مهارت‌های راه‌اندازی کسب درآمد شخصی

یادگیری و اجرای مهارت‌های راه‌اندازی کسب درآمد شخصی از این نظر دارای اهمیت است که ، کسب و کارهای امروزی به ویژه انواع مدل های کسب درآمد اینترنتی مانند جهان مدرن در حال تغییر و تحول است و دیدگاه مردم نسبت به کار و اشتغال کاملا متفاوت از دهه های قبل شده است. بر خلاف گذشته تمایل افراد و جوانان به کار دولتی و یا استخدام شدن در شرکتهای خصوصی در حال کاهش هست ، اگرچه در ایران زیاد مشهود نیست ولی حداقل در سایر کشورها اینگونه است .

افراد تمایل دارند خودشان کسب و کاری را راه اندازی کنند و مستقل از دیگران کسب درآمد داشته باشند. معمولا افراد در این گونه مشاغل ، بیشتر کار را خودشان انجام می دهند و با توسعه کار و کسب درآمد ، افرادی را استخدام می کنند. در کل ، علاقه به کسب و کار شخصی در حال افزایش است.به دلیل وجود این علاقه مضاعف ، در این مقاله سایت پول یابی به موضوع مهارت‌های راه‌اندازی کسب درآمد شخصی و چگونگی اجرایی کردن ان پرداخته می شود.

مهارت‌های راه‌اندازی کسب درآمد شخصی

اگر بخواهید یک کسب و کار شخصی یا خانگی اینترنتی ایجاد کنید ، مثلا تصمیم دارید فروشگاهی آنلاین داشته باشید که محصولات یا خدمات خود را به دیگران بفروشید، نیاز به دانستن مجموعه‌ای از مهارت‌ها خواهید بود. بدون مهارت و تخصص نمی توانید دست به کار و شغلی بزنید و امید موفقیت در آن کار را داشته باشید.

کسب مهارت ها هم به شیوه های مختلف می باشد یا از طریق آموزش در کارگاهها و شرکت ها، و یا طی مراحل تحصیلات آکادمیک و اخذ مدرک علمی از دانشگاهها و آموزشگاههای علمی میسر است. ممکن است افرادی مدرک و یا مراحل آموزشی یک شغل و حرفه را آموخته باشند، ولی این تنها کافی نیست چون افراد زیادی هستند که مدرک دارند ولی مهارت و علم راه اندازی مشاغل اعم از سنتی و اینترنتی را ندارند.

بحث در مورد مهارت‌های راه‌اندازی کسب درآمد شخصی زیاد است در اینجا مهمترین مهارت‌های کامپیوتری و غیرکامپیوتری که نیاز به آموختن است فهرست شده و افراد باید با توجه به نیاز روز یاد بگیرند. البته هر چه در این امور دارای مهارت بیشتری باشید در کسب و کارتان موفق خواهید بود. مهم ترین مهارت‌های راه‌اندازی کسب درآمد شخصی عبارتند از:

الف : مهارت‌های کامپیوتری ضروری

برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی شخصی باید برخی مهارت های کامپیوتری که ضروری می باشند را یاد بگیرید کامپیوتر و اینترنت در تمام امور زندگی ما نفوذ و رسوخ پیدا کرده و به نظر می رسد کار بدون آنها سخت می باشد.

۱- یادگیری نرم افزارهای مایکروسافت آفیس

کار با نرم‌افزارهای اصلی مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) ورد word (در حدی که خوب بنویسید و صفحه آرایی مناسبی داشته باشید)، اکسل excel (در حدی که بتوانید حساب و کتاب های خود را مدیریت کنید)، پاورپوینت powerpoint (بسته به نوع کار شما شاید نیازی به یادگیری آن نداشته باشید). البته اگر همه موارد مرتبط با کسب و کارتان را به صورت حرفه ای یاد بگیرید یقینا بهتر خواهد بود و در روند کار کمک بیشتری خواهد کرد.

۲- یادگیری مهارت های پایه اینترنت

برای استفاده از اینترنت حتما که نباید طراح و برنامه نویس باشید ولی باید برخی مهارت‌های پایه اینترنتی مانند جستجوی عکس و مطلب در اینترنت ، چگونگی استخراج آنها ، دسته بندی محتوا ، تولید محتوا و چگونگی انتشار محتوا و مطلب در وبلاگ و سایت ،آپلود عکس و دانلود فایل و… را یاد بگیرید.

هر چه تمرین و ممارست بیشتری در این زمینه داشته باشید میزان تسلط تان بیشتر شده . اینترنت یک جزو زندگی امروزی شده و باید به صورت حرفه شیوه کار ، جستجو و گردش در آن را یاد بگیرید.

۳- ویرایش تصاویر

شاید سالیان قبل وقتی صحبت از ویرایش عکس می شد اکثر افراد اظهار بی اطلاعی کردند ولی با رواج گوشی های هوشمند و تولید انواع نرم افزارهای ویرایش ، این کار خیلی ساده و راحت شده است. یقینا ویرایش عکس در حد مقدماتی به کمک برنامه هایی مثل فتوشاپ و یا سایر برنامه ها ، امروزه ضروری می باشد و به عنوان یکی از مهارت‌های راه‌اندازی کسب درآمد شخصی مورد توجه است.

۴- کار با ایمیل

مهارت کار با ایمیل چگونگی ارسال نامه ، عکس ، فایل و… ضروریست و برای انجام امور و حتی استخدام و کاریابی ، ارسال رزومه ، دریافت درخواست مشتریان و مخاطبان ، پاسخگویی و… باید بدانید و حرفه ای عمل کنید. مثلا کار با سرویس جیمیل Gmail و یاهو yahoo لازم است. اگر کار با برنامه اوتلوک outlook را فرا بگیرید هم که چه بهتر می باشد.

واقعیت این است که هنوز افرادی هستند که کسب و کار اینترنتی دارند ولی طرز کار کردن با سرویس های ایمیل را نمی دانند.

۵- کار با شبکه های اجتماعی

امروزه به دلیل فراگیر شدن شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی یادگیری کار و فعالیت در این شبکه ها از واجبات است . اگر به دنبال راه اندازی کسب درآمد اینترنتی هستی حتما باید این آموزش های لازم را یاد بگیرید. اگر ساکن ایران هستید به دلیل استقبال کاربران ، کار  و آموزش بازاریابی در اینستاگرام و تلگرام را حتما فرا بگیرید. اگر خارج از ایران هستید باید ببینید کدام شبکه های اجتماعی مطلوبیت بیشتری دارند و از همان استفاده کنید.

۶- یادگیری وردپرس WordPress

اگر قصد دارید برای کسب درآمد اینترنتی و رشد و توسعه کسب و کارتان، وبسایت داشته باشید، توصیه می شود حتما از سیستم وردپرس استفاده کنید. یک طراح وب می تواند با قیمت مناسبی برای شما وبسایت ایجاد کند و با چند ساعت آموزش، می توانید کاربری وردپرس را یاد بگیرید و تمام کارهای درج مطلب و محصول و … را خودتان انجام بدهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش عنوان نویسی برای محتوا

البته کار با وردپرس چنان ساده است که خودتان می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای این کار را انجام دهید. برای آموزش گام به گام وردپرس انواع محتوا و فیلم در اینترنت وجود است و با کمی جستجو می توایند این فایل ها را یافته، خودتان اقدام کنید.

زمان فراگیری مهارت‌های کامپیوتری

این سوال مطرح می شود که ، فراگیری تمام مهارت‌های بالا چقدر طول می‌کشد؟ این بستگی به میزان علاقه ، تلاش و ممارست شما دارد . اگر الفبای انگلیسی را بلد هستید و می‌توانید به‌راحتی به فارسی تایپ بکنید، شاید با روزی حداکثر دو ساعت، ظرف کمتر از یک ماه تمام مهارت‌های لازم را بتوانید فرا بگیرید.

ب : مهارت های غیرکامپیوتری ضروری

۱- کسب تجربه و مهارت در مورد کسب و کار

طبیعتا لازم است در کاری تجربه یا تخصص داشته باشید لذا باید در مورد آن کار حتما تجربه و مهارت لازم را کسب کنید. اگر کاری بلد نیستید، طبیعتا کسب و کاری هم نمی‌توانید شروع کنید. این مهارت و تخصص شما هر چیزی می‌تواند باشد. از آشپزی تا تعمیر یخچال یا آموزش یک ساز.

۲- دانستن اصول اولیه و پایه کار

باید اصول اولیه کسب و کار اعم از اینترنتی و غیر اینترنتی را بدانید. مثلا بدانید که چگونه باید یک طرح کسب و کار (بیزینس پلن business plan) ساده بنویسید. یعنی روی کاغذ به شکل خیلی واضح، بنویسید که کسب و کار شما چیست؟ مشتریان شما چه کسانی خواهند بود؟ قرار است دقیقا چه چیزهایی به آنها ارائه کنید؟ برآورد شما از هزینه‌ها چگونه است؟ قرار است ماهی چقدر پول اجاره و آب و برق و … بدهید؟ و الی اخر.

۳- مطالعه درباره بازاریابی و فروش

در زمینه بازاریابی و فروش هرچقدر که می‌توانید باید مطالعه بکنید. فروشندگی یک علم و تخصص سطح بالا است و هرچه بهتر با آن آشنا باشید، موفق تر خواهید بود. مقداری هم لازمست اصول حسابداری بدانید. در حدی که بتوانید دخل و خرج خود را کنترل کنید تا به مشکل بر نخورید.

۴- یادگیری هدف گذاری و ارتقای شخصی

اگر در دوره‌های هدف‌گذاری یا ارتقای شخصی (self-improvement) شرکت کنید، موفقتر خواهید بود. اگر علاقه‌های خود را بشناسید و به کمک استادان خوب، بتوانید وجود خود را کنکاش کنید و بفهمید واقعا چه چیزهایی را دوست دارید و قرار است به چه اهدافی برسید، سرعت پیشرفت شما بسیار بیشتر خواهد شد.

زمان فراگیری مهارت های غیر کامپیوتر

شاید این سوال مطرح شود که فراگیری تمام مهارت‌های بالا چقدر طول می‌کشد؟مهارت‌هایی مثل فروش و بازاریابی و هدفگذاری، نیاز به تمرین مستمر و کسب تجربه دارد. تا زمانی که کسب و کاری دارید، باید همیشه وقتی برای آموزش و مطالعه بگذارید. ولی برای نوشتن طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن، شرکت در یک دوره فشرده چند ساعته هم می‌تواند بسیار مفید باشد.

مدیریت زمان، استفاده از زبان بدن، مهارت‌های مربوط به مذاکره، ارتباط موثر با دیگران، مهارت‌های ارتباط تلفنی، شخصیت‌شناسی، NLP و … هر مهارتی که فرا بگیرید، باعث موفقیت بیشتر و بیشتر شما خواهد شد و این یادگیری پایانی نخواهد داشت.

مهارت‌های راه‌اندازی کسب درآمد شخصی ، شیوه راه اندازی کسب درآمد اینترنتی ، آموزش راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه ، مهارت های لازم برای کسب و کار اینترنتی

مهارت های حرفه ای برای راه اندازی کسب و کار

در بالا در دو تقسیم بندی کلی به برخی مهارت ها ضروری و ابتدایی اشاره شد اما برای کسانی که قصد کسب درآمد اینترنتی بالا و مستمر دارند، لازم است تا برخی مهارت‌های راه‌اندازی کسب درآمد شخصی به صورت حرفه ای و تخصصی هم یاد گرفته شود. برخی از مهارت ها که برای راه اندازی کسب و کار به آن نیاز خواهید داشت به صورت مختصر و فهرست وار عبارتند از:

۱- یادگیری مهارت دنیای دیجیتال

اگر آنلاین نیستید، پس وجود ندارید. کارآفرینان امروز باید برای افزایش حضور خود و در یک چشم‌انداز در حال تحول کسب و کار، مرتبط بمانند، باید در اینترنت حضور داشته باشند. توانایی سازگاریِ سریع با فناوری‌های جدید، مانند اپلیکیشن‌های ابری و همکاری از راه دور در اینترنت، به سرعت برای مدیران به یک هنجار مورد انتظار تبدیل می‌شود.

کارتان را با میزبانی وب‌سایت و رزرو کلیه عناوین و القاب برندتان در پلت‌فر‌م‌های رسانه‌های اجتماعی، شروع کنید. برخی از تکنیک‌های ساده‌، اداره سایت ، بهینه‌سازی موتور جستجو را یاد بگیرید و به مرور زمان قابلیت و تخصص خود را افزایش دهید.

۲- یادگیری پیش‌بینی مالی

برخی از صاحبان کسب و کارها احساس می‌کنند که بهتر است به جای برنامه‌ریزی مالی برای کارشان، زمان زیادی را برای توسعه و اداره کردن آن صرف کنند. با این حال، پیش‌بینی مالی به عنوان نقشه‌ راهی برای شکل دادن هر نوع کسب و کاری عمل می‌کند.

پیش‌بینی و برنامه‌ریزی اهداف مالی ، ایده‌ای بسیار روشن‌تر از منابع مورد نیاز و راه‌های سنجش موفقیت به شما می‌دهد و در عین حال می‌تواند به عنوان گواهی از طریق تحقیق و برنامه‌ریزی که در برنامه‌های کسب و کاری گنجانده شده، به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد.

اگرچه ایجاد یک مجموعه دقیق از پیش‌بینی روند رشد به زمان نیاز دارد اما به یاد داشته باشید که شما در کسب و کارتان یک سرمایه‌گذار هستید. شما باید به اعتبار مفهوم کسب و کارتان اطمینان داشته باشید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از اینترنت در خواب

۳- تسلط بر مهارت‌های تولید فیلم

محبوبیت و اثربخشی بازاریابی ویدیویی در حال رشد سریع است ، لذا یکی از مهارت‌های راه‌اندازی کسب درآمد شخصی یادگیری تولید و انتشار ویدیو یا تولید ویدیو مارکتینگ است. زمانی که با رسانه‌های اجتماعی همراه می‌شوند به ترافیک و تقویت نرخ تبدیل کمک می‌کند. کسب و کارهایی که نمی‌توانند قدرت ویدیو را افزایش دهند، به احتمال خیلی زیاد آسیب خواهند دید. برخی از راه‌های شروع استفاده از فیلم برای کسب و کار عبارتند از:

– ایجاد یک سری فیلم آموزشی که شامل اطلاعات مفیدی برای مخاطبان باشد.

– فیلم‌های زنده برای تعامل با مخاطبین‌ (این تصاویر را می‌توان با تلفن‌های هوشمند ضبط کرد)

– استفاده از فیلم‌ها در صفحات فرود برای افزایش نرخ تبدیل مشتری

۴- ارزیابی اهداف شخصی تا عملکرد تجاری

در حین سعی و تلاش‌ برای نیل به اهداف مرتبط با کسب و کارتان ، مهم است به یاد داشته باشید که کارآفرین بودن فقط یک وجه از هویت شماست. فراموش نکنید که در وهله‌ اول چرا کارتان را شروع کردید. پول نمی‌تواند تنها انگیزه‌ شما باشد، اما به این نکته توجه کنید که داشتن آزادی مالی و زمان بیشتر چگونه می‌تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد.

در کوتاه مدت، درگیر کردن منافع‌تان در کسب و کار موجب می‌شود کارهای روزمره، کمتر مانند کارهای دنیوی حس شوند. اما در دراز مدت، کسب و کارتان ممکن است برای شما پاداش فوق‌العاده‌ای داشته باشد از جمله تحقق اهداف شخصی که دارید.

اهداف واقع‌بینانه‌ای در مورد کسب درآمدتان تعیین کنید تا بتوانید انتظاراتی را که از عملکرد و درآمد شرکت دارید، به ویژه در مراحل اولیه آن، مدیریت کنید. ببینید رشد پیش‌بینی شده تا چه حد می‌تواند با اهداف شخصی شما هماهنگ باشد و بر همین اساس انتظارات‌تان را تعدیل کنید تا تعادلِ بین رشد و ارزش‌های شخصی شما حفظ شود.

۵- داشتن رقابت سالم

برخی از بهترین ورزشکارانی که زندگی حرفه‌ای خود را در سطحی برابر با یکدیگر سپری کرده‌اند، در رشته‌های خودشان، استانداردها را تغییر داده‌اند. مفهوم رقابت سالم بیش از آن‌چه ظاهرا به نظر می‌رسد در دنیای تجارت کاربرد دارد.

نوآوری همواره محرک اصلی در بازارهای آزاد بوده‌است، که هدف آن رونق بخشیدن به اقتصاد و ارائه‌ گزینه‌های بیش‌تر برای مشتریان بوده‌است. دقیقاً مانند بزرگ‌ترین رقبای ورزشی که روی بازی یکدیگر هم حساب می‌کنند، شما می‌توانید از بزرگ‌ترین رقبای‌ کسب و کارتان برای تقویت کردن استراتژی‌هایتان استفاده کنید.

با ارائه‌ جایگزینی برای سیستم‌هایی که مدت‌هاست نهادینه شده‌اند، بازار رقابتی را به نفع خودتان تغییر بدهید. وقتی اشتباهات محصول یا خدمات کسب و کارهای قبل از خودتان را کشف کردید، از آن‌ها درس بگیرید و در کارتان لحاظ کنید.

۶- توسعه‌ هویت قوی برای برندتان

در دنیایی اشباع از محتوا و کسب و کارهای نوظهور که خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند، توسعه‌ یک هویت منحصر به فرد با برندتان کمک می‌کند تا در میان این همه شلوغی خودتان را به طور برجسته نشان دهید و از رقبا متمایز شوید.

در واقع ، هویت برند یا برند سازی در کسب درآمد اینترنتی به عنوان راهنمایی برای حفظ پایداری و ایجاد تصویری عمل می‌کند که می‌خواهید کسب و کارتان با آن در ارتباط باشد.

تلاش‌ها برای تقویت هویت برندتان با ارائه‌ راهبردهای بازاریابی ارتباط تنگاتنگ دارد. با دانستن این‌که چه چیزی موجب می‌شود مشتریان هدف شما، ارزش‌ها، ایده‌آل‌ها و رفتارهای خود را نشان دهند، قادر خواهید بود تا کسب و کار خود را از یک سرویس یا کالایی که استفاده می‌شود، بالاتر ببرید و آن را به برندی که مشتریان و شرکا از آن راضی باشند، تبدیل کنید.

۷- انجام برخی کارها به صورت خودکار

امروزه بهره‌وری از طریق دیجیتالی شدن و فناوری‌های جدید حاصل می‌شود. در حالی که ممکن است محصول یا خدمات شما نوآوری جدیدی نداشته باشد، می‌توانید همان مفهوم اتوماسیون را در کلیه کارهای روزانه کسب و کارتان اعمال کنید.

با سرمایه‌گذاری در ابزارهای کوچک برای اتوماسیون در جایی که به نظر خودتان مناسب است، نرخ تبدیل را کوتاه کنید. در حالی که ممکن است در مراحل اولیه مجبور شوید از جیب‌تان خرج کنید، اما مزایای کل اتوماسیون برخی فرآیندهای خاص را جبران می کند. برنامه‌های زیادی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خطای انسانی را کم کنید.

۸- حفظ شبکه‌ای از اتصال

به جای شروع کسب و کاری که جاه‌طلبانه و کاملاً مختل‌کننده‌ زنجیره تأمین یا فرآیند در یک صنعت مربوطه باشد، با شرکت‌های دیگری که خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند، اما همان مشتریان هدف شما را دارند، ارتباط برقرار کنید.

با ایجاد مشارکت، به طور همزمان از طریق راه‌های خلاقانه ، کسب و کارتان رونق می‌گیرید.

تنها چالش موجود در بازار همیشه بهترین استراتژی نیست. همه‌ افراد فرصت، تسلط و انحصار یک بازار را ندارند. توان خود را با مشارکت و همراهی با سایر کسب و کارها جهت بازاریابی مشترک ، کم کردن و حتی تقسیم هزینه‌های جانبی و تهیه بانک اطلاعاتی مشتری ، به طور فزاینده تقویت کنید.

نکته پایانی مهارت‌های راه‌اندازی کسب درآمد شخصی این است که ، برای موفقیت در حوزه‌ کسب و کار امروزی و به ویژه افزایش کسب درآمد اینترنتی ، صاحبان مشاغل و مدیران باید ترکیبی از مهمترین مهارت های مقدماتی ، حرفه ای و کارآفرینی را داشته باشند تا بتوانند پیشرفت کنند و در عین حال باید سازگار با تغییرات جدید باشند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.