راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سراسری

راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سراسری

اگرچه درس خوادندن و افزایش علم ودانش فی النفسه لذت بخش می باشد و موجب افزایش دانایی می شود ولی خوب افرادی هستند که گلایه دارند که از درس خواندن لذا لازم را نمی برند و حتی برای آنها خسته کننده و کسل کننده می باشد. این مشکل برای داوطلبان کنکور بیشتر می باشند. بسیاری از کنکوریها دنبال راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سراسری هستند و می گویند لذت درس خواندن برای کنکور سزاسری را در خودتان احساس نمی کنند و احساس می کنند که میل و اشتیاق برای این کار ندارند و یا در آنها کاهش یافته است. ( روش مطالعه کنکور)

البته برخی موارد کاملا طبیعی است مثلا شما اجبار در مطالعه کتابها به شیوه خاص و در ساعات طولانی دارید این اجبار و طولانی بودن موجب دلزدگی و خستگی مضاعف می شود . سوال این است چکار کنیم تا راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سزاسری را ایجاد کنیم و چه شرایط و برنامه هایی برای این کار وجود دارد؟ در سایت پول یابی در ادامه آموزش موفقیت برای کنکور سراسری ، این بار با ایجاد شرایط برای لذت درس خواندن برای کنکور سراسری در خدمتتان هستیم با ما همراه باشید.

راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سراسری با برنامه ریزی

برنامه دقیق و منظم راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سزاسری است هر کاری که با برنامه ریزی همراه باشد موجب ایجاد آرامش می شود در واقع آرامش داشتن سبب تقویت و تلاش بیشتر و تمرکز بر روی درس خواندن کنکور می شود. حال برای برنامه ریزی باید با دقت و هوشمندی رفتار کرد. برنامه ریزی باید به دو صورت بلندمدت و کوتاه مدت باشد. برنامه ریزی حتما باید هر دو جنبه کوتاه مدت و بلند مدت را داشته باشد چرا که هم نمای کلی برایتان ترسیم می کند و هم دید دقیق به پیش پا برای حرکت به جلو را دارد. ( نگاه کنید به مقاله : تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور )

حال سوال این است که در این دو نوع برنامه داوطلب کنکور باید چه کاری انجام دهد؟ در برنامه ریزی بلند مدت شما مشخص می کنید که در هر فصل از سال قرار است چه فعالیت هایی را انجام دهید و چه دروسی را می‌بایست مرور کنید. بر اساس این برنامه ریزی بلند مدت شما برنامه ماهانه و هفتگی خود را تنظیم می کنید. از کل به جز اقدام می کنید. این حس که بدانید در روز های باقی مانده تا کنکور قرار است چه مسیری را طی کنید می تواند بسیار آرامش بخش باشد و موجب می شود با خیال راحت تمام تمرکز خودتان را بر روی مطالعه دروس کنکور بگذارید. برنامه ریزی باید دقیق و منظم و قابل اجرایی بوده و خاج از توان شما نباشد.

نظم در مطالعه کنکور

یک راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سراسری داشتن نظم و انضباط رفتاری و علمی است . در بالا گفتیم که برنامه ریزی برای کنکور مهم است خوب پیش شرط برنامه ریزی هم داشتن نظام است که اگر نباشد هیچ برنامه ای کامل اجرایی نمی شود. برای موفقیت در کنکور سراسری این خیلی مهم است که شما در مکانی مطالعه کنید که علاوه بر ساکت بودن و داشتن نور و دمای مناسب دارای نظم نیز باشد.اشیا درست چیده شده باشند زاویه نورپردازی و ارامش بخشی اتاق بسیار مهم است شما نمی توانید در هال که محل رفت و آمد همه است تمرکز لازم برای مطالعه دروس کنکور دانشگاه داشته باشید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مراحل مطالعه برای کنکور سراسری

طبیعی است که نظم داشتن به این معنی است که دقت کنید که هر چیز را در سر جایش بگذارید تا در هنگام مطالعه تازه نخواهید دنبال فلان جزوه و فلان کتاب کمک آموزشی بگردید چرا که این کار شما را خسته و سر درگم و دلزده می کند و به نوعی از درس خواندن و یا ادامه کار بیزار خواهید شد و تمایل خود را برای مطالعه از دست خواهید داد. شرط موفقیت در کنکور این است که به برنامه ای که برای خود تنظیم کردید و هم چنین به حضور فعال در سر کلاس درس و آزمون‌های آزمایشی خود نیز تعهد داشته باشید. نظم داشتن و نظم بخشی به زندگی و مطالعه برای کنکور موفقیت به همراه دارد.

ثبت نتایج و پیشرفت روند مطالعه کنکور

کاملا طبیعی است که راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سزاسری با ثبت نتایج و رفع نقایص بهتر و بیشتر می شود .توصیه می شود در هر مرحله ای که از کنکور هستید از ثبت ساعات مطالعه دروس عمومی و اختصاصی و تعداد تست هایی که برای هر درس بررسی می کنید و به طور کلی امور درسی خود خسته و دل سرد نشوید و تا روز آخر با جدیت این کار را انجام دهید. این استمرار و جدیت در شما تولید انگیزه می کند و شاید در اوایل کمی خسته کننده باشد ولی تکرار آن و مشاهده روند پیشرفت در شما تولید انگیزه می کند.

نتیجه پژوهش ها ثابت کرده که شما با ثبت نتایج خود و با بررسی و مقایسه این فعالیت های درسی با نتایج خود در آزمون های آزمایشی با خیلی از حقایق مطالعاتی خود آشنا خواهید شد به نظر ما مهم ترین و بدیهی ترین نتیجه آن شناخت نقاط قوت و ضعف خود را در مطالعه کردن دروس مختلف کنکور می باشد. و این این آشنایی با نقاط ضعف می‌تواند موتور محرک شما در مسیر کنکور باشد. چیزی که به عنوان راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سراسری شاخص و برجسته می باشد.

راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سراسری با نگاه به هدف

انسان های دارای هدف و برنامه همیشه موفق بودند اصولا همه ما تو زندگی یک سری آرزو و اهداف داریم که طبیعی است دلمان میخواهد به آن‌ها برسیم. در این بین بعضی از آدم ها تلاش می کنند و به نوعی از خیلی از تفریحات و اوقات فراغتشان در یک برهه زمانی از زندگی می‌زنند تا به آرزویی که از صمیم قلب خواهان رسیدن به آن هستند برسند. بدون تلاش و سختی ، راحتی و رفاه میسر نخواهد بود این قانون زندگی است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه آمادگی برای امتحان کنکور

در مقابل این افراد کوشا و دارای برنامه ، یک سری دیگر از آدم ها فقط حرف از رسیدن به آرزوها می زنند. فقط حرف این موضوع را که از آرزوها حرف می زنند ولی اقدامی نمی‌کنند آرزو دارند ولی تلاشی برای رسیدن به آن انجام نمی دهند در واقع توی واقعیت ،کار و عملشان کاملا برخلاف اون چیزی است که به زبان می آورند. اگر شما و یا هر کس دیگری در کنکور یا در هر مرحله دیگه ای از زندگی با تمام وجودتون بخواهید به هدفی برسید از همه چیزتون می‌زنید تا باعث شوید به تحقق رسیدن اهداف را همه به چشم ببینند.

این جاست که داوطلب کنکور که از صمیم قلب علاقه دارد پزشکی قبول شود با علاقه و پشت کار فراوان مطالعه می‌کند و ایمان دارد به این موضوع که هیچ کار و فعالیتی در این دنیا بی جواب نمانده و نخواهد ماند. با عشق به رسیدن به هدفی باعث می‌شود که با علاقه و با خستگی ناپذیری به مطالعه خود ادامه دهید.

سخن پایانی راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سراسری

در این مقاله آموزشی کنکور و خیلی از مقالات کنکور سایت پول یابی، تاکید داشتیم و داریم که فعالیت‌های درسی خود را ثبت کنید این ثبت برنامه درسی کنکور به کار و زندگی شمل نظم می دهد. این کار یعنی ثبت فعالیت های درسی و صد البته مقایسه کردن آن با نتایج آزمون های آزمایشی باعث می‌شود شما میزان پیشرفت خودتان را در دروس مختلف مشاهده کنید. کاملا طبیعی است که با مشاهده روند رشد، اعتمادبه نفس افزایش یافته و تلاش بیشتر می شود.

توصیه می شود اگر در مسیر مطالعاتی خود برای کنکور، روند رو به رشدی را برای مدت طولانی طی کردید و به نوعی از تنها رقیب خودتان یعنی هفته قبل خودتان پیشرفت بیشتری داشتید به خودتان جایزه بدهید. برای این کار می‌توانید همراه دوستان خود به تماشای یک فیلم بنشینید و یا در روزی خاص با هم به استخر بروید و از این قبیل کارها را برای بالا بردن روحیه انجام دهید. این کار موجب تنوع در زندگی شده و از طرفی ضمن ایجاد انگیزه بیشتر ، شادی و شادابی برایتان به ارمغات می آورد.

مطمئن باشید داشتن روحیه شاد و سرحال در روند رو به رشد شما تاثیر به سزایی خواهد داشت و باعث می‌شود با علاقه بیشتری به مطالعه دروس خود ادامه دهید. راهکار لذت درس خواندن برای کنکور سراسری در همین موارد ساده ولی تاثیر گذار نهفته است. و نکته آخر اینکه برنامه ریزی برای کنکور ، نظم و رعایت درست برنامه ، ثبت نتایج و روند پیشرفت و داشتن هدف بزرگ ، در کوتاه مدت مطالعه شما را لذت بخش و در درازمدت موفقیت شما را در کنکور سراسری تضمین خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.