– فقدان کارکرد مشاغل خانگی

شاید بتوانید خیلی از مشکلات را رفع کنید ولی در برخی موارد مثل بیمه به مشکل بخورید و شرکت بیمه شما را جزو مشاغل آزاد حساب کند و بیمه اضافه بگیرد و یا کلا در بیمه کردن کارتان را تایید نکند.

– مشکلات روحی و روانی

کار در خانه علیرغم آن همه مزایا به دلیل اینکه ساعات زیادی در منزل هستید و کمتر بیرون می روید ممکن است دچار روحیه انزوا طلبی و دوری از دیگران شوید و به مرور تبدیل به فردی گوشه گیر و فراری از اجتماع شوید. ضمن اینکه به عقیده برخی افراد نباید محل کار و زندگی در هم تداخل پیدا کند.

سخن پایانی استخدام کارمند خانگی با اینترنت

شیوه استخدام کارمند خانگی با اینترنت که در کشورهای دیگر به آن  remote jobs می گویند یک شغل کاملا جا افتاده و مورد قبول است و در ایران هم افراد زیادی مشغول کسب درآمد اینترنتی از این طریق هستند. فرد در این شیوه کاری، از راه دور و به وسیله اینترنت ، کارها و سفارش را انجام داده و تحویل می دهد و شرکت سفارش دهنده هم بر اساس توافق قبلی ، حقوق را به حساب کارمند واریز می کند.

همان طور که در بالا اشاره شد زمینه های کاری این نوع مشاغل متنوع می باشد و یک شخص می تواند چند کار را همزمان قبول کند. اگر در اینترنت عبارت های: استخدام کارمند اینترنتی، استخدام کارمند غیر حضوری ، استخدام کارمند خانگی و… را جستجو کنید فهرستی از مشاغل مرتبط خواهد آمد که می توانید با ارسال رزومه، اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.