موانع کسب درآمد اینترنتی

در انتخاب عنوان موانع کسب درآمد اینترنتی دچار تردید بودم چون هدف از نگارش مقاله این است که کارها و اقداماتی که برای کسب درآمد از اینترنت مناسب نیست را آموزش دهم و اینکه مدیران سایت ها و وبمستران برخی کارها و اقدامات را اصلا نباید انجام دهند چون به روند رشد سایت و فروشگاهشان ضربه جدی وارد می کند.

برای کسب درآمد از اینترنت شاید سه اصل ، داشتن ایده جذاب ، تلاش مستمر و صبر ، راهگشا بوده و به عنوان کلید موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی مطرح می باشد. اگر به بررسی سایت ها و فروشگاههای معتبر ایرانی و خارجی بپردازید موسسان آن این ویژگی ها را داشته و یا رعایت کرده اند. در این مقاله سایت پول یابی با عنوان موانع کسب درآمد اینترنتی ، هدف بیان مجموعه کارها و اقداماتی است که برای کسب درآمد از اینترنت نباید انجام دهید.

موانع کسب درآمد اینترنتی

اگر در زمینه کسب و کار اینترنتی فعال هستید و یا حتی یک کاربر عادی اینترنتی هم می باشید حتما تاکنون از ثروت های افسانه ای و بسیار زیاد مردان و زنان پیشرو که از طریق اینترنت کسب درآمد داشته اند، داستانهای فراوانی شنیده اید. البته بسیاری از این داستان ها کاملا واقعی و درست می باشند و از هر ده فرد ثروتمند در جهان، هفت نفرشان از طریق اینترنت ثروتمند شده اند.

برای نمونه مارک زاکربرگ که برای ارتباط با همکلاسی ها و هم دانشگاهی های خود یک وب سایت راه اندازی کرده بود، پس از چند سال به یکی از جوان ترین میلیاردرهای آمریکا تبدیل شد. از افراد شاخص دیگری که نزدیکی بیشتری با ما ایرانیان دارد، پیر امیدیار موسس فروشگاه بزرگ اینترنتی eBay.com می باشد که فقط با راه اندازی یک وب سایت ثروتی هنگفت بدست آورد.

برای اثبات این ادعا ، افراد بسیار زیادی را می توان مثال زد و از موفقیت های چشمگیر آنها داستان های جذاب و خواندنی روایت کرد، اما باید توجه کنید که تمام حقیقت این نیست که اگر یک وب سایت راه اندازی کنید حتما میلیاردر خواهید شد. بلکه حقیقت این است که اگر بعد از یک سال از وب سایت خود خسته و دلسرد نشده اید، می توانید امیدوار باشید که از اینترنت درآمدی کسب خواهید کرد.

طبیعی است که برخی از موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی مربوط به نوع اقدام و فعالیت ما می شود و ارتباطی به دیگران ندارد. اگر سایت ، وبلاگ و یا مکانی برای کسب درآمد اینترنتی راه اندازی کرده اید این موانع کسب درآمد اینترنتی را حتما لحاظ کنید و به آنها توجه کنید.

موانع کسب درآمد اینترنتی ، موانع موفقیت در کسب و کار اینترنتی ، موانع راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، چالش های کسب درآمد از اینترنت

مهم ترین موانع کسب درآمد اینترنتی عبارتند از:

۱- نداشتن برنامه درازمدت کسب درآمد اینترنتی

به هیچ وجه در شروع کار به فکر کسب درآمد از اینترنت نباشید. نباید از همان روز ، هفته و یا ماههای اولیه به فکر کسب درآمد اینترنتی باشید. یکی از موانع کسب درآمد اینترنتی همین عجله داشتن در کار می باشد که در نهایت موجب شکست و سرخوردگی در ادامه کار می شود. حتما یک برنامه طولانی و درازمدت برای رسیدن به درآمد داشته بایشد.

لذا برای نیل به موفقیت پایدار توصیه می شود، در زمان شروع فعالیت وب سایت خود به فکر کسب درآمد از اینترنت نباشید. بلکه به این فکر کنید که چگونه می توانید وب سایتی داشته باشید که حداقل در پنج شش سال آینده در اینترنت دوام بیاورد. در این پنج شش سال هم باید حوصله و وقت کافی برای بروز رسانی و مدیریت این وب سایت داشته باشید. کسب درآمد در اینترنت مثل کاشتن درخت گردو می باشد باید سالها صبر کنید تا محصول خوبی به شما بدهد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی

۲- عجله داشتن در درج آگهی تبلیغاتی

برای درج آگهی های تبلیغاتی در وب سایت خود به هیچ وجه عجله نکنید. یک مثل معروف وجود دارد که « هرجا ترافیک باشد پول هم هست » اما اگر وب سایتی تازه کار راه اندازی کرده اید و در ماه کمتر از هزار بازدیدکننده دارید بهتر است به فکر درج تبلیغات اینترنتی در وب سایت خود نباشید. البته اگر روزانه حداقل هزار بازدید کننده داشته باشید آنگاه می توانید به درج تبلیغات در وب سایت بیاندیشید.

باز توصیه می شود که در گرفتن تبلیغات اصلاعجله نکنید. بگذارید ترافیک یا بازدید سایتتان افزایش پیدا کند و پس از آن افراد و شرکت ها برای سفارش تبلیغات به سمت شما خواهند آمد. تمرکز خود را در بر روی افزایش ترافیک معطوف کنید، با افزایش بازدید و کسب رتبه مناسب، آنچه مدنظرتان است برایتان محقق می شود.

۳- استفاده از سایت های کلیکی

یکی از موانع کسب درآمد اینترنتی این است که وبمستران و مدیران سایت ها مخصوصا تازه کارهای عجول به سراغ سایت های پرداخت در ازای کلیک و یا تبلیغات کلیکی می روند که در نهایت هیچ درآمد خاصی هم نصیبشان نشده و اعتبار برند خود را زیر سوال می برند. یکی از موانع کسب درآمد اینترنتی استفاده از سایت های کلیکی در آغاز راه می باشد.

روش ها و شیوه های تقلب در تبلیغات کلیکی بسیار زیاد است توصیه می شود از سایتهای پرداخت در ازای کلیک دوری کنید. سعی کنید هیچ گاه به سمت این وب سایتها نروید، چون اگر سایت شما یک وب سایت معتبر باشد افراد زیادی برای درج تبلیغ در وب سایتتان به سراغ شما می آیند و دیگر نیازی به این سایت های کلیکی نخواهید داشت. اما اگر هم وبسایت پر بازدیدی ندارید تقریبا همه وب سایتهای کلیکی وقت شما را تلف خواهند کرد و درآمد زیادی هم نصیبتان نخواهند کرد.

۴- وابستگی به یک سیستم همکاری در فروش

درباره سیستم های همکاری در فروش و یا افیلیت مارکتینگ حرف و حدیث زیاد است. در هر حال یکی از روش های کسب درآمد اینترنتی قدیمی می باشد. اگر قصد کسب درامد از این طریق را دارید توصیه می شود که به یک سیستم همکاری در فروش خاص وابسته نباشید و تنوع در نوع کار و انتخاب سیستم را لحاظ کنید.

اگر صاحب کالای خاصی نیستید و یا وقت و حوصله سر و کله زدن با مشتریان را ندارید یکی از راههایی که می تواند به کسب درآمد شما در اینترنت کمک کند استفاده از سیستم های همکاری در فروش می باشد که در میان سایت های ایرانی خیلی زیاد هم وجود دارد.

اما اگر از این سیستم های همکاری در فروش استفاده می کنید سعی کنید سیستمی معتبر ( دارای سابقه خوب و خوشنام ، شفاف در پرداخت ، پاسخگو و دارای پشتیبانی قوی ، متناسب با نوع کسب و کارتان و دارای تنوع محصولات شاخص ) انتخاب کنید. البته فقط محصولات یک سیستم همکاری در فروش را در سایت خود قرار ندهید و از محصولات چند سیستم مختلف همکاری در فروش استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روش های افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی

باید توجه کنید که سیستم های همکاری در فروش، فهرستی از کالاهای خاص که فروش زیادی در اینترنت دارند را در اختیار شما قرار می دهند و نمی توانند همه نیازهای شما را برآورده سازند. ضمن اینکه کسب درآمد از اینترنت شما وابستگی به سیستم دیگر دارد و شما برای جای دیگر کار می کنید و استقلال مالی و کاری ندارید.

۵- انجام کسب و کارهای کاذب اینترنتی

یکی از موانع کسب درآمد اینترنتی که هر روزه هم شاهد افزایش تبلیغ انواع و اقسام آن در اینترنت هستیم رواج کسب و کارهای کاذب و کسب درآمدهای بی اساس و بیهوده می باشد. اخیرا راههای زیادی برای کسب درآمد از اینترنت ابداع شده اند که برخی بسیار عجیب و غریب هم می باشند.

به عنوان مثال شماره موبایل خود را در یک وب سایت ثبت می کنید و در ازای دریافت پیامک تبلیغاتی مبلغی ناچیز به شما پرداخت می شود. یا در ازای عضو کردن یک نفر در وب سایتها مبلغی به عنوان پورسانت به شما تعلق می گیرد، و یا در نظرسنجی های آنها شرکت می کنید و بابت پر کردن هر فرم نظرسنجی مبلغی دریافت می کنید.

ممکن است به امید کسب درآمد اینترنتی همه این راهها را بروید و امتحان کنید، اما مطمئن باشید که هیچ کدام از آنها نمی تواند موجب کسب درآمد شما از اینترنت شود. اصولا کسب درآمد از اینترنت به صورت پایدار و مستمر با این شیوه ها امکان پذیر نیست.

سخن پایانی موانع کسب درآمد اینترنتی

برای رسیدن به کسب درآمد اینترنتی پایدار ، مستمر و قابل اعتماد باید با ایده مناسب ، همراه با تلاش مستمر و صبر زیاد اقدام کنید و هرگز نباید امید به کسب درآمد از اینترنت در کوتاه مدت را داشته باشید. این گذشت زمان است که با توجه به میزان تلاش و فعالیتتان ، مشخص می کند چقدر می توانید کسب درآمد اینترنتی پایدار و مستمر داشته باشید.

برای اینکه از اینترنت کسب درآمد داشته باشید اصل بدیهی این است که، یا باید روزانه حداقل چندین هزار بازدید کننده واقعی و هدفمند داشته باشید و یا کالا و خدمات خاصی را عرضه کنید. در غیر اینصورت بهتر است توانایی های خود را تقویت کنید تا بتوانید در آینده سهمی از بازار گسترده اینترنت داشته باشید و همواره سعی کنید از کارهای کاذب کسب درآمد دوری کنید.

نکته پایانی موانع کسب درآمد اینترنتی این است که، تلاش کنید کسب و کاری را شروع کنید که دارای آینده بوده و در درازمدت برایتان مشتری و درآمد مناسب داشته باشد. از عجله برای رسیدن به کسب درآمد پرهیز کنید و سعی کنید تا ترافیک سایت خود را با تولید محتوای تخصصی ، رعایت اصول فنی سئو ، ساخت بک لینک طبیعی و… افزایش دهید. با افزایش ترافیک سایت راههای مختلف کسب درآمد مثل: جذب تبلیغات اینترنتی ، فروش محصولات و خدمات و… برایتان محقق خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.