آموزش شروع کسب و کار اینترنتی

یادگیری کامل مراحل مختلف و یا آموزش شروع کسب و کار اینترنتی ( صفر تا صد ) برای افراد تازه کار و حتی افرادی که سالیان در زمینه کسب درآمد از اینترنت فعالیت دارند اما به نتیجه دلخواه و مدنظر خود نرسیده اند، ضروری می باشد. شروع کسب درآمد اینترنتی سهل و ممتنع است، برای کسانی که اصول راه اندازی کسب و کار اینترنتی را می دانند کاری ساده و راحت بوده ولی برای افراد نابلد، کاری سخت و مشکل است.

مشاغل اینترنتی و به طور کلی کسب درآمد اینترنتی این قابلیت بالا را دارد که بتوانید یک تجارت پولساز با درآمد بالا و دائمی را ایجاد کنید. هر کسی می تواند با مطالعه و یادگیری اصول علمی و تجربه شده آموزش شروع کسب و کار اینترنتی  به این حقیقت دست یابد. به دلیل اهمیت راه اندازی کسب و کار آنلاین ، تصمیم گرفتم تا در سایت پول یابی طی مقاله مفصل به صد تا صد آموزش شروع کسب و کار اینترنتی و چگونگی افزایش کسب درآمد اینترنتی بپردازم، امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

آموزش شروع کسب و کار اینترنتی

اول از همه این سوال مطرح می شود که چرا فراگیری آموزش شروع کسب و کار اینترنتی برای همگان لازم و ضروری است. همه اذعان داریم که دو فاکتور مهم : ۱- علم و مهارت ۲- تجربه ، در تعیین میزان موفقیت یک کسب و کار نقش کلیدی دارد. این دانش و تجربه به مرور زمان ایجاد می شود و کسی نمی تواند مدعی شود به یک باره علم و تخصص بالا ، فرضا در زمینه کسب درآمد اینترنتی را به دست آورده است.

اگر واقعا به دنبال کسب درآمد از اینترنت هستید باید حتما مهارت های مورد نظر را یاد گرفته و این دانش را با چاشنی تجربه در هم آمیخته تا نتیجه مطلوب را به دست آید. هر کسی می تواند در منزل با کمترین هزینه و با راه اندازی اصولی کسب و کار اینترنتی، درآمد قابل توجهی داشته باشید. مطمئن باشید که با اجرای آموزش شروع کسب و کار اینترنتی می توانید تا حدود زیادی برای نیل به موفقیت امیدوار باشید.

یکی از مشکلات عمده کاربران که در قسمت نظرات سایت پول یابی اظهار می کنند چگونگی و شیوه شروع کار است. برای ورود به هر کسب و کاری نیازمند به یک سری تجربیات، دانش فنی و مهارت است و کسب درآمد اینترنتی هم از این قاعده مستثنی نیست.

زمانی می‌توانید یک تجارت اینترنتی موفق داشته باشید که در این زمینه یا دانش فنی و مهارت بالایی داشته باشید و یا اینکه با یک متخصص بازاریابی اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین مشاوره و همفکری داشته باشید و از چالش‌های آن مطلع باشید و همچنین مسیر موفقیت در این زمینه را یاد بگیرید ، در غیر این صورت احتمال موفقیت و کسب درآمد اینترنتی از آن بسیار پر ریسک و خطرناک خواهد بود.

شروع کسب و کار اینترنتی ، آموزش کسب و کار اینترنتی ، آموزش کسب درآمد ، شروع کسب درآمد اینترنتی راحت ، مقاله کامل آموزش کسب و کار اینترنتی

معرفی کسب و کار آنلاین یا اینترنتی

به‌طور کلی هر نوع کسب و کاری که بر بستر اینترنت فعالیت می‌کند مانند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ، اپلیکیشن های موبایلی ، وب سایت‌های اینترنتی که راه درآمد آن‌ها و واسط درآمدی آن‌ها از محیط غیر سنتی تأمین می‌شود (محیط مجازی) کسب و کار اینترنتی یا تجارت آنلاین گفته می‌شود ، که تا به امروز بیش از میلیون‌ها کسب و کار های اینترنتی در سراسر جهان ایجاد شده است.

بیش از نیمی از جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند و با انواع وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در ارتباط هستند ، هر یک از این‌ها به نوع خود به مخاطبین خود سرویس‌هایی ارائه می‌دهند این کانال‌ها و رسانه‌ها فرصتی را ایجاد کرده اند تا اغلب افراد جهت تعامل با این افراد برای معرفی محصولات و خدمات خود تا بتوانند از این طریق کسب درآمد اینترنتی داشته باشند.

مزیت کسب و کارهای آنلاین

قبل از ورود به موضوع اصلی یعنی آموزش شروع کسب و کار اینترنتی ، ضروریست تا کمی از مزایای کسب و کار اینترنتی گفته شود.

– در اینترنت هر کس می‌تواند مدیر خود باشد

کسب و کار های اینترنتی این فرصت را فراهم کرده است که هر شخصی بتواند با کمترین هزینه برای خود یک کسب و کاری درآمد‌زا ایجاد کند، البته دانش فنی طرف هم مهم است که هدف مشخصی نیز داشته باشد.

– کسب درآمد از اینترنت بسیار انعطاف‌پذیر است

با یک کسب و کار اینترنتی می‌توانید حداکثر انعطاف‌پذیری را در زندگی کاری خود داشته باشید. اینترنت به‌صورت شبانه‌روزی در دسترس است ، لذا می‌توانید یک برنامه کاری ایجاد کنید که برای شما مناسب باشد. همچنین می‌تواند به شما اجازه کار تمام وقت یا پاره وقت را بدهد، بنابراین می‌توانید در هر حالت کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. اگر صاحب رایانه لپ‌تاپ هستید ، انعطاف‌پذیری لازم برای کار در هر مکانی که به اینترنت دسترسی دارید را می دهد.

– عدم محدودیت در انتخاب بازار

اینترنت با همه سختی‌هاییش، این مزیت را در اختیار کاربران خود قرار داده ، که هر زمان که اراده کنند بتوانند هر نوع خدمات و یا محصولی را استفاده و یا خریداری کنند. همین موضوع محدودیت‌های بازار را کاهش داده و این صنعت را به یک محیط بزرگ و جهانی تبدیل کرده است.

– هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات بسیار کمتر

کسب و کارهای مجازی این امکان را به کاربران داده است تا با کمترین هزینه بتوانند بهترین نتایج را بگیرند و برخلاف روش‌های سنتی هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی بسیار کمتر از روش‌های سنتی است.

انواع مدل های کسب و کار اینترنتی

در بررسی و نگاه کلی ، مدل‌های کسب و کار اینترنتی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از::

۱- کسب و کار اینترنتی فروشگاهی :

یکی از مشهور ترین و محبوب‌ترین مدل‌های کسب و کار اینترنتی راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی است، که می‌توان از این طریق انواع محصولات مانند کالا ، محصولات غذایی ، محصولات دیجیتالی (سی دی های آموزشی و دانلودی) و…. در آن فروخت.

۲- کسب و کار اینترنتی خدماتی :

خدمات یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد از اینترنت است، اغلب افراد در اینترنت نیازمند به خدمات متعددی ازجمله ، ترجمه ، صدور ویزا ، سفر ، رزرو هتل ، امور طراحی ، تایپ و … هستند که هر یک از اینها می‌توان فرصت‌های شغلی متعددی در اینترنت ایجاد کند.

۳- کسب و کارهای اینترنتی خبری :

سایت‌های خبری و مجله‌های اینترنتی فراوانی راه‌اندازی شده‌اند که هر یک بر روی یک موضوع خاصی تمرکز می‌کنند و مخاطبین خود را جذب می‌کنند.اما شاید بپرسید این نوع سایت‌ها از چه روش کسب درآمد اینترنتی استفاده می کنند؟ سایت‌های خبری و پورتال‌های تفریحی با توجه به مخاطبین زیادی که دارند بینندگان فراوانی در سراسر وب دارند و همین مزیت موجب شده که اغلب برندهای بزرگ این محیط را مناسب برای تبلیغات اینترنتی خود بدانند.

دلیل اطمینان و اعتماد به کسب و کارهای اینترنتی

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که باید از خود بپرسید این است که آیا شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی مطمئن است یا نه؟ و اینکه چه میزان شانس برای رسیدن به موفقیت و هدف وجود دارد؟ نمی توان درباره موفقیت هر کسب و کاری به طور قطع و یقین اظهار نظر کرد چون هر نوع کسب و کاری چالش‌های خود را دارد و برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد.

به‌طور میانگین برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار های آنلاین باید این صنعت را جدی گرفت و به‌صورت اساسی و با برنامه ریزی مدون روی آن کار کرد در غیر این صورت وقت خود را تلف نکنید چرا که کسب و کارهای اینترنتی نیازمند به رسیدگی و تلاش با برنامه مشخص هستند. در اینجاست که فرایند آموزش شروع کسب و کار اینترنتی و اجرای آن ضروریست.

ضرورت داشتن کسب و کار اینترنتی

در ادامه بیان آموزش شروع کسب و کار اینترنتی ، این سوال مطرح می شود که چرا باید یک کسب و کار اینترنتی و آنلاین داشته باشیم؟ دو دلیل اصلی برای توجه و شروع به پایه‌ریزی کسب و کار اینترنتی و موفقیت مالی در آن، می توان متصور شد:

۱- ربات ها و اتوماسیون

از رانندگان کامیون و کارگران انبار گرفته تا نمایندگان پشتیبانی مشتری و شغل‌های خدماتی و…، میلیون‌ها شغل در سال‌های آینده ناپدید می‌شوند.

۲- آزادی زمان و مکان

پول مهم است اما توجه کنید که پول فقط ابزاری برای خرید استقلال وقت و موقعیت مکانی شما است.

زمانی که شما شغل اینترنتی را انتخاب می‌کنید و یا شیوه زندگی آنلاین ، باید مطمئن شوید که در این سه نکته زیر قرار گرفته باشید:

۱- یک برنامه کاری منعطف در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید زمان بیشتری را در کنار خانواده خود گذرانده یا کاری را که دوست دارید انجام دهید.

۲- این آزادی را برای زندگی در هر مکانی که می‌خواهید فراهم می‌کند تا بتوانید در آنجا مسافرت کنید ، داوطلب شوید یا به آنجا بروید.

۳- فرصت‌های درآمدی بالا را به دست می‌آورید ، بنابراین می‌توانید بدون تکیه بر یک سازمان ، با خیال آسوده فعالیت کنید.

چگونگی شروع یک کسب و کار اینترنتی

چگونه باید یک کسب و کار اینترنتی و یا آنلاین را شروع کنید؟ هنگام شروع کسب و کار اینترنتی ، می‌توانید حتی اگر فقط شب‌ها و آخر هفته‌ها روی آن تمرکز داشته باشید و کار کنید ، آن را توسعه داده و راه اندازی کنید. همچنین می‌توانید آن را با بودجه اندک راه اندازی کنید بدون اینکه نیاز به پول زیادی داشته باشید.

این را بدانید که هرکسی می‌تواند کسب درآمد اینترنتی را تجربه و آن را انجام دهد، نیازی به آموزش تخصصی سطح بالا ندارید، در طول زمان در زمینه بحث‌های بازاریابی و کسب و کار های آنلاین صنعت تجاری خود با این مباحث آشنا خواهید شد یا در صورت لزوم می‌توانید با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و افراد فعال در این زمینه مشاوره داشته باشید.

اما توجه کنید که کسب درآمد اینترنتی مانند همه مشاغل دیگر ، کار کردن با آن نیازمند به زمان است و به همین دلیل باید بدانید و بفهمید که چرا می‌خواهید یک تجارت اینترنتی را از اول شروع کنید.

پیش بینی گسترش کسب و کار های آنلاین

با قاطعیت می‌توان گفت کسب و کارهای اینترنتی هر روز در حال گسترش هستند و با توجه به جذابیت این نوع تجارت مجازی، می‌توان شاهد حضور نام‌های مطرح در بین تجارت‌های آنلاین در این صنعت پولساز و پرطرفدار بود.

از طرفی با توجه به گسترش تجارت اینترنتی، باید هر چه سریع‌تر بسترهای حضور در اینترنت را فراهم کرد تا بتوان با کمک این بستر کسب و کار های سنتی را به این سمت سوق داد تا بتوانیم تجارت سنتی خود را به یک کسب و کار آنلاین و به روز تبدیل کرد.

گسترش انواع کسب و کار های اینترنتی را می‌توان با توجه به حضور انواع تجارت های سنتی و ارائه آن به‌صورت آنلاین مشاهده کرد و این موضوع از قبل قابل پیش‌بینی بوده و انتظار می‌رود هر روز شاهد به وجود آمدن کسب و کار های جدید اینترنتی باشیم. کسب و کاری موفق است که بتواند خود را به روز کرده و با پیشرفت فناوری همراه شود.

مشاغل و کسب و کارهای سنتی چه بخواهند و چه نخواهند برای بقا و استمرار کسب درآمد ، باید خود را با پیشرفت های روز دنیا همراه کنند و از بستر اینترنت برای رشد و توسعه خود استفاده کنند وگرنه محکوم به شکست هستند.

مهارت‌های لازم برای کسب درآمد اینترنتی

داشتن مهارت و یادگیری آموزش شروع کسب و کار اینترنتی لازم است، اما آن‌قدر هم که برخی فکر می‌کنید شروع کسب درامد از اینترنت سخت نیست، مهارت‌های لازم برای کسب و کار های مجازی و شروع کسب درآمد از اینترنت عبارتند از:

۱- داشتن پشتکار و پرتلاش بودن

۲- توانایی در کار کردن با کامپیوتر

۳- آشنایی با اینترنت و موتور جستجو گوگل و مباحث ابتدایی IT

۴- توانایی کار کردن با شبکه‌های اجتماعی

۵- قدرت ویرایش تصاویر و فتوشاپ در حد متوسط

۶- امکان تحقیق و پژوهش کسب و کار خود

۷- برنامه‌ریزی کاری و زمان‌بندی برای کار در فضای مجازی

۸- توانایی مذاکره با مشتریان و همکاران

اگر نگاهی به مجموعه مهارت‌هایی که برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی در بالا فهرست شد بیندازید، اذعان می کنید آن‌قدرها هم که فکر میکنید راه اندازی مشاغل اینترنتی سخت نیست و در درازمدت با کسب تجربه کار های خلاقانه‌تر و هوشمندانه‌تری می توانید انجام دهید.

آموزش کسب و کار ، کسب درآمد اینترنتی ، انواع شغل اینترنتی ، اقدامات لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی

مراحل راه‌ اندازی کسب و کار های اینترنتی

تا اینجای مقاله آموزش شروع کسب و کار اینترنتی به صورت مختصر با کسب و کار اینترنتی آشنا شده اید و اینکه با انواع کسب و کار های آنلاین غریبه نیستید و می دانید که مزیت‌های کسب درآمد اینترنتی چیست؟ آیا کسب و کار های اینترنتی قابل‌اطمینان می‌باشند یا خیر؟ در ادامه مجموعه آموزش شروع کسب و کار اینترنتی به چگونگی و مراحل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی از قدم اول تا پایان آن پرداخته می شود.

به طور کلی مراحل راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی عبارتند از:

۱- ایده یابی و یافتن یک نیاز در بازار

اولین گام برای شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، پیدا کردن یک نیاز و چالش جذاب در بازار فعلی کشور است، که مردم به آن نیاز دارند. همیشه دنبال یک ایده نو نباشید که کسی هنوز آن را اجرا نکرده است، سعی کنید خلاقانه فکر کنید و نواقص کسب و کار های مشابه را برطرف کنید و بخشی از بازار را به خود اختصاص دهید.

وجود رقیب‌های قدرتمند در یک کسب و کار اینترنتی به این معنا نیست که اصلا نباید وارد آن بیزنس شوید، دلیل اینکه افراد می‌ترسند و وارد تجارت های پررقابت نمی‌شوند نداشتن مزیت‌های رقابتی فراتر از رقبا است. اگر بخواهید در یک کسب و کار آنلاین موفق باشید، حتما باید مزیت‌هایی داشته باشید تا مخاطبان حاضر به خرید از شما باشند، مزیت‌هایی که سایر رقبا آن‌ها را ندارند.

نکته مهم اینکه اگر مشاهده کرده اید در یک حوزه کسب درآمد اینترنتی فرضا فروش فایل آموزشی ، رقابت بالاست یقین بدانید در آن حوزه پول فراوانی وجود دارد که این همه خواهان فعالیت در آن حوزه هستند. مشاغلی که پولساز نباشند دلیلی برای رقابت داشتن در آن حوزه وجود ندارد.

۲- انجام تحقیق و پژوهش درباره کسب و کار های آنلاین

هر کسی که قصد شروع یک کسب و کار اینترنتی را دارد ، نیازمند به داشتن اطلاعات دقیق از بازار و رقبا در تجارت خود هست در این قسمت سه راه ساده برای رسیدن به نتیجه در اختیارتان قرار می‌دهیم:

الف: با جستجو در اینترنت می‌توانید بفهمید یک ایده می‌تواند چه میزان مخاطب داشته باشد اگر نمونه‌های مشابهی از ایده شما در اینترنت باشد می‌توانید بفهمید که بازار کار این کسب و کار مجازی مفید است و قابلیت کار کردن در آن را دارد.

ب: در بازار از افراد خبره در این زمینه مشورت بگیرید و بپرسید که چه نظری را دارند اگر موافق هستند نظرات آن‌ها را یادداشت کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.

ج: از کارشناسان خبره و مشاوران دیجیتال مارکتینگ مشاوره بگیرید و موضوع را با آن‌ها در میان بگذارید و ببینید که چه میزان توانایی را در شما و ظرفیت بازار می‌بینند.

۳- ترسیم هدف مشخص و برنامه‌ریزی

پس از آنکه موفق به ایده یابی و تحقیق در یک ایده خاص شده اید حالا نوبت ایجاد یک هدف در کسب و کار اینترنتی می باشد، به این سوال جواب دهید که، هدف شما از راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟ اصلاً چرا قصد دارید چنین کسب و کار آنلاینی را راه‌ اندازی کنید؟

برای رسیدن به اهداف خود باید برای تمامی مراحل کاری خود از ماه‌های ابتدایی برنامه‌ریزی کنید تا به مشکل نخورید. برای فرایند اجرای کار به‌طور کلی یکی از مهم‌ترین پارامترهای مهم کسب و کار های موفق، داشتن برنامه‌ریزی در کسب و کار آنلاین است.

۴- انتخاب نام تجاری برای کسب و کار های اینترنتی

در ادامه آموزش شروع کسب و کار اینترنتی و در گام چهارم مراحل راه اندازی کسب درآمد اینترنتی ، یکی از مهم‌ترین اقدامات انتخاب نام تجاری مناسب یا همان برند برای تجارت می باشد. انتخاب نام مناسب می‌تواند به کسب و کار آنلاین شما کمک کند که سریع‌تر و در زمان کمتری بتوانید به هدف موردنظر خود برسید، یادتان باشد نام تجاری یا نام برند همانی است که مشتریان شما را با این نام خواهند شناخت.

۵- طراحی لوگو برای کسب و کار اینترنتی

امروزه جایگاه و اهمیت لوگو در کسب و کار غیر قابل انکار است. در واقع لوگوی یک کسب و کار نشانه هویت آن کسب و کار اینترنتی محسوب می شود. در طراحی لوگو خیلی از موارد را باید رعایت کرد از جمله رنگ‌بندی نشانه‌های تصویری که معرفی می‌کند که در چه زمینه‌ای در حال فعالیت هستید. بعضی از لوگوها هم از نشانه‌های نوشتاری و متنی استفاده می‌کنند که این لوگوها هم کاربرد خودشان را دارند و یک پیامی را به مخاطبین خود انتقال می‌دهند.

باتلاق برخی کسب و کارهای اینترنتی

برخی از کاربران تصور می کنند که اغلب کسب و کارهای اینترنتی موفق می‌شوند و تصوری غلط از اینکه چگونه می‌توانند یک کسب و کار آنلاین را اداره کنند در ذهن خود دارند.، اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است چون اغلب وب سایت‌ها حتی به درآمد اولیه هم نمی‌رسند و یا حتی راه‌ اندازی نمی‌شوند.

طبق بررسی‌ها علت ورود کسب و کار های اینترنتی به باتلاق ، ٣ دسته یا گروه از افراد هستند، که عبارتند از:

۱- رؤیاپردازها :

متاسفانه این ذهنیت در خیلی از کسب و کار های اینترنتی دیده می‌شود. این گروه از افراد فقط تصور می‌کنند که یک وب سایتی دارند و افراد زیادی وارد سایت آن‌ها خواهند شد و خرید می‌کنند و کلی هم کارمند و یک شرکت بزرگی دارند ، ولی همه این‌ها روی کاغذ هست و حتی به مرحله اجرا هم نمی‌رسند و دائماً در حال تصور کردن و رؤیاپردازی در ذهن خود هستند.

۲- کمال‌گرا ها:

این دسته از افراد مرحله اول را پشت سر گذاشته‌اند اما در مرحله اجرا که می‌رسند دوست دارند که همیشه در بهترین حالت و بی‌نقص ترین شکل ممکن وب‌سایت کسب و کار اینترنتی را داشته باشند. حتی شده که در مرحله طراحی سایت دائماً در حال تغییر رنگ و قالب سایت و جایگاه‌های مختلف سایت خود هستند.

این گروه به دلیل وقت‌کشی بیش از حد و توجه بیش از حد به کمال‌گرایی نمی‌توانند موفق شوند، یک وب سایت اینترنتی همیشه قابل‌تغییر هست و هیچ محدودیتی برای اعمال تغییرات در آینده وجود ندارد. اغلب کسب و کار آنلاین مشهور کار خود را به‌سادگی و بدون تجمل‌گرایی آغاز کردند. نمونه آن‌هم فروشگاه اینترنتی آمازون هست که حتی در ابتدای کار خود از میزهای دسته دوم برای دفتر خود استفاده می‌کرد و محصولات را خود مدیر به دفتر پست ارسال می‌کرد. پس برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی ، کمال‌گرایی را کنار بگذارید.

۳- افراد عجول :

این دسته از افراد دو مرحله قبلی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، و حالا دنبال راه‌هایی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی خود است، موضوع مقاله ما هم آموزش شروع کسب و کار اینترنتی است که این مقاله به همین دلیل نوشته‌شده است. یک وب‌سایت اگر به‌درستی مدیریت شود و کلیه اصول‌ بازاریابی اینترنتی در آن به‌طور منظم رعایت شود ، می‌تواند بعد ۶ الی ۸ ماه به موفقیت اولیه و کسب درآمد اینترنتی برسد.

افراد عجول فکر می‌کنند در همان روز اول باید به درآمدهای میلیونی برسند، درصورتی‌که این موضوع به این زودی‌ها نمایان نمی‌شود و برای رسیدن به موفقیت باید تلاش فراوانی کرد و نیاز به تجربه چندین ساله است که در حین کار و آشنایی بیشتر با کسب و کار اینترنتی به دست می‌آید.

۶- راه ‌اندازی وب سایت برای کسب و کار های اینترنتی

در ادامه آموزش شروع کسب و کار اینترنتی  و در گام یا مرحله ششم، ابتدا باید یک وب سایت مناسب برای راه ‌اندازی کسب و کار اینترنتی خود طراحی کنید تا بتوانید بااقتدار در کسب و کار های آنلاین حضورداشته باشید و مسیر موفقیت خود را در اینترنت آغاز کنید برای این راه اندازی سایت باید مراحل زیر را طی کنید:

الف: انتخاب نام دامنه مناسب برای کسب و کار اینترنتی

دامنه یا آدرس سایت مانند www.poolyabi.ir یک آدرس اینترنتی کسب و کار آنلاین و مجازی است که از طریق یک آدرس آی پی به نام دلخواه شما متصل می‌شود. می‌توانید آدرس دامنه دلخواه خود را از شرکت‌های هاستینگ خریداری کنید.

یکی از مهم‌ترین کارها در راه ‌اندازی کسب و کار های اینترنتی باید انجام دهید انتخاب یک دامنه مناسب برای کسب و کار آنلاین خود است. نام دامنه شما تا جای ممکن باید کوتاه باشد و بهتر است که از علامت‌های (-) در آن استفاده نکنید. توصیه می شود نام دامنه به موضوع کاری شما مرتبط باشد تا تأثیر بهتری در برند و کسب و کار اینترنتی شما داشته باشد.

همچنین توصیه می شود که دامنه اینترنتی ، کوتاه ، مانوس ، قابلیت تایپ راحت بودن برای کاربران ایرانی ، در ذهن و خاطر ماندن و خوانایی مناسب باشد

انواع دامنه‌ها:

Com دامنه‌های تجاری معمولاً به این صورت نام‌گذاری و انتخاب می‌شوند.

Org سایت‌ها با موضوعات سازمانی با این نوع دامنه ثبت می‌گردند

Edu برای سایت‌های آموزشی و دانشگاه معمولا استفاده می‌شود

Co سایت‌های شرکتی با این نوع نام دامنه ثبت‌نام می‌گردند

ب: انتخاب شرکت هاستینگ و سرور مناسب

به‌طور قطع نمی‌توانید وب‌سایت خود را از طریق کامپیوتر شخصی در اینترنت نمایش دهید، برای این کار نیاز به تهیه سرور و یا هاست جهت نگهداری اطلاعات وب‌سایت خود در بستر اینترنت و نمایش آن نیاز دارید.

انواع هاست :

هاست اشتراکی : این نوع‌هاست برای وب سایت‌هایی با ترافیک کم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای شروع کار مناسب است.

هاست پربازدید : این نوع‌هاست ها برای وب سایت‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرند که دارای ترافیک بازدیدی بیشتر از انتظار می‌باشند و نیاز به امکانات بیشتری هستند.

هاست دانلود : سایت‌هایی که مخصوص دانلود و سرورهای دانلود است از این نوع‌هاست ها استفاده می‌کنند.

سرور مجازی : این نوع‌هاست ها که به سرورهای مجازی شناخته می‌شوند، کلیه امکانات رم ، سی پی یو و پنل مدیریت سفارشی به‌صورت انحصاری و مجازی برای کاربران تعریف می‌شود و مناسب سایت‌های بزرگ و پرترافیک است.

سرور اختصاصی: این مدل‌هاست ها که به سرورهای اختصاصی شناخته می‌شوند و کلیه امکانات رم ، سی پی یو ، پنل مدیریت سفارشی به‌صورت انحصاری و امکان سفارشی‌سازی امکانات برای کاربران تعریف می‌شود و مناسب سایت‌های بسیار بزرگ و پرترافیک است.

شیوه یافتن شرکت طراحی حرفه ای سایت

پس از پایان تمامی این مراحل، برای راه‌ اندازی یک کسب و کار اینترنتی نیازمند به طراحی یک سایت خوب برای این کار هستید، می‌توانید برای طراحی سایت کسب و کار آنلاین خود با شرکت‌های حرفه‌ای طراحی سایت برای این کار صحبت کنید و با آن‌ها مذاکره کنید و سر قیمت طراحی سایت با آن‌ها کنار بیاید.

شاید از خود بپرسید چگونه یک شرکت مناسب برای طراحی سایت انتخاب کنیم، پاسخ به این سؤال بسیار ساده است شما می‌توانید با مشاهده نمونه کارهای شرکت‌های مختلف در زمینهٔ طراحی سایت این کار را به‌سادگی انجام بدهید و هرکدام که پسند سلیقه شما بود برای این کار انتخاب کنید.

البته با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس اصلا نیازی به سفارش طراحی سایت و پرداخت هزینه به شرکت ها نیست و به راحتی می توانید خودتان این کار را انجام دهید. اما اگر علاقه، حوصله و وقت این کار را ندارید می توانید به شرکت های طراحی سایت این کار را واگذار کنید.

نکاتی کلیدی در انتخاب شرکت هاستینگ

انتخاب یک شرکت هاستینگ مناسب دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. برای انتخاب یک شرکت هاستینگ مناسب باید به چند نکته توجه داشته باشید. اولین نکته‌ توجه به قیمت و شرایط خدمات شرکت هاستینگ است. دومین نکته خدمات پس از فروش و پشتیبانی هست که در صورت هرگونه اشکال باید آن را بتوانید از طریق شرکت هاستینگ خود و یا افزایش حجم هاست و غیره این کار را انجام بدهید.

حتما قوانین شرکت هاستینگ را مطالعه کنید و قبل از انتخاب هاست مورد نظرتان، از افراد فعال در این زمینه تحقیق کنید. پشتیبانی سایت و جوابگو بودن هاستینگ یک موضوع مهم و بسیار کلیدی می باشد. هاست بدون پاسخگو و پشتیبانی قوی ، موجب نابودی کسب و کارهای اینترنتی می شود. پرداخت کمی هزینه بیشتر به هاست خوب ، بسیار بهتر از هاست های ارزان بی کیفیت و مشکل دار است.

نکات مهم در طراحی سایت

اولین نکته برای طراحی سایت کسب و کار اینترنتی، حجم سایت و سرعت بارگذاری آن است که کاربر بتواند به‌سادگی و به راحتی با وب سایت کار کند. نکته دوم، انتخاب رنگ‌سازمانی در کسب و کار های مجازی و آنلاین، کلید موفقیت در اینترنت محسوب می شود و معرف برند شما و تجارت تان خواهد بود.

در طراحی سایت حتما علاوه بر نکات فنی به راههای بهبود طراحی سایت که در درازمدت روی عملکرد سایت و افزایش رتبه اش تاثیر فروانی دارد باید توجه داشت.

سومین نکته رابط کاربری و تجربه کاری در طراحی سایت است، که هر چه وب‌سایت شما رابط کاربری و سادگی بهتری برای استفاده داشته باشد تأثیر بهتری و زمان ماندگاری بیشتری را مخاطب در سایت سپری خواهد کرد، تجربه کاربری نیز نشانه حس کاربر نسبت به برند شما و ایجاد جلب‌توجه نسبت به سایتتان و تأثیری که وب‌سایت شما بر روی مخاطب می‌گذارد، دارد.

اهمیت داشتن یک مدل NVP در طراحی سایت

یکی از مشکلات اغلب افراد در طراحی سایت نداشتن مشخصات سایت موردنظر یا مدل اولیه سایت NVP هست، که طراح سایت بداند که یک سایت که قرار است پیاده‌سازی و طراحی شود، به چه امکاناتی نیازمند است و چه صفحات و مشخصاتی باید داشته باشد.

مدل NVP این امکان را ایجاد می‌کند که طراح سایت بتواند به‌سادگی یک سایت مناسب با نیازمندی‌ها و امکانات درخواستی کارفرما را به بهترین شکل پیاده‌سازی کند.

۷- ایجاد یک مدل OKR برای کسب و کار های اینترنتی

سایت آموزش کسب درآمد اینترنتی پول یابی، با توجه به تجربیات چندین ساله که در زمینه آموزش شروع کسب و کار اینترنتی داشته است، به این نتیجه رسیده که داشتن یک سیستم مشخص و ایجاد اهداف خاص در مدت ۱ تا ۳ سال می‌تواند هر تجارت اینترنتی را متحول کند. مدل OKR یک سیستم و مدلی می باشد که به خیلی از کسب و کارهای سنتی و مجازی کمک‌های ویژه‌ای می‌کند.

مدل OKR که اغلب کسب و کار های بزرگ و برندهای معروف جهانی از آن استفاده می‌کنند مانند لینکداین ، یوتیوب ، فیسبوک و گوگل بر اساس اهداف (حداکثر ۵ عدد هدف) در گام اول مشخص می‌کنید و برای رسیدن به این اهداف اقداماتی که به‌صورت منظم باید انجام بدهید را مشخص می‌کنید، حالا این اقدامات می‌تواند هر چیزی باشد از جمله طراحی ، تولید محتوا ، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و… که با توجه به تاریخی که درج می‌کنید باید انجام شود و اگر در تاریخ مشخص‌شده موفق به انجام آن نشدید می‌توانید تا ۴ الی ۵ روی آینده آن را تکمیل نمایید.

اهمیت اجرای مدل OKR در این است که به کسب های اینترنتی کمک می‌کند تا تمرکز و نظم را ایجاد کنند، و یک تجارت با یک چارچوب تعیین‌شده و با برنامه را به پیش ببرند و به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود دست پیدا کند.

۸- ورود اطلاعات و یا دیتا اینترنتی سایت

در ادامه آموزش شروع کسب و کار اینترنتی و در گام هشتم باید به ورود اطلاعات سایت توجه کنید. یعنی پس از تکمیل فرایند طراحی سایت باید محتوا و تصاویر صفحات مدنظری را که دارید آماده کنید و سعی کنید تا محتوای هدفمند و جذاب و مورد نیاز کاربر را برای آن‌ها تولید کنید، تا بتوانید نتیجه ایده آلی را که مدنظرتان است به دست آورید و آن‌ها را در وب‌سایت خود قرار دهید تا سایت شما شکل بگیرید.

اینجا این سوال مطرح می شود که پس از طراحی سایت آیا برای شروع فرایند بازاریابی کسب و کار های اینترنتی و آنلاین باید هزینه کرد؟

خیلی از این افراد تصور می کنند که بدون هزینه و تبلیغات نمی‌توان در کسب و کار اینترنتی موفق شوند، یا به دنبال جذب سرمایه‌گذار می‌گردند تا بتوانند با هزینه‌های زیاد کسب و کار مجازی خود را به نتایج ایده آل برسانند. انجام این کار در مرحله اول اشتباه هست چرا که هیچ آدم عاقلی روی کسب و کار های تازه تأسیس که آینده مشخصی ندارند سرمایه‌گذاری نخواهد کرد و به‌هیچ‌وجه در گام اول تبلیغات انجام ندهید و هزینه‌های فراوان را فعلاً کنار بزارید چرا که اشتباه بزرگی را مرتکب خواهید شد.

۹- ثبت وب‌سایت در موتورهای جستجو

پس از اینکه تمام مراحل قبلی را با موفقیت پشت سر گذاشتید لازم است که صفحات وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو مانند گوگل ثبت کنید، تا صفحات شما در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ نمایش داده شوند.

عده ای معتقدند بدون موتورهای جستجو بسیاری از کسب درآمدهای اینترنتی متوقف شده و شرکت ها ورشکست خواهند شد، چون بیش از ٩٣ درصد از ورودی‌های وب سایت‌های اینترنتی از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت‌های اینترنتی می‌شوند، این موضوع آن‌قدر در دنیا و خصوصاً ایران اهمیت پیداکرده است که تبدیل به یک روش بازاریابی در اینترنت با استفاده از موتورهای جستجو شده است که به آن SEM نیز گفته می‌شود، که تا به امروز هدفمندترین و بهترین روش پیدا کردن مشتریان هدف و سرنخ فروش مورداستفاده فراوانی قرارگرفته است.

۱۰- فعالیت موثر کسب و کار های اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی

پس از اینکه وب‌سایت شما به‌صورت کامل آماده شد بهترین زمان برای آغاز فعالیت کسب و کار اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی است، امروزه مخاطبین فراوانی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که علاقه‌مند به استفاده از خدمات شما و یا خرید محصولات شما می‌باشند، شبکه‌های اجتماعی این بستر را برای کسب و کار های آنلاین فراهم کرده که به معرفی برند و محصولات خود بپردازند و از این طریق کسب درآمد داشته باشند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  قانون مشتری یابی

هر ساله شبکه‌های اجتماعی فراوانی چه داخلی و چه خارجی در سراسر دنیا ایجاد می‌شوند، که هر یک مخاطبین خاص خود رادارند و هرکدام از این‌ها با یک هدف خاصی ایجاد شده اند، که مخاطبین فراوانی را در خود جمع کرده اند که خود این یک مزیت برای یک شبکه اجتماعی فعال به حساب می‌آید،

برای کامیابی و رسیدن به اهداف مدنظر در کسب درآمد از اینترنت ، مدیران کسب و کارها و برندهای تجاری و همچنین وبمستران باید حتما باید به راههای موفقیت در شبکه های اجتماعی به عنوان اهرم معرفی برند تجاری و همچنین جذب ترافیک وب سایت توجه ویژه داشته باشند.

در ادامه آموزش شروع کسب و کار اینترنتی با توجه به بررسی‌های انجام داده فعالیت کسب و کار های اینترنتی در این شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌دهد:

۱- اینستاگرام :

قطعاً همه شما با شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا هستید، این شبکه اجتماعی که یک شبکه اجتماعی تصویر محور هست میلیون‌ها مخاطب ایرانی و فعال را در خود جای‌داده است.. همین موضوع فرصتی را برای کسب و کارهای مجازی مختلف ایجاد کرده است تا بتوانند از این فرصت برای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی، بیشترین بهره را ببرند.

نکته کلیدی درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام این است که کاربران خانم ایرانی در این رسانه اجتماعی حضور بسیار بالا ، فعال و چشمگیر دارند و برای کسب و کارهای مرتبط با خانم ها از نظر تبلیغات و کسب درآمد اینترنتی بسیار مناسب می باشد.

۲- لینکداین :

شبکه اجتماعی لینکداین یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی که محوریت افراد متخصص و صاحبان کسب و کار را در خود جای‌داده است. شبکه اجتماعی لینکدین یکی از بهترین رسانه‌های اجتماعی برای در ارتباط بودن با افراد مشهور و افراد متخصص که جامعه هدف شما نیز در آن قرار دارد را در خود قرار داده است.

۳- تلگرام :

چندین سال می‌شود که تلگرام در ایران استفاده می‌شود و با توجه به فیلترینگ این شبکه اجتماعی میزان فعالیت افراد در این شبکه اجتماعی نسبت به قبل مقداری کمتر شده است، اما هنوز هم این شبکه در بین مردم ایران محبوب است و اغلب کاربران ایرانی از آن استفاده می‌کنند.

۴- لنزور :

شبکه اجتماعی لنزور که از رسانه‌های داخلی خود ایران هست، از دیگر شبکه‌های اجتماعی تصویر محور هست، این شبکه اجتماعی طی چند سال اخیر کاربران مختلفی را در خود جای داده است و همین موضوع فعالیت کسب و کار های اینترنتی و مجازی را برای مارکتینگ را جدی‌تر کرده است.

۵- آپارات :

بازاریابی ویدئویی طی این چند سال اخیر روز به روز در حال پیشرفت است، از همین رو آپارت که به عنوان اولین رسانه ویدئویی بومی در ایران محسوب می شود، و یکی از بهترین محیط‌ها برای بازاریابی ویدئویی در کشور برای توسعه کسب و کار آنلاین است، روزانه میلیون‌ها بازدیدکننده از داخل و خارج کشور را در خود جمع کرده است.

۶- تماشا :

دومین شبکه اجتماعی در ایران که برای بازاریابی اینترنتی مناسب است شبکه اجتماعی تماشا می‌باشد، این شبکه اجتماعی یکی از بهترین رسانه های ویدئویی در کشور است که می‌تواند مانند آپارات برای شما مخاطب ایجاد کند.

۷- نماشا :

شبکه اجتماعی نماشا نیز مانند سایر شبکه‌های اجتماعی ویدئویی می‌تواند برای کسب و کار های اینترنتی درآمدهای خیلی خوبی ایجاد کند سعی کنید از این رسانه نیز غافل نشوید چرا که می‌توانند برای شما مخاطبین فراوانی را ایجاد نماید.

۸- یوتیوب :

شبکه اجتماعی یوتیوب با توجه به شهرتی که دارد نیاز به معرفی ندارد، این رسانه که در ابتدا به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کرد چند سال پیش توسط شرکت گوگل خریداری شد و تا به امروز توسط تیم حرفه‌ای گوگل مدیریت‌شده است.

یوتیوب بزرگ‌ترین رسانه ویدئو شیرینگ در دنیا ، با توجه به بازدید میلیاردی در دنیا محیطی عالی برای کسب و کارها محسوب می شود. هرچند این رسانه در ایران فیلتر است اما به هیچ‌وجه نباید از آن غافل شوید، اگر موضوعی را در اینترنت جستجو کنید اولین ویدئویی که در موتورهای جستجو به شما نشان خواهد داد ویدئوهای موجود در یوتیوب است، همین موضوع موجب شده ترافیک ویدئوهای یوتیوب برخلاف سایر رسانه‌های ویدئویی چندین برابر بیشتر باشد.

از دیگر شبکه‌های اجتماعی که می‌توان در آن‌ها فعالیت کرد می‌توان به فیس‌بوک، توییتر، پینترست و سوشال های ویدئویی مانند نمایش، دالفک اشاره کرد که می‌توانند به انواع کسب و کار اینترنتی کمک کنند.

نکات کلیدی برای بهینه سازی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارهای اینترنتی مزایای زیادی دارد، اما برای رسیدن به اهداف تجاری خود لازم است چند نکته را برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در نظر داشته باشید که مهم ترین انها عبارتند از:

۱- داشتن برنامه پست گذاری منظم

پست گذاری در یک‌زمان مشخص به‌صورت منظم می‌تواند فعالیت شما را در شبکه‌های اجتماعی با نظم بیشتری پیش ببرد و در نتیجه در سهولت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی راه کار مناسبی باشد تا فعالیت‌های شما را با انسجام بیشتری پیش رود.

۲- ایجاد یک استراتژی هدفمند

بدون شک هر کسب و کار آنلاینی برای موفقیت در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باید این را در نظر بگیرد که مشتریان هدف خود را تارگت کند و ارائه مطالب هدفمند به کاربران در اولویت خود قرار بدهد. بدون یک برنامه ریزی بلندمدت هدفمند نمی توان انتظار موفقیت در کسب و کار را داشت.

۱۱- سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو

قاعدتاً وجود لینک‌های وب سایت‌های اینترنتی بر روی کلمات کلیدی پرطرفدار و هدفمند در صفحه ابتدایی موتورهای جستجو آرزو هرکسی برای موفقیت در اینترنت و کسب و کار های اینترنتی هست. سئو سایت با توجه به اینکه بهترین روش تبلیغاتی در اینترنت است می‌تواند سرنوشت هر کسب و کار اینترنتی را به‌طور جدی متحول کند واین موضوع ضرورت توجه و درک اهمیت سئو برای کسب و کارها را نشان می دهد.

این را در نظر بگیرید که ٩٣ درصد از ورودی‌های وب سایت‌های اینترنتی از طریق موتورهای جستجو انجام می‌شود و این موضوع اهمیت بهینه‌سازی و سئو حرفه‌ای سایت‌های اینترنتی را یک چالش بزرگ برای تجارت های آنلاین برای رسیدن به صفحات ابتدایی بر روی کلماتی کلیدی کرده است. حتما از دلایل افت رتبه سایت در گوگل مطلع شوید تا بتوانید با اتخاذ برنامه درست از افت سایتتان در گوگل پیشگیری کنید.

راهکارهای کاربردی برای سئو سایت

راهکارهای زیادی برای بهینه‌سازی سایت‌های اینترنتی جهت کسب و کار های مجازی وجود دارد که با انجام هر یک از آن‌ها می‌توانید نتایج بسیار خوبی از سئو سایت بگیرید. برخی از مهم ترین راهکارهای کاربردی برای سئو سایت عبارتند از:

۱- بهینه سازی صفحات داخلی سایت

باید این را در نظر بگیرید که بهینه سازی هر صفحه با هدف قرارگیری و رتبه گیری بر روی یک یا ٢ کلمه کلیدی متفاوت نباید بیشتر انجام شود و هدف قرار بگیرید. با ویرایش عنوان صفحات ، توضیحات ، محتوای صفحات و استفاده از کلمات کلیدی هدف در عنوان و استفاده در هدینگ ها می‌توانید صفحه وب سایت را برای موتورهای جستجو کاملاً بهینه کرد.

۲- مفهوم محتوا مهم تر از کلمات کلیدی

اگرچه کلمات کلیدی بسیار مهم و تاثیر گذار هستند ولی مهم تر از کلمات کلیدی ، مفهوم محتوا می باشد همان طور که در بالا اشاره شد ،  در هر صفحه می‌توانید بر روی ١ یا ٢ کلمه کلیدی متفاوت بهینه‌سازی شود و هدف قرار بگیرید اما برای گوگل مفهوم محتوای صفحه شما و موضوع اساسی که صفحه درباره چه موضعی صحبت می‌کند، برایش بسیار مهم است. لذا فقط با استفاده از کلمات کلیدی نمی توانید برای صفحه وب سایت رتبه بگیرید بلکه مفهوم صفحه از همه چیز مهم‌تر است.

۳- بهینه سازی Alt تصاویر با استفاده از کلمات هدف

استفاده از Alt تصاویر و اشاره به کلمات کلیدی صفحه می‌تواند در رتبه‌بندی در گوگل کمک کند و با استفاده از Alt های تصاویر می‌توانید بهینه‌سازی صفحات را بهتر انجام بدهید.

۴- توجه به لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی سایت می‌تواند به رتبه گیری سریع‌تر کلمات کلیدی و سایر صفحات سایت کمک ویژه کند تا در رسیدن به هدف موثر تر باشد، از صفحات مختلف وب سایت بر روی کلمه کلیدی هدف لینک بدهید به صفحه هدف خود و ترجیحاً این لینک‌ها را از صفحاتی بگیرید که مرتبط با موضوع باشد.

۵- بهینه۴ سازی سرعت سایت

سرعت سایت خود را تا حد ممکن بهینه کنید و از استفاده از تصاویر پرحجم خودداری کنید و تا جای ممکن حجم آن‌ها را با در نظر گرفتن کیفیت مناسب کاهش بدهید و از ایجکس ها و مواردی که حجم سایت را افزایش می‌دهد جداً پرهیز کنید.

۶- واکنش گرا بودن سایت

بار گذاری سایت در پلتفرم‌های موبایل و تبلت در سایزهای متفاوت آن‌قدر اهمیت دارد که گوگل آن را یکی از مهم‌ترین پارامترهای رتبه دهی به سایت‌های اینترنتی قرار داده است، سعی کنید تست کنید که سایت شما همان‌گونه که در دسکتاپ نمایش داده می‌شود آیا در تلفن‌های همراه و تبلت هم به‌خوبی قابل‌مشاهده است یا خیر.

۷- تولید محتوای هدفمند

با ارائه محتوای هدفمند می‌توانید به گوگل این را موضوع را گوشزد کنید که موضوع سایت شما چی هست و در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید تولید محتوای هدفمند برای گوگل مهم است، گوگل این را در نظر می‌گیرد که وب‌سایت شما در چه موردی صحبت می‌کند.

توجه کنید که هر چه وب‌سایت شما بیشتر در مورد یک موضوع خاص اشاره داشته باشد شانس شما برای رسیدن به کلمه کلیدی هدف بیشتر است، برای مثال اگر در زمینه آموزش شروع کسب و کار اینترنتی فعالیت می‌کنید می‌توانید آموزش‌های کسب پول و ثروت را ارائه بدهید و تولید محتوا خود را شروع کنید.

توصیه می شود، به‌هیچ‌عنوان از محتواهای کپی شده سایت‌های دیگران استفاده نکنید چراکه کپی بودن محتوا حتی با تغییرات متعدد قابل‌تشخیص است. اگر این کار را انجام دهید توسط گوگل جریمه خواهید شد، می‌توانید از محتوای سایت‌های منتشرکننده استفاده کنید اما باید حتماً به منبع آن در همان صفحه لینک بدهید تا گوگل متوجه شود شما دارید به محتوای یک سایت دیگر اشاره می‌کنید.

۸- بک لینک یا لینک سازی خارجی

می‌تواند از سایت‌های دیگران که به موضوع کاری شما مرتبط هستند لینک سازی را بر روی کلمات کلیدی و یا ارسال URL صفحه خود لینک سازی را شروع کنید یا از آن‌ها بخواهید از مطالب سایت شما استفاده کنند و به شما لینک بدهند تا از اعتبار سایت‌های مختلف استفاده کنید.

۹- توجه به رپورتاژ آگهی کلید موفقیت در سئو

می‌توانید با پرداخت هزینه برای انتشار رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری در سایت‌های معتبر رتبه سایت خود را ارتقا دهید، حتی می‌توانید برند سازی را نیز انجام دهید. با انتشار رپورتاژ آگهی و گرفتن لینک در آن صفحه می‌توان تأثیر حیرت‌آور آن را در رشد کلمات کلیدی وب سایت در کمترین زمان مشاهده کنید که به رشد موشکی سئو معروف است.

سئو سایت مبحثی تخصصی است و باید توسط کارشناسان خبره انجام شود، در صورتی که تخصص لازم را در این زمینه ندارید با آزمون‌وخطا این کار را انجام ندهید چراکه می‌توانید آسیب‌های جدی و جبران نشدنی به وب‌سایت خود وارد کنید. توصیه می‌شود برای این کار مشاوره داشته باشید.

۱۲- انجام بازاریابی محتوا و تولید محتوای هدف

بدن هیچ شک و شبهه ای بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ترین اصولی است که هر کسب و کار اینترنتی باید آن را انجام بدهد ، امروزه افراد بیش از ۲۰ درصد زمان خود را صرف مطالعه مطلبی در اینترنت می‌کنند، این موضوع اهمیت تولید محتوای سایت را بیش از پیش تأثیرگذار کرده است

فرضا اگر درزمینه (کسب درآمد از اینترنت) فعالیت می‌کنید می‌توانید با تولید محتوای مرتبط به‌عنوان مثال: ۵ توصیه برای گرفتن (تبلیغات کلیکی) که باید در نظر بگیرید یا چگونه یک (همکاری در فروش) را با بهترین شرکت داشته باشید، می‌توانید بازاریابی محتوای سایت خود را به شکل اصولی و هدفمند پیش ببرید

کاربران با جستجو در موتورهای جستجو به شکل‌های مختلف هزاران مطلب را در اینترنت پیدا می‌کنند و با توجه به نیازشان روی آن‌ها کلیک می‌کنند، تولید محتوای هدفمند ، تخصصی ، ارزشمند و کاربردی می‌تواند کسانی را که قصد خرید محصول خاصی دارند مجاب به خرید کند و از این راه، اعتماد آن‌ها را به دست آورید.

۱۳- بازاریابی اینترنتی رمز موفقیت تمام کسب و کارهای اینترنتی

هر کسب درآمد اینترنتی پس از طی کردن مراحل ابتدایی راه اندازی خود، نیازمند به ایجاد یک سناریو بازاریابی اینترنتی است تا بتواند از طریق دیجیتال مارکتینگ این فرایند را به‌درستی انجام دهد. بازاریابی اینترنتی می‌تواند به مطرح کردن یک کسب و کار اینترنتی کمک کند تا با مخاطبان بیشتری در تعامل باشد و از طرفی به درآمد بیشتری نیز برسد. به همین خاطر هر تجارت آنلاینی برای موفقیت باید یک برنامه بازاریابی اینترنتی مدون و قابل اجرا داشته باشد.

روش‌های بازاریابی اینترنتی که هر کسب و کار اینترنتی می‌تواند در محیط آنلاین از آن استفاده کند عبارتند از:

۱- بازاریابی با موتورهای جستجو  SEM

بازاریابی با موتورهای جستجو Search Engine Marketing یکی از راهکارهای نوین بازاریابی در اینترنت برای تجارت های اینترنتی است. SEM می‌تواند دقیقاً مخاطب هدف شمارا به وب‌سایت شما منتقل کند، افراد با جستجو کلیدواژه ای خاص وارد وب‌سایت مدنظر می‌شوند و در صورت نیاز از خدمات و محصولات وب‌سایت استفاده می‌کنند.

۲- بازاریابی محتوا  Content Marketing

توجه کنید که در بیان آموزش شروع کسب و کار اینترنتی ، بازاریابی محتوا رمز موفقیت کسب و کار های اینترنتی محسوب می شود که برای مخاطبان خود محتوای کاربردی و هدفمند ایجاد می‌کنند، بازاریابی محتوا می‌تواند جواب هزاران سؤال مشتریان و مخاطبان را بدهد که دنبال راه‌حل‌های مناسب برای یک خدمات یا محصولی خاص هستند.

تولید محتوای تخصصی ، کاربردی و هدفمند می‌تواند موجب اعتمادسازی در بین میلیون‌ها نفر باشد که از سایت شما دیدن می‌کنند، چون این افراد بر اساس کیفیت محتوای سایت، تصمیم‌گیری می‌کنند، پس سعی کنید یک برنامه استراتژیک برای تولید محتوای سایت خود داشته باشید.

۳- بازاریابی ویدئویی  Video Marketing

ویدئو با توجه به نتایج به‌دست‌آمده نرخ تبدیل بیشترین تعامل را با مخاطبین ایجاد کرده است، امروزه ویدئو مارکتینگ بر روی اعتمادسازی بسیار موثر بوده است. از طرفی هرروز تعداد شبکه‌های اشتراک ویدئو در حال افزایش است و فعالیت در این رسانه‌ها را نباید غافل شد.

کسب و کار های آنلاین زیادی هستند که در سایت خود از ویدئو استفاده می‌کنند و این موضوع موجب شده با مخاطبین بیشتری در تعامل باشند و آن‌ها را با یک موضوع خاص درگیر کنند.

۴-  بازاریابی ایمیلی  Email Marketing

یکی از مهم‌ترین و برترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی استفاده از بازاریابی ایمیلی است، بازاریابی ایمیلی از ارکان موفقیت تجارت های بزرگ است. ممکن است افراد شماره تلفن و موبایل خود را تغییر بدهند اما معمولاً کسی ایمیل خود را تغییر نمی‌دهد به همین خاطر ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های نوین در بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار های اینترنتی و آنلاین تبدیل‌شده است.

۵- بازاریابی ویروسی  Viral Marketing

یکی از راحت‌ترین روش‌های بازاریابی در اینترنت ویروسی کردن یک برند است، طوری که یک چالشی را ایجاد کنید که منجر به این شود افراد با اشتراک‌گذاری یک پست یا ویدئو از خدمات و یا تبلیغات شما ، آن را به‌صورت ویروسی منتشر کنند طوری که میلیون‌ها نفر از آن اطلاع پیدا کنند. این روش بازاریابی یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای بازاریابی و معرفی خدمات و محصولات یک تجارت به مشتری است.

۶- بازاریابی عصبی  Neuromarketing

یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی برای کسب و کار اینترنتی استفاده از روش بازاریابی عصبی است. این استراتژی که به Neuromarketing معروف است تأثیر مستقیم بر روی ذهن مخاطب می‌گذارد و معمولاً توسط تصاویر و رنگ‌بندی سازمانی مناسب موثر و تأثیرگذاری خود را بر ذهن مخاطب اثر می‌گذارد، و موجب ایجاد اعتماد طرف مقابل و تعامل با یک محصول و برند می‌شود. بازاریابی عصبی رابط مستقیم با برند و رنگ‌سازمانی و تصاویری که استفاده می‌کنید دارد و در ذهن مخاطب تفکرات فراوانی ایجاد می‌کند.

۷- بازاریابی معکوس  Reverse Marketing

یکی از راه‌حل‌های مناسب برای بازاریابی یک محصول قبل از ارائه آن است، طوری که در این روش بازاریابی عملی معکوس انجام می‌شود، که به این معنی است مشتری به دنبال محصول و خدمات است قبل از اینکه ارائه شود و بازاریابی برای آن انجام شود.

در روش بازاریابی معکوس یک رونمایی از یک محصول یا خدمات انجام می‌شود مانند تیزر یک فیلم که هنوز ارائه نشده است، که خود این‌یک چالش ایجاد می‌کند، که مشتری هر روز به دنبال آن محصول یا خدمات باشد درصورتی‌که هنوز به بازار ارائه نشده است.

۸- بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی

مرتب و به طور روزانه با شبکه‌های اجتماعی در تعامل هستیم و معمولاً بیشتر افراد در آن حضور مستمر دارند، کسب و کار های آنلاین می‌توانند برای معرفی محصولات و خدمات خود با کاربران این رسانه‌ها در ارتباط باشند، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی هر روز در حال گسترش است و هر روز می‌توان از آن در رسانه‌های مختلف و با توجه به هدفی که وجود دارد بازاریابی انجام داد.

۱۴- تبلیغات هدفمند تجارت های اینترنتی

در ادامه آموزش شروع کسب و کار اینترنتی به مرحله چهاردهم که تبلیغات هدفمند تجارت های آنلاین است، می رسیم. تبلیغات اینترنتی راهکار مناسبی برای رشد سریع تجارت های اینترنتی است، از طرفی این کار هزینه‌های فراوانی با توجه به گستردگی تبلیغات آنلاین دارد.

توجه کنید که هر کسب و کار مجازی و برند تجاری می‌تواند با کمک تبلیغات اینترنتی برای خود اعتبار و اعتماد در بین مخاطبان ایجاد کند که خود این موضوع می‌تواند دلیل توجیه‌کننده ای برای استفاده از تبلیغات باشد. اگرچه در انجام تبلیغات هزینه و پولی پرداخت می شود ولی با افزایش کسب درآمد اینترنتی و فروش بیشتر و معرفی برند ، چندین برابر هزینه آن به تبلیغ کننده بر می گردد.

شیوه های زیادی برای انجام تبلیغات اینترنتی و افزایش کسب درآمد از اینترنت وجود دارد. مهم ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی عبارتند از:

۱- تبلیغات بنری

یکی از روش‌های مناسب تبلیغاتی که می‌تواند تأثیر مستقیم بر روی برند و کسب و کارتان بگذارد استفاده از تبلیغات به‌صورت بنری است. در این روش با اجاره یک بنر به‌صورت مدت‌زمان دار و پرداخت هزینه از ١ هفته تا ١ سال و بیشتر در سایت‌های اینترنتی این کار را انجام می‌دهید. تبلیغات بنری از شیوه های قدیمی تبلیغات اینترنتی محسوب شده و روش مناسبی برای افزایش آگاهی مخاطبین می باشد.

۲- تبلیغات کلیکی

کاملا طبیعی است که انجام تبلیغات اینترنتی و غیر اینترنتی هزینه‌بر است و هر چه که بتوان هزینه‌های آن را کاهش داد در صرفه‌جویی بودجه، کمک ویژه‌ای به کسب و کار آنلاین خواهد کرد. تبلیغات کلیکی PPC همان طور که از نامش پیداست، از آن دسته تبلیغاتی هست که هزینه‌های تبلیغات به ازای تعداد کلیک محاسبه می شود. تا زمانی که کاربری بر روی بنر یا لینک تبلیغاتی کلیک نکند به ازای نمایش هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت، در این روش بنر تبلیغاتی به‌صورت چرخشی در تعدادی سایت نمایش داده می‌شود.

۳- تبلیغات همسان

تبلیغات همسان از شیوه های نوین تبلیغات اینترنتی محسوب می شود که از سال ٢۰١۶ معرفی‌شده و عملاً تبلیغات را به‌صورت محتوا در بین صفحات سایت نمایش می‌دهد و نرخ تبدیل بسیار خوب و بالایی برای کاربران به ارمغان می‌آورد، برای مثال عنوان آن می‌تواند مانند این باشد (کسب درآمد اینترنتی را از کجا شروع کنیم؟) و این خودش می‌تواند جنبه تبلیغاتی را از بین ببرد و کاربر فکر می‌کند که این‌یک تبلیغ نیست ولی در واقع تبلیغ است که به‌صورت محتوا در بین مطالب سایت نمایش داده می‌شود، که این مورد را در بین سایت‌های مطرح زیاد مشاهده می‌کنیم.

۴- تبلیغات ارسال نوتیفیکیشن

تبلیغات ارسال نوتیفیکیشن از روش‌های تبلیغاتی موثر است که هم به‌صورت موبایلی و هم به‌صورت دسکتاپ و از طریق یک وبسایت ارسال می‌شود. از طریق اپلیکیشنی که درگوشی تلفن همراه خود نصب کردید نوتیفیکیشن به کاربران آن ارسال می‌شود و می‌توان در سایت خود هم این را تنظیم کرد تا کسانی که دکمه جوین شدن به لیست شمارا کلیک کرده باشند اطلاع‌رسانی های شما را دریافت خواهند کرد.

این شیوه تبلیغاتی یکی از بهترین و کارآمدترین راهکارها است که در بازه زمانی کوتاه بهترین نتایج را برای کسب و کارهای اینترنتی به ارمغان می آورد.

۵- تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

موضوع و مباحثی از انواع کسب درآمد اینترنتی نیست که درباره آن صحبت شود و پای شبکه های اجتماعی و میزان تاثیرگذاریشان در افزایش کسب درآمد از اینترنت به میان نیاید. شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی روزانه افراد را تشکیل می‌دهد و از طرفی تبلیغات در این رسانه‌های پرطرفدار و پرمخاطب می‌تواند کمک ویژه‌ای به کسب و کار های اینترنتی که قصد تعامل با کاربران شبکه اجتماعیرا دارند، ایجاد کند.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به‌صورت اینفلوئنسر ها انجام شود که افراد تأثیرگذاری هستند مانند بازیکن‌های فوتبال یا بازیگران و خواننده‌های معروف و یا به‌صورت اسپانسرینگ که تبلیغ اصلی رسانه‌های اجتماعی هستند و شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها کسب درآمد می‌کنند و حتی کانال و پیج های متفاوتی هستند که می‌توان با پرداخت هزینه از آن‌ها بخواهید که برندتان را تبلیغ کنند.

روش های نوین و اصلی در تبلیغات قابل‌تحلیل

همان طور که می دانید، تبلیغات به روش‌های متفاوت و متنوعی اجرا می شود، اما در اصل تبلیغات به ۵ صورت اصولی انجام می‌شود و هرکدام جنبه و هدف خاص خود را دارد. این پنج روش نوین و اصولی عبارتند از:

۱- پرداخت هزینه به ازای نمایش  CPM

یکی از شیوه های نوین تبلیغاتCost Per Mile یا تبلیغات پرداخت هزینه به ازای نمایش است. در این نوع تبلیغات اینترنتی ، کسب و کارها زمانی هزینه پرداخت می‌کنند که کاربران تبلیغ آن‌ها را مشاهده کرده باشد.

۲- پرداخت هزینه به ازای نصب  CPI

Cost Per Installation یا تبلیغات پرداخت هزینه به ازای تعداد نصب نام‌گذاری شده است. این نوع تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل استفاده می‌شود و به ازای تعداد نصب از آن‌ها هزینه دریافت می‌شود.

۳- پرداخت هزینه به ازای عملیات خاص  CPA

در روش تبلیغات Cost Per Action هزینه به ازای عملیات خاص مانند پر کردن فرم ثبت‌نام یا دانلود محاسبه می‌شود و تبلیغات انجام می‌شود.

۴- پرداخت هزینه به ازای سرنخ مشتری  CPL

در این مدل تبلیغاتی Cost Per Lead هزینه بر اساس وارد کردن شماره تماس یا ایمیل محاسبه می‌شود و برای فروش محصول و خدمات انجام می‌شود برای نمونه (فروش ویژه ساعت رولکس با قیمت ویژه (و قیمت آن را اعلام می‌کنید)) برای مشاوره و خرید لطفاً شماره تلفن یا ایمیل خود را وارد کنید، که می‌توان سرنخ‌های مشتری و فروش را به دست آورد و روشی بسیار موثر برای بهینه کردن هزینه‌های تبلیغاتی است.

۵- پرداخت هزینه به ازای خرید مشتری  CPO

تبلیغات اینترنتی Cost Per Order برای ایجاد خریدهای تضمینی مشتری ایجاد می‌شود. یک صفحه ای از محصول با خدمات را در نظر بگیرید که در آن توضیحات و یک دکمه خرید وجود دارد و به ازای خرید مشتریان و مخاطبان از یک محصولی و یا خدمات خاصی، تعرفه‌ای در نظر گرفته می‌شود و صاحب کسب و کار اینترنتی موظف به پرداخت هزینه آن است.

لازم به ذکر است برای استفاده از روش‌های تبلیغاتی نوین بهتر است از Landing Page یا صفحات فرود استفاده کنید، تا بتوانید لیست سرنخ‌های مشتری بیشتری را به دست آورید.

۱۵- تحلیل و اندازه‌گیری

در ادامه مجموعه آموزش شروع کسب و کار اینترنتی به مرحله نهایی و پایانی می رسیم که تحلیل و اندازه گیری می باشد. پس از اتمام مراحل راه اندازی و بازاریابی کسب و کار های مجازی ، نوبت می رسد به اینکه با توجه به داده‌های به دست آمده بتوانید بهترین راه‌حل ها را داشته باشید.

تحلیل و اندازه گیری می‌تواند موجب شود نقاط قوت و ضعف‌های تجارت شما نشان داده شود و بدانید که کدام استراتژی موثر بود و روی آن‌ها تمرکز بیشتری داشته باشید و روش‌های تأثیرگذار در افزایش کسب درآمد اینترنتی را ادامه دهیدو مخصوصا به نقاط ضعف بازاریابی و تبلیغاتی خود پی ببرید و آن‌ها را یا حذف کنید و یا دنبال راه‌حل  و اصلاح شان باشید تا آن‌ها را برطرف کنید.

مهم ترین ابزارها جهت تحلیل وب سایت عبارتند از:

۱- ابزار تحلیل کلمات کلیدی سایت Google webmaster tools

ابزار گوگل وبمستر تولز Google webmaster tools ابزاری بسیار مفید و کاملا کاربردی و تاثیرگذار برای تجارت های مجازی هست. این ابزار ارزشمند به وبمستر ها کمک می‌کند تا بفهمند کاربران با چه کلمات کلیدی وارد وب‌سایت و فروشگاه های اینترنتی می‌شوند، این ابزار یکی از بهترین متدهای تحلیل و اندازه‌گیری ورودی وب‌سایت از طریق موتور جستجو گوگل می باشد. آموزش شروع کسب و کار اینترنتی

۲- ابزار تحلیل کاربران سایت Google Analytics

ابزار تحلیلی گوگل آنالیتیکس Google Analytics ابزاری موثر و کاربردی برای بررسی و تحلیل رفتار کاربران یک وب‌سایت است. گوگل آنالیتیکس به سایت ها کمک می‌کند تا رفتار کاربران در صفحات مختلف سایت خود را کاملاً زیر نظر بگیرید و بررسی کنید که کاربران سایت از چه مناطق جغرافیایی و شهر و کشور وارد یک وب سایت شما می‌شوند و جنسیت و بازه سنی این افراد را کاملاً تحلیل کنید.

گوگل آنالیتیکس یکی از راه‌حل های موثر برای بررسی همه موارد رفتار و روند پیشرفت سایت و مشاهده صفحات ضعیف که بیشترین خروجی را دارند به شما اعلام خواهد کرد.

۳- ابزار تحلیل کاربران سایت GT Metrix

ابزار جی تی متریکس GT Metrix که بیشتر کاربران و مخصوصا وبمستران آن را می‌شناسند برای بررسی سرعت بار گزاری سایت و قسمت‌های مختلف سایت کاربرد دارد. می‌توان از طریق جی تی متریکس با تحلیل وبسایت ، قسمت‌های ضعیف آن که موجب کندی سایت می‌شود را بهینه کرد تا سرعت بار گذاری سایت بالا رود. در واقع با افزایش سرعت سایت می‌توان انتظار این را داشت که نرخ تبدیل مخاطب به مشتری به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

ایده کسب و کار اینترنتی ، انواع کسب و کار اینترنتی ، مدل کسب درآمد اینترنتی ، انواع مشاغل اینترنتی  ، آموزش کسب درآمد آنلاین

معرفی ایده های کسب و کارهای اینترنتی پولساز

بعد از یادگیری آموزش شروع کسب و کار اینترنتی به نظر می رسد افراد می توانند با توجه به تنوع بسیار بالای مشاغل اینترنتی ، اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنند ولی  این اتفاق روی نمی دهد. اگرچه با توجه به تنوع در دنیای کسب و کار های اینترنتی ، ایده های فراوانی برای راه اندازی وجود دارد، اما به نظر می رسد که بیشتر افراد مشکل راه اندازی ایده دارند.

مشکل داشتن ایده قابل رفع است و افراد می توانند با توجه به سه اصل : علاقه شخصی ، میزان مهارت و تخصص و همچنین نیاز بازار ، شغل اینترنتی مدنظر خود را راه اندازی کنند. در اینجا جهت آشنایی ، فهرستی از ایده های کسب و کار اینترنتی که پولساز بوده و قابل اجرایی است ، معرفی می شود. برخی از ایده های پولساز اینترنتی عبارتند از:

۱- راه اندازی وبلاگ سودآور و پولساز

وقتی کسب و کار آنلاینی را شروع می‌کنید ، به‌احتمال زیاد یکی از سه مورد زیر را می‌فروشید:

الف: وقت شما (مربیگری یا مشاوره)

ب: محصولات خود (تجارت الکترونیک یا فروشگاه اینترنتی)

ج: محصولات شخص دیگری (بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش)

با راه اندازی یک وبلاگ ، می‌توانید همه این‌ راههای کسب درآمد از اینترنت را عملی کنید و بیشترین سود را برای هر ایده تجارت آنلاین خود کسب کنید.

۲- راه اندازی دوره‌های آنلاین و آموزشی

به اشتراک گذاشتن دانش و یا تخصص خود از طریق دوره آنلاین آسان‌ شده است. اگر یک متخصص هستید و یا به چیزی علاقه‌مند هستید ، می‌توانید آن را به درآمد اینترنتی قابل‌توجهی تبدیل کنید. همیشه در سایت پول یابی و در مقالات متعدد تاکید داشتم که آموزش آنلاین و کسب درآمد از طریق دوره های آموزشی یکی از مشاغل پردرآمد اینترنتی محسوب می شود که میلیاردها تومان درآمد آنلاین برای شرکت ها و برندها به همراه دارد.

دلیل کسب درآمد اینترنتی از طریق آموزش ، رقابت بسیار بالا و وجود هزاران شرکت ، موسسه و افراد فعال در این زمینه است. یقینا اگر همراه با کسب درآمد اینترنتی بالا نباشد این همه رقابت و افراد علاقمند در این حوزه وجود نداشت. اگر دارای مهارت و تخصص در زمینه خاصی هستید می توانید به راحتی اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنید به شرطی که آموزش شروع کسب و کار اینترنتی و شیوه ارائه آن را هم یاد بگیرید که در این مقاله به این ممضوع پرداخته می شود.

۳- فروش محصولات به‌صورت آنلاین DROPSHIPPING

اگر این توانایی را دارید که محصولات مورد نیاز کاربران را باقیمت‌های پایین‌تر خریداری کنید ، می‌توانید با فروش مجدد آن محصولات در سایت‌های شخص ثالث مانند EBAY یا ALIEXPRESS ، یک تجارت باارزش DROPSHIPPING را در مارکت پلیس‌ها آغاز کنید. DROPSHIPPING مفهومی است که در آن فروشندگان کالاهای عمده‌ای را از تأمین‌کنندگان خریداری می‌کنند و آن‌ها را بیشتر به کاربر نهایی می‌فروشند.

۴- طراحی گرافیک

موسسات تجاری و شرکت‌ها همیشه برای اهداف برند سازی در جستجوی طراحان گرافیک هستند. ازجمله آگهی‌ها ، پوسترها و آرم‌ها گرفته تا ایجاد طرح‌های خیره‌کننده صفحات فرود. فرصت‌های شغلی و کسب درآمد اینترنتی بسیار زیاد است که طراحان گرافیک می‌توانند انجام دهند.

۵- طراحی و توسعه سایت

برای درک اهمیت طراحی و توسعه وب سایت کافیست به آمار متقاضیان در این زمینه توجه کنید. بیش از ۴ میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارد که برای تهیه این جمعیت انبوه آنلاین ، ۶ از ١۰ مشاغل کوچک دارای یک وب‌سایت هستند. به همین دلیل توسعه وب یک مهارت باارزش برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون برای راه اندازی و به‌روزرسانی وب سایت‌ها می شود . به همین دلیل تا سالیان سال طراحی وب جزو مشاغل پولساز اینترنتی محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راه اندازی کسب درآمد اینترنتی ده میلیونی

۶- اینفلوئنسر اینستاگرام

با ظهور کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام ، اکنون مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای به سمت تأثیرگذارها یا اینفلوئنسرها روی می‌آورند تا در مورد کالایی که به دنبال خرید می‌باشند ، مشاوره بگیرند. این چیزی است که داشتن یک شخصیت تاثیرگزار در اینستاگرام همه‌چیز را در برمی‌گیرد. درآمد اینترنتی از این طریق بسیار بالا می باشد.

۷- همکاری در فروش آنلاین

بسیاری از افراد وقتی می‌پرسند چگونه می‌توانند به‌صورت آنلاین پول به دست آورند ، بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش را به‌طور خودکار پیش‌بینی می‌کنند. برندهایی که می‌خواهند محصولات را به‌صورت آنلاین بفروشند ، برنامه‌های وابسته جدیدی ایجاد می‌کنند و به شرکت‌های وابسته (ناشران و وبلاگ نویسان) اجازه می‌دهند محصولات خود را تبلیغ کنند و گروه کسب کنند.

۸- دستیار مجازی

می‌توانید از مهارت‌های عالی سازمانی خود برای ایجاد جریان اضافی درآمدی استفاده کنید. دستیاران مجازی توسط شرکت‌ها ، و هر نوع مشاغل تقاضای زیادی دارند. همچنین فرصتی عالی برای شناخت افراد موفق و تأثیرگذار درزمینهٔ های مختلف کاری برای ایجاد یک شبکه حرفه‌ای گسترده است. در عین‌حال ، این امکان را به شما می‌دهد تا ضمن توسعه مهارت‌های حرفه‌ای خود ، از هر نقطه در جهان کار کنید.

۹- مدیر رسانه‌های اجتماعی

میلیاردها نفر در رسانه‌های اجتماعی فعالیت دارند و مشاغل میلیونی برای رسیدن به مخاطب مورد نظر خود از طریق سیستم‌عامل های مختلف رسانه‌های اجتماعی هزینه می‌کنند. اگر در کانال‌های اجتماعی حضور دارید و می‌دانید که آن‌ها چگونه کار می‌کنند، می‌توانید دانش خود را به‌خوبی در این زمینه بکار گیرید و تجارت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را شروع کنید.

۱۰- مشاور مسافرتی اینترنتی

چنانچه به سفر و صنعت پولساز و پردرآمد توریسم علاقه‌مند هستید و همیشه در مورد مواردی مانند بهترین گزینه‌های بلیت هواپیما و معاملات هتل به‌روز می‌شوید، این جذابیت را افزایش می‌دهد، می‌توانید با کمک به خانواده و دوستان خود ، با اطمینان از بهترین معاملات سفر ، شروع کنید. این به شما کمک می‌کند تا تبلیغات رایگان دهان‌به‌دهان را به دست آورید و رشد مشاغل مشاوره سفر آزاد را شروع کنید.

۱۱- سایت طراح داخلی ساختمان

مردم نسبت به نحوه ظاهر خانه‌های خود آگاه تر و خوش‌ذوق تر شده‌اند. همیشه نیاز به یک طراح داخلی است که بتواند بگوید کدام رنگ مناسب دیوارهای شما خواهد بود و مکان مناسبی برای قرار دادن صندلی شما است. می‌توانید از PINTEREST که ایده‌های زیادی درزمینهٔ طراحی داخلی برای الهام گرفتن دارد استفاده کنید. حتی می‌توانید قبل از شروع رسمی ، با جلب تخصص خود به افرادی که در آشنایی شما هستند ، اعتماد به نفس خود را به دست آورید.

۱۲- عکاس عروسی

عکاسی عروسی بسیار پراکنده‌شده و دستمزد در هر پروژه را به دست می‌آورد. عکاسان حرفه‌ای عروسی می‌توانند درآمدی را بین ده میلیون تا بیش از صد میلیون و حتی بیشتر را درخواست کنند. امروزه این شغل جزو مشاغل پولساز سطح بالا محسوب می شود.

۱۳- مشاور وب‌سایت وردپرس

سیستم مدیریت محتوا وردپرس بستری است برای مشاغل کوچک و وبلاگ نویسان جوان که می‌توانند وب‌سایت خود را راه اندازی کنند. اگر به‌خوبی راهکار ایجاد وبلاگ وردپرس را می دانید ، مردم می‌توانند میلیون ها تومان برای افزایش مهارت‌های خود به شما پرداخت کنند. جدا از مشاوره وردپرس ، همچنین می‌توانید خدمات متنوع دیجیتال مارکتینگ را به مشتریان خود ارائه دهید تا جریان درآمد شما متنوع شود. این کمک خواهد کرد که مشتریان شما ترافیک مربوطه را به وب‌سایت خود وارد کنند.

۱۴- ساخت اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن برای هر چیز و همه‌چیز وجود دارد و آن‌ها میلیون ها تومان درآمد دارند. به سختی می توان موضوع و موردی را پیدا کرد که هیچ اپلیکیشن برای آن ساخته نشده است. اگر مهارت‌های کد نویسی شما خوب است  می توانید از این طریق کسب درآمد اینترنتی خوبی را تجربه کنید. اما قبل از اجرای آن ، برخی تحقیقات بازار راجع به رقابت ، الگوی درآمد و امکان‌سنجی اپلیکیشن را انجام دهید تا با علم کامل وارد بازار شوید.

۱۵- خرید و فروش نام دامنه

خرید و فروش دامنه ، اسم و یا آدرس اینترنتی وب سایت ها یکی از مشاغل پردرآمد اینترنتی محسوب می شود. نکته اصلی شناسایی نام‌های جالب وبلاگ است که امکان فروش بعدی دارند. آن‌ها را با برنامه‌های میزبانی ارزان بخرید و صبر کنید تا یک خریدار به شما نزدیک شود. ایجاد یک سبد دامنه مطلوب می‌تواند سال‌ها طول بکشد. به تحقیق ادامه دهید و صبور باشید.

۱۶- فریلنسر تولید محتوا

نویسندگان محتوا ، به‌ویژه برای اهداف بازاریابی دیجیتال ، تقاضای زیادی دارند. اگر برای تهیه داستان‌های جذاب و نوشتن مقالات مشکلی دارید ، می‌توانید مهارت‌های خود را به یک تجارت نوشتن آزاد و پرسود تبدیل کنید.

از کپی وب‌سایت گرفته تا پست‌های وبلاگ و خبرنامه‌های ایمیل ، می‌توانید برای انواع شرکت ها و وبسایت ها مطالب بنویسید. فریلنسرهای باتجربه و حرفه ای در هر ماه چیزی بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان کسب می‌کنند. همچنین می‌توانید کارهای ویرایش و تصحیح را انجام دهید تا به مشتریان کمک کنید تا کارهای بدون خطا را بارگذاری کنند.

۱۷- تحلیل داده‌ها

کسب و کارها برای تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر به داده محور تبدیل می‌شوند. تحلیلگران داده‌های بااستعداد ، که می‌توانند از انبوه داده‌ها استفاده کنند و بینش‌های عملی را روی میز بیاورند ، تقاضای زیادی دارند. اگر با شماره‌ها عالی هستید و دانش فنی کافی دارید ، پس این شغلی است که دوست دارید.

۱۸- مربی شخصی یا مربی آمادگی جسمانی

در جامعه امروزی به دلایل زیادی، مربیان آمادگی جسمانی تقاضای زیادی دارند. اگر در تناسب‌اندام هستید و از مشخصات فنی تمرین و برنامه رژیم غذایی اطلاع دارید ، می‌توانید با کمک به افراد علاقمند ، پول بیشتری کسب کنید.

به‌محض یافتن مشتریان مناسب و کسب شهرت  ، این کار هم از نظر جسمی و هم از نظر مالی سودمند و پولساز است. گذشته از این ، می‌توانید به‌صورت آنلاین در مورد رژیم‌های بدن‌سازی بیاموزید تا ارزش بیشتری به خدمات خود بیفزایید. و با فروش محصولات رژیمی و مکمل ها کسب درآمد اینترنتی خوبی داشته باشید.

به طور کلی، گزینه های خوبی برای شروع و راه اندازی وب سایت تناسب‌اندام وجود دارد که می‌توانید نکات مربوط به‌تناسب اندام خود را با مخاطبان گسترده‌تری به اشتراک بگذارید و خود را به‌عنوان یک صاحب نظر در این کار معرفی کنید.

۱۹- ایجاد کانال یوتیوب YOUTUBE

چندین YOUTUBERS با اشتیاق فراوان و تولید فیلم از مهارت‌ها ، مسافرت ، غذا ، وقایع ، فیلم‌های کمدی، دوربین مخفی ، آموزش ها و…. کسب درآمد اینترنتی بسیار بالایی دارند. موضوع و یا موضوعاتی را انتخاب کنید که به آن علاقه‌مند هستید و دانش کافی برای تولید فیلم‌های جذاب و منحصربه‌فرد در آن موضوعات را به صورت حرفه ای دارید. هرچه محتوای سرگرم کننده تری ارسال کنید ، تعداد بازدیدها و مشترکان بیشتری کسب خواهید کرد.

۲۰- سایت مترجم آنلاین

دانش تخصصی شما از یک‌زبان دیگر می‌تواند به شما در درآمدزایی کمک کند. مترجمان همیشه موردنیاز هستند ، اما مترجمان باکیفیت بسیار نادر هستند. شغل مترجمی به دلیل ضعف اکثر ایرانی ها در زبان خارجی ، جزو مشاغل پولساز بوده است.

۲۱- راهنمای تور اینترنتی

اگر در یک کانون توریستی زندگی می‌کنید و عاشق تعامل با افراد جدید و دیدن مناطق جذاب و بکر هستید ، به‌راحتی می‌توانید راهنمای تور شوید. البته باید در کنار دانستن تاریخ و فرهنگ ، دانش گسترده‌ای از محیط اطراف خود داشته باشید.

می‌توانید یک شرکت راهنمای تور خود را راه اندازی کنید تا گردشگران بتوانند در طول سفر بهترین تجربه را کسب کنند. از این گذشته ، با تنظیم وسایل نقلیه پرنعمت یا غذای محلی بی‌نظیر برای مسافران می‌توانند جدا از سایر آژانس‌های مسافرتی ، چیز دیگری ارائه دهند. هر چه بتوانید متمایز از دیگران عمل کنید، کسب درآمد بیشتری خواهید داشت.

۲۲- خیاطی

سبک و مد همیشه موضوع بحث جامعه بوده است. طبیعتاً داشتن خیاط خوب یک فرصت تجاری عالی است. تخصص شما در طراحی و ساخت لباس‌های با بودجه محدود می‌تواند در دستیابی به طیف گسترده‌ای از مشتریان کمک کند.

۲۳- آشپزی آنلاین

زمانی که در اینترنت خواندم یک خانم کره ای با آموزش غذای سنتی کشورش ، میلیونر شد تعجب نکردم چون آشپزی و پخت غذا طرفداران زیاد داشته و یکی از مشاغل پولساز جهان می باشد. بااین‌حال ، باید دارای مهارت های خاص و ظرافت‌های خوب در زمینه آشپزی باشید تا کار ویژه ای انجام دهید ، در این صورت است که قادر خواهید بود تا از مهارت خود کسب درآمد اینترنتی بالا داشته باشید.

طبیعی است که برای شروع ، نیاز به تهیه تجهیزات لازم برای پخت‌وپز دارید. اگر سرمایه اولیه برای تهیه وسایل تخصصی آشپزی ندارید، می‌توانید با پخت‌وپز چیزی ساده ولی با دستورالعمل عالی شروع کنید و برای تکمیل مهارت‌های خود تلاش کنید.

۲۴- فریلنسر نوشتن کتاب الکترونیکی

در هر بحث و موضوع مرتبط با آموزش شروع کسب و کار اینترنتی ، به نوعی می توان از فریلنسری یا آزاد کاری به نوعی استفاده کرد. برای نمونه از جمله مشاغل آزادکاری ، تولید و انتشار ایبوک ها یا کتاب های الکترونکی است که طرفدار زیادی در اینترنت دارد. دسترسی به ابزارهای ارزان‌تر و یا حتی انتشار رایگان موجب شده است تا کتاب و نگارش کتاب آسان‌تر شود. با میلیون ها کاربر ایرانی که کتاب‌های الکترونیکی می‌خوانند ، این‌یک فرصت پرسود و پولساز اینترنتی محسوب می شود.

۲۵- سرمایه‌گذاری پول

اگر پول تان در بانک‌ها بی‌استفاده است و کمترین بهره را برایتان به ارمغان می‌آورد ، ممکن است سرمایه‌گذاری در طرح‌های سودآور را در نظر بگیرید. میلیاردر بزرگ آمریکایی وارن بافت برجسته‌ترین نمونه از سرمایه‌گذاری هوشمند است که ثروت کلانش را از عادت به سرمایه‌گذاری هوشمندانه خود کسب کرده است. می‌توانید هم‌زمان با یادگیری طناب‌های بورس کالا ، معاملات کوتاه مدت را شروع کنید. سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای در سهام ارزش داشته باشید تا ثروت خود را به‌طور پیوسته رشد دهید.

۲۶- کارواش آنلاین

اکثر صاحبان خودرو هرگز وقت لازم برای شستن اتومبیل خود و تمیز نگه‌داشتن آن‌ را ندارند. با افزایش روزافزون صاحبان خودرو ، ایده خوبی برای شروع کسب درآمد اینترنتی خوش‌تیپ در وقت آزاد است. نباید از عنوان کارواش آنلاین تعجب کنید چون همه کسب و کارهای سنتی و واقعی برای بقای خود به طرف فعالیت اینترنتی شدن پیش می روند و اینترنت مشاغل متعدد را تحت تاثیر خود قرار داده است.

برای این انجام این کار، تمام چیزهایی که نیاز دارید یک اسفنج ، شامپو اتومبیل ، لاستیک سیاه ، شیلنگ و برخی مهارت‌های شبکه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. یک سرویس شستشوی ماشین موبایل امکان تولید درآمدی بالا در طول سال را دارد. چه بسا که کسب شهرت و گرفتن سفارش های زیاد، ممکن است بخواهید بعداً آن را به‌صورت تمام‌وقت کارکنید.

۲۷- قالی‌شویی آنلاین

مردم برای خلاص شدن از حساسیت‌ها ، گرد وغبار ، اشکالات و لکه‌ها همیشه در جستجوی یک قالی‌شویی قابل‌اعتماد فرش هستند. برای راه اندازی این تجارت باید در یک جاروبرقی خوب ، مواد تمیزکننده و برس های فرش سرمایه‌گذاری کنید. تحقیقات بازار را در مورد قیمت‌ها انجام دهید تا بهترین گزینه‌ها را ارائه دهید. می‌توانید با سؤال از اطراف خود در مورد شرایط سرویس تمیز کردن خانه شروع کنید.

۲۸- مراقبت از کودک

والدین و خانواده‌های هسته‌ای همیشه برای مراقبت از فرزندانشان وقت کمی دارند. امروه بیشتر پدر و مادرها شاغل هستند و نمی توانند از فرزندان در ساعات کاری و اداری مراقبت کنند لذا تقاضای برای نگهداری بچه ها در سالیان اخیر در حال افزایش است. کاملا طبیعی است که ، تقاضا از متخصصان دلسوز و کودکیاران مهربان ، برای مراقبت از کودکان وجود دارد. اگر دوست دارید در کنار بچه‌ها باشید ، این گزینه شغلی پرسود است.

اما قبل از هر کاری ، در مورد گروه سنی کودکانی که مایل به مراقبت از آن‌ها هستید ، مطمئن باشید. با کسب تجربه ، می‌توانید یک مرکز مراقبت روزانه از بچه‌ها ایجاد و کم کم کار خودتان را توسعه دهید.

۲۹- تعمیرات کامپیوتر

هم‌اکنون بیش از ١ میلیارد رایانه در حال استفاده است. جای تعجب نیست که بازار خدمات معتبر تعمیر کامپیوتر بسیار زیاد است. با توجه به هزینه‌های بالای تعمیر در ایستگاه‌های خدمات مجاز ، می‌توانید با ارائه خدمات تعمیر مقرون‌به‌صرفه ، درآمد کسب کنید. اگر یک کارگر دستی هستید ، می‌توانید با نزدیک شدن به مشاغل کوچک و خانه‌های هم‌جوار ، پروژه‌های تعمیر رایانه را شروع کنید. به‌تدریج می‌توانید گروه خود را گسترش دهید تا سفارش‌های بزرگ‌تری از شرکت‌های متوسط یا بزرگ‌تر بگیرید.

۳۰- مدلینگ

اگر نگرش و جسمی برای تجارت مدلینگ دارید ، پس این مهارت برای شما ضروری است. بازاریابان و طراحان مد همیشه برای عرضه محصولات خود به دنبال مدل‌های تازه هستند. بااین‌حال ، ارزیابی و بررسی آنچه مشترک می‌شوید مهم است. با افرادی که در حال حاضر در این صنعت فعالیت می‌کنند صحبت کنید ، مربی پیدا کنید که می‌تواند در مراحل اولیه کار شما را کمک کند و ارتباط‌های مناسب برقرار کند. شغل ممکن است پرزرق‌وبرق به نظر برسد ، اما برای رسیدن به صدر ، نیاز به تعهد و تلاش زیادی دارد.

۳۱- مشاوران املاک

بازار املاک و مستغلات همیشه پردرآمد و پولساز بوده است و این مخصوص کشور ایران نیست در سایر نقاط جهان هم اینگونه است. با توجه به تورم فزاینده سال های اخیر ، مردم برای حفظ ارزش پول خود به خرید و فروش ملک روی آورده اند و افراد زیادی از این طریق پول خوبی به جیب زده اند. مشاوره املاک با استقبال همگانی مردم، در حال پیشرفت است. بااین‌حال ، مردم می‌خواهند از مشكلات انجام كارها و مجوزهای قانونی لازم برای به دست آوردن اموال خود جلوگیری كنند ، بنابراین آن‌ها برای تسهیل به دنبال كارگزار یا نماینده مجاز آنلاین هستند.

برای کمک به خریداران و فروشندگان املاک و همچنین وجود درآمد بسیار بالای خرید و فروش ملک در ایران ضرورت داشتن سایت برای مشاوران املاک موضوعی ضروری می باشد چون گرایش به سمت اینترنت در سالیان اخیر بسیار زیاد شده است. با کمک به مشتریان در خرید و فروش املاک تجاری و مسکونی ، کسب درآمد بالایی برای خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید یک گروه فروش کوچک بسازید تا با کارایی بیشتری به مشتریان نزدیک شوید.

۳۲- عرضه‌کننده مبلمان سفارشی

مبلمان سفارشی تقاضای زیادی دارد. اگر چشم به خلاقیت دارید و در ساخت مبلمان از ابتدا خوب هستید ، می‌توانید صنایع‌دستی خود را به یک فرصت عالی برای درآمدزایی تبدیل کنید. مردم آماده هستند که برای یک سرویس مبلمان درجه عالی شخصی‌سازی شده ، پول خوبی بپردازند. در ضمن چون مبلمان شخصی سازی شده ، مشتریانی از طبقه مرفه و پولدار دارد، می تواند منبع کسب درآمد بالایی باشد.

۳۳- فروش زیورآلات دست‌ساز

همیشه زیورآلات دست ساز به ویژه اگر الهام گرفته از فرهنگ اقوام ایرانی باشد ، دارای مشتری زیادی بوده است و دائم خواهان دارد. می‌توانید با کمی تلاش و ابتکار ، فروش آنلاین آن را به دست بگیرید و بتوانید خودتان را به عنوان برند در این زمینه مطرح کنید.

۳۴- خرید وب‌سایت

اگر واقعا به دنبال یافتن شغل پولساز و مناسب برای سرمایه‌گذاری هستید ، می‌توانید به دنبال خرید یک وب‌سایت در بستر اینترنت باشید. وب‌سایت ها برای راه اندازی کسب و کارها از پتانسیل بالایی برخوردار هستند اما برای این کار به یک متخصص احتیاج دارند. می‌توانید وب‌سایتی را با قیمت پایین و تخفیف مناسب خریداری کنید . برای مدتی سعی در رشد و افزایش ترافیک وبسایت کنید، زمانی که مخاطبان و تجارت خود را پیدا کرد ، می توایند آن را به مشتریان و افراد خواهان با قیمت بالا بفروشید.

افراد زیادی هستند که کارشان خرید و فروش وب سایت و کسب درآمد اینترنتی از این طریق است . این افراد سایت های گمنام و یا فاقد رتبه را می خرند و بعد از مدتی کار کردن بر روی آن ، به قیمت بالاتر می فروشند.

۳۵- خدمات خشک‌شویی آنلاین

سرویس خشک‌شویی هزاران میلیارد تومان در ایران درآمد دارد. مردم هرگز جلوی پوشیدن لباس را نمی‌گیرند و درنتیجه ، آن‌ها همچنان به سرویس خشک‌شویی نیاز دارند لذا یکی از مشاغل پولساز است که می توانید به صورت اینترنتی ، آن را راه اندازی کنید.

۳۶- برنامه‌ریز عروسی‌ها

دیگر مثل گذشته عروسی ها ساده نیست، امروزه جشن ها و عروسی ها پرزرق و برق تر ، سازمان‌یافته و با فشردگی زیاد برپا می شود. برای مدیریت هرچه بهتر جنبه‌های عروسی ، زوجین این روزها به دنبال برنامه ریزان معتبر عروسی هستند. این شغل در حال رشد است و در شهرهای بزرگ طرفداران خاص خود را دارد.

در صورت داشتن تماس با متخصصانی مانند غذاهای خوب ، گل‌فروشی ها ، مجریان ، نمایندگان مسافرتی ، دی جی های عکاس و موارد دیگر ، می‌توانید سریعاً وارد کار برنامه‌ریزی عروسی شوید.

ویژگی های کسب و کارهای اینترنتی

در ادامه آموزش شروع کسب و کار اینترنتی و در بخش آخر آن به ۹ نکته برای کارآفرینان تازه‌وارد در صنعت تجارت های آنلاین مطرح می شود. به عبارت دیگر  در دنیای کسب درآمد از اینترنت و شروع کسب و کار های مجازی ٩ ویژگی است که هر کسب و کار اینترنتی باید پیش از اقدام آن‌ها را در نظر بگیرید تا به موفقیت لازم برسد.

مهم ترین ویژگی ها و نکات کلیدی برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی و افزایش کسب درآمد اینترنتی ، عبارتند از:

۱- انتخاب موضوعی مناسب

انتخاب موضوع کسب و کار آنلاین جایی است که افراد اغلب متوجه می‌شوند که اشتباه کرده‌اند. اگر با مشاغل عمومی بسیار گسترده پیش بروید ، ممکن است تلاش کنید که مخاطبان خود را بشناسید. نه‌تنها این بلکه جنبه فصلی نیز وجود دارد. برای نمونه ، اگر به عید نوروز وسواس دارید ، می‌توانید یک تجارت نوروزی ایجاد کنید اما ممکن است برای یافتن مشتری محصولات خود در ماههای بهمن و اسفند تلاش کنید.

نکته مهم دیگر این است که آیا قادر خواهید بود تا سال‌های متمادی برای مشتریان بازاریابی کنید. به‌عنوان مثال ، اگر شما لباس بارداری می‌فروشید ، زنان فقط نه ماه باردار هستند. پس از زایمان ، احتمالاً دیگر از آن فروشگاه خرید نخواهند کرد. بنابراین ، وقتی تصمیم به انتخاب یک مکان رفت و آمد دارید ، تجارت اینترنتی را انتخاب کنید که محبوب‌ترین در سال باشد Google Trends می‌تواند به شما نشان دهد که یک موضوع چقدر پایدار است.

همچنین می‌توانید موضوعی را انتخاب کنید ، که حداقل صدها هزار جستجو ماهانه مانند: مد ، لوازم آرایشی و زیبایی ، تناسب‌اندام یا دکوراسیون منزل و… داشته باشد. دنبال کاری باشید که کوتاه‌مدت نیست ، بنابراین از زایمان ، عروسی و یا هر مشکلی که در آن کسب کرده‌اید اجتناب کنید. نمی‌توانید یک لیست ایمیل طولانی‌مدت با آن ایجاد کنید. به‌جای آن ، چند ایده غیرمعمول تجاری ولی پولساز آینده دار را امتحان کنید.

۲- حل یک مشکل و یا رفع نیاز اساسی

در انتخاب و آموزش شروع کسب و کار اینترنتی باید دنبال کسب و کاری باشید که مشکل یا مشکلاتی از کاربران و مخاطبان را رفع کند و یا در جهت رفع نیاز و خواسته آنها باشد. کارآفرینان به دنبال ایجاد شغلی هستند که یک مشکل را حل می‌کند.

اگر از اکثر صاحبان مشاغل شکست‌خورده سؤال کرده‌اید که چه مشکلی را حل کرده‌اند ، آن‌ها یا نمی‌توانند پاسخ دهند یا مشکلی که حل کرده‌اند به‌اندازه کافی ضروری و مهم نبوده است. مشکلی که حل کرده اید نیازی به پیچیدگی مانند درمان بیماری نیست. این می‌تواند ساده باشد ، مانند اینکه به افراد کمک می‌کنید تا با ارائه یک تجربه سرگرم‌کننده ، بر حوصله غلبه کنیم. اما درنهایت ، شما باید بدانید که در تلاش برای دستیابی به مشاغل خود هستید. با دانستن اینکه چه مشکلی را حل می‌کنید ، می‌توانید در بازاریابی خود از آن استفاده کنید تا به مردم کمک کند درک کنند چگونه می‌توانید به بهترین شکل به آن‌ها کمک کند.

۳- داشتن وسواس بیش از نیاز مشتری

یکی از بزرگ‌ترین منابع درگیری در تجارت ناشی از نیازهای برآورده نشده است. اگر مشتری خدمات یا کالایی را که مورد انتظار آن‌هاست ، دریافت نکرده ، نیازهای آن‌ها برآورده نشود احساس ناامیدی می‌کنند. مهم‌ترین نکته تجاری در مورد مدیریت روابط مشتری این است که همیشه همدرد با مشتری باشد.

وقتی ناامیدی مشتریان را به‌عنوان عدم تحقق نیازهای آن‌ها تشخیص می‌دهید ، آسان‌ نیست اهانت‌هایی را که به شما انجام می‌دهند ، شخصاً انجام دهید. در عوض ، می‌توانید با آینه‌کاری از اهداف خود در گوش دادن به آنچه می‌گویند ، متمرکز شوید. این کار یعنی در تلاش هستید تا به‌وضوح تصویری برسید که نیازهای آن‌ها را برآورده کند و احساس مشتری شما را آشکار می‌کند. با این کار به‌جای بازپرداخت ، درهای ایجاد روابط طولانی‌مدت با آن‌ها را باز می‌کنید ، حتی اگر از اولین تجربه خود در مورد برند شما ناراحت باشند.

۴- توجه و تمرکز بر سوددهی تا درآمد

بیشتر کارآفرینان با درآمد وسواس دارند. آن‌ها ادعا می‌کنند:« من در هشت ماه یک میلیارد درآمد کسب کردم.» و شما نمی‌توانید کمک کنید اما می‌پرسید « واقعاً این‌طور بودی؟» از آنجا که عمیق کار را پی می‌برید ، اغلب متوجه می‌شوید که سود بسیار مهم‌تر از درآمد است. مطمئناً شما یک میلیارد تومان درآمد کسب کرده‌اید اما اگر سود شما بعد از ٨ ماه فقط پنجاه میلیون تومان باشد آیا واقعاً ارزش این کار را داشت؟ و آیا این حتی پایدار است؟ احتمالاً نه.

تغییر کاربری را از فکر کردن در مورد درآمد به فکر کردن در مورد سود تبدیل کنید. هرچه سود بیشتری داشته باشید ، پول بیشتری برای سرمایه‌گذاری مجدد در شغل و موفقیت خود خواهید داشت. به‌عنوان یک کارآفرین ، آخرین حقوق دریافت خواهید کرد. ابتدا هزینه‌های شما باید پرداخت شود. بنابراین شما می‌خواهید مطمئن شوید که بیشتر از پول کافی برای درمان خودتان درآمد کسب می‌کنید.

۵- ابتدا با تمرکز کم شروع کنید و در ادامه گسترش دهید

فروشگاه بزرگ آمازون به‌عنوان فروشگاه همه‌چیز شروع نکرد، این کار را به‌عنوان یک کتاب‌فروشی ساده آغاز کرد و با گذشت زمان برای گسترش مشاغل ، آن‌ها به‌آرامی در اسباب‌بازی ها و محصولات دیگر گسترش یافتند. این‌گونه است که شما یک تجارت اینترنتی عمومی ایجاد می‌کنید.

در آموزش شروع کسب و کار اینترنتی یكی از مهم‌ترین نكات تجاری این است كه همیشه با تمركز کم شروع كنید و در مقیاس خود به مرور زمان کارها را گسترش دهید. با داشتن تمرکز کمتر ، می‌توانید مخاطبی وفادار بسازید که بداند از شما چه انتظاری دارد، همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا مخاطبان مشخصی داشته باشند و این موضوع کار بازاریابی را برایتان آسان‌تر شود..

مثلا می‌توانید یک فروشگاه مد زنانه راه اندازی کنید، در ابتدا و شروع کار، شاید لباس بفروشید، اما درنهایت می‌توانید به کفش ، جواهرات و لوازم جانبی مد یا زیباییهم بپردازید و یا می‌توانید در جهت دیگری حرکت کنید و به سبک مردانه و کودکانه گسترش دهید. هر دو نوع فروشگاه‌های آنلاین منطقی هستند و مکمل‌های عمودی طبیعی دارند.

علاوه بر این ، می‌توانید قبل از باز کردن وب‌سایت بزرگ‌تر ، ایده‌های فروشگاه یک محصول را امتحان کنید. اما ابتدا باید هدف شما این باشد که مخاطب بزرگی داشته باشید و خریداران وفاداری داشته باشید. باید بدانید که تقاضای عمومی را که در نهایت گسترش می‌دهید وجود خواهد داشت.

۶-تمرکز روی روحیه کارمندان

بهترین رئیس من تابه‌حال به من گفته است که راز او برای ایجاد یک گروه تولیدی با محوریت خوشحال کردن کارمندانش است و درست بود ما همیشه همه‌چیز را جشن می‌گرفتیم. روز آخر من به معنای واقعی کلمه گریه کردم ، زیرا نمی‌خواهم ازاینجا بروم، من فقط به این دلیل که می‌دانستم که باید از شغل دانشگاه پاره‌وقت خود خارج شوم و تجربه بازاریابی تأثیرگذارتری داشته باشم ، ترک کردم. من هشت سال پیش در آن نقش کارکردم و تا به امروز با همه همکارانم در تماس هستم.

این تأثیر روحیه کارمندان طولانی‌مدت است. متأسفانه ، در اغلب مواردی کارآفرینان نمی‌توانند به آن توجه کنند، بیشتر کارآفرینان بار اول سعی می‌کنند مثل یک رئیس رفتار کنند. و به معنای واقعی هیچ کارمندی یکی از این موارد را نمی‌خواهد. کارمندان شما می‌خواهند احساس قدردانی و شنیدن کنند و اینکه بدانند که در مسیر صحیح قرار دارند.

اگر متوجه ‌شوید که به‌طور مداوم از مردم انتقاد می‌کنید در حالی که کار اشتباهی نکرده‌اند ، در زمانی کوتاه به خوبی مشاهده خواهید کرد که عملکرد گروه کاهش می‌یابد. مهم‌ترین نکته شغلی هنگام مدیریت کارمندان ، خوشبختی آن‌ها است. زیرا اگر این کار را انجام دهید ، آن‌ها مایل خواهند بود به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند.

۷- شروع تجارتی مطابق با شخصیت خودتان

بنا به گفته کارآفرین سریال Naval Ravikant ، که معتقد است تناسب محصول بازار یعنی اینکه پایه ، اساس و محصول با بازار مناسب باشد. اساساً ، این بدان معنی است که هیچ‌کس دیگری نتواند آن تجارت را بهتر از شما اداره کند. در حالت ایده آل ، شما باید شغلی را شروع کنید که با مهارت ها ، تجربیات و شخصیت دقیق شما مطابقت داشته باشد.

توجه کنید که این موضوع فراتر از انجام اشتیاق شما می باشد اینکه چگونه می‌توانید از طریق تجارت آنلاین خود به‌طور معناداری به جهان کمک کنید؟ با انجام کاری که فقط شما می‌توانید انجام دهید ، می‌توانید میراثی را ایجاد کنید که در عین تأثیرگذاری در جهان، دوام داشته باشد.

۸- آگاهی همیشگی از حرکت رقبا

مشاغل را می‌توان برش داد. رقبای شما همیشه سعی می‌کنند شمارا به پایین بکوبند تا بتوانند در رأس بمانند و یا حداقل با ایجاد موانع از رشد کسب و کارتان جلوگیری کنند. با این حال شما نمی‌خواهید وسواس خود را نسبت به رقبا نشان دهید و آنها را تحریک کنید ، ولی همیشه می‌خواهید از آنچه انجام می‌دهند آگاه باشید تا بتوانید در کسب درآمد اینترنتی از آنها جلوتر باشید.

اینکه رقبایتان، کدام محصولات و خدمات را ارائه می‌دهند؟ چگونه مارک خود را به بازار عرضه می‌کنند؟ قیمت محصولات و خدماتشان چگونه است؟ با مشتری‌ها چگونه رفتار می‌کنند؟ شما باید در مراحل اولیه جزئیات کمی را پیدا کنید تا بدانید چگونه می‌توانید با هم رقابت کنید. اگر می‌بینید که آن‌ها کالای عالی اما پشتیبانی مشتری وحشتناکی را ارائه می‌دهند ، می‌توانید تأکید بیشتری بر روابط مشتری بگذارد.

هدف این است که دریابید که نقاط ضعف اصلی آن‌ها چیست و درعین‌حال که مجموعه‌ای عالی از خدمات و محصولات را برای مشتریان خود در اختیار شما قرار می‌دهد ، قدرت شما محسوب می‌شود. اما به یاد داشته باشید ، بیش از حد و دائما نسبت به رقبایتان حساسیت و وسواس بروز ندهید. وسواس شما باید در حوالی مشتریان و کارمندان شما باشد و اینکه این دو گروه را خوشحال کنید ، در این صورت برنده شما خواهید بود.

۹- فقط شروع کنید (حتی اگر عالی نباشد)

در پایان آموزش شروع کسب و کار اینترنتی ، آخرین نکته تجاری برای کارآفرینان جدید این است که، فقط این کار را انجام دهید و منظور شروع آن نیست. بلکه منظور این است که از سر خود بیرون بیایید ، از براندازی دست‌بردارید ، شک نکنید که آیا تماس صحیح برقرار می‌کنید یا نه ، فقط آن را انجام دهید.

فقط باید شروع کنید و از هیچ چیزی نترسید. آیا چالش‌هایی پیش خواهد آمد؟ بله کاملا طبیعی است ولی  برای رسیدن به اهداف بزرگ باید تلاش مضاعف داشت. اگر به عنوان کارآفرین و یا یک مبتدی به دنبال آموزش شروع کسب و کار اینترنتی هستید، هیچ واهمه ای نداشته باشید. ممکن است در مسیر کسب و کار با مشکلات و خطراتی مواجه شوید، اما اقدام کنید.

اگرچه ممکن خطرات بزرگی وجود دارد ولی مهم این است که با کمترین امکانات شروع کنید.  هدف به دست آوردن جایزه کمال‌گرایی نیست، هدف ایجاد یک تجارت است که به مردم کمک می‌کند تا مشکلی را حل کنند. هرچه زودتر این کار را شروع کنید ، می‌توانید زودتر زندگی مردم را بهتر کنید. این تأثیری است که شغل شما می‌تواند بر زندگی شخصی افراد داشته باشد، بنابراین هرچه سریع تر کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید ، تا به افراد بیشتری کمک کنید.

سخن پایانی آموزش شروع کسب و کار اینترنتی

در این مقاله سایت پول یابی ، آموزش شروع کسب و کار اینترنتی از صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی و تمام ایده های ممکن برای شروع کار از کوچک تا بزرگ ، ذکر شده است. با مطالعه این مقاله که از جنبه های متعدد مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی تا حصول به موفقیت در آن ذکر شده است، می توانید یک کسب و کار هر چند کوچک ، ولی موفق را شروع کنید. در ادامه با رشد و توسعه کسب و کارتان ، می توانید آن را به برند و شاخص در اینترنت تبدیل کنید.

اگرچه یادگیری و آموزش شروع کسب و کار اینترنتی مهم است ولی از همه اینها مهم تر داشتن اراده قوی و عدم ترس از شروع به کار است. مجموعه ایده هایی که در این مقاله شرح داده شد را می توان با کمترین سرمایه و حتی بدون سرمایه، راه اندازی کرد. یکی از مزایای مهم کسب و کار اینترنتی همین کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه می باشد که برای همگان یکسان وجود دارد.

نکته آخر آموزش شروع کسب و کار اینترنتی این است که ، بستر اینترنت و کسب درآمد آنلاین کاملا عادلانه بوده و برای همگان شرایط مساوی جهت شروع کسب درآمد اینترنتی فراهم است . لذا هر کسی می تواند بسته به مهارت ، علاقه و اندازه توانایی و رویاهای خود ، انتخاب مناسبی را انجام داده و شروع به کار کند. در انتخاب و شروع ایده کسب و کار اینترنتی سعی کنید متمایز بوده و خاص عمل کنید. مطمئن باشید با کمی تلاش و جدید در کار می توانید ضمن موفقیت در کار ، کسب درآمد اینترنتی بالایی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.