شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری

شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری

یکی از مهمترین سوالات داوطلبان کنکور این است که شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری ضرورت دارد یا نه ؟ دلیل این نوع سوال پرسیدن خیلی چیزها می تواند باشد یکی از آنها شعارهای جذاب و فریبنده موسسات مختلف کتکور می باشدشعارهایی مثل : با آموزش های ما هر تستی را مثل آب خوردن می زنید ، درس زیست شناسی را کمتر از ۱۸۰ دقیقه آموزش ۱۰۰ درصد بزنید. زبان ادبیات فارسی و عربی را با نیم نگاهی جواب خواهید داد . تضمین ما قبولی صد درصدی در کنکور است . با شما قزارداد رتبه اولی و برتری می بندیم . کنکور برای ما عددی نیست و… و صدها شعار دیگر. ( به این مقاله نگاه کنید: راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سراسری )

شعارها و لاف زنی ها از این نوع بسیار زیاد است و حتما شما هم بارها شنیدید . البته این مواردی که آوردیم شعارهای قابل ذکر بود برخی از شعارهایشان چنان عجیب و غریب است که مرغ پخته به خنده می آید. البته خود این موسسات هم از برخی از شعارهای خودشان خندشان می گیرد. حال سوال این است که هدفشان از طرح این شعارهای فریبنده چست؟ تنها هدفشان شکار داوطلبان تشنه کنکور است.

وقتی یک داوطلب کنکور بی تجربه بدون مشورت و راهنمایی ، تنها هدفش قبولی در کنکور و در رشته مورد علاقه اش است به راحتی در دام این موسسات کنکور که در واقع موسسات تجاری و مالی هستند می افتد و همه جوره ضرر می کند.

هوشیاری در شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری

اصل اول و مهم برای داوطلب داشتن هوشیاری و آگاهی جهت شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری می باشد. داوطلبی که برای اولین بار برای کنکور درس می خواند هیچ تجربه ای ندارد نیاز است که مشورت کند و با مشاوره و راهنمایی و سبک و سنگین کردن شرایط، با هوشیاری کامل قدم بردارد . زیرا اگر اشتباه کند هم خسارت مالی خوهد داشت و هم یک سال از عمر و انرژی خود را بی دلیل هدر داده و هیچ نتیجه ای نگرفته است.
مورد دوم این است که با حفظ هوشیاری ، با مشاور آگاه و با تجربه مشورت کنید. مشاور آگاه، با بررسی ساعت مطالعه و تست‌هایی که برای یک درس خاص کار کردید و همچنین بررسی نقاط ضعف می تواند مشورت خوبی در این زمینه به شما بدهد پس نباید عجله کنید. امکان اینکه شیوه مطالعه شما در درس مربوطه صحیح نباشد و یا از منبع با کیفیتی استفاده نمی کنید زیاد هست.
اکثر مواقع با تغییر منابع کمک آموزشی و تنظیم برنامه مطالعاتی مشکل در درسی که احساس ضعف می‌کنید برطرف می شو و اصلا نیازی به شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری نباشد.

توصیه های شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری

البته اگر تصمیم دارید که در کلاس کنکور شرکت کنید به توصیه های کاربردی زیر توجه کنید تا نتیجه لازم نصیبتان شود:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه در ماههای پایانی برای کنکور سراسری
اختصاص زمان زیاد به مطالعه دروس کنکور:

داوطلب کنکور باید از تمام کارهای غیر ضروری خود در سال کنکور بزند و زمان بیشتری روا به مطالعه اختصاص دهد. این به این معنی هست که زمان برای شما خیلی با ارزش هست و اگر فرصت مطالعه کمی داشته باشید پیشرفت قابل ملاحظه ای نخواهید داشت.

یک ورزشکار اگر بهترین مکمل‌ها ورزشی را استفاده کند و خواب و خوراک خوبی هم داشته باشد ولی در باشگاه خوب تمرین نکند به هیج عنوان در ورزش پیشرفت نخواهد کرد. این موضوع برای داوطلب کنکور هم صدق می کند، اگر بهترین جزوات کمک آموزشی کنکور را داشته باشید و یا در بهترین کلاس‌های خصوصی موسسات بزرگ کنکور کشوری شرکت کنید ولی زمان مناسبی رو به مطالعه اختصاص ندهید، مطمئنن پیشرفت چشم گیری نخواهید داشت.

ملاک شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری :

شرکت در کلاس کنکور برای دانش آموزانی که در طول هفته به مدرسه می روند اصلا خوب نیست و می تواند فاجعه بار باشد چون خستگی ناشی از این کلاس‌ها تمام شور و اشتیاق یه داوطلبان کنکور را برای مطالعه میگیرد و به عبارتی موجب درجا زدن و توقف پیشرفت درسی او می شود. اما شرکت در کلاس کنکور برای فارغ التحصیلان خیلی منطقی تر به نظر میرسد چرا که پشت کنکوری‌ها تمام هفته رو در اختیار خودشان هستند و می توانند از کلاس‌های کنکور به نحو احسن استفاده کنند. پس ملاک شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری بر حسب میزان آزاد بودن وقت کنکوریها انتخاب می شود.

ملاک دیگر کارایی کلاس های کنکور است . خیلی از کلاس‌های کنکور برخلاف تبلیغاتشان کیفیت مناسبی ندارند و بیشتر شعار می دهند، بنابراین استفاده از تجربیات کنکوری‌های سال گذشته و راهنمایی گرفتن از مشاور میتواند در انتخاب صحیح به شما کمک کند. داشتن سابقه طولانی در تدریس نمی تواند به تنهایی ملاک خوبی برای استاد مناسب باشد. استاد کلاس باید هماهنگ با کنکورهای اخیر (از سال ۹۲ به بعد) به روز شده باشد و با دید کلی طراحان و زیر و بم مطالب درسی آشنایی داشته باشد.

فریب شعارهای جذاب کلاس های کنکور را نخورید

این قانون ساده و بدیهی را برای انتخاب کلاس کنکور در ذهنتان داشته باشید که هیچ فرمول و تکنیک ابتکاری خاصی نمی تواند بدون مطالعه شما را رتبه برتر کنکور کند. برای این که در هر درسی به درصدهای خوب و بالا برسی باید در درجه اول مفهوم درس را یاد بگیری. با یادگیری مفهوم درس و تمرین و تکرار میتوانید خیلی از مشکلات خودتان رو حل کنید. تنها خود شما و تلاشتان است که سرنوشت ساز خواهد بود و نه هیچ چیز و هیچ کس دیگری.

به اندازه ای این سخن مهم است که برای تاکیذ بر اهمیت آن یک بار دیگر تکرار می شود:

بدیهی ترین ، ساده ترین ، مهم ترین و اصلی ترین فرمول که موجب پیشرفت شما در هر درسی می شود فقط و فقط تلاش و پشتکار خودتان هست. هیچ یک از تکنیک‌های من در آوردی و غیر علمی فلان استادو موسسه کنکور نمی تواند شما را موفق کند. این شما هستید که باید وقت و انرژی بگذارید و تمام کتابها را دقیق و با برنامه ریزی بخوانید.تنها شما می توانید با تمرین و تست زنی مهارت خود را بالا می برید. (اهمیت تست زنی برای کنکور سراسری)تنها شما هستید که می توانید با تمام وجود برای قبولی رشته مورد علاقتان وقت اختصاص بگذارید.و باز تاکید می شود فقط و فقط شما هستید و هیچ کس دیگر جز خود شما نمی تواند موفقیت برایتان به همراه بیاورد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  منابع کنکور درس شیمی

خلاصه اینکه وجود و ذهن خود را از هر حاشیه و شعار تبلیغاتی و فریبنده موسسات کنکوری خالی کنید. ایمان و یقین عقلی و قلبی داشته باشید که هیچ راه میانبری برای موفقیت در کنکور سراسری جز تلاش و کوشش شما وجود ندارد.

سخن پایانی شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری

این سوال باقی می ماند که با توجه به این شرایط چه کار باید بکنیم تا موفقیت خود را در کنکور سراسری تضمین کنیم؟ توصیه های زیر برای موفقیت در کنکور پیشنهاد می شود:
۱- اگر دانش آموز سال آخر هستید و باید سر کلاس بروید به شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری توجه زیاد نکنید. زیرا کلاس کنکور ضمن گرفتن وقت ذیقیمت و با ارزش شما، موجب خستگی و دلزدگی شما می شود. اما اگر واقعا در درسی احساس ضعف می کنید و هیچ کتاب کمک آموزشی و تستی مشکلتان را رفع نمی کند و مشکل همچنان وجود دارد می توانید از کلاس کنکور استفاده کنید آن هم فقط در یکی و نهایتا دو کلاس کنکور . هرگز کلاس های کنکور خود را زیاد نکنید.

۲- وضعیت شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری برای کسانی که فارغ التحصیل هستند تا حدودی فرق می کند چون فرصت زیادی دارند و می توانند با مطالعه و درایت ، در کلاس های بیشتری شرکت کنند. البته باید دقت کنند که تمام کلاس ها را نباید شرکت کنند باید درس هایی که در آن ضعف دارند و یا نیاز به تقویت بیشتر است را شناسایی کرده و بر حسب نیاز در کلاس های کنکور شرکت کنند. اما کلاس زیاد هم ضربه می زد در مجموعه از سه کلاس بیشتر نباشد تا مفید و سود باشد.

هشدار مهم کلاس تقویتی کنکور

هشدار مهم اینکه اینکه هوشیار باشید نباید شرکت در کلاس های تقویتی امتحان کنکور سراسری تمرکز شما را به هم بزند. چرا که شرکت بیش از حد در این کلاس های کنکور، نتیجه معکوس خواهد داشت. با سرگرم شدن زیاد به کلاس های کنکور، در نهایت فرصت سوزی شده و چیزی نصیبتان در آخر نخواهد شد. این کار وقت آزاد شما برای مطالعه را گرفته و تمام فرصتتان صرف رفتن از این کلاس به آن کلاس خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.